Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

JAROSŁAW KACZYŃSKI POŁKNĄŁ HACZYK?

Paweł Chojecki, 22.04.2013
Dzisiejszy triumfalny głos przywódcy opozycji poważnie mnie rozczarował. Zapewnienie w rodzaju "Dziś Rybnik jutro Polska" z pewnością nie jest lekiem na nasze tragiczne położenie, a może stanowić objaw połknięcia przynęty zastawionej przez naszych wrogów.
Mamy przeciw sobie nie bandę oszołomów, głupców czy prymitywów (tych ci u nas dostatek, czego dowód zobaczymy zapewne w komentarzach). Mamy przeciw sobie "Ruskich szachistów" - ludzi zaprawionych w dezinformacji, prowokacji, działaniach pozorowanych, blefie i innych grach operacyjnych. Warto więc wziąć poważnie pod uwagę, że zwycięstwo w Rybniku to typowa przynęta - mówiąc językiem szachistów gambit, gdzie poświęca się "płotkę", by złapać szczupaka.
Nasza strona podniecając się tym sukcesem łatwo może być wmanewrowana w kilka pułapek. Na przykład możemy uwierzyć, że jeśli wygraliśmy w Rybniku, to jest bardzo duża szansa, że wygramy w najbliższych wyborach ogólnokrajowych. Do tej pory robiono nas w konia za pomocą sondaży, które przed wyborami zawsze rokują nam zwycięstwo, a potem jest jak zwykle (tę grę operacyjną opisywałem wiele razy, np. tu "UWAGA! SONDAŻE SĄ W RĘKACH BTW*"). Być może postanowiono wzmocnić w nas wiarę w "tym razem już pewne" zwycięstwo w następnych wyborach. W tym celu pozwolono nam odnieść mało znaczący sukces wyborczy na Śląsku. Za tym przemawia stosunkowo mała aktywność PO na szczeblu centralnym i medialnym, by tam wygrać.
Istnieje jednak jeszcze bardziej niebezpieczny scenariusz. Oto Polska sypie się gospodarczo i fala bankructw zbliża się już niedowołanie (o tym wie dokładnie tylko Układ). Jednocześnie za pomocą ustaw sejmowych i działań nieformalnych przeniesiono już całkowicie ciężar sprawowania władzy do Belwederu. O tym, że taki był cel Układu, wiemy odkąd zmuszono Tuska do rezygnacji z ubiegania się o prezydenturę. W tej sytuacji można sobie pozwolić na oddanie zewnętrznych atrybutów władzy w ręce opozycji. PiS nieznacznie wygra wybory parlamentarne, utworzy słaby rząd (lub nie utworzy go wcale), a wtedy posypią się bankructwa i gniew ulicy zwróci się przeciwko Kaczyńskiemu. Obóz moskiewski będzie spokojnie kontrolował sytuację, a w odpowiedniej chwili wróci do władzy, by posprzątać po nieudolnej prawicy. Taki wariant ćwiczony był przy okrągłym stole - dlaczegóżby go nie powtórzyć?
Obóz niepodległościowy jest obecnie nieprzygotowany do przejęcia władzy pod każdym względem. Mówienie więc o rychłym zwycięstwie jest głosem usypiającym i powstrzymującym reformy, które muszą się dokonać w naszej świadomości, byśmy mogli rozpocząć długi marsz ku zwycięstwu. O miejscu, gdzie należy rozpocząć tę drogę piszę w kwietniowym numerze miesięcznika "idź POD PRĄD" dostępnym już w kioskach RUCH, EMPiK i Garmond (oraz w prenumeracie elektronicznej).
ipp 105
Zapraszam na Twittera:
"@SteveMullUSA Główny urzędnik decydujący o tarczy ze strony III RP rezyduje na Kremlu..."
"@SteveMullUSA Jeśli zrobią to Koziej i Komorowski, to system będzie interoperacyjny - nie z NATO jednak, ale z Rosją. Powoli wracamy do UW..."
"@ISzafranska Gdyby kultura konsumpcjonizmu była niezgodna z naturą, nie byłaby skuteczna..."
"A. Ścios o Bostonie: "Rosja chce 2 sprawy: akceptację dla swoich "metod antyterrorystycznych" oraz pozycję partnera w walce z terroryzmem."
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 26237
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 19:13

polknal zanete godna samego jkm...daj sobie czleku spokoj z PiS--ZJMIJ SIE SWOIM NARYBKIEM NARODOWYM,kukizem czy giertyszkiem.Piszesz rownie 'celnie' jak zakowskie czy krzeminskie.Wsio na nico..stary sposob kacapskich matrioszek.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 19:22

Dodane przez dogard w odpowiedzi na KIEDY TO PASTOR

Dziękuję za spełnienie "proroctwa" z początku tekstu!
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 19:30

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Dogard - dziękuję za spełnienie "proroctwa"

jaki pastorek....
Domyślny avatar

endix2

22.04.2013 19:51

Dodane przez dogard w odpowiedzi na takie proroctwa

Ty człowieku masz chyba jakiś problem ze sobą. Ziejesz jadem jak tylko coś nie jest po twojej myśli. Rzeczywiście musisz mieć ciasny umysł, a wydaje ci się że jesteś mądry. Jak z takimi jak ty dyskutować? Czytałem sporo twoich komentarzy i to co można po nich wywnioskować to to, że albo jesteś zajadłym i i rozgoryczonym niby narodowcem, albo funkcyjnym. Może sam się sklasyfikujesz i spraw się wyjaśni?
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 20:42

Dodane przez endix2 w odpowiedzi na Do dogard

wech moj doskonaly, na 'troskliwcow ' uodporniony od zawsze..Na niezaleznej pisuje jako RYSK--mozesz mnie juz naprawde poznac.U mnie sprawy proste--tak , tak albo nie ,nie i tyle...
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 21:01

Dodane przez endix2 w odpowiedzi na Do dogard

Stalin nazwał takich "pożytecznymi idiotami". Służą za darmo sprawie, którą we własnym rozumku zwalczają. Zastanawiam się, dlaczego takie rzeczy są tu tolerowane. Mam dwie wersje - 1) komuś zależy, by dołować NB i pomniejszać ich role na prawicy, 2) Tego typu trole robią tu za króliki doświadczalne, by pokazywać nam, z jaką głupotą naszego obozu musimy się mierzyć w realu. Nie mam jeszcze wyrobionego do końca zdania, ale ciekawa jest obserwacja kolejnych poziomów głupoty, jakie przebijają tego rodzaju osobnicy.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 21:24

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Endix2 - mam dwie koncepcje

to zadne stopniowanie nie jest potrzebne--jestes li tylko,'uzytecznym polonofobem', nienawidzacym katolikow--vide twoje obrazliwe paszkwile o PAPIEZU JP II.Sam sie wyrzuciles na aut, PO tych wrednych slowach na temat JP II, czy ogolnie o katolikach.Ma oczywista racje Lisiewicz, rozszyfrowal cie doskonale...Zapamietaj sobie czleku--jestem z watahy,a nie twojego stadka naiwniakow, gdzies sie objawil jako guru;sam robisz za jawnego wroga sprawy NIEPODLEGLOSCIOWEJ.Tyle twego dzialania.
gorylisko

gorylisko

22.04.2013 21:30

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Endix2 - mam dwie koncepcje

"pożyteczny idiota" to termin używany przez lenina... stalin przejął to wraz z całym inwentarzem...tylko wdowy po leninie nie użył...
cosik widzę, ze nerwy panu puszczają...widać, że to zwycięstwo w Rybniku sie panu nie podoba...
co do poziomu głupoty... gdzie sie podział pański duch kaznodziei ? bo jak mnie pamięć nie myli, Jezus nawet wspomniał wyraźnie, że grzechem jest nazwać bliźniego "głupcze" widzi pan ja jako wsteczny totalnie katol, wierzący  w opieke Najświętszej Maryi Panny, nie wyzywam nikogo od głupców...
proszę poszukać w moich postach... nie robie tego z dwóch powdów, 1. Ca ja powiem Jezusowi ?  2. Nazywanie uparcie kogos głupcem odbija się w  umyśle lekceważeniem tego kogoś, zas lekceważenie przeciwnika, obojętnie kogo, to prosta droga do zrobienia sobie ququ w rozgrywce z nim...  
to proszenie się o guza...
Domyślny avatar

Daf

22.04.2013 20:37

Dodane przez dogard w odpowiedzi na takie proroctwa

Miarkuje sie dogard ! Ja chamstwa nie znosze organicznie i dlatego Twoj komentarz, ten o "smieciu" zostal zlikwidowany na moje zyczenie. W przypadku Twoich nastepnych ekscesow bede tez interweniowac. Biegaj sobie dalej po portalu, prochu i tak nie wymyslisz, ale miarkuj sie !
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 20:50

Dodane przez Daf w odpowiedzi na @ dogard 19:30

wal prosto do putinka, kartofla niemieckiego merkel i samego tuSSeka.Zapomnielem o komoruskim--smialo meczennico austryjacka, z ' polskim korzonkiem'...
BHKaczorowski

BHKaczorowski

23.04.2013 08:09

Dodane przez dogard w odpowiedzi na @Daf,20,37--podaje ci kierunki twojej interwencji

Masz inkwizycje na karku i to austryjacka !!! Goracym zelazem wypali twoje mysli. Taki maly sukces w Rybniku a jak "kwicza" ....
Domyślny avatar

Sizar

22.04.2013 19:17

Te ciągłe zapewnienia o rychłym zwycięstwie są już nawet nie nudne, ale irytujące. Czasem się łudzę, że to tylko tak dla celów propagandowych, ale kiedy nie widzę za bardzo skutecznych działań ku wygranej, to skłaniam się ku myśli, ze oni naprawdę w to wierzą. Nie rozumiem.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 19:25

Dodane przez Sizar w odpowiedzi na Zwyciężymy

Mam też inną koncepcję, ale to na razie "wersja robocza".
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

TJ

22.04.2013 19:39

konstruktywny tekst z troską o zwycięstwo Naszej Strony. Uważam, że po latach dołowania trzeba nagłośnić ten sukces, nawet nadproporcjonalnie w stosunku do jego znaczenia. Ludzie potrzebują otuchy i potrzebują wodza, z którym odniosą w przyszłości zwycięstwo. Na tym polega chyba podnoszenie morale żołnierzy w warunkach bojowych. Mała aktywność PO została wyjaśniona przewidywanym brakiem szans na wygraną i co za tym idzie chęcią uniknięcia kompromitacji medialnej bossów.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 21:11

Dodane przez TJ w odpowiedzi na Cieszę się, że napisał Pan w końcu

Fałszywa nadzieja jest gorsza od brutalnej rzeczywistości. Coraz trudniej jest poderwać zmęczonych, zawiedzionych czy oszukanych.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 22:11

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @TJ fałszywa nadzieja

w koncu oszukiwac, 'troskliwcze' zapoznany....
Domyślny avatar

Lusia

22.04.2013 19:49

I mówi pan o "naszej" wygranej, lub przegranej. Do "naszości" to panu raczej daleko, a chociażby dlatego że ciągła krytyka Kaczyńskiego niszczy w ludziach nadzieję. Cokolwiek powie, lub pomyśli, lub nawet nie pomyśli, jest z miejsca krytykowany, także przez niby "swoich", w tzw. obozie patriotycznym. A to zastrzeżenie, że kto pana skrytykuje to... żałosne. Co za megalomania.
Domyślny avatar

pst

22.04.2013 20:19

Dodane przez Lusia w odpowiedzi na Tak nisko pan ceni Kaczyńskiego...

Oni nie biorą uwagę utraty władzy. To było widać od razu po wyborach w 2007. Komisja w sprawie "afery hazardowej" to był pierwszy poważny sygnał. Werdykt ogłoszony bezczelnie wbrew faktom. A to drobiazg w porównaniu ze Smoleńskiem. Nie mogą dopuścić, żeby ktoś ich rozliczył. Muszą mieć sposób na wybory. Mamy demokrację, ale jeśli trzeba będzie, to ją odwołają. Oczywiście jeśli zawiodą bardziej finezyjne rozwiązania. To będzie bardzo ciężka walka.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 20:54

Dodane przez Lusia w odpowiedzi na Tak nisko pan ceni Kaczyńskiego...

Dobrze, że to nie Pani decyduje o "naszości".
Ku osobistej refleksji polecam myśl, że dla przywódcy najbardziej groźni są klakierzy.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

22.04.2013 20:33

"Obóz niepodległościowy jest obecnie nieprzygotowany do przejęcia władzy pod każdym względem. Mówienie więc o rychłym zwycięstwie jest głosem usypiającym i powstrzymującym reformy, które muszą się dokonać w naszej świadomości, byśmy mogli rozpocząć długi marsz ku zwycięstwu..."
Bardzo dobry tekst! Gratuluję!
Właśnie napisałem notkę, która moim zdaniem koresponduje z Pańskimi przestrogami - patrz: naszeblogi.pl 
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 20:52

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Pisze Pan:

Też zauważyłem, że pisaliśmy prawie równolegle o tych samych sprawach.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

Daf

22.04.2013 20:57

swietny tekst ! Wprawdzie od niedawna interesuje sie polska polityka, jednak zwrocilam uwage, ze w tej polityce jest zbyt duzo ogolnikowych przemowien, ktore przeciez nie rozwiazuja zadnych problemow, a prawie wcale nie ma CZYNOW. A wiec, zamiast teatralnych oswiadczen dobrze byloby prezentowac ludziom konkretne rozwiazania (np.dot. sluzby zdrowia) i te rozwiazania z ludzmi dyskutowac. Czasy wodzow, jednoosobowych przywodcow juz dawno minely, w obecnym swiecie sa oni niepotrzebni. Pozdrawiam
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 21:09

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Szanowny Panie Pastorze,

Takie myślenie to niestety rzadkość w naszym obozie i dlatego wrogowie Polski mogą spać spokojnie. Kilku nawiedzonych gorliwców wymachujących szabelką wzbudza w nich co najwyżej uśmiech politowania...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 21:35

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Szanowny Panie Pastorze,

malo wiec wiesz o konkretnych projektach ustaw przygotownych przez PiS,A LEZACYCH W ZAMRAZALCE KOPACZKI, PEWNO METR poD LODEM.Jak widac jestes absolutna noga w znajomosci dzialan poslow i senatorow PiS, w komisjach i na sali posiedzen. .Masz rowniez zero,null , wiadomosci o programie PiS. WIEC NAWET NIE WIESZ O CZYM DYWAGOWAC.Co sadzisz o pakiecie klimatycznym tuSSeka lub sprzedazy przez niego akcji branzy chemicznej, do spolki z alkiem alkoholikiem.Masz konkret.Czy znasz rowniez 1340,a moze wiecej afer tego nierzadu w ostatnich 5,5 latach?.Jak myslisz czy PAPIEZ FRANCISZEK jest potrzebny w obecnym swiecie...juz nawet nie jestes smieszna.
Domyślny avatar

kasia

22.04.2013 23:06

Dodane przez dogard w odpowiedzi na @widac zes zostala w dolkach

opiszesz te " projekty ustaw" ktore leza w zamrazarce i napiszesz tez o dzialaniach poslow i senatorow PIS, w komisjach i na sali posiedzen i o tym wszystkim o czym Ty wiesz a my nie wiemy... Bylam teraz tydzien na wsi i powiem Ci ze nie spotkalam tam nikogo kto by slyszal o tych projektach i posiedzeniach PIS-u w komisjach i na sali posiedzen. Powinienes moze ruszyc w Polske i ludzi uswiadamiac zamiast wyrzucac zwolennikow ... PIS-u z tego portalu. Tak wiec nie wiem jaka jest tu Twoja rola? Ludzie maja rozum i powinni z tego rozumu korzystac, powinni tez ze soba rozmawiac i wyjasniac sobie watpliwosci...i starac sie dojsc do porozumienia.. Jaki jest cel wprowadzania tu zametu???
BHKaczorowski

BHKaczorowski

22.04.2013 23:28

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Moze Dogard zamiast kogos obrazac......

A mnie sie wydaje ze tu kto inny "obraza" kasia a niby skad ludzie maja wiedziec o tych ustawach projektach , posiedzeniach ..., czy slyszalas cos o tym np. w TV , a moze Gaz.Wyb. cos napisala ? Pytasz jaki jest cel wprowadzania tu "zametu" - odpowiadam - ten cel to pozbycie sie ..... nooo tych co CHojecki nazwal majac siebie na mysli !!! Wlasnie dobrze to napisalas ludzie maja rozum i powinni z tego rozumu korzystac to jak jest z toba ze nie slyszalas o projektach PiS ?. A o Prof. Glinskim tez nie slyszalas , a o konferencji gospodarczej , ekonomicznej zorganizowanej przez PiS tez nic a nic ?. A ta wies co bylas to na Bialorusi moze ?
Domyślny avatar

kasia

23.04.2013 00:10

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na @KASIA

jestem na niezaleznej dosyc dlugo moze dluzej od Pana i wiem dobrze KTO JEST KIM.... Ja slyszalam i wiem o projektach PIS-u tylko ze ludzie o tym nie wiedza i to jest problem. Tak sie sklada ze to ja zyje miedzy Polakami i w Polsce a Pan znasz Polske ( jak sam Pan piszesz zyjesz na emigracji) z prasy i internetu ....wiec prosze darowac sobie POUCZANIE MNIE.....NIE MASZ PAN DO TEGO PRAWA.... Gdzie ta wies jest (?) ....guzik Pana to obchodzi....pilnuj Pan swojego nosa a nie cudzego prosa..... Poza tym jak Pan juz tak pouczasz Polakow to ....co do powiedzenia ma Polonia w USA czy Kanadzie czy w jakimkolwiek innym kraju????? W USA wiecej od Polakow maja do powiedzenia nawet Meksykanie....wiec zamknij sie Pan... Nikogo tez nie masz Pan prawa pozbywac sie z tego blogu bo....WSZYSCY MAJA PRAWO TU BYC.....wiec prosze wypowiadac sie grzecznie i nie POKAZYWAC NA KOGOS PALCEM.... Na pewno ORMOWCY nie sa tu mile widziani....jakbys Pan nie wiedzial....
BHKaczorowski

BHKaczorowski

23.04.2013 01:10

Dodane przez kasia w odpowiedzi na To Ci sie zle wydaje Panie Kaczorowski........

No nie denerwuj sie tak. Rozumiem ze ten ORMOWIEC to ja (dolozylas mi). Furie u ciebie wywoluje wskazywanie palcem kogokolwiek (w domysle ciebie). Natomiast twoj atak na DOGARDA jest OK no bo to ty ...mozesz , normalne. Zycie miedzy Polakami ,tylko , daje prawo do opini o Polsce i ludziach.W USA , Kanadzie czy "nawet Meksykanie" nooo oni nie , ale tam maja gorzej - "murzyni" , bo ich bija , polakow jeszcze nie ale chyba zaczna bo skoro "nawet Meksykanie" (przepros Meksykanow ja ci radze, slyszalem ze msciwi). Nie pouczam cie bron Boze , gdzie bym smial taka duza wies i do tego z tym prosem pod nosem . Bycie na niezaleznej "dosyc dlugo" , rozumiem jest ta miara patriotyzmu ? Nie myle sie nie jest to odleglosc do tej wsi czy WSI , no nie wiem z duzej czy malej.....
Domyślny avatar

kasia

23.04.2013 10:04

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na No widzisz - KASIA

" Zycie miedzy Polakami, tylko, daje prawo do opini o Polsce i ludziach"....wiec DLACZEGO TEGO PRAWA ODMAWIASZ PAN INNYM????? Czy dlatego ze smia miec inne zdanie jak Pan? " Nie myle sie nie jest to odleglosc do tej wsi czy WSI"...po tym zdaniu widac ze nauki pobierales Pan w gazecie wyborczej albo TVN-ie...."lapac zlodzieja krzyczy zlodziej".... Ja natomiast uwazam ze jest Pan GLUPI.....udowodnij Pan ze tak nie jest???..... Tak.... "furie u mnie wywoluje wskazywanie na kogos palcem".....szczegolmie wtedy gdy nie ma sie NIC do powiedzenia a chce sie ZDYSKREDYTOWAC tego kogos... Ja jezeli cos mi sie nie podoba to ....mowie to PROSTO W OCZY i nigdy nikogo nie obrazam. Pan natomiast zachowuje sie jak ORMOWIEC. Jaki moj atak na "Dogarda"(?)...tak sie sklada ze to " Dogard " atakuje wszystkich ktorzy smia sie z nim nie zgadzac ....i atakuje ich w sposob PROSTACKI I CHAMSKI..... Z Dogardem kiedys bylam w jednej druzynie ale widze ze to dzialanie takich "dogardow" przynosi prawicy .....wiecej szkody jak pozytku....dlatego zabieram glos i sprzeciwiam sie takiemu postepowaniu...i MAM DO TEGO PRAWO.... To przez postepowanie takich " patriotow " jak Pan i Dogard niektorzy Polacy NIGDY nie zaglosuja na PIS Kaczynskiego...i..to wy robicie Kaczynskiemu " niedzwiedzia przysluge"... Co do Meksykanow to mam o nich lepsze zdanie niz o takich " patriotach " jak Pan...przynajmniej maja troche rozumu i potrafia sie organizowac..... Tak wiec jezeli nie masz pan NIC do powiedzenia to nie odzywaj sie Pan a jezeli chcesz Pan dyskutowac to na ARGUMENTY....i ... nie atakuj Pan ludzi o ktorych NIC nie wiesz personalnie... Jeszcze jedno.....jestem GRZECZNA dla GRZECZNYCH.....ale jak Pan chcesz to..... mozemy sie dalej POOBRAZAC..... CZEKAM....
PiS be with you

PiS be with you

23.04.2013 08:27

Dodane przez kasia w odpowiedzi na To Ci sie zle wydaje Panie Kaczorowski........

Kasiu, ciekaw jestem czy te pytanie tyczylo by sie do Papieza Jana Pawla II "co do powiedzenia ma Polonia w USA czy Kanadzie czy w jakimkolwiek innym kraju?????" - on tez byl na emigracji, a jednak mial wiecej do powiedzenia niz miliony Polakow. Jezeli chodzi o Polonie w USA, to wlasnie ta Polonia glosowala w 85% na prawice, PiS, wiec czy smiesz teraz nam mowic ze zrobilismy pomylke? To wlasnie ta Polonia w USA i innych krajach prawidlowo ocenila sytuacje w Polsce, widzac ze Tusk jest zly dla Polski. A ile milionow Polakow zamieszkalych w kraju, zle ocenilo i wybrali kolaboranta i rzad sprzedawczykow? To ze ktos mieszka za granica nie znaczy ze my nie dbamy co sie dzieje w Polsce. Jedna pozytwywna rzecz jest ze nie musimy w kolko sluchac propagandy TVN i czytac Gazety Wariatow. Moze nie wiesz, ale bez Polonii, Polska nie byla by w NATO. Spytaj rodzin ofiar zamachu, jak oni sa tu przyjmowani, bo jak wiadomo to duza ilosc POlakow w Polsce pluje na nich... wiec zeby nie naciagac, moze najpierw posprzataj ten swoj burdel w Polsce, a nie wysilaj sie na temat Polonii. Zamiast pisac gluPOt, lepiej jedz z ulotkami na wies i poinformuj ich o programie PiS... tylko najpierw wylacz im disco-polo zeby cie wysluchali. Podaje ci linke do informacji o PiS, bo moze masz problemy z znalezieniem ich programu : pis.org.pl
Domyślny avatar

kasia

23.04.2013 10:24

Dodane przez PiS be with you w odpowiedzi na Pomysl zaczym napiszesz glupote

Tak sie sklada ze mam bardzo bliski zwiazek rodzinny z USA i z Kanada i nie mam o tej Poloni zlego zdania tylko o postepowaniu takich panow jak Pan Kaczorowski , ktorzy szukaja wrogow tam gdie ich nie ma i bawia sie w tropienie szpiegow.... Chetnie z Toba podyskutuje ale wieczorem czasu polskiego. Pozdrawiam.
PiS be with you

PiS be with you

24.04.2013 06:26

Dodane przez kasia w odpowiedzi na PiS be with you.....

kasia, jesli masz jakies spostrzeżenia, uwagi lub pytania to prosze napisz. Zagladam tu w roznym czasie, wiec z przyjemnoscia odpowiem, jezeli bedzie to mozliwe. Dyskusja lepsza od ublizania.... Pozdrawiam.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

22.04.2013 23:30

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Moze Dogard zamiast kogos obrazac......

A dlaczego takie u Ciebie przekonanie ze tu na tym portalu to tylko PiS-u zwolennicy ?!!!
Domyślny avatar

Daf

23.04.2013 08:49

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Moze Dogard zamiast kogos obrazac......

Projekty naprawy Rzeczpospolitej powinny byc oparte na rozwiazaniach stosowanych w krajach demokratycznych, gdzie wszystko funkcjonuje prawidlowo, jest systematycznie ulepszane, a w Polsce od 23 lat nie funkcjonuje nic, poglebiajacy sie balagan, gdzie tylko siegnac okiem. Za to sa odpowiedzialni rzadzacy, ich mgliste obietnice i przemowienia. Ci, ktorym narod powierzyl obowiazek dbania o porzadek w kraju nie wykonuja swoich obowiazkow a narod cierpi, placac swoim przedstawicielom sowicie. Pozrawiam Pania
Domyślny avatar

dogard

23.04.2013 09:16

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Moze Dogard zamiast kogos obrazac......

nic nie wiesz o dzialalnosci poslow, ich pracy w komisjach czy wlasnie przygotowywaniu alternatywnych projektow ustaw.Wiec siegnij po te wiedze to bedziesz oswiecona nalezycie.Na twoja ' milosc' do PiS ABSOLUTNIE NIE LICZE.Wiem bo jestem zainteresowany real polityk,a nie dyrdymalami jkm czy chojeckich.Czytaj wiecej niezaleznej prasy to bedziesz cosik wiedziala.Sama rowniez mozesz pobuszowac w internecie.Dam ci klasyczny przyklad wlasciwej informacji podawanej przez PiS, TU WLASNIE ,NA 'NB'.To staly blog prof.Kuzmiuka na tematy, ktorymi niby PiS SIE NIE ZAJMUJE; CHODZI O GOSPODARKE, FINANSE,EKONOMIKE.Co do zametu to widac go szczegolnie po stronie 'zatroskancow',wiecznych malkontentow ludzi skorych do krytykanctwa;ktorzy nawet nie znaja programow czy nawet publicznych wystapien Kaczynskiego.Praca trwa ciagle,walka z wrogiem wewnetrznym jest ciezkim i niewdziecznym zadaniem; jednak to koniecznosc bo moskali krajowych nie brakuje.Do niezorientowanych , a myslacych trafic jest latwiej---ich wlasne kieszenie przemawiaja najlepiej.Moja rola tutaj, jest wpisana w moje przekonania spoleczno--polityczne.Ich realizacje widze jedynie w programie PiS. KONKRETNIE W DZIALANIACH, JUZ ZRESZTA SPRAWDZONYCH I POTWIERDZONYCH 2-LETNIM OKRESEM RZADOW 2005-07,mimo bezpardonowej walki z Kaczynskim.Mam wiec dla ciebie rade,wybieraj sie na wies lepiej przygotowana , bedziesz mogla wiele przyblizyc tym ludziom.Nie pytaj co inny moze zrobic dla sprawy,zrob to sama.
Domyślny avatar

kasia

23.04.2013 10:14

Dodane przez dogard w odpowiedzi na @kasia,23,06--sama ujawnilas sie do imentu

Czy TY nie rozumiesz ze ja mowie o tym ze TO POLACY O TYM NIE WIEDZA????? Skoro o tym nie wiedza to jak maja zaglosowac na PIS??? Ja od Smolenska interesuje sie polityka i wiem o co chodzi, ale to ze ja wiem i Ty wiesz TO ZA MALO.... Nie mam teraz czasu dyskutowac, ale zwolennikow trzeba zdobywac i przekonywac ludzi....i rozmawiac z kazdym....bo jest nas ZA MALO.... Tylko o to mi chodzi...
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 15:13

Dodane przez kasia w odpowiedzi na DOGARD.....

Niestety, nie zrozumie... Ten problem przedstawił kiedyś prof. Dąbrowski wyodrębniając pięć grup ludzi ze względu na podejście do wartości i i umiejętność ich weryfikowania. W każdym obozie najwięcej jest ludzi z III-go poziomu (potrafią przyjąć odgórnie wskazany system wartości, ale nie mają autorefleksji do jego modyfikowania). To bardzo pożyteczni ludzie w normalnym życiu, ale absolutnie nieprzydatni w poważniejszych dyskusjach analitycznych czy koncepcyjnych. Tu pisałem o tym więcej: "KONIEC CYWILIZACJI? - ROZWÓJ OSOBOWOŚCI, TEORIA CYWILIZACJI, BIBLIA".
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

dogard

23.04.2013 17:27

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Kasia - nie zrozumie...

odezwal--naleze do normalnej grupy ludzi, majacych wiedze,rozum,doswiadczenie, dar postrzegania realu ,intuicje rowniez. Wyznaje wartosci male i ogolnie znane--mimo zem kreacjonista, DEKALOG mym kompasem.Najpowazniejsze dyskusje analityczne i koncepcyjne prowadzono na Sorbonie w latach 60 siatych.Szczegolnymi dyskutantami byli--pol pot i sartre; wynikiem ich naukowych debat z najwyzszej polki bylo wymordowanie 1/3 narodu kambodzy.Tak to jest jak spoleczenstwo postawi na takich guru jak ty, pastorku dobrze zapoznany , sukcesorze powaznych analiz czy koncepcji, rodem z kacapii..
Domyślny avatar

dogard

23.04.2013 16:33

Dodane przez kasia w odpowiedzi na DOGARD.....

co robi PiS WYSTRCZY PRZECIEZ WSKOCZYC N STRONE TEJ PARTII.mASZ JAK NA DLONI, PRACE PARLAMENTU TUDZIEZ.Natomiast polityka interesuje sie od zawsze.Oczywiscie jako amator, ale po tylu latach juz nie jako amator.Tak sie sklada ,iz zawsze mialem info wiarygodne o wielu sprawach, co pozwala mi z absolutnum spokojem glosowac na odpowiednie osoby.Zrestu gdzies na tym blogu je wymienialem.Z radoscia musze przyznac,iz nie pomylilem sie ani raz co do swoich poslow czy senatorow .Chociasz Romaszewski podpadl mi probujac ratowac senatora fetyszyste ,nacpanego satyra palestry.Coz znali sie ponoc dlugo i nic o jego excesach nie wiedzial.Co do reszty nawet cienia watpliwosci.Wiec jestem gotowy przegryzc grdyke kazdemu 'troskliwcowi' szargajacego Meza Stanu jakim jest KACZYNSKI.Tyle.
Domyślny avatar

Emilian Iwanicki

23.04.2013 00:28

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Szanowny Panie Pastorze,

A Orban jest tego przykladem!Czy myslisz ze Fidesz bez Orbana uzyskal by taka przewage?Nie jestem Ci wrogiem ale prosze "nie rozdzieraj szat" w prowokacyjny sposob.Co Wam tak zalezy na obnizaniu autorytetu Kaczynskiemu.A moze macie na skinienie cale zastepy wodzow no bo jeden "to jakos tak be"?!Oczywiscie dla Nas najlepsze wyjscie to jakies 2000 przywodcow!
BHKaczorowski

BHKaczorowski

23.04.2013 01:19

Dodane przez emilian58 w odpowiedzi na to niezupelnie tak

No wlasnie drogi Panie Emilian58 A czy nie umknelo Pana uwadze ze jakis taki ruch zaczal sie niemozebny. Wszyscy teraz od uzdrawiania PiS i Kaczynskiego, Macierewicza.... Czy to aby o Polske ...... Tylu zatroskanych ???!!! - wiecznie pochylonych , nowe "laltorytety" ?! Normalnie ... nienormalnie !
Domyślny avatar

Daf

23.04.2013 08:31

Dodane przez emilian58 w odpowiedzi na to niezupelnie tak

1. Orban i je4go najblizsi wspolpracownicy jezdzili na Wegrzech od wsi do wsi, prezentowali swoim rodakom projekty KONKRETNYCH ROZWIAZAN, prosili ludzi o rady, pisali do nich listy i po pewnym czasie zwyciezyli. Bez teatralnych wystapien i przemowien. 2. W krajach demokratycznych szefowie panstw, wybierani na ca. 4 lata, pracuja zespolowo, maja obowiazek informowania spoleczenstwa o konkretnych wynikach swojej pracy, a jak swoich obowiazkow nalezycie nie wykonuja to sa zwalniani (np.niemiecki prezydent Wulff, austriacki kanclerz Gusenbauer itd). Na nauke nigdy nie jest za pozno, troche popatrzec "poza brzeg wlasnego talerza". Przemowienia i obietnice (przewaznie puste) nie rozwiazuja zadnych problemow.
Domyślny avatar

BazyliMD

22.04.2013 21:39

między innym dlatego, że obowiązuje tam partyjna dyscyplina. Troska o imago Tuska objawia się absolutną cenzurą krytyki pod jego adresem. Po drugiej stronie sytuacja jest diametralnie inna. Kaczyńskiego krytykuje kto tylko zechce; ponoć jest to wymóg demokracji. Tak więc krytykujcie Kaczyńskiego i czekajcie na cud w Polsce pod rządami PO. Kaczyński ma niewielkie szanse na uwolnienie się od przypisanych mu przez polszewię cech między innymi dzieki Panu podobnym gościom, którzy satysfakcję mają z dokopania w formie nieustannego doradzania prezesowi i wytykania jego błędów. Jeżeli nawet Pański tekst jest merytorycznie poprawny, choć - szczerze mówiąc - jest kolejną powtórką z prawd ogólnie znanych, to opublikowanie go w chwili lokalnego zwycięstwa PiSu ma swoją wymowę. Powinien Pan rozumieć jaką.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 22:06

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na PO wygrywa w polityce ( pomimo bagna, którym jest),

Takich głupot nasłuchałem się w 2010 i 2011 aż do znudzenia - "teraz nie czas na krytykę, bo właśnie wybory, bo właśnie po wyborach, bo właśnie przed wyborami"...
Na merytoryczną krytykę na niszowym blogu formacyjnym dla obozu niepodległościowego jest zawsze dobry czas!
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

dogard

22.04.2013 22:45

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Bazyli MD - takich głupot nasłuchałem się w 2010 i 11

i klamstw na wybitnie niszowym 'idz pod prad' nikt tu nie przebije.Jestes wiec gorka.
Domyślny avatar

Daf

22.04.2013 22:26

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na PO wygrywa w polityce ( pomimo bagna, którym jest),

A ja mysle, ze PO wygrywa dlatego, ze spoleczenstwo nie widzi alternatywy. I to nie jest wina spoleczenstwa. W krajach demokratycznych partie polit. ktore traca poparcie wyborcow reorganizuja sie, a o ich bledach mowi sie publicznie.
Domyślny avatar

xena2012

22.04.2013 21:54

o którym Pan pisze nie jest dla Pis-u niespodzianką.Przeciez gołym okiem widać,że stan polskiej gospodarki i jest tragiczny,nie jest zaskoczeniem penetracja i ekspansja Rosji w Polsce.Nawet gdyby PiS znacząco wygrał(co jest mało prwdopodobne)wybory to nie będzie w stanie udźwignąć ogromu czekających go zadań w krótkim czasie.Taką kondycje gospodarczą w jakiej znajduje sie Polska trzeba będzie naprawiac latami,a zniecierpliwione społeczeństwo okaże irytację.I właśnie teraz PiS musi o tym mówić jak trudna to będzie droga.Zgadzam sie ,niepotrzebna euforia ,niepotrzebne słowa o wadze zwycięstwa w Rybniku,bo odbieramy to jak przechwałki chlopców w krótkich spodenkach.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

22.04.2013 22:00

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na myślę,że ten niebezpieczny scenariusz

Uwaga o chłopcach jest jak najbardziej na miejscu!
By w takiej sytuacji wyprowadzić naród na prostą trzeba ogromne wysiłku pracy uświadamiającej i formacyjnej. Buńczuczne hasełka nie przystoją mężom stanu!
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
tagore

tagore

23.04.2013 10:12

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na myślę,że ten niebezpieczny scenariusz

Aby zachęcić ludzi do działania i przekonać o możliwości zwycięstwa ,należy dać ludziom choćby małą ale wygraną bitwę. tagore
Domyślny avatar

xena2012

22.04.2013 22:43

praca uświadamiająca i formująca nie moze pozostawać jedynie w gestii partii jaką jest PiS.Przeciez istnieje niezależne dziennikarstwo,kluby i stowarzyszenia które mogą i powinny wpływać na kształt społecznej świadomości.Piszę to w kontekście ostatniego sondażu zaufania społecznego do polityków,niestety zwyciężają i to wysoko Komorowski i Kwaśniewski.Nawet ostatnie rewelacje o lobbowaniu przez Kwaśniewskiego na rzecz przejęcia przez Rosjan polskich Azotów a tym samym działanie wbrew interesom Polski nie jest niestety dla Polaków sygnałem ostrzegawczym.O czym to świadczy? A przecież w każdy innym kraju taki polityk byłby ,,spalony''.Antykaczystowska koalicja ściąga wszystkie ręce na pokład i my jak to Pan ujął nasza strona to samo powinniśmy zrobić.Nie stronić od krytyki jeśli jest coś nie tak,ale pomagać,uświadamiać i formować.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 15:02

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na do Autora 22:00

Nasz Wódz ma inną strategię niż Orban. Warto to w końcu dostrzec, by nie działać po próżnicy.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
BHKaczorowski

BHKaczorowski

22.04.2013 22:46

Ale w "malej" czesci ubiegl mnie GORYLISKO (pozdr.serdecznie) Nie bede wiec zanadto sie tu rozwijal. Napisze tak - DOGARD , LUSIA , i chyba jeszcze PST,TJ. przeczytajcie uwaznie komentarze pod wpisem Pana Pastora to caly serwis wspierajacy - "towarzystwa wzajemnej adoracji" . Cele tych ludzi sa od dawna te same - dobro ojczyzny !!! tylko ten Kaczynski, Macierewicz noooo .. caly ten PiS , jakis taki nie taki , przeszkadza.Napisalem Ojczyzny , bo ktorej to jeszcze nie zostalo okreslone. jestem zszokowany wpisami Pastora , szczegolnie tym z 21,01 g. popis buty ,chamstwa . kim Pan jest Panie Pastorze ze pozwala Pan sobie na taka arogancje i brak poszanowania drugiego czlowieka ?!. Nie chce pisac wiecej jednak , Dogard i Lusia - byc moze wasze teksty nie sa doskonale ale przynajmniej szczere. Na koniec zostawilem sobie pewna Pania z Austri ..... i przypomina mi sie film "SamiSwoi" , Pawlak i jego tekst "BZDZIAGWA JEDNA". Raz juz pisalem od takich przyjaciol bron nas Panie Boze . A tak na powaznie niech Pani pisze jak najwiecej. To dobry przyklad jak myslec , postepowac - nie nalezy.Wspolczuje bo wiem jak na emigracji teskno i czlowiek jest gotow na wszystko. Dlatego spytam Pania czy to co Pani pisze to zadanie czy inicjatywa. Reszta tego "towarzystwa" jest rownie dziwna co wiecznie zatroskana , ale uzupelniaja sie na roznego rodzaju portalach ....stad sila. Jezeli kogos obrazilem przepraszam , naturalnie przepraszam nie dotyczy Pawla Chojeckiego PS. Wlasnie pojawil sie komentarz -BazyliMD - bardzo trafny , prosze to przemyslec .
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 11:54

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na Mialem tu cos napisac...@-dogard-lusia

Zakładam wstępnie, że jest Pan szczerym patriotą (choć to trudne założenie). Chce więc Pan swoim komentarzem kogoś przekonać do swoich racji - nieprawdaż? Po co więc epatuje Pan chamstwem, nienawiścią itp.? Przecież tylko kompromituje Pan w ten sposób swoją sprawę.
Jeśli nie jest Pan głupcem, wyciągnie Pan lekcje z tej rady.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

Lusia

22.04.2013 22:50

którego Pan użył, chyba że mam być pana klakierem, a tego nie chcę. Wracając do tematu to mówienie teraz o trudnościach jakie będzie miał Kaczyński w rządzeniu po wygranych wyborach, do ludzi którzy zastanawiają się czy na PIS zagłosować byłoby błędem, bo wtedy zagłosują za partią, która nie mówi o kłopotach. Ludzie zdecydowanie popierający PIS doskonale wiedzą z czym, zwłaszcza teraz będzie się zmagać władza, która chce wyciągnąć Polskę z ruiny w jaką wpędził nas Tusk i jego mafia. Natomiast wyborcy, którzy dopiera skłaniają się do poparcia PIS, jak usłyszą o trudnościach, zdezerterują. To są ci, którzy niewiele wiedzą, mało czytają, ale zdają sobie sprawę, że jest źle i tych nie należy odpychać obiecywaniem trudności. To są nowi wyborcy PIS i każda krytyka Kaczyńskiego, spotęguje ich wahanie i wtedy albo nie pójdą do głosowania, albo zagłosują na lewicę.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 11:49

Dodane przez Lusia w odpowiedzi na @Autora Nie zgadzam się ze sformułowaniem klakier...

Jeśli teraz źle jest wyborcom mówić prawdę, to co się stanie, gdy PiS dojdzie do władzy i prawda wyjdzie na jaw? O tym piszę w właśnie w tekście. Układ liczy na naszą głupotę - teraz nasz obóz pomaga im w chowaniu prawdy za parawanem. Bierzmy przykład z Orbana, który zaczął od mówienia narodowi prawdy - zwyciężył 2/3 i rządzi nadal z dużym poparciem.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

23.04.2013 09:02

Zapomina Pan, że jednym z mocniejszych mechanizmów wpływających na opinię, jeśli nie podstawowym jest konformizm. To właśnie ten mechanizm odpowiedzialny jest za utrzymywanie się nie tylko poprawnych, ale także błędnych opinii, a nawet czystego absurdu, jak choćby pancernej brzozy, czy zaufania do ludzi całych z oszustwa, Komorowskiego i Kwaśniewskiegoi. Na pewnym etapie działa to tak, że im więcej ludzi podziela daną opinię tym więcej będzie ją podzielać. Nie ma takiej agentury wpływu, która zaryzykowałaby pozostawienie miejsca wrogowi po to, by sam się zwiódł swoim pozornym sukcesem i spoczął na laurach w czasie starcia właściwego, o ile dobrze Pana zrozumiałem.  Agentura wpływu w przeciwieństwie do Pana dobrze wie, że takie wolne pole sprzyja efektowi kuli śnieżnej, której od pewnego momentu nikt nie będzie w stanie zatrzymać. Dlatego każdy zalążek kontrrewulucji wypala się medialnie, ogniem smoleńskim i seryjnymi samobójstwami, jeśli się da. Jak cała Polska miała okazję się przekonać na własne oczy, miliony podpisów nie pomogły Telewizji Trwam. Sądzę, że przegrana UBekistanu w Rybniku to skutek narastającego strachu Polaków, że coś jednak z tym PO i PSLem  nie jest w porządku. Jeśli chodzi o pańskie obawy, to bardzo budujące, gdy pojawiają się ludzie tak dalece identyfikujących się z partią, że drżą na myśl, że mogłaby popełnić błąd i usiłują ostrzegać, gdy takie ryzyko zauważają. W tym wypadku jednak mogę Pana uspokoić: nie ma mowy o spoczęciu na laurach - nie widać najmniejszych przesłanek w zachowaniu partii odpuszczenia czegokolwiek. Oczywiście mogę czegoś nie dostrzegać. Jeśli tak jest w istocie to liczę na oświecenie mnie.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 11:45

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Każdy kij ma dwa końce.

Możliwe, że to Pan ma rację i już za kilka tygodni, czy miesięcy nasz obóz przejmie władzę, pogonimy komuchów i zbudujemy IV RP. Ja zanim w coś uwierzę, badam dostępne przesłanki racjonalne (zgodnie z Biblijnym zaleceniem: "Którzy byli szlachetniejszego usposobienia niż owi w Tesalonice; przyjęli oni Słowo z całą gotowością i codziennie badali Pisma, czy tak się rzeczy mają." Dz.Ap. 17:11)
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
JaXY

JaXY

23.04.2013 06:27

Mam jednak do Pana pytania z innej dziedziny w której na pewno jest Pan autorytetem. Otóż na portalu Fronda.pl przeczytałem informacje o masowym "nawracaniu" się Pastorów protestanckich, podkreślam chodzi o Pastorów nie o wyznawców. Co Pan na ten temat myśli ? Czy są to autentyczne nawrócenia, czy ucieczka związana z likwidacją funduszu kościelnego ? Czy Pastor po nawróceniu może pełnić posługę w kościele katolickim, a jeżeli tak, to co z jego żoną, dziećmi i z celibatem ? Jakie podłoże mają rozłamy we wspólnotach protestanckich ? na przykład dlaczego Pana wyrzucono ze Wspólnoty Chrześcijańskiej "Pojednanie".? Czy konflikt wynikał z różnic teologicznych, ideologicznych, politycznych czy być może materialnych ? Być może moje pytania rażą naiwnością, prostotą (mam nadzieje że nie prostactwem) a może nawet głupotą ( Pan lubi to słowo; prawda ?), proszę więc pokornie o zignorowanie moich niezręczności,- nie znam się na tym, tak jak Pan nie zna się na szachach i polityce..... Tradycyjnie nie pozdrawiam i się nie kłaniam z oczywistych powodów. JaXY
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 14:59

Dodane przez JaXY w odpowiedzi na Wierzę że jest Pan rozczarowany ! (część 2)

Pańskie działania operacyjne mi schlebiają!
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
JaXY

JaXY

23.04.2013 07:15

Oczywiście Pana rozczarowanie dotyczy wyników wyborów w Rybniku.Chyba Pan jednak rozumie, że MY pańskiego stresu i przygnębienia nie możemy podzielać. Natomiast Wasz "obóz", musi się psychicznie przygotować na wiele tego rodzaju rozczarowań. Co tyczy samego tekstu, to zadziwia mnie u Pana, (jak by nie było jest Pan kaznodzieją) brak nie tylko talentu ale i umiejętności posługiwania się symbolami czy metaforą. Użyte pojęcie z nomenklatury szachowej >gambit<, nijak się ma do opisywanej rzeczywistości. Przede wszystkim, ofiarę pionka stosuje się na samym początku gry w tak zwanym >debiucie< np. "gambit hetmański", nie wydaje mnie się aby rywalizacja między PO i PiS była dopiero w stadium początkowym . Określenie że "poświęca się płotkę aby złapać szczupaka" świadczy o tym że nie ma Pan zielonego pojęcia o czym mówi. Mianowicie,- nie ma w tym przypadku mowy o zdobyciu bardziej wartościowego "fantu" ale o zdobyciu tak zwanego >tempa< (także pojęcie szachowe), aby inicjator >gambitu< mógł szybciej od przeciwnika przejąć inicjatywę i przeprowadzić planowany atak. W tym przypadku przeciwnik (PO) właśnie oddał inicjatywę. Gdyby już koniecznie chcieć wprowadzić szachowe skojarzenia, to raczej PiS taki manewr wykonał. Proszę pamiętać że >gambit< jest bardzo ryzykowną >kontynuacją<. (pojęcie szachowe) Panie Chojecki, przyznam że pańskie przewidywania ani mnie irytują ani obchodzą, ponieważ nigdy się nie sprawdzają, podobnie jak analizy europosła politologa Marka Migalskiego. ( Uwaga !!! to nie jest złośliwość tylko konkluzja wynikająca z obserwacji pańskich hipotez i porównanie ich z zaistniałą rzeczywistością.) Pan po prostu nie zna się na polityce i nie ma Pan politycznej intuicji... (patrz część 2)
Domyślny avatar

Daf

23.04.2013 11:36

Dodane przez JaXY w odpowiedzi na Wierzę że jest Pan rozczarowany ! (część 1)

Polityka, Panie JaXY, to rozwiazywanie przez rzadzacych malych problemow, a jak te male problemy sa rozwiazane - to troskliwe opracowanie duzych problemow i ich rozwiazywanie. Spoleczenstwo musi byc przez rzadzacych uczciwie o wszystkim informowane, bo to spoleczenstwo rzadzacym za to placi. W Polsce NIC nie jest zalatwiane w interesie spoleczenstwa, i to od 23 lat ! Dlatego sazniste i pseudointelektualne rozwazania o politycznej intuicji, znaniu sie na polityce, inicjatywie przeciwnika itp - to zwyczajne bicie piany !
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 14:57

Dodane przez Daf w odpowiedzi na @ JaXY 07:15

Nasze społeczeństwo nie umie wyegzekwować porządnego załatania dziur w drogach, a gdzie mu do reformy państwa. Co oczywiście nie przeszkadza łbom podogolonym buńczucznie wymachiwać szabelką...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

m.

23.04.2013 07:59

"...bardziej niebezpieczny scenariusz" - bardzo prawdopodobny. Nie porzuca się sprawdzonych receptur, lekka modyfikacja wystarczy. Pierwszą "Solidarność" udało się zneutralizować w dużej mierze przez zapaść w handlu w latach 80. Pamiętam, jak szybko pojawiły się głosy, że to przez strajki i ogólnie przez "Solidarność" i ludziom się odechciało wolności. Z pewnością podobny związek przyczynowo-skutkowy pojawi się, gdyby PiS doszedł do władzy. No i nie zapominajmy o mediach, które natychmiast przypomną sobie o swojej roli rozliczania władzy i będą na wyścigi realizować swoją misję. Pozdrawiam
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 11:35

Dodane przez m. w odpowiedzi na @bardziej niebezpieczny scenariusz

Ten związek przyczynowo-skutkowy jest stale umacniany u "oglądaczy". Każdy problem zawsze jest wiązany z PiS. Ktoś to ładnie ujął (chyba RAZ), że oglądając polskie media można odnieść wrażenie, że PiS nadal rządzi...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

ruisdael

23.04.2013 08:33

Trudno mi brać na poważnie pańskie analizy polityczne wiedząc,że głównym pana wrogiem jest Kościół Katolicki (jak dla każdego protestanta). Dlatego każda partia czy ruch oparty na katolicyźmie będzie przez was zwalczany z nienawiścią. Nienawiścią, która poraża rozum.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 11:31

Dodane przez ruisdael w odpowiedzi na Trudno mi brać na poważnie

Trudno mi brać na poważnie masochistów...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

endix2

23.04.2013 11:59

Dodane przez ruisdael w odpowiedzi na Trudno mi brać na poważnie

Wrzucił Pan teraz nierozważnie wszystkich protestantów do jednego wora. To duży błąd. Pastor Paweł Chojecki na pewnych płaszczyznach potrafi współpracować z katolikami. Za to protestanci w Polsce są często traktowani per noga.
Domyślny avatar

znowucospadlo

23.04.2013 12:31

Dodane przez ruisdael w odpowiedzi na Trudno mi brać na poważnie

"Nienawiścią, która poraża rozum." Czytając niektóre komentarze pod tym tekstem mam wrażenie, że to właśnie katolicy pałają do nie-katolików nienawiścią porażającą rozum.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 14:51

Dodane przez znowucospadlo w odpowiedzi na @ruisdael

Nie można odzwierciedlać uogólnień kilku biednych ludzi. Wielu katolików nawet na tym blogu stara się tłumaczyć zaślepienie swoim współwyznawcom. Główny podział nie przebiega na linii katolicy/protestanci, tu raczej rozsądek walczy z głupotą.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

dogard

23.04.2013 16:38

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Znowucospadlo - rozsądek walczy z głupotą

i katolikow w szczegolnosci; dawales i dajesz temu widoczny wyraz.Slowa twoje tez sa spisane i sam siegnij do nich, moze sie opamietasz ; choc osobiscie raczej w to watpie.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

23.04.2013 20:05

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Znowucospadlo - rozsądek walczy z głupotą

Rozsadek to napewno CHojecki , reszta to ....
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 21:29

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na No naturalnie

Najpierw trzeba opanować wcale nie łatwą sztukę czytania ze zrozumieniem...
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

23.04.2013 10:28

bo jak pisze to każdy może przeczytać ;-) Teraz do rzeczy. Wyniki wyborów z Rybnika to klęska PO, constans PiS Kluczowe dane poniżej: Rok 2011 samo miasto Rybnik > PIS - 30,0%, PO - 39,2% Rok 2013 samo miasto Rybnik > Pis - 24,8%, PO - 7,6% Widać, że o ile PiS może liczyć na swój stały elektorat to PO nie może! Widać także, że głosy z PO nie przeszły na PiS tylko na inne ugrupowania. I jest problem co z tą żabą dalej zrobić ;-)
Domyślny avatar

znowucospadlo

23.04.2013 12:42

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Pastor Chojecki czyta bez zrozumienia

Weź pod uwagę, że w wyborach uzupełniających wzięło udział 11% uprawnionych do głosowania. W wyborach do senatu w 2011 roku ważnych kart było 47.49% Głosy PO nie przeszły na inne ugrupowania. Oni prawdopodobnie nie mobilizowali swojego elektoratu żeby poszedł głosować w tych wyborach. Raczej nie należy liczyć, że w głównej bitwie do urn też pójdą tylko zwolennicy PiS...
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

23.04.2013 14:28

Dodane przez znowucospadlo w odpowiedzi na Frekwencja

Zwolenników PiS poszło tyle co zwykle. Gdyby zwolenników PiS poszło proporcjonalnie więcej niż innych ugrupowań to PiS uzyskałby więcej niż 30%! Sondaż (przeprowadzony na próbie 11%) pokazał 80% spadek POparcia dla PO w Rybniku. Czy tak jest w całej Polsce - oto jest pytanie ;-)
Domyślny avatar

znowucospadlo

23.04.2013 15:57

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Ten sondaż POwiedział prawdę!

"Gdyby zwolenników PiS poszło proporcjonalnie więcej niż innych ugrupowań to PiS uzyskałby więcej niż 30%" Gdyby poszło ich tyle samo to przy dużo niższej frekwencji PiS też uzyskałby dużo wyższy wynik. Tymczasem W 2011 frekwencja prawie 48% - wynik PiS: 22,18% Rok 2013 frekwencja 11% - Wynik PiS: 28,48% Tak "na oko" to poszło ich mniej niż zwykle więc jeśli przyjmować twoją interpretację tych danych to trzeba powiedzieć, że PiSowi też spadło poparcie. Ja bym nie wyciągał wniosku, że to 80% spadku poparcia dla PO. Raczej brak ciśnienia medialnego i brak mobilizacji elektoratu. Zostaję przy zdaniu, że zwolennicy PO siedzieli w domach, a prawdziwa bitwa dopiero przed nami.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

23.04.2013 16:26

Dodane przez znowucospadlo w odpowiedzi na Czy na pewno "tyle co zwykle"?

Jakby nie spekulować co do POwodu to Duży z PO dostał dużo mniej ;-)
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 17:48

Dodane przez znowucospadlo w odpowiedzi na Czy na pewno "tyle co zwykle"?

Przy obecnym stanie obozu niepodległościowego żadnej bitwy nie będzie. Tylko powolne gnicie...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

znowucospadlo

23.04.2013 18:05

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Znowucospadlo - bez bitwy

Możliwe. Szczególnie kiedy dostajemy takie zaciemniające faktyczny stan rzeczy komunikaty: "Nastąpiło przebudzenie". Jak nastąpiło to można odetchnąć z ulgą, nic nie zmieniać i spokojnie czekać na wieczór wyborczy... z ręką w nocniku.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 18:21

Dodane przez znowucospadlo w odpowiedzi na @ Paweł Chojecki

Nie sposób się z Panem nie zgodzić! Wskazuje to na inną niż mobilizacja przez uświadamianie narodu strategię JK.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 14:54

Dodane przez znowucospadlo w odpowiedzi na Frekwencja

"Oni prawdopodobnie nie mobilizowali swojego elektoratu żeby poszedł głosować w tych wyborach." - to pewne. W liczących się wyborach kampania medialna skieruje sympatie ludu z powrotem do PO lub jakiejś wydmuszki-następcy.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
Domyślny avatar

pst

23.04.2013 19:54

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Pastor Chojecki czyta bez zrozumienia

Jest już Platforma Oburzonych Dudy i Kukiza. Jak się nie sprawdzi można coś innego stworzyć. Czasu jest jeszcze sporo. Można też wymienić Tuska na np. Gowina, Schetynę... Można zrobić jeszcze różne inne rzeczy, by przejąć antypisowski elektorat i zmobilizować go. Na pewno wielu zdolnych ludzi myśli teraz nad tym.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

23.04.2013 21:24

Dodane przez pst w odpowiedzi na Rozwiązania problemu

A nasi już świętują przyszłe zwycięstwo. Między innymi tu z nimi przegrywamy...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 603
Liczba wyświetleń: 2,937,481
Liczba komentarzy: 6,456

Ostatnie wpisy blogera

  • MARIAN KOWALSKI: Ukraina, Owsiak i CIA
  • ARCHITEKT, PATRIOTA, ANTYKOMUNISTA - IMRE MAKOVECZ
  • MARSZ ANTYKOMUNISTYCZNY Lublin 2013

Moje ostatnie komentarze

  • Mieli tego pełną świadomość np. budowniczowie gotyckich katedr, ale także twórcy "popularnego" na wschodzie stylu radzieckiego... Pozdrawiam, Paweł Chojecki
  • To tylko zdjęcia - wrażenie robi rzeczywistość! Pozdrawiam, ​Paweł Chojecki
  • Kultura narodowa? "To straszne"... Pozdrawiam, ​Paweł Chojecki

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • BROŃ PALNA - JAK ZDOBYĆ POZWOLENIE? KROK PO KROKU!
  • KATOLICYZM KONTRA PROTESTANTYZM
  • ALEKSANDER ŚCIOS O NIEZALEŻNEJ.PL

Ostatnio komentowane

  • WitKacz, Gdybym wierzył w to, że ludzie są rozsądni i racjonalni - to jak najbardziej. Na szczęście nie wierzę.
  • , Ale panowie za to nie będą już mieli odtąd takich wspaniałych okazji do napominania błądzącego i zwiedzionego pastora. Komóż to teraz panowie będą mogli dawać przykład prawdziwej miłości…
  • , "niech tylko wybiorą rząd nie pilnujący interesów pasożytów". Skąd wziąć Ludzi do takiego rządu? Dyskutanci widzą tu duży problem.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności