Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Całun

Izabela Brodacka Falzmann, 31.03.2013
Wczoraj stacje telewizyjne miały pokazać Całun Turyński. To jedna z ostatnich decyzji Benedykta XVI . Poprzednia prezentacja miała miejsce w 1973 roku. Bardzo żałuję ale nie udało mi się trafić na  żadną z tych audycji.
     
Wszystkie ślady pozostawione na Całunie zgodne są z biblijnym opisem męki, śmierci i pogrzebu Pana Jezusa.
W badania tego małego kawałka płótna zaangażowało się wiele autorytetów naukowych z całego świata.
W 1988 roku naukowcy z USA  i Wielkiej Brytanii ustalili datę powstania całunu na lata . 1260- 1390. Zacierali ręce zwolennicy tezy, ze Całun jest fałszerstwem. Tymczasem w 2009 roku  profesor Guilio Fanati wykazał, że te wyniki są całkowicie błędne. Metodą datowania izotopem  węgla (C14 ) ustalono wiek o wiele starszych łat na Całunie, a nie płótna Całunu.
Potem stwierdzono, że ewentualny fałszerz Całunu musiałby operować techniką laserową. Zwolennicy teorii o średniowiecznym fałszerstwie tej relikwii powoływali się na błąd ortograficzny  w napisie umieszczonym na monecie, znalezionej na lewym oku postaci z Całunu. ( lepton Piłata bity tylko  w 29 roku n.e. i to przez pół roku)
Podczas prac archeologicznych w XX wieku znaleziono jednak  w Jerozolimie dwie identyczne monety, z ortograficznym błędem popełnionym przez grawera z czasów Tyberiusza. Błąd grawera stał się więc jednym z dowodów autentyczności Całunu. Znaleziono również pyłki kwiatów rosnących w Izraelu, oraz typowy i unikalny osad wapienny z grobowców z pierwszych wieków naszej ery.
Są setki innych argumentów za autentycznością Całunu. Wielu naukowców, którzy byli ateistami, w wyniku badania Całunu nawróciło się na chrześcijaństwo. Miedzy innymi Barrie Schwarz , fotograf żydowskiego pochodzenia, który przystąpił w 1978 roku jako sceptyk do projektu STURP ( Shroud of Turin Research Project )  , a w wyniku własnych badań uwierzył i się nawrócił.
Widziałam wywiad z nim, w którym powiedział, że w konwersji wspierała go jego „żydowska mama”, a to dla Żyda jest niezwykle ważne.  
 Profesor Bruno Fabbiani z Politechniki w Turynie, który bada sprawę Całunu od 1998 roku oświadczył, że  Całun Turyński oraz  obraz utrwalony w źrenicy Matki Boskiej z Guadalupe.  to  dwa wizerunki, o których można z całą pewnością powiedzieć, że nie są dziełem ludzkim..
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9374
Domyślny avatar

Steve

31.03.2013 10:39

Tak, jak brak dowodów potwierdzających teorię Darwina (ogniw pośrednich), nie jest przeszkodą w uznaniu jej za prawdę, tak dowody autentyczności Całunu Turyńskiego, nie są dowodami. Jak to jest z tą nauką?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

31.03.2013 19:57

Dodane przez Steve w odpowiedzi na Dowody?

Do teorii Darwina mają wątpliwości nie tylko kreacjoniści ale zwykli przyrodnicy. Najlepsze życzenia.
Domyślny avatar

chrisdigger

01.04.2013 13:38

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @Steve

Berlin Niemcy Hotel Adlon Kempinski ---Bog umarl . Fryderyk Nietzsche. --- Fryderyk Nietzsche umarl. Bog* Najlepsze zyczenia dla Madame Isabelle wsparte muzyka Yanna Tiersena film Amelie *zrodlo--buda Dobermana wersja niem. Chuck'a N. w Montreux kanton Vaud Szwajcaria
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

01.04.2013 22:02

Dodane przez chrisdigger w odpowiedzi na Slon w kapeluszu, Roza i Maly Ksiaze

Serdeczne życzenia dla ulubionego komentatora:)
SilentiumUniversi

Silentium Universi

01.04.2013 06:46

Dodane przez Steve w odpowiedzi na Dowody?

Ten brak ogniw pośrednich może dałby się użyć do oszacowania, jak długo trwały takie stany pośrednie. Nie jestem niestety paleontologiem, ale jak próbowałem sobie policzyć "na oko": czas-trwania-stanu-pośredniego = czas-trwania-życia-na-Ziemi * liczba-znanych-ogniw-pośrednich/liczba-znanych-gatunków wyszło mi kilka lat ... to obala wersję darwinowską. Procesy ewolucji nie przebiegają tak szybko. Ciekawe, że w pracach "naukowych" nie napotkałem żadnego takiego oszacowania. Ciekawe też jest, że zawsze po odkryciu kolejnego ogniwa pośredniego (człowiek) odkrywają następne, a teorii rozwoju nie modyfikują. Ściema, pic na wodę fotomontaż i tyle.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

31.03.2013 12:13

Nie bardzo rozumiem celowości wywodu. Czy ewentualny dowód na fałszerstwo całunu lub sceptycyzm wobec cudowności źrenicy Marii z Gwadelupy ma wpływ na istnienie, lub nie istnienie Boga? Cuda cudeńka mają być gruntem wiary? http://www.miraclehunter…
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

31.03.2013 19:55

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na cuda niewidy

Czy ja coś pisałam o dowodach istnienia Boga? Dowód na fałszerstwo Całunu dowodziłby fałszerstwa Całunu i tyle. Powstała już specjalna dziedzina wiedzy nazwana syndologią, która zajmuje się wyłącznie zagadkami tej niezwyklej tkaniny. Tak jak nikt nikomu nie każe studiować teorii strun, która- zapewniam- dla umysłu nieuprzedzonego brzmi o wiele bardziej egzotycznie niż teorie związane z Całunem, tak też nikt nikogo nie zmusz do studiowania syndologii. A poza tym wszystkiego najlepszego. Z okazji i beż okazji.
SilentiumUniversi

Silentium Universi

01.04.2013 06:48

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na cuda niewidy

Przynajmniej niejaki Jezus tak mówił.
Domyślny avatar

Ewakropkapl

31.03.2013 12:28

życzę radosnych Świąt oraz zdrowia duszy i ciała!
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

31.03.2013 19:47

Dodane przez Ewakropkapl w odpowiedzi na Pani Izabelo,

Bardzo dziękuję i składam Pani najserdeczniejsze życzenia.
Domyślny avatar

kris przybysz

31.03.2013 20:11

Radujmy się bo to znowu czas Zmartwychwstania. Radujmy się, że jest całun, że jest Matka Boska z Guadalupe, przed którą miałem okazję klęczeć przed laty. Też się zagapiłem i transmisji nie obejrzałem. Życzę Zdrowia i Pogody ducha oraz wielu kolejnych pięknych tekstów.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

31.03.2013 20:20

Dodane przez kris przybysz w odpowiedzi na Radujmy się

Ja tę życzę wszystkiego najlepszego. Zazdroszczę,, że Pan widział Matkę Boską z Guadalupe. Ci, których to nie interesuje powinni okazać nam trochę tolerancji i życzliwości w tym ważnym dla nas dniu.
Domyślny avatar

kris przybysz

31.03.2013 20:14

Całun Turyński oczywiście dużymi literami!!!
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

31.03.2013 20:49

Słyszalam w radiu (kilku stacjach) zapowiedź z godziną, ale bez podania dnia. Taki drobiazg.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

31.03.2013 23:00

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Słyszalam w radiu (kilku

No właśnie. I w zamieszaniu rodzinnym temat mi umknął. A w Norwegii podobno był program trwający 1,5 h. Serdeczne życzenia.
SilentiumUniversi

Silentium Universi

01.04.2013 14:38

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Słyszalam w radiu (kilku

druga część filmu o Całunie.
Domyślny avatar

Ewakropkapl

01.04.2013 14:47

Dodane przez SilentiumUniversi w odpowiedzi na Właśnie teraz na Trwam zaczęła się

Oglądam.
SilentiumUniversi

Silentium Universi

01.04.2013 06:36

że obraz na Całunie Turyńskim ukazuje Jezusa umarłego (stan wcześniejszy), Chusta z Manopello żyjącego (stan późniejszy), a chusta z Oviedo ma tylko ślady krwi i osocza - żadnego obrazu. Wszystkie trzy były w prawie w tym samym miejscu, i wyjaśnienie tego przez naukowców będzie niezwykle interesujące. Nie słyszałem tylko, żeby ktoś próbował odszukać ślady promieniowania, które, jak się obecnie wydaje, pozostawiło obrazy na Całunach, na skałach Grobu Pańskiego. Miejsce było co prawda wielokrotnie przekopywane, a zasięg promieniowania zapewne niezbyt wielki, ale metody badawcze też są coraz lepsze. Notabene, nieszczęśni przeciwnicy autentyczności Całunu - jak ostatnio w Trwam obejrzałem - wybrali do zbadania akurat fragment połatany lnem w średniowieczu, i dlatego wyszło im to, co wyszło. To dobry żart ze strony Boga.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

01.04.2013 06:57

Zwrócono mi uwagę na niejednoznaczność. Datowanie węglem C14 określiło czas powstania łat na Całunie. Są one młodsze od Całunu- bo powstały później, więc czas ich życia jest krótszy.Przepraszam za mimowolne przekłamanie.
Leszek Witkowski

Leszek Witkowski

02.04.2013 21:10

Tak. Wycinek z plotna pobrany do badan - widoczny w prawym gornym rogu, byl fragmentem pasa materialu, ktory w XIII wieku Siostry Zakonne doszyly z jednej strony na calej dlugosci Calunu, poniewaz Cialo nie lezalo na nim symetrycznie. Jest to opisane w ksiazce wydanej w j. polskim "CALUN TURYNSKI" w 1937 roku. W niej zawarto relacje o badanach plotna z którego wykonano Całun (W. Timmosi, S. Curta, Raesa, J. Tyler). Ksiazka obecnie jest "Bialym krukiem" poniewaz byla na indeksie i niszczono ja za komuny. Prawdopodobnie mozna ja znalezc w bibliotekach zakonnych. Polecam. A na teraz proponuje: http://trojca.eu/ciekawo… Osobiscie jestem przekonany, ze Cialo nie bylo owiniete w plotno, lecz zgodnie z owczesnymi zwyczajami, tkanina byla napieta za pomoca kamieni pod Nim i nad Nim. Ciekawostka jest ze promienie wydobywajace sie z Ciala i naswietlajace plotno biegly rownolegle w kierunku gora - dol, a nie centrycznie dookola. Wlasnie dzieki temu otrzymalismy bardzo precyzyjny obraz negatywowy.
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,030
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności