Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Krótka teoria dowodów sądowych

rolnik z mazur Waldek Bargłowski, 28.04.2016
P { margin-bottom: 0.21cm; }

Krótka teoria dowodów sądowych

Dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze ? Dlaczego te wszystkie przepychanki z TK , te komisje weneckie i inne i narzekania na złe prawo, które według klasyka jest w Polsce jak pajęczyna – bąk się przeciśnie, ugrzęźnie muszyna.

Dlaczego tak trudno jest ustalić stan faktyczny ? Kto ma rację a kto jej nie ma ?

Sedno sprawy tkwi w kształceniu prawników. Prawników nie uczy się na studiach teorii dowodów.

Co to jest teoria dowodów. ?

Otóż - nie ma takiej. Zastępuje ją swobodna ocena dowodów według niezależnego sądu- tzw. „ maćkowe oko pana sędziego lub pani sędziny” . Jeden skład sędziowski ocenia dowody jako istotne dla sprawy, drugi skład może mieć zupełnie odmienne zdanie. Sąd wyższej instancji odrzuca je i kieruje sprawe do ponownego zbadania. Sprawy się ciągną. Aferzyści zacierają dowody winy i śmiejąc się do rozpuku opuszczaja salę sądową jako bogaci i niewinni ludzie.

Podobnie jest z prawem bilansowym a w szczególności z wyceną aktywów – dawne prawo ostrożnej wyceny ( ostrożnego kupca – zasada najniższej wartośći ) zastąpiono międzynarodowym standardem - fair value- wartości słusznej – cokolwiek ma to znaczyć. A znaczy to? Dokładnie - „ maćkowe oko księgowego „ . Okna i furtki do fryzowania bilansów są otwarte na całą szerokość. To się obecnie nazywa „ kreatywna księgowość „

Sądy się na tym nie znają. Zwołują ekspertów a eksperci to skąd się wzięli ? Jedni eksperci mówią tak a inni zupełnie coś innego. Sąd głupieje i sądzi na „ maćkowe oko „ albo przeciąga sprawę.

Tak będzie w najbliższej przyszłości z TTIP – firma prywatna będzie mogła zaskarzyc państwo a orzekać o odszkodowaniach będą sądy arbitrażowe złożone z „ niezależnych sędziów „ z prywtnych kancelarii.

Skoro nie ma teorii dowodów to się korzysta z tego co jest. A mianowicie – z „ Teorii Dowodów „ stworzonej i napisanej przez Andrieja Januarowicza Wyszyńskiego – Polaka na służbie radzieckiej władzy – prokuratora generalnego stalinowskiej Rosji z czasów czystek Jeżowa – niemieckiego Żyda, którego pierwszą czynnością było zlikwidowanie polskiego Żyda – Jagodę. Jeżow wsławił się min. pierwszym holocaustem przeprowadzonym na polskiej ludności zamieszkującej Rosję. Zginęło ponad sto tysięcy Polaków – w ramach akcji poszukiwania szpiegów z POW ( Polska Organizacja Wojskowa - zdelegalizowana tuż po rewolucji ). Tak ci szpiedzy byli dobrze zakamuflowani, że dla pewności trzeba było wyrżnąć całą populację. Dr Brzeski o tym pisał.

W roku 1956 zabroniono używania teorii dowodów Andriuszy – syna polskiego aptekarza z Baku – Januarego w ramach walki z błędami i wypaczeniami stalinizmu. Co z tego jak innej teorii dowodów nie stworzono.

Obłąkany sędzia może skazać na śmierć kogoś za kradzież rowera albo dzieciaka za kradzież batonika na długoletnie więzienie i wyrok będzie prawomocny. Podobno takie przypadki miały miejsce.

„ Dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie „

Dajcie mi Polskę a my już udowodnimy, że łamią demokrację. A proszę mi pokazać szanowna komisjo checklistę, jakie są te kryteria i przede wszystkim jak wygladają dowody.

Żeby nie było tak ponuro.

W synagodze modli się dwóch przedstawicieli wiary mojżeszowej. „ Jahwe daj mi sto złotych bym mógł zapłacić czynsz za mieszkanie, bo już mnie ścigają „ – wznosi modły do Jahwe jeden z nich. „ Jahwe daj mi sto tysięcy bo mam bombowy geszeft i potrzeba mi na rozruch „ Wznoszą modły coraz goręcej i coraz głośniej. W końcu zdenerwowany Mosze wyciaga z kieszeni stówę i mówi - „ Icek masz tu te sto złotych i nie zawracaj głowy Jahwe takimi duperelami „.

Każdy ma swoje problemy.

( napiałem na podstawie wykladów doc. J. Kosseckiego )

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6758
smieciu

smieciu

28.04.2016 22:22

Paradoksalne jest to że ja uważam przykładowo że Prawo, czyli System Prawa z księgami, prawnikami, uczelniami, mianowanymi sędziami itd. jest największym absurdem obecnej organizacji państwa i społeczeństwa. Że właśnie pragnąłbym sądowniczej wolności. Czyli sądów i sędziów wybieranych przez lokalne społeczeństwo. Na zasadzie zaufania a nie znajomości jakiegoś prawa czy też nawet teorii dowodów. Ktoś może się oburzyć. No jak to? Taka sądownicza anarchia? Pełna uznaniowość, dowolność w interpretacji sprawy przez sędziów i ławę przysięgłych? To przecież parodia sądownictwa i sprawiedliwości. Muszą być prawnicy, księgi i cały ten System. Tylko że jednocześnie nie zauważają że cały ten System jest tak naprawdę oparty na tej uznaniowości, dowolności interpretacji o której pan pisze. I w istocie jedyna różnica między moją propozycją a tym co jest obecnie, sprowadza się do tego że u mnie sędziowie musieli by pracować na swoją pozycję. Mogliby być zatwierdzani i zdejmowani przez znającą ich społeczność. Natomiast dzisiaj mamy sędziów pochodzących z klanów, zatwierdzanych przez klany. Nie podlegającą żadnemu osądowi. Którzy dzięki obecnym prawniczym mitom, swoistej wierze, księgom itp. mogą przeprowadzić każde draństwo i przekręt. Zgodnie z prawem. Które jest ponad wszystkim.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

28.04.2016 22:42

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Paradoksalne jest to że ja

Bardzo słusznie. Z drugiej strony gdyby wszyscy opierali się na dekalogu to prawnicy byliby zbędni i ten cały aparat. Po prostu - ile prawa jest w prawie ? Tak jak - ile cukru jest w cukrze ? To jest poważny problem. Wiem, że obecny system ze sprawiedliwością nie ma wiele wspólnego. Znajomy sędzia powiedział - jest tylko sprawiedliwość sądowa. Dlatego to napisałem. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

JJC

28.04.2016 23:31

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Bardzo słusznie. Z drugiej

Rolnik z Mazur to ma dobrze. Od bladego świtu do późnej nocy pisze na forach, a w polu to mu chyba samo rośnie...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.04.2016 00:48

Dodane przez JJC w odpowiedzi na Rolnik z Mazur to ma dobrze.

A jak inaczej. Chłop pisze a mu samo rośnie. A co chce pan sto ha konewką podlewać ? Pozdrowienia ro z m.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.04.2016 01:12

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na A jak inaczej. Chłop pisze a

Najgorsze, że " elita " nie ma pojęcia o wsi. Ma obraz wsi z Reymonta, skąd by miała inny ? Nawet nie masz pan pojęcia o wsi ale to nawet zielonego. Tak samo jak ja nie mam pojęcia o zwyczajach godowych Czukczów i z braku wiedzy zabroniłbym im opierania się o ściany jurty podczas stosunku. Pozdrowienia ro z m.
Domyślny avatar

wolnomyśliciel

29.04.2016 01:02

Dodane przez JJC w odpowiedzi na Rolnik z Mazur to ma dobrze.

U mądrego rolnika pracują maszyny a rządzi nimi komputer to i czasu trochę zostaje.
Jabe

Jabe

28.04.2016 23:05

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Paradoksalne jest to że ja

Czyli wybrani przez lud sędziowie mają orzekać na oko? Z deszczu pod rynnę! Co innego sędziowie przysięgli, ale to w sprawach karnych. Sensownie by było okresowo pytać ludzi, czy sędzia dobrze sprawuje obowiązki. Zwłaszcza najwyżsi sędziowie, którzy prócz tego powinni być praktycznie nieusuwalni. W tym celu powinno być ich mało.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

28.04.2016 23:24

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Czyli wybrani przez lud

To dopiero by się działo vide TK. Pozdrawiam ro z m
Jabe

Jabe

29.04.2016 12:54

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na To dopiero by się działo vide

Czyli Pan chce usankcjonować to orzekanie wg widzimisię? Więcej tego samego.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.04.2016 16:40

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Czyli Pan chce usankcjonować

Ależ skąd. To mi się zupełnie nie podoba. Ja tylko stwierdzam fakt, że tak właśnie jest. Nie wiem jak to rozwiązać. Prawnicy to jedna kasta, okopali się i zaciekle bronią przywilejów. Gdybym był prawnikiem to pewnie tez bym tak robił. Nie wiem.Pozdrawiam ro z m.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

28.04.2016 23:48

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Czyli wybrani przez lud

Oni tak właśnie orzekają według swojego " maćkowego oka ". Spytaj pan jakiegoś znajomego sędziego-sądzą jak im pasuje i partia pozwala. To jest chore ale tak jest. Pozdrawiam ro z .
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

28.04.2016 23:22

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Paradoksalne jest to że ja

Zgadzam się całkowicie. Dziś nie mamy sprawiedliwości czyli norm etycznych uznawanych przez ogół społeczeństwa tylko prawo - normy prawne narzucone społeczeństwu siłą. Jest to po prostu jeden z elementów zniewolenia człowieka przez urzędników państwowych. Jeśli ktoś pana werbalnie znieważy i pan go popchnie lub uderzy to sąd skaże pana, a jeśli wytoczy ten ktoś panu proces cywilny za szkody cielesne to jest pan pociągnięty na kasę. Z logiką nie ma tu nic wspólnego. Moim zdaniem - dekalog wystarczy a dalej idąc Kodeks Hammurabiego - oko za oko. Proste rozwiązania są najlepsze. Już słyszę ten klangor prawników. Pozdrawiam ro z m.
Jabe

Jabe

28.04.2016 23:41

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Zgadzam się całkowicie. Dziś

Prawo i moralność to dwie różne sprawy. Są rzeczy, które wolno robić, mimo że nie są moralne. Za inne grozi sankcja, mimo że nijak się mają do moralności. Każde prawo jest narzucone siłą, od tego się nie ucieknie. Bardzo ważne jest, żeby z góry było wiadomo, czego nie wolno, żeby człowiek działający w ramach prawa, był bezpieczny.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.04.2016 13:39

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Prawo i moralność to dwie

Ależ każdy człowiek, powtarzam człowiek to wie. Dla mnie jakiś bandzior to nie jest człowiek. Każdy ma w sobie zakodowane prawo - kantowskie niebo rozgwieżdżone nade mną i prawo moralne we mnie. Etyka ( moralność ? ) to normy, które uznajemy dobrowolnie. Prawo to normy narzucone przez wolę panujących. Prawnicy je tak dodatkowo motają, żeby zwykły śmiertelnik tego nie rozumiał - z tego dobrze żyją. To taki kastowy system. Pozdrawiam ro z m.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

29.04.2016 00:15

Ława Przysięgłych zlikwiduje wiele patologii prawnych, a Trybunały wszelkie należy zwyczajnie zlikwidować.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.04.2016 00:41

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Ława Przysięgłych zlikwiduje

Jak w USA. Najszybciej TK - zupełnie zbędny. Czemu nie. Pozdrawiam ro z
rolnik z mazur Waldek Bargłowski
Nazwa bloga:
Teoria wszystkiego czyli niczego
Zawód:
oceanograf, ekonomista, rolnik
Miasto:
wieś w poblizu Śniardw

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 283
Liczba wyświetleń: 2,022,454
Liczba komentarzy: 5,604

Ostatnie wpisy blogera

  • Pies Strzembosza
  • Jak nie potrafisz gryźć to nie szczerz zębów
  • Panie Turek zacznij w końcu ten mecz

Moje ostatnie komentarze

  • @ mjk1Wygląda na to, ze nieubłaganie dążymy do ostatecznego rozwiązania sprawy ludzkości czyli wojny totalnej niestety.I wszystkie scenariusze diabli wezmą.
  • @ GPSTo tak jak trochę być w ciąży." Niewidzialna ręka rynku " - bajeczka dla naiwnych
  • @ GPSTzw " wolny rynek" to istnieje  i to nie do końca na rynku usług  fryzjerskich i kosmetycznych.Istnieje też na uczelniach ekonomicznych, gdzie wbija się studentom szpryce ze…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kodowanie zgonów czyli szczaw i mirabelki.
  • Kontrola jest najwyższą formą zaufania
  • Polska Sp. z o.o. Ile warta jest ta Spółka ?

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Dobrze że go wydoić nie próbowali .
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Zofia W tym wieku każdy ma mniejszą lub większą demencję. To nie usprawiedliwia niegodziwości oczywiście.
  • Zofia, Bardzo trafna uwaga. Nie można usprawiedliwiać niegodziwości demencją, której nie miał.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności