Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
SOJUSZ TRONU I OŁTARZA
Wysłane przez Paweł Chojecki w 01-04-2011 [18:41]
Jednym z bękartów PRL-u, o którym nie mówi się do dziś zbyt głośno, jest alians, który jak próchnica – po cichu i niepostrzeżenie – niszczy morale narodu. Prosty człowiek, nauczony szacunku do purpury, nie widzi tej misternej manipulacji.
Okrągły stół nie mógł się udać bez wsparcia hierarchów. Autorytet Wałęsy nie mógłby się ostać bez pomocy kościoła. Gruba kreska nie miałaby szans powodzenia bez wsparcia hierarchów – taką listę można by długo ciągnąć. Jako protestant jestem mało wiarygodny w pokazywaniu tych zależności, oddam więc głos osobom o niekwestionowanym autorytecie w tych sprawach:
Gdańsk jest najbardziej zwartym wewnętrznie, ścisłym, wzajemnie się ubezpieczającym układem postkomunistycznym. (...) Trzeba pamiętać, że to jest taki układ, gdzie wszyscy wspierają wszystkich. Układ, w którym można było obserwować współpracę ludzi "Solidarności" z ludźmi PZPR, z ludźmi SB, z ludźmi WSI i z Kościołem. Niestety, w osobie ks. abpa Gocłowskiego, również z Kościołem. Dzisiaj wiemy, że ten układ miał wymiar nie tylko polityczny, ale również i po prostu kryminalny – afera Stella Maris to doskonały przykład, jak te różne środowiska nie tylko wzajemnie się wspierały, ale organizowały kryminalny proceder. Do tego trzeba dołączyć wielkie sprawy, które się tam dzieją, związane z mafią samochodową (i innymi), do tego trzeba dołączyć szeroko prowadzone śledztwa dotyczące skorumpowanych sędziów i prokuratorów. Gdańsk, ta stolica polskiego powstania solidarnościowego, wydaje się być najbardziej, najgłębiej i najszerzej zorganizowanym systemem współpracy ludzi, którzy ograniczają w tej chwili możliwości rozwoju państwa polskiego i polskiej wolności i którzy są przeciwnikami tej wolności. Krzysztof Wyszkowski,Warszawa, październik 2009
Chodzi o to, że nie przecięto radykalnie wszystkich powiązań między funkcjonariuszami komunistycznej bezpieki a ich tajnymi współpracownikami działającymi w strukturach kościelnych. Nie wprowadzono też w życie zasad wypracowanych przez komisję "Pamięć i troska", zawartych w memoriale, który 26 sierpnia 2006 r. na Jasnej Górze podpisali wszyscy polscy biskupi. Nie skorzystano również z mądrości niemieckiego pastora Joachima Gaucka, który jasno zdefiniował, że wyłącznie po przecięciu "czerwonej pajęczyny" instytucje życia społecznego, w tym kościelne, będą nie tylko wiarygodne, ale i wolne od ewentualnych szantaży.(...) Te sprawy to zaledwie wierzchołek góry lodowej, a niektóre relacje pomiędzy esbekami a TW kwitną do dziś. ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski, Ze wzgórza pod Krakowem., Esbek w Kościele, listopad 2009
Po 10 kwietnia wielu Polaków z niedowierzaniem słuchało hierarchów nawołujących do pojednania z Rosją, do majowego uczczenia czerwonoarmistów, aż wreszcie przyszedł sierpień i kulminacja walki o krzyż na Krakowskim Przedmieściu. Haniebny sojusz tronu i ołtarza stanął przed oczami Polaków z dramatyczną wyrazistością. Potem było tylko gorzej – prymas Kowalczyk odmówił nam chrześcijańskiego ducha:
Tylko proszę pamiętać, że nie pójdę na żadne upolitycznienie tego, bo to jest niegodne ofiary tych ludzi. Jeżeli ktoś będzie chciał to upolitycznić, to zatracił ducha chrześcijańskiego
- a kardynał Nycz ogłosił zakończenie żałoby (za co został publicznie skarcony przez J. Kaczyńskiego) i skwitował pułapkę smoleńską cytatem z Hioba: „bądź wola Twoja". Na drugi dzień tron podążył tym samym tropem i oto prokuratura ogłosiła, że żadnych przesłanek dla wersji o zamachu nie ma. Ciekawe więc, czy kardynał Nycz objawianie o „woli Twojej” zaczerpnął od Tronu Niebieskiego czy tego bardziej przyziemnego…
Komentarze
01-04-2011 [18:50] - Andrzej Dębski (niezweryfikowany) | Link: Mam podobne odczucie co Pan. Odczucie i niesmak.
Chrystus napietnował ludzi Świątynie więc nie jest to przypadek, że purpuraci zdradzają Chrystusa. Widać jak na dłoni. Ale przeciez stoi słuchajcie bardziej Boga niż ludzi. kardynał Nycz jest tylko człowiekiem. A że ci ludzie nie maja patentu na prawdę dał wyraz lud Warszawy w Powstaniu Listopadowym wieszając zdrajców.
01-04-2011 [21:22] - Andrzej z Lublina (niezweryfikowany) | Link: Przykro mi.
W Naszym Kosciele sa owieczki i pasterze/ks.Isakiewicz,ks.Malkowski i inni/oraz pastuchy,ktorzy zdradzili Chrystusa i owieczki /nycz,pieronek.dziwisz i inne sowy/
02-04-2011 [02:40] - Paweł Chojecki | Link: @ Andrzej
Tylko jaki wpływ mają pasterze, a jaki pastuchy?
Pozdrawiam
PCh
02-04-2011 [12:09] - Gość sobotni (niezweryfikowany) | Link: Rozgraniczmy
Rozgraniczmy pewne sprawy. Wszyscy - jak wszyscy, ale tu zaglądający z pewnością - dostrzegamy stan naszego państwa, który jest winą nim "zarządzających"; ale z tego nie wynika, że chcemy przez to zlikwidować państwo, bo jest z natury złe. Wręcz przeciwnie, chcemy jego naprawy. Z powodu np. korupcji ordynatora nie likwidujemy całego szpitala, itd. Analogicznie jest w podejmowanym tu temacie. Nie rozszerzajmy osobistych (prywatnych) występków pewnych hierarchów na Kościół jako taki. Zapewniam, że są w mniejszości, choć nagłaśniani w telewizorach. Per saldo jednak Kościół jest jedyną ostoją narodu oraz, w pewnym sensie, stanowi, w Polsce, jego "duszę".
Kościół jest (i będzie) dla normalnego rozwoju człowieka niezbędny, jak państwo dla zabezpieczenia pokojowego życia, a szpital dla zdrowia.
Pozdrawiam
03-04-2011 [01:38] - Banita (niezweryfikowany) | Link: Rozgraniczmy...
Madrze TO napisales !!
Ja, podobnie jak inni myslacy, CZUJACY i widzacy jestem pelen obawy o skazenie DUSZY POLSKIEJ, prze tych oto pasterzy KK. Jest co prawda nad nimi zwierzchnik bezposredni ( Papiez) ale ON t a k z e ma tylko " doradcow", bo przeciez nie ogarnia swoim okiem takich niuansow, jak odszczpienstwo Narodowe albowiem tylko w sprawach sakrum jest autorytetem.
I TO mnie boli albowiem tak jak Kolega z Niemiec zauwazam, ze patrzac na te WZORCE i "ciemnote polskiego ludu Bozego", iz jestem MALEJ WIARY. Nie umiem nadstawiac 2 policzka, nie umiem wybaczac ZDRADY, meczy mnie takowych pouczanie i zaslanianie sie BOGIEM, z ktorym NIE sa po tej samej stronie barykady?!!
Doslownie BOJE sie o DUCHA polskego, o Jego upadek i eliminacje z zycia codziennego...boje sie owej LAICYZACJII postaw, serwilizmu, miekkosci, odwracania glow od SEDNA spraw ludzkich, naszych Narodowych watpliwosci, bolesci, zagubienia.
Boje sie wrecz, ze moj KOSCIOL pobladzil, za sprawa wlasnie ICH, chierarchow KK w Polsce.
I obawiam sie w koncu ze niestety juz NIE bedzie mogl spelniac owej JEDYNEJ, wiodacej linii OPORU przeciwko ZLU (szatanowi), ze to jest kompletny ODWROT i sromota, doslownie w kazdym momencie !!!?
03-04-2011 [02:19] - Paweł Chojecki | Link: @Banita
Niedopuszczalna jest sytuacja, gdy wierni muszą bronić i tłumaczyć grzechy swoich przewodników. Kościół Chrystusowy został tak zaprojektowany, by przywódcy byli wzorem dla zwykłych wierzących. W sytuacji odwrotnej taki twór nie może się długo ostać.
"Niechaj cię nikt nie lekceważy z powodu młodego wieku; ale bądź dla wierzących wzorem w postępowaniu, w miłości, w wierze, w czystości." 1 Tym. 4:12
Pozdrawiam
PCh
06-04-2011 [01:47] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Hm,
"Kościół Chrystusowy został tak zaprojektowany, by przywódcy byli wzorem dla zwykłych wierzących. W sytuacji odwrotnej taki twór nie może się długo ostać" - niby racja w tym jest; ale pomimo wszystko, stoi, już ponad dwa tysiące lat.
07-04-2011 [12:20] - Paweł Chojecki | Link: @Gość, śr., 2011-04-06 01:47
"Kościół Chrystusowy został tak zaprojektowany, by przywódcy byli wzorem dla zwykłych wierzących. W sytuacji odwrotnej taki twór nie może się długo ostać" - niby racja w tym jest; ale pomimo wszystko, stoi, już ponad dwa tysiące lat." -- Myli Pan kościół katolicki z chrześcijaństwem.
Pozdrawiam
PCh
13-04-2011 [00:14] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Re
Bez żartów...jedno bez drugiego nie istnieje.
Pozdrawiam
06-04-2011 [09:48] - Asia (niezweryfikowany) | Link: duch polski przetrwa
jeśli nie w kraju to na emigracji. Problem w tym czy przetrwa Polska.
Haniebne usunięcie Krzyża z Krakowskiego przedmieścia, haniebne przetrzymywanie go w ukryciu w kaplicy kościoła św. Anny skąd też usuwane są wszelkie znaki pamięci smoleńskiej są najbardziej bolesnymi wydarzeniami z życia kościoła w tuskowej Polsce. Nycz, Dziwisz i inni ośmielili się splamić dobre imię polskich księży. Rzucili cień na ten specyficzny polski "ród", który wydał takich wielkich księży jak Popiełuszkę, Wyszyńskiego czy Wojtyłę.
Ale kościół w Polsce ma ogromną tradycję i zasoby ducha więc: niech polski pastor nie martwi.
03-04-2011 [02:14] - Paweł Chojecki | Link: @Gość sobotni
"Zapewniam, że są w mniejszości, choć nagłaśniani w telewizorach."
Skąd ta pewność? Czy jest gdzieś głos odcinający się? Czy ta mityczna większość przegłosowała mniejszość? To właśnie dzięki takiej naiwnej wierze te wilki w owczej skórze uprawiają swój proceder.
"Kościół jest (i będzie) dla normalnego rozwoju człowieka niezbędny, jak państwo dla zabezpieczenia pokojowego życia"
Na ziemiach Rzeczypospolitej różne kościoły zajmowały się ta kwestią. Warto pochylić się głębiej nad tym problemem i zobaczyć, kiedy w naszych dziejach był największy rozkwit i jak wtedy przedstawiał się stan wpływów poszczególnych kościołów.
Pozdrawiam
PCh
06-04-2011 [01:38] - Gość (sobotni) (niezweryfikowany) | Link: cd.
Respondeo: "Czy jest gdzieś głos odcinający się? Czy ta mityczna większość przegłosowała mniejszość? To właśnie dzięki takiej naiwnej wierze te wilki w owczej skórze uprawiają swój proceder" - ależ tak, głosów odcinających się jest multum, tylko nie są prezentowane "w telewizorach". Słychać je jednak wyraźnie w wewnętrznym życiu Kościoła.
"Na ziemiach Rzeczypospolitej różne kościoły zajmowały się ta kwestią. Warto pochylić się głębiej nad tym problemem i zobaczyć, kiedy w naszych dziejach był największy rozkwit i jak wtedy przedstawiał się stan wpływów poszczególnych kościołów" - proszę o ujaśnienie tej kwestii. Kiedy i dzięki jakiemu kościołowi w dziejach RP był największy rozkwit?
Z szacunkiem,
07-04-2011 [12:22] - Paweł Chojecki | Link: @Gość (sobotni), śr., 2011-04-06 01:38
"Kiedy i dzięki jakiemu kościołowi w dziejach RP był największy rozkwit?" To akurat wiemy z historii - wiek XVI zwany "Złotym".
Pozdrawiam
PCh
02-04-2011 [02:39] - Paweł Chojecki | Link: @A.D.
Ale ludzi wytresowano, że oni to głos Boga...
Pozdrawiam
PCh
01-04-2011 [19:46] - Włodek (niezweryfikowany) | Link: Czerwony kler
Mamy w Polsce kler służący czerwonemu diabłu,a nie Narodowi.Pan NYCZ jest tego przykładem i wielu innych Pieronków i Sów.Każdy wierzący Polak słysząc słowa Nycza,czuł obrzydzenie i pogardę dla tego sługi agentów KGB.1
02-04-2011 [02:38] - Paweł Chojecki | Link: @Władek
Niestety nie każdy. Mniejszość...
Pozdrawiam
PCh
01-04-2011 [20:06] - mamafawora (niezweryfikowany) | Link: autorytety i "ałtorytety"
"...oddam więc głos osobom o niekwestionowanym autorytecie w tych sprawach"
Jednak nie dla nich zaszczyty, powszechne uznanie, nawet prawo nie po ich stronie.
Ci drudzy natomiast hołubieni przez salon i media, nagradzani przez prezydenta.
Wszystko na odwrót, przy aprobacie KK.
02-04-2011 [02:37] - Paweł Chojecki | Link: @Mamafawora
Ciężko się w związku z tym słucha, gdy utożsamia się to z Kościołem Chrystusa...
Pozdrawiam
PCh
01-04-2011 [20:21] - Ana (niezweryfikowany) | Link: A krzyż?
Niedawno miał miejsce znamienny fakt - minister Hall poleciła swemu rzecznikowi zasłonić krzyż w panoramie Włocławka (ten,który upamietniał smierć ks. Popiełuszki). Nie chciała, aby krzyz znalazł sie razem z nią na fotografii i filmie. Nastepna sprawa - in vitro, które popiera PO. A Nycz, Kowalczyk, Dziwisz popieraja PO. Za to powinni byc wykluczeni z Kościoła.
02-04-2011 [02:35] - Paweł Chojecki | Link: @Ana
Moim zdaniem to świadoma współpraca (niekoniecznie w sensie służby - ale idei).
Pozdrawiam
PCh
01-04-2011 [20:52] - florcio (niezweryfikowany) | Link: Podobnie jak w całym narodzie
dzielą się purpuraci, a przeciez to ich powołał Chrystus do prawdy głoszenia. Mam wrażenie coraz częściej, że kościół nie ten co powinien, sam nie potrafi się oczyścić na własną szkodę. Dobrze, że Pan Bóg zaczyna zdrajców powoływać do zdania rachunku.
Świetna ocena - dziękuję
02-04-2011 [02:34] - Paweł Chojecki | Link: @Florcio
"Dobrze, że Pan Bóg zaczyna zdrajców powoływać do zdania rachunku."
Jak widać reszta nie wyciągnęła wniosków...
Pozdrawiam
PCh
01-04-2011 [21:16] - ZOLA (niezweryfikowany) | Link: PURPURACI
Mogą sobie mówić co chcą, a ja swój rozum też mam i będę robić co mi serca i rozum dyktują. Purpuraci mogą być dla mnie autorytetami w sprawach wiary i koniec.
02-04-2011 [02:33] - Paweł Chojecki | Link: @Zola
Ale jeśli ktoś nie jest wierny w małym, jakże można mu większą wartość powierzyć?
Pozdrawiam
PCh
02-04-2011 [00:01] - Niemiec (niezweryfikowany) | Link: No coz???
Nie mozna sie z Panem nie zgodzic!PO takich wielkich autorytetach jak kardynal Wyszynski,jak kardynal Wojtyla mamy w naszym kosciele miernoty reprezentowane przez Nyczow,Pieronkow czy Dziwiszow.Na kazdym kroku ci przedstawiciele (wlasciwie powinienem ich nazwac :zdrajcy wiery!) administracji koscielnej,bo z prawdziwa wiara nie maja nic wspolnego,swoim zachowaniem prowadza polski kosciol katolicki do upadku takiego z jakim mamy do czynienia tutaj na Zachodzie ! Swoim zachowaniem na kazdym kroku wzbudzaja zgorszenie,tak jak Nycz bedac jeszcze biskupem i biorac udzial w listopadowym koncercie w parafii (przed dwoma laty) Sw.Stanislawa Kostki na Zoliborzu wjechal prawie do kosciola swoja wypasiona (tak to sie teraz podobno w Polsce mowi?) limuzyna! Powiem Panu ,ze sie we mnie zagotowalo!To ludzie nie maja za co zyc,a ten spaslak nie widzi nic niestosownego w takim zachowaniu!
Jak widzialem go pierwszy raz na otwarciu nowego obiektu zespolu Mazowsze w karolinie to myslalem,ze sie obycha przy barze bo glodny jest,a on po prostu nie zna umiaru!Tacy ludzie jak on w przeszlosci odepchneli mnie od kosciola,od wiary i dlatego ktos taki jak on i jemu podobni sa moimi osobistymi wrogami!Tacy ak on ponosza odpowiedzialnosc za smierc ks.Popieluszki i innych kaplanow ! Sa odpowiedzialni za przesladowanie takich kaplanow jak ks.Malkowski! Nie wiem dokad to polakow zaprowadzi bo Kosciol byl jednym z gwarantow polskiej niepodleglosci,byl instytucja w ktorej oparcia szukal kiedys nawet taki Michnik czepejac sie sultanny ks.Popieluszki! Niestety zaczynam miec wrazenie,ze bedzie to mialo zle konsekwencje nie tylko dla kosciola,wiary chrzescianskiej ale takze dla naszej Ojczyzny! Obym sie mylil !! Podrawiam Pana i modle sie kazdego dnia o zwyciestwo prawdy !
02-04-2011 [02:31] - Paweł Chojecki | Link: @Niemiec
Zawsze w historii byli biskupi zdrajcy i porządni. Ale teraz coś w tym układzie się chyba popsuło...
Pozdrawiam
PCh
02-04-2011 [09:20] - ksena (niezweryfikowany) | Link: duszpasterskie listy czytane w Kościołach
pod naciskiem Hierarchów napominające,sugerujące ,a wręcz nakazujące zakończenie żałoby i zadumę.Czxy tą zadumą kard. Nycz chce przykryć niewlasciwe ,chamskie i prostackie miesiące obchodzenia żałoby ?Swoim milczeniem potwierdził przyzwolenie na ekscesy Palikota ,Kutza,różnej maści celebrytów i członków PO wobec zmarłych w katastrofie.Nawet jednym słowem nie odniósł się do obrzydliwych żartów,kawałów ,kabaretonów gdzie ordynarnie wyśmiewano się z pary prezydenckiej i rodziny.Czy ten przedświąteczny okres nie powinien być probą zadumy dla hierarchii ?
03-04-2011 [02:09] - Paweł Chojecki | Link: @Ksena
"Czy ten przedświąteczny okres nie powinien być próba zadumy dla hierarchii ?"
To oczekiwanie uznaję za nierealne...
Pozdrawiam
PCh
02-04-2011 [11:24] - Siwy (niezweryfikowany) | Link: Smutna to sprawa
ale nie możemy pomijać faktów i wydarzeń które miały i mają miejsce.
03-04-2011 [02:07] - Paweł Chojecki | Link: @Siwy
Jest Pan optymistą. Polacy notorycznie pomijają fakty i nie uczą się mądrości - stąd nasz smutny los...
Pozdrawiam
PCh
02-04-2011 [18:51] - ksena (niezweryfikowany) | Link: odnosząc się do tytułu bloga
uważam,że to nie jest sojusz tronu z krzyżem.Trudno żalosne poddaństwo nazwać sojuszem.
03-04-2011 [02:06] - Paweł Chojecki | Link: @Ksena
Mam Pani rację, kościół (rozumiany jako organizacja) jest przytroczony do kulbaki wielkich tego świata. Użyłem tradycyjnego określenia, które pasuje raczej do średniowiecza.
Pozdrawiam
PCh
03-04-2011 [01:09] - Alicja wj (niezweryfikowany) | Link: ***
Kosciol to ludzie, a ludzie bladza i sie myla. Ludzie takze sa podli i swiadomie wybieraja zlo. Maja do tego prawo. Czasami swiadomie wybierajac zlo swiadomie takze wybieraja sbosob dzialania oraz miejsce. Gdziez jest bardziej idealne miejsce do macenia, mieszania, czynienia zla niz w samym Kosciele? Z pewnoscia w tlumie podazajacym za Jezusem takze byli ludzie pelni zlych intencji, a w pozniejszym czasie - wsrod wyznawcow i uczniow Chrystusa znalezli sie i tacy, ktorzy podazali za nim tylko po to, aby jego slowa wypaczyc, aby zniszczyc dobro, pokazac nauke Jezusa w zlym swietle, w skrocie - aby wyrzadzic zlo. Szatan jest miedzy nami, dziala miedzy nami, takze w Kosciele. Dlatego wlasnie Pan dal nam sumienie, rozum, dusze. Dlatego dobrze, ze potrafimy patrzec tak, aby dostrzec i sluchac tak, aby uslyszec i rozroznic zlo od dobra, mowe falszywa od prawdziwej. fakt, serce sie kroi gdy sie jest swiadkiem wypaczen i swiadomego czynienia zla w Kosciele, szczegolnie gdy sie samemu do niego przynalezy, ale trzeba byc dzielnym i modlic sie goraca o to, by Pan Bog dal nam rozum i umiejetnosc dobrego, madrego wyboru. Ostatecznie - On zwyciezy, i to jest najwazniejsze.
Aha - co do pasterzy i pastuchow o ktorych pisal ktos w poprzednim wpisie - wierze gleboko ze ci pasterze maja wplyw. I dzieki Bogu za to ze sa i ze nie traca wiary w sile swojego glosu - i my takze musimy w nich wierzyc.
Pozdrawiam cieplo panie Pawle, zawsze z radoscia czytam Pana wpisy i czekam na Pana glos.
Alicja
03-04-2011 [02:04] - Paweł Chojecki | Link: @Alicja
Oczywiście trudno się z Panią nie zgodzić. Ja tez jestem za stosowaniem rozumu, samodzielnego myślenia i proszenia Boga o pomoc w rozsądzaniu trudnych kwestii. problem polega na tym, że wielu Polaków zrzuca z siebie odpowiedzialność i przenosi ją na hierarchów jako na "specjalistów" od tych spraw. na tak "obrobionym" narodzie wilki w owczej skórze mają wspaniałe używanie...
Pozdrawiam
PCh
03-04-2011 [13:51] - Alicja wj (niezweryfikowany) | Link: ***
Coz, tak jak napisalam - kazdy ma wybor. Jezeli ktos - zarowno jednostka, jak i cale spolecznosci i narod - zrzuca z siebie odpowiedzialnosc i przenosi ja na innych, czyli po prostu najzwyczajniej w swiecie umywa od tego wszystkiego rece - to paradoksalnie czyni to na wlasna odpowiedzialnosc. Szkoda spoleczenstwa, to rzecz jasna, ale z drugiej strony nie uwaza Pan ze Polacy mieli danych wiele znakow od Boga, otrzymali wiele lekcji historii, Bog dal nam wielu wspanialych ludzi krorzy glosno i wyraznie -nie po chinsku ale w naszym ojczystym jezyku przemawiali do tego narodu - wielu z nas z tego skorzystalo, wielu z nas pamieta, czyta, slucha, dyskutuje. Reszta? Ilez jeszcze trzeba czlowiekowi i calemu narodowi dac zeby przejrzal na oczy i przestal sluchac macicieli? Przeciez te wilki nie sa nawet przebrane w owcza skore, widac golym okiem kim sa i co robia. A narod dalej nic (nie caly oczywiscie). Oglupienie? Tak, ale mysle ze takze cos jeszcze - komformizm i tzw. tumiwisizm. Po co myslec, kiedy ktos inny zrobi to za nas. Po co sie wysilac, denerwowac - puste sluchanie bez zastanowienia jest latwiejsze. Ja wiem, ze ten narod jest oglupiony ale naprawde dostal wiele zeby przejrzec. I ten, kto chcial to przejrzal - wydaje mi sie ze trzeba wiele jakiejs takiej zlej woli czy tez zwyklego lenistwa zeby nie dostrzec, ktorym ludziom naprawde zalezy na dobru tego kraju, a przede wszystkim - na obronie Krzyza Chrystusowego.
Co Pan na ten temat mysli?
Pozdrawiam cieplo i rzepraszam za brak polskiej czcionki - pisze z 'emigracji'...
Alicja WJ
03-04-2011 [23:35] - Paweł Chojecki | Link: @Alicja
Dzisiaj w kościele miałem nauczanie na temat: "Czy Polacy zasługują na błogosławieństwo? W zupełności zgadzam się, że znaków i karceń ku mądrości i opamiętaniu mamy aż nadto. Obawiam się, że niestety garstka sprawiedliwych nie wystarczy, byśmy jako naród uniknęli niewoli...
Pozdrawiam
PCh
07-04-2011 [08:53] - Alma (niezweryfikowany) | Link: módlmy się
A ja powiem tak - jest czas Wielkiego Postu. Módlmy się o nawrócenie Nycza, Pieronka, Dziwisza, Gocłowskiego i innych. Oni są w gorszej sytuacji od zwykłych szarych owieczek, bo "wiele im dano". A "komu wiele dano od tego wiele wymagac będą".
Tak jak lekarz, który operuje nowotwory płuc,a sam pali papierosy.Kiedy zachoruje na raka nie będzie mógł powiedziec - nie wiedziałem.Nie znajdzie nic na swoje usprawiedliwienie.
Zgadzam się.PRZYKRO patrzec na zachowanie NIEKTÓRYCH purpuratów. Nie wnikam w to co nimi kieruje.Ale na szczęście Kościół Katolicki to nie purpuraci tylko Lud Boży.Poza tym Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa i bramy piekielne go NIE PRZEMOGĄ. Więc nie upadajmy na Duchu.Duch Święty wieje dokąd chce i jak chce.
Jeszcze wyjdzie z naszej obecnej udręki i z naszego cierpienia, prawdziwe dobro dla naszego Narodu. Po przejściu drogi na Golgotę, czeka nas wielka nagroda Zmartwychwstania.
Zacznie się wszystko 1 maja od Beatyfikacji Jana Pawła II. A potem nastąpi tak długo oczekiwane- "Niech zstąpi Duch Twój. Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemii, TEJ ziemii".I zostanie wszystko odnowione.Tym razem już na zawsze.
Pozdrawiam serdecznie.
07-04-2011 [12:18] - Paweł Chojecki | Link: @Alma
Droga Pani! Pani szczera wiara uosabia zdaje się wszystkie popularne tęsknoty Polaka. Niestety, w mojej opinii, jest to karmienie się mrzonkami zamiast stąpania po ziemi (tu w znaczeniu faktów) - mam nadzieję, że zinterpretuje Pani moją szczerość jako życzliwość, a nie atak.
"Ale na szczęście Kościół Katolicki to nie purpuraci tylko Lud Boży" - to nie lud decyduje o nauczaniu i praktyce kościoła.
"Poza tym Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa i bramy piekielne go NIE PRZEMOGĄ." - proszę przeczytać w Apokalipsie rozdziały 2 i 3 o historii siedmiu kościołów wizytowanych przez Jezusa. Czy rzeczywiście kościoły nie mogą upaść? Kościół katolicki jest co najwyżej częścią Ciała Chrystusa i jak każda inną część tego Ciała, piekło może go przemóc (a właściwie już to dawno zrobiło).
"Jeszcze wyjdzie z naszej obecnej udręki i z naszego cierpienia, prawdziwe dobro dla naszego Narodu. Po przejściu drogi na Golgotę, czeka nas wielka nagroda Zmartwychwstania." - Wierzy Pani w fałszywy mesjanizm, który zrodził się w XIX wieku, gdy polski elity nie mogąc sobie poradzić z upadkiem swego państwa i narodu, wymyśliły koncepcję uprzywilejowanej roli Polski jako "Chrystusa narodów". Narody upadają w wyniku głupoty i bezbożności - to dziej się z naszym narodem od początku XVII wieku. Nie widać jednak poprawy... Czeka nas jako naród niebawem zagłada, nie Zmartwychwstanie...
"Zacznie się wszystko 1 maja od Beatyfikacji Jana Pawła II. A potem nastąpi tak długo oczekiwane- "Niech zstąpi Duch Twój. Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemii, TEJ ziemii".I zostanie wszystko odnowione.Tym razem już na zawsze." - Czy do dzisiaj nie pojęła Pani, że tamte słowa o "Duchu" to tylko zasłona dla komunistów, którzy rozpoczęli ostatni etap wcielania w życie doktryny konwergencji? Czy nie rozumie Pani słów JK o kondominium? Ten plan powstał w Moskiwe zanim JP2 został wybrany na papieża...
Serdecznie, choć smutno, pozdrawiam
Paweł Chojecki
07-04-2011 [12:49] - Alma (niezweryfikowany) | Link: odp.
Nie będę z pastorem polemizowac. Jako katoliczka nie zgadzam się z pana punktem widzenia i oceny Jana Pawła II, deprecjonowania Polski jako Chrystusa Narodów, oceny naszego Świętego Kościoła Katolickiego i działania Ducha Swiętego oraz poprzez ocenę KILKU purpuratów generalizowania oceny wszystkich księży i biskupów katolickich.
Ci księża i biskupi to skarb jaki mamy, a nawet nie wiemy jaki bezcenny. W Hiszpanii już doszło do tego, że żeby miec pogrzeb katolicki trzeba MIESIĄC czekac na księdza, bo poprostu księży w tym kraju juz NIE MA. My jeszcze ich mamy, dlatego módlmy sie za nich, bo poddani są w dzisiejszych czasach wyjatkowemu atakowi szatana.
Niech Maryja Zawsze Dziewica panu błogosławi.
07-04-2011 [14:19] - Paweł Chojecki | Link: @Alma
Zaklęcia i ślepa wiara tu nic nie pomogą. Bóg objawił swoje prawa j jeśli jakiś naród i jego duchowi przywódcy je odrzucają, muszą zetknąć się z karcąca ręką Boga.
"Czy za to nie mam ich karać? - mówi Pan. Czy na takim narodzie nie mam się mścić? Rzeczy okropne i ohydne dzieją się w tym kraju. Prorocy prorokują fałszywie, a kapłani nauczają według własnego widzimisię; mój zaś lud kocha się w tym." Jer. 5:29-31
Pozdrawiam
PCh