Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Jan Rokita w Sulejówku, czyli do kogo ta mowa?

elig, 03.01.2013
  W samej końcówce roku 2012, w portalu Onet pl ukazały się 30 i 31 grudnia dwie części obszernego wywiadu Jana Rokity poświęcone przeglądowi sytuacji w polskiej polityce /część pierwsza  /TUTAJ/, a druga  /TUTAJ//.  Jedni blogerzy, tak jak dzisiaj Siukum Balala  /TUTAJ/, uznali to za świetną okazję do głupich dowcipasów i odgrzewania incydentu w niemieckim samolocie /sprzed prawie czterech lat/, lecz inni byli bardziej rozgarnięci.  Rozumieli oni, że ukazanie się tej publikacji akurat teraz wcale przypadkowe nie jest.

  Już 30 grudnia, po ukazaniu się pierwszej części wywiadu, Mieszczuch7 pisał w Salonie24  /TUTAJ/:

  "Nie pytajmy więc, czy, ale jak Rokita zamierza wrócić do polityki?

1) Rokita wybiera drogę trudnego powrotu do PO, dowodząc swojej niewyblakłej do końca atrakcyjności. (...)
2) Rokita chciałby chyba powrotu do PO znowu w roli doradcy, guru wyznaczającego kierunki, nieraz pozwalającego sobie na głos krytyczny. (...)
  Wizja Rokity nie jest obiektywna, on wyraźnie oszczędza PO i Tuska.
3)  W drugiej części wywiadu Rokita chciałby chyba trochę zrównoważyć ton, zneutralizować trochę to lizusostwo wobec PO, próbując ratować swoją wiarygodność.".

  Dzisiaj /3.01/  Marek Mojsiewicz napisał świetny tekst "Rokita: Kaczyński nieuchronnie dojdzie do władzy"  /TUTAJ/, w którym bardzo wnikliwie zanalizował wypowiedzi Jana Rokity.  Polecam wszystkim zainteresowanym przeczytanie tego artykułu.

  Ja natomiast chciałabym zastanowić sie nad tym, do kogo wywiad Rokity jest skierowany.  Mieszcuch7 ma rację - to jest oferta polityczna.  Świadczy o tym choćby zakończenie tej rozmowy:

  "- Co musiałoby się zdarzyć, żeby Jan Rokita wrócił do polityki?

- Obawiam się, że już nic.

- Był Pan politykiem, więc może Pana słowo też nic nie znaczy.

- Po tym co powiedziałem, ma Pan absolutne prawo tak uważać (śmiech).

- Dziękuję za rozmowę i życzę Panu i czytelnikom Onetu dobrego 2013 roku.".

  Kto jest jednak właściwym adresatem tej propozycji?  Mieszczuch7 sądzi, że PO.  Ja myślę, iż tak nie jest.  Moim zdaniem to, że Rokita zabrał właśnie teraz głos jest efektem ostatnich zmian w polityce PiS, a w szczególności pojawienia się kandydatury prof. Piotra Glińskiego oraz licznych merytorycznych debat o stanie Polski zainicjowanych przez PiS.

  Rokita dostrzegł, iż otworzyło się pole działania dla kogoś pragmatycznego, zdolnego przyciągać różne środowiska i zgłasza swą kandydaturę.  Nie liczy jednak na Tuska, ale na Kaczyńskiego.  Wbrew temu, o czym pisze Mieszczuch7, wcale się temu pierwszemu nie podlizuje.  Wręcz przeciwnie - ocenia go bardzo surowo.  To PiS jest właściwym adresatem wywiadu Rokity.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5648
miecz damoklesa

miecz damoklesa

03.01.2013 21:04

czy moze Pani uzasadnic swoja teze, ze to PiS jest adresatem Rokity? przeciez w tym wywiadzie wyraznie "obszczal" stanowisko PiSu w sprawie Smolenska, i radykalizm Kaczynskiego, co prawda powiedzial, ze ta strategia przyniesie sukces, ale bardzo wyraznie ja skrytykowal i sie odcial od niej jako zlej dla kraju. Moze raczej jest to zgloszenie swojego akcesu do jakiejs 3-ciej sily, po-prawicowej, typu Giertych/Sikorski, proba wziecia udzialu w formowaniu takiej nowej hybrydy. Zauwazyl ze cos sie dzieje i po prostu chce w tym wziac udzial stawiajac na wstepie warunki bazowe Kaczynskiemu do ewentualnej wspolpracy w przyszlosci, bo slusznie konstatuje, ze to tylko kwestia czasu, kiedy PiS dojdzie do wladzy. Ale nie widze tutaj deklaracji woli przystapienia do PiSu, raczej postawienie jakichs zludnych warunkow brzegowych do jakiejs zludnej wspolpracy w przyszlosci, czyli zamki na piasku.
elig

elig

03.01.2013 21:22

Dodane przez miecz damoklesa w odpowiedzi na czy moze Pani uzasadnic swoja

On nie chce przystępować do PiS, tylko współpracować z nim.  Co do trzeciej siły, to w wywiadzie mamy taka oto wymianę zdań:
  "- Wśród parlamentarzystów ma 30 czy 40 szabel. W polskim Sejmie mówi się o nowej partii trzech tenorów: Jarosław Gowin, Paweł Kowal i ktoś trzeci może z PiS.
 - O co mnie Pan pyta? Chce mi Pan dowcip opowiedzieć?".
 To, że Rokita nie we  wszystkim zgadza się z Kaczyńskim, nie oznacza, iż go "obszczywa".
miecz damoklesa

miecz damoklesa

03.01.2013 21:57

Dodane przez elig w odpowiedzi na @miecz damoklesa

Jesli  nie obszczywa, to jak rozumiec , cytuje:" strategia oskarzajaca Tuska o zdrade  jest oczywiscie spolecznie oglupiajaca, niszczy racjonalna tkanke spoleczna, destruuje debate publiczna..." Czy tak sie proponuje wspolprace?
Nie bez kozery ten wywiad ukazal sie na Onecie, rownie dobrze moglby sie ukazac w Gazecie Wyborczej. Moze Rokita szuka sobie miejsca gdzies na scenie politycznej, ale raczej nie z PiS-em.
elig

elig

04.01.2013 11:57

Dodane przez miecz damoklesa w odpowiedzi na Jesli  nie obszczywa, to jak

Konflikt w sprawie Smoleńska jest rzeczywiście destrukcyjny.  Zauważa to n.p. Barbara Fedyszak-Radziejowska ww książce "Lawa", pisząc o "pęknięciu smoleńskim".  Rokita popełnia jednak błąd doszukując się symetrii w stanowiskach PiS i PO.  Trzeba jednak powiedzieć, ze w całości wywiadu gorzej ocenia on Tuska.
miecz damoklesa

miecz damoklesa

03.01.2013 22:05

A jesli w jego umysle rzeczywiscie miala to byc oferta do PiS-u, to jest szczyt bezczelnosci i chamstwa skladac cos takiego butnego, z pozycji zera, Pana nikt, partii ktora reprezentuje 45% Polakow, i przez swoja nieustepliwosc, pracowitosc i poswiecenie jest o krok od objecia wladzy. Taka propozycja jest po prostu nieprzyzwoita.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

04.01.2013 19:22

Dodane przez miecz damoklesa w odpowiedzi na A jesli w jego umysle

... i która nie ma pewności wygranej, wziąwszy pod uwagę możliwe majstrowanie przy wyborach. Prof. Gliński ociepla, Rokita urealnia. Być może. Chyba łatwiejszy byłby powrót do PO, gdyby byl bez wielkich oczekiwan.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

04.01.2013 11:11

Jestem zresztą zawiedziony. Liczyłem, że odsiadka przywróci polityczny rozum męża stanu, do którego Rokita aspirował i miał duże sznase by nim zostać. Tymczasem okazuje się, że nie nadąża za Nelly, skądinąd bardzo sympatycznej i ciekawej osoby. Świadczy o tym choćby zdanie (dot. JK):
"Więc mówi o zamachu dlatego, bo ocenia, że to lepiej mobilizuje jego elektorat."
To stwierdzenie to nic innego jak tylko jeden z filarów medialnego szczucia ćwierćinteligentów na PIS i Rokita to kupił. Tak na prawdę jest dokładnie odwrotnie! Mord smoleński jest tak potworny, tak przerażający, że skłania KAŻDEGO do ucieczki nawet w największe kłamstwa, byle go wyprzeć. Strach przed rzeczywistością jest spoiwem łączącym wyborców Tuska i Komorowskiego. Jest polska komisja, zbadała, potwierdziła rosyjskie wnioski i wystarczy, nie wchodzimy w kwestie merytoryczne w ogóle. Jeśli kwestie merytoryczne wejdą w nas (bo np. przebije się coś z wyników prac ZP lub z opinii naukowców) to łapiemy się rozpaczliwie sztuczek językowych Szeląga ("nie stwierdzono trotylu") powtarzania ewidentnie zbitych tez (za Seremetem) i "prawdziwych ekspertów" (Chypki, Lasek) choćby niewiadomo jakie brednie sadzili.
Poza tym, ten człowiek nie może wyzwolić się z patrzenia na świat z perspektywy gry. To jest choroba całej klasy, która zdominowała sferę publiczną, która rządzi. Jest nieodróżnialny od Halickiego, Grasia, Nowaka, Olszewskiego, Tuska, Kalisza, Millera, Kwaśniewskiego, Pawlaka i innych. Więcej o ideologii gry...
elig

elig

04.01.2013 11:51

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Zgadzam się z mieczem damoklesa.

Ma Pan rację z tą grą.  To przede wszystkim Tusk postrzega politykę w ten sposób.  Dlatego właśnie tak haniebnie zachował się w Smoleńsku.  Coś, co w jego wyobrażeniu miało być gierką wymierzoną w znienawidzonego prezydenta, okazało się nagle krwawą tragedią.  Tusk zamienił się w galaretę, a Putin to wykorzystał.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

04.01.2013 19:20

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Zgadzam się z mieczem damoklesa.

Nie sądzę, żeby Rokita cokolwiek "kupił", raczej pokazuje że wie, gdzie przebiega linia, poza która nie wolno przestąpić, jeżeli nie jest się "pisowskim oszołomem".
Domyślny avatar

xena2012

03.01.2013 22:39

na razie tak w przestrzeń,niczym panna na wydaniu trzymająca kawalerów w odwodzie,rozdzielając uśmiechy po równo nie wyróżniając żadnego z konkurentów.Rokita ma czas,poczeka aż sytuacja stanie się bardziej klarowna i wtedy wypłynie.Ja jednak zauważam lekki przechył w kierunku PO i oczekiwanie zachęty widząc frukta jakie zbiera PO i bezkarność jaką się cieszy.Chude lata jakie przyszło spędzać niedoszłemu premierowi z Krakowa dały mu do myślenia,że tam gdzie pachną pieniądze fochy i dąsy trzeba schować do kieszeni.No i my sami dowartościowujemy go pisząc o wielkim powrocie.
elig

elig

04.01.2013 11:43

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Rokita zgłosił akces powrotu do polityki

Czyżby Rokita wystawił się na licytację: kto da więcej?  Jest jasne, że to pojawienie się Glińskiego zmobilizowało Rokitę.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

03.01.2013 22:58

Dla prawdziwie rządzących byłoby bardzo wygodne, gdyby wygrany PiS mial premiera lub wicepremiera Rokitę, z jego zaszłościami, znajomościami i możliwościami nacisku na niego. A Kaczyński moze łatwiej wygrałby wybory, gdyby uważano, ze zgodzi się na Rokitę.
miecz damoklesa

miecz damoklesa

03.01.2013 23:14

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Dla prawdziwie rządzących

Na dwoje babka wrozyla. Z jednej strony napewno Rokita, jesli by zasilil PiS, to oczywiscie wzmocnil by frakcje "cacy cacy,rozmawiajmy, pokazujmy sie w TVNie", co byc moze by przyciagnelo jakis blizej nieokreslonych "niezdecydowanych" albo zachecilo czesc PO do porzucenia tonacego statku i zadania mu ciosu w plecy, czyli przejscia do PiS-u. To jednak niekoniecznie byloby dobre dla Polski, poniewaz oznaczalo by jakas forme  "grubej kreski" albo okraglego stolu, a tego, na Boga, musimy uniknac!
To byloby zaprzeczeniem i zaprzepaszczeniem naszych 5 lat wysilkow, pracy, i w efekcie koncowym, pogrzebaniem Polski, tyle tylko ze troche poznej, poniewaz by zkorumpowalo duza czesc PiSu a inna duza czesc by zniechecilo do walki o Polske . Na szczescie Rokita nie pedzi aby zapisac sie do PiSu, szuka swojej drogi, i mysle , ze jak bedzie chcial to stanie po wlasciwej stronie i wtedy to bedzie warte dyskusji, a na razie nie ma o czym gadac, za bardzo sie ekscytujemy jego "powrotem" do polityki, bo ten powrot jak na razie udany nie jest.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

04.01.2013 19:11

Dodane przez miecz damoklesa w odpowiedzi na Na dwoje babka wrozyla. Z

"niekoniecznie byloby dobre dla Polski," Kochany Panie! A kto mówi, ze prawdziwie rządzący mają na uwadze dobro Polski!? Oni mają swoje interesy, a nie dobro kraju.  Pan chyba bardzo duzy kredyt daje Rokocie. Jego deal z JK byłby kolejną katastrofą, ale dlatego może prawdziwie rządzącym odpowiadać, bo odsuwałby konieczność prawdziwych zmian i wielkich strat oligarchów.
Domyślny avatar

xena2012

04.01.2013 08:09

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Dla prawdziwie rządzących

ma stanowić przeciwwagę dla premiera Glińskiego typowanego przez PiS w myśl zasady ,,byle nie PiS''.I tu Rokita wietrzy swoja szansę.
elig

elig

04.01.2013 11:40

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Dla prawdziwie rządzących

Coś w tym jest.  Ja nieraz zastanawiałam się, co by się stało, gdyby w 2005 Kaczyński zaproponował /ponad głową Tuska/ stanowisko premiera Janowi Rokicie.  Miałam wtedy wrażenie, że on się o nie wręcz napraszał.
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,810
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności