Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

BISKUPI A POLSKOŚĆ

Paweł Chojecki, 01.11.2012
Jan Pospieszalski drwi dziś z kard. Nycza i na koniec stawia pytanie: "Nie mogę tylko pojąć, dlaczego teraz Kardynał przerywa milczenie?". Nie wierzę, że nie zna na nie odpowiedzi. Ale udzielenie jej wprost, wywraca do góry nogami cały gmach prawicowej wizji polskości. Nasza opozycja jest więc w sytuacji bez wyjścia i miota się w kręgu ironii i aluzji.

Dotychczas obowiązywał model, że katolicyzm jest ostoją polskości, a wsparcie biskupów jest niezbędne w każdym patriotycznym projekcie. Dla człowieka patrzącego chłodno na historię ostatnich kilkuset lat, ten filar myślenia polskich patriotów nie ma mocnego poparcia w faktach. Upadek państw polskiego skorelowany był ze zdradziecką działalnością polskich biskupów i magnatów. Gdy 17 kwietnia roku 1794powstańcy kościuszkowscy zdobyli ambasadę Rosji, oniemieli odkrywając listę zdrajców. Prymas Poniatowski popełnił samobójstwo, a kilku biskupów powieszono. Wtedy Polacy nie zamykali jeszcze oczu na fakty. Historia naszych późniejszych zrywów narodowych niezmiennie była połączona z rozczarowaniem, jakie spotykało patriotów ze strony Rzymu. Jeszcze podczas I wojny światowej Roman Dmowski usłyszał w kurii rzymskiej: „Polska niepodległa? Ależ to marzenie, to cel nieziszczalny…”.

O czasach nam bliższych Sławomir Cenckiewicz tak niedawno napisał:

„…(Watykan) stanął przed dramatycznym wyborem: jeśli uroczyście potępi ideologię komunizmu, to tym samym pogrzebie ekumeniczny charakter soboru, bo zbojkotują go prawosławni, jeśli zaś zrezygnuje z anatemy i przymknie oko na prześladowanie Kościoła pod rządami bolszewików, to zdradzi swoich wiernych, ale kontrolowani przez Moskwę prawosławni przystąpią do dialogu i wyślą na sobór swoich obserwatorów.” „Uważam Rze – Historia” nr 3 („Sobór w cieniu Kremla”)

Co na SW II wybrali purpuraci, wiemy. Dlaczego więc dziś dziwimy się postawie naszych biskupów? Przecież to dzieci tego soboru i nominaci popierających go papieży!

By uzmysłowić psychologiczną zależność stojącą za ślepotą Polaków na prawdziwe zagrożenia, sięgnę do dwóch przykładów. W roku 1939, a szczególnie po pakcie Ribbentrop-Mołotow, było oczywiste, że szykuje się nowy rozbiór Polski. Ale nasza patriotyczna elita przygotowała się tylko do odparcia zagrożenia z Zachodu i nawet w obliczu sowieckiej agresji nie wypowiedziała Stalinowi wojny. Dlaczego? Bo przyjecie do wiadomości prawdy oznaczało katastrofę, a my woleliśmy karmić się fałszywą nadzieją. Inne horrendum - po wkroczeniu Sowietów na ziemie polskie w 1944 roku miał miejsce wielokrotnie ćwiczony teatr "rozmów podziemia z Sowietami". Nabierali się nań zarówno dowódcy najwyższego szczebla, jak i poszczególne oddziały partyzanckie. Wynik był za każdym razem identyczny, ale kolejni nasi oficerowie i politycy połykali haczyk. Dlaczego? Jak ujął to przed śmiercią serialowy ("Czas honoru") major Krawiec: dali nam to, w co chcieliśmy uwierzyć (cytuję z pamięci).

Czy polscy patrioci dalej będą z "opadem szczeny" obserwować kolejne przejawy zaprzaństwa swoich biskupów i zadawać bezradne pytania w rodzaju: "Nie mogę tylko pojąć, dlaczego teraz Kardynał przerywa milczenie", czy też po męsku ocenią sytuację? A jest ona dziecinnie prosta - biskupi, jak przystało na elitę słabego narodu, orientują się na silniejszego. Gdy zaprosili ich komisarze z Brukseli przed euroreferendum, gremialnie zaczęli wychwalać nam zalety bezbożnej Unii. Gdy główny komisarz Moskwy tupnął nogą, pobożne zaapelowali "oby każdy Polak w każdym Rosjaninie i każdy Rosjanin w każdym Polaku widział przyjaciela i brata", doskonale wiedząc, że wchodzą w alians z winowajcami Smoleńska i następcami morderców z Katynia. Być może część hierarchów nie robi tego ze strachu czy osobistego interesu. Może wierzą wzorem konfederatów targowickich, że polskość można uratować tylko w sojuszu z Rosją. Być może dla części miraż katolicyzacji Rosji jest większą wartością niż wierność Polsce. Nie ma to dla nas większego znaczenia - polscy biskupi już wybrali suwerena, pytanie teraz, co wybiorą polscy patrioci?

***
Więcej o tych trudnych i przemilczanych sprawach w aktualnym numerze "idź POD PRĄD". Zapraszam też do siebie na Twittera - wpis dzisiejszy:

"Dlaczego Nycz atakuje Gmyza? Proste. Polscy biskupi 17.08.2012 przyjęli oficjalnie zwierzchność Moskwy. Teraz mamy tylko konsekwencje..."

i


  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 26944
Domyślny avatar

fritz

02.11.2012 20:24

Dodane przez rob2004 w odpowiedzi na Jedna kwestia - inne

PRZEZ Niemcow. Panstwo Polska jest teraz ATTRAPA niemiecka. Rosja nie walczy o Polske tylko nad zachowanie biznesu w Polsce wyrazajacego sie wlasnie utrzymaniem kontroli i zarabiana na Polakach. I dokladnie tym sie roznia cele Rosji i Niemiec. Niemcy chca rozbiorow i aneksji, tzn. likwidacji. Dlatego niemiecka oferta jest dla Polakow nie do przyjecia. Kazda inna jest lepsza. Jak bedzie wygladal biznes z Rosja, a wiec, czy bedzie oplacalny rowniez dla Polakow, zalezy przede wszystkim od Polakow, czy beda polskie rzady wybierac a nie jak dotychczas antypolskie, okradajace Polske bandy. Zalezy oczywiscie od sytuacji miedzynarodowej. Z Rosja jest biznes, z Niemcami zamiast biznesu jest komora gazowa. Co wlasnie w ciagu ostatnich 22 lat wyprobowalismy dostatecznie. Jest wlasnie zamykana.
rob2004

rob2004

03.11.2012 07:09

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Polska jest teraz CALKOWICIE podporzadkowana, i LIKWIDOWANA

Zasłyszane ..... "Do Pani opiekującej się dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie podchodzi chłopczyk i mówi: - Proszę Panią, a ja widziałem wóz tańczący. - Wojtusie nie ma wozów tańczących. - Nie prawda! Są! Ten wóz był tańczący! Opiekunka widząc zaciśnięte pięści chłopca i grymas złości na twarzy wyciągnęła rękę, pogłaskała dziecko po głowie i powiedziała: - Dobrze Wojtusiu. Ten wóz był tańczący. A teraz idź kochanie do dzieci i pobaw się klockami" Panie Fritz - miałem odpisać na Pana "argumenty" ale po zastanawianiu stwierdziłem, że szkoda blog pana Pawła zaśmiecać tak niedorzeczną dyskusją dlatego: - Dobrze Fritcku. Masz rację - powinniśmy oddać się Rosji. A teraz idź kochanie do dzieci i pobaw się klockami.
Pawlerson

Pawlerson

02.11.2012 10:39

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Przywolywanie Katynia i Smolenska jest nonsensem z

Wbrew Twojej propagandzie Polska ma wybór, bo nie musimy ulec żadnej ze stron.
Domyślny avatar

fritz

02.11.2012 13:50

Dodane przez Pawlerson w odpowiedzi na Wbrew Twojej propagandzie

Zdaje sie, ze nie masz najmniejszego pojecia jak funkcjonuje dziesiejszy swiat. Nawet USA "ulegaja". Mylisz bizness z uleganiem. No i w przyblizeniu nie rozumiesz sytuacji w jakiej znajduje sie Polska.
Pawlerson

Pawlerson

02.11.2012 17:11

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Sorry, ale to jest totalny nonsens.

Nie, po prostu mam inną wizję Polski od Twojej. Nie zapominaj, że są lepsze kraje, z którymi możemy się układać. Ponadto to Ty mylisz biznes z uleganiem skoro twierdzisz, że musimy ulec Niemcom, albo Rosji. Poza tym uważam, że żydzi chętnie zemściliby się na Niemcach za drugą wojnę światową i może równie chętnie by się tam przeprowadzili. Możliwości jest mnóstwo, ale nie chcę mi się jednak niczego tłumaczyć komuś kto widzi tylko dwie opcje.
Domyślny avatar

fritz

02.11.2012 18:53

Dodane przez Pawlerson w odpowiedzi na Nie, po prostu mam inną wizję

Mowienie, ze sa lepsze kraje z ktorymi Polska moze sie ukladac, lepsze niz Rosja i Niemcy, a wiec Rosje i Niemcy po prostu ignorowac, jest tak przypadkiem takiego idealizmu (starami sie to milo okreslic) ze sie w glowie nie miesci. Twoja opinia na temat Zydow ten Twoj idealizm i calkowity brak rozeznania w calej rozciaglosci potwierdza. Zydzi kochaja Niemcow a za II WS nienawidza Polakow. Chca sie przeprowadzac nie do Niemiec, tylko do Polski.
Pawlerson

Pawlerson

02.11.2012 20:05

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Moja wizja Polski, to Polska suwerenna.

Nie ignorować, ale się im przeciwstawić. Nie widzę powodów, dla których mielibyśmy być ulegli wobec tych krajów. Możesz twierdzić, że jestem zbytnim idealistą, ale Ty z kolei jesteś bardzo uległy i chcesz prowadzić politykę na kolanach, czyli taką jak obecny "rząd". Niemcy są w strefie euro więc, gdy strefa ta upadnie będą w ciężkiej sytuacji. Rosja natomiast jest kolosem na glinianych nogach i nie jest w stanie nam zagrozić - zaryzykują wojnę? Co do żydów to wiem dość dużo na ten temat. To co napisałeś o nich jest prawdą, ale... gdy odzyskamy niepodległość żydzi będą mogli jedynie pomarzyć o powrocie do Polski. Nie widzę powodów, dla których nie mielibyśmy zmienić żydowskiego nastawienia wobec Niemiec. Zresztą żydzi nie są nam do niczego potrzebni... Wymieniłem jedynie pewną możliwość.
Pawlerson

Pawlerson

01.11.2012 17:34

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Cytat: "Nie mogę tylko pojąć, dlaczego teraz Kardynał przerywa

Ostatni hołd purpuratów w stronę Putina pokazał, że nie chodzi o 20, lecz o 100% "biskupów". Kilku może dałoby się jakoś usprawiedliwić (np. rzeszowskich, których troszkę znam).
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

01.11.2012 18:58

Dodane przez Pawlerson w odpowiedzi na Ostatni hołd purpuratów w

Racja. Im chodzi o totalną kontrolę i umoczenie wszystkich. Nawet jeden niesterowalny byłby zagrożeniem. Co do usprawiedliwiania - osobista znajomość utrudnia obiektywną ocenę.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
Pawlerson

Pawlerson

01.11.2012 21:24

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Pawlerson

Co do biskupów rzeszowskich znam ich jedynie z kazań, które głosili. Swego czasu dość mocno uderzali we władzę (PO) i wydaje mi się, że po prostu ulegli większości.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

01.11.2012 22:11

Dodane przez Pawlerson w odpowiedzi na Co do biskupów rzeszowskich

Faryzeusze też ładnie mówili...
18. pouczony Prawem znasz Jego wolę i umiesz rozpoznać co lepsze,
19. a jesteś przeświadczony, żeś przewodnikiem ślepych, światłością dla tych, którzy są w ciemności,
20. wychowawcą nieumiejętnych, nauczycielem prostaczków, mającym w Prawie wyraz wszelkiej wiedzy i prawdy...
21. Ty, który uczysz drugich, sam siebie nie uczysz. Głosisz, że nie wolno kraść, a kradniesz.
22. Mówiąc, że nie wolno cudzołożyć, cudzołożysz? Który brzydzisz się bożkami, okradasz świątynie?
23. Ty, który chlubisz się Prawem, przez przekraczanie Prawa znieważasz Boga.
24. Z waszej to bowiem przyczyny - zgodnie z tym, jest napisane - poganie bluźnią imieniu Boga.
Rz 2:18-24
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
Pawlerson

Pawlerson

01.11.2012 17:26

Wnioski są proste - ekumenizm jest niczym innym jak układaniem się z "diabłem", tchórzostwem i wielką głupotą. Nie ma dialogu, bo jest monolog. Jan XXIII i Paweł VI to chyba najgorsi papieże w historii, którzy bali się potępić komunizm. Szkoda, że Jan Paweł II również prowadził "politykę" tzw. dialogu, ale skoro przybrał imiona najgorszych papieży to zobowiązuje... Jeśli chodzi o większość "polskich" biskupów to z prawdziwą Polską mają niewiele wspólnego. Są zdrajcami.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

01.11.2012 22:21

Dodane przez Pawlerson w odpowiedzi na Vaticanum Secundum to katastrofa

Gdyby tak wyglądał przekaz obozu patriotycznego, nie siedzielibyśmy dziś w tym bagnie.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

01.11.2012 17:45

zaczęło się od prymasa- emeryta. Znana była jego nielojalność wobec Prymasa Tysiąclecia ( pertraktacje na rok przed jego śmiercią z notablami sceny narodowej - to wiem z dokumentów). Wraz ze śmiercią Kardynała Stefana episkopat "nie trzyma się kupy" - dlatego go rozpracowują, fragmentami. Ostatnio - rozgrywki wokół listu Stanisława Lufta - także musiały mieć podłoże w episkopacie. Ten Uniwersytet kardynała Stefana - coś wymyka się idei patrona. Takie imporesje - bo całość wymyka się wglądowi Ludu Bożego i to chyba najbardziej niepokojące.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

01.11.2012 18:50

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na O wszystkich nie wiem, ale -

Dzielenie biskupów na "dobrych i złych", "naszych i ich" to droga sprzyjająca koncesjonowaniu zaprzaństwa. Który z nich nadstawił karku za ks. Jerzego? Który poparł obrońców krzyża na Krakowskim Przedmieściu? Który zaprotestowała przeciwko pojednaniu z cerkwią Putina? To środowisko to korporacja, broniąca konsekwentnie swoich grupowych interesów. Pytanie tylko, czy pokrywają się one z interesami polskimi?
W temacie poprzedniego prymasa - czy wie Pani, kto 10 kwietnia 1950 roku podpisał poniższe zobowiązanie:
„Kościół Katolicki, potępiając zgodnie ze swymi założeniami każdą zbrodnię, będzie zwalczać również zbrodniczą działalność band podziemia i będzie piętnował i karał konsekwencjami kanonicznymi duchownych winnych udziału w jakiejkolwiek akcji podziemnej i antypaństwowej”?
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

01.11.2012 19:57

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Jolanta Pawelec

jest, jak jest - to - czy słuszne jest odwracać się od nich? - przekreślać to, że przeprowadzili jednak przez morze ( czerwone)? - lać wodę na młyn ogłupiałego społeczeństwa? - wzniecać być może bunt - nie w tym kierunku co trzeba? odwracać uwagę od mocodawców zniszczenia? Bez złudzeń - fakt - ale nie wszystkim dane jest odróżniać wiarę od księdza. Czy nie sądzi Pan, że zwątpić w prawość dla wielu ludzi oznacza - pozostać bez steru?
Pawlerson

Pawlerson

01.11.2012 22:47

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na A jeśli tak-

Jeżeli ktoś uważa czerwonych biskupów za ster to należy mu współczuć. W sumie to jego problem - skoro jest naiwnym głupcem niech brnie w przepaść. Biskupi i spora część KK jedynie zabetonowała czerwony układ vide - herezja pacyfizmu głoszona przez wielu z nich. Dodam jeszcze, że to oni odwrócili się od nas więc ich należałoby spytać, czy to słuszne...
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

01.11.2012 22:09

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na A jeśli tak-

Z Pani pytań wyłania się bardzo pesymistyczny obraz duchowości Polaków.
5. Tak mówi Pan: Przeklęty mąż, który na człowieku polega i z ciała czyni swoje oparcie, a od Pana odwraca się jego serce!
6. Jest on jak jałowiec na stepie i nie widzi tego, że przychodzi dobre; mieszka na zwietrzałym gruncie na pustyni, w glebie słonej, nie zaludnionej.
7. Błogosławiony mąż, który polega na Panu, którego ufnością jest Pan!
8. Jest on jak drzewo zasadzone nad wodą, które nad potok zapuszcza swoje korzenie, nie boi się, gdy upał nadchodzi, lecz jego liść pozostaje zielony, i w roku posuchy się nie frasuje, i nie przestaje wydawać owocu.
Jer. 17:5-8
To poważna i trudna sytuacja i nie da się jej rozświetlić krótkim komentarzem. Polska elita patriotyczna musi się jednak z mierzyć z tym problemem. Nie znam niestety nawet małych przymiarek do otwartej dyskusji na ten fundamentalny temat. A bierność prowadzi nas ku katastrofie.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

01.11.2012 22:18

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na @Jolanta Pawelec

" z tym problemem się zmierzył"? Jakie są tego efekty? W końcu też na tej niwie Pan nie od dziś? Nie da się zmierzyć - co duchowością a co nią nie jest? Jeden je chleb - i to duchowość jest, drugi cytuje Biblię - i z duchowością nie ma nic wspólnego. Nie wiem, który przypadek jest Pana udziałem. O rząd dusz niejeden się ubiegał. Mam ograniczone zaufanie do takich zabiegów - mocno na "kierunek" nie wnętrze - wycelowanych. Pozdrawiam
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

02.11.2012 16:58

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na Czy Pan - Pawle Chojecki

To jest moja misja - prowadzić ludzi do całkowitego zawierzenia Chrystusowi. W niebie ostatecznie się dowiem o efektach. Obym tam i Panią spotkał!
Paweł Chojecki
Jaszczur

Jaszczur

02.11.2012 00:55

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na A jeśli tak-

"[...] że przeprowadzili jednak przez morze ( czerwone)" Argument byłby wart polemiki, gdyby był zgodny z faktami. Tymczasem: (a) komunizm - jako metoda władzy i organizacja - nie upadł, a przetransformował sie, (b) nigdy po 1989 nie obalono na trwale władzy struktur komunistycznych ani ich koneksji z Federacją Rosyjska, która (c) jest kolejną mutacją Sowietów.
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

02.11.2012 07:18

Dodane przez Jaszczur w odpowiedzi na Pani Jolanto

bardzo lubię jak ktoś ni stąd ni zowąd wchodzi w środek dyskusji - i polemizuje z jednym argumentem. A ja pytałam - czy wekslowanie strony patriotycznej na tory antykościelne jest "duchowością" pana Chojeckiego? czy patriotyzm pana Chojeckiego zmierza do wsparcia czy do przekierowania dążeń wolnościowych? A do Pana mam pytanie - czy gdy robiliśmy dwa kroki do przodu - a potem trzy do tyłu - to nie nasza wina? Jeżeli właśnie przewekslowano ( Michnik,Urban,Mazowiecki) ruch wolnościowy - to proszę wyciągnąć z tego naukę, a nie wspierać następnych dyrygentów sceny narodowej. Ps. Żaden kościół w Polsce - nie był tak blisko narodu jak kościół katolicki. Doświadczyłam tego osobiście podczas stalinizmu ( pomoc mojemu ojcu) jak i podczas stanu wojennego ( wszelka pomoc prawna, egzystencjalna)). Ani ewangelicy, ani prawosławie w Polsce nie wykazali się takim braterstwem wierzących jak katolicy. Jeśli nie zniszczono ducha wyzwolenia- to dzięki znakomitym wzorom kościoła katolickiego. I to braterstwo wirzących właśnie próbuje się rozbić wszelkimi możliwymi sposobami np.powołaniem i "duchowością" p.Chojeckiego
rob2004

rob2004

02.11.2012 10:17

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na Jaszczur -

Witaj Jolanta. Masz rację, że Kościół w okresie stalinizmu i stanu wojennego był z narodem - ale nie masz wrażenia, że był to inny Kościół? Słusznie przecież sama zauważyłaś, że Glemp sprzeniewierzył się naukom Wyszyńskiego i Wojtyły. Czy dzisiejsi księża przypominają Ci tych niezłomnych opiekunów ludu bożego z tamtych lat czy bardziej zawodowców podliczających co wieczór słupki: "wpłynęło" i "wydano"? Rozmawialiśmy już kiedyś iż: - katolicyzm równa się polskość - od tej reguły są wyjątki, gdyż nikomu nie wolno zabierać prawa do czucia się Polakiem ze względów religijnych - niegodziwością jest oskarżanie kogoś o brak polskości tylko dlatego, że widzi złe uczynki Episkopatu lub też nie uznaje zwierzchniej roli papieża (pytanie, czy uznają ją polscy biskupi działający wbrew sugestiom papieża np. w przyjmowaniu Komunii Świętej?) Podczas zaborów ukształtował się generalnie schemat: Protestant - Prusak Prawosławny - Moskal Katolik - Polak Przez wieki na Kresach wschodnich kojarzono Polaka z Kościołem Katolickim, a Rusina z Kościołem Prawosławnym. To tylko takie moje "trzy grosze" i westchnąć tylko należy, że w Kościele Katolickim jest tak mało duchownych, którzy dorównywali by Panu Pawłowi aktywnością w dziele krzewienia patriotyzmu i polskości.
Pawlerson

Pawlerson

02.11.2012 10:32

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na Jaszczur -

"czy wekslowanie strony patriotycznej na tory antykościelne jest "duchowością" pana Chojeckiego?" Ja natomiast bardzo nie lubię kiedy ktoś stosuje michnikowszczyznę i powtórzę jeszcze raz: to nie patrioci nakierowywani są na tory antykościelne, ale to purpuraci nas zdradzili! Ponadto utożsamianie Kościoła z bandą zdrajców jest wielką głupotą więc nie wiem czy jest sens w ogóle z kimś takim jak Pani polemizować.
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

02.11.2012 16:55

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na Jaszczur -

"Żaden kościół w Polsce - nie był tak blisko narodu jak kościół katolicki. Doświadczyłam tego osobiście
podczas stalinizmu ( pomoc mojemu ojcu) jak i podczas stanu wojennego"
A co Pani wie np. o polskich luteranach ze Śląska Cieszyńskiego? Czy wie Pani na przykład, że zachowali polskość i piękną staropolską mowę właśnie dzięki swemu protestantyzmowi? Czy wie Pani, że właśnie dzięki swojej wierze oparli się wynarodowieniu, które skutecznie wokół przeprowadziła katolicka Austria? Czy wie Pani o luterańskich żołnierzach wyklętych działających na tych terenach? Zapewne nie, dla Pani wystarczy stereotyp Polak-katolik.
Co do stalinizmu. Kk już w kwietniu 1950 roku zdradził naród polski podpisując haniebny pakt z komunistami: "Kościół Katolicki, potępiając zgodnie ze swymi założeniami każdą zbrodnię, będzie zwalczać również zbrodniczą działalność band podziemia i będzie piętnował i karał konsekwencjami kanonicznymi duchownych winnych udziału w jakiejkolwiek akcji podziemnej i antypaństwowej”. Kościół zdradził swoich biskupów, księży i wiernych, którzy walczyli o wolną Polskę (np. sprawa biskupa Kaczmarka).
Co do stanu wojennego. To episkopat katolicki jest głównym winowajcą haniebnego kompromisu Magdalenki. To on miał pełna wiedzę na temat prawdziwej sytuacji, ale wolał wraz z komunistami trzymać naród w zakłamaniu i razem z nimi "prywatyzować".
Może Pani sobie wierzyć w co chce, ale proszę innym nie odmawiając polskości i patriotyzmu tylko dlatego, ze walczą z kłamstwem, które Pani uważa za prawdę.
Nie sądźcie z pozoru, ale sądźcie sprawiedliwie. JEZUS
Jan. 7:24
Paweł Chojecki

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 603
Liczba wyświetleń: 2,918,494
Liczba komentarzy: 6,456

Ostatnie wpisy blogera

  • MARIAN KOWALSKI: Ukraina, Owsiak i CIA
  • ARCHITEKT, PATRIOTA, ANTYKOMUNISTA - IMRE MAKOVECZ
  • MARSZ ANTYKOMUNISTYCZNY Lublin 2013

Moje ostatnie komentarze

  • Mieli tego pełną świadomość np. budowniczowie gotyckich katedr, ale także twórcy "popularnego" na wschodzie stylu radzieckiego... Pozdrawiam, Paweł Chojecki
  • To tylko zdjęcia - wrażenie robi rzeczywistość! Pozdrawiam, ​Paweł Chojecki
  • Kultura narodowa? "To straszne"... Pozdrawiam, ​Paweł Chojecki

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • BROŃ PALNA - JAK ZDOBYĆ POZWOLENIE? KROK PO KROKU!
  • KATOLICYZM KONTRA PROTESTANTYZM
  • ALEKSANDER ŚCIOS O NIEZALEŻNEJ.PL

Ostatnio komentowane

  • WitKacz, Gdybym wierzył w to, że ludzie są rozsądni i racjonalni - to jak najbardziej. Na szczęście nie wierzę.
  • , Ale panowie za to nie będą już mieli odtąd takich wspaniałych okazji do napominania błądzącego i zwiedzionego pastora. Komóż to teraz panowie będą mogli dawać przykład prawdziwej miłości…
  • , "niech tylko wybiorą rząd nie pilnujący interesów pasożytów". Skąd wziąć Ludzi do takiego rządu? Dyskutanci widzą tu duży problem.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności