Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
SLOT 3
Wysłane przez Marek Dąbrowski w 27-09-2012 [15:25]
Zapraszam do zapoznania się z analizą fragmentu slotu znalezionego przed ulicą Gubienki- części samolotu której wyglądu nie można wytłumaczyć uderzeniem w drzewa. Element ten świadczy, że praktycznie cały slot lewego skrzydła, choć pofragmentowany, przetrwał katastrofę - a zatem brakuje w nim wyrwy którą musiałby zostawić 40- centymetrowy pień brzozy.
Komentarze
28-09-2012 [09:34] - Board | Link: Panie Marku, Rzeczywiście,
Panie Marku,
Rzeczywiście, mamy chyba do czynienia z brakującym fragmentem slotu, przy takiej rekonstrukcji możemy spróbować sformułować hipotezę jak doszło do rozpadu.
Jedno pytanko, to nitowanie jest u spodu slotu? Bo na zdjęciach slotów na skrzydle tego nie widać?
29-09-2012 [13:45] - Marek Dąbrowski | Link: @Board
Tutaj:
po prawej widać 2 rzędy nitów łączące krawędź slotu z jego noskiem. Podobnie jest to rozwiązane od dołu.
Przy analizach trzeba b.uważać- prawie każdy segment jest nitowany inaczej.
29-09-2012 [12:35] - RomanS | Link: Witam serddecznie Pana Marka
Bardzo proszę o weryfikację https://picasaweb.google.com/1...
Jest to pewien ważny element w tej układance.
Pozdrawiam gorąco
29-09-2012 [13:56] - Marek Dąbrowski | Link: @RomanS
Mogę tylko mało odkrywczo stwierdzić że miejsce które Pan wskazał prawie idealnie "zgrywa się" z zapisem początku "odgłosu przesuwanych przedmiotów" ze stenogramu IES, i dla mnie również tam samolot już się "sypał".
O ile nie wykluczam że w tym miejscu miało miejsce pierwsze niszczące zdarzenie (połamane drzazgowo drzewa, poszycie z Raportu "28" przed ulicą Gubienki), to nie mam żadnych podstaw aby choćby próbować określić z jakim charakterem wybuchu mielibyśmy tu do czynienia. Coraz bardziej jednak skłaniam się do tezy o niszczeniu drzew odłamaną już (w całości lub częściowo) końcówką skrzydła i odłamkami centropłata (to moje całkiem prywatne zdanie).
Mam wrażenie że wstawka po prawej stronie Pana analizy to ul. Kutuzowa.
Pozdrawiam Pana