Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Take it easy! - list do ortodoksyjnych pisowców

Krzysztof Pasierbiewicz, 20.03.2013
Po tym, jak napisałem notki: „Oburzeni, Kukiz, Duda i może się uda” oraz „Siurpryza Dudy i Kukiza” posypały się na moją głowę gromy ze strony zagorzałych sympatyków partii Jarosława Kaczyńskiego. Zarzucono mi w komentarzach, że promuję Pawła Kukiza, a to przecież „zdrajca”, „ignorant”, „oszołom”, „artystyczne zero” i potwór, który chce wbić nóż w plecy PIS-owi.
 
Czytając te komentarze wielce się zasmuciłem, gdyż się przekonałem, jak łatwo niektórzy sympatycy PIS-u zapomnieli, że pan Paweł Kukiz, chyba jako jedyny ze znanych polskich artystów sprzeniewierzył się otwarcie terrorowi poprawności politycznej, czemu dał niezaprzeczalny wyraz swoim artystycznym dorobkiem.
 
Więc pytam ortodoksyjnych pisowców. Czy zdajecie sobie Państwo sprawę ile cywilnej odwagi i determinacji wymaga taka decyzja??? Jakie mogą być tego konsekwencje???
 
Państwo piszecie komentarze, nie narażając się na nic. Pan Kukiz  natomiast wystawił na szwank swoją karierę zawodową narażając się na zmowę milczenia opiniotwórczego salonu, wymazanie go z listy uznanych artystów i zajadły ostracyzmem środowiska. Przecież ten gość postawił na szalę wszystko - jak twierdzi dla Polski. To on pierwszy zdobył się na odwagę, by publicznie wykrzyczeć, że trzeba jak najprędzej zmienić nieudaczny rząd Donalda Tuska prowadzący Polskę ku nieuchronnej katastrofie. Że trzeba odsunąć od władzy nieodpowiedzialnych polityków.
 
Proszę mi podać choćby jeden przykład podobnej postawy! Niestety jak dotąd nikt się nie odważył.
 
Przepraszam. Jest jeden przypadek. Pamiętacie, co się stało, jak trendom salonu III RP sprzeniewierzył się pan Leszek Długosz zgadzając się na kandydowanie do senatu z list Prawa i Sprawiedliwości??? Pamiętacie może ile krzywdy wyrządzono temu artyście krakowskiej Piwnicy pod Baranami, piosenkarzowi i  wrażliwemu poecie???
 
Nie pamiętacie? No to wam przypomnę, jak Gazeta Wyborcza, nazajutrz po deklaracji pana Leszka, o artyście, którego obok Grzegorza Turnaua całymi latami wychwalała pod niebiosa, dosłownie z dnia dzień zawyrokowała, że jest marnym piosenkarzem nieumiejącym czytać nut i domorosłym wierszokletą. Nigdy nie wybaczę piwnicznym artystom, że się dali takiemu draństwu przyzwolenie. Ba, że się do tej hucpy przyłączyli. To samo się tyczy Krakowian sympatyzującym z Platformą. Bo można się nie zgadzać z czyimiś poglądami, lecz kwestionowanie niezaprzeczalnego dorobku artystycznego to karygodna i wynaturzona podłość.
 
Ale niestety nie pamiętam także, by jakiś pisowski prominent ujął się wtedy za poniewieranym artystą.
 
A dzisiaj zagorzali poplecznicy partii Jarosława Kaczyńskiego nie zostawiają na panu Kukizie suchej nitki. Czy nie widzicie Państwo zawstydzającej analogii???
 
Przecież nie można posądzać ludzi o złą wolę a priori, zanim cokolwiek zdążyli zrobić.  Trzeba dać panom Kukizowi i Dudzie szansę pokazania, co potrafią. A osądzić po owocach.
 
Więc zwracam się do ortodoksyjnych sympatyków Prawa i Sprawiedliwości. Proszę Państwa! Na litość Boską! Nie powielajcie metod i języka pijarowców Tuska, Palikota i Millera.
 
Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)

P,S.
Z jakiejś nieznanej mi przyczyny nie mogę odpowiedzieć na Państwa komentarze. Jeśli to usterka techniczna, odpiszę jak zostanie naprawiona.
 
Patrz:
„Oburzeni, Kukiz, Duda i może się uda”
http://salonowcy.salon24.pl/493747,oburzeni-kukiz-duda-i-moze-sie-uda
„Siurpryza Dudy i Kukiza”
http://salonowcy.salon24.pl/494765,siurpryza-dudy-i-kukiza
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 10542
Domyślny avatar

Piotr1407

20.03.2013 19:40

Panie Krzysztofie, szacunek za własne, mądre zdanie. Znam trochę Pawła i myślę podobnie jak Pan. Serdecznie pozdrawiam.
Domyślny avatar

Emilian Iwanicki

21.03.2013 01:22

Dodane przez Piotr1407 w odpowiedzi na Szacunek

Skoro znasz tego grajka (teraz tez ugrywa)to prosze powiedz co sadzisz o tych ostatnich rajdach PO tvdajniach?!No i ciekawe co pan Krzysztof o tym mysli?Ja moze nie jestem wielkim milosnikiem PiS jestem tylko zwolennikiem.To znaczy nie jestem "ortodoksyjny".Ale uwazam ze jezeli tym "oburzonym" Zalezalo by na rozwaleniu tego bagna PO tym ZAPLUSKWIONYM MEBLU nie dzialali by w ten wlasnie sposob!To atakowanie PiS wcale ich nie uwiarygadnia.Przeciwnie!Dzielenie sie na grupki to PARTYZANTKA!W ten sposob to walka moze trwac latami i moze okazac sie daremna!I trzeba wreszcie zrozumiec ze to PiS ma najliczniejsza reprezentacje w sejmie jako opozycja co nie jest bez znaczenia bo na gwaltowna rewolte wcale sie nie zanosi.Wlasnie dzieki "oburzonym".Zostaly niestety POdchody!Ze wszystkich sztandarow wybieram jednak pisowski.Bo tylko rewolucja brutalna "maluje" nowe sztandary!
Domyślny avatar

xena2012

20.03.2013 20:05

w ogóle nie należę do PiS-u,więc uszczypliwy tytuł notki chyba mnie nie dotyczy.Po przeczytaniu Pańskich blogów na S24 nie zamierzam ciskac gromów,ale dziwi mnie wstrzemięźliwość w ocenie wypowiedzi pana Kukiza i Dudy.Solidarność należy odpolitycznić z PiS-u-to pan Duda.To znaczy wszystkie inicjatywy gosodarcze i społeczne proponowane niedawno przez prof.Glińskiego to polityka ? Pan Kukiz mówi o wojnie PO i PiS -u niszczącej kraj,tylko dlaczego za tę wojnę obarcza winą również nieustannie atakowany PiS?Obaj panowie chyba zamierzali swoimi wypowiedziami zrobić prezent obecnej władzy,może na,,świątecznego zajączka''
Domyślny avatar

fritz

20.03.2013 20:41

I byl wielkim patriota polskim.. strasznie wielkim. Trzeba bylo odwagi nielada, nawet Michnik siedzial i prace dyplomowa w wiezieniu napisal (prawie jak lenin)..natomiast inni co siedzieli raz na miesiac kawalek olowka i kartki kawalek dostawali na napisanie listu. I nie tylko michnik, taki mazowiecki, czy kuron czy borusiewicz.. jak widzim kukiz jest w swietnym towarzystwie. nie jest sam. duda jest przy nim. Razem Solidarnosc odpolityczniaja i PiS zwalczaja.. oficjlanie dzisiaj do kukiza w radiu bylo, jak forowicze podali. Solidarnosc ma byc apolityczna (co za idiotyzm ), jest przez dude i teraz kukiza od narodu izolowana. PS. A najodwazniejszym, najglosniej krzyczacym byl .. bolek oczywiscie. Wszyscy pamietamy ile odwagi to wymagalo od bolka.
wandaherbert

wandaherbert

20.03.2013 20:42

Żeby przebrac się w szaty przeciwnika PO,musiał się czyms wykazać.Te jego pokrzykiwania były na pokaz,nic nie ryzykował.Slowa są puste -czyny się liczą.Czy nie zauważyl Pan ,że nagle Duda to przyszly lider prawicy ,J.Kaczyński to pikuś przy Dudzie.Ciekawe ,czy inne prawicowe działania są tak nagłasniane? .Jest Pan jedynym na naszym portalu ,ktory foruje Dudę i Kukiza. A dlaczego Ortodoksyjni?Ja i wiekszość ,ktorzy sie z Panem nie zgadzają są ,według mnie, zwyczajnymi zwolennikami PIS, a nie ortodoksyjnymi poplecznikami, jak Pan nas nazwal
Andrzej-emeryt

Andrzej-emeryt

20.03.2013 20:48

Uwielbiam Twoje artykuły gdy piszesz: Prawo i Sprawiedliwość. "P" i "S" jako duże litery. "Na Kukiza" zapraszam na blog "PLATO". Zaledwie jedno oczko nad Twoim blogiem. Ale za wystąpienia na VOD-piona z plusem.
Domyślny avatar

gregoz68

20.03.2013 21:02

Jako ortodoksyjny nabyłem płytę Kukiza. I chętnie kupię nastepne. A ja jestem zapewne ortodoksyjnym. Życie akademickie toczy się swymi ... torami. Mnożą się tu aviatorzy, specprofy od Smoleńska. A pod apelem aby Pan Duda, Kukiz... pojawili się w Warszawie... podpisuję się szczerze.
Domyślny avatar

violana

20.03.2013 21:27

Ja też całym sercem i od dawna popieram PIS - ale irytuje mnie to nachalne promowanie obu panow przez TVN-y i podobne im , radio zresztą też. A już szczegolnie nie mam zaufania do Kukiza /jego dziwna ,krzykliwa bojowość - aż mnie śmieszy/ - jakimś zmysłem wyczuwam nieautentyczność.Może sie mylę - ale takie mam nieodparte odczucie. Duda dla odmiany jest taki "z cicha pękł" - co też nie budzi zaufania.
Domyślny avatar

violana

20.03.2013 23:38

Dodane przez violana w odpowiedzi na ortodoksyjna? - nie

a na eksperymenty czasu już nie ma ....One zwykle wychodziły bokami.
Domyślny avatar

bravor

20.03.2013 21:51

Kukiz i Duda odcięli się od Pisu, więc odcięli się od jedynej opozycji w sejmie. Idzie dobrą rozłamową drogą, podobną do drogi palikota i Kwaśniewskiego, oni też odcięli się od Pisu. Jak ładnie oni wszyscy przebierają nóżkami, czuć rytm Sławku Nowaku. A wszystko dla dobra partii i narodu. Czy zbliża się jakieś święto że oni wszyscy tupią w jednym rytmie? A może jakieś wybory?
Domyślny avatar

bravor

20.03.2013 21:57

z pana tekstu wynika, że jak trwoga to do Kaczyńskiego, niech broni, walczy, niech nadstawia karku, przecież on jest wszystkiemu winien, jakby zginął w Smoleńsku było by po kłopocie. Gore, Gore.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

20.03.2013 22:15

..."publicznie wykrzyczeć, że trzeba jak najprędzej zmienić nieudaczny rząd Donalda Tuska prowadzący Polskę ku nieuchronnej katastrofie. Że trzeba odsunąć od władzy nieodpowiedzialnych polityków."
Chce Pan przykładu? Proszę. Kiedy JK startował na prezydenta po katastrofie smoleńskiej, 140 osób utworzyło w Warszawie Stołeczny Komitet Poparcia JK na Prezydenta. W Krakowie tez byl taki, o ile wiem. W Warszawie ogromna większośc to byli artysci - malarze, rzeźbiarze, muzycy (Michał Lorenz).
Czy Pana zdaniem Kukiz naprawde był pierwszy i niemal jedyny?
Rozumiem i szanuję Pana stanowisko, proszę jednak pomyśleć - za dużo tego lansowania, za duzo odcinania się.
Być moze Kukiz, jak to artysta, trochę się pogubił, bo naprawde chce coś zrobić dla Polski. Droga, która idzie, nie budzi jednak zaufania.
Domyślny avatar

marekagryppa

20.03.2013 22:33

Panie Profesorze wszystko mogę zrozumieć i wybaczyć,ale nie wirzę w autentyzm pana Kukiza - ja zwykły zjadacz chleba nie potrzebowałem studiów na politologi jak w/w by zroumieć i ocenić sytuację Polski pod "rządami" Tuska.Nie należę do PiS i nie jestem ortodoksem ale moim skromnym zdaniem nie można stawiać znaku równości między "dwoma kaczorami z dziobami". To tak jak zrównać patriotów i zdrajców.Pisze Pan by dać mu szansę? Jedni już mieli i co .Nie stać nas na eksperymenty i rozbijanie elektoratu.
Domyślny avatar

W.J.

20.03.2013 22:51

Mam dosyć eksperymentów amatorów. Niech Kukiz i jego kompani robią to, co potrafią najlepiej. Polityka nie jest ich mocną stroną skoro na swoich przedstawicieli wybrali PO (KLD). To dzięki takim milionom bezmyślnych kukizów amator Tusk mógł zadłużyć Polaków na kwotę ponad 350 mld zł. To jednak nie koniec jego możliwości, bo do następnych wyborów ponad 2lata. Niech Kukiz przeprosi za zmarnowane 6 lat. Dawno temu po stłuczce zaprowadziłem samochód do naprawy. Blacharz okazał się partaczem. Niech Pan Profesor zgadnie, co zrobiłem. Czy kazałem partaczowi poprawić robotę czy też pojechałem do wskazanego fachowca?
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

20.03.2013 23:03

"ortodoksyjnych pisowców"
"pisowski prominent"
"ortodoksyjnych popleczników Prawa i sprawiedliwości"
Gratuluję języka. Powiem tak:
Na litość Boską! Nie powielaj Pan metod i języka pijarowców Tuska, Palikota i Millera.

A330

Ksawery Meta-Kowalski

20.03.2013 23:05

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na "zagorzali poplecznicy partii Jarosława Kaczyńskiego"

No tak to już jest z tymi "przeciwnikami PO", że walcząc z PO kończą na atakach na Kaczyńskiego i PiS. Żaden z nich nic nie ma do PiS - chcą zmienić Polskę...dziwnym jednak trafem zawsze kończy się na podkładaniu PiSowi nogi...Solidarna Polska, PJN, Oburzeni...tak marnowany jest potencjał narodu. My się sprzeczamy, a "dziadkowie generałowie" cieszą się, że plan odciągnięcia narodu od PiS pomału przynosi rezultaty.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

21.03.2013 00:14

Dodane przez A330 w odpowiedzi na No tak to już jest z tymi

tą swoją nieprawomyślnością. W środowisku wytykają palcem albo odwracają się, szydzą. Ile można wytrzymać - zmęczenie materiału daje znać o sobie wcześniej czy później.  Za takie poświęcenie coś się przecież należy. Choćby uwielbienie wyrażone osobiście przez Jarosława Kaczyńskiego, a tu nic. No i wali taki człowiek na odlew w PiS "bo zupa za słona", by po chwili oddychać pełną piersią (zbieżność z tematem daleka ale przypadkowa) w objęciach Olejnik, Żakowskiego, jeśli walnięcie było nokautujące lub jakiegoś Wołka jeśli słabsze. Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale język autora wzbudza podejrzenia. Ile już razy ćwiczyliśmy rejtardę niedopieszczonych, pełnych poświęcenia, znoszących niewybredne ataki ze strony jedynie słusznych: Marcinkiewicz, Ziobro, Kamiński, Dorn, długo by wymieniać.
A tu pojawia się lepsze odejście. Nie Kluzikowe takie, tylko na platformę walczącą z platformą. Nie wiadomo w rzeczywistości z czym naprawdę walczy, ale wszyscy sądzą, że z platformą.  Co za ulga.
Domyślny avatar

bravor

20.03.2013 23:38

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na "zagorzali poplecznicy partii Jarosława Kaczyńskiego"

Ale trzeba przyznać że pan Pasierbiewicz pojechał z grubej rury, nawet ten tekst u pana Janke opublikował. Może jakiś grant ma na uwadze....
wandaherbert

wandaherbert

20.03.2013 23:41

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na "zagorzali poplecznicy partii Jarosława Kaczyńskiego"

Regularnie czytałem teksty tego pana na "niezaleznej",jednak tym slownictem -poplecznicy,ortodoksi ,ktorym okreslil tych co się z nim nie zgadzaja stracil u mnie calkowicie szacunek i zaufanie.Tak ,jak nie czytam Libickiego,Migalskiego,tak nie będe pana Pasierbicza.Jest wielce mi dziwne ,że tak bystry obserwator nie widzi ich gry!!!
BHKaczorowski

BHKaczorowski

21.03.2013 00:18

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na język "salonu"

Brawo prosze Pani. Tak samo tu gdzies napisalem , mam ten sam absmak. Pozdrawiam serdecznie Boguslaw Henryk Kaczorowski
BHKaczorowski

BHKaczorowski

21.03.2013 00:15

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na "zagorzali poplecznicy partii Jarosława Kaczyńskiego"

prosze przesledzic kilkanascie ostatnich wpisow P.Profesora ..... przestanie sie Janko Walski "dziwic" !!!
A330

Ksawery Meta-Kowalski

20.03.2013 23:02

"Po tym, jak napisałem notki: „Oburzeni, Kukiz, Duda i może się uda” oraz „Siurpryza Dudy i Kukiza” posypały się na moją głowę gromy ze strony zagorzałych sympatyków partii Jarosława Kaczyńskiego."
Informuję, iż nie jestem sympatykiem partii Jarosława Kaczyńskiego. Popieram PiS, ponieważ nie widzę żadnej innej, zdolnej do pokonania PO i zmiany tego kraju. A zmian należy dokonać, rozganiając agenturę i złodziei. PO(Platforma Oburzonych) jest natomiast tworem niezdolnym do zmiany czegokolwiek, gdyż są politycznymi dyletantami. Zarówno PO jak i służby bez większego problemu zdolne byłyby owinąć Oburzonych wokół palca i "Okrągły stół 2" gotowy. Oburzeni mogą zmarnować potencjał niezadowolenia jaki tli się w narodzie. Sprowadzą naród na manowce walką o głupoty typu JOW itd. Skoro sami nie tworzą partii i nie mają zdolności politycznych, w jaki sposób rozumieć ich krytykę PiS? Już takich oburzonych na PiS i Kaczyńskiego było sporo...Polska Plus, PJN, Solidarna Polska...wszyscy oni o porażki prawicy oskarżali Kaczyńskiego - po czym mając pełne pole do popisu kończyli z poparciem rzędu 1-3%. Tyle w temacie. Współczuję naiwności niektórym "niepodleglościowcom" i "prawicowcom".
1235813...

1235813...

20.03.2013 23:24

słyszeliśmy także o V kolumnie, o agenturze wpływu, o zdrajcach, zaprzańcach i innych judaszach, którzy, dziwnym zbiegiem okoliczności, zawsze objawiają się z najmniej spodziewanej strony. A owoców dostarczonych przez w/w, gorzkich owoców, najedliśmy się już tyle, że zgagą się odbija
BHKaczorowski

BHKaczorowski

21.03.2013 00:11

Dziwnie jakos tak kazdym swoim wpisem probuje Pan przekonac o koniecznosci wymiany ludzi z PiS na ludzi .... , no juz nie wiem jakich .Bez przerwy czytam w Pana wpisach o niezadowoleniu z obecnego ksztaltu parti PiS i ich personalnych zasobach.moze wezmie sobie pan jakas inna partie na celownik , SLD chocby - taka sliczna "czerwona" nie blizej to Panu ?. Moze chodzi o to by Kaczynskiego zastapic Kwasniewskim. I ten na K i ten ... Tu byl taki jeden "mundry" zdenek jakos tak sie podpisywal , zdaje sie dobry znajomy. Jestem z Krakowa i czuje , ach jak czuje ten smrodzik ... tych wiecznie walczacych i dobrze Polsce zyczacych. kto jak kto ale PATRIOTA dobrze Polsce zyczacy powinien wiedziec ze dzis jak nigdy przedtem koniecznoscia jest jednosc i poparcie dla PiS i J.Kaczynskiego. Bo tylko ta partia i ten polityk daje gwarancje pozbycia sie tych zdrajcow Polski i przestepcow dla kamuflazu zwanych Platforma Obywatelska.Nie widze w Pana wpisach tej woli , widze za to inna .....
Domyślny avatar

violana

21.03.2013 10:15

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na P. Pasierbiewicz

ostatnio u p. Profesora postępujące rozdwojenie jaźni, albo nawet coś gorszego ....

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Krzysztof Pasierbiewicz
Nazwa bloga:
Echo24
Zawód:
Emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta niezależny, autor, tenisista, narciarz, człowiek wolny
Miasto:
Kraków

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 593
Liczba wyświetleń: 12,555,493
Liczba komentarzy: 30,114

Ostatnie wpisy blogera

  • Niedorżnięta wataha
  • List otwarty do prof. Pawła Śpiewaka
  • A jednak miałem nosa pisząc, że mi nie po drodze z PiS-em

Moje ostatnie komentarze

  • Pamięta Pan jeszcze? - vide: https://raskolnikow2.fil… Serdeczności!
  • @Autor & @ALL   ---   W wolnej chwili zapraszam do lektury - vide: https://www.salon24.pl/u…
  • Jacy akademicy, takie uniwersytety - czytaj: https://www.salon24.pl/u…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nieznane oblicze Witolda Gadowskiego
  • Kraków olał post-komuszą subkulturę TVN-u
  • Pytanie prawicowego blogera do posłanki Scheuring-Wielgus

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Niestety owo PROSTACTWO (skupione wokół Tuska) wróciło do władzy. Że to niewyobrażalne "prostactwo" nie trzeba nikogo przekonywać - kto inny mógłby przyswoić i używać 8* w przestrzeni publicznej do…
  • Beskidzki Góral, Tego platfusa przejrzałem na wylot. Hedonista, wlazłby do doopy, każdemu za kilka kliknięć i marzy o zerżnięciu na boku głupiej dziewoi.
  • keram, Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma !!! Z uporem maniaka  część z nas nie potrafi się zadowolić tym czym dysponujemy , tym co mamy, lecz natychmiast przechodzi do natarcia. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności