Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Solidarność - ciało obce? Czy te protesty są szczere?

elig, 28.03.2012
  Oglądałam dziś /28.03/ relacje wideo z protestów Solidarności w Alejach Ujazdowskich w Warszawie.  Odbyły się one w poniedziałek i wtorek przed kancelarią premiera.  Polegały na tym, że najpierw przyjechało kilkuset działaczy z regionu pomorskiego i z Gdańska, rozbiło dwa duże namioty po drugiej stronie Alej Ujazdowskich i manifestowało pod antyrządowymi hasłami przeciw projektowi podniesienia wieku emerytalnego dla kobiet i mężczyzn do 67 lat.  Następnego dnia zastąpiła ich grupa ze Ślaska i Zagłębia Dąbrowskiego.  Ustawiono kukły Tuska i Rostowskiego, paradowano z trumna i zapalonymi zniczami.
  Czy można jednak powiedzieć, że związkowcy ci przyjechali do Warszawy?  Chyba nie.  Oni w żaden sposób nie starali się nawiązać kontaktu z warszawiakami.  Interesowało ich tylko odegranie spektaklu przed urzędnikami URM.  Reszta miasta mogła nie istnieć.  Robiło to wrażenia czegoś w rodzaju "inwazji Marsjan", kompletnie obcego ciała, które pojawiło się nagle w Alejach Ujazdowskich.  Nawet pszczelarze urządzili niedawno przemarsz przez pół Warszawy, pozdrawiali mieszkańców i zachęcali do przyłączenia się do nich.  Związkowcy - nie, liczyła się dla nich tylko władza.
  We środę rano, czyli dzisiaj, protesty przeniosły się w okolicę Sejmu.  Zajrzałam tam między 15:00 a 16:00.  Chodnik ul Wiejskiej od strony Sejmu jest wciąż zagrodzony barierkami /to ulubiony sposób kontaktu władzy PO ze społeczeństwem - odgradzanie się barierkami/.  Manifestanci rozłożyli się wiec obozem po drugiej stronie ulicy, kolo pomnika Państwa Podziemnego i Armii Krajowej..  Z tamtego miejsca do głównego gmachu Sejmu jest ponad 100 metrów.  W pobliżu jest tylko biblioteka i muzeum sejmowe.  Gdy się tam zjawiłam, koło pomnika i namiotów było ok. 200-250 osób.  Wrażenie "najazdu obcych" było wyraźnie słabsze, gdyż związkowców ze Śląska zastąpili ci z regionu Mazowsze.  Były wiec delegacji z Huty Warszawa, Polfy, spółdzielni mieszkaniowych, warszawskiej oświaty oraz innych zakładów pracy.
  Wygłaszano przemówienia przeciwko reformie emerytalnej Tuska, wznoszono okrzyki i hałasowano wuwuzelami.  Było wiele transparentów typu "Popieraj PO czynem, umieraj przed terminem".   Przewodniczących jednej z Komisji Zakładowych grał na akordeonie i śpiewał "Hankę", "Bandę" i przeróbkę "Hej, sokoły".  Związkowcy chwalili się, iż zebrali już półtora miliona podpisów pod wnioskiem o referendum.  Kłopot w tym, że by referendum było wiążące, na mocy art. 125 pkt 3 Konstytucji RP frekwencja w nim musi wynosić ponad 50%.  Osiągniecie tego wydaje się nieprawdopodobne.  Przepowiadano też, że w piątek, w czasie debaty sejmowej na temat referendum przed Sejmem pojawi się znacznie więcej ludzi.  Być może, ale w tym miejscu może się zebrać nawet kilka tysięcy osób i nikt tego nie zauważy.  Wiem, co mówię, poszłam potem Wiejską na plac Trzech Krzyży.  W odległości kilkuset metrów nie było już niczego świadczącego, że niedaleko odbywa się jakiś protest.  Nie było żadnych plakatów, nikt nie rozdawał ulotek.
  Tyle na temat "ciała obcego".  Przejdę teraz do drugiego z tytułowych pytań.  Wątpliwości co do szczerości protestów przeciw reformie emerytalnej Tuska zrodziły się u mnie po przeczytaniu przedwczoraj notki Ewarysta Fedorowicza "Czego nie powiedział dziś Kaczyński?" /TUTAJ/.  Fedorowicz pisze: "A wystarczyło, żeby  zamiast tego wszystkiego, Jarosław Kaczyński wyraźnie zadeklarował wszem i wobec:
  "Po odzyskaniu władzy, PiS anuluje uchwaloną przez rząd Tuska/Pawlaka ustawę opóźniającą przechodzenie Polaków i Polek na emeryturę."
Tylko tyle i aż tyle."
  No właśnie, czemu szef PiS unikał takiej deklaracji?  A dlaczego Solidarność, która, jak to pokazała 30 czerwca zeszłego roku, jest w stanie zmobilizować 80 tysięcy ludzi podczas manifestacji w Warszawie, teraz przysyła kilkusetosobowe grupki starszych wiekiem działaczy?  Czemu PiS swój marsz w sprawie emerytur wyznaczył akurat na 14 marca, gdy 5000 członków Klubów Gazety Polskiej pojechało do Budapesztu bratać się z Węgrami?  Dlaczego protestują ludzie w wieku ponad 50 lat, a nie młodsi, którzy najbardziej ucierpią na pomysłach Tuska?
   Gdy myślę o tym, zaczynam podejrzewać, że PiS oraz Solidarności chodzi o to, by stworzyć pozory, że są przeciw reformie emerytur, ale tak naprawdę nie mają nic przeciw temu, by Tusk przepchnął swój pomysł.  Ponieważ 90% Polaków jest temu przeciwnych, to premier skompromituje się wtedy w oczach ludzi i łatwiej będzie się go pozbyć.  Moje przypuszczenia są, być może, całkowicie błędne, ale jakoś nie mogę się od nich  uwolnić.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4812
Domyślny avatar

Heretyk

28.03.2012 20:59

(proszę moderatora o puszczenie tego wpisu, bo Pana/Pani moderacje na blogach uniemożliwiają momentami dyskusję - dziękuję)
Film o Argentyńskich związkowcach, którzy mimo nakazu MFW nie zlikwidowali zakładu tylko go przejęli :
http://www.avaxhome.ws/v…
Film o przenoszeniu produkcji do krajów, gdzie występuje tania siła robocza.
http://www.youtube.com/w…
Strona domowa producenta filmu :
http://www.newsreel.org/…
NSZZ "S" nie była zainteresowana sfinansowaniem wydania tych filmów w PL
elig

elig

28.03.2012 21:12

Dodane przez Heretyk w odpowiedzi na warto wiedzieć jak to zrobili inni

W imieniu swoim i Czytelników dziękuję za te linki.
Domyślny avatar

Heretyk

28.03.2012 22:45

Dodane przez elig w odpowiedzi na @Heretyk

może sytuacja jeszcze dojrzeje.
Domyślny avatar

Niewolnik

29.03.2012 09:42

Dodane przez Heretyk w odpowiedzi na mam tego więcej, ale nie bardzo widać zainteresowanych tą tematy

miast (np. Wąchock) dojrzeją do wieku gdy zaczną myśleć, że emerytura tuż tuż. Tylko będzie za późno. Za grzechy młodości się płaci później...
elig

elig

29.03.2012 10:18

Dodane przez Niewolnik w odpowiedzi na Oj dojrzeje gdy ci młodzi, wykształceni (kiepsko) z wielkich

Niestety.....
Domyślny avatar

yale

28.03.2012 22:03

To nie jest pierwszy rząd który kłamie. Wydłużanie wieku emerytalnego nazywa "reformą". To czym było wprowadzenie 8 godzinego dnia pracy i wprowadzenie wolnych sobót ? Jeśli jesteśmy tak uzależnieni od kryzysu światowego to dlaczego reformatorzy nie mówią jak zarobić pieniądze tylko jedyne co im przychodzi do głowy to drenaż kieszeni podatników. Innych durnych "reform" nie wymieniam bo są powszechnie znane.
elig

elig

28.03.2012 22:39

Dodane przez yale w odpowiedzi na Ludzie tyle razy oszukani przestali już wierzyć

O tym, że rząd Tuska kłamie, wiedzą już nawet jego zwolennicy  :)))
Domyślny avatar

Gość

29.03.2012 00:05

Dodane przez yale w odpowiedzi na Ludzie tyle razy oszukani przestali już wierzyć

Honor droższy od pieniędzy tak mój dziad powtarzał tego dzisiejszy Polacy nie mają nad tym bardzo ubolewam Stańczyk.
Domyślny avatar

Gość

29.03.2012 00:16

Dodane przez yale w odpowiedzi na Ludzie tyle razy oszukani przestali już wierzyć

Jam jest Pękowsky Herbu Ostoja ,,Honor droższy od pieniędzy” tak mój dziad powtarzał tego disiejśj Polacy nie mają nad tym bardzo ubolewam Satńczyk.
Domyślny avatar

HENRY

29.03.2012 09:26

Nie widzę powodu aby PiS takim deklaracjami jak Pani i Fedorowicz proponuje wspierał Tuska. Po co miałby kosmoPOlitą i odmieńcom iśc na rękę? Dla zachowania spokoju sPOłecznego? Wolne żarty ;-)
elig

elig

29.03.2012 10:24

Dodane przez HENRY w odpowiedzi na PO CO

Nie ma mowy o wspieraniu Tuska.  Może jednak chodzić o to, że PiS liczy na jego kompromitację w związku z tymi emeryturami.  Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że raz uchwalone prawo trudno zmienić, zwłaszcza jeśli wiąże się to z wydatkami budżetu.  Najlepszym przykładem jest tu "podatek Belki".  Jeśli przypadkiem mam rację, to  wielu ludzi drogo zapłaci za to.
Domyślny avatar

ryjówka

29.03.2012 09:53

Gdyby komukolwiek zależało na wyjaśnieniu Polakom zawiłości systemu emerytalnego, to już dawno na wszystkich wolnych bilbordach byłaby przeprowadzona akcja uświadamiająca, na czym polega przekręt rządu w kwestii wieku emerytalnego. A nic takiego się przecież nie dzieje... Na domiar złego niezręczna wypowiedź (eufemistycznie mówiąc) przewodniczącego Solidarności o tym, że jak ktoś nie jest członkiem związku to jest zwykłym darmozjadem zdecydowanie sprawiła złe wrażenie. Kiedyś (heh, 20 lat temu), mimo że nie byłam członkiem związku (za młoda byłam), to czułam jego ochronę, a teraz? Wylądowałam jako zwykły darmozjad, gdyż w małej firmie prywatnej nie ma możliwości założenia związku zawodowego, a co za tym idzie - nikt mnie nie chroni. Swoją wypowiedzią pan Duda zdecydowanie zniechęcił mnie do jakiegokolwiek popierania ze wszech miar słusznego protestu. On nie identyfikuje się z ludźmi niebędącymi członkami Związku, przyjdzie pora, że ludzie przestaną identyfikować się ze Związkiem. Wylał dziecko z kąpielą???
elig

elig

29.03.2012 10:25

Dodane przez ryjówka w odpowiedzi na Nie wiem dlaczego, ale myślę dokładnie tak samo...

Nie znałam tej wypowiedzi Dudy.  Może jakiś link?
Domyślny avatar

ryjówka

29.03.2012 10:53

Dodane przez elig w odpowiedzi na @ryjówka

była wczoraj prezentowana prawie we wszystkich "dziennikach" i w Polsacie, i w TVN i w "Wiadomościach" również. Nie ukrywam, że sprawiła mi wielką przykrość. Przepraszam, linka nie mam.
Domyślny avatar

ryjówka

29.03.2012 11:00

Dodane przez elig w odpowiedzi na @ryjówka

Najważniejsze jest właśnie to odczucie, że oni (kierownictwo Związku) nie działają po to, by ludzi uświadomić i dopiero świadomych prowokować do dalszych protestów, tylko robią to dla realizacji swoich politycznych interesów. (Na marginesie: a tak naprawdę jaką mamy pewność, że wszyscy członkowie Związku identyfikują się z tymi interesami?) W pewnym momencie interesy polityczne powinny zejść na plan dalszy, skoro chce się walczyć o prawa socjalne, i to nie tylko grupy zrzeszonej w Związku, ale wszystkich Polaków. No chyba że faktycznie robi się wszystko, by ten rząd "wywalić" i dopiero potem... A jaką mamy pewność, "co" będzie potem?
Domyślny avatar

ryjówka

29.03.2012 11:27

Dodane przez elig w odpowiedzi na @ryjówka

pl-pl.facebook.com/panoramatvp Niestety, nie wiem dokładnie co tam jest, gdyż nie mam obecnie dostępu do Fb.
elig

elig

29.03.2012 15:49

Dodane przez ryjówka w odpowiedzi na Nie wiem dlaczego, ale myślę dokładnie tak samo...

Duda myślał, że ugra coś, gdy będzie deklarował "równy dystans od PO oraz PiS".  Platforma to wykorzystała i zrobiła go w jajo.
Domyślny avatar

Niewolnik

29.03.2012 10:21

tzw. Coryllusie. Byłem u niego 4 dni chyba, poznałem styl, "intelekt", a nade wszystko chamstwo traktowania wszystkich o odmiennych poglądach, nawet nieznacznie, nawet gdy jak ja chciało się dyskusji a nie pyskówy. Odpowiedzi było kilka rodzajów: 1) głąbie, ćwoku, itp 2) spadaj stąd, wynoś się. Brawa dla moderatora za cierpliwość dla niego. ALe co istotne poza głupotą i chamstwem kreował się na wolnościowca (!!!). I w to jeszcze wierzyłem. I nagle znalazłem go na coryllus.salon24.pl. Wszedłem, poczytałem i nie spodobał mi się komentarz niejakiej "łyżki coś tam" nt. aborcji, bo i nie delikatny i nie mądry. Napisałem więc co myślę, bez obrazy. Wtem odpowiada mi nie "Łyżka coś tam.." lecz sam maestro Coryllus i pisze jak zwykle coś niemiłego, czego tu szukam itp. Więc napisałem mu (dokładnie cytując go i stosując jego metody "Guzik cię to obchodzi, spadaj" - guzik po G wykropkowałem, wtedy odpisał "Ty spadniesz" i co się okazło, tam jest taka techniczna dla osobników o mentalności cenzorów PRL czyli coryllusów - zabanował mnie skutecznie. Napisałem oczywiście skargę do salon24 dowodząc, że jedyne niestosowne wypowiedzi to tej Łyżki i coryllusa i co i nic!!! Ale nie o salon24 mi chodzi, mam ich w nosie. POKAZAŁO TO JEDYNIE ALTER EGO CORYLLUSA - to w gruncie rzeczy antywolnościowiec, przeciwnik wolnego słowa, debaty, dyskusji (a tyle o tym się naplecie w tych swoich wypocinach), Corryllus to zwykły facet o mentalności cenzora PRL i nie powinno być dla niego miejsca na Niezależnej.pl. Piszę o tym bo od tej strony go Państwo nie znaliście, a jest tu część tam mu pisząca i znająca jego chamstwo. Ale to pikuś wobec CENZURY. To takie post scriptumdo Pani niedawnego artykułu, jestem teraz absolutnie za cenzurowaniem Coryllusa na Niezależnej, bo nie jest to WOLNOŚCIOWIEC, zrsztą niedaleko pada jabłko od jabłoni...
elig

elig

29.03.2012 10:30

Dodane przez Niewolnik w odpowiedzi na Pani Elig proszę wybaczyć, kiedyś i słusznie napisała Pani o

Ja jestem przeciw cenzurowaniu Coryllusa, czy kogokolwiek innego, poza trollami.  Najlepiej nie dyskutować z nim na jego blogu, tylko od czasu do czasu napisać notkę o nim i go zrugać.
Domyślny avatar

Niewolnik

29.03.2012 10:42

Dodane przez elig w odpowiedzi na @Niewolnik

wywalić stąd. Teraz mam inne zdanie, bo korzysta z wolności z Niezależnej sam ją odbierając tam gdzie może. Zgadzam się co do odpuszczenia go sobie - jak pisałem po 4 dniach mu podziękowałem za współpracę, przypadek sprawił, że go znalazłem na tym salonie24.
Domyślny avatar

Niewolnik

29.03.2012 13:27

"zaczynam podejrzewać, że PiS oraz Solidarności chodzi o to, by stworzyć pozory, że są przeciw reformie emerytur, ale tak naprawdę nie mają nic przeciw temu, by Tusk przepchnął swój pomysł. Ponieważ 90% Polaków jest temu przeciwnych, to premier skompromituje się wtedy w oczach ludzi i łatwiej będzie się go pozbyć." Tak, może tak być, nie wiadomo i może ma Pani 100% racji. Inne opcje logicznie rzecz biorąc: 1. zgadzam się, że PIS może być zainteresowany tą ustawą ale z innych motywacji. Nie by je usuwać lecz utrzymać na koszt PO. Dlaczego? Bo złodziejski ZUS jest w takiej ruinie, że być może te emerytury to faktycznie realny sposób ratowania tej piramidy finansowej i PIS wie o tym, że z pustego Salomon nie naleje, więc niech PO to zrobi swoimi łapami. 2. Opcja przeciwna - a gdyby PIS włączył się, i cała akcja powstrzymania późniejszych emerytur odniosłaby sukces, wtedy PIS niewątpliwie by skorzystał. Bo ta sprawa wbrew temu co pisaliśmy dotyczy jednak tak wielu osób, że PIS zyskał by w oczach nawet nie jego elektoratu, tych nie głosujących np. I pomyśleć, że wszystko z powodu tego Bismarcka co zrobił tę piramidę tylko nie krył faktu, że taki ZUSopodobny system buduje by finansować armię !!! A cały świat poszedł w ślady tego chorego pomysłu.
elig

elig

29.03.2012 15:45

Dodane przez Niewolnik w odpowiedzi na Pani Elig, pozwolę sobie ustosunkować się do zacytowanej kwestii

Kaczyński dziś zadeklarował jasno, że jeśli PiS dojdzie do władzy to anuluje "reformę emerytalną" Tuska,  Patrz  /TUTAJ/.
elig

elig

13.04.2012 21:26

Całość dyskusji:
ELIG
Wygląda na to, że ma Pani właściwego czuja.
To wszystko wygląda bardziej na paskudny wodewil , niż poważną kontestację "wyczynów " fajansiarzy władzy.
Witam Panią.
ADAM KADMON2992248 | 28.03.2012 20:47zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
@adam128
Właśnie, te emerytury to temat co najmniej na strajk generalny, a nie na takie happeningi.
ELIG10266925 | 28.03.2012 20:57zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
Komentarz z lubczasopisma: Stary Salon
elig
Jak to?! Nie wierzy już Pani w spontaniczne demonstracje i uczciwość związkowców? Dlaczego?!
CORYLLUS112711022 | 29.03.2012 10:55zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
Komentarz z lubczasopisma: Stary Salon
Kaczynski zadeklarowal
Tylko kiedy indziej. A musi robic wszystko zawsze zgodnie z oczekiwaniami p. X czy p. Y ?
http://wiadomosci.dzienn…
Demonstracje moga byc spontaniczne i rezyserowane oraz mieszane. Coz w tym dziwnego? Ile znamy z historii calkowicie spontanicznych? I skad wiemy na pewno, ze takie wlasnie byly? Nie mowiac juz o roznego rodzaju liderach, ktorzy czekali na takie okazje i przechwytywali przywodztwo tlumu? Ogolnie poglad, ze zjawiska spoleczne sa wylacznie samorzutne lub wylacznie sterowane to naiwnosc. Delikatnie mowiac. Co kieruje do kaznodziei z Grodziska.
ZUKOSA01602 | 29.03.2012 11:55zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
Komentarz z lubczasopisma: Stary Salon
@zukosa
Też czytałam dzisiejszą wypowiedź Kaczyńskiego na temat emerytur. I uważam, że padła ona w najwłaściwszym momencie. Czyli dopiero wtedy, gdy Pawlak zgodził się na firmowanie Tuska i okazało się, że w ogóle jest do czego się odnosić. Gdyby powiedział wcześniej to zaczęłaby się jazda, że komentuje ustawę, której nawet nie zna. A tak: poszła akcja (porozumienie Tusk-Pawlak) jest reakcja (dzisiejsza wypowiedź Kaczyńskiego). Pozdrawiam.
AMOT03523 | 29.03.2012 13:54zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
@coryllus
Koń jaki jest, każdy widzi :)))
ELIG10266925 | 29.03.2012 15:06zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
@zukosa i amot
To dobra wiadomość. Dziś przed MEN Kaczyński tez wypowiadał się bardzo zdecydowanie w sprawie edukacji. Zapowiedział, że jeśli PiS dojdzie do władzy, to cofnie całą te reformę oraz wprowadzi jednolity program języka polskiego i historii dla wszystkich uczniów, tak by mógł on budować tożsamość narodową Polaków.
ELIG10266925 | 29.03.2012 15:13zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
Zdjęcia Polona z 29.03.2012
Są tu:
http://lubczasopismo.sal…
ELIG10266925 | 30.03.2012 10:03zablokuj
link nadużycie usuń odpowiedz
elig

elig

30.03.2012 10:07

Są  /TUTAJ/.
elig
Nazwa bloga:
elig-emerytka

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 3, 035
Liczba wyświetleń: 13,984,915
Liczba komentarzy: 23,390

Ostatnie wpisy blogera

  • Rosyjskie szantaże
  • "Gra Imperiów" nr 16. W pogoni za wydarzeniami
  • Sieroty po COVIDZIE

Moje ostatnie komentarze

  • Może to dzięki mojej notce???
  • Dosłownie przed chwilą YouTube przywrócił szopkę.  Przez kilka godzin była jednak zablokowana.
  • Czy można go tu wrzucić?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek Solidarnej Polski
  • Dlaczego obalono rząd Jana Olszewskiego?
  • Czemu Żydzi nienawidzą Polaków? Spotkanie z dr Ewą Kurek

Ostatnio komentowane

  • Jabe, I z pandemią, i z gospodarką po pan­demii RZĄD  po­radził sobie doskonale. Pandemia kosztowała życie tysięcy osób, które akurat na tę chorobę nie cho­rowały. Gos­podarka sypie się. Rząd domaga…
  • sake2020, A Pan w tym ,,chłamie'' jaki ma głosik? Nie wygląda Pan na zdrowomyslącego tylko prowadzonego za raczkę przez opozycję.
  • Maverick, TV Pitoń i zdrowo myślący Polacy są niewielu głosami w chłamie ogłupienia i naćpania propagandą globalistów w Polin.  https://www.youtube.com/…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności