Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Lepiej mieć 300 euro, czy 600 euro?
Wysłane przez Bogdan Jan Lipowicz w 12-10-2023 [09:51]
Jest wiele wskaźników pokazujących, że rząd Prawa i Sprawiedliwości mądrze i skutecznie zarządza finansami i gospodarką. Inna sprawa, że osoba która ma dziś lat np. lat 20, nie może mieć pamięci gospodarczej czy społecznej by to zrozumieć. A bajkopisarze ekonomiczni np. z Konfederacji przedstawiają za JKM odgrzewane jak stare kotlety teorie „przyszłościowe”, w które zapewne sami nie wierzą. Polityka.
Pominę tutaj kluczowy wskaźnik bezrobocia, które w ciągu 8 lat spadło z prawie 15 %, co było niezwykle stresującym a często dramatycznym przeżyciem społecznym i osobistym dla wielu milionów Polaków, do dzisiejszych ok 5 %. W stosunku do przeszłości to jak niebo i ziemia.
Ktoś kto ma dzisiaj 18 - 24 lata tej sytuacji ze zrozumiałych względów nie rozpoznaje.
Ale jest jeszcze jeden wskaźnik, bardzo ciekawy, który obrazuje wielkość sukcesu tego rządu. Otóż w 2015 roku wyjeżdżając za granicę, za wysokość najniższej pensji netto, „na rękę”, można było kupić w kantorze ok. 305 Euro. Dzisiaj, za wysokość najniższej pensji można kupić ok 610 Euro. I to jest miarą wzrostu prawdziwej „europejskości” Polski i Polaków. Jadąc do krajów „Europy” pracujący najczęściej za najniższą pensję student czy emeryt dorabiający do emerytury, to zabawne, ale w tym ich sytuacja jest bardzo podobna, może mieć dziś „bogatsze” plany, na więcej sobie pozwolić. W przeliczeniu na Euro, ten turystyczny tydzień w Chorwacji, Rzymie czy Londynie stał się dwa razy bardziej realny, normalny. Kiedy jest się bardziej „europejczykiem”, mając w kieszeni 300 czy 600 Euro?
I to też jest miarą sukcesu tego rządu. Jest całkiem możliwe, że w perspektywie niewielu lat, przy tak dobrym zarządzaniu gospodarką i finansami, ten wskaźnik, najniższe miesięczne wynagrodzenie „na rękę”, zacznie się zbliżać do 1000 Euro. I te wybory także o tym zadecydują. O tym czy się cofniemy, zaczniemy spadać, czy pójdziemy w górę. To ten wskaźnik a nie lewackie ideologie jest doganianiem „Europy”. Oczywiście Niemcy, nasi historyczni wrogowie robią wszystko, by te wzrosty przerwać. Czy im się uda, pokażą wybory.
Rok 2015 - Płaca minimalna ustalone przez rząd PO/PSL : 1750 zł brutto / 1286 zł netto, "na rękę". Średnia cena zakupu euro w roku 2015 - 4,20 zł. ( 1286 zł : 4,20 cena euro = 306 euro )
Rok 2023 - Aktualna płaca minimalna ustalona przez rząd PIS : 3600 zł brutto /2789 netto, "na rękę". Cena zakupu euro - 4,50 zł ( 2780 zl : 4,50 cena euro = 617 euro )
Poniżej ok 100 sekundowy filmik, w zasadzie dla studentów, który tego dotyczy. Jeśli ktoś zechce go wrzucić tu lub tam, to oczywiście rządowi nie zaszkodzi.
YouTube:
Komentarze
12-10-2023 [10:12] - sake3 | Link: Najlepszym Europejczykiem
Najlepszym Europejczykiem jest się wtedy kiedy ma się 600000 euro w reklamówce z Biedronki.
12-10-2023 [10:12] - Bogdan Jan Lipowicz | Link: abc
Tak, my to wiemy, ale to ginie z zasięgu wzroku w odmętach nieprawości ze wspomnianej strony.
12-10-2023 [10:12] - Jabe | Link: Co mianowicie wskazuje, że
Co mianowicie wskazuje, że rząd PiS-u dobrze zarządza finansami?
12-10-2023 [10:41] - Niezalogowany | Link: Mianowicie wskazuje na to
Mianowicie wskazuje na to nienawistna agresja IV Rzeszy, która jest skutecznie golona z mafijnych zysków, które wczesniej doiła z Polski dzięki władzy Partii Folksdojczów Donalda "Oskara" Tuska.
12-10-2023 [10:44] - Jabe | Link: Tak, tylko wyobrażenia na to
Tak, tylko wyobrażenia na to wskazują.
12-10-2023 [10:49] - Niezalogowany | Link: Nie, Ябе, ruski trollu.
Nie, Ябе, ruski trollu. Nieustające ataki IV Rzeszy na Polskę, atakowanie naszej Ojczyzny od środka przez sponsorowanych przez nich totalniaków, to nie są wyobrażenia, ale obserwowalne codziennie fakty.
12-10-2023 [11:13] - Jabe | Link: Tak, nic nie wskazuje, że
Tak, nic nie wskazuje, że rząd dobrze zarządza finansami. Inflacja zaś wskazuje, że źle. Jednak to nie przeszkadza powtarzać peanów bezpodstawnie.
12-10-2023 [11:19] - Niezalogowany | Link: Bełkoczesz, Ябе, ruski trollu
Bełkoczesz, Ябе, ruski trollu. W twojej durnej bajeczce PiS tak źle rządzi, że aż z tego wszystkiego wywołał inflację w całej Europie. Ach, ten PiS!
A zapomnieliście, towarzyszu Ябе co było realną przyczyną inflacji? A może to wojenka botoksowego dziadka z Kremla? A może to durne ideologiczne wybryki niemieckiej Unii "europejskiej" próbującej zarządzać gospodarką ideologicznie? A tak się składa, że z tymi wymienionymi patologiami PiS akurat walczy, a biorąc pod uwagę realne wskaźniki, radzi sobie z problemami gospodarczymi wywołanymi przez CCCP 2.0 i IV Rzeszę bardzo dobrze. Musiały przyznać to nawet szwaby w oficjalnych statystykach unijnych.
Dla porównania popatrzmy na rząd BND, pardon, PO i jego slogan "Piniędzy ni ma i nie będzie". Popatrzmy na mafie VATowskie, wspomagane przez doktrynę Neumanna i kolesiostwo kumpli z gangu Tuska. I co, to jest ta dobrze zarządzająca finansami alternatywa?
12-10-2023 [11:58] - zbychbor | Link: @niezalogowany
@niezalogowany
jak już popisujesz się i piszesz po rosyjsku, to pisz poprawnie. Powinno być Ябэ
12-10-2023 [10:44] - Darek65 | Link: "Pominę tutaj kluczowy
"Pominę tutaj kluczowy wskaźnik bezrobocia, które w ciągu 8 lat spadło z prawie 15 %, co było niezwykle stresującym" - To niezaprzeczalny fakt, że dzisiaj o pracę łatwiej, a i pensje wzrosły. Tylko trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Bezrobocie spadło min. dlatego, że wiele firm u nas zainwestowało i Polacy znaleźli pracę w zagranicznych montowniach. Tylko, że wiele z tych firm działa w tak zwanych strefach ekonomicznych, a tam nie płacą wcale, lub niskie, podatków. Po drugie, o zmianie można mówić wtedy, kiedy Polacy zaczną pracować w polskich firmach, z polskim kapitałem, ale staje się to coraz trudniejsze, bo one nie mają takiego kapitału, jak zagranica, a i polski rząd nie jest zbyt łaskawy dla polskich firm. No i na koniec kwestia innowacyjności. To musi zaistnieć na dużo szerszą skalę. Inaczej się zarabia na zbijaniu palet, a inaczej na produkcji elektroniki z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. I to powinien być cel.
12-10-2023 [10:49] - u2 | Link: wiele z tych firm działa w
wiele z tych firm działa w tak zwanych strefach ekonomicznych, a tam nie płacą wcale, lub niskie, podatków
A wpływy do budżetu z podatków wzrosły dwukrotnie przez ostatnie 8 lat. W dodatku podatki są sukcesywnie obniżane. Pisze o tym na NB dr Kuźmiuk. Polskie firmy są chronione przed ujemnymi wpływami pandemii i wojny. Każdy to widzi kto ma oczy i choć minimalnie dobrą wolę. Nie ma masowych bankructw jak w czasach nierządów pełomafii.
PS. Najczęściej o innowacyjności nawijają tzw. humaniści, którzy nie mają zielonego pojęcia o technice.
12-10-2023 [11:07] - Bogdan Jan Lipowicz | Link: Darek65 : Kluczowy w tym
Darek65 : Kluczowy w tym wywodzie wydaje się fragment : wiele firm u nas zainwestowało. Tak, to prawda , ten rząd ma do tego umiejętności, by zachęcić inwestorów.
Po drugie, o zmianie można mówić wtedy, kiedy Polacy zaczną pracować w polskich firmach, z polskim kapitałem :) ? Przecież jako opozycja chcecie te piękne, mocne polskie firmy wyprzedawać :) ???
12-10-2023 [11:14] - Jabe | Link: Polskie nie powinno znaczyć
Polskie nie powinno znaczyć państwowe.
12-10-2023 [11:18] - u2 | Link: Znowu cudzoziemski agenciak
Znowu cudzoziemski agenciak chce likwidować Polskę.
12-10-2023 [11:44] - Darek65 | Link: "Polskie nie powinno znaczyć
"Polskie nie powinno znaczyć państwowe." - jedno drugiemu nie zaprzecza, ale to rozwój polskiego prywatnego sektora decyduje o rozwoju Polski.
12-10-2023 [12:08] - Jabe | Link: Praktyka jest taka, że pań
Praktyka jest taka, że państwowe jest paśnikiem dla partyjnego aktywu, a to zjawisko antypolskie.
12-10-2023 [12:28] - sake3 | Link: @Darek65.......O rozwoju
@Darek65.......O rozwoju Polski decyduje strategia.Dlaczego np.wielkie inwestycje nie mają być państwowe? Wg pana państwowość jest wrogiem rozwoju? Czyli idąc tokiem pana rozumowania Polska też jest wrogiem rozwoju? Czyli zlikwidowac Polskę? Sprywatyzować wszystko? Już to przerabialiśmy.Proszę wskazać panstwo w 100% sprywatyzowane.Dlaczego teraz jak z trudem odrabiamy straty poprzedniej grabieży chcemy to powtarzać?
12-10-2023 [12:46] - Bogdan Jan Lipowicz | Link: sake3 To sa doktrynerzy,
sake3 To sa doktrynerzy, naoglądali i naczytali się liberalnych bajek, firma ma być DOCHODOWA, więc czy "państwowe" nie ma tu nic do rzeczy, formy własności są różne. Likwidować "państwowe" to jest przygrywka do rabunku, gdzie rabujący wynoszą zyski tysiąckroć większe, niż były wynagrodzenia w miarę dobrze opłacanych ludzi którzy tym państwowym czyli NARODOWYM zarządzali.
12-10-2023 [12:58] - Jabe | Link: Państwowe firmy, podobnie jak
Państwowe firmy, podobnie jak media, są wyborczym łupem. Z tego powodu partie polityczne zmieniły się w gangi, których podstawowym zajęciem jest zasiedlanie synekur. Dopóki ten patologiczny system istnieje, Polska nie ma szans stać się liczącą siłą. Nie pomoże, że ta sama gangrena trawi inne państwa.
Już samo przeniesienie uwagi na urzędnicze gospodarzenie i inne socjalistyczne pomysły szkodzi państwu.
Obywateli zaś perspektywa konkurowania z państwem odstręcza. Nigdy nie wiadomo, co politycy wymyślą, żeby pomóc „polskim” firmom. A płacić trzeba.
12-10-2023 [13:33] - u2 | Link: firma ma być DOCHODOWA
firma ma być DOCHODOWA
Ale oni chcą, aby była niedochodowa dla skarbu państwa, taką łatwiej sprywatyzować i zarobić na prowizji od sprzedaży w obce ręce. Miliony w torbach z Biedronki poupychają jak Sławku Nowaku po różnych kątach. Państwowe firmy zwykle są spółkami akcyjnymi i skarb państwa ma tylko określoną cześć tortu. Oni chcą skarb państwa pozbawić nawet tego kawałka tortu. Typowe liberalistyczne bredzenia o niewidzialnej ręce rynku, która załatwi na amen nas, głupich Polaczków.
12-10-2023 [14:17] - sake3 | Link: @u2.....A jak nie będzie
@u2.....A jak nie będzie dochodowa albo będzie je ukrywać? Pan @Darek65 proponuje całkowitą prywatyzację i państwo pozbawione grosza.No to ja mam pytanie ,kto utrzyma wtedy armię terrorystów z Bliskiego Wschodu wchodzących przez otwartą na oscież granicę? Państwo nie,bo nie ma siły sprawczej ,jest tylko atrapą,no to może pan Darek i jego firma i pozostałe firmy? Kto będzie reagował na rózne kataklizmy,powodzie,susze czy huragany?Państwo przecież nie bo go praktycznie nie ma a UE nieskora.No to może pan Darek i jego firma? Kto obroni Polskę przed agresją innych państw,skoro państwa nie będzie stać na utrzymanie wojska?Firmy się wykręcą bo one mają być dochodowe a nie patriotyczne.Pan Świderski którego teksty czytałam nader wnikliwie proponuje prywatne firmy ochroniarskie i detektywistyczne.No tak one na pewno nas obronią.Niestety mam nader pesymistyczne mysli co do wyniku wyborów.Wydaje mi się że czarny scenariusz się sprawdzi.
12-10-2023 [14:27] - Darek65 | Link: SAKE
SAKE
"Pan @Darek65 proponuje całkowitą prywatyzację" - gdzie ja to napisałem ?????!!!!!!!
12-10-2023 [14:29] - NASZ_HENRY | Link: @sake3
@sake3
Wynik będzie dla PiSu korzystny. Jutro podam Tobie wyniki mojej symulacji.
Chociaż już dzisiaj można ją na NB znaleźć ;-)
Możesz pomodlić się o pogodę. Dobra pogoda zapewnia wysoką frekwencję, Duża frekwencja pracuje dla PiSu🌼
12-10-2023 [14:31] - u2 | Link: Jutro podam Tobie wyniki
Jutro podam Tobie wyniki mojej symulacji.
Nie podasz, bo będzie obowiązywać cisza wyborcza :-)
12-10-2023 [14:44] - NASZ_HENRY | Link: @u2
@u2
Cisza będzie pojutrze ;-)
Na ciszę też mam sposób ;-)
12-10-2023 [14:45] - u2 | Link: Wiadomo, podasz ceny z
Wiadomo, podasz ceny z warzywniaka :-) :-) :-)
PS. Na miejscu admina wyłączyłbym możliwość umieszczania notek i komentowania na czas wyborów.
12-10-2023 [14:35] - u2 | Link: proponuje prywatne firmy
proponuje prywatne firmy ochroniarskie i detektywistyczne
"Detektyw" R. robi wiecej szumu i reklamy niż pożytecznej roboty. Wkracza przed światła jupiterów, kiedy jest już po herbacie, a praca detektywa wymaga ciszy i spokoju, aby mieć wyniki. Właściwie R. to taki szołmen, który robi w reklamie :-)
12-10-2023 [15:11] - Bogdan Jan Lipowicz | Link: sake3 : Spokojnie możemy
sake3 : Spokojnie możemy uznać to co niektórzy wypisują na temat złego-państwowego co poniektórzy, za rosyjska propagandę. Już po 89 r. pisali tak komuniści rozkradający Polskę i Korwin Mikke będący częścią ideologicznej osłony dla rabunku, czyli bogacenia się bolszewików i robienia z nich kapitalistów i osłabiania państwa Polskiego i obywateli przed "następną rundą", początek luty 2022 na Ukrainie. Pozdrawiam.
12-10-2023 [12:48] - Darek65 | Link: Jabe
Jabe
Tak, zgadza się. SSK niestety stają się w mniejszy lub większy sposób żerowiskiem dla wszelkiego rodzaju działaczy partyjnych, bez względu na opcję. Jedynym i bardzo ważnym argumentem jest to, że zazwyczaj są to kluczowe dla Państwa dziedziny, jak wojsko i bezpieczeństwo energetyczne. Tu artykuł na ten temat - https://forsal.pl/gospodarka/a...
Sake
"Wg pana państwowość jest wrogiem rozwoju?" - nigdzie tego nie napisałem. Zwróciłem tylko uwagę na to, że PIS ma "awersję" do firm prywatnych, które np. zbudowały potęgę USA. To firmy prywatne w dużej mierze budują rozwój Państwa, bo są zazwyczaj szybsze w działaniu, kreatywniejsze niż państwowe. Tylko trzeba zlikwidować biurokrację, dać im więcej zielonego światła. MŚP tworzą prawie 50% PKB - https://www.parp.gov.pl/storag...
12-10-2023 [13:26] - sake3 | Link: @Darek65.....No własnie- w
@Darek65.....No własnie- w dużej mierze ale nie wyłacznie. budują ten rozwój.PiS nie ma awersji do istnienia firm prywatnych ale chce by prywatne i państwowe gwarantowały siłę państwa .Dlatego niezbędna jest częściowa ingerencja państwa w planowy rozwój.Proszę spojrzeć na planowana rozbudowę portu w Elblągu.Państwo chce mieć tam też swój udział,bo to gwarantuje że port powstanie a nie będzie oddany deweloperom zagranicznym jak tego chce prezydent tego miasta.W strategicznych sektorach państwo musi mieć swój udział i kontrolę jeśli chce być państwem o nazwie Polska..
12-10-2023 [14:25] - Darek65 | Link: "Dlatego niezbędna jest
"Dlatego niezbędna jest częściowa ingerencja państwa w planowy rozwój" - przecież nikt tego Państwu nie zabrania. Przykładem tego jest budowa CPK. Ogłosiło chęć zakupu terenu pod CPK na określonych zasadach. Dodatkowo istnieje prawo, że Ci, którzy nie zgadzają się dobrowolnie na sprzedaż, będą mogli być wywłaszczeni ze względu na strategiczne cele Państwa. Zakładam, że te cele są oczywiste i potrzebne, a Państwo uczciwe wobec wywłaszczonych, aby nie nakręcać dodatkowej dyskusji.
"Proszę spojrzeć na planowana rozbudowę portu w Elblągu" - tam doszło do konfliktu na styku Państwo - samorząd. Tragedią tego przedsięwzięcia jest fakt, że w fazie projektu nikt się nie zastanowił nad całością, kto pogłębi tor wodny, jaka jest struktura właścicielska portu, czy samorząd jest zainteresowany współpracą. Wybudujmy, a później się zobaczy. Myślę, że prywatny inwestor by to zabezpieczył. Paradoksem tego jest to, że PAŃSTWO musiało się zwrócić do znienawidzonych, prywatnych właścicieli części terenów portowych w sprawie współpracy :) Jestem przekonany, że przy opłacalnych warunkach współpracy nie będą mieli oporu do współpracy.
Sake
Ja piszę o firmach, których działalność nie koliduje z "działalnością" strategiczną Państwa. "Siedzę" w sektorze prywatnym. Liczba regulacji, przepisów jest ogromna. Na dodatek każdy organ kontrolujący po swojemu interpretuje przepisy. W każdej chwili urząd skarbowy może prześwietlić Twoje konto, nawet jeśli nie ma wobec Ciebie " żadnych" podejrzeń.
Proszę poczytać, co się robi w innych krajach, jak po "cichu" wspiera się swoje firmy. Mistrzami są Niemcy i Holendrzy. Tymczasem w Polsce taka niemiecka T-Mobile otrzymała od Państwa 800 tys. wsparcia pandemicznego.
12-10-2023 [12:18] - sake3 | Link: Polska nie jest państwem?
Polska nie jest państwem?
12-10-2023 [15:12] - Bogdan Jan Lipowicz | Link: sake3 : Spokojnie możemy
sake3 : Spokojnie możemy uznać to co niektórzy wypisują na temat złego-państwowego co poniektórzy, za rosyjską propagandę. Już po 89 r. pisali tak komuniści rozkradający Polskę i Korwin Mikke będący częścią ideologicznej osłony dla rabunku, czyli bogacenia się bolszewików i robienia z nich kapitalistów i osłabiania państwa Polskiego i obywateli przed "następną rundą", początek luty 2022 na Ukrainie. Pozdrawiam.
12-10-2023 [11:42] - Darek65 | Link: BJP
BJP
Widzę, że szybciutko dołączyłeś do "towarzystwa" i bardzo łatwo przypinasz łatki. Nigdzie nie napisałem, że moim pomysłem jest wyprzedaż. Zastanawiam się po co, tacy jak Ty, piszą tu notki ? Oczekujesz uwielbienia, poklasku, czy merytorycznej rozmowy?
12-10-2023 [11:56] - u2 | Link: A dlaczego ciągle ty
A dlaczego ciągle ty bezpodstawnie oczerniasz Dobrą Zmianę na NB ? Kto ciebie tutaj przysłał "Darek65" ?
12-10-2023 [12:49] - Bogdan Jan Lipowicz | Link: u2. To niewyżyty popieracz
u2. To niewyżyty popieracz dobrej zmiany :) Popiera poprzez "konstruktywną" i "merytoryczną" krytykę :) Oczywiście, że ma "misję" :)
12-10-2023 [12:56] - Darek65 | Link: Pospijajcie sobie z dziubków,
Pospijajcie sobie z dziubków, to Wam wychodzi najlepiej :)
12-10-2023 [13:21] - tricolour | Link: Najpierw pierwszy liże
Najpierw pierwszy liże drugiego, potem drugi pierwszego. Dobra zmiana.