Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Czy Nowy PIS zawalczy z laicyzacją bazy Konfederacji?
Wysłane przez jazgdyni w 02-10-2024 [23:58]
Dwa wyjaśnienia na początek. Piszę Nowy PiS, bo nie ma jeszcze w sferze publicznej nazwy tak nam natychmuast potrzebnego, ogólnopolskiego ugrupowania, które będzie miało wszechstronne i silne poparcie narodu. Oczywiście zakładam w tym udział sporej części partii Prawa i Sprawiedliwości, bez tych co zakładają monopol na prawicy swojego ugrupowania. "Stary PiS", który nadal istnieje w stanie konfliktów wewnętrznych, a na zewnątrz w denerwującym swoich wyborców marazmie, nie ma już racji bytu. Ciekaw jestem, kiedy nie tylko fanatycy tej konfiguracji, ale przede wszystkim żelazny krąg władzy PiSu tę oczywistość przyswoją i przełkną tę kluchę, która im stoi w gardle.
Natomiast jeżeli mówię "baza Konfederacji", to mam na myśli cały młody elektorat tej korporacji, która składa się z kilku różnorodnych ugrupowań.
Klub Jagielloński przeprowadził świetną dyskusję, a może nawet spór, między byłym premierem Mateuszem Morawieckim, a wicemarszałkiem, jednym z przywódców Konfederacji, Krzysztofem Bosakiem. Jako dyskutanta neutralnego zaproszono Jana Marię Rokitę z długo brodą, który po odejściu z aktywnej polityki, stał się świetnym analitykiem i komentatorem sytuacji w kraju i na świecie.
O co chodzi z tą laicyzacją?
Otóż w oparciu o dane CEBOSu tylko 5% wyborców PiSu deklaruje, że nie chodzi regularnie na coniedzielne msze. Przyznam, że nie jestem taki pewien uczciwych deklaracji elektoratu. To środowisko bowiem krzywo patrzy na tych, co nie przestrzegają kościelnych kanonów, więc zapytani w sondażach nieco oszukują
Natomiast największą grupą wiekową wspierającą Konfederację są młodzi ludzie w wieku 18-29 lat. Często są to osoby, które wchodzą na rynek pracy, studenci lub młodzież zainteresowana bardziej radykalnymi, wolnorynkowymi poglądami gospodarczymi i liberalnym podejściem do państwa
Elektorat Konfederacji, mimo że partia promuje konserwatywne i tradycyjne wartości, nie jest w pełni jednorodny pod względem światopoglądu religijnego. Choć Konfederacja często odwołuje się do katolickich i chrześcijańskich wartości, wśród jej wyborców można znaleźć również osoby o laickich lub liberalnych poglądach w kwestiach religii.
Badania i sondaże przeprowadzane w ostatnich latach wskazują, że około 30-40% elektoratu Konfederacji deklaruje postawę laicką, czyli oddzielenie religii od polityki lub brak praktykowania religii w tradycyjnym sensie. Może to wynikać z faktu, że część wyborców wspierających Konfederację identyfikuje się głównie z jej libertariańskimi i wolnorynkowymi postulatami, a niekoniecznie z jej agendą religijną.
- Mamy wyraźny podział w elektoracie: Choć Konfederacja przyciąga konserwatywnych katolików, ma także zwolenników o bardziej liberalnych lub laickich poglądach, którzy cenią wolność osobistą i sprzeciwiają się ingerencji państwa (w tym także kościoła) w życie prywatne.
- No i jest tam libertariański komponent: Skrzydło wolnorynkowe i libertariańskie (reprezentowane przez środowisko dawnej partii KORWiN) skupia często ludzi, którzy wyznają laickie poglądy i uważają, że państwo nie powinno promować żadnej religii ani wartości religijnych.
Wielu obserwatorów, jak wspomniany Klub Jagielloński, którzy starają się znaleźć punkty, będące przeszkodą w tak potrzebnej na prawicy unii i wspólnego działania PiSu z Konfederacją, uważają, że niebezpieczeństwo odchodzenia prawicy od kościoła, przede wszystkim katolickiego, jest istotną przeszkodą w porozumieniu.
Niestety trzeba przyznać, że dla obu stron stosunek do religii to istotna różnica.
Chciałbym tu dodać jeszcze coś: moją osobistą obserwację. Czegoś, czego w trakcie dyskusji nie podejmowano.
Nasz, nie bez kozery nazywany kościołem narodowym, kościół katolicki jest obecnie mało atrakcyjny i z wielu względów powoli traci zaufanie i poparcie coraz liczniejszego grona wierzących Polaków. A młodych po prostu nie potrafi do siebie i do wiary przekonać.
Po pięknych, wspaniałych latach świętego Jana Pawła II, kiedy emocje jeszcze długo po śmierci papieża trwały, polski episkopat, jakość dziwnie stawał się coraz bardziej bierny i hermetyczny, a nie aktywny i, że tak powiem, nie pokazywał, że jest "wśród wiernych i całego polskiego ludu".
Episkopat Polski to główna instytucja kierownicza Kościoła katolickiego w Polsce, odpowiedzialna za koordynację działań Kościoła w kraju. Jego oficjalna nazwa to Konferencja Episkopatu Polski (KEP). Skład episkopatu obejmuje wszystkich biskupów Kościoła katolickiego działających na terenie Polski, w tym biskupów diecezjalnych, biskupów pomocniczych i biskupów emerytowanych.
- Czy Abp Stanisław Gądecki – metropolita poznański (od 2014 roku przewodniczący KEP), który przewodniczy Konferencji Episkopatu Polski i reprezentuje ją na zewnątrz, jest księdzem popularnym w narodzie, w pełni szanowanym i cieszącym się zaufaniem? Ja nie wiem.
- Zastępcą przewodniczącego jest Abp Marek Jędraszewski – metropolita krakowski Dla mnie to jedyny polski biskup patriota, godny najwyższego szacunku. I takim szacunkiem wśród wiernych się cieszy. Niestety, nie można tego powiedzieć o reszcie episkopatu.
Rzeczpospolita w chwili obecnej ma w kraju tylko dwóch kardynałów. I obaj są już wiekowi i jeden jest na emeryturze. To, ilu naród posiada kardynałów jest dosyć prestiżowe, bo przypomnę, kardynałów namaszcza sam papież.
Jeden to kardynał Nycz, nadal aktywny metropolita warszawski, a drugi to kardynał Dziwisz – emeryt.
Papież Franciszek, jak dotychczas, dziesięć lat temu, w 2014 roku, mianował kardynałem jedynego Polaka, abpa Konrada Krajewskiego, który pełni funkcję jałmużnika papieskiego (czyli odpowiada za działalność charytatywną Watykanu).
Czyli przez następne 10 lat – nic. Watykan już raczej Polską za bardzo się nie interesuje.
Mamy tu dwa zjawiska, które mogą powodować pewne ostudzenie naszego społeczeństwa w stosunku do kościoła. Jestem oczywiście pewien, że nie chodzi o wiarę, o dziesięć przykazań, Biblię i Słowo Boże – Polacy w dużym stopniu są nadal wyznawcami wiary katolickiej. Niestety, zarówno dosyć bierna postawa naszych biskupów, a także sporej części księży, oraz coraz bardziej nasilająca się rezerwa w stosunku do papieża Franciszka, którego idee i poczynania trudno zrozumieć, bo stają się, wbrew dwóm tysiącom lat tradycji, coraz bardziej liberalne. A to wiernym podobać się nie może.
Maleje więc proces katolickiego wzrastania. Według szybko rozwijającej się kultury bezstresowego wychowywania, czyli, jak ja to widzę, porzucenia dyscypliny i poczucia obowiązku, dziecko puszczone samopas, samo wybiera światopogląd, zgodnie z modą i naciskiem swojego szkolnego środowiska. M.in. to, czy będzie uczęszczało na lekcje religii, a nawet, czy przystąpi do pierwszej komunii.
Młodzi także nie są odporni na nachalną propagandę i fachowe techniki manipulacji społecznej. Bardzo łatwo ulegają modom i trendom neoliberalnego lewactwa, które praktycznie panuje nad przeważającą większością mediów i sektora reklamowego. A także ważne dla nich jest to, że ta tworzona dla nich subkultura pochodzi z "mitycznego" zachodu.
To przecież nie jest ani nic dziwnego, ani nic nowego. Każde pokolenie miało swoją subkulturę w młodości. Szczególnie będąc nastolatkiem, z apogeum we wieku maturalnym. Ten okres życia już nasi pradziadkowie nazywali etapem buntu. Właściwie bym poprawił: - to dla każdego był czas poszukiwań i budowy swojej tożsamości. Wtedy również w dużym stopniu odrzucaliśmy reguły i zasady w jakich nas wychowywano.
Taki stan, takiej jeszcze nie w pełni ukształtowanej dojrzałości, trwa mniej więcej do 40 roku życia, czyli do momentu, kiedy nasze mózgi kończą się dalej rozwijać i uzyskują pełnię swojej wartości.
Subkultura obecnego młodego pokolenia, można skrótowo powiedzieć, zarażona jest w dużym stopniu przez konsumpcjonizm, a także paradygmat, że dobro (do którego dążymy przez całe życie) to jest po prostu przyjemność.
I tu mamy fundamentalny problem. To przerwana ciągłość międzypokoleniowa. To głęboki rów pomiędzy starszymi pokoleniami kultury i wartości tradycyjnych, a tymi czterdziestolatkami, którzy wszyscy przecież urodzili się już po Okrągłym Stole, a pełną świadomość otoczenia i świata zdobyli już po zubażających eksperymentach, rozkradania narodowego majątku, a komunistycznych ubeków przeobrażających się w oligarchów, co majątek zdobyli przez ordynarną kradzież. Nie widzieli także tych ówczesnych 3 milionów młodych Polaków, co wyjechali na zachód, jak to się mówiło za naszych dziadków: - za chlebem.
Nie poznali mocy i świętości Jana Pawła II. Nie przeżyli szoku zamordowania księdza Popiełuszki.
Nie mają tego balastu doświadczeń, które my – starsi mamy.
Z osobistego doświadczenia wiem, że trudno nam się rozmawia i często niełatwo jest zbudować wspólną platformę pomiędzy "młodymi", a "starymi".
Na dodatek jeżeli faktyczny przywódca niemalże całej patriotycznej prawicy, Jarosław Kaczyński i jego bliskie otoczenie to ludzie o silnym przekonaniu wyższości swoich racji, co bardzo zmniejsza tolerancję i chęć kompromisu, to tworzenie nawet najlepszych koalicji jest trudne.
Nawet czasami chodzi mi taka myśl po głowie: - czy oni, ci pisowcy, może wcale nie chcą wyborów wygrać? Bycie w opozycji, czekając na najlepszy moment, kiedy, co dosyć prawdopodobne, przeciwnik się wyloży sam. Po co się więc wysilać? Przez osiem lat sprawowania władzy zarobiło się niezłą sumkę.
Tak więc widzę nikłe szanse, na stworzenie obozu prawicowego w oparciu o ewentualną koalicję Prawa i Sprawiedliwości i Konfederacji. Już bardziej prawdopodobna wydaje się koalicja z Polskim Stronnictwem Ludowym. Oczywiście pod warunkiem, że taki układ będzie miał szanse na sukces, a PSL, jak to robił przez dziesięciolecia, zyska na tym dużo. I tutaj, także nie istnieje problem konfliktu między Polską wierzącą, a liberalnymi ateistami.
Jak by do tego nie podchodzić, kwestie wiary, w momencie, gdy laicyzacja całego obszaru "białego człowieka" jest jednym z kluczowych zadań całej tej neo-bolszewii, pod kryptonimem liberalna lewica, mogą być ważną przeszkodą w dojściu do porozumienia.
Komentarze
01-10-2024 [15:19] - u2 | Link: ***zapytani w sondażach nieco
***zapytani w sondażach nieco oszukują***
Ale sondaże przeprowadza się na tzw. reprezentatywnych próbkach. Więcej ankietowanych nie znaczy wcale lepiej. Jest pewna milcząca większość, która się nie udziela w sondażach i to sondażownie również muszą uwzględniać. Żadna sondażownia nie zdradza tajemnic swojej kuchni. Weryfikacją są np. wyniki wyborów.
***kościół katolicki jest obecnie mało atrakcyjny***
Świadczą o tym statystyki, w spisie powszechnym w 2013 wiarę katolicką zadeklarowało aż 33 mln Polaków. 10 lat później już tylko 26 mln.
Trwa bezpardonowy atak na chrześcijaństwo na zachodzie i w Bolanda. To jest główna przyczyna laicyzacji. Kościół jest przedstawiany wyłącznie w negatywnym świetle jako zbiór pedofili i pazerniaków jeżdżącymi Maybachami. Poza tym kadra kościelna jest mocno powyżej 70 lat. Emerytura przysługuje dopiero od 75 roku życia. Nie widać świeżej krwi.
01-10-2024 [15:51] - Darek65 | Link: "Maleje więc proces
"Maleje więc proces katolickiego wzrastania. Według szybko rozwijającej się kultury bezstresowego wychowywania, czyli, jak ja to widzę, porzucenia dyscypliny i poczucia obowiązku, dziecko puszczone samopas, samo wybiera światopogląd, zgodnie z modą i naciskiem swojego szkolnego środowiska." - jeśli nie ma przykładów z tej strony, to wybiera się to, co jest łatwe i dostępne pod ręką. I rodzice już zauważają, że to bezstresowe wychowanie, to droga na manowce. Tylko, czy ktoś ich wspiera poza pustymi sloganami? Dlaczego nie wychodzi się do ludzi ? Taki prosty przykład. Dlaczego w strukturach PIS-u nie ma np. fundacji ekologicznej, która zaproponowałaby ciekawą formułę działania, strawną, a przede wszystkim dla młodych. I nie piszcie o tym idiocie, co to zaproponował piątkę dla zwierząt. Może jakaś ogólnopolska akcja typu "sprzątanie Polski". W ramach tych działań proekologicznych można uczyć, że zgodnie z katolicyzmem czyń sobie ziemię poddaną nie oznacza niszcz ją, a korzystaj i dbaj. Bez tego bogojczyźnianego zadęcia, które w niektórych ustach, to kpina, żart i hipokryzja. Czy PIS ma swój think-thank, coś na wzór Instytutu Jagiellońskiego ? Niestety, wizerunek jest taki, że to grupa starych pierdzieli, tłustych kotów. I można się obrażać, protestować, ale tak jest. Wizerunek, to coś, co długo się buduje i łatwo można stracić. Parafrazując, do Kościoła można iść leżeć plackiem i się biczować, a można iść, z radością słuchać nauk i śpiewać.
"w oparciu o ewentualną koalicję Prawa i Sprawiedliwości i Konfederacji." - wystarczy, że PIS zajmie się sobą, wstrzyma się od kąśliwych uwag, a już będzie dobrze. W ostatnim, niedzielnym programie Rymanowskiego Fogiel z Bosakiem, wspólnie zaorali tego tłuka Kropiwnickiego.
"koalicja z Polskim Stronnictwem Ludowym" - wolne żarty... jak widzę tego komucha Zgorzelskiego, to mam odruch wymiotny. Nie myśleć o koalicjach, zająć się sobą, robić swoje i patrzeć, co się będzie działo.
01-10-2024 [16:05] - u2 | Link: ***komucha Zgorzelskiego***
***komucha Zgorzelskiego***
To żaden komuch. Może agenciak, bo wyszedł z KPN Moczulskiego, a Moczulski wspiera Tuska. Była jakaś awantura że twórca rozwinięcia skrótu PZPR był agenciakiem. Całkiem możliwe. Pamiętam że w latach 80-tych agenciak był na agenciaku i agenciakiem poganiał. Dzięki temu PZPR, a właściwie MSW Kiszczaka, otumaniło społeczeństwo i spacyfikowało bardziej aktywnych działaczy "S".
01-10-2024 [17:25] - jazgdyni | Link: @Darek65
@Darek65
"... Fogiel z Bosakiem, wspólnie zaorali tego tłuka Kropiwnickiego...."
Wspólnie zaorali bo mają wspólny język. To to samo pokolenie.
01-10-2024 [16:32] - tricolour | Link: W kwestii formalnej: dopóki
W kwestii formalnej: dopóki będę nazywany lokalnym głupkiem, dopóty wszelkie pomysły na koalicję możecie sobie wsadzić w dupę. I to z definicji.
Stary zgred myśli (???) że na chwilę schowa głowę w piasek i ma czyste konto - to tak nie działa. Nie będzie żadnych koalicji do dnia pogrzebu.
01-10-2024 [16:49] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
***dopóki będę nazywany lokalnym głupkiem, dopóty wszelkie pomysły na koalicję możecie sobie wsadzić w dupę. I to z definicji***
A któż ciebie tak nazywa męczenniku Tituska? Jesteś niezwykle wykształconym inżynierem, ale kompletnie bez kultury osobistej. Teraz tego nie uczą w szkołach? :-)
01-10-2024 [17:13] - jazgdyni | Link: @u2
@u2
Uważaj! Kogo teraz ludziska nazywają inżynierami? Myślisz, że on też?
01-10-2024 [17:18] - u2 | Link: ***Myślisz, że on też?***
***Myślisz, że on też?***
Patrząc po jego głębokich dyskusjach z Tomaszkiem, to na pewno jest jakimś inżynierkiem, tylko takim, który nie zdradza swojego wykształcenia, ani doświadczenia :-) :-) :-)
PS. Cała ta pełomafia jest pełna takich cwaniaczków, którym brakuje elementarnej kultury osobistej. Cwaniaczek przyciąga inne cwaniaczki. :-)
01-10-2024 [23:42] - Tomaszek | Link: Ubociń
Ubociński
Jedyny wyczyn inżynierski o jaki go posądzam to nawijanie cewek . Reszta czyli wiedza i obycie to wartości ujemne . Dowiedzione i wyśmiane , epokowe odkrycia rodem z czarnej dupy . Nawet spodka od talerzyka nie odróżnia . Z resztą pozostali "inżynierowie" na tej blogerni też jak by po dyplomie gdzieś w stołki pierdzieli całe życie . Do końca będę pamiętał dyskusję "tres debiles" na blogu Janusza o klimie . Jeden z nich to zdaje mi się doktorem fizyki był .
Jajca się dzieją jak berety na tym świecie , to co , blogernia to jakaś ambasada ?
01-10-2024 [17:26] - tricolour | Link: Kulturę osobistą, będącą
Kulturę osobistą, będącą ledwo fragmentem tzw własnego standardu, nabywa się i wynosi się z domu rodzinnego. Szkoła jest tylko dodatkiem.
Korzystając z tego standardu traktuję kulturę osobistą adekwatnie do zachowania adwersarza w wyniku czego jest ona narzędziem, nie celem.
PS. Dodam jeszcze, że kilkakrotnie pisałem o swoim wykształceniu. O doświadczeniu mniej ponieważ nie jesteście dla mnie partnerami do takiej otwartości.
01-10-2024 [17:30] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
***nabywa się i wynosi się z domu rodzinnego***
Czyli to twoi rodzice nauczyli ciebie tego braku kultury, wulgaryzmów, wyzywania i poniżania innych. Nie zazdroszczę, choć sam pochodzę z zadupia, to tutaj są trochę inne zwyczaje niż w wielkim mieście. Jest dużo sympatyczniej i przyjemniej :-)
01-10-2024 [17:34] - tricolour | Link: @u2
@u2
Ciągle muszę prostować twoje niedojrzałe wypowiedzi: nie "nauczyli ciebie braku kultury" tylko nauczyli mnie nie tylko kultury, ale TAKŻE nazywania xuja po imieniu. Taka umiejętność jest ważnym elementem kultury osobistej.
Czy teraz już rozumiesz?
01-10-2024 [17:37] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Jak byś się nie wysilał to nigdy nie nauczysz się savoir-vivre`u. Nie dał ci ojciec, nie dała ci matka. Pozostaje tylko sąsiadka :-)
01-10-2024 [17:40] - tricolour | Link: @u2
@u2
Przychodzi mi to bez wysiłku - stąd ta twoja zazdrość.
😛😛😛
01-10-2024 [17:42] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Ale czego mam tobie zazdrościć? Żonki zwolenniczki PiSu? Synka, który gra w szachy? Czy tego, że tutaj musisz być z polecenia szefa? :-)
01-10-2024 [18:07] - tricolour | Link: Rozsądku. Rozsądku możesz mi
Rozsądku. Rozsądku możesz mi zazdrościć.
Bo gdybyś go miał, to by ci do głowy przyszło coś więcej od "musisz być z polecenia szefa".
01-10-2024 [18:31] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Widzę że jesteś tutaj nie z własnej woli. Zaprzeczając tylko potwierdzasz. To są proste sprawy :-) :-) :-)
01-10-2024 [19:57] - tricolour | Link: Tak, masz rację - skoro polak
Tak, masz rację - skoro polak uważa, że zaprzeczając potwierdzam, to mówiąc o produkcji Izery ma na myśli ściernisko.
I ser z Lidla.
😄😄😄
01-10-2024 [20:14] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Przecież Izera nie powstanie na pstryknięcie palca. Co z ciebie za inżynier, jeśli nie masz pojęcia o procesie produkcyjnym?
Poczytaj lepiej co się dzieje w twoich Niemczech. 5000 mostów do natychmiastowego remontu. Niemcy obudzili się z ręką w nocniku po zawaleniu się mostu Caroli w Dreźnie. Na nic nie mają kaski. Tak jak twój firerek aus Zoppott. Przypadek? Nie sądzę. Wy bohatersko walczycie z problemami, które sami tworzycie :-) :-) :-)
01-10-2024 [20:42] - tricolour | Link: Podstawą waszej porażki jest
Podstawą waszej porażki jest brak rozeznania i trwanie w iluzji więc guzik mnie obchodzą niemieckie mosty i nocniki.
Co do procesu produkcyjnego - to najpierw musi być infrastruktura gdzie ów proces mógłby zaistnieć. Na ściernisku jedynym procesem jest budowa kretowisk. Sama zaś Izera nie powstanie nigdy, nawet gdy będziecie się modlić na kolanach do boga Autozjusza, ponieważ blisko dwie dekady temu - jak rzeczowo powiedział prezes Electromobility Poland pan Piotr Zaręba - Polska utraciła kompetencje w budowie samochodów osobowych. Co najwyżej możemy sobie kupić...
01-10-2024 [21:55] - u2 | Link: ***prezes Electromobility
***prezes Electromobility Poland pan Piotr Zaręba***
No sam widzisz, nawet nazwiska nie zapamiętałeś, a zmyśloną historyjkę o 75-letnim staruszku pamiętasz i ciągle powtarzasz :-) :-) :-)
02-10-2024 [00:05] - Tomaszek | Link: Tak kolorowy
Tak kolorowy
Ostani polski samochód wyprodukowano a w zasadzie wykonano 10 lat temu . I jak zwykle gebelsy wszystko rozyebali . Wiesz o czym piszę ?
02-10-2024 [10:48] - tricolour | Link: @tomaszek
@tomaszek
Nie wiem, temat przestał mnie interesować.
Wszystkie dawne demoludy, które produkowały samochody, dalej to robią, tylko nie my. I nie jest to wina mitycznych gebelsów tylko polska miłość do zachodnich produktów. Na dziesięć importowanych marek aż dziewięć pochodzi z niemiec, te wszystkie wypierdziane golfy i passaty. Zawsze tak było, czy to pralki, telewizory, samochody.
Więc stało się tak, jak chcieliśmy i polskiego nie ma. Sprzedane.
02-10-2024 [10:51] - u2 | Link: ***demoludy, które
***demoludy, które produkowały samochody, dalej to robią, tylko nie my***
To nic dziwnego, bo z ciebie taki inżynier, który nic nie potrafi, nic nie może.
PS. A te twoje demoludy to produkują na własnych licencjach, czy jednak zagranicznych? Wskaż mi choć jedno oryginalne rozwiązanie waszej demokracji walczącej :-) :-) :-)
02-10-2024 [10:59] - tricolour | Link: @u2
@u2
Nie potrafisz się odnieść do tematu. Siedzisz od rana do wieczora, siedem dni w tygodniu, bez umiejętności zrozumienia sensu wypowiedzi. To jest ułomność, może też fizyczna, ale z pewnością intelektualna.
Jeżeli produkują na licencji, to i tak mają lokalne biura badawcze, służby utrzymania ruchu, dostawców, kooperantów, wieloletnie doświadczenie zawodowe, szkoły.
02-10-2024 [11:03] - u2 | Link: ***produkują na licencji***
***produkują na licencji***
No widzisz, a ty nawet na licencji nie potrafisz. Cienias z ciebie, żaden inżynier :-) :-) :-)
02-10-2024 [11:55] - tricolour | Link: No właśnie - dlatego
No właśnie - dlatego proponowałem, by każdy chętny opisał, napisał, co ostatnio zrobił.
I takie tuzy, jak ty, morda w kubeł. Januszek całą dobę siedzi przed TV. Jedynie Tomaszek oraz Ely napisali. Mało tego - kolega drugie auto chce restaurować, a prawdziwi inżynierowie - prawdziwi polacy dokładnie nic. Zero, ściernisko, nawet ich partia nic nie robi.
Bardzo dobrze jest być takim cieniasem, jak ja.
02-10-2024 [12:33] - u2 | Link: @cienias
@cienias
Takie miernoty jak ty niczego pożytecznego w życiu nie zrobiły. Dlatego tak ciągniesz do tuska-który-nic-nie-może-nic-nie-potrafi. Miernoty ciągną do miernoty. Na niczym się nie znasz. Niczego nie potrafisz, oprócz jęczenia i zrzędzenia jak jakiś stary dziad z Wrocka :-) :-) :-)
02-10-2024 [13:06] - tricolour | Link: @u2
@u2
Jak to Tusk nic nie potrafi? W niecały rok zamach "stanu zrobił", pół kraju zatopił oraz całych innych kilka. Szkoły zdegradował, Izerę wstrzymał, cpk uwalił - to jest nic pożytecznego?
A ty chodzisz za mną regularnie i od lat. Cytujesz, piszesz... i to za miernotą, która nic nie potrafi?
Pokaż, co zrobiłeś ostatnio, niech się miernota nauczy czegoś... Nie pokażesz. Nie masz nic do pokazania.
😛😛😛
02-10-2024 [13:51] - u2 | Link: @cienias
@cienias
To ty tutaj łazisz za wszystkimi, których uważasz za pisowców i wulgarnie wyzywasz. Wywyższasz się, poniżasz innych. A że nic innego nie potrafisz to widać. Jak dotąd niczego sobą tutaj nie zaprezentowałeś oprócz prymitywnego hejtu. Taka miernota od miernoty tuska-który-nic-nie-może jesteś :-)
02-10-2024 [15:03] - tricolour | Link: @u2
@u2
Odwracanie kota ogonem nie działa na mnie. Ja nie chodzę za wszystkimi, bo nie interesują mnie wszyscy tylko sprzeczności. Pisuję - i to mało - u jazgdyni, bo ma wybiórcze podejście do tematu, co jest zresztą oczywiste gdy się dobiera fakty do z góry postawionych wniosków. Więc mu ukazuję, co pomija.
Ty też pomijasz rzeczy niewygodne: co zrobiłeś ostatnio? Nic? Nie masz nic do napisania? Takie zero, null?
02-10-2024 [15:50] - u2 | Link: @cienias
@cienias
To że uparcie powtarzasz suchara o 75-letnim Kaczyńskim oznacza, że jesteś tutaj wyzywać i poniżać mitycznych pisowców. Ba, pisałeś że chętnie byś zobaczył granicę niemiecko-rosyjską na Wiśle. Ty zwykła antypolska miernota jesteś i nie pomoże tobie rzekome odwracanie kota ogonem. :-)
02-10-2024 [16:19] - tricolour | Link: @u2
@u2
No właśnie - musisz kłamać, że chętnie widziałbym granicę niemiecką na Wiśle, by ci pasowało do z góry postawionych wniosków.
I z tego powodu nigdy nie zagłosuję na PiS, nowy PiS czy inne wasze gówno, jakby je nie zawinąć w sreberko dla niepoznaki. Zostaliście sami - dobrze wam tak.
To co zrobiłeś ostatnio? Zaplanowałeś CPK, ale niemiec przeszkodził i nic nie wyszło?
02-10-2024 [17:07] - u2 | Link: @cienias
@cienias
Pisałeś parę razy, że chcesz granicy niemiecko-rosyjskiej na Wiśle. Czyli jesteś antypolską mendą, która tutaj ciągle mendzi i mendzi na Polskę.
PS. Widać że liżesz 4 litery dla 67-letniego Tuska, powtarzając suchary o 75-letnim Kaczyńskim. To na kogo głosujesz to oczywiste :-)
02-10-2024 [17:28] - tricolour | Link: Nie pisałem nigdy, że chcę
Nie pisałem nigdy, że chcę granicy niemieckiej na Wiśle. Znów kłamiesz - z tegoż powodu kilka osób napisało ci publicznie, że jesteś gównem. Myślę dokładnie tak samo - dla mnie jesteś gównem, bo kłamiesz, by kłamstwem podeprzeć swe fałszywe tezy.
I dlatego, że jesteś gównem, przyszła ci do łba tuskowa dupa. To są oczywiste sprawy.
To co zrobiłeś ostatnio? Coś na rzadko czy na zatwardzenie?
😀😀😀
02-10-2024 [19:04] - u2 | Link: @cienias
@cienias
Pisałeś, pisałeś. Aprobowałeś granicę Rosji z Niemcami na Wiśle. Czyli godzisz się na kolejny rozbiór Polski. Takich zdrajców kilku widziałem w internetach. Jeden szczególnie aktywny, podobnie jak ty, nawet chciał riezać Polaków razem z "bratnią" armią Rosji. Pochodzi również z Dolnego Śląska, dokładnie ze Świdnicy. Syndrom przesiedleńczy? Być może, ale i taka podskórna nienawiść do Polski :-)
02-10-2024 [21:49] - Tomaszek | Link: Sranie w banię kolorowy .
Sranie w banię kolorowy .
Z racji towarzystwa w jakim bywam znam jednego z z emerytowanych konstruktorów Mini . Fabrykę i jej otoczenie . Nowy Mini powstał w angielskim biurze konstrukcyjnym , po przechwycie przez gebelsów cały potencjał został wyzerowany . Żadnych szkół , biur konstrukcyjnych a kooperantów to najwięcej z Polski na przykład . W fabryce nie pracują budowniczowie samochodów tylko robotnicy fabryczni . Równie dobrze mogą ciapać banany na linii w fabryce bananowej . To inny rodzaj kwalifikacji . Wiedza i umiejętności tu nie są potrzebne . Trzy ruchy trening i po dwudniowym szkoleniu gościu co nie znał kola staje się pracownikiem BMW jak mówią tubylcy . Porównaj to do Leoparda inż Zbysłąwa Szwaja . To w Polsce jest dziś największe na Świecie a na pewno w Europie zagłębie budowy Samochodów . Odbudowanie samochodu klasycznego to sztuka w której Polacy przodują w Świecie . Budowa kontynuacji też . Popatrz , ten Bentley 8litre z lat trzydziestych to nówka wyprodukowana w Polsce nie jako kopia czy replika . To pełnoprawny Bentley uznany za Bentleya przez Bentleya . Facet wyprodukował ich już kilkanaście https://www.youtube.com/watch?...(link is external) , Defendera chcesz , prosze bardzo , z Wieliczki nówka , rocznik jaki chcesz i model też . Żadna replika , pełnoprawny DEF uznany przez Angoli , https://www.youtube.com/watch?...(link is external) . Może Shelby , proszę ale tylko buda póki co , też oryginał https://www.youtube.com/watch?...(link is external) . I na koniec creme de la creme czyli Leopard Zbysława Szwaja https://www.youtube.com/watch?...(link is external) . Takich fabryczek jest w Polsce setka a mniejszych setki . Tu już nie ma pytania o cenę , tylko kto to zrobi najlepiej . Tu jest szkołą i zaplecze intelektualne . Pierdzipęda na CNC dziś każdy jełop potrafi skleić . Tą posraną Izerę to chyba Oskar Tyfus wymyślił , na pośmiewisko pewnie , to masz paliwo . I chuj z nią .
02-10-2024 [23:25] - tricolour | Link: @tomaszek
@tomaszek
To to największe zagłębie?
"Leopard Automobile AB – byłe przedsiębiorstwo, które miało swoją siedzibą w Trelleborg w Szwecji, zajmowało się produkcją samochodów sportowych pod marką Leopard 6 Litre Roadster. Przedsiębiorstwo posiadało zakład produkcyjny w Mielcu, ze względu na dostępność w tym mieście nowoczesnych technologii (elektronika, budowa samolotów, obróbka aluminium itd.). W projekt zaangażowany był szwedzki miłośnik motoryzacji Alf Näslund. Współzałożycielem przedsiębiorstwa i głównym konstruktorem pojazdu był Polak – Zbysław Szwaj".
Zamknięte w 2014. To o tym mówisz?
03-10-2024 [20:30] - Tomaszek | Link: Tak tylko nie tak
Tak tylko nie tak
Inż Zbysłąw Szwaj był ojcem i matką firmy , uznanym również na świecie konstruktorem urządzeń fizyki kwantowej . Była kontynuacją spółki z zakłądami lotniczymi w Mielcu , która wyprodukowała kilka Gepardów i została zamknięta z powodu upadku zakładów lotniczych . Bazą i miejscem był Mielec a w Telleborgu był tylko adres rejestrowy . Ze względu na konieczność zabezpieczenia interesów Szweda . Chyba się gościu przeliczył bo w 2007 sprzedał swoje udziały w liczbie 51 procent gebelsom . 49 procent i wszystkie autorskie prawa patentowe pozostały w rękach Z Szwaja . W 2009m roku Z Szwaj wycofał sie z interesu . Upadek spowodowany był tym że gebelsy nakręciły wałów w deweloperce dla której Leoparda traktowali jako kamuflaż . Czyli wyszło jak zwykle w historii , szwaby ludzi oszwabili i fajną fabryczkę w gowno zamienili . Pierdolenie że to było z powodu braku zamówien to bzdet . Nie było poważnej oferty to co mieli ludzie zamawiać ? To nie garnki . Z resztą gebelsy mieli lepsze żródła szwabienia jak samochody . Na deweloperce jest lepsza kasa do wyszwabienia .
Aha
Abcar , ten od Bentleya zatrudniał dwa lata temu 160 osób , oprócz autoryzowanej przez Bentleya produkcji Bentleyów ( więcej niż Leopardów ) jest autoryzowanym przez Bentleya producentem oryginalnych części do klasycznych Bentleyi , Uznanym w świecie za jednego z najlepszych restauratorów Mercedesów 190 SL i Pagode , Maserati i Porsche , Jaguarów i innych topowych fur . Odbudowali Jaguara le Mans , dla którego wykonawcy właściciel szukał pięć lat i zabierał od dwóch topowych restauratorów w Anglii . Najlepszych restauratorów w internecie nie uświadczysz bo to nie kotlety z Mac Donalda . Małe paro czy kilkuosobowe firemki nie pchają sie na afisz , ale to top of the top . I skończ proszę z tą Izerą bo chyba naprawdę uwierzę że to Tyfus ją wymyślił .
03-10-2024 [21:14] - tricolour | Link: Dziękuję za info.
Dziękuję za info.
A z Izerą jest u mnie tak, że gdyby nie szampany i radość państwowa w momencie ogłoszenia dwóch milionów sztuk za parę lat, to bym jej tak nie wyśmiewał.
03-10-2024 [22:25] - Tomaszek | Link: Dziś jest radość jebaćpisu .
Dziś jest radość jebaćpisu . Na koniec to se zupę kondonową ugotują .
02-10-2024 [08:34] - Darek65 | Link: Tri
Tri
"dopóki będę nazywany lokalnym głupkiem" - nie obrażaj się, bo czasami tzw. głupki, to ludzie życiowo mądrzejsi od tych naburmuszonych wykształciuchów :)
02-10-2024 [08:40] - u2 | Link: ***będę nazywany lokalnym
***będę nazywany lokalnym głupkiem***
Tylko kto go tak nazywa? Znowu pewnie zmyśla i powtarza jak tą zmyśloną historyjkę o pewnym 75-letnim staruszku o nazwisku Kaczyński Jarosław :-)
PS. "Wielkopolskizdzichu" również kreuje się na wielkiego męczennika, prześladowanego przez 75-letniego Kaczyńskiego, ale przynajmniej trochę mniej wulgaryzmów używa. :-)
02-10-2024 [10:53] - tricolour | Link: @darek
@darek
Ja się nie obrażam, choć taka była idea starego dziada gdy to mówił. Nie jestem aż tak głupi, by być cały czas mądrzejszym 😄.
02-10-2024 [10:59] - u2 | Link: ***Nie jestem aż tak głupi,
***Nie jestem aż tak głupi, by być cały czas mądrzejszym***
Jesteś, jesteś. Ciągle się wywyższasz, wulgarnie wyzywasz i poniżasz innych, ale jak przychodzi co do czego to nic nie potrafisz, nic nie możesz :-) :-) :-)
01-10-2024 [17:13] - sake3 | Link: @Jazgdyni......,,Czasam
@Jazgdyni......,,Czasam chodzi mi po głowie myśl, że oni ,pisowcy nie chcą wyborów wygrać, lepiej wybrać bycie w opozycji w oczekiwaniu aż przeciwnik sam sie wyłoży, więc po co się wysilać''. No cóż śmiała ta hipoteza. Tylko nie wiem czy pisowcy będą mieli do czego wracąć. Do zrujnowanego rządami Koalicji kraju? Odbudowa to herkulesowa praca bo w Polsce światłe rządy Tuska i Bodnara spowodowały że nie ma już nic. Zlikwidowano ,oddano,sprzedano wszystko co mozolnie budowało dobrobyt, inwestycje, gospodarkę, ORLEN, przemysł, rozpoczęte budowy i dobre projekty. Niszczy się naukowy potencjał aferą IDEAS NCBR. Tracą pracę podejrzani o ,,pisizm'' ludzie znani w całym świecie z osiągnięć i wybitni, naukowcy, ludzie kultury znany prezes banku którego wyprowadzą brudne osiłki Bodnara na ulicę a potem postawią przed TS. Tylko dlatego że tak potrzebna spółka jak Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych obliczona na szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, udzielając wsparcia w katastrofach ,klęskach żywiołowych i zdarzeniach powstała w 2020-2021 roku została zlikwidowana prezes pod rzekomymi oskarżeniami jest w areszcie w Londynie natomiast my musimy prosić Niemców o mopy i środki czystości. Pisowcy chcą wygrać, bo nawet teraz walczą, mają nadal wysokie poparcie ale czy będzie co odbudowywać? I kto to zrobi? Przecież wszyscy jak zapowiada Tusk zapełnią więzienia z których nigdy nie wyjdą, bo z zapowiedzi Tuska wiadomo, że to będą procesy porównywalne wagą zbrodni z sądzeniem hitlerowców. Zarobionych przez nich pieniędzy proszę pisowcom nie wypominać, bo cały ich majątek przejmie obecna waaaaadza, a zresztą żaden z nich nie dorobił się 10 mieszkań jak Kierwiński czy Adamowicz i nikt im tego nie wypowiada. Proszę więc spać spokojnie -PiS już nigdy do władzy nie wróci ani jako stare struktury ani jako nowy PiS. I nie dlatego, że chce przeczekać.
01-10-2024 [17:21] - jazgdyni | Link: @sake3
@sake3
Sake - to właśnie dlatego jestem nerwowy, bo mam silne przekonanie, że trzeba działać szybko. Prawie natychmiast. Zanim oni zdewastują całe państwo i zaorają aż do pokładów soli. To świadoma dewastacja przez odwiecznych okupantów przez swoich kolaborantów.
Co im daje skrzydła? To, że są bezkarni.
I dopiero wielkie katastrofy nas jeszcze czekają. I to w tym roku.
01-10-2024 [17:25] - u2 | Link: ***Co im daje skrzydła? To,
***Co im daje skrzydła? To, że są bezkarni.***
Dlatego idą w politykę, aby uzyskać ten immunitet. Koperciarz, koniu, to tylko wierzchołek góry lodowej układów mafijnych. Mają paru sędziów na telefon, ale dopiero jak uda im się zmusić wszystkich sędziów do hołdu klęcznego z pocałowaniem 4 liter Dona Corleone, to będą mogli odtrąbić zwycięstwo :-)
01-10-2024 [17:30] - tricolour | Link: A całe wasze działanie i to
A całe wasze działanie i to szybko, polega wyłącznie na kłapaniu jęzorem. O takim:
😛😛😛
01-10-2024 [17:33] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Nie musisz kłapać. No chyba że musisz, bo ciebie ktoś zmusza do kłapania :-)
01-10-2024 [17:36] - tricolour | Link: Ja z was szydzę. 😁
Ja z was szydzę.
😁
01-10-2024 [17:40] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Szydzisz, bo jesteś żydem? Stawiam jednak na banderowca, którego wysłał tu folksdojcz, aby pozyskać tajne plany PiS :-) :-) :-)
01-10-2024 [18:11] - tricolour | Link: Wasze tajne plany zostały
Wasze tajne plany zostały ujawnione w kolejce wyborczej w Kielcach gdy młodzian kciukiem pokazał Kaczyńskiemu, by wyp***** na koniec i gdy Kaczyński wyp***** na koniec kolejki.
😀
01-10-2024 [18:29] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Co się tak podniecasz 75-letnim staruszkiem? Płacą ci przynajmniej za to podniecanie się? :-) :-) :-)
01-10-2024 [18:40] - sake3 | Link: @u2.....Ten trójkolorowy
@u2.....Ten trójkolorowy biedak dotknięty ciężką demencją już z dziesięć razy ten dowcip opowiada. Tyle że zapomina dodać, że Kaczyński wcale nie chciał być obsłużony bez kolejki a młody kretyn błysnął chamstwem czym tak zachwyca się Tricolour. Widać jak niewiele mu potrzeba, żeby poczuć że żyje.
01-10-2024 [18:48] - u2 | Link: ***z dziesięć razy ten dowcip
***z dziesięć razy ten dowcip opowiada***
Można napisać, że to już twardy suchar. Podniecanie się kolejkami to zapewne wyniesiona z PRL-u niezdrowa fascynacja. :-)
01-10-2024 [19:19] - sake3 | Link: Żadna tam fascynacja. Po
Żadna tam fascynacja. Po prostu burak nie potrafi o niczym pisać.
01-10-2024 [19:37] - u2 | Link: @sake3
@sake3
Fakt, ma b.ubogie słownictwo złożone głównie z wulgaryzmów. :-)
01-10-2024 [19:55] - tricolour | Link: @sake & @u2
@sake & @u2
I wystarczyło chwilę poczekać, by się przekonać, że ten kciuk młodziana jest poza zasięgiem waszych możliwości poznania.
Bo on znaczy tyle, ile znaczy, co wyraziłem gwiazdkami, ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że gdy Kaczyński szedł na koniec kolejki, to nie znalazł się nikt, kto by mu ustąpił miejsca. A przecież stali tam także wasi wyborcy. To jest prawdziwy symbol położenia waszego PiSu, co pokazały także wygrane wybory, po których straciliście władzę, bo nikt nawet staremu miejsca nie ustąpi - niech się kolebie na koniec...
I w tym wątku ma to szczególny wymiar gdy dziadek nagle chce się dogadywać z Konfederacją - najpierw przepraszać na kolanach.
😛😛😛
01-10-2024 [20:10] - u2 | Link: @hejterek
@hejterek
Nadal brniesz w historyjkę o 75-letnim staruszku, który już dawno powinien być na emeryturze. Płacą tobie przynajmniej za takie historyjki? :-) :-) :-)
01-10-2024 [20:45] - tricolour | Link: Jeśli powiem, że nie płacą,
Jeśli powiem, że nie płacą, to będzie znaczyło, że płacą, bo to są proste sprawy. Jeśli powiem, że płacą, to znaczy, że płacą - bo sam tak powiedziałem.
Nie zadawaj pytań, na które nie chcesz mojej odpowiedzi, bo to nie są wtedy pytania.
02-10-2024 [08:14] - u2 | Link: ***Nie zadawaj pytań***
***Nie zadawaj pytań***
Wolnoć Tomku w swoim domku. Jak nie podobają się tobie moje posty, to wal do admina.
PS. Jedziesz na zmyślonej historyjce o 75-letnim staruszku, widać twój upór w hejtowaniu Polaków. Jako że nie uważam ciebie za idiotę, to musisz być na czyichś usługach. To są proste sprawy :-)
02-10-2024 [11:43] - sake3 | Link: @u2.......Kaczyński -taki
@u2.......Kaczyński -taki sobie śmieszny staruszek wg @Tricolour a daje dowody nie tylko dobrej pamięci ale i refleksu i cietej riposty. Widoczne to było na kretyńskich komisjach śledczych na których rozrywki i powodu do śmiechu dawały nam takie ,,tuzy'' śledcze jak Joński, Filiks czy Zembaczyński. Wszyscy widzieliśmy pan @ Tricolour chyba też o ile w kącie nie gryzł paluchów z rozpaczy nad mizerią swoich idoli. Szybko też znalazł odpowiedź na idiotyczne pytanie ,,kwiatu'' dziennikarstwa inaczej Dobrosz-Oracz o zrzutkę na aresztowanego bez żadnych istotnych zarzutów prezesa RARS Kuczmierowskiego. No ale taka idiotka z pewnościa nawet nie wie co to RARS. Nie wie też że gdyby tej agencji nie zlikwidowano powodzianie szybko uzyskaliby pierwszą pomoc przy usuwaniu skutków powodzi.Nie musieliby Niemcy na apel Tuska przywozić łaskawie mopów, środków czystości ,potrzebnych narzędzi i sprzętu. Kaczyński spokojnie odpowiedział paniusi że zrzuca się na partię i powodzian. Refleks pana @Tricolour polega jedynie na rzucaniu wulgaryzmami.
02-10-2024 [12:39] - u2 | Link: ***Niemcy na apel Tuska***
***Niemcy na apel Tuska***
Już onegdaj przywieźli dwa nagie miecze :-)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Miecze_grunwaldzkie(link is external)
Wręczenie nagich mieczy (bez pochew) było symbolicznym pretekstem do rozpoczęcia bitwy pod Grunwaldem (1410).
02-10-2024 [00:18] - Tomaszek | Link: JzG
JzG
"I dopiero wielkie katastrofy nas jeszcze czekają. I to w tym roku." To niech się spieszy nasz Najwyższy to może coś jebacpisów trafi .
02-10-2024 [00:22] - Tomaszek | Link: Aha
Aha
Chińczycy planują CPK towarowe pod Białymstokiem gmina Kulesze Kościelne to jest. Trzy miliardy zielonych na początek , tyle to oni w kieszonce kondonierce noszą . I pytać Tyfusa o nic nie będą .
02-10-2024 [08:18] - u2 | Link: ***pod Białymstokiem gmina
***pod Białymstokiem gmina Kulesze Kościelne***
Bez pozwolenia (łapówek) pełomafii nic tam nie postawią. Przypomnij sobie kto tam w Śledzikowie rządzi i przypomnij sobie historię COVEC-u jak ich pełomafia wydymała :-) :-) :-)
02-10-2024 [20:18] - Tomaszek | Link: Ubociku
Ubociku
Każdy gospodarz karmi świnie , to dlaczego Kitajce mieliby głodzić . Najsampierw świnie nakarmią a potem na pożarcie . COVEC był piętnaście prawie lat temu , nie ten potencjał nie ten układ . Chińczyk podniósł czoło i już nie prosi tak uniżenie . To potęga . Ryżego czy Bodnara to nawet do srania po gałęziach nie potrzebują .
02-10-2024 [20:24] - u2 | Link: ***COVEC był piętnaście
***COVEC był piętnaście prawie lat temu , nie ten potencjał nie ten układ***
Nie rozumiesz. Tak ich traktują w Europe niemieccy namiestnicy. Śnią o potędze na karku niewolników. Niemcy to już nie ten potencjał, nie ta siła, i choć nie ma racjonalnych podstaw, to nadal mają aspiracje nie mniejsze od potęgi chińskiej Lao Zi :-)
03-10-2024 [22:51] - Tomaszek | Link: I dla tego gebelsy przeyebia
I dla tego gebelsy przeyebia z kitajcami . Początek już widać .
Strony