Portal Wirtualnemedia.pl opublikował dane o sprzedaży tygodników w maju 2013 /TUTAJ/. Wynika z nich, że w porównaniu do kwietnia 2013 gwałtownie spadła sprzedaż "Gazety Polskiej", "Do Rzeczy" oraz "Sieci". Czy przyczyną było uruchomienie TV Republika?
Najbardziej spadła sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" z 63418 do 51618 egz., czyli o 11800 egzemplarzy, co stanowiło 18,6% ilości sprzedanej w kwietniu. Dla "Do Rzeczy" liczby te wynoszą odpowiednio 97371 oraz 85587 egz. W tym przypadku sprzedaż zmniejszyła się o 11784 czyli o 12,1%. "Sieci" wypadły nieco lepiej ze spadkiem z 103712 do 92385 egz., czyli wynoszącym 11327 egz. - 10,9%.
Jest rzeczą ciekawą, że "Gość Niedzielny" też odnotował spadek sprzedaży o 11691 egz., czyli o ok. 8% Tygodniki, takie jak "Polityka" i "Wprost" także zmniejszyły sprzedaż, ale w znacznie mniejszym stopniu, a "Newsweek" odnotował nawet wzrost. Cóż więc takiego stało się w maju, że nagle zaczęto kupować o prawie 1/5 mniej egzemplarzy "Gazety Polskiej" i o ponad 12% mniej "Do Rzeczy"?
Tylko jeden możliwy powód przychodzi mi do głowy. Jest nim start Telewizji Republika. Stację tę tworzą przede wszystkim dziennikarze tych dwóch tygodników. Na spotkaniu autorskim w dniu 6 czerwca zapytałam Bronisława Wildsteina, ile już sprzedano kart umożliwiających odbiór TV Republika w Internecie? Powiedział mi, że nie zna dokładnej liczby, ale na pewno ponad 7 tysięcy.
Zróbmy teraz prostą kalkulację. Karta kosztuje 138 zł, jest ważna rok i umożliwia codzienne obcowanie ze wszystkimi czołowymi publicystami "Gazety Polskiej" oraz "Do Rzeczy" w Internecie. Rezygnacja z kupowania "GP" przynosi zaś rocznie ponad 200 złotych. Zastąpienie tygodnika telewizją oznacza ponad 60 zł oszczędności. Taka może być przyczyna nagłego spadku sprzedazy.
To oczywiście tylko hipoteza. Na podstawie informacji z dwóch miesięcy nie można wysnuwać zbyt daleko idących wniosków. Dalsze dane z czerwca, lipca oraz następnych miesięcy pozwolą stwierdzić, czy poczytność "GP" i "Do Rzeczy" będzie dalej spadać w miarę zwiększania się zasiegu TV Republika.
- Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
- Odsłony: 12559
Każdy ma określoną sumę i więcej nie wyda, więc wybiera, np. tygodnik który jest redagowany, a nie kosz na śmieci i apele: kupujcie bo jesteśmy po dobrej stronie. W Republice publicyści powtarzają dokładnie to co piszą, to po co ich czytać. Wystarczy posłuchać (porównywałem). Ale prawica zawsze woli matrix od realu.
tam wszystko jest wytłumaczone. Przyjaciel z Londynu kupił bez problemu.
Generalnie działania mediów nie pokrywają się. GP dostarcza informacje pomijane i zniekształcane przez salon i mainstream a Publicyści Republiki konfrontują salon z prawdą i robią to świetnie. Świetnie, to znaczy w taki sposób by zainteresować lemingów. Czyli nie wdeptują w ziemię salonowych interlokutorów, a bez trudu mogliby.
Istotne jest zainteresowanie kartami - znikome.
O Polsacie pisałem.
Generalnie: w gębie i dawaniu rad: załóżcie coś tam, podepnijcie paypal itp., itd. to natychmiast zapłacę, mocnych wielu, bo wielu chce zaistnieć, więc się wymądrzają, a rynek finansowy jest b. płytki. Zapleczem są prawie wyłączne emeryci 60 plus, czyli ludzie żyjący skromnie lub w biedzie. Chodzi o skalę masową, a nie margines.