Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Kto powinien zostać kandydatem na prezydenta
Wysłane przez t.sakiewicz w 20-11-2024 [13:33]
Zgadzam się w jednej sprawie z Jarosławem Kaczyńskim: kandydatem prawej strony musi być przede wszystkim ten, kto ma szanse wygrać. Jednak o ile jest to warunek konieczny, to zupełnie niewystarczający. Osoba ubiegająca się o ten urząd powinna też spełnić pewne postulaty programowe i – jak słusznie wykazał to w poprzednim numerze „Gazety Polskiej” Piotr Lisiewicz – bez takiego postawienia sprawy kandydat prawej strony nie wygra.
Co więc dla Polski jest najważniejsze? Niepodległość i bezpieczeństwo. Kandydat na prezydenta musi zagwarantować, że polska konstytucja będzie dla niego najważniejszym źródłem prawa i tylko obywatele polscy będą mogli stanowić o jej kształcie. Do utrzymania niepodległości, przynajmniej formalnie, to wystarczy. Do tego trzeba jeszcze budować sojusz podobnie myślących państw w Europie. Bezpieczeństwo to sprawa jeszcze szersza. Gwarantować nam musi go silna armia, a w pozostałych sprawach silne i sprawne państwo. Jednak kluczowy jest tu sojuszu z USA. Stałym wysiłkiem polskiej dyplomacji po prostu musi być budowa więzów transatlantyckich w oparciu o Stany Zjednoczone i ich sojuszników, a szczególnie Wielką Brytanię. Trzeba sprawić, by USA i ich sojusznicy mieli jak największy interes militarny i gospodarczy we współpracy z Polską. Oznacza to powrót do koncepcji Trójmorza, wspieranego przez Waszyngton i Londyn. Wcześniej czy później musi to oznaczać przebudowę UE.
Powrót do wielkich inwestycji, zmniejszenie podatków i uszczelnienie systemu fiskalnego. Mimo że prezydent nie ma kluczowej roli w sprawach gospodarczych, musi zaznaczyć preferowany kierunek zmian, tym bardziej, że za chwilę może być to kierunek zmian w parlamencie i rządzie. Wielkie inwestycje były kołem zamachowym gospodarki i dawały też tlen mniejszym firmom. Przede wszystkim ściągały zagraniczny kapitał. Wstrzymanie tego planu inwestycyjnego uszkodziło również poważnie finanse państwa. Nie będzie wielkiej przestrzeni na obniżkę podatków, ale jeden błąd ze swoich czasów PiS musi naprawić: było nim gwałtowne podwyższenie składki zdrowotnej dla mikroprzedsiębiorstw. Składka może być wysoka, ale wtedy, kiedy jest liczona od zysku, a nie od obrotów, czyli po prostu stała się wykańczającym drobny biznes podatkiem obrotowym. Co rząd tu straci, zyska na uszczelnieniu systemu.
Odejście od ideologicznych szaleństw. Imigracja do Polski tylko legalna i zgodna z naszym narodowym interesem. Zapraszamy tu ludzi wyłącznie potrzebnych naszej gospodarce i bezpiecznych dla społeczeństwa. Odejście od zielonego ładu: tu trzeba stoczyć bitwę w UE na rzecz energii atomowej, a do tego czasu na rzecz wykorzystania tradycyjnej. Musimy zrezygnować z rozwiązań niszczących gospodarkę i uderzających w kieszenie obywateli. Nie oznacza to zupełnej rezygnacji z zielonej energii, ale bez rujnowania wszystkiego naokoło. I wreszcie trzeba zatrzymać narzucanie lewackiej ideologii – szczególnie w szkolnictwie, kulturze i służbie zdrowia. Tutaj naprawdę wiele można przejąć z programu amerykańskich republikanów.
Walka z cenzurą. Liczba przepisów, które ograniczają wolność słowa czy z przyczyn ideologicznych, czy na przykład merkantylnych, jest tak ogromna, że należy już zacząć przeglądać pod tym względem prawo. Spokojnie codziennie znoszę ściek wyzwisk organizowany przez internetową hołotę popierającą ten rząd. Nie godzę się jednak na to, żeby bez konsekwencji rząd cenzurował największą telewizję informacyjną w Polsce. Nie godzę się też na prawa, które nieuczciwym sędziom umożliwiają zamykanie ust dziennikarzom, a domom mediowym na budowanie zmowy ograniczającej wolność gospodarczą i wolność słowa. To musi być program przyszłego prezydenta i przyszłego rządu.
Tekst pochodzi z najnowszego wydania tygodnika "Gazeta Polska" z 20.11.2024
YouTube:
Komentarze
20-11-2024 [15:20] - Marek Kudła | Link: Kandydatem Kaczyńskiego na
Kandydatem Kaczyńskiego na przyszłego prezesa PIS jest M. Błaszczak. Ale zastanawiam się czy Błaszczak podoła naprawie Polski, skoro Kaczyński tego nie dokonał ?! Polsce potrzebne jest ostateczne rozprawienie się z komunizmem:
- delegalizacja skrajnie lewackich partii politycznych (PO i Lewica), a członkowie tych partii muszą usłyszeć wyroki o dożywotnim zakazie udziału w życiu społecznym,
- w wymiarze sprawiedliwości musi być zastosowana metoda Cejrowskiego –„wszyscy WON !” Ci skrajnie lewaccy prawnicy nie mogą wrócić do zawodu – nigdy,
- wymiana całej Państwowej Komisji Wyborczej,
- UE trzeba wyraźnie pogrozić, że w razie wtrącania się w polskie sprawy rozpoczną procedurę „Polexit”
By to zrobić potrzeba odważnego polityka typu Czarnek !!!
20-11-2024 [15:33] - u2 | Link: „wszyscy WON !”
„wszyscy WON !”
Popieram, bo jeśli rozumieć to po angielsku, to WON oznacza wygraną, czyli "wszyscy WYGRALI" :-) :-) :-)
21-11-2024 [08:28] - Darek65 | Link: "Ale zastanawiam się czy
"Ale zastanawiam się czy Błaszczak podoła" - Jeśli chcą coś naprawić, to niech zaczną od siebie. Bo w tym stanie chaosu, jakim są, marnie to widzę. Błaszczak nie jest typem przywódcy. Jest, jak makaron bezjajeczny, ma charyzmę na poziomie mopa do podłogi. W tej chwili, na czele, PIS-owi potrzebny jest wojownik z krwi i kości, jak choćby Czarnek. Nadszedł czas dla PIS-owskich jastrzębi, o ile takowi są.
20-11-2024 [15:43] - u2 | Link: "nieuczciwym sędziom
"nieuczciwym sędziom umożliwiają zamykanie ust dziennikarzom"
Z moich kilkuletnich obserwacji sędziów na sądowych wokandach wynika prosty wniosek, że sędziowie są jak Bogowie nietykalni i ponad polskim prawem, poza zasięgiem zwykłych śmiertelników. Liczą się plecy, czyli układy i układziki, kto kogo popiera i z kim trzyma. Przepisy prawa są interpretowane w dwojaki sposób, w zależności jaki wyrok ma być ustawiony przez papugi na spółkę z sędziami. 8 lat miała Dobra Zmiana na zmianę tego stanu rzeczy, ale najpierw PAD zawetował próbę reformy ministra Ziobry, a potem minister Ziobro sprzymierzył się z pełomafią, aby uwalić "sędziów pokoju" Pawła Kukiza.
20-11-2024 [16:42] - Ijontichy | Link: Kaczyński chyba zdaję sobie
Kaczyński chyba zdaję sobie sprawę z tego,że NIKT z JEGO partii nie ma szans...
Błąd za błedem: dlaczego od wieków prowadzi wojnę z Ziobrą i SP?:??
Znowu nie wpuślił SP na "zebranie" na Podkarpaciu! Tak!! PiS jego partią...ginącą na rumowisku.
Jego kandydatem na prezydenta ma byc Błaszczak?! Tak samo idiotyczna kandydatura jak Morawiecki....z takimi to nawet Szymek wygra!
Kaczyński juz jest przegrany,a na jego miejsce nie ma ...NIKOGO! Sama geriatria i skleroza...
NA MNIE JUŻ NIE LICZCIE!
PS.Admin...puścisz???
21-11-2024 [12:43] - Marek Kudła | Link: Dobrze ! Wykreślamy cię z
Dobrze ! Wykreślamy cię z listy potencjalnych wyborców prof. Czarnka ! Nie potrzebujemy tchórzy i judaszy. Wyborcy Czarnka muszą być odważni, rozumni i patriotyczni !!!
21-11-2024 [17:45] - Ijontichy | Link: Kaczyński dalej stawia na
Kaczyński dalej stawia na Błaszczaka!!! To już nie jest ośli upór...tylko CO???
20-11-2024 [17:21] - Jan1797 | Link: Oczywiście brawo za
Oczywiście brawo za wczorajszy program i zmiany dokonane w ramówce. Oglądam Republikę w każdej wolnej chwili. Brakuje mi w programie "przewodnika telewizyjnego po ramówce stacji" np. na tydzień do przodu.
Co się tyczy tematu zasadniczo ważnego. Oczywiście nie ujawniłbym listy kandydatów do nowego roku. Pełnej listy -sześciu nazwisk. Po nowym roku można by było wskazać dwóch /dwoje kandydatów, a wybranego kandydata ujawniłbym dopiero w lutym. Widocznie się nie znam.
20-11-2024 [18:43] - sake3 | Link: Czy w państwie bezprawia
Czy w państwie bezprawia jakim się staliśmy potrzebny jest nawet prezydent? Którego może odwoływać profesorek Chmaj albo Flis ,którego autorytet może podważać byle grajek idiota, a zapijaczony żul namówiony przez Lisa zwyzywać? Spójrzmy na to państwo bardziej przypominające jakiś gang bandytów. Szantaże ,groźby, włamy,szarpanie czy pobicia. Premier wyrzuca prezesa GUS i wiadomo, że następne dane statystyczne będą sfałszowane. We Wrocławiu Trzaskowski nakazuje pobić dziennikarzy ( w tym dwie kobiety) za próbę zadawania pytań-czyli odtąd żadnych pytań nie będzie wolno postawić, minister szkolnictwa wyższego zastrasza rektorów i zwalnia naukowców by zastąpić ich ludźmi z PO, włamania do domów byłych polityków, włamanie i przejęcie TVP. Strukturami PO trzęsą ludzie zamieszani w morderstwo ,a byle posłanka nie zasłużona niczym dla Polski grozi dziennikarzom, grozi opozycji podrzynaniem gardeł.To przecież pokazuje jasno jaki będzie prezydent, z jakiej jakości formacji będzie się wywodził i kogo będzie reprezentował? Czy w tych warunkach opozycja ma nawet szanse że zwycięży jej kandydat a nie takie miernoty intelektualne jak Sikorski, Trzaskowski czy Hołownia. Czy ktoś uwierzy, że wybory nie będą sfałszowane?
21-11-2024 [17:33] - Jan1797 | Link: To wszystko pokazuje jasno
To wszystko pokazuje jasno oprócz tego, jaki w tych warunkach może być prezydent.
Chyba że warunki przyjdzie narodowi zmienić, bo ocknie się z ręką... co widać i czuć.
20-11-2024 [20:26] - Marek Michalski | Link: Co z przywilejami w handlu z
Co z wypowiedzeniem sojuszu NATO-Rosja i nuclear sharing?
Co z sojuszem państw na wschodnim froncie NATO?
Co z przywilejami w handlu z USA?
Co z dekomunizacją? Bez cenzury i penalizacji propagandy komunizmu ani rusz.
Co z dekomunizacją szkolnictwa?
Co z etyką w sądownictwie?
Co z ETS?
Co z górnictwem?
Co z rolnictwem?
Co z wolnym rynkiem państw Trójmorza, Hexagonale?
Co z konstytucją kwietniową 1935r.?
...
20-11-2024 [20:48] - Pers | Link: @Michalski
@Michalski
//Co z wypowiedzeniem sojuszu NATO-Rosja i nuclear sharing?//
Jaki "sojusz"?
NATO prowadzi wojnę z Rosją rękami Ukraińców.
Dostarcza także dane wywiadowcze, najemników oraz obsługę do bardziej skomplikowanych rodzajów broni.
//Co z przywilejami w handlu z USA?//
Przywileje kwitną. Mamy przywilej kupowania amerykańskiego gazu 4x drożej niż rosyjskiego i przywilej kupowania militarnego złomu za ceny wzięte z sufitu.
//Co z dekomunizacją? Bez cenzury i penalizacji propagandy komunizmu ani rusz.//
Chcesz cenzurować Brukselę i Waszyngton? Przecież to nasi sojusznicy są...
//Co z rolnictwem?//
Po co nam rolnictwo skoro Ukraina ma?
Co prawda coraz mniej ale i tak jest w stanie nas wyżywić.
20-11-2024 [20:32] - Pers | Link: //Walka z cenzurą.//
//Walka z cenzurą.//
Świetny pomysł!
Proponuję zacząć od własnego podwórka czyli NB.
Tutaj cenzura nie dotyczy pospolitych chamów, starczy, że są pisowcami i popierają banderowską Ukrainę. Im wszystko wolno.
Na niezalezna.pl profilaktycznie zlikwidowaliście możliwość komentowania więc problem zniknął.
21-11-2024 [07:10] - Tezeusz | Link: Ruszkiewicz vel @
Ruszkiewicz vel @ Pers
Wystarczy że ktoś obraża i wyszydza blogerów NB i Pana Redaktora Sakiewicza samemu hędąc chamem . klamcą za co został usunięty z portali : Wykop.pl, Salon24, NEon24, Niepoprawni..O prezentowaniu sowieckiej propagandy nie wspomnę.... Konkrety ? Proszę :
https://naszeblogi.pl/64030-ch...
Na NB cenzury nie ma dowód :to to iż stąd za powyższe nie wyleciałeś..a szkoda. Uważaj na swój portalik Wolne Media... ( Ma na pieńku z ABW).tam sobie prezentuj rusofilowe poglądy..
Ty swego czasu będąc adminem na portalu NEon24 calkowicie pozbawiłeś pisania osobom majacym inne poglądy niz pro sowieckie blokując ich oraz usuwając permanentnie ..przypomnieć fakty ?
21-11-2024 [13:28] - sake3 | Link: @Pers.......Co tak mi niby
@Pers.......Co tak mi niby wolno na NB panie @Pers jako pisowcowi? Jestem jakoś specjalnie traktowana? Bo tu z pisowców ostałam się chyba już tylko jedna. Nie wiem zresztą czy jestem przez pana zaliczona również do grupy pospolitych chamów.
21-11-2024 [13:40] - Tomaszek | Link: Pers iljicz Ruszkiewicz
Pers iljicz Ruszkiewicz
Jako cham stanowczo protestuję przeciw imputowaniu mi popierania banderowskiej UPAdliny .
Wypraszam sobie takie insynuacje .
20-11-2024 [20:40] - Kazimierz Kozio... | Link: PAD spełniał wymienione
PAD spełniał wymienione warunki: konieczny i ten spełniający "pewne postulaty programowe". Co z tego wyszło? wielka wtopa! został, niestety, jednym z głównych architektów obecnej degrengolady :-(
20-11-2024 [20:58] - sake3 | Link: No tak, jeśli degrengolada to
No tak, jeśli degrengolada to natychmiast na architektów typujecie PiS i prezydenta. Jakoś nikt nie chce się odnieść do rządów i działań tuskobandy. Zrozumiałe, że przy takim nastawieniu nie ma co marzyć ani o praworządności ,ani o właściwym prezydencie ani nawet o Polsce..To strach urazić wielkiego Tuska i jego wspaniała ekipę. Lepiej czekać aż tuskobanda usadzi już wszystkich swoich na posadach nie interesując się krajem. I starym zwyczajem zwalić to na PiS.
20-11-2024 [23:19] - Kazimierz Kozio... | Link: skoro POpaprańcom umożliwili,
skoro POpaprańcom umożliwili, wręcz dali zielone światło, to "tuskobanda" nie mogła nie skorzystać z okazji
20-11-2024 [22:21] - tricolour | Link: Bardzo mi się podoba
Bardzo mi się podoba konstatacja, że kandydat, który ma szansę wygrać wybory prezydenckie może na to stanowisko się nie nadawać. A ten, który się nadaje, nie jest w stanie wyborów wygrać.
Żryjcie się dalej nawzajem, to prezydenta przywiezie wam w kopercie bąbelkowej Putin, Xi czy inny jeszcze Ypsilon.
21-11-2024 [03:37] - Tomaszek | Link: Widzisz Kolorowy ?
Widzisz Kolorowy ?
"No bo w życiu tak to bywa , krowa tonie łańcuch pływa ". Już raz tak było . Zgadnij ostatni "kwiatek" tego co dziesięć prawie lat "się nadawał" . To może byc lepsze jak wszelkie Veta . To jakby namaścił Trzaskowskiego czy Sikorskiego , chyba że Hołownię . Do prezesa już chyba dotarło .
20-11-2024 [22:36] - Jabe | Link: Jednego z pewnością zabraknie
Jednego z pewnością zabraknie – wiarygodności.
20-11-2024 [23:00] - smieciu | Link: Ludzie ocknijcie się. Decyzja
Ludzie ocknijcie się. Decyzja kto będzie kandydować wykracza poza Polskę. Żadne partyjne frakcyjki. Wojna na Ukrainie się liczy do której Polska jest najważniejszą przybudówką. Biden na odchodne nakręca wojnę na Ukrainie. Gabinet Trumpa składa się z ludzi, którzy niemal wszyscy także mają styk z tą wojną. Która oddziałuje na całą Europę. Cały świat zaangażowany. A wam się wydaje że jakieś ktosie z PO czy PiS decydują?
Mój ostatni tekst jest na ten temat. W sumie kolejny też niemal cały napisałem ale chyba trochę zbyt odjechany więc nie wiem czy go wrzucę. Tak czy siak chyba każdy powinien był dostrzec jak potężne siły przeciągają linę, której kluczowy kawałek znajduje się na naszym terytorium.
Te siły mają udziały w obu partiach. Z tym że jedna (siła) póki co dominuje w obu. Po wyborze Trumpa rzeczy zaczynają się mimo wszystko klarować. Zaczyna być lepiej widoczne kto komu służy. Widać ile ściemy jest produkowane w tej kwestii. Jak bardzo mylące może być przekonanie o zażartej walce między PO i PiS. Owszem walczą, owszem ludzie się żrą. I tam na górze i tu na dole. Tylko że to bez znaczenia dla tych, których interesuje tak naprawdę jedno: Ukraina.
W tej kwestii ma być jedność. I jest!
Co tam pisze przykładowo autor, pan redaktor Sakiewicz?:
Stałym wysiłkiem polskiej dyplomacji po prostu musi być budowa więzów transatlantyckich w oparciu o Stany Zjednoczone i ich sojuszników, a szczególnie Wielką Brytanię. Trzeba sprawić, by USA i ich sojusznicy mieli jak największy interes militarny i gospodarczy we współpracy z Polską.
Że ma być jak było! W końcu to USA Bidena nakręcają wojnę i wsparcie Ukrainy a W. Brytania obecnie jest głównym europejskim psem łańcuchowym, optującym za rozkręcaniem wojny.
Poza tym każdy może drzeć mordę do woli. Wierzyć swoich świętych przeciw tym drugim, złym. Właściwie to nawet lepiej. Im bardziej ogłupieni tym łatwiej przyjdzie nakłonić ich do kolejnych głupot. Za pomocą pudelkowych teoryjek.
A póki co, jeśli wojna miałaby się przeciągać kontrolowanie polskiej prezydentury jest kluczowe ze względu na nasze wojsko i politykę międzynarodową. Kontrolowany prezydent może oznaczać możliwość dokonania ostatniego kroku na drodze do podłączenia Polski do Ukrainy. Dalszego popychania tego co ostatnio wydawałoby się może wreszcie stanąć.
A obecnie sporo wskazuje na to że do tzw. walki może stanąć dwóch, mających to samo zaplecze. Czyli wynik będzie i tak jeden i ten sam. Choć ludzie będą święcie przekonani (także na szczytach partyjnych szczebli) że trwa zacięta wyborcza walka.
Nie... bo będzie tylko jedno ważne zadanie do wykonania, to na które trzeba się zgodzić już teraz.
20-11-2024 [23:30] - u2 | Link: "Decyzja kto będzie
"Decyzja kto będzie kandydować wykracza poza Polskę."
Skoro tak, to decyzja jest prosta. Przecież światowy hegemon zza Wielkiej Wody nie postawi na kacapsko-szkopskie pieski typu Rafau Czajkowski aka Czasku-Prasku, czy też na Zdradka Sika.
Wybór jest niezwykle prosty: Dominik Tarczyński for the Polish President !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-) :-) :-)
PS. Wybory w Bolanda b. przypominają te wybory w USA. Tuskatura próbuje za wszelką cenę powsadzać do więźnia opozycję demokratyczną, pozbawia należnego finansowania opozycję demokratyczną, ma wsparcie merdialnej ubeckiej szczujni. Dokładnie tak było w hameryce. Fake merdia biły bezlitośnie w Trumpa, sądy stawiały dziesiątki, setki zmyślonych zarzutów.
21-11-2024 [11:49] - sake3 | Link: @Smieciu...... Czy pisze pan
@Smieciu...... Czy pisze pan o rosyjskim planie rozdziału i przyłączenia 1/3 Ukrainy do Polski ,Wegier i Rumunii w ramach tzw.,,terytorium dyskusyjnych'' ? To trochę inaczej wygląda niż ostatni krok podłączenia wg pana Polski do Ukrainy. Ta trzecia część do rozbiórki-obwody lwowski, żytomierski zakarpacki, chmielowski jako pozostałość do której plan rosyjski zaprasza i nas kraj i tak zresztą zostanie pod kuratelą Rosji.
21-11-2024 [05:04] - czarna bandera | Link: "Powinien być to kandydat
"Powinien być to kandydat wybieralny" - powiedział Prezydent Andrzej Duda. Czyli taki, by mogli zagłosować na niego nie tylko wyborcy PiS. Czyli (moim zdaniem) nie Przemysław Czarnek czy M. Błaszczak. Kto stał u boku Andrzeja Dudy w tamtych kampaniach, kto mu pomagał?
https://wydarzenia.interia.pl/...
21-11-2024 [08:15] - Ijontichy | Link: To nie tak...Pani Beata
To nie tak...Pani Beata Szydło ZOSTAŁA ZMUSZONA W II TURZE DO PROWADZENIA KAMPANII DUDY!!! Z M U S Z O NA!!! Przez Kaczyńskiego!
Za to co Duda zrobił Pani Szydło i jej rządowi....ona powinna wylać na głowę Dudzie garnek wrzątku!!
Typowe NIE CHCĘ ALE MUSZĘ...
21-11-2024 [16:21] - Hornblower | Link: Po pierwsze, to należałoby
Po pierwsze, to należałoby poczytać o uprawnieniach prezydenta RP, a potem pisać o jego programie. A po drugie, jak na bantustan przystało, prezydentem powinien zostać Inofizielle Mitarbeiter.
21-11-2024 [17:58] - Alina@Warszawa | Link: Prezydentem powinien zostać
Prezydentem powinien zostać człowiek, który spełnia 3 podstawowe warunki wstępne:
1) Był na odsłonięciu Pomnika Rzezi Wołyńskiej w Domostawie 14.07.2024
2) Zapewni wszystkich Polaków, że zlikwiduje zwyczaj zapalania świec chanukowych w polskich urzędach (wręcz zabroni)
3) Potrafi odpowiedzieć na pytania sformułowane przez panów Skowrońskiego i Sklepowicza w arcyciekawym filmie PRZEKRĘT STULECIA, CZYLI POLSKI JUŻ NIE MA! R. Sklepowicz, M. Skowroński w BEZ RETUSZU (23) :
Obaj panowie podają sensacyjne informacje o zarejestrowaniu Rzeczpospolitej Polskiej jako spółki w Nowym Jorku w USA! Została zarejestrowana w 2002 roku przez polskiego ministra finansów (w czasie rządu Leszka Millera!).
W amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd zarejestrowane są jako spółki prawa handlowego polskie sądy apelacyjne (!), rejonowe, urzędy miasta, urzędy skarbowe, ZUS, prokuratury, agencje wywiadu, jednostki wojskowe, kancelaria prezydenta, sejmu, senatu, ambasady!
Mecenas Sklepowicz pyta rządzących: W JAKIM PAŃSTWIE MY ŻYJEMY? Czy ta spółka jest na giełdzie? Czy KAŻDY MOŻE JĄ KUPIĆ? Kto jest właścicielem akcji spółki o nazwie RP?
Czyje wobec tego czyje są wszystkie pieniądze i aktywa, a szczególnie owych 400 ton złota, o których słyszymy jak się chwali prezes NBP w reklamówkach w nowych prywatnych telewizjach? Czyja jest Polska?
A ja pytam przy okazji, czy my, obywatele swojego państwa, jesteśmy wolnymi ludźmi, czy niewolnikami, nieświadomymi swojego niewolnictwa? Czyja jest wobec tego Tuskowa "dziura budżetowa" i skąd się wzięła?
I przyszedł mi właśnie do głowy 4 warunek, który powinien spełnić kandydat na prezydenta, ale dopiero jak zostanie tym prezydentem - doprowadzi do zlikwidowania zapisu, o RP jako spółce giełdowej w Nowym Jorku, bez żadnych zobowiązań finansowych z naszej strony. Ten zapis został bowiem dokonany bez zgody Sejmu, bez referendum, samowolnie przez jakiegoś polityka. Niestety w czasie kampanii prezydenckiej kandydat nie może zgłosić takiego zamiaru, bo groziłoby mu to po prostu śmiercią, albo fizyczną, albo polityczną.
21-11-2024 [18:49] - sake3 | Link: @Alina.....Wystarczy
@Alina.....Wystarczy spełnienie tych trzech warunków by być dobrym prezydentem? Chyba powinno się oczekiwać czegoś więcej. Przede wszystkim wiedzy ,umiejętności poruszania się w polityce , spojrzenia na Polskę i sprawowania władzy zgodnie ze swymi uprawnieniami. Ponieważ już częściowo znane są nazwiska kandydatów,znamy też nazwiska byłych prezydentów . Chyba możemy sobie wyrobić zdanie czy byli dobrymi prezydentami, czy godnie reprezentowali swój kraj na zewnątrz, czy byli czymś więcej niż Strażnikami Żyrandola jak pan Komorowski tak odcięty od społeczeństwa, że kandydując nie potrafił prowadzić normalnych z nim rozmów. Prezydent nie powinien być taką głową państwa jak Kwasniewski , Wałęsa, czy Komorowski i to jest podstawowy warunek w wyborach.
21-11-2024 [19:03] - Alina@Warszawa | Link: Ja przecież określiłam tylko
[18:49] - sake3
Ja przecież określiłam tylko 3 warunki wstępne, wg mnie konieczne! Nie pisałam kto ma być "dobrym prezydentem" - Ty sama to dopisałaś. Ja tylko zastanawiam się, czy proponowani nam kandydaci w ogóle nadają się na ten urząd! Jak na razie widzę jakichś, ale tylko jeden spełnia moje 3 warunki ...
Przy okazji! Czy uważasz prezydenta Andrzeja Dudę za dobrego prezydenta?
Albo - kto wg Ciebie był dobrym prezydentem Polski?
21-11-2024 [19:16] - sake3 | Link: @Alina.....Dobrym prezydentem
@Alina.....Dobrym prezydentem Polski był prezydent Lech Kaczyński dlatego że miał wizję Polski. Trzeba przyjąć, że nigdy żaden z prezydentów ,nie tylko Polski nie jest ideałem w 100%. To w polityce niemożliwe. Prezydent Duda aczkolwiek prezentuje linię właśnie Lecha Kaczyńskiego,ale nie podołał tak zresztą jak i on atakom. Poziom nienawiści rozciągany na nich był nie do udźwignięcia. Owszem ,napisałam ,,dobry prezydent'' ,bo chyba o to właśnie chodzi a nie tylko by był prezydentem.