Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sekret notowań Kukiza

Krzysztof Pasierbiewicz, 21.03.2015
W zeszłą niedzielę w Radiu ZET wysłuchałem cyklicznej audycji Moniki Olejnik „Siódmy dzień tygodnia”, w której gośćmi pani Moniki byli: Iwona Śledzińska-Katarasińska (PO), Stanisław Żelichowski (PSL), Jacek Sasin (PiS), Krzysztof Gawkowski (SLD), Jarosław Gowin (PR) i Tomasz Nałęcz (Kancelaria Prezydenta).

Dziś w radiowej Trójce wysłuchałem cotygodniowej audycji „Śniadanie w trójce”. Pani redaktor Beata Michniewicz gościła: Jarosława Gowina (PR), Rafała Grupińskiego (PO), Jerzego Wenderlicha (SLD), Mariusza Błaszczaka (PIS), Henryka Wujca (doradca prezydenta RP) i Jarosława Kalinowskiego (PSL).

Zastanówmy się teraz, co łączy te dwie popularne audycje radiowe.

Po pierwsze. Mają największą słuchalność i uchodzą za najbardziej (czy rzeczywiście?) opiniotwórcze.

Po drugie. Audycji tych słucham regularnie od kilku lat i poza nielicznymi wyjątkami garnitur zapraszanych gości w zasadzie się nie zmienia.

Po trzecie. Główni aktorzy tych radiowych programów to politycy generacji 50 Plus, nierzadko ze wskazaniem na siedemdziesiątkę.

A więc - po czwarte. Znakomita większość zapraszanych gości została ukształtowana mentalnie jeszcze w czasach komuny lub okresie okrągłostołowym, co skutkuje tym, że odkąd pamiętam, owi gwiazdorzy rzeczonych politycznych ustawek mówią mniej więcej jedno i to samo, niezależnie od tego, jaki temat jest brany na warsztat. Powiem więcej, ich celem jest wyłącznie interes partii, którą reprezentują, a sprawy Polski i Polaków nie mają dla nich de facto żadnego znaczenia. Powiem jeszcze więcej – dzieje się tak dlatego, że ci politycy skażeni są nieodwracalnie odstręczającym ludzi młodych „styropianowym myśleniem” niezależnie od tego, jaką partię reprezentują, od lewa, przez środek, do prawa. A to już ani tamten czas, ani tamten język, ani tamte idee i obyczaje.

Objawia się to nudnym jak flaki z olejem i bezproduktywnym wałkowaniem tematów zastępczych, obsesyjnym nawiązywaniem do konfliktów zrodzonych jeszcze za czasów komuny, demagogiczną wirtuozerią, popisami kwiecistej mowy polegającymi na rozbudowywaniu fraz w taki sposób, by potencjalny słuchacz już w trzecim zdaniu podrzędnym zgubił wątek dając sobie każdą ściemę wmówić, a także pozorowaniem sporów politycznych, które są de facto kompletnie jałowym biciem piany.

Tyle wstępu.

Po ostatnim sondażu prezydenckim obrosłą mchem sławy generację wymienionych wyżej polityków najwyraźniej przestraszyły rosnące notowania Pawła Kukiza i całe to towarzystwo rzuciło się na „wtykającego nos do polityki artystę”, - i jak jeden mąż zbluzgało pana Pawła nie zostawiając na nim przysłowiowej suchej nitki.

A nasi polityczni nestorzy zareagowali tak dlatego, iż moim zdaniem z jednej strony zaniepokoili się o własne tyłki, z drugiej zaś ich ciasne myślenie wynikające ze strych nawyków nie pozwala im zrozumieć przyczyny skoku Kukiza w sondażu prezydenckim.

Może się mylę, lecz zaryzykuję tezę, że znam przyczynę wzrostu notowań Kukiza. Otóż moim zdaniem ten niepokorny "intruz" spodobał się w głównej mierze Polakom młodym, którym za przeproszeniem wiszą spory polityczne, które opisałem we wstępie. A zwisają im dlatego, że ich nie interesuje odwieczny konflikt między PIS-em i Platformą, powiem więcej, oni tę anachroniczną i nieżyciową paplaninę w wykonaniu zalatujących zleżałą naftaliną leśnych dziadków po prostu odrzucają, tak, jak organizm obce ciało.

Polityczni oldboje rzucili się na Kukiza, że jest niewyrobiony politycznie, że nie potrafi zdania porządnie zbudować, że jest narwany i chaotyczny.

Lecz prawda jest taka, że Kukiz w sposób "rewolucyjny", albo lepiej "ewolucyjny" radykalnie zmienił kody komunikowania się z ludźmi, czym trafił w gusta młodego pokolenia, które porozumiewa się w języku dla zgredów niezrozumiałym. Bo młodzi chcą, żeby było krótko, zwięźle, na temat, dosadnie, a przekaz był zgodny z formami komunikacji jakie oni preferują. A Kukiz wyraża swoje myśli w takim właśnie opakowaniu. Bez trucia, marudzenia, doradzania, pouczania i moralizowania. Ma być szybko – migawkowo, z podaniem życiowych przykładów, a jak trzeba to ostro i siarczyście.

Podobną ekstrawagancją przed paroma miesiącami porwał młodych ludzi Korwin Mikke i nie byli to bynajmniej bezrozumni gówniarze, bo w wyborach do Parlamentu Europejskiego na Korwina głosowała en mass młodzież uniwersytecka. Na szczęście zawiedli się na Korwinie i teraz przerzucają swe sympatie na Kukiza. I przestrzegałbym przed bezkrytycznym atakowaniem pana Pawła, bo młodzi ludzie są przekorni i takie praktyki mogą być boleśnie przeciw-skuteczne.

Przedwczoraj napisałem krótką notkę pt. „Będę głosował na Dudę, acz roztkliwia mnie ten Kukiz” – vide: http://salonowcy.salon24… .

I okazało się, że notkę tę zarekomendował na Twitterze młody prawicowiec Dawid Wildstein.

Nie wiem, czemu to zrobił, lecz mam prawo przypuszczać, iż spodobało mu się, że ktoś napisał kilka ciepłych słów o Pawle Kukizie.

Myślę, że ten fakt daje wiele do myślenia. Nie tyle w świetle wyborów prezydenckich, co parlamentarnych.

Ciekaw jestem zdania Internautów na ten temat.

Krzysztof Pasierbiewicz (nauczyciel akademicki)

Post Scriptum
Jest niedziela 22 marca 2015, godzina 19.25. Patrzę kątem oka w telewizor i widzę jak młodzi absolwenci naszych uczelni mówią, że chcieliby w Polsce się rozwijać, ale nasze państwo im takich możliwości nie daje.

Patrzyłem na zawstydzoną twarz dziewczyny, która te słowa wypowiadała i pomyślałem sobie, - wyjątkowo złamię żelazną regułę szarmanckości mojego blogu - że tym wszystkim skurw...om, którzy do takiego stanu doprowadzili Polskę, gdybym tylko mógł, nogi bym z dupy powyrywał!

Nauczyciel akademicki, który przeszedł na emeryturę bez żalu, bo już nie chciał przykładać ręki do tego, co zrobiono z polskim szkolnictwem wyższym,
Krzysztof Pasierbiewicz
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 27186
Lektor

Lektor

21.03.2015 18:04

Panie Krzysztofie, gdyby Kukiz był mądrzejszy to wogóle nie kandydowałby na prezydenta, a skupioną wokół siebie młodzież poprowadziłby do głosowania na A. Dudę. Twierdzę z całą odpowiedzialnością, że takiego kandydata jak A. Duda nie mieliśmy od wielu lat i kto wie czy wogóle będziemy jeszcze kiedykolwiek mieć. Dlatego wszyscy jak jeden mąż, także Kukiz, powinniśmy go poprzeć i wybrać na prezydenta. Jest logicznym, że nawet te 4% głosujących na Kukiza może zabraknąć do zwacięstwa A. Dudzie – czy o to walczymy, czy tak powinien się zachowywać patriota ??! Powie pan pewnie, że jak nie to w drugiej turze go poprą. To będzie za późno proszę pana, bo jak się rzucą wyborcy PSL i SLD nie wspominając o innych oszołomach jak chociażby Palikociarnię, to w drugiej turze wybiorą Komoruskiego. My musimy wygrać w pierwszej turze !!! Pytam pana – czy chcałby pan widzieć tekiego zaprzańca nerwowego jakim jest Kukiz prezydentem RP ? Bo ja nie ! To nie są żarty panie Krzysztofie, bo jak ten bull żyrandola nie daj Bóg wygra wybory i będzie prezydentem kolejne 5 lat, to będzie koniec Polski. Czy Polacy to w ciągu następnego miesiąca zrozumieją ? To co słyszę obecnie o powiązaniach Komoruskiego z WSI (synek w SKOK Wołomin) jest jasnym, że to są przestępcy, a ponadto widmo polskiej ziemi i lasów, szybkiego wprowadzenia Euro do Polski i likwidację kopalń – to nic innego tylko koniec tego kraju. Pozdrawiam
Jabe

Jabe

21.03.2015 18:21

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Panie Krzysztofie, gdyby

Te 4% może zabraknąć panu Dudzie do zwycięstwa w pierwszej turze? Wyśrubowane oczekiwanie, powiedziałbym.
Lektor

Lektor

21.03.2015 18:37

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Te 4% może zabraknąć panu

No to powiedziałbyś.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 18:47

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Panie Krzysztofie, gdyby

"Panie Krzysztofie, gdyby Kukiz był mądrzejszy to w ogóle nie kandydowałby na prezydenta, a skupioną wokół siebie młodzież poprowadziłby do głosowania na A. Dudę..."
------------------------
A jak Pan myśli? Po co napisałem tę notkę? Jest jeszcze opcja, że pan Kukiz odda we właściwym momencie swoje głosy Panu Andrzejowi Dudzie.
"Pytam pana – czy chciałby pan widzieć takiego zaprzańca nerwowego jakim jest Kukiz prezydentem RP ?..."
---------------------
Proszę jeszcze raz zadać to pytanie w eleganckiej formie, a wtedy Panu odpowiem.
Pozdrawiam serdecznie.
ExWroclawianin

ExWroclawianin

21.03.2015 19:34

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Panie Krzysztofie, gdyby

Lektor Absolutnie zgadzam sie z Lektorem na 120% z calym jego bardzo madrym wpisem czyli 120/100!!! Szanowny panie Krzysztofie!!! Sytuacja Polski jest juz tak DRAMATYCZNA ze nie powinnismy sie bawic zapalkami kolo dystrybutora paliwa na stacji benzynowej!!!! Kazdy INTELIGENTNY I MADRY CZLOWIEK (a za takiego pana uwazam, po jego artykulach) a w dodatku polski patriota ktoremu BARDZO ZALEZY na tym aby URATOWAC POLSKE od zlodziejskich platformiano-komunistycznych rak, NIE POWINIEN POPIERAC ROZDRABNIANIA GLOSOW I ODBIERANIA ICH panu dr Andrzejowi Dudzie KTORY MA, podkresle duzymi literami MA JAKO JEDYNY SZANSE WYGRAC Z KOMOROWSKIM w I-ej turze wyborow. Pan Pawel Kukiz jak i inni prawicowi kandydaci moga i NAPEWNO maja WSPANIALY i DOBRY program, ALE NIE MAJA SZANS NA wygranie tych wyborow, wiec napewno odbiora glosy panu Dudzie i Komorowskiemu tez. Rozmawiajmy o PROGRAMACH I NAPRAWIE RZECZPOSPOLITEJ wtedy kiedy pan dr Andrzej Duda WYGRA WYBORY! On jest madrym i otwartym czlowiekiem i NAPEWNO WEZMIE POD UWAGE PROGRAMY swoich prawicowych oponentow. SKONCENTRUJMY sie na tym aby WSZYSCY o prawicowych pogladach ZJEDNOCZYLI SIE WOKOL PANA dr Andrzeja Dudy i ZAGLOSOWALI NA NIEGO! ON MA NAJWIEKSZE SZANSE POKONAC Komorowskiego ktory JEST ZAGROZENIEM DLA POLSKI. Panowie NIE DZIELMY SIE TERAZ TYLKO POLACZMY I ZADEKLARUJMY ZE STAJEMY jak jedna reka za panem Duda...tylko taki scenariusz moze zagwarantowac zwyciestwo Polakow w najwazniejszych dla Polski wyborach nie tylko w 2015 ale i moze w calym XXI wieku. Zrezygnujmy ze swoich ambicji dla dobra wspolnego jakim jest POLSKA!!! Pan dr Andrzej Duda jest bardzo madrym i dobrze wykszalconym w przeciwienstwie do Komorowskiego kandydatem i posiada WSZYSTKIE KWALIFIKACJE z doswiadczeniem wlacznie aby objac urzad Prezydenta RP. John F.Kennedy zostal prezydentem USA 20 Stycznia 1961 kiedy mial 43 lata a i pan dr Andrzej Duda 16 Maja skonczy tez 43 lata wiec jest to moze jakis "znak czasu"...i ja wierze ze pan Duda bedzie NASTEPNYM PREZYDENTEM..... Serdecznie pozdrawiam z New Jersey w USA
Domyślny avatar

wilniuk

21.03.2015 18:29

Dziś czytałem wywiad z P. Kukizem na WP i cały szereg entuzjastycznych komentarzy, deklarujących swój głos w wyborach prezydenckich na Kukiza. Ja widzę tu poważne zagrożenie, jeśli Panu Dudzie zabraknie kilkaset a może nawet kilkadziesiąt głosów do zwycięstwa, właśnie tych, oddanych Kukizowi, to całą naszą nadzieje na poprawę Polski trafi szlag ! To może być koniec naszych marzeń i wysiłków, to będzie skutkować przedłużeniem złodziejskich rządów zdrady narodowej o dalsze 5 lat ! Wtedy Polski już nie będzie. A młodzi czym się charakteryzują ? Brakiem doświadczenia, skromną wiedzą historyczną i polityczną, impulsywnym działaniem bez rozeznania skutków, i to oni mogą załatwić nam taki dołek, z którego już nie wyjdziemy. Bez zwycięstwa Pana Dudy Polskę przegramy ! Czarno to widzę, a tak chciałbym na starość posmakować życia w prawdziwie wolnej, sprawiedliwej Ojczyźnie. Z uszanowaniem i pozdrowieniami Panu K. P.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 18:56

Dodane przez wilniuk w odpowiedzi na Dziś czytałem wywiad z P.

"Ja widzę tu poważne zagrożenie, jeśli Panu Dudzie zabraknie kilkaset a może nawet kilkadziesiąt głosów do zwycięstwa, właśnie tych, oddanych Kukizowi, to całą naszą nadzieje na poprawę Polski trafi szlag ! To może być koniec naszych marzeń i wysiłków, to będzie skutkować przedłużeniem złodziejskich rządów zdrady narodowej o dalsze 5 lat !..."
-----------------------
Drogi Panie, tak samo jak Pan bym chciał, żeby te wybory wygrał Andrzej Duda.
Ale myślmy racjonalnie.
Jeśli nie wydarzy się  nic szczególnego, nie ma szans na wygraną pana Andrzeja w pierwszej turze.
Kukiz nie walczy o prezydenturę, lecz o wejście do Sejmu w wyborach parlamentarnych na jesieni. Dlatego niezły wynik w pierwszej turze będzie go satysfakcjonował, a w turze drugiej wyborów prezydenckich, we wspólnym interesie może przekazać swoje głosy na rzecz pana Andrzeja Dudy. Proszę na spokojnie rozważyć taką opcję.
Pozdrawiam Pana jak zawsze serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
Lektor

Lektor

21.03.2015 20:57

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na "Ja widzę tu poważne

Ta opcja jest złudna ! Może cyfry pomogą panu przejrzeć na oczy: Powiedzmy, że obaj kandydaci Komorowski i Duda mają po 40% głosów w pierwszej turze. Druga tura: na Komorowskiego będą głosować wszystkie Ogórki, chłopy z PSL-u i Paląsiekoty tj razem 8+4+1 %=13%. Na Dudę będą prawdopodobnie głosować wyborcy Kukiza, Kowalskiego, Brauna, no i może Korwina tj. Razem 4+1+2+2= 9% To panu powinno podpowiedzieć, że w pana opcji drugiej tury wygrałby Komoruski. A więc, my musimy wygrać w pierwszej turze !!!
Jabe

Jabe

22.03.2015 00:07

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Ta opcja jest złudna ! Może

„Nie damy rady wygrać z pomocą – wygrajmy bez pomocy”. Uśmiałem się.
Lektor

Lektor

21.03.2015 19:35

Dodane przez wilniuk w odpowiedzi na Dziś czytałem wywiad z P.

Masz zupełną rację !!! A tacy jak m.in. Kukiz czy Braun czy Kowalski nie zdają sobie chyba sprawy z tragedii do jakiej zmierza Polska !!!
Domyślny avatar

felek

21.03.2015 18:44

Nastała wiosna, świat pięknieje, ptaszki śpiewają, do tego sobota, można by gdzieś na piwko, a pan Pasierbiewicz na posterunku, dziś znowu o Kukizie. Więc i ja, rad nierad, siadam na stanowisku komentatorskim. Cóż, robię to dla Polski. Biorę przykład z Pasierbiewicza, który, jak wielokrotnie zapewniał, bloguje tylko dla Polski. Ale ja nie będę dziś pisał o Kukizie, ani nawet o Pasierbiewiczu. Podzielę się natomiast z czytelnikami pewną zagadkową obserwacją. Otóż nie tak dawno, pod pewnym tekstem p.Pasierbiewicza ukazały się następujące, adresowane do mnie komentarze. Podzieliłem je na dwie grupy, A i B. Oto one, cyt.: A. 1. "prymitywizm tzw. profesorów łujotu sięgnął dna, Uj uważa, że wszystko jest w powrządku. Otóż nie panie rektorzyna, jeśli sam pan kłamie .......................kto pana wynajął???????????????" 2."znikaj felek, bo mi korki wysadza, ajk jest tfuj wpis. Poniał???????" 3"nigdy z panem nie polemizowi proszę sie ode mnie odczepić ! ??? B. 1. "Szanowny Panie, Zauważyłam, ze wypowiadał sie Pan wyłacznie na blogu Pasierbiewicza, który o ile rozumiem zakończył działalność. Chyba dobrym obyczajem jest przeprosić, jesli poczuł się Pan urażony. Sama doznałam wielu krzywd i dlatego moje "uczulenie ". Pozdrawiam Pana, życząc zdrowia i dużo DOBRA." Jak Państwo sądzą, czy komentarze A1, A2, A3 i komentarz B1 pisała ta sama osoba? Nie sądzę, żeby ktokolwiek mógł tak uważać. Jest oczywiste, że pisały je różne osoby. Ale, i tu ciekawostka, podpisane były identycznym nickiem. Ten nick to "nauczyciel akad...". Wszelako to jeszcze nie koniec zagadkowych ciekawostek... O tym za chwilę.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 19:35

Dodane przez felek w odpowiedzi na Nastała wiosna, świat

No comment.
Lektor

Lektor

21.03.2015 19:36

Dodane przez felek w odpowiedzi na Nastała wiosna, świat

Ten jak zwykle - stuknięty !
Domyślny avatar

felek

21.03.2015 20:16

Dodane przez felek w odpowiedzi na Nastała wiosna, świat

Nim wyjawię następną zagadkową okoliczność trzeba zaznaczyć, że "nauczyciel akad..." to jeden z grupy stałych i zawsze popierających Pasierbiewicza komentatorów. Pozwoliłem sobie przejrzeć blog pana KP od początku ubiegłego roku i nie znalazłem ani jednego komentarza "nauczyciela akad..." polemizującego w jakiejkolwiek kwestii z autorem tego blogu. Znalazłem natomiast komentarze, i to jest ta kolejna ciekawostka, w których "nauczyciel akad..." nie jest ani, jak wyżej, nobliwą panią, ani, jak wyżej i do wyboru, jakimś młokosem, ale jest mężczyzną! I nie ma tu mowy o jakimś przejęzyczeniu, ani tzw. literówce, bo forma męska czasowników używana jest w tych komentarzach wielokrotnie, zaś komentarze pisane sa językiem poważnej, dorosłej osoby. Natomiast Pasierbiewicz zwraca się do "nauczyciela akad..." zawsze per "Pani", a nawet "szanowna Pani", bez względu na płeć ujawnianą przez piszącego komentarz. I to też nie jest jeszcze koniec "nauczycielskich akad..." zagadek. O tym za chwilę.
Domyślny avatar

xena2012

21.03.2015 18:49

żaden to sekret.Jak świat światem liczy się pierwsze wejście,a potem bywa róznie.Kiedy powstawały partie np.SP,PJN,Partia Gowina wynik był budujący i zawsze na poczatek dwucyfrowy,potem jakoś malało.Początek kampanii pani Ogórek wskazywał na 8 czy 9%,teraz jest cztery.Zaraz zresztą do procentów pana Kukiza odniesie się yyyeee Nałęcz obrzydzając i obrażając kandydata.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 19:41

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na żaden to sekret.Jak świat

"żaden to sekret.Jak świat światem liczy się pierwsze wejście,a potem bywa róznie.Kiedy powstawały partie np.SP,PJN,Partia Gowina wynik był budujący i zawsze na poczatek dwucyfrowy,potem jakoś malało.Początek kampanii pani Ogórek wskazywał na 8 czy 9%,teraz jest cztery.Zaraz zresztą do procentów pana Kukiza odniesie się yyyeee Nałęcz obrzydzając i obrażając kandydata..."
----------------
Czas pokaże co będzie dalej. Sam jestem ciekawy.
Pozdrawiam Panią.
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

21.03.2015 18:49

Autor odpowiedział stawiając tezę, która uważam za prawdziwą.
Mam pytanie. Co uzasadnia sformułowanie : "młody prawicowiec Dawid Wildstein" ?
Zgadzam się, że młody, ale jakie deklarowane poglądy, a także, jakie fakty w życiowej i politycznej praktyce Dawida Wildsteina, uzasadniają zaliczenie go prawicowców?  Może o czymś nie wiem ...
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 19:40

Dodane przez CzarnaLimuzyna w odpowiedzi na Autor odpowiedział stawiając

"Mam pytanie. Co uzasadnia sformułowanie : "młody prawicowiec Dawid Wildstein" ?..."
-----------------
Przecież Pan dobrze wie, że to notka dla inteligentnych. Nota bene notka wisi na Stronie Głównej s24 w kategorii polecanych:
http://www.salon24.pl/
Pozdrawiam.
smieciu

smieciu

21.03.2015 19:31

Nie wiem czemu tutaj u niektórych panuje jakiś dziwny strach wobec Kukiza. Przecież jego sukces jest w naszym interesie. Im więcej elektoratu przejmie tym lepiej. Ten elektorat i tak nie trafi do PiS! Za to trafi do Korwina lub Ogórek!
Kukiz nie ma szans na drugą rundę co jest dobrą wiadomością dla Dudy. Jeśli ktoś tam w jego sztabie zachował jakieś resztki szarych komórek to powinien iść do Kukika z prostą gadką:
Dogadujemy się w sprawie JOWów i obniżenia progu wyborczego. Przecież można np. zawrzeć jakiś kompromis: np. nie wszyscy posłowie muszą być wybierani JOWowato. Na świecie panują najróżniejsze ordynacje wyborcze. Da się dogadać. Zawrzeć inteligentny sojusz.
Pamiętajmy: Obecna ordynacja preferuje beton! Brak zmian! Obecnie partia nie musi się starać, angażować, wychodzić do ludzi. Bo ordynacja i tak zapewni im stołki!
Ale jeśli byłby mniejszy próg więcej JOWów to trzeba byłoby się w takiej partii sprężyć podjąć wysiłek. Tylko partie z zaangażowaniem, takie potrafiące dotrzeć do ludzi odnosiłyby sukces.
Dla mnie najbardziej uderząjącą, wspólną cechą PO czy PiS oraz ich zadeklarownych wyborców jest traktowanie ludzi jak głupków. Na zasadzie: Tylko Partia, Nasza Partia wie co jest dobre a co złe. Reszta jest zbyt głupia by to zrozumieć. Dlatego każda ordynacja wyborcza uderzająca w Naszą Partię jest zła!
No i dlatego Kukiz jest zły. Mimo że nikt nie ma pojęcia czy np. we wszystkim innym nie poparłby Dudy...

Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 20:18

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie wiem czemu tutaj u

"Dla mnie najbardziej uderząjącą, wspólną cechą PO czy PiS oraz ich zadeklarownych wyborców jest traktowanie ludzi jak głupków. Na zasadzie: Tylko Partia, Nasza Partia wie co jest dobre a co złe. Reszta jest zbyt głupia by to zrozumieć. Dlatego każda ordynacja wyborcza uderzająca w Naszą Partię jest zła!
No i dlatego Kukiz jest zły. Mimo że nikt nie ma pojęcia czy np. we wszystkim innym nie poparłby Dudy..."
--------------------------
No właśnie.
Lektor

Lektor

21.03.2015 21:20

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie wiem czemu tutaj u

Mówisz pan, że elektorat Kukiza to albo skrajna lewica albo skrajna prawica ??? A to coć nowego. To zastanawiająca uwaga, i przyznaję, że takie dziwactwo słyszę pierwszy raz. Proszę pana - tutaj nikt nie traktuje ludzi jak głupków, bo ci ludzie są głupkami. No skoro są, to po co byłoby ich jeszcze traktować ? Posłuchaj pan Korwina, który mówi, że tylko ok 15-20% niemal każdej populacji potrafi konstruktywnie myśleć lub myśleć, a w demokracji większość głupków może wybierać głupków do władzy. I na koniec: Nikt nie mówi, że Kukiz jest zły, ale gdyby był mądrzejszy to nie zabierałby potencjalnych głosów i poparłby Dudę. I pyta pan czemu tutaj panuje jakiś dziwny strach wobec Kukiza. Panie, nie strach wobec Kukiza, ale strach przed nieuchronnym końcem Polski gdy wybory wygra Komoruski - czy to tak trudno panu pojąć ??!
gal

ant.an

21.03.2015 19:58

Kukiz roztkliwia Pasierbowicza, a mnie ten metr krawiecki Pasiebowicza, którym odmierza innym ich troskę o dobro Polski.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

21.03.2015 20:16

Dodane przez gal w odpowiedzi na Kukiz roztkliwia

@gal
Błędnie pisane nazwisko jest poważnym nietaktem.
Domyślny avatar

HenrykHenry

21.03.2015 23:09

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na @gal Błędnie pisane nazwisko

A przypominam sobie jak pan nie tak dawno z premedytacją przekrecal nazwisko jednego komentatora. Czy jest gdzieś kres pańskiej autokompromitacji ?!.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

22.03.2015 11:22

Dodane przez HenrykHenry w odpowiedzi na A przypominam sobie jak pan

No comment

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Wszyscy 5
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Krzysztof Pasierbiewicz
Nazwa bloga:
Echo24
Zawód:
Emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta niezależny, autor, tenisista, narciarz, człowiek wolny
Miasto:
Kraków

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 593
Liczba wyświetleń: 12,555,491
Liczba komentarzy: 30,114

Ostatnie wpisy blogera

  • Niedorżnięta wataha
  • List otwarty do prof. Pawła Śpiewaka
  • A jednak miałem nosa pisząc, że mi nie po drodze z PiS-em

Moje ostatnie komentarze

  • Pamięta Pan jeszcze? - vide: https://raskolnikow2.fil… Serdeczności!
  • @Autor & @ALL   ---   W wolnej chwili zapraszam do lektury - vide: https://www.salon24.pl/u…
  • Jacy akademicy, takie uniwersytety - czytaj: https://www.salon24.pl/u…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nieznane oblicze Witolda Gadowskiego
  • Kraków olał post-komuszą subkulturę TVN-u
  • Pytanie prawicowego blogera do posłanki Scheuring-Wielgus

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Niestety owo PROSTACTWO (skupione wokół Tuska) wróciło do władzy. Że to niewyobrażalne "prostactwo" nie trzeba nikogo przekonywać - kto inny mógłby przyswoić i używać 8* w przestrzeni publicznej do…
  • Beskidzki Góral, Tego platfusa przejrzałem na wylot. Hedonista, wlazłby do doopy, każdemu za kilka kliknięć i marzy o zerżnięciu na boku głupiej dziewoi.
  • keram, Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma !!! Z uporem maniaka  część z nas nie potrafi się zadowolić tym czym dysponujemy , tym co mamy, lecz natychmiast przechodzi do natarcia. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności