Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Donald Tusk - дурак

Izabela Brodacka Falzmann, 18.04.2014

W znanej rosyjskiej bajce Иванушка-дурак zarzyna kurę która znosi złote jaja. Tę samą historię opowiada Jean de la Fontaine w bajce pod tytułem „La poule aux oeufs d'or”. Pewnego dnia kura zniosła złote jajko. Ciemny chłop pomyślał, że kura ma w brzuchu ogromny skarb, do którego chciał się natychmiast dobrać. ( Il crut que dans son corps elle avait un trésor). Nie przyszło mu do głowy, że mógłby codziennie otrzymywać od tej kury złote jajko. Zarżnął kurę i wszystko przez swą zachłanność stracił. ( L'avarice perd tout en voulant tout gagner).

W obydwu przypadkach mamy do czynienia z adaptacją bajki Ezopa pod tytułem ” Gęś, która znosiła złote jajka” . Banalny wniosek, że głupota ludzka jest ponadczasowa i nieśmiertelna bynajmniej nas nie pociesza.

Prawda o poczynaniach Tuska i jego rządu to jak bajka o głupim Jasiu, który zarzyna kury znoszące złote jajka albo raczej sprzedaje je za grosze byle komu.

Jak inaczej traktować sprzedanie świeżo wyremontowanej kolejki na Kasprowy Wierch jakiemuś konsorcjum (fundusz inwestycyjny Mid Europa Partners) , w którym gminy podhalańskie mają symboliczny  udział?  Kolejka na Kasprowy Wierch przynosiła zyski nawet za czasów PRL. Starsi ludzie pamiętają tłumy ceprów i narciarzy walczących o bardzo drogie wówczas bilety . Uzyskana ze sprzedaży kwota nie pokryła kosztów remontu. Teraz kto inny będzie czerpać zyski.

Głupi Jaś będzie jeszcze zaskoczony niejedną niespodzianką. Właściciele hal tatrzańskich już się skrzykują żeby wytaczać skarbowi państwa procesy o zwrot ich własności i odszkodowania.

Doskonale ich rozumiem. Mogli nie domagać się zwrotu swej własności mając świadomość, że służy ona całemu narodowi. Jeżeli ma iść na sprzedaż aby zatykać dziury w budżecie albo na zabawki ministra Nowaka stracą cierpliwość. To samo dotyczy właścicieli majątków kresowych. Wielu z nas ze względu na złą kondycję państwa nie domagało się dotąd odszkodowań. Nie mamy jednak zamiaru finansować głupim Jasiom ich prostackich zabawek- ich stadionów do piłki kopanej i bezużytecznych w naszych warunkach szybkich pociągów. Coraz więcej osób występuje z procesami o odszkodowania i je uzyskuje.

Jeszcze większa głupotą Jasia jest projekt sprzedaży kolejnych stadnin. Z wielu już zlikwidowanych w rękach państwa pozostały na przykład  Iwno i Krasne. Obie stadniny oprócz koni hodują krowy rasy jersey. Zasady zootechniki nakazują zachowanie przynajmniej dwóch niezależnych od siebie hodowli krów. Gdyby jedną hodowlę dotknął pomór, zachowałaby się pula genetyczna. Sprzedaż tych gospodarstw nie tylko nie ma najmniejszego sensu, ale jest wręcz bezprawna.

Jak napisał mi jeden z pracowników Janowa Podlaskiego robi się również wycenę tej stadniny pod ewentualną sprzedaż. Żadna kwota nie jest adekwatna do jej wartości. Hodowla arabów polskich ma kilkusetletnią tradycję. Stadnina to nie tylko budynki, pastwiska czy maszyny rolnicze. To przede wszystkim pula genetyczna polskiej hodowli. Hodowla polskich arabów przetrwała okupację hitlerowską. Przetrwała PRL. Nawet komuniści nie byli tak głupi jak ekipa Tuska choć Gomułka osobiście nienawidził koni i twierdził, że „zjadają Polskę”.

Towarzysze Gomułki doskonale rozumieli jednak, że wpadł im w ręce bezcenny skarb, który starli się zachować w stanie nienaruszonym. Dlatego w stadninach koni arabskich byli często zatrudniani- wbrew komunistycznej ideologii- ziemianie. Na przykład słynny Ignacy Jaworowski dyrektor stadniny w Michałowie.

Konie arabskie osiągają na aukcjach bardzo wysokie ceny, rzędu miliona euro. Cena uzyskana za trzy klacze arabskie może być dużo większa od sumy którą można by uzyskać w wyniku prywatyzacji Janowa. Aby nie być gołosłowną -klacz Kwestura została sprzedana do Zjednoczonych Emiratów Arabskich za kwotę 1 125 000 euro.

Pouczające jest zapoznanie się z pełną tabelą cen koni arabskich pod adresem http://www.prideofpoland…


Nie jestem bynajmniej przeciwniczką prywatnych hodowli i prywatnych przedsięwzięć. Proszę bardzo- niech ktoś kupi sobie klacze arabskie, wybuduje stajnie i próbuje uzyskać dobre rezultaty hodowlane. Jest jednak więcej niż prawdopodobne, że w wyniku bandyckiej prywatyzacji państwowa stadnina trafi w ręce kogoś niekompetentnego, kto choćby przez swą głupotę zmarnuje dorobek kilkuset lat hodowli.

W taki bandycki sposób została zlikwidowana na przykład stadnina Plękity. Nabywca nie spłaciwszy nawet ceny zakupu zabrał się za wyprzedaż stada podstawowego.

Wyprzedanie reszty stadnin i likwidacja toru wyścigowego oznacza likwidację polskiej hodowli koni przynoszącej ogromne zyski nawet za PRL.

Głupi Jasio będzie mógł sobie co najwyżej powiedzieć za poetą : „ miałeś chamie złoty róg”



 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 12376
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

18.04.2014 08:22

To nie głupota to sabotaż - wysprzedawanie Polski ;-)
wandaherbert

wandaherbert

18.04.2014 11:50

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na To nie głupota to sabotaż -

nie mogę uwierzyć ,że mozna ,za bezcen, pozbywac Narodowe Dobra,ktore były chlubą Polski.Wedlug mnie to nie tylko sabotaz i glupota.Za tym stoi takze korupcja.Zachodni kapital nagminnie korumpuje polskich urzednikow wysokiego szczebla.Te wszystkie podejrzane transakcje w przyszlosci powinne być przeswietlone
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

18.04.2014 12:50

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na nie mogę uwierzyć ,że mozna

Oczywiście, że korupcja. "Procencik handlowy" to do 10% transakcji. Tyle, że trudno to udowodnić. Polska ma już niewiele tych narodowych dóbr. Tatry naruszone przez precedens jakim była sprzedaż kolejki. Jeżeli PO przeforsuje następne igrzyska czyli Olimpiadę zimową Tatry będą stracone. Konie arabskie cenione na całym świecie. Niewiele zabytków. Kilka starych kamienic w Warszawie. Dlaczego HGW z taką zaciekłością tępi zabytki? Przecież gdyby nie donos do Unesco rozebrano by kamienicę na Podwalu i postawiono w jej miejsce biurowiec. Kilka lat temu obserwowałam w Dortmundzie rewitalizację starej pięknej stodoły z pruskim murem w centrum miasta. . Dlaczego Niemcy potrafią troszczyć się o swoje dziedzictwo, a my je lekceważymy?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

18.04.2014 12:53

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na To nie głupota to sabotaż -

Racja - to część wyprzedaży. Ale przecież nasz komisarz w UE niejaki Lewandowski twierdził, że nieruchomość czy zaklad pracy trzeba sprzedawać za taką cenę jaką ktoś jest w stanie dać . A Waldemar Kuczyński  był rzecznikiem "farmeryzacji" polskiego rolnictwa. Kto kształcił tych wszystkich głupoli?
Marek1taki

Anonymous

18.04.2014 10:11

Pani Izo! Podzielam Pani irytację. Przyłączam się jednak do opinii, którą napisał NASZ_HENRY, że jest to sabotaż. Codziennie media dostarczają informacje, które powinny skłonić prokuratorów i NIK do wszczęcia działań z powodu rażących start ponoszonych przez Polskę na skutek kupowania i sprzedawania przez władze wszystkich szczebli. Używając słów... napiszę, że "nosi to znamiona", że budzi to "podejrzenia graniczące z pewnością", i o "zorganizowanej grupie przestępczej". Wchodzący w takie transakcje z kolei nie mogą się tłumaczyć "działaniem w dobrej wierze" w sytuacjach, w których każde dziecko powie, że król jest nagi. Korzystając z okazji składam życzenia Wesołych Świąt!
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

18.04.2014 13:37

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Pani Izo! Podzielam Pani

Ja też życzę Panu i wszystkim czytelnikom Wesołych Świąt.
Domyślny avatar

Jan Własnowolny

18.04.2014 10:13

ALE JAK TO MOŻLIWE, że Polska wysprzedana jest do ostatniego naboju (no, może jeszcze zostało kilka rozbrojonych granatów) i państwo ma tak ogromny dług publiczny ? --------------------------------------- W roku 1981 zadłużenie PRL wynosiło ok. --------------- 28 miliardów USD. Obecnie, po uwłaszczeniu komunistów i obcego kapitału wynosi ok. -------------- 325 miliardów USD. Czy jest tutaj jakiś ekonomista, który potrafi ten fenomen wytłumaczyć ? Jakim to sposobem TOTAL SALES, ma wpływ na ------------- TOTAL BANKRUPT ? Z pozdrowieniami wiosennymi ekonomista po SGPiS – ie.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

18.04.2014 15:03

Dodane przez Jan Własnowolny w odpowiedzi na ALE JAK TO MOŻLIWE, że

Kto teraz uczy ekonomistów i jakiej ekonomii? Chyba księżycowej. Pamiętam jak kiedyś ekonomiści gorszyli się poczynaniami Gierka. Jego długi to prawie nic wobec długów na jakie naraziła społeczeństwo obecna ekipa. Najgorsze jest, że wyprzedaż pewnych części majątku jest nieodwracalna. Polska słynęła kiedyś z pras hydraulicznych. Zakłady je produkujące zostały zlikwidowane i ten segment rynku nie istnieje. Jeżeli się tego nie zatrzyma pozbędziemy się lasów i ziemi.
Domyślny avatar

Emilian Iwanicki

19.04.2014 01:42

Dodane przez Jan Własnowolny w odpowiedzi na ALE JAK TO MOŻLIWE, że

Ktoś mądry powiedział kiedyś że NIEMORALNE jest spłacanie NIEMORALNYCH długów!I kilku to zrobiło tylko o tym cicho sza!Bo nie tylko te "nasze" pismaki szmacą się na POtęge.
Losek

Lech "Losek" Mucha

18.04.2014 11:00

Aż przykro to czytać. Głupota, która naprawdę boli. A najgorsze jest, że oni są całkiem bezkarni w swych poczynaniach, a straty są nieodwracalne. Zaprzepaszczą dziesiątki lat pracy. Tylko co robić? Trzeba wygrać wybory. Tylko jak?
Domyślny avatar

Jan Własnowolny

18.04.2014 12:12

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Aż przykro to czytać.

ZASYPAĆ LINIĘ PODZIAŁU i przyjąć do wiadomości, że nie każdy ateista i agnostyk jest tępym lemingiem - wielbicielem lewej strony sceny politycznej. --------------------------------------------- Są niewierzący z głęboką awersją do POstkomunistów i całej tej PRZEMAGDALENKOWANEJ lewizny. Akceptują oni poglądy religijne osób wierzących, i oczekują tego samego ---------------- vice versa. Wyznanie i poglądy polityczne to - jak archaik i nowoczesność - dwie różne sprawy. Jeśli P i S to zaakceptuje, słupki przekroczą potrzebne 50%. Pozdrawiam wiosennie.
Losek

Lech "Losek" Mucha

18.04.2014 16:30

Dodane przez Jan Własnowolny w odpowiedzi na ZASYPAĆ LINIĘ PODZIAŁU i

Oczywiście. Ma Pan całkowitą rację. Też uważam, że nieumiejętność stworzenia szerokiego frontu poparcia, to jeden z głównych braków całego środowiska PiS. To widać w działaniach władz partii, ale też i tu na tym blogu. Dlatego napisałem że "nie wygramy wyborów".
Pozdrowienia.
Losek

Lech "Losek" Mucha

18.04.2014 16:30

Dodane przez Jan Własnowolny w odpowiedzi na ZASYPAĆ LINIĘ PODZIAŁU i

Oczywiście. Ma Pan całkowitą rację. Też uważam, że nieumiejętność stworzenia szerokiego frontu poparcia, to jeden z głównych braków całego środowiska PiS. To widać w działaniach władz partii, ale też i tu na tym blogu. Dlatego napisałem że "nie wygramy wyborów".
Pozdrowienia.
Domyślny avatar

Emilian Iwanicki

19.04.2014 01:20

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Aż przykro to czytać.

A dlaczego czekać do wyborów?!Inni przecież dali przykład JAK NIE CZEKAĆ!"Tylko jak?" no to czekajmy na cud jak swego czasu Czechosłowacja,która czekała na pomoc w 1938 a "dostała" 30 lat później!
Losek

Lech "Losek" Mucha

19.04.2014 17:11

Dodane przez emilian58 w odpowiedzi na A dlaczego czekać do

Tak. Ale ja coraz mniej wierzę w wygranie wyborów, przez prawicę, z co tu dopiero mówić, o jakichś bardziej skutecznych, wcześniejszych, czy też bardziej radykalnych działaniach.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

19.04.2014 04:18

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Aż przykro to czytać.

Właśnie- straty są nieodwracalne. Kto odbierze Kasprowy Wierch międzynarodowemu konsorcjum. Wywołamy wojnę o Kasprowy? Nikt nie odtworzy polskiej hodowli koni. Nikt nie odtworzy zabytkowych domów zburzonych przez HGW.
Domyślny avatar

Kaciszek

18.04.2014 11:21

Niestety ludzie sami sobie wybrali taką straszną władzę. I teraz płacimy za to wszyscy, także i my, którzy alarmowaliśmy, że PO to złodzieje przemieszani z gówniarzami.
Domyślny avatar

Noemi

18.04.2014 20:30

To wszystko dlatego, że dla "Głupiego Jasia" Polskość to nienormalność. Trzeba Ją wszelkimi sposobami unicestwić.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

19.04.2014 04:25

Dodane przez Noemi w odpowiedzi na To wszystko dlatego, że dla

Już to kiedyś pisałam. Gomułka nienawidził koni przez swoje prostackie resentymenty. Konna jazda kojarzyła mu się z " pańską Polską" a walka z końmi z walką klasową. Wszędzie na świecie konna jazda całkowicie się zdemokratyzowała. Moja znajoma prowadzi ( społecznie) szkółkę jeździecką  dla wiejskich dzieciaków na Mazurach. Miło patrzeć jak dumnie paradują w swoich toczkach i kamizelkach po wsi. Poza znaczeniem sportowym ta jazda w ich oczach zapewne stratyfikuje je społecznie. Rodzice też są z nich dumni. Wcale nie uważają, że to strata czasu. Walcząca z wyścigami HGW zatrzymała się mentalnie na etapie  I Międzynarodówki.
gal

ant.an

18.04.2014 20:31

I kolejka i stadniny, to elementy polskości
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

19.04.2014 04:29

Dodane przez gal w odpowiedzi na I kolejka i stadniny, to

Konie arabskie będą wkrótce chyba naszym jedynym towarem eksportowym. Kiedyś ( za tej przebrzydłej komuny ) sprzedawaliśmy statki i prasy hydrauliczne, budowaliśmy fabryki w Libii i w Iraku. O tym żeby sprzedawać wysoką technologię, przy tym poziomie oświaty, głupi Jasio może tylko marzyć. Jak na razie sprzedaje swoich obywateli na zmywak ( oby tylko na zmywak). .
gal

ant.an

19.04.2014 14:44

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Konie arabskie będą wkrótce

Ale proponuję dobrze się czegoś trzymać, ci dwaj panowie szykują koalicję.
gal

ant.an

19.04.2014 14:41

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Konie arabskie będą wkrótce

Za Millera myślałem, że osiągnęliśmy dno, ale się myliłem.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

19.04.2014 14:43

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Konie arabskie będą wkrótce

Tak tak w Libii. Jedna z największych fabryk kałachów w świecie, do której wyposażenie - obrabiarki dostarczał HCP. Jedna z tych inwestycji dzięki, którym zmniejszała się ilość populacji naszych czarnoskórych bliźnich na kontynencie afrykańskim, a dzieci polskie miały na Święta Wielkanocne i Bożego Narodzenia wysuszone rodzynki i daktyle, Bym zapomniał, pracownicy w drodze nagród otrzymywali talony na dwutygodniowe wakacje w psich budach w Pobierowie. Komu to przeszkadzało? Nie mogła by się Pani w argumentacji skupić na rzeczach, na których prawdopodobnie zna się Pani? Na koniach?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

20.04.2014 02:39

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Tak tak w Libii. Jedna z

Prasy hydrauliczne czy obrabiarki były sprzedawane nie tylko do produkcji   " kałachów" jak Pan raczył się wyrazić. A w Pobierowie było bardzo ładnie. Niech pan nie przesadza z krytyką minionego ustroju bo jeszcze Panu uwierzę. Wesołych Świąt życzę.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,085
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności