Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

​Dlaczego nie wygramy wyborów?

Lech "Losek" Mucha, 23.03.2014

   Najpierw odpowiem na pytanie, kto to jest My? My, to prawicowa opozycja. A co to znaczy, że nie wygramy? Pod pojęciem "niewygrania" wyborów, rozumiem każdy wynik gorszy od takiego, który daje PiS możliwość samodzielnego rządzenia Polską! Żeby odnieść sukces, PiS musi samodzielnie rządzić! Żeby mieć realny, trwały wpływ na media, Radę Radiofonii i Telewizji, rady nadzorcze spółek medialnych i innych, na sądownictwo i resorty siłowe, politykę międzynarodową, wewnątrz- i poza-unijną PiS musi wygrać wybory tak, jak Orban, całkowicie i bezdyskusyjnie!

    Ale żeby tak się stało, trzeba przestać zachowywać się jak dzieci w piaskownicy. Panowie Ziemkiewicz i Macierewicz muszą wreszcie wydorośleć. Nie chcę tu i teraz pisać, kto - moim zdaniem - ma więcej, a kto mniej racji i dlaczego, bo to TERAZ nie ma zasadniczego znaczenia. Przyczyny katastrofy trzeba wyjaśnić i to powinno panów łączyć, a kto kogo pocałuje i gdzie, to sobie powinni załatwiać sami, a nie zawracać głowy takimi sprawami wyborcom, bo to tylko nam wszystkim szkodzi!

    Żeby wygrać wybory, trzeba przestać się obrażać na krytykę, zwłaszcza tę konstruktywną. Można na tym blogu znaleźć przykłady osób, które za słowa krytyki zostały odsądzone od czci i wary, (na przykład pan Krzysztof Pasierbiewicz, za krytykę prawicowych mediów). Mam prawie pewność, że i mnie spotka to samo...

    A skoro już o wolnych mediach mowa, trzeba przyciągać do nich ludzi, zwykłych ludzi, przez ciekawą ofertę nie tylko patriotyczną, ale też sportową, informacyjną, rozrywkową dokładnie tak jak to napisał Maszkaron w notatce: Co zjada prawicowe media!

    Trzeba wreszcie skończyć z naiwną wiarą w idealnych "prawicowych ludzi", którzy wygrają wybory i z przekonaniem, że teraz już wahadło musi wahnąć się w prawą stronę. Dokładnie odwrotnie aniżeli napisał Rybak w komentarzu do wyżej wymienionej notki. Takich idealnych ludzi nie ma, albo jest niewielu, a nawet gdyby byli, to nie oni wygrają wybory. Wygrywa się wybory przez przyciągnięcie szerokich mas zwykłych ludzi, którzy piją piwo, lubią szybkie samochody, lubią sex, plotki itd, itp. Dokładnie tak jak to zrobił Orban na Węgrzech! A wahadło oczywiście wahnie się teraz w prawo, na skutek koszmarnych błędów popełnianych przez  rząd, ale to, co niewątpliwie psuje obecna władza, może nie wystarczyć, by wychylenie wahadła było wystarczająco duże! Trzeba pomagać, pracować, współpracować na rzecz tego, by wahadło miało odpowiednią energię!

   I tu koło się zamyka. Żeby wygrać wybory trzeba przyciągać, a nie odstraszać potencjalnych sojuszników, szukać wspólnych poglądów i je podkreślać, a nie wynajdywać najdrobniejsze różnice! Trzeba być jak, nie przymierzając, Pan Jezus, z dzisiejszej Ewangelii, który potrafił przyciągnąć do siebie każdego, nawet - co było dla współczesnych mu Żydów zupełnie nie do pomyślenia - Samarytankę i to pięciokrotnie zamężną, żyjącą aktualnie w konkubinacie! 

Losek

 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9773
Domyślny avatar

krzych311

23.03.2014 15:00

Zgadzam się co do diagnozy. Ale proszę nie nazywać nas prawicową opozycją. Prawica wielu ludziom kojarzy się z endecją, a to skojarzenie bardzo ogranicza wielkość elektoratu. Pochodzę z rodziny o piłsudczykowskich korzeniach i moje serce nie leży "po prawej" stronie. Hasłem legionistów było "Honor i Ojczyzna" a i tzw. społeczna nauka Kościoła" nie bardzo mieści się w prawicowych poglądach. Prawicowiec wielu kojarzy się z Korwinem lub Młodzieżą Wszechpolską, a to b. złe skojarzenia.
Losek

Lech "Losek" Mucha

23.03.2014 15:31

Dodane przez krzych311 w odpowiedzi na Tak, ale

Na dzisiejszej scenie politycznej, zwłaszcza tej parlamentarnej, opozycja dzieli się na prawicową ( PiS ) i lewicową ( SLD, palikociarnia ) więc mój tekst skierowałem do prawicowej opozycji, ale w zgodzie w własnym tekstem zapraszam, w moim własnym imieniu, i Pana i innych Piłsudczyków. A o zasadności dołączenia słowa Bóg, do zwrotu "Honor i Ojczyzna", podyskutujemy po wygranych wyborach, ok?
Pozdrawiam serdecznie.
Domyślny avatar

krzych311

23.03.2014 22:56

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Ja mój tekst kieruję do prawicowej opozycji, ale...

Kaczyński przerabiał to już z Porozumieniem Centrum, które przesuwało się coraz bardziej w prawo. W efekcie "środek" zagospodarowywały siły nie patriotyczne, ale zwące się ładnie U. Demokratyczna, U. Wolności i kuriozalny Kongres Liberalno-Demokratyczny. Bez "zagospodarowania" centrum nie ma szans wygrania wyborów. Zostaniemy zepchnięci na pozycje "moherowych beretów, a agresja PO będzie bezdyskusyjna. A jeśli chodzi o zwrot "Bóg, Honor I Ojczyzna" to chciałem podkreślić, że można być gorącym patriotą bez religijnego zadęcia, co udowodnił największy (obok Karola Wojtyły) Polak XX wieku - Józef Piłsudski.
Losek

Lech "Losek" Mucha

23.03.2014 23:02

Dodane przez krzych311 w odpowiedzi na A gdzie centrum?

Wiele rzeczy można osiągnąć bez religii, ale jeszcze więcej z nią. Takie jest moje prywatne zdanie, ale oczywiście szanuję Piłsudczyków! Pewnie, że trzeba zagospodarować centrum i trzeba przekonać niezdecydowanych. Nie ma żadnego klucza. Ludzie - jak mówił Pawlak w Samych swoich -  nie dzielą się na tych zza Buga i resztę, tylko na mądrych i głupich.
Domyślny avatar

xena2012

23.03.2014 16:03

przykład jeden z wielu:dwa zdjęcia-na jednym Kaczyński na Majdanie obok lidera partii Udar Kliczki,na drugim Tusk na spotkaniu z tym samym Kliczką z Kliczką.Tylko dlaczego Kaczyński został za to okrzyknięty banderowcem,a Tusk bohaterem walczącym o niepodleglość Ukrainy ? I przykład inny: w nirdzielnej Loży Prasowej wystąpił pan T.Wołek-wyjątkowa kanalia i szmata nawet jak na nasze niskie standardy dziennikarskie.Oczywiście jego wypowiedzi dotyczyły mizerii i bezbarwności kandydatów PiS-u do europarlamentu na tle wspaniałych i znanych kandydatów z listy PO.Znając nasz obojętny elektorat zajęty seksem,grillem i żyjący perypetiami bohaterów seriali można domniemywać,że przejdą właśnie idole tego elektoratu.Nawet się dziwię że PO zapomniała wystawić na jedynkach Wojewódzkiego albo Dodę,sukces murowany.Czy zauważyl Pan jak zwarł szeregi front antykaczystowski,nawet przyciągnęli do siebie o.Rydzyka.Wygranie wyborów w takim układzie to trudna i chyba niemożliwa do wykonania sztuka.
Losek

Lech "Losek" Mucha

23.03.2014 16:14

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na dlaczego nie wygramy wyborów?

Ale jak mówi rosyjskie przysłowie: "choć całej wódki wypić nie sposób, trzeba się starać!" I tu też trzeba się starać. I przede wszystkim nie wolno samemu sobie szkodzić! A że różne kanalie ciągną w swoją stronę, to ich łajdackie prawo! My musimy ciągnąć w swoją. I to ciągnąć razem!
Domyślny avatar

misio

23.03.2014 16:45

Błędy i wpadki wizerunkowe to jedno, ale główna linia obrony obecnego systemu leży zupełnie gdzie indziej - mianowicie w liczeniu wyborczych głosów. Była tu mowa już wielokrotnie o różnych sposobach "poprawiania" wyników, co i raz ta kwestia jest w różnych miejscach podnoszona, a opozycja z całkowicie niezrozumiałych powodów totalnie ignoruje ten podstawowy problem. Z góry powiem, że z taką postawą to wyborów nie wygra się w Tuskolandzie NIGDY. Z jednej strony bezprecedensowe kłamstwa i oszustwa tej sitwy są widoczne już nawet dla lemingów, a opozycja dodatkowo podejrzewa obecne władze o najcięższe przestępstwa i współudział w zamachu stanu, z drugiej strony natomiast naiwnie i beztrosko zakłada, że ludzie którzy po wyborach powinni wylądować w kryminale będą sobie jak gdyby nigdy nic uczciwie liczyć wyborcze głosy i oddadzą władzę. Bardzo przepraszam, ale to jest jakaś totalna schizofrenia. Czy wszystkim już całkiem rozum odjęło?
Losek

Lech "Losek" Mucha

23.03.2014 16:57

Dodane przez misio w odpowiedzi na Opozycja nie wygra z zupełnie innego powodu

Sam(a) Pan(i) pisze, że: opozycja dodatkowo podejrzewa obecne władze o najcięższe przestępstwa i współudział w zamachu stanu.
To gdzie jest ta schizofrenia?
Domyślny avatar

misio

23.03.2014 17:34

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Opozycja nie bagatelizuje tego problemu

Schizofrenia polega na tym, że mimo świadomości przestępczego charakteru obecnej władzy nie podejmuje się żadnych REALNYCH działań mających na celu uniemożliwienie lub choćby znaczące utrudnienie popełnienia kolejnego przestępstwa, tym razem wyborczego. Jakie były losy akcji Uczciwe Wybory? Szkoda gadać. JK wspominał kiedyś na jakimś spotkaniu o cykaniu fotek wyborczych wywieszek - czy to na pewno wystarczy? Bardzo w to wątpię bo sposobów ustawienia wyniku jest znacznie więcej, ale czy są chociaż przygotowane jakieś ramy organizacyjne takiego przedsięwzięcia? Czy został powołany jakiś sztab ludzi odpowiedzialnych za tą sprawę? Czy są analizy prawne? Czy jest szykowane jakieś wsparcie prawne dla osób zgłaszających wyborcze protesty aby sąd nie mógł hurtowo ich odrzucać jak ostatnio? Jak opozycja zamierza kontrolować lotne brygady tuskowców głosujących wielokrotnie na tzw. zaświadczenia? Otóż wydaje mi się, że nie ma kompletnie NIC, jest tylko liczenie na uczciwość władzy albo nie wiadomo właściwie na co. Mnie, jako zwykłego wyborcę, ta nieporadność opozycji poraża i zarazem przeraża.
smieciu

smieciu

23.03.2014 19:30

Dodane przez misio w odpowiedzi na Schizofrenia polega na tym,

Jeśli zwyczajnie podejdzie się do tego bez odgórnych założeń w stylu: "PiS to jedyna realna opozycja", to wystarczy zebrać do kupy tą  i wiele podobnych wskazówek by stwierdzić że PiS nie jest opozycją. Niestety.
Ja na to patrzę z dystansu ponieważ nie jestem związany emocjonalnie ale nie raz już tu czytałem np. jak to PiS boi się przewagi w sondażach. Że jeśli tylko ta staje się zbyt duża to już ktoś tam w PiS wyskoczy przed standardowy medialny szereg by ją zniweczyć.
Poza tym to jest zwyczajnie niemożliwe, zwyczajnie nadludzkie przyjmować że ta kluczowa partia nie została nasycona agentami itd. Weźmy prosty przykład: Kościół, wydawałoby się organizacja o daleko większym morale i wewnętrznej sile oparcia. Ale i on nie dał rady, można powiedzieć że u schyłku PRL był kontrolowany przez służby. Może nie całkowicie ale zupełnie wystarczająco na potrzeby PRL.
W tej sprawie nie można polegać na emocjach ale na zdrowym rozsądku. PiS nie jest w stanie wygrać. Zresztą wskazują na to sondaże. Najprawdopodbniej systematycznie fałszowane zresztą. Ale to bez znaczenia bo jeśli nawet realne poparcie PiS wynosi ponad 40% to i tak każdy tu wierzy że jest to 30 kilka i jeśli taki będzie wynik (sfałszowanych) wyborów to nikogo to znów nie poruszy do działania.
Na tym to według mnie polega. Potrzebny jest nowy autentyczny ruch prawicowy. Ale ten nie powstanie choćby dlatego bo większość osób tej orientacji wierzy w PiS i burzy się na konkurencję. Nie mówiąc o tym że zaraz jest mowa o agenturalności itp.
Tak to wygląda że kontrolowanie tego środowiska jest bardzo proste. Ale też taka jest prawda że Układ ma takie środki i możliwości że kontrolowanie wszystkich "demokratycznych" instytucji i organizacji nie jest jakąś tam skomplikowaną sprawą. Skoro są w stanie sprawić że WSZYSTKIE większe media mówią tym samym głosem to właściwie nie trzeba już dużo więcej. Parę szczegółów i wszystko jest pod kontrolą.
Domyślny avatar

waga

31.03.2014 20:17

A my wygramy. "Taka właśnie jest polska dusza".
Losek

Lech "Losek" Mucha

31.03.2014 20:54

Dodane przez waga w odpowiedzi na A my wygramy. "Taka właśnie

A kto to jest konkretnie ten "Wy"? :-)
Domyślny avatar

siermięga

23.03.2014 17:53

nie wygra się wyborów tworząc nowy Konwent Świętej Katarzyny,nie pomogą defetyści ,nie pomogą nowe gwiazdy polityczne które pojawiły się w polityce czy stare ale jako nowe jakieś ruchy,nie tak dawno opluwane a teraz zachwalane.SLD nie jest opozycją i nigdy nią nie była,platfusy to ich krew z krwi ,kość z kości tylko nie tak siermiężna,wymiana pokoleniowa musiała kiedyś nastąpić,palikoty to chyba nie muszę tłumaczyć po co i dlaczego stworzono.Przyjąć na pokład z powrotem odszczepieńców i zdrajców i to mogłoby pomóc ,żart jakiś.PIS musi iść do wyborów sam bo go do tego zmuszono a nie z własnej woli ,każdy ma wolny wybór i zagłosuje tak jak mu się śni niech tylko nie póżniej nie skamle a nie mówiłem...Udział w wyborach powinien być obowiązkowy a wtedy nie byłoby skomlenia ,wybrzydzania ,oddałeś głos,dokonałeś złego wyboru to miej pretensje do siebie.Dzisiaj nie ma tego obowiązku i każdy musi zdecydować sam na kogo oddać głos aby ten głos nie został stracony,jeśli chce aby odsunąć nierząd i przywrócić prawo bo powrót prawa jest najważniejszy w tym wszystkim.
wandaherbert

wandaherbert

23.03.2014 18:04

do wyborow ,tym więcej doradcow,a wiadomo, jak to z Polakiemi.Więc pozwolmy decydować osobom odpowiedzialnym za program wyborczy. Kto może oceniać czy krytyka jest konstruktywna,czy negatywna -ten co krytykuje?Więcej wiary i nadziei życzę!
Losek

Lech "Losek" Mucha

23.03.2014 22:58

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na im bliżej

Z całym szacunkiem, nie zgadzam się, że trzeba milczeć, gdy widzi się błędy! Nie zgadzam się na popełnianie grzechu zaniechania. I przecież nie o programie wyborczym tu napisałem, tylko o czymś nieco innym.
A za życzenia nadziei dziękuję i wzajemnie wszystkiego dobrego życzę i pozdrawiam. :-)
adriano

adriano

23.03.2014 21:02

http://www.obiektywnie.c…
AS
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,877
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności