Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Dlaczego Putin zadzwonił do Obamy?

elig, 18.07.2014
  To pytanie nie daje mi spokoju.  Sytuacja jest taka: Putin dowiaduje sie o katastrofie malezyjskiego samolotu i natychmiast dzwoni do Obamy informując go o niej.  Według Białego Domu - rozmowa odbyła się na życzenie Kremla.  Sprawozdanie z niej jest  /TUTAJ/.

  Komunikat rosyjski mówi wprawdzie, że rozmowa była "planowana"  /TUTAJ/, ale trudno obecnie wierzyć Rosjanom.  Sytuacja jest dziwna - Putin dowiaduje sie o katastrofie malezyjskiego samolotu, teoretycznie nikt jeszcze nie zna jej przyczyn, wypadek ma miejsce na Ukrainie, samolot jest malezyjski i leciał z Amsterdamu do Kuala Lumpur.  Co to ma wspólnego z Rosją i USA?

  Coś jednak musi mieć.  Z relacji Białego Domu wynika, że rozmawiano także o nowych sankcjach nałożonych przez Zachód na Rosję w środę 16 lipca, czyli w przeddzień tragedii.  Czy miały one one coś wspólnego z tragedią?  Wywiad amerykański jest pewien, że samolot zestrzeliła rakieta ziemia-powietrze.  Z nagrań udostępnionych przez władze ukraińskie wynika, iż komendant rosyjskich dywersantów z Doniecka chwalił sie zestrzeleniem wojskowego ukraińskiego samolotu transportowego.

  Oficerowie GRU rozmawiali miedzy sobą o tym, że w samolocie bylo wielu cywili i żadnej broni.  Obecnie obowiazuje więc wersja, iż winne katastrofie były rosyjskie oddzialy z Doniecka, które zestrzeliły pasażerski samolot przez pomyłkę.  Budzi to jednak wątpliwości.  Oto kpt. Wiesław Jedynak z Komisji Badania Wypadków Lotniczych stwierdza  /TUTAJ/ zdecydowanie:

  "Pomylenie tak dużego samolotu pasażerskiego z innym jest nieprawdopodobne. Pomyłka jest wykluczona - mówi kpt. Wiesław Jedynak z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. - Te samoloty latają w określonych miejscach, te loty odbywają się w sposób jawny. Ktoś dokonał jakiejś świadomej decyzji - dodaje.".

  Jeśli to nie pomyłka, lecz świadoma decyzja - to czyja?  Saryjusz-Wolski nie ma wątpliwości.  Oto jego wypowiedź  /TUTAJ/:

  "Laweta z Bukiem została dostarczona nie separatystom, tylko rosyjskim terrorystom, też proszę o korektę terminologii bo już nie ma co dalej się oszukiwać, po to żeby zestrzeliwać ukraińskie samoloty

— mówił, wskazując że nie ma już wątpliwości, kto stoi za tymi działaniami.

To jest oczywiste, to jest udowodnione. Jeśli dalej będziemy mówić, że to jest wojna partyzancka, to będą następne ofiary

— podkreślił i dodał że sprawą oczywistą jest, że stoi za tym Władimir Putin.".

  Jeśli nie ma mowy o pomyłce, to bardzo prawdopodobne jest, ze Putin wydał po prostu rozkaz zestrzelenia tego samolotu.  Co jednak mogłoby go do tego skłonić?  Po pierwsze, chciał on prawdopodobnie zastraszyć Zachód i  zniechęcić go do nakładania dalszych sankcji na Rosję.

  Po drugie zaś pragnął, być może, ratować skórę rosyjskich rebeliantów z Doniecka.  Przegrywali oni starcia z armią ukraińską.  Katastrofa wymusiła zawieszenie broni.  Co wiecej zawieszenia broni na Ukrainie domagają się teraz zarówno USA, jak i Niemcy.  W obecnej sytuacji jest ono korzystne dla Rosjan, bo uniemożliwia Ukrainie odzyskanie Doniecka i Ługańska.

  Bieżace informacje na temat tragedii podają portale Polityka.pl  /TUTAJ/ i Theguardian.com  /TUTAJ/.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7275
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

18.07.2014 18:17

"Prorosyjscy separatyści" to SPECNAZ dywersanci Putina ;-)
elig

elig

18.07.2014 19:00

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na "Prorosyjscy separatyści" to

Pisałam przecież : "komendant rosyjskich dywersantów" oraz "rosyjskie oddziały z Doniecka".
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

19.07.2014 08:59

Dodane przez elig w odpowiedzi na Pisałam przecież : "komendant

Nazewnictwo u Pani poprawne ;-)
Józef Darski

Józef Darski

18.07.2014 18:30

Decyzja była przygotowana na zimno i dobrze zaplanowana akcja (nie było Amerykanów w samolocie tylko tchórzliwi Holendrzy), która ma doprowadzić do zwasalizowania tchórzliwej monachijskiej Europy i oderwania jej od USA. Mam o tym mówić w Republice o 21 min 30.
Gratuluję wyborcom Tuska i PO - zajęli takie same stanowisko jak najemnicy Putina w Donbasie. Kiedy zaczniecie czołgać się do Rosji. Komorusek już złożył hołd wasalny, mówiąc o nieszczęśliwej katastrofie. Nie po raz pierwszy większość popiera Targowicę. W 1792 też tak było.

elig

elig

18.07.2014 18:57

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na Decyzja była przygotowana na

Pełna zgoda.
Domyślny avatar

xena2012

18.07.2014 19:12

Putin nie robi niczego spontanicznie,ale wyprzedza wychodząc ze swoją narracją.Mówi o zawieszeniu broni na Ukrainie ,wręcz ją proponuje,żeby pokazać swoje miłosierne serce i rękę wyciągnietą do zgody.Skąd my to znamy -tę politykę radziecką tak podziwianą przez Sartre'a a jednocześnie tak zbrodniczą ? Naszym politykom i władzy nawet się nie dziwię,bo się boją ,że może coś tu paść o smoleńsku choćby porównanie ich własnej reakcji na obie tragedie.
elig

elig

18.07.2014 22:07

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Putin nie robi niczego

Tak, ale te kalkulacje nie zawsze są trafne.  O ile Krym przeszedł gładko /przynajmniej na razie/, to kampania na Ukrainie jest niepowodzeniem.
Domyślny avatar

anka 58

18.07.2014 19:48

Jak podała rano tv republika rozmowa Obamy z mordercą ze wschodu odbyła sie przed zestrzeleniem samolotu.
elig

elig

18.07.2014 22:04

Dodane przez anka1958 w odpowiedzi na Jak podała rano tv republika

Nieprawda.  Podałam link do relacji Białego Domu z tego spotkania /pierwszy link w notce/.  Wyraźnie tam napisano, ze Putin poinformował Obamę o katastrofie.
Domyślny avatar

Magdalena

18.07.2014 22:28

Bo miał darmówki na międzynarodowe. Przepraszam, to nie jest śmieszne. Jestem straszliwie wk ...
Domyślny avatar

zdzichu

18.07.2014 23:54

Oczywiście, że o pomyłce nie może być mowy, było to planowane i celowe zestrzelenie? Wszystkie działania dezinformacyjne, są przygotowywane i opracowywane wcześniej na ewentualność takich zdarzeń? I tak, "Bies", Striełkow chwali się wpisem o zestrzeleniu samolotu transportowego, choć wcześniej nie chwali się podobnymi osiągnięciami, następny etap, to tzw. przechwycone rozmowy telefoniczne na temat zestrzelenia samolotu i zaskoczenia, że to samolot cywilny, wszystko po to, by skierować podejrzenia na fałszywy tor tzn na pomyłkę? Wszystko precyzyjnie zaplanowane tak jak zamach pod Smoleńskiem z ironicznym uśmieszkiem "i co mi zrobicie"? Dla kagiebistów, dla osiągnięcia celów, życie ludzkie nie ma żadnego znaczenia? Śmierć jest kartą przetargową, a przecież Putin, jest tylko zwykłym człowiekiem jak jego ofiary? Ile jeszcze tych ofiar,ile jeszcze ludzi musi zginąć, zanim ktoś weźmie to na poważnie? Binladem, pierwszy terrorysta, musiał się ukrywać, poszukiwany przez wszystkie światowe agentury, a Putin dzisiaj, to bezkarny salonowiec, choć za jego przyzwoleniem ginie tysiące ludzi, jego ludzi od dawna nazywa się terrorystami i bandytami?
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,798
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności