Proszę o podpisywanie petycji do administracji prezydenta Obamy w sprawie utworzenia międzynarodowej komisji ds. Smoleńska.
https://wwws.whitehouse.gov/petitions/!/petition/support-polish-nation-appeal-international-investigation-smolensk-2010-air-crash/tDSMBfXr?utm_source=wh.gov&utm_medium=shorturl&utm_campaign=shorturl
Poniżej przedstawiam prezentację doktora K. Nowaczyka przed Zespołem Parlamentarnym w dniu 27.06.2012.
Omawiane w prezentacji oficjalne (stanowiące część raportu) animacje Komisja Millera przygotowała na podstawie nieprzetworzonych zapisów rejestratora parametrów lotu ATM QAR. Z analizy tych danych wynika, że samolot leciał wyżej niż komisja zapisała to w raporcie.
KBWL LP dopuściła się zatem manipulacji w oficjalnym dokumencie, zafałszowując wysokości barometryczne i radiowe, a także wyciągając nieprawdziwe wnioski o uderzeniu skrzydłem w brzozę, gdy samolot był kilkanaście metrów nad gruntem. Dodatkowo, cofnęła w czasie zapisy wskazujące na początek gwałtownego skrętu maszyny, który w rzeczywistości miał miejsce w okolicy TAWS#38, a nie brzozy. Skręt ten był tak ostry, że wartość zmiany kierunku lotu w tym miejscu komputer pokładowy uznał za błędną daną.
W świetle danych, zaprezentowanych przez KBWL LP w omawianej wizualizacji, obliczenia prof. Artymowicza, który rozpoczyna je od „urwania” fragmentu skrzydła przez brzozę, nie dotyczą katastrofy w Smoleńsku.
Zapis dźwiękowy
https://docs.google.com/open?id=0BwPwbhnBMeraNktYNV9mem4taEU

































Co do RW: nie ma możliwości prawidłowego odczytu z Roll ok.90 stopni, zresztą dane "raportowe" wysokości radiowej na animacji są zmanipulowane i np. nie zgadzają się z wykresami w Raporcie Millera.
Co interesujące, członkowie KBWL LP byli swego czasu zdania że nawet przy Roll ok.120 stopni nagrały się wartości RW, które są niewiarygodne (tu akurat się zgadzam).
1.25 + 6*sin(13.8) = 2.7 m
Na wizualizacji w miejscu kontaktu skrzydła z brzozą (8:41:00,5) samolot był w/g wysokości barycznej 20.3 m nad gruntem. Mamy teraz:
20.3 – 2.7 = 17.6 m
Odczyt BW obarczony jest systematycznym błędem ze względu na wprowadzane ciśnienie na wysokości początku pasa z dokładnością do 1 hP, co oznacza w tych warunkach 8 m – czyli ±4 m. Stąd skorygowana wysokość baryczna do poziomu RW w momencie uderzenia w brzozę wynosiła 17.6 ± 4 m.
Pozostaje jeszcze korekcja miejsca pomiaru wysokości RW do wysokości na jakiej był ułamany fragment skrzydła, Odległość RW w poziomie od miejsca uewania wynosi 17.75 m, ponownie pitch 13.8:
17.75*sin(13.8) = 4 m.
Na wizualizacji RW w miejscu zderzenia z brzozą (8:41:00,5) wynosi 10 ±1 m (błąd odczytu z mechanicznego wskaźnika).
Końowy wynik obliczeń wysokości miejsca urawnia skrzydła nad poziomem gruntu wygląda następująco:
Obliczenia z RW: 6.0 ±1 m
Obliczenia z BW: 13.6 ±4 m
Pozdrawiam
13*sin(0.5) = 0.1 m
To chyba możemy pominąć?:)
i częsć druga:
http://www.youtube.com/w…
Zostałem najwyraźniej źle zrozumiany. +/-1 m to błąd interpolacji, a nie odczytu wysokości barycznej. Dla odczytu, jak napisałem poniżej, przyjąłem +/- 4 m.