Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Zawisza Czarny uwolni Starucha

Coryllus, 13.11.2012
Ogłosiłem wczoraj zgon cybernetyki społecznej. Oto bowiem Artur Zawisza wystąpił przez marszem niepodległości i powtarzając wszystkie najbardziej oklepane i wyświechtane banały, w dodatku nie korespondujące w żaden sposób z naszą obecną sytuacją, chciał zjednoczyć naród. I to było i jest nadal według mnie początkiem końca inżynierii dusz. Próby łączenia narodu wokół banałów, truizmów i bzdur. Na nic innego ich nie stać. Ktoś siada w zaciszu gabinetu i dłubiąc w nosie spisuje to co tam kiedyś gdzieś słyszał o Polsce i Polakach, a potem podaje tę kartkę jakiemuś facetowi z martwą ryjówką przyklejoną do górnej wargi. Ten zaś odczytuje to z trybuny. Tłum zaś, odpowiednio przygotowany przez moderatorów huczy i klaszcze. Nikt nic nie rozumie, ale są hasła i tworzy się ta rzekoma wspólnota. Potem wszyscy idą do domów.
Otwierają atlasy geograficzne i pokazują dzieciom, gdzie jest to Wilno i ten Lwów co to o nich Artur Zawisza opowiadał. Jeśli ktoś nie rozumie na czym polega manipulacja, spróbuję jeszcze raz wyjaśnić.
Otóż nie można uzyskać niczego prawdziwego posługując się oszukanymi hasłami. Nie ma dziś mowy o tym, by Lwów i Wilno znalazły się znów w granicach Polski, tak więc podnoszenie tej kwestii ma jedynie rozgrzać najbardziej prymitywne emocje i przekonać najtępsze karki, że oni też mogą myśleć i mówić o polityce. I mogą wołać – biało czerwone, to barwy niezwyciężone. Od tego bowiem wznosi się krzywa patriotyzmu. Barwy biało czerwone były zwyciężane wielokrotnie i my o tym dobrze wiemy. Czas wreszcie pomyśleć o tym, by jakoś tę tendencję odwrócić. By mieć jakiś prawdziwy sukces. Kłamstwo bowiem manipulatorów i cybernetyków polega na tym, że gadanie o sukcesie bierze się za sukces rzeczywisty. Artura zaś Zawiszę za Zawiszę Czarnego z Garbowa, bo też jest przecież brunetem. A skąd wiemy, że tamten był? No jak to – przecież Matejko go namalował.
Opowiadanie o sukcesach nie prowadzi do sukcesu. To jest założenie podstawowe i od tego musimy zacząć. Porównywanie polityków do bohaterów z przeszłości nie pomaga nam w niczym. Pamiętamy jak kiedyś próbowano robić z Wałęsy Piłsudskiego, bo także miał wąsy? Pamiętamy. Teraz mamy Zawiszę Czarnego, rycerza bez skazy. I wszyscy wiemy, że to takie trochę żarty, ale to zawsze przyjemnie sobie poopowiadać przy wódeczce o tych rycerzach i tak jakoś połączyć to ze współczesnością. Bo o co chodzi? O to, żeby wychować młodzież i wszczepić im jakieś ideały, prawda? By ich zarazić miłością do Polski i pokazać jak trzeba się dla ojczyzny poświęcać. Otóż nie Kochani. W ogóle nie trzeba robić takich rzeczy. Bo na to właśnie czekają różni Pasikowscy ze swoimi budżetami wziętymi nie wiadomo skąd. I kiedy tylko po naszej stronie zacznie się ten przerażająco płaski lans, oni natychmiast wyprodukują swoje filmy. Z jednej więc strony będziemy mieli ludzi nawołujących od marszu na Wilno i Lwów, a z drugiej stosowny do tego komentarz. Co z tego, że kłamliwy. Jeśli ktoś chce może opisane tu narzędzie nazwać pałką o dwóch okutych końcach. Ja może bym miałbym nieco inny stosunek do opowieści Artura Zawiszy, gdyby on poza gadaniem, zrobił coś jeszcze. Na przykład wyasygnował poważnych budżet na poważny film. Tylko, że on tego nie zrobi nigdy, ponieważ jego misja polega na tym, by jak najmniejszym kosztem dostać się znów do polityki. Dlatego właśnie używa narzędzi tanich, łatwo dostępnych i nietrwałych. Wszystko o czym mówi rozsypuje się  w rękach i nie jest dla nas ani nadzieją, ani tym bardziej ochroną. Poza tym film Zawiszy byłby skrojony pod jego wyobrażenia i zrobiony przez jakiegoś zaprzyjaźnionego z nim reżysera, bo jak wiadomo trzeba wspierać swoich. „Swój do swego po swoje” - jak powiedział klasyk.
Ta ostatnia uwaga dotyczy zresztą nie tylko Zawiszy, ale dokładnie wszystkich „naszych” propagandystów. Ludziom tym bowiem zdaje się, że wystarczy opowiedzieć o husarii, rotmistrzu Pileckim i młodzież ze łzami w oczach zacznie przeprowadzać staruszki przez ulicę, frekwencja wyborcza skoczy do 70 procent, a oni sami, autorzy tych nędznych narracji znajdą się w Sejmie i zaczną odbudowę Polski, ale taką prawdziwą, przed którą nie będziemy mieli już żadnej obrony.
Nasze patriotyczne opowieści za każdym razem dochodzą do punktu w którym wypadają z szyn jak stara lokomotywa i nie wiadomo co z nimi dalej zrobić. Uważam, że trzeba przede wszystkim zrewidować wiedzę na temat tegoż właśnie sposobu prowadzenia narracji patriotycznych. Na czym to polega? Z grubsza na tym, że mówi się tylko o tym co było w tej historii wspaniałego, pomijając wszystkie cienie. Wydarzenia i postaci pozbawia się kontekstu, żeby czasem ktoś nie zaczął o nich myśleć inaczej niż to zaplanowano. Pomija się pewne nazwiska i eksponuje inne, ukazuje się historię tak jakby to była usłana różami, choć nie wolna od przeszkód droga do Królestwa Bożego na Ziemi. Na koniec zaś dochodzimy do rozbiorów i musimy wyjaśnić dzieciom dlaczego było tak źle skoro było tak dobrze. I w tym momencie wykład się kończy. Ci bardziej rozgarnięciu bajarze przeskakują w tym miejscu z narracji baśniowej, która rozciąga się w naszych dziejach mniej więcej przez początkiem panowania Piotra I w Rosji i zaczynają opowiadać o historii gospodarczej. Tak jakby jej wcześniej nie było, jakby zaczęła się w XVIII wieku i przez swój dynamiczny rozwój oraz zacofanie mieszkańców Polski doprowadziła do jej upadku. To są sprawy, które Artura Zawiszy w ogóle nie interesują i jak przypuszczam on sam i ludzie z jego otoczenia uważają takie gadanie za skrajnie szkodliwe, bo ducha w narodzie się tym gasi. No to ja powiem teraz coś lepszego, od czego moim zdaniem powinniśmy zacząć edukację dorosłych. Bo o to tutaj chodzi, nie o mącenie w głowach dzieciom, ale o edukację dorosłych. Tych wszystkich starych baranów, którzy wierzą w doktryny polityczne wymyślone XIX wieku jak w Matkę Boską Częstochowską.
Mamy tego Zawiszę Czarnego, bohatera spod Grunwaldu, który był jeszcze do tego dyplomatą. Posłował do Konstancji i bronił tam Husa. Ponoć na polecenie Jagiełły. Przedstawiane jest to zwykle w taki sposób, jakby Zawisza był jakimś amerykańskim działaczem na rzecz równouprawnienia kobiet i kolorowych, który wybrał się z misją od prezydenta na tereny gdzie KU Klux Klan jest szczególnie złośliwy. Przypomnieć musimy sobie jednak, że Zawisza był także człowiekiem Zygmunta Luksemburczyka, który tegoż Husa kazał pozbawić życia. Hus zaś zanim znalazł się w Konstancji cieszył się szczerym poparciem króla Czech Wacława oraz jego żony Zofii. Poparcie to stracił, kiedy zaczął krytykować sposoby jakimi król Wacław zdobywa gotówkę. Wacław był bratem Zygmunta i oni na pewno mieli jakieś interesy, których Jan Hus nie rozumiał do końca. Sobór w Konstancji zaś zwołany został przez Jana XXIII, który wkrótce został ogłoszony antypapieżem. Wszystkie te okoliczności dalece są odległe od sposobu w jaki je nam się streszcza, dla naszego oczywiście dobra. Rzecz bowiem nie polega na tym, by ostrzegać nas i mówić prawdę, ale na tym by kłamać i wpuszczać nas w kanał. To jest mam nadzieję dla wszystkich jasne i czytelne. I mamy jeszcze śmierć tego Zawiszy pod zamkiem Gołębiec. Okoliczności są jak zwykle niejasne i chyba dosyć kłopotliwe. Dlaczego facet, który serio i z sukcesami zajmował się polityką zagraniczną nagle postanawia zrezygnować z możliwości ratunku? W imię rycerskich ideałów? Oczywiście, a Artur Zawisza, chce naprawdę odzyskać Lwów i Wilno i dlatego o tym mówił w niedzielę. Ja sobie pozwolę w to zwątpić. Wyjścia są dwa – albo nie było żadnej łodzi i nie było ratunku, a Zygmunt, stary oszust i polityczny hochsztapler, narobił tam, pod tym zamkiem, takiego bydła, że musiał polikwidować niewygodnych świadków klęski, albo Zawisza został tam specjalnie, bo miał do pogadania z panem sułtanem. Jeśli przyjmiemy tę drugą wersję od razu musimy założyć, że stać za tym musiały siły trzecie. Trudno bowiem przypuścić, by Zygmunt w tak niecodzienny sposób posyłał parlamentariuszy do sułtana. Rzecz jest w każdym razie do przemyślenia od nowa. I to doprawdy wystarczy, by nie traktować serio Artura Zawiszy i jego wystąpień.
Całe to gadanie o Zawiszy, ma jeszcze jeden aspekt. Chodzi o wykreowanie lidera na prawicy. Uważam, że nie ma teraz gorszej rzeczy niż kreowanie liderów, bo tym zawsze, podkreślam zawsze zajmują się siły obce. Nie lidera nam więc potrzeba i nie wzorów, ale poczucia wspólnoty prawdziwej. W niedzielę w Warszawie odbyła się szczególna manifestacja, której nie pokazały żadne telewizje, ja sam dowiedziałem się o niej od jednego z uczestników. Oto pod Sejmem zgromadzili się ludzie i odmawiali różaniec idąc na kolanach. Było tych ludzi sporo, ponoć około 2 tysięcy. Czy wyobrażacie sobie, że któryś z polityków pojawił się tam i razem z tymi ludźmi odmawiał różaniec poruszając się na kolanach?  Nie. Bo tam nie było na to miejsca. I nie było miejsca na żaden kant. Tam wszystko szło naprawdę, w czasie rzeczywistym, a korzyści były obliczane w miejscach, których Artur Zawisza nie jest sobie nawet w stanie wyobrazić. I wyobraźcie sobie, że żaden lider nie był tym ludziom do niczego potrzebny.

Przypominam także, że sprzedajemy ostatnie egzemplarze „Dzieci peerelu”. Książka jest jeszcze dostępna w hurtowniach na Kolejowej w Warszawie, w księgarni Wojskowej w Łodzi oraz w sklepie FOTO MAG przy stacji metra Stokłosy w Warszawie i jeszcze w księgarni http://www.ksiazkiprzyhe… . Już za chwilę jej nie będzie. Na razie nie planujemy wznowienia.

Książki nasze zaś można kupić w księgarniach:

Księgarnia Wojskowa, Tuwima 34, Łódź
Księgarnia przy ul. 3 maja Lublin
Tarabuk – Browarna 6 w Warszawie
Ukryte Miasto – Noakowskiego 16 w Warszawie
W sklepie FOTO MAG przy stacji metra Stokłosy w Warszawie
U Karmelitów w Poznaniu, Działowa 25
W księgarni Gazety Polskiej w Ostrowie Wielkopolskim
W księgarni Biały Kruk w Kartuzach
W księgarni „Wolne Słowo” w Katowicach przy ul. 3 maja.
W księgarniach internetowych Multibook i „Książki przy herbacie” oraz w księgarni „Sanctus” w Wałbrzychu.
No i oczywiście na stronie www.coryllus.pl
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5412
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

13.11.2012 10:25

Pamiętam plakat wyborczy z którego zgodnie sPOglądali Artur Zawisza, Janusz Korwin Mikke i Marek Jurek. I patrzyli w przeciwną stronę niż Jarosław Kaczyński. Z Zawiszy Czarnego to POzostały im raczej Czarne Perspektywy co POtwierdziły wyniki gonitwy wyborczej ;-)
Domyślny avatar

dogard

13.11.2012 10:35

po wyjsciu przed laty z PiS ZAJAL SIE GESZEFTAMI I POZBAWIL PARE OSOB ICH CIEZKO ZAPRACOWANYCH PIENIEDZY, odbierajac im firmy, w scislej wspolpray z komuchami. Jeden endek juz sie skleil z komoruskim,drugi szykuje sie na krajowego zyrinowskiego---zalosne gostki.
Domyślny avatar

kasia

13.11.2012 10:43

Artura Zawiszy i nie wiem tez do konca o co chodzi ale w sytuacji w jakiej znalazla sie Polska kazdy sposob jest dobry zebysmy wyszli z tego MARAZMu w ktorym jestesmy..... Zeby cos osiagnac trzeba ZACZAC COS ROBIC i trzeba dotrzec do ludzi i ....MW i ONR wlasnie do ludzi dociera....bo patrzac na ich marsze jeszcze trzy lata temu widac ogromna roznice.... Rozaniec wokol sejmu tez mozna odmawiac ale .... z tego rozanca, wszystkie palikoty i urbany moga sie tylko USMIAC, natomiast gdy Narodowcy beda rosli w sile to na pewno nie bedzie im do smiechu.... PRZEMOC RODZI PRZEMOC i z dwojga zlego lepiej zeby ludzie popierali MW i ONR niz palikota..... Tak wiec nie tylko modlitwa.....CZASEM TRZEBA TEZ BRZYTWA....
Coryllus

Coryllus

13.11.2012 12:30

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Nie jestem fanka i nigdy nie bylam.......

Dla Pani to jest taki wybór? Pomiędzy ONR a Palikotem? I Pani chce kogoś ciąć brzytwą? A kogo konkretnie. I co takiego zrobil Artur Zawisza, że to panią tak ujęło? Uważa pani, że Urban i Palikot śmiejąc się z różańca coś ugrają? Zapewniam panią, że nie. Z czego jak z czego, ale z różańca to oni się na pewno nie będą śmiać, a Palikot gotów byłby jeszcze dopłacić, byle mu pozwolili w tym różańcu uczestniczyć.
ed89998

ed89998

13.11.2012 12:48

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na kasia

"a Palikot gotów byłby jeszcze dopłacić, byle mu pozwolili w tym różańcu uczestniczyć." Na jakiej podstawie Pan to mowi? Byloby to interesujace zdarzenie. Palikot juz bywal konserwatysta, potem mu przeszlo, czyzby cos nowego?
Coryllus

Coryllus

13.11.2012 17:11

Dodane przez ed89998 w odpowiedzi na ?

Palikot to stary cwaniak, jeśli znalazłoby się środowisko, które by go przygarnęło i uwiarygodniło, modlitewne środowisko, od razu by uklęknął i zaczął odmawiać różaniec.
Domyślny avatar

kasia

13.11.2012 18:37

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na kasia

kims takim zebym mogla go wybierac, dla mnie jest NIKIM nawet nie ZEREM.... Jezeli chodzi o Zawisze to mam o nim nie najlepsze zdanie i raczej mu nie ufam tylko ze staje on na czele Ruchu Narodowego i moze nalezaloby zadbac o to zeby ten ruch do ktorego wejda Polacy ktorzy, chca walczyc o Polske nie oszukal znowu Polakow... i zeby ten ruch nie byl znowu wykorzystany przeciwko Polsce i Polakom.... I to wy dziennikarze powinniscie wiedziec jak to zrobic zeby tak sie nie stalo.... Nie zgadzam sie tez z Panem ze , palikot i urban smiejac sie z rozanca i krzyza nic nie ugraja....oni graja caly czas....krzyzem i aborcja.... dlatego... ze to im sie oplaca.... i beda tym dalej grac.... Pyta Pan ...." kogo ja chce ciac brzytwa"?....NIKOGO.....tylko ze taki ONR ,,,moglby byc ( jezeli by byl po naszej stronie) takim " szczupakiem " w stawie w ktorym budzilby postrach bo...JAK SIE NIE BEDA NAS BAC TO , BEDA SIE Z NAS SMIAC... I jeszcze jedno......czy dalej powinnismy sie tylko modlic i pozwolic sobie pluc w twarz????
Domyślny avatar

millena

13.11.2012 13:41

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Nie jestem fanka i nigdy nie bylam.......

Ma Pani rację. A niektórym to życia nie starczy na przeintelektualizowane dzielenie włosa na czworo. Chyba, że to taki sposób na życie.
Coryllus

Coryllus

13.11.2012 17:09

Dodane przez millena w odpowiedzi na Corrylusie, bez obrazy, ale....

Jakie więc działania podejmuje Artur Zawisza? Słucham. Co takiego zrobił dla Polski, poza wygłoszeniem trywialnego przemówienia?
Domyślny avatar

millena

14.11.2012 13:15

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Milena

Zawisza nic mnie nie obchodzi. Wiem na pewno, że prawicy potrzebni są młodzi ludzie o patriotycznym nastawieniu. Potrzebne jest działanie i radykalizm. Marudzeniem i samymi pacierzami nikogo do nie siebie nie przyciągniemy. Chyba, że tkwienie w marazmie tak naprawdę nam odpowiada. Dziwię się Coryllusie, bo niegdyś pisałeś o trudnościach, czy wręcz niemożności przekonywania młodzieży. 11.11. miałeś przykład ruchu oddolnego młodych ludzi. I znowu coś nie tak?
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

13.11.2012 10:46

więc skrzeczy, że zjednoczy i poprowadzi. Niech zniesie jajko - dla pożytku ogólnego. Ale nie zniesie - nie uwolni nawet Starucha. Maszerujemy - myślałam świątecznie - okazało się, że po Wilno i Lwów. Myślałam, że to manifestacja Niepodległości - a to mrzonki i zachwyt, że było biało-czerwono. Niepodległość obejrzała "herosów" - bo mówią, piszą jakby odnieśli zwycięstwo - wiekopomne. Może to miara zwycięstwa jest - pokrzyczeć, odtupać i fałszywie zaśpiewać mruczando (bo tekstu się nie umie). I jest o czym ględzić - jacy napastowani, prześladowani. A niektórzy w areszcie. O nich cicho - wnoszą coś pod komisje. Nikomu nie spieszno - niech siedzą, my prześladowani będziemy o tym rozprawiać. Jest wiele wątków w tym artykule - o zaniedbaniach. Nauczanie i znajomość historii, wykładnia historii, polityka jako orientacja w skomplikowanym splocie powiązań, zależności i wynikających z tego decyzji, ryzyko działania mimo niejasnych celów decydentów. Jest też pozornie sprawa błaha - film. Działacze heroiczni - a nawet porządnego filmu nie sfinansują. Miałkość ideowa (nierealność) i drobiazgowość sił prawicowych zatrzymujących się na wykonaniu GESTU - - ot obraz wyłaniający się po marszu. Czwarta ekshumacja zamienionych ciał - news. I wszystko. Mnie także zależy na wspólnocie - jak tamtym na kolanach otaczającym Sejm modlitwą - nie stać na to niestandardowe zachowanie wspólnotowe żadnego polityka. Przeszedł marsz - obok. - Kury dziobią swoje. Dziękuję Panu za ten tekst - ktoś musi widzieć więcej. Bo zadziobiemy się w pyle byle jakiego podwórka.
ed89998

ed89998

13.11.2012 12:07

W Polsce jest cale mnostwo ludzi, ktorzy identifikuja sie z idea narodowa. Nie sa to koniecznie ludzie spod znaku numerus clausus i Falangi. Mnostwo ludzi i energii spolecznej do zagospodarowania. Formacja taka o ile autentycznie propolska jest potrzebna. Pytanie - jak uniknac neo-Giertychow i neo-LPR? I jak rozpoznac wykreowanych sztucznie przywodcow? Rozaniec na kolanach - dobra idea. I o ile rzeczywiscie byl, to szkoda, ze organizatorzy nie raczyli tej idei rozpropagowac. Tym razem to nie wina politykow, a tych ktorzy ten rozaniec organizowali. Sam rozaniec to nie wszystko, ponoc Bor-Komorowski zamiast dowodzic Powstaniem glownie modlil sie. I prosze nie zarzucac mi, ze to propaganda! Warto zajrzec do relacji historykow, i nie mowie to o Garlickim! Tu propaguje sie rozaniec, a Pan Pawel Chojecki propaguje zamiast marszow strzelnice, tak jakby marsze i strzelnice, czy marsze i rozance, musialy byc rozlaczne.
Domyślny avatar

dogard

13.11.2012 12:34

Dodane przez ed89998 w odpowiedzi na narodowcy i neo-LPR

ze marsze i strzelnice sa nierozlaczne---ogladales tych zomowcow strzelajacych do bezbronnego tlumu.DARUJ sobie juz wole marsze i rozaniec,choc to nie moje intencje.Rozaniec mamy indywidualnie.OJCZYZNE zbiorowo.
ed89998

ed89998

13.11.2012 14:41

Dodane przez dogard w odpowiedzi na @ed89998 12,07--przeciez miales POtwierdzenie,

Nie o takie strzelnice chodzi! Dobre wychowanie paramilitarne nie jest czyms zlym, ksztaltuje samodyscypline. Mysle chocby o "Strzelcu". Rozaniec sie przydaje, jezeli ktos jest wierzacy. Nie widze powodu by zamieniac rozaniec na Marsz i vice versa. Wszelkie rozsadne formy samoorganizacji spoleczenstwa sa potrzebne. Trudno sie nie zgodzic, ze to co sie dzialo na Marszu bylo oczywista prowokacja. Dobrze, ze organizatorzy zapanowali. I tu podziekowanie i dla Mariana Kowalskiego z ONR-u i poslow PiSu! PiS i ONR w tym przypadku potrafili wspolpracowac. Niepokojace sa jednak wypowiedzi i red. Sakiewicza i prezesa Winnickiego. W Marszu szli Polacy roznych opcji! I te tradycje warto utrzymac.
Domyślny avatar

dogard

13.11.2012 16:46

Dodane przez ed89998 w odpowiedzi na nieporozumienie

w wypowiedzi Sakiewicza nie widze zdnych niepokojacych tonow; natomiast winnicki juz sie jawi jako 2-gi giertyszek--ja klade nan .... milczenie,zeby grzecznie bylo...
ed89998

ed89998

13.11.2012 17:14

Dodane przez dogard w odpowiedzi na @ED89998 14,41--WIEM DOBRZE O JAKIE

"Po pierwsze, fakt, że organizowały go radykalne środowiska narodowe, wynika z zaniedbań środowisk niepodległościowych." (red. Sakiewicz) Niestety - red. Sakiewicz dosyc niefortunnie przeciwstawil narodowcow srodowiskom niepodleglosciowym. Tak jakby np. NSZ nie byly srodowiskiem niepodleglosciowym. Nie wszyscy narodowcy to Falanga. Szkoda, ze PiS nie zdolal wchlonac przynajmniej czesci narodowcow. Byloby latwiej sprzeciwic sie obecnej sitwie. Marsz byl piekny, dlatego, ze uczestniczyli w nim ludzie o roznych pogladach. Byloby zle, gdyby w przyszlym roku Kluby GP zrezygnowaly ze wspolnego Marszu.

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,930,895
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności