Mam przyjemnośc zaprezentować nadesłany materiał od osoby o nicku Berta, będący próbą syntezy, podsumowaniem dyskusji.pt "CO ROBIĆ"Nieustająco zapraszam do odwiedzin strony ewastankiewicz.pl
Czego dokonać – MUSIMY
Trzeba wygrać wybory. To jest jeden z zasadniczych celów do realizacji (…) Są dwa typy zadań: - udaremnienie fałszerstw wyborczych
-aktywizacje ambon do pracy patriotycznej. Przygotować też trzeba przeciwdziałania wobec możliwych zagrożeń, takich jak: - praca rosyjskich służb (analizy przekazów rosyjskich mediów)
– prowokacje – konflikty przedwyborcze
- system liczenia głosów
- frekwencja wyborcza – naciski zniechęcające Zastosować nowoczesne sposoby mobilizacji wyborczej: - nie lekceważąc argumentów racjonalnych zadbać o efekt psychologiczny – działać na emocje
- rozpoznawać nastroje społeczne i reagować uprzedzająco wobec manipulacji zbiorowością
- zaangażować analityków i strategów psychologii społecznej Spowodować przywrócenie realnych praw wyborczych Polonii
Zacząć od zmiany Państwowej Komisji Wyborczej.
Zmienić ustrój Polski w głównych nurtach: - ordynacji wyborczej w kierunku JOW
- IRO – Instytucji Referendum Obywatelskiego powołanie której poddałoby stałej kontroli obywatelskiej wymiar sprawiedliwości oraz działania polityków
- napisać nową Konstytucję
Zadanie – Dokończyć rewolucję Sierpnia Wyartykułować wartości i ustanowić ich hierarchię
Co POWINNO być robione ( stale)
Zakładać stowarzyszenia non profit np. Wolne media i kierować tam odpisy od podatku.
Wdrażać spółdzielczość do wszystkich dziedzin życia ( lekcja Edwarda Abramowskiego).
Kooperatywa daje obywatelskie prawo udziału i wpływu w przedsięwzięciu finansowym, gospodarczym, rolniczym).
Propagować wiedzę o: - postkomunistycznej kaście III RP pasożytującej na pracy Polaków oraz obnażać zniewalające nas mechanizmy
- ujawniać kłamstwa założycieli III RP – jak zdobyli władzę, jak „pompowano” wybory itp.
- zrzucać z piedestału fałszywe autorytety
- dekonspirować przyczyny izolacji i wykluczenia konserwatywnej części naszego społeczeństwa ( politycznie i życiowo)
- opisywać stan „zgody na narodowy strach” i jego maskę – obojętności, pasywizmu obywatelskiego. Wskazywać, że prowadzi to do „rozpadu wspólnoty, zgnicia narodu”.
- wzbudzać zainteresowanie dla strategicznych punktów bytu: bezpieczeństwa, finansów, systemów informatycznych, energii, gospodarki, rolnictwa
- stosować „wczesne ostrzeganie” -zwracać uwagę na fakty przygotowań obozu rządzącego do rozwiązań siłowych, przy jednoczesnym obezwładnianiu społeczeństwa zakazami, ustawami, karami
- ostrzegać społeczeństwo „aby nie dało się zaskoczyć” Przygotowywać społeczeństwo na scenariusze „ekstremalne”: - wyjście z Unii w przypadku jej dezintegracji
- zakusy rosyjskie i wynikające z tego zagrożenia Budować przekaz optymistyczny – - rozmawiać na temat oczekiwanej przyszłości dla Polski
- kreować wydarzenia internetowe budzące refleksje o Polsce marzeń
- konstruować wizję Polski naszych marzeń – wizję geologa, architekta, lekarza, pisarza, rolnika, – każdego, którego wyobraźnie na to stać (wyzwala to aktywizm i energie społeczną)
- poruszać sprawy żywotne, dotyczące wszystkich Polaków: jednoczyć wokół rozwiązywalnych problemów
- wspierać Kościół katolicki
- prezentować zaplecze intelektualne Polski Edukować -Formułować cele edukacji – potrzebę wymiany elit.
- Zaszczepiać poszanowanie wartości w głowach zwykłych ludzi
- Organizować samokształcenie w grupach dyskusyjnych i klubach zainteresowań
- Skonstruować Poradnik patrioty aktywnego
- Nauczyć egzekwować obywatelskie prawo do informacji publicznej
- Nagrywać, fotografować – dokumentować, aby przekazywać dane o faktach
- Stawiać wymagania językowej poprawności i kultury Kształtować zbiorową świadomość - poprzez działanie na emocje : obrazki, tytuły, demotywatory, komiksy
- poprzez porządkowanie myślenia o człowieku i świecie – formułować proste formuły przeświadczeń światopoglądowych np. Kto mysli na rok do przodu – sieje zboże, kto mysli na dziesięć lat – sadzi las, kto mysli o przyszłości – wychowuje i kształci młodzież”
Światopogląd jest punktem wyjścia absolutnym. – niezbędnym do oczekiwanych właściwych postaw obywatelskich.
- poprzez jasny program ideowy np. ideały Solidarności czy Śluby Jasnogórskie Co MOŻEMY robić – razem - grać, śpiewać, tańczyć – zabawa integruje – wspierać festiwale, kabarety obywatelskie
- ogłaszać specjalne dni na blogach – jak inicjatywa „ Solidaryzujemy się z rodzinami smoleńskimi”
- kreować „wydarzenia” internetowe
- podejmować inicjatywy pomocy i korzystania nawzajem ze swoich umiejętnościkoniunkturalizmowi przeciwstawiać zaradność i wymianę dyspozycji
- organizować społeczeństwo we wspólnoty dające poczucie wsparcia i bezpieczeństwa
- przekonywać do interakcji wobec przemocy – protesty, marsze, pikiety, zgromadzenia
- kwestionować sferę pop – masowej antykultury – organizując imprezy „wysokiej kultury”
- modlić się o odnowę Ducha Kierować wysiłki ku jednoczeniu ruchów ideowo- patriotycznych i obywatelskich - Doprowadzić do jedności optymalnej reprezentowanej przez Kongres PRO – Polska Racja Obywatelska – aby możliwa stała się kontrola i wpływy obywateli na instytucje państwa
- Zagospodarować młodziez w różnych grupach wolontariatu, realizujących realne dobro. Skupiać ją wokół wartości zainteresowań, talentów i stawianych wymagań pokonywania trudności.
Na koniec przeglądu zgłoszonych propozycji i wskazań przytoczę kilka haseł wyjętych z omawianych wypowiedzi:
„Gdy stracimy państwo – będziemy na służbie u obcych”
„Wystarczy aby ludzie nic nie robili”
„ Zrób coś dla siebie – zróbmy to wspólnie”
A Łukasz z młodzieńczą energią rzuca „ Wszystkie ręce na pokład!”
Berta
—