Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Wciąż nie możemy uwierzyć

Ryszard Surmacz, 08.10.2020

Kilka dni temu (06-05.10.20) na falach Radia 24, jeden ze znanych, uważanych za prawicowego, profesorów socjologii, wypowiadał się na temat wolności w obliczu zagrożenia covid 19. Zdumiewające to, ale jest w Polsce grupa ludzi, która wciąż myśli, że w obliczu zagrożenia koronawirusem, PiS ma więcej do powiedzenia, niż sam wirus.  Innymi sowy, że życzeniowość ma walory boskie, a wirusy, są bajką z tysiąca i jednej nocy, że łabędzi śpiew jest silniejszy od rozumu. To nie rząd jest społeczeństwem, a skala zachorowań to kwestia reakcji zbiorowej. Tak się składa, że znam kilka osób, które covid 19 przeszli łagodnie, ale też jedną, która ledwo, co uszła z życiem. I dziś ubytek zdrowia tego silnego mężczyzny oceniany jest na 40 procent. Coraz głośniej mówi się też, że noszenia maseczek może powodować grzybicę płuc. Temu trzeba zapobiec. Od tego mamy lekarzy, państwo im płci, niech podpowiedzą jak jej uniknąć.

Jeżeli nie mamy pewności, czy koronawirus istnieje naprawdę, to zachowajmy ją pod maseczką – dopóki problem nie zostanie wyjaśniony. Tu nie chodzi o pojedyncze, czy nawet grupowe, zachorowania, ale o przełożenie na gospodarkę.  To właśnie ona zadecyduje, a nie wiara lub niewiara w covid, o naszych zdolnościach do utrzymania wolności. Wolność to jest stan ducha i rozumu. Nikomu nie dana jest ona  gratis, lecz każdy musi ją sobie wywalczyć – bo takie jest życie i taki świat!

Ta nonszalancja przekłada się również na współczesny młodzieżowy opis świata. Nie ma w nim punktu odniesienia, które nakazuje życie, dominuje natomiast  rzeczywistość wirtualna – właśnie ta, w którą wciągnął ich komputer. Bezkompromisowe domaganie się wolności to dziecinada; w realu wszystko jest na zasadzie "coś za coś" i nie ma wolności bez zobowiazań. Zrozumienie tej prawdy, to kwestia dojrzałości. Nie chcę nikogo straszyć, ale przebudzenie w takiej sytuacji musi być dramatyczne. To matematyka.

Jedno jest pewne, że zbliża się okres, w którym społeczeństwo będzie musiało wreszcie przestawić się z myślenia partyjnego na państwowe i zorganizować,  albo przegrać. Jedna trzecia Polaków wciąż myśli, że stosunek do PiS rozwiąże najważniejsze sprawy, i że ich protest może cokolwiek zmienić. Niewielu zadaje sobie pytania fundamentalne: Czy jesteśmy przygotowani do tego, co niesie nam życie? Czy jesteśmy gotowi, aby porzucić bezsensowne i dziecięce waśnie i wznieść się na poziom, który sobie życzymy? Gdzie jest czysty strumień, który będzie można skierować na tę stajnię Augiasza? Te pytania są ciszą, ale mimo to szybko  musimy sobie na nie odpowiedzieć.

A jakże dziś aktualny jest mój wpis z 05.03.20 w tej samej sprawie:  https://naszeblogi.pl/56…
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4054
Jabe

Jabe

08.10.2020 20:28

Czy Autor zadał sobie pytanie, czy aby on sam nie tkwi w rzeczywistości wirtualnej?
Trzeba też zwrócić uwage, ze istnienie wirusa i istnienie pandemii są dwoma różnymi sprawami. No a jeśli pandemia jest prawdziwa, a nie wymyślona (m.in. przez nasz rząd), czy przedsięwzięte środki są adekwatne. Zawsze też można powiedzieć, że maseczki są zbędne, bo od tego państwo lekarzom płaci, żeby nas wyleczyli.
Głębszą sprawą jest samo pojęcie wolności, którą osoby lewicujące często rozumieją kolektywnie.
Domyślny avatar

cyborg59

08.10.2020 20:47

Przychodzisz do domku - pierzesz maseczkę mydłem Protex3, łapki się myją przy okazji. Ważniejsza jest dezynfekcja łapek przy wyjściu z marketu - bo dotykałeś "okaszlanego" przez tabun "braunowców" towaru ! Jak wychodzisz z marketu  i zrywasz maseczkę - nie przecieraj twarzy brudną ręką. I tyle.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

08.10.2020 22:02

Dodane przez cyborg59 w odpowiedzi na Przychodzisz do domku -

@ cyborg59
No właśnie, ale trzeba to robić.
Marek1taki

Anonymous

08.10.2020 23:33

Dodane przez cyborg59 w odpowiedzi na Przychodzisz do domku -

@cyborg Mycie rąk to normalna higiena związana z istnieniem drobnoustrojów. WHO ani tzw.eksperci powielający propagandę noszenia rękawiczek i dezynfekowania rąk na każdym kroku nie potrafią wykazać drogi infekcji. Jest taka droga: gdy ktoś liże ręce zamiast myć. Dotyczy kota. Osoby które nieopanowanie dotykają ust i potem je oblizują faktycznie niechże sobie noszą maseczki, oprócz kowida uchroni jeszcze od milionów innych infekcji.
Marek1taki

Anonymous

08.10.2020 20:59

Działania rządu i jego ulubionej totalnej opozycji oceniam jako wojnę z Polakami.
Z najnowszych wynurzeń pacjentki u internisty: matka lat siedemdziesiąt kilka zmarła na zaostrzenie białaczki (chorowała już jakiś czas). W szpitalu zaproponowano jej wyższy zasiłek pogrzebowy 6 a nie 4 tys. a szpital dostanie 14tys. więcej jak się zgodzi na rozpoznanie u matki kowida. Jeśli to prawda to mamy niską liczbę zgonów i daleko nam do "cywilizowanego" świata.

Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

08.10.2020 22:01

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Działania rządu i jego

@ Marek1taki
...jeśli to prawda, to nie mamy do czynienia z walka rzadu z Polakami, lecz dowodem na to, że albo ministerstwo zdrowia nie panuje nad niczym, albo  że cały świat jest zakładnikiem światowego rzadu. Z pierwszego zdania może też wynikać wniosek, że to lekarzy trzeba bardziej leczyć, niż ich pacjentów.
W Polsce skończył sie już okres rzadów minister-ksiażaęt, a zaczał  jednego króla. Poczekamy na efekty.
Marek1taki

Anonymous

08.10.2020 23:16

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Marek1taki

Panowanie rządu jest bardzo konsekwentne i sprzężone z mediami. Wpływ rządu światowego jest jedynym logicznym wytłumaczeniem pandemii. Niewidzialne ręce działają tak samo jak w wypadku epidemii żeglugi na tratwach.
Moją uwagę zwróciło tez podobieństwo nadzwyczajności działań z epidemią HIV. Wtedy akurat izolacja zarażonych i obowiązek badań osób przekraczających granice były pomysłami gorszącymi politycznie poprawny świat. Choroba dotyczyła homoseksualistów i narkomanów w pierwszej kolejności i byli pieszczochami, nagle krwi nie wolno było pobrać na badanie jako postępowania rutynowego (jak w wypadku kiły np.) tylko pojawiła się osobna zgoda na pobranie by pieszczochów nie urazić. Jeszcze lepsze, że ubieranie skafandrów, rękawiczek i maseczek było piętnowane z tego powodu a poza tym wirus był tak mało zakaźny, nie to co teraz. Teraz zakaźność okrutna ale grupy ryzyka nie izolowano "bo to nie ma sensu". Podobieństwa więc są w nakręcaniu spirali strachu i ustawianie nienarażonych do pionu zamiast ograniczania dróg szerzenia wśród zagrożonych. Jeśli w tym wszystkim nie chodzi o władzę i pieniądze to tu w oku jedzie mi czołg.
angela

angela

08.10.2020 23:14

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Działania rządu i jego

Marek, jeżeli nie wiesz czy prawda, to czego bzdury roznosisz. 
Konfederackie komentarze, o wypowiedziach w tv nie chce się mówić,  jak ludzie publicznie nie wstydzą się kłamać. 
Na falszu daleko nie zajedziecie, a to, że jesteście już w tej swojej zajadlosci śmieszni,  wychodzi dla PiS tylko na dobre.
Marek1taki

Anonymous

08.10.2020 23:22

Dodane przez angela w odpowiedzi na Marek, jeżeli nie wiesz czy

@Angela A skąd wiesz czy bzdury skoro pasują do całości szubrawstwa pandemii? Nieśmiesznej zajadłości to w przemówieniu premiera się doszukuj. Dzisiaj był dzień pandemii propagandy. W końcu musi być podgotowka do dokręcenia śruby.
Jan1797

Jan1797

08.10.2020 21:11

Przyznam, często zastanawiam się jak blogerzy dobierają informacje.
 Od pierwszego marca pracuję jedynie z dwutygodniową przerwą. Gdy czytam tekst;
my tutaj, w Polsce daliśmy się zdominować-komu, traktuję tekst jak test cierpliwości.
 Jeżeli nie sposób oglądać programów informacyjnych a jest tvp historia ani słowa
o koronawirusie, dezynfekcji czy noszeniu maseczek. Czytam; nasza służba zdrowia
zafiksowała się na koronowirusie.  Medycy zapomnieli, że istnieją też inne choroby
znacznie groźniejsze. Czy ktokolwiek czytał, co napisał nonparel u jazgdyni, mają
jakiekolwiek autorytety oprócz lustra? Czy aby ocena Trzaskowskiego jest przyczyną
załamania. Ogromnie droga jest nasza ojczyzna i bolesna ale gdy boli tzn. że żyjemy.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

08.10.2020 22:20

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Przyznam, często zastanawiam

@ Jan1797
Ciekawe pytanie.
Proszę Pana, w dziennikarstwie powinno być tak: 1. jeżeli nie skończyłeś kierunkowych studiów i nie przeczytałeś tysiaca (!) ksiażek, nie powinieneś zostać dziennikarzem, 2. możesz mieć swoja opcję, nawet najbardziej skrajna, ale musi ona być jawna, 3. musisz otrzymać od Boga ten dar, ktory pozwala ci pisać jasno i z sensem. A jak jest, każdy widzi. 
Portale maja to do siebie,  że jeżeli potrafisz pisać, piszsz - bez względu na to, co masz do powiedzdenia. Zawsze ktoś to przeczyta.
Natomiast mechanika doboru informacji należy do najwyszego kunsztu nie tylko dziennikarskiego, ale tekże  pisarskiego. Od tego doboru i wiedzy pozaźródłowej, która nim kieruje, zależy poziom pisarstwa i samych wpisów.
Zastrzegam się, bywaja ludzie wyjtkowo utalentowani, którzy posiadaja wyjtkowa łatwość pisania i koncentracji. Ale bez wiedzy i własciwego wyczucia i oni wysiadaja,
sake3

sake2020

08.10.2020 22:09

Jesli już o wolności mowa z covidem w tle,to jak ocenić ,,występ'' posła Grzegorza Brauna w Sejmie?W kategorii wolność slowa i działania czy raczej jako ordynarne chamstwo?Oczywiście akcja prezentowana przez tego kretyna była swiadomie wymierzona w PiS,ostentacyjne pojawienie się Konfederacji bez maseczek,chuchanie złośliwe na przedstwicielkę Kancelarii sejmu,inwektywy pod adresem wicemarszałka Sejmu usiłującejgo prosić by stosował się do obowiazujacych przepisów.Od kiedy chamstwo i prostactwo to normalne zachowanie w Sejmie?Komu ten kretyn chce się przypodobać?Łysemu czerepowi na pajęczych nóżkach-Budce czy szablozębnemu Schetynie?
Jabe

Jabe

08.10.2020 22:51

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jesli już o wolności mowa z

Skoro Grzegorza Brauna uważa Pani za kretyna, skąd ta pewność, że jego akcja była świadomie wymierzona w PiS? (Swoją drogą, co w tym złego?)
sake3

sake2020

09.10.2020 06:27

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Skoro Grzegorza Brauna uważa

To zdanie,,co w tym złego''mówi o Panu wszystko.Jak daleko posunie się taki Braun i inni w swoim chamstwie jeśli podobni Panu będą na jego prostactwo i obrażanie patrzeć pobłażliwie,z sympatią lub nawet podjudzać?Zapewne uważa Pan,że kazdy środek jest dobry by obalić rząd i wprowadzić rzady takich Sikorskich,Dulkiewiczów,Margotów czy Trzaskowsich.Chyba niedługo doczekamy się pobicia albo,morderstwa a Pan z rozbrajajacym usmiechem powie ,,a cóż w tym złego,przecież to tylko PiS.''
Jabe

Jabe

09.10.2020 10:59

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na To zdanie,,co w tym złego'

Krytyka władzy jest czymś najzupełniej normalnym, wyłączywszy systemy totalitarne. A o Panu Braunie wiele można powiedzieć, ale nie to, że jest chamem. Bywa za to chamsko atakowany.
angela

angela

08.10.2020 22:09

Raczej w tej propagandzie antymaseczkowej,  antycovidowej ukazuje się walka z rządem. 
Nie wazne, ze niesie to za sobą wiele ludzkich tragedii, rzutuje na stan państwa.
Bo wg komunistów,  im gorzej w Polsce,  tym lepiej. 
Jasno widac, ze takimi przesłankami kieruje się opozycja,  szczególnie Konfederacja.
Co pan Braun wyprawiał w sejmie, to wstyd było patrzeć,  panu Bosakowi tez cos się porobilo.
Jak mógł  nosic maske w Hiszpanii,  to w Polsce wlasnie nie moze.🙃
Pewnie te  1000 euro kary,  tak go zmobilizowały. Żenada,  żenada, i tacy ludzie chcą w Polsce rządzić.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

08.10.2020 22:24

Dodane przez angela w odpowiedzi na Raczej w tej propagandzie

@ angela
Tak, w Hiszpanii policja jest bardzo brutalna i tam nie ma zmiłuj się. Kosztuje. Tu może fikać. Ale to kwestia poczucia odpowiedzialności.
Es

Es

09.10.2020 13:11

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ angela

Policja działa w ramach powierzonych obowiązków i dyspozycji aktualnie sprawujących władzę. Obrona własnych praw przed hiszpańskim sądem znając aktualne trendy polityczne w tym kraju to czysta iluzja, mająca z faktami, wiedzą i ...sprawiedliwością niewiele wspólnego To " fikanie" zatem to jedynie wykorzystywanie możliwości ekspresji własnego stanowiska w ogóle, a nie przejaw jakiejś odwagi. I Państwo dobrze o tym wiecie. Głupotą natomiast w tych okolicznościach, stanie wiedzy i zajmowanym  wobec pandemicznych zarządzeń stanowisku, było wybrać się w takie miejsce, wierząc, że pozostanie to nie zauważone. I nie opatrzone odpowiednim komentarzem.Ale utrzymywanie kompatybilności tego co się mówi z tym co się robi nie jest domeną polityków żadnej opcji.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

09.10.2020 17:07

Dodane przez Es w odpowiedzi na Policja działa w ramach

@ Es
Oczywiście.
O hiszpańskiej policji pisałem, bo ok. 2005 r miałem przygodę z nimi w Madrycie. Brak znajomości hiszpańskiego odczułem boleśnie.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

09.10.2020 08:34

Ucieczka od wolności – książka Ericha Fromma tłumaczy dlaczego ludzie oddają wolność za ułudę bezpieczeństwa ☺
.
Ryszard Surmacz
Nazwa bloga:
blog Ryszarda Surmacza
Zawód:
ciekawy wszystkiego
Miasto:
Lublin/ziemie zachodnie

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 357
Liczba wyświetleń: 1,704,811
Liczba komentarzy: 4,664

Ostatnie wpisy blogera

  • Dziewiąta rocznica śmierci prof. Anny Pawełczyńskiej
  • Admin
  • ​Do Admina

Moje ostatnie komentarze

  • @jazgdyni Miałem kolegę, który podczas burzy i sztucznych ogni zamykał się z psem w szafie. Raz przydarzyło mu się przysnąć i żona wpadła w panikę. Zadzwoniła na policję, a ten zaspany wyłazi z psem…
  • @ Jan W PRL bano się wyśmiania. Dziś do wyśmiania jest tyle tematów (np. ufo, reinkarnacja, astrologia itd), że nie ma się czym przejmować, chyba, że wypowiada się bzdury. Na poprawianiu konstruktora…
  • @Autorka W jednej ze swoich książek wydanej w 2006 r. zamieściłem następująca sentencję: Polska to taki kraj, w którym Bóg rozdaje talenty, a obca przemoc odbiera za nie życie. Tym wszystkim…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Inżynier czy humanista?
  • Disco polo czy reformy
  • O Śląskiej duszy

Ostatnio komentowane

  • Teresa Bochwic, Miło mi, dziękuję za uznanie.
  • Bogdan Lipowicz Skaut, ..." Koordynację tej racji stanu prowadziły urzędy państwowe umieszczone w polskiej stolicy...". Tamta stolica zniknęła, na jej gruzach "sowieckie" zrobiły urzędy "państwowe" z ducha sowieckie,…
  • u2, Ciekawy jest artykuł o prof. Pawełczyńskiej w Wiki. Trudno mi się z cytowanym fragmentem nie zgodzić. Hasła liberalizmu zostały wykorzystane przez komuszków do utrzymania władzy. Co prawda plan…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności