Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sabotaż na torach - trzy fakty, które warto znać!

Grzegorz GPS Świderski, 18.11.2025

W spra­wie uszko­dzo­nej szy­ny na tra­sie War­sza­wa–Lu­blin po­ja­wia się du­żo do­my­słów, ale trzy rze­czy są już dziś oczy­wi­ste – i pro­wa­dzą do jed­ne­go lo­gicz­ne­go wnio­sku.



1. To mu­sia­ły być dwa pre­cy­zyj­ne ła­dun­ki tną­ce – sprzęt woj­sko­wy, nie ama­tor­ski.

  Szy­na zo­sta­ła prze­cię­ta w dwó­ch punk­ta­ch, tak jak­by wy­ję­to z niej ca­ły od­ci­nek. Jed­ne­go miej­sca cię­cia nie da się uzy­skać jed­nym ła­dun­kiem – to za­wsze są dwa nie­za­leż­ne punk­ty oddziaływania. Ta­ką ro­bo­tę wy­ko­nu­je się ła­dun­ka­mi li­nio­wy­mi (LCC/ACE/LSC), czy­li pro­fe­sjo­nal­ną tech­no­lo­gią sa­per­ską nie­do­stęp­ną dla cy­wi­li. Te­go nie ro­bi się pro­chem z In­ter­ne­tu ani im­pro­wi­zo­wa­ną pusz­ką. To sprzęt woj­sko­wy.

2. Ma­ła od­le­gło­ść mię­dzy cię­cia­mi by­ła ce­lo­wa – że­by nie do­pro­wa­dzić do ka­ta­stro­fy.

  Gdy­by spraw­com cho­dzi­ło o wy­ko­le­je­nie po­cią­gu, wy­rwa mu­sia­ła­by mieć po­nad me­tr sze­ro­ko­ści. Tu by­ła nie­wiel­ka, tak do­bra­na, by po­ciąg mó­gł jesz­cze prze­je­chać – ale by in­fra­struk­tu­ra zo­sta­ła uszko­dzo­na, li­nia za­trzy­ma­na, a służ­by zmu­szo­ne do dzia­ła­nia. To kla­sy­ka ope­ra­cji dy­wer­syj­ny­ch: ude­rzyć, ale nie eska­lo­wać. Zro­bić alarm, a nie ma­sa­krę.

3. To wpi­su­je się w ro­syj­ską stra­te­gię sa­bo­ta­żu in­fra­struk­tu­ry pań­stw NA­TO.

  Ro­sja uni­ka za­bi­ja­nia cy­wi­lów na te­ry­to­rium NA­TO, bo to ozna­cza­ło­by otwar­tą kon­fron­ta­cję. Za­mia­st te­go pro­wa­dzi dzia­ła­nia ni­skiej in­ten­syw­no­ści: uszko­dze­nia to­rów, świa­tło­wo­dów, ka­bli ener­ge­tycz­ny­ch, cen­trów lo­gi­stycz­ny­ch – tak, by by­ły awa­rie, nie za­ma­chy. Sa­bo­taż, ale z za­cho­wa­niem po­li­tycz­nej mgły. Wy­rwa na to­ra­ch, wy­ko­na­na pre­cy­zyj­nym ła­dun­kiem, zbyt ma­ła na wy­ko­le­je­nie, ale wy­star­cza­ją­ca do wy­wo­ła­nia cha­osu – pa­su­je do tej stra­te­gii ide­al­nie.

  To nie był ani wy­pa­dek, ani ama­tor­skie dłu­ba­nie. To był pro­fe­sjo­nal­ny sa­bo­taż, zre­ali­zo­wa­ny tech­ni­ką i lo­gi­ką cha­rak­te­ry­stycz­ną dla ro­syj­ski­ch służb. Zbyt czy­ste, zbyt kon­tro­lo­wa­ne i zbyt pre­cy­zyj­ne, by by­ło czymś in­nym.

Grzegorz GPS Świderski
https://t.me/KanalBlogeraGPS
https://Twitter.com/gps65

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1521
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:05

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

A po co trzy, jeśli dwa wystarczają?

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:56

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

Ale to, że były 3 nie przeczy mojej analizie, wystarczy, że poprawie na: "co najmniej dwa", bo to było istotą mojej rozkminy. Istotą było to, że było więcej niż jeden i to, że celowe było wyłamanie szyny na małym kawałku, tak by nie doprowadzić do katastrofy, by pociąg mógł przejechać. 

Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 20:04

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

Pewnie ładunków nie było ani jednego, ale trzeba czymś przykryć zaśpiew debili.

Tezeusz

Tezeusz

18.11.2025 20:57

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

Admin czujesz smród tutaj rusofila siejącego kacapskie agitki.@ Ruszkiewicz vel @,viva izrael znowu przylazł. Adminie Rusofil to wróg...

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:03

A tu uzasadnienie punktu numer 3 z mojej analizy:

1. Raport Center for Strategic and International Studies (CSIS) – opisuje eskalację kampanii sabotażu Rosji w Europie, wskazuje na cele: transport, infrastruktura krytyczna. https://csis.org/analysis/russias-shadow-war-against-west

2. Artykuł „How to interpret the Russian sabotage campaign in Europe” – analiza stylu działań Rosji w “szarej strefie” (operacje hybrydowe). https://global-strategy.org/russian-sabotage-campaign-europe

3. Artykuł „Russia-Directed Sabotage in Europe” (S&P Global) – opis działań skierowanych na logistyki i łańcuchy wsparcia Ukrainy. https://spglobal.com/market-intelligence/en/news-insights/research/2025/11/russia-directed-sabotage-europe

4. „Protecting European Transportation Networks from Russia” – analiza zagrożeń dla sieci transportowych w Europie powiązanych z działaniami Rosji. https://cepa.org/article/sabotage-protecting-european-transportation-networks-from-russia/

5. „Report: Russian Sabotage Operations in Europe Have Quadrupled Since 2023” (RFE/RL) – raport medialny o wzroście liczby incydentów sabotażu w Europie. https://rferl.org/a/russia-sabotage-europe-hybrid-attacks/33508179.html

6. „Russian sabotage attacks surged across Europe in 2024” (The Economist) – analiza trendu rosnącej aktywności sabotażowej Rosji w Europie. https://economist.com/graphic-detail/2025/07/22/russian-sabotage-attacks-surged-across-europe-in-2024

7. „Russian disruption in Europe points to patterns of future aggression” (Chatham House) – opis wykrycia w Polsce sieci agentów przygotowujących sabotaż torów kolejowych. https://chathamhouse.org/2024/05/russian-disruption-europe-points-patterns-future-aggression

8. Artykuł „Shallow seas and ‘shadow fleets’: Europe’s undersea infrastructure is dangerously vulnerable” – o rosyjskich działaniach sabotażowych na kablach podmorskich. https://ecfr.eu/article/shallow-seas-and-shadow-fleets-europes-undersea-infrastructure-is-dangerously-vulnerable/

9. „Low-level agents in Germany: Russia’s covert shadow force” – artykuł Euronews o agentach „na dole” w Niemczech, możliwym rosyjskim sabotażu. https://euronews.com/2025/10/27/low-level-agents-in-germany-russias-covert-shadow-force


 

sake3

sake2020

18.11.2025 11:13

Wniosek z tych trzech wymienionych punktów niekoniecznie musi być jeden i niekoniecznie wskazujący na Rosjan. Być może postraszenie społeczeństwa jest pretekstem do wprowadzenia stanu wyjątkowego pod pozorem ,,wrogich'' działań opozycji w celu ostatecznego rozprawienia się z nią.. 

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 12:30

Analiza uzupełniająca: Co nowe ustalenia mówią i jak wpisują się w trzy główne punkty z mojej analizy:

Punkt 1: „Dwa specjalistyczne ładunki tnące, czyli specjalistyczny sprzęt wojskowy”

Nowe informacje potwierdzają użycie dwóch punktów przecięcia (czyli dwóch miejsc uszkodzenia szyny), a także wykrycie drugiego ładunku, który nie eksplodował — co sugeruje przygotowanie zapasowe lub wielopunktową instalację. To silne potwierdzenie, że nie mamy do czynienia z improwizacją rzemieślniczą, lecz z operacją wymagającą profesjonalnego sprzętu i zaplecza technicznego. Wskazuje to, że operacja była przygotowana na poziomie, w którym stosuje się ładunki tnące (LCC/ACE/LSC).

Punkt 2: „Mała odległość między cięciami – celowe zaplanowanie by wywołać strach, nie katastrofę”

Jednym z ujawnionych szczegółów jest fakt, iż ruch pociągów odbywał się po uszkodzonym odcinku – co oznacza, że wyrwa nie powodowała natychmiastowego wykolejenia. To wpisuje się w strategię: uszkodzenie infrastruktury, a nie spektakularna katastrofa. Mała odległość między cięciami była więc prawdopodobnie świadomym działaniem — umożliwiającym przejazd i nie aktywującym natychmiastowych systemów alarmowych, a równocześnie powodującym konieczność interwencji technicznej i logistycznej.

Punkt 3: „Pasuje do rosyjskiej strategii sabotażu infrastruktury państw NATO”

Ujawnione dane (drugi ładunek, precyzyjne cięcia, możliwa rejestracja zdarzenia kamerą, klasyfikacja jako akt dywersji) łączą się z charakterystyką operacji, które analizowały zachodnie służby i eksperci w kontekście rosyjskich działań: mała skala, cel infrastrukturalny, możliwa do zaprzeczenia odpowiedzialność. To pokazuje, że modus operandi tej sprawy jest identyczny z tym, co przypisywane jest rosyjskim służbom specjalnym w Europie. 

spike

spike

18.11.2025 15:53

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Analiza uzupełniająca: Co…

ostatnie pytanie, życie albo śmierć, widziałeś zdjęcie tej szyny ?

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 16:10

Dodane przez spike w odpowiedzi na ostatnie pytanie, życie albo…

W ogóle nic nie widziałem, nie byłem tam. Opieram się na opublikowanych relacjach fachowców. Z nich jasno wynika wszystko to, co napisałem.

spike

spike

18.11.2025 17:48

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na W ogóle nic nie widziałem,…

czyli z tobą nie ma co rozmawiać, jesteś jak ten przysłowiowy pelikan.

Ale że mam dobre serce, ratuję ci duszę przed ciemnościami niewiedzy, wklejam link do fotki tej szyny.

https://remiza.pl/wp-content/uploads/2025/11/G53wq2yWcAApAmn-750x536.jpeg

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 19:02

Dodane przez spike w odpowiedzi na czyli z tobą nie ma co…

Przecież masz tę fotkę w samej notce na górze!

spike

spike

18.11.2025 19:56

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Przecież masz tę fotkę w…

"mój ty przyjacielu ......", fotkę to już dawno tu opublikowałem, ty w tym czasie głupoty wypisywałeś. Dobra, nie ma co dalej deliberować.
paparazzi

paparazzi

18.11.2025 18:00

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na W ogóle nic nie widziałem,…

GPS, myślę że masz racje jeśli chodzi o technikę kontrolowanych wybuchów.  Np widziałem  rozsadzenie skały pod drogę gdzie tylko był syk i świst "wybuchów" i pół gory runęło a resztę buldożery posprzątały na ciężarówki. Wybuchu nie było a był. Nie znam się na pirotechnice ale wiem jakie cuda mogą robić służby specjalne. Dla laika ma być bum to wtedy jest wybuch.

spike

spike

18.11.2025 18:19

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na GPS, myślę że masz racje…

porównujesz wybuch ładunku, zakopanego głęboko pod ziemię z ładunkiem na powierzchni ????
paparazzi

paparazzi

18.11.2025 19:16

Dodane przez spike w odpowiedzi na porównujesz wybuch ładunku,…

Nie! Wiercone w skale otwory a później rodzaj ładunku, oczywiście nie znam, robił tylko świst i wszystko sie rozpadało jak zamek z piasku. A co dopiero profesjonalne służby specjalne?

spike

spike

18.11.2025 19:54

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Nie! Wiercone w skale otwory…

obojętne, gleba czy skała, ładunek jest zamknięty, odpowiednio dobrany, a tu mowa o nawierzchni, widać na foto, że nie ma śladów po wybuchu, a taka szyna to mocny kawał stali, więc dajmy spokój.
Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 20:01

Dodane przez spike w odpowiedzi na obojętne, gleba czy skała,…

Ładunek kumulacyjny umieszczony precyzyjnie przez kryminalistę ze Lwowa i kolegę z Donbasu, którzy zastawiają odciski palców i nawet nie potrafili zabrać telefonu z pola walki ;)

Wiesz co? Gdyby oni chcieli, jak upierają się służby "polskie?", tylko zatrzymać ruch, to rzuciliby parę metrów z pobliskiej wycinki albo zabitą krowę i byłoby bez afery wymagającej podsłuchów z Echelona. Brną chłopczyki, brną coraz dalej w niemiecki szajs.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 21:19

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ładunek kumulacyjny…

Umieścić taki ładunek może każdy głupi, ale dostarczyć musiało mu to wojsko. W notce wyjaśniam, że celem nie było doprowadzenie do katastrofy, ale wzbudzenie zamętu co się świetnie udało. Rosjanom właśnie chodziło o to, byśmy się spierali czy to oni, czy nie. Rozwiązanie jest tylko jedno: czytać specjalistów, myśleć i rozumieć sytuacje. Do tego służy moja notka. Zalecam odnieść się do wszystkich moich argumentów z notki i z moich komentarzy. 

Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 23:47

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Umieścić taki ładunek może…

Ja na ten przykład nie wiedziałbym co zrobić bez przeszkolenia. Natomiast największy jazgot i zamęt robi "klasa" polityczna oraz wysługujące się jej (a nie państwu) służby i media. Nie sądzę, żeby większość normalnych ludzi podłapała gorączkę.

W odniesieniu zaś należy zebrać w jednym miejscu wszelkie dowody z kilku ostatnich tygodni co najmniej. Co jechało torami w obu kierunkach, co sfotografowało przed sobą, co robił nadzór torowiska, co robiły służby, jakie telefony się logowały ale w rozpisaniu, które jechały wewnątrz pociągu, a nie stały na zewnątrz, co w zasadzie znaleziono, jakie były alternatywne wyjaśnienia, słowem typowa żmudna praca analityka, a nie podżegacza wojennego zadaniowanego na zrobienie szumu i zasianie strachu:)

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

19.11.2025 19:53

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ja na ten przykład nie…

Służby rosyjskie dały sprzęt militarny i przeszkoliły. Amator nie ma szans takiego sprzętu załatwić, ale takie szkolenie może przejść każdy głupi. Oni byli doświadczeni, już w akacjach sabotażowych uczestniczyli. Są sprawni, wszystko wykonali poprawnie i jeszcze uciekli. Teraz zrobią coś podobnego w innym kraju. Odległość między tymi dwoma wybuchami tnącymi szynę nie oni wymyślili, taką dostali instrukcję. Celem nie była katastrofa i stąd taka mała odległość, którą kremlowski strateg wymyślił.

spike

spike

18.11.2025 21:28

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ładunek kumulacyjny…

wiadomość z drugiej ręki, słyszałem że w któryś mediach podawali, że przez ten tor przejechało już wiele pociągów, co by potwierdzało, że zmyślony, albo celowo wskazany gdzieś tam wybuch, nie miał z tym nic wspólnego, do tego brak informacji pirotechnicznej, o użytym mat.wyb. - - - - - Co do ładunku kumulacyjnego, owszem są precyzyjne, ale i tak mają rozproszenie mocy, ładunek nie mógł być zakopany, czy przysypany tłuczniem, fotka tego nie potwierdza, fragmenty toru leżą w jego pobliżu, szyna od dłuższego czasu musiała mieć wadę, od obciążeń w końcu pękła, może dlatego, że na podkładach nie ma mocujących śrub, więc mogla drgać i się odkształcać. - - - - Coś mi się wydaje, że tą ściemą, ktoś chce ukryć zaniedbanie w obowiązkach sprawdzania torów, więc wpadli na pomysł sabotażu.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 22:58

Dodane przez spike w odpowiedzi na wiadomość z drugiej ręki,…

To potwierdza punkt 2 mojej analizy i już to napisałem wyżej.

spike

spike

18.11.2025 23:29

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na To potwierdza punkt 2 mojej…

gdzie pisałeś, powielasz tylko bajki, a tu chodzi o oszustwo Tyfusa, bo żadnej dywersji nie było.

Imć Waszeć

Imć Waszeć

18.11.2025 23:38

Dodane przez spike w odpowiedzi na gdzie pisałeś, powielasz…

To jest raczej klincz, typowy dla tego duopolu politycznego, który ktoś celowo wywołał. I musiał to być niezgorszy fachman, skoro tak to rezonuje. To taki sam klincz jak "Smoleńsk", "wybory prezydenckie", "czyszczenie po PIS-ie", "rakieta pod Bydgoszczą", "balon w lesie z ruskimi napisami", "wypadek Szydło", "zadźganie żołnierza na granicy", "dron w dachu chałupy" itd. Mam kontynuować listę, która w sposób bezsprzeczny pokazuje modus operandi tych, co nas rozgrywają? I nie muszą to być tylko Ruscy. Każdy ma tu swoją papugę i dlatego taki skrzek wszędzie i o wszystko. Wg mnie te wszystkie papugi niezależnie od kraju pochodzenia powinny dostać po klatce z kłódeczką.
paparazzi

paparazzi

19.11.2025 18:17

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ładunek kumulacyjny…

Imć, ja wiem jako laik jedno że lądujący Tu 154 w tajdze skosił cały las i ludzie sie uratowali. Wiem ze mały samolot wojskowy US Air w Italii skosił line stalowa kolejki liniowej i wylądował cały /ze skrzydłem/ w bazie. Google it. A tu patrz pan, brzózka oderwała skrzydło bombowca, tak , bombowca bo to przeróbka wojskowej maszyny.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 253
Liczba wyświetleń: 652,827
Liczba komentarzy: 4,554

Ostatnie wpisy blogera

  • Algorytmy psują młodych. Moderatorzy blogów psują starych
  • Kończy się epoka głupich algorytmów!
  • Szanta z prądem pod mieczem

Moje ostatnie komentarze

  • Współczesne Chiny można porównać z Niemcami, które też kiedyś stały się potęgą gospodarczą, a dziś upadają. Tam na początku Erhard zastosował model ordoliberalny: wolnorynkowy kapitalizm, ale ramowo…
  • Ja patrzę na to wszystko z punktu widzenia ASE, Ty z keynesowskiego — więc najpierw napiszę, gdzie się zgadzamy, potem wskażę elementy keynesowskie, a na końcu krótka krytyka.W czym pełna zgoda:…
  • Zawsze za każdym ktoś musi stać? Skąd taki wniosek? A kto stoi za Kaczyńskim? Jest całkowicie uzależniony od USA, czyli stoi za nim Trump, tak? A kto stoi za Trumpem?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • mada, Ten sam co za Tuskiem
  • Grzegorz GPS Świderski, Zawsze za każdym ktoś musi stać? Skąd taki wniosek? A kto stoi za Kaczyńskim? Jest całkowicie uzależniony od USA, czyli stoi za nim Trump, tak? A kto stoi za Trumpem?
  • Grzegorz GPS Świderski, To zależy od regulaminu serwisu, który się zmienia. Nie wiem jak jest w Suno, ale na Udio to się niedawno zmieniło. Gdy ja użyłem ich serwisu do generowania moich piosenek, to regulamin dawał mi…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności