Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Całun
Wysłane przez izabela w 31-03-2013 [10:05]
Wczoraj stacje telewizyjne miały pokazać Całun Turyński. To jedna z ostatnich decyzji Benedykta XVI . Poprzednia prezentacja miała miejsce w 1973 roku. Bardzo żałuję ale nie udało mi się trafić na żadną z tych audycji.
Wszystkie ślady pozostawione na Całunie zgodne są z biblijnym opisem męki, śmierci i pogrzebu Pana Jezusa.
W badania tego małego kawałka płótna zaangażowało się wiele autorytetów naukowych z całego świata.
W 1988 roku naukowcy z USA i Wielkiej Brytanii ustalili datę powstania całunu na lata . 1260- 1390. Zacierali ręce zwolennicy tezy, ze Całun jest fałszerstwem. Tymczasem w 2009 roku profesor Guilio Fanati wykazał, że te wyniki są całkowicie błędne. Metodą datowania izotopem węgla (C14 ) ustalono wiek o wiele starszych łat na Całunie, a nie płótna Całunu.
Potem stwierdzono, że ewentualny fałszerz Całunu musiałby operować techniką laserową. Zwolennicy teorii o średniowiecznym fałszerstwie tej relikwii powoływali się na błąd ortograficzny w napisie umieszczonym na monecie, znalezionej na lewym oku postaci z Całunu. ( lepton Piłata bity tylko w 29 roku n.e. i to przez pół roku)
Podczas prac archeologicznych w XX wieku znaleziono jednak w Jerozolimie dwie identyczne monety, z ortograficznym błędem popełnionym przez grawera z czasów Tyberiusza. Błąd grawera stał się więc jednym z dowodów autentyczności Całunu. Znaleziono również pyłki kwiatów rosnących w Izraelu, oraz typowy i unikalny osad wapienny z grobowców z pierwszych wieków naszej ery.
Są setki innych argumentów za autentycznością Całunu. Wielu naukowców, którzy byli ateistami, w wyniku badania Całunu nawróciło się na chrześcijaństwo. Miedzy innymi Barrie Schwarz , fotograf żydowskiego pochodzenia, który przystąpił w 1978 roku jako sceptyk do projektu STURP ( Shroud of Turin Research Project ) , a w wyniku własnych badań uwierzył i się nawrócił.
Widziałam wywiad z nim, w którym powiedział, że w konwersji wspierała go jego „żydowska mama”, a to dla Żyda jest niezwykle ważne.
Profesor Bruno Fabbiani z Politechniki w Turynie, który bada sprawę Całunu od 1998 roku oświadczył, że Całun Turyński oraz obraz utrwalony w źrenicy Matki Boskiej z Guadalupe. to dwa wizerunki, o których można z całą pewnością powiedzieć, że nie są dziełem ludzkim..
Komentarze
31-03-2013 [10:39] - Steve | Link: Dowody?
Tak, jak brak dowodów potwierdzających teorię Darwina (ogniw pośrednich), nie jest przeszkodą w uznaniu jej za prawdę, tak dowody autentyczności Całunu Turyńskiego, nie są dowodami. Jak to jest z tą nauką?
31-03-2013 [19:57] - izabela | Link: @Steve
Do teorii Darwina mają wątpliwości nie tylko kreacjoniści ale zwykli przyrodnicy. Najlepsze życzenia.
01-04-2013 [13:38] - chrisdigger | Link: Slon w kapeluszu, Roza i Maly Ksiaze
Berlin Niemcy
Hotel Adlon Kempinski
---Bog umarl . Fryderyk Nietzsche.
--- Fryderyk Nietzsche umarl. Bog*
Najlepsze zyczenia dla Madame Isabelle wsparte muzyka Yanna Tiersena film Amelie
*zrodlo--buda Dobermana wersja niem. Chuck'a N. w Montreux kanton Vaud Szwajcaria
01-04-2013 [22:02] - izabela | Link: @chrisdigger
Serdeczne życzenia dla ulubionego komentatora:)
01-04-2013 [06:46] - SilentiumUniversi | Link: O dowodach pośrednich
Ten brak ogniw pośrednich może dałby się użyć do oszacowania, jak długo trwały takie stany pośrednie. Nie jestem niestety paleontologiem, ale jak próbowałem sobie policzyć "na oko":
czas-trwania-stanu-pośredniego = czas-trwania-życia-na-Ziemi * liczba-znanych-ogniw-pośrednich/liczba-znanych-gatunków
wyszło mi kilka lat ... to obala wersję darwinowską. Procesy ewolucji nie przebiegają tak szybko. Ciekawe, że w pracach "naukowych" nie napotkałem żadnego takiego oszacowania. Ciekawe też jest, że zawsze po odkryciu kolejnego ogniwa pośredniego (człowiek) odkrywają następne, a teorii rozwoju nie modyfikują. Ściema, pic na wodę fotomontaż i tyle.
31-03-2013 [12:13] - zdzichu z Polski | Link: cuda niewidy
Nie bardzo rozumiem celowości wywodu. Czy ewentualny dowód na fałszerstwo całunu lub sceptycyzm wobec cudowności źrenicy Marii z Gwadelupy ma wpływ na istnienie, lub nie istnienie Boga? Cuda cudeńka mają być gruntem wiary?
http://www.miraclehunter.com/m...
31-03-2013 [19:55] - izabela | Link: @zdzichu z Polski
Czy ja coś pisałam o dowodach istnienia Boga? Dowód na fałszerstwo Całunu dowodziłby fałszerstwa Całunu i tyle. Powstała już specjalna dziedzina wiedzy nazwana syndologią, która zajmuje się wyłącznie zagadkami tej niezwyklej tkaniny. Tak jak nikt nikomu nie każe studiować teorii strun, która- zapewniam- dla umysłu nieuprzedzonego brzmi o wiele bardziej egzotycznie niż teorie związane z Całunem, tak też nikt nikogo nie zmusz do studiowania syndologii. A poza tym wszystkiego najlepszego. Z okazji i beż okazji.
01-04-2013 [06:48] - SilentiumUniversi | Link: Mają być. Inaczej by ich Responent nie atakował
Przynajmniej niejaki Jezus tak mówił.
31-03-2013 [12:28] - Ewakropkapl | Link: Pani Izabelo,
życzę radosnych Świąt oraz zdrowia duszy i ciała!
31-03-2013 [19:47] - izabela | Link: @Ewakropkapl
Bardzo dziękuję i składam Pani najserdeczniejsze życzenia.
31-03-2013 [20:11] - kris przybysz | Link: Radujmy się
Radujmy się bo to znowu czas Zmartwychwstania. Radujmy się, że jest całun, że jest Matka Boska z Guadalupe, przed którą miałem okazję klęczeć przed laty. Też się zagapiłem i transmisji nie obejrzałem. Życzę Zdrowia i Pogody ducha oraz wielu kolejnych pięknych tekstów.
31-03-2013 [20:20] - izabela | Link: @kris przybysz
Ja tę życzę wszystkiego najlepszego. Zazdroszczę,, że Pan widział Matkę Boską z Guadalupe. Ci, których to nie interesuje powinni okazać nam trochę tolerancji i życzliwości w tym ważnym dla nas dniu.
31-03-2013 [20:14] - kris przybysz | Link: Całun Turyński
Całun Turyński oczywiście dużymi literami!!!
31-03-2013 [20:49] - Teresa Bochwic | Link: Słyszalam w radiu (kilku
Słyszalam w radiu (kilku stacjach) zapowiedź z godziną, ale bez podania dnia. Taki drobiazg.
31-03-2013 [23:00] - izabela | Link: @Teresa Bochwic
No właśnie. I w zamieszaniu rodzinnym temat mi umknął. A w Norwegii podobno był program trwający 1,5 h. Serdeczne życzenia.
01-04-2013 [14:38] - SilentiumUniversi | Link: Właśnie teraz na Trwam zaczęła się
druga część filmu o Całunie.
01-04-2013 [14:47] - Ewakropkapl | Link: ...dzięki!
Oglądam.
01-04-2013 [06:36] - SilentiumUniversi | Link: Ciekawe jest
że obraz na Całunie Turyńskim ukazuje Jezusa umarłego (stan wcześniejszy), Chusta z Manopello żyjącego (stan późniejszy), a chusta z Oviedo ma tylko ślady krwi i osocza - żadnego obrazu. Wszystkie trzy były w prawie w tym samym miejscu, i wyjaśnienie tego przez naukowców będzie niezwykle interesujące. Nie słyszałem tylko, żeby ktoś próbował odszukać ślady promieniowania, które, jak się obecnie wydaje, pozostawiło obrazy na Całunach, na skałach Grobu Pańskiego. Miejsce było co prawda wielokrotnie przekopywane, a zasięg promieniowania zapewne niezbyt wielki, ale metody badawcze też są coraz lepsze.
Notabene, nieszczęśni przeciwnicy autentyczności Całunu - jak ostatnio w Trwam obejrzałem - wybrali do zbadania akurat fragment połatany lnem w średniowieczu, i dlatego wyszło im to, co wyszło. To dobry żart ze strony Boga.
01-04-2013 [06:57] - izabela | Link: @@@
Zwrócono mi uwagę na niejednoznaczność. Datowanie węglem C14 określiło czas powstania łat na Całunie. Są one młodsze od Całunu- bo powstały później, więc czas ich życia jest krótszy.Przepraszam za mimowolne przekłamanie.
02-04-2013 [21:10] - Leszek Witkowski | Link: Calun
Tak. Wycinek z plotna pobrany do badan - widoczny w prawym gornym rogu, byl fragmentem pasa materialu, ktory w XIII wieku Siostry Zakonne doszyly z jednej strony na calej dlugosci Calunu, poniewaz Cialo nie lezalo na nim symetrycznie. Jest to opisane w ksiazce wydanej w j. polskim "CALUN TURYNSKI" w 1937 roku. W niej zawarto relacje o badanach plotna z którego wykonano Całun (W. Timmosi, S. Curta, Raesa, J. Tyler).
Ksiazka obecnie jest "Bialym krukiem" poniewaz byla na indeksie i niszczono ja za komuny. Prawdopodobnie mozna ja znalezc w bibliotekach zakonnych. Polecam.
A na teraz proponuje: http://trojca.eu/ciekawostka2....
Osobiscie jestem przekonany, ze Cialo nie bylo owiniete w plotno, lecz zgodnie z owczesnymi zwyczajami, tkanina byla napieta za pomoca kamieni pod Nim i nad Nim. Ciekawostka jest ze promienie wydobywajace sie z Ciala i naswietlajace plotno biegly rownolegle w kierunku gora - dol, a nie centrycznie dookola. Wlasnie dzieki temu otrzymalismy bardzo precyzyjny obraz negatywowy.