Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Obalanie drugiej komuny albo kilka pytań do Jarosława K.

Coryllus, 07.03.2012
Ponieważ od dłuższego już czasu słyszę zapowiedzi nadchodzącej rewolucji, które zmiecie rząd Tuska, a stanie się owa rewolucja tym samym czym była pierwsza Solidarność. Mam w związku z tymi doniesieniami kilka pytań do Jarosława Kaczyńskiego. On na nie nie odpowie, ale to bez znaczenia. My sobie tu pogawędzimy o tych kwestiach.
Jarosław Kaczyński udzielił wywiadu „Tygodnikowi Solidarność” jest to bardzo dobry wywiad, uczciwie zrobiony. Panowie Kłosiński i Świątek rozumieją na czym polega ich praca i doprawdy czytając ten tekst czułem, że znowu wszystko jest normalnie. Gazeta jest gazetą, a dziennikarz dziennikarzem. Niestety odczuć podobnych nie mam czytając wywiady braci Karnowskich a już o Mazurku i Zalewskim to w ogóle nie ma co wspominać. Co rozumiem przez dobry wywiad? Otóż dobry wywiad to taki wywiad, który mimowolnie i do niechcenia obnaża pewne niedoskonałości  i słabości polityka. I ten wywiad właśnie taki jest ku mojemu, dodam od razu, rozczarowaniu. Jarosław Kaczyński ma rację jeśli chodzi o rząd Donalda Tuska i jego poczynania, tak jak rację mają ci wszyscy, którzy ten rząd krytykują i uważają jego politykę za zgubną dla kraju. Nie potrafię jednak za nic zrozumieć dlaczego Jarosław Kaczyński podaje tak dziwaczne i nieskuteczne recepty na uzdrowienie sytuacji.
Wszyscy zgadzamy się co do tego, że aby cokolwiek zmienić trzeba wygrać wybory i wybory te musi wygrać PiS znaczącą przewagą głosów. Rozsądne byłoby więc doprowadzenie do wcześniejszych wyborów, nawet pod jakimś błahym pretekstem. Ja nie wiem pod jakim, ale od człowieka takiego jak Jarosław Kaczyński oczekiwałbym jednak większego rozeznania w takich sprawach. Na wcześniejsze wybory się jednak nie zanosi. O czym więc mówi Jarosław Kaczyński? O oddolnych inicjatywach i ich roli w kształtowaniu społeczeństwa. Otóż istniejące dziś oddolne inicjatywy skupione, wszystkie jak jedna, wokół Tragedii Smoleńskiej, nie mogą zmienić niczego. Przez prosty fakt, że nie ma tam doktryny politycznej, pomysłu na państwo i programu. To są doraźne lub cykliczne demonstracje służące rozładowaniu emocji. Ja nie wiem doprawdy jak Jarosław Kaczyński może nam mówić, że protest przeciwko ACTA był oddolną inicjatywą. Nagle wszyscy zaczęli nosi maski Guya Fawks'a, wszyscy jak jeden. Takie rzeczy nie świadczą o tym, że inicjatywa jest oddolna ale o tym, że gdzieś jest jakieś centrum, które wydaje polecenia. Jeśli więc Jarosław Kaczyński liczy na takie inicjatywy to ja mogę jedynie rozłożyć ręce i wykrzywić usta w podkówkę. Nic więcej.
Od kilkunastu lat w Polsce trwa dyskusja o tym, że tak zwane obalenie komuny było oszustwem. Cyklicznie powraca sprawa Wałęsy czyli Bolka, prominentna działaczka Solidarności Walczącej mówi na spotkaniu z sympatykami prawicy, że strajki lat 80-tych to prowokacja wojskówki. I co? I nic. My dziś przygotowujemy się do drugiego obalenia komuny za pomocą oddolnych protestów. Na co, drodzy pokojowi rewolucjoniści, liczycie? Że tym razem to już będzie naprawdę? Tak wam się zdaje? Bo teraz nikt nas nie oszuka, tacy jesteśmy silni? Obalimy drugą komunę bez papieża Polaka, bez Księdza Popiełuszki i bez tych wszystkich emocji, które Polakom w tamtym czasie towarzyszyły, a o których tak pięknie piszą starsi wiekiem blogerzy. Na czym mamy się oprzeć? Na zaniechaniach w śledztwie smoleńskim?
Jarosław Kaczyński pisze o tym, że potrzebny jest szeroki front sprzeciwu. I ta myśl najbardziej wszystkich podnieca, bo ludzie widzą już siebie jak idą w pierwszym szeregu na tej wielkiej demonstracji, a później od samego tego spacery zmienia się wszystko z rządem Tuska włącznie. Ci zaś, którzy szli pierwsi, najdzielniejsi z dzielnych zostają dyrektorami departamentów w ministerstwach, z których wyrzuca się niepotrzebnych urzędników. Tak to ma wyglądać?
To jest kpina. Jarosław Kaczyński mówi o tym, że PiS nie włączy się w ten szeroki ruch, żeby nie płoszyć ludzi z PiS nie związanych, a sympatyzujących z prawicą. Ludzi, którzy mogliby pomóc a teraz nie chcą, bo się brzydzą. I to jest chyba najgorsza rzecz jaką powiedział Jarosław Kaczyński kiedykolwiek. Ja bowiem nie miałem żadnego interesu w tym, żeby popierać PiS i Jarosława Kaczyńskiego, a zacząłem to robić przekonany o słuszności linii programowej tej partii. Podejrzewam, że podobnie zrobiło wielu ludzi. I nie było mi wstyd, że popieram Kaczyńskiego, dziś także nie odczuwam z tego powodu żadnego dyskomfortu, ale nie mogę spokojnie słuchać, jak jedyny polityk, który ma ponoć pomysł na Polskę publicznie oświadcza, że przestraszył się mediów. To jest nie do pomyślenia. Ta decyzja nikogo do PiS nie przyciągnie. Przeciwnie odstraszy jeszcze więcej ludzi. No, bo co to jest? Idę na randkę, ale się trochę wstydzę i wysyłam w zastępstwie kolegę? Media i tak nie będą sprzyjać temu ruchowi i rozprawią się z nim już na samym początku. Żeby tak się nie stało Kaczyński musiałby wciągnąć w tę inicjatywę ludzi, którzy się mediom dobrze kojarzą i mają tam po prostu kontakty. Nie ma innego wyjścia. Nie można montować szerokiego ruchu poparcia prawicy i udawać, że to nie jest inicjatywa PiS. To się nie uda, bo jeśli taki ruch, zyska poparcie, PiS nie odzyska tego ruchu, zostanie on przejęty. Jeśli zaś nie zyska poparcia, a spali na panewce, o czym jestem przekonany, to budżet nań przeznaczony zostanie podzielony przez głównych zainteresowanych i wszyscy rozejdą się do domu pozostawiają ludzi w zastygłych w dziwnych pozach na ulicy.
PiS nie może się chować w kącie. A Jarosław Kaczyński nie może opowiadać takich rzeczy, bo to go prowadzi wprost do klęski. Żadne oddolne ruchy nie uratują Polski. PiS musi zająć się napisaniem, a następnie rozpropagowaniem kilku programów edukacyjnych dla swoich sympatyków, które w krótkim czasie podniosą świadomość ludzi w kilkunastu miejscach w Polsce – od razu, programy te muszą być pozbawione mitologii, tak politycznej jak i gospodarczej. Muszą być proste, czytelne i coś ludziom obiecywać, jakąś korzyść. Ich propagowaniem i wdrażaniem powinni zająć się ludzie z lokalnych struktur PiS, z Klubów GP i wszystkich organizacji, które czuję się odpowiedzialne za kraj. Programy te nie mogą mieć charakteru dotychczasowych pogadanek patriotycznych, bo to się zamienia powoli w jakąś terapię grupową, która nie ma żadnych skutków. Uprzedzam pytania i szyderstwa, które jak zwykle pojawią się pod tekstem – kto ma to zrobić? Może profesor Zybertowicz z profesorem Nowakiem? Ja nie wiem kto. Jak mi dadzą budżet to ja mogę to zrobić. Jeśli nie ma chętnych. Za darmo jednak nie pracuję. Uważam, że to jest pierwszy krok. Potem trzeba pomyśleć o krokach dalszych.
I jeszcze jedną zastanawiającą rzecz powiedział Jarosław Kaczyński. Ja ją zacytuję w całości:

Zbliża się druga rocznica katastrofy smoleńskiej. Czy wierzy Pan, że bez demokratyzacji w Rosji można wyjaśnić przyczyny tej katastrofy?
 
Liczę na zmiany w Polsce. Śledztwa muszą być inaczej prowadzone. To, że nie dokonano dziesiątek ekshumacji, jest już kwestią wyłącznie polską, a nie rosyjską. Dlaczego sekcji nie przeprowadzono i zamykano trumny jeszcze na terenie Rosji? To powinno być przedmiotem śledztw i to intensywnych.

Chodzi mi o te ekshumacje. Pisałem o tym i inni też pisali. Że trzeba przeprowadzić ekshumacje. Zostaliśmy wyśmiani. Pamiętacie to? Dziś Jarosław Kaczyński mówi o tym, że brak ekshumacji był zaniedbaniem. Tylko dlaczego on to mówi dziś, a nie mówił tego wtedy? Przecież ci wszyscy ludzie potrzebowali jakiegoś przywódcy, wsparcia, w tym dziele. Zakładam bowiem, że wielu z nich było zainteresowanych tymi ekshumacjami. Dlaczego wtedy Jarosław Kaczyński nie mówił o ekshumacjach i konieczności ich przeprowadzenia? No, dobrze, może nie mógł. W takim razie dlaczego nie wydelegował do tego kogoś z prominentnych członków PiS? Bo bał się mediów? Nawet nie próbujcie nam tego sugerować.
Wszystkich zainteresowanych moimi książkami zapraszam jak zwykle na stronę www.coryllus.pl. Oraz do księgarni Tarabuk na Browarnej w Warszawie, a także do Sklepu FOTO+MAG przy stacji metra Stokłosy.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11553
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 17:13

Dodane przez Reytan w odpowiedzi na Również Życzenia Wszystkiego Najlepszego.

O jakiej mocy mówisz? Bożej czy tej drugiej?
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 17:40

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Reytan

głębsze, w podtekśćie "Niech moc będzie z tobą Goryllusie" ! Reytan może jak wielu z nas być członkiem szlachetnego bractwa rycerzy Jedi !!!
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:12

Dodane przez Reytan w odpowiedzi na PRZEDNIA ZABAWA

Namawiasz do złodziejstwa? Chcesz kraść moje pomysły? Rozwinąć je? A jak ty biedaku możesz cokolwiek rozwinąć? Ręcznik chyba.
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 16:45

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Jesteś złodziejem zawodowym czy amatorem?

A gdzie? W ZAiKSie, Urzędzie Patentowym czy w Tworkach? I po ile tantiemy lub honoraria? Proszę o precyzyjną odpowiedź bo chcę pełnymi garściami korzystać z tych pomysłów i rozwijać je na przemian z ręcznikiem!
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 16:52

Dodane przez Chris w odpowiedzi na A ku ku wróciłem! A czy te wspaniałe pomysły są opatentowane?

Wiedziałem, że twój honor można o kant dupy potłuc.
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 16:57

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Chris

zaokrąglone. I to nie sprawa honoru (fajnie, że znasz takie słowo) ale musze być tam gdzie się ważne sprawy dzieją.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 17:12

Dodane przez Chris w odpowiedzi na Widziałeś kiedyś kanciastą dupę o ja nie! Wszyskie były

Czyli nie ma nadziei się się odczepisz? Będziesz tu smrodził już zawsze? Jaka szkoda.
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 17:37

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Chris

1. czy smrodzeniem jest - co normalne na blogu - zadawanie pytań, komentowanie i polemika z tezami? Nie bo to jest norma 2. Skoro punkt 1 jest normą (i normalny w sensie psychiatrycznym) - czy bluzgi autora blogu wobec interlokutorów, obrażanie ich, unikanie merytorycznej debaty, epitety i cały arsenał tego typu metod jest smrodzeniem? Uważam, że SMRODZENIEM jest punkt drugi, a to jest Goryllusie twoja specialite de la maison. Każda reakcja komentatora jest traktowana jak haiebny atak na nadmuchane EGO autora tego blogu. Podsumowanie: sam stworzyłeś stajnię Augiasza, Hyde park bez wszelkich zahamowań oczywiście jednostronnych, no ale teraz widzisz, że złosliwy, chamowaty każdy potrafi być, a im bardzie inteligentny tym skuteczniej złośliwy i chyba strach cię obleciał, że tacy jak jak ja skuteczniej niż twoje inwektywy i epitety słowem jak szpilą nakłują skutecznie balon pt. twoje EGO. Jeśli wiesz co to statystyka to zrób analizę choćby z kilku dni na twoim blogu, wychodzi coś takiego, że Reytan ma trochę racji i może czas się opamiętać, zastanowić nad sobą i traktowaniem innych ludzi? Z takimi jak ja nie wygrasz w szermierce słownej, więc zajmij się meritum a nie leczeniem frustracji kosztem czytelników twojego bloga póki jeszcze kilkunastu ich masz.
Domyślny avatar

Heretyk

07.03.2012 17:34

skomentować np ten artykuł :
http://bankowaokupacja.b…
Ta walka na komentarze jest zupełnie niepotrzebna.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 18:39

Dodane przez Heretyk w odpowiedzi na Czy na polskiej scenie politycznej jest KTOŚ, kto odważy się

Ależ jest potrzebna. Zobacz. Chłopcy pałają świętym oburzeniem, nie z tekstu nie pojąwszy. Obrażają się śmiertelnie, unoszą gniewem i honorem. I chcą iść. Idźcie - mówię. To oni - nie - zostają. Jest takie powiedzenie o pluciu i deszczu oraz myleniu jednego z drugim. I tu masz to wszystko na widoku, dowiedzione empirycznie. Plujesz, a oni, że to deszcz.
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 18:47

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Heretyk

różnicę poglądów. Gorzej, nawet przy braku różnicy, za pytania merytoryczne komentatorzy są flekowani. Coś z twoją percepcją i oceną sytuacji wokół nie tak, nie wiem czy aby za radą Reytana nie zasięgnąć opinii lekarza - 1 tabletka 3 x dziennie i będzie spokój.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 18:58

Dodane przez Chris w odpowiedzi na Hopokryta świetoszek winiący ofiary swego braku kultury tylko za

...a na koniec jeszcze płaczą. Jak chris.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

07.03.2012 17:45

Jak nie było co pić to kupowało się to właśnie piwo. W czasach wiecznych niedostatków było wszędzie, nawet w moim "Społem". To była niestety jedyna zaleta tego trunku. Mimo to dużo go szło. Dlaczego? Po otwarciu zawartość butelki wydostawała się na zewnątrz bez przechylenia radośnie bryzgając na wszystkich wokół i trzeba było iść po nasŧępną. Tak gazowało. Zupełnie tak, jak (G)Coryllus na swoich gości.  Magia miejsca?
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 18:04

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na W Grodzisku produkowano Grodziskie.

To nie ten Grodzisk ciemniaku
Domyślny avatar

Chris

07.03.2012 18:12

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na janko walski

Ciemniaku, jakie piękne określenie dla kogoś kto pomylił miasta...
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

07.03.2012 18:57

Dodane przez Chris w odpowiedzi na Nie no Goryllus jest niereformowalny...

Oczywiście bardzo mnie niepokojący, ale co na to poradzę.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

07.03.2012 18:14

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na janko walski

Wszystko pozostałe zgadza się.
Domyślny avatar

Gość

07.03.2012 19:02

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Wiem, co za różnica

Grodzisk (wszystko jedno ktory) zawsze kojarzyl mi sie z jakąs wodą sodową. Nawiasem mowiąc Leszczyna, prowokujecie ostatnio tak nieudolnie, jakbyscie w oczekiwaniu na wyzszą wierszowke wloski strajk prowadzili.
Domyślny avatar

matthias

07.03.2012 21:06

PiS przegra kolejne wybory i będzie to przegrana "na własne życzenie". Znam wielu lokalnych działaczy PiS, którzy dbają tylko o to aby nikt nie wtrącał się im do polityki. Tam gdzie mieszkam PiS wygrywała wszystkie wybory. Powoli to się zmienia. Nie dlatego, że PO jest fantastyczna ale dlatego, że wszyscy zauważają jak działają PiSowcy. Męczy mnie ta sytuacja bo mam dzieci i wiem, że będą musiały męczyć się w tym kraju jak ja (albo bardziej) o każdą głupotę. Dodatkowo frustruje mnie myśl, że wystarczyłaby dekada mądrych rządów i kraj zmieniłby się nie do poznania. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
Coryllus

Coryllus

07.03.2012 22:27

Dodane przez matthias w odpowiedzi na Zgadzam się co do diagnozy

Dziękuję.
Domyślny avatar

HiPolit

07.03.2012 23:55

Ja swoje zdanie na temat PiS-u wyrobiłem sobie po 10 IV 2010. Nie będę więcej głosował na PiS pod obecnym nieudolnym kierownictwem. Dlaczego nieudolnym ? To było najbardziej widoczne po 10 IV 2010 ! Zamiast narastającej fali demonstracji, które doprowadziłyby do obalenia rządu i rozpisania nowych wyborów - kompletny brak reakcji i oddanie pola.
Domyślny avatar

ewa

08.03.2012 00:57

Dodane przez HiPolit w odpowiedzi na Świetny tekst

Agentura śpieszy z pomocą!No,no Curylusie,wdzięczni są. I nie dziwota
Domyślny avatar

HiPolit

08.03.2012 20:31

Dodane przez ewa w odpowiedzi na hiPOlit i wszystko jasne

Najwyraźnie ewa uważa, że po 10 IV PiS powinien siedzieć cicho i siedział. I prezydentem powinien zostać Komorowski. Czyli wszystko było OK! I kto tu jest agenturą ?!
Domyślny avatar

BazyliMD

08.03.2012 00:54

Twój sposób myślenia, wybacz, jest typowy dla istniejącej w Polsce sytuacji będącej wynikiem niezwykle niskiej świadomości politycznej społeczeństwa. Przy takich, dajmy na to Brytyjczykach, Polacy są analfabetami i w kwestiach ekonomicznych, i szerzej pojętych problemach polityki społecznej. Znajomość języków obcych zerowa. Tak więc to nie obywatel-wyborca decyduje, na co i na kogo głosuje przeczytawszy tzw program, tylko aparatczycy tego czy owego ugrupowania politycznego walczą o głosy i wygrywają przede wszystkim dzięki panowaniu nad mediami. Dlatego nie będzie na multipleksie TRWAM, dopóki, dopóty... . Dlatego masz tylko częściowo rację ( nawet gdybyś miał merytorycznie rację ) w swoich pretensjach do Pana Kaczyńskiego. Powinieneś również w końcu zauważyć, że Polacy są w większości durniami, którzy nie dostrzegają związku praworządności w zarządzaniu państwem z tzw dobrobytem. Nie widzę kraju europejskiego, w którym wybory mogłaby wygrać partia jawnych aferzystów i oszustów, ludzi pod każdym względem niekompetentnych... A w Polsce.. Nie miej o to żalu do Kaczyńskiego. Twierdzisz, że żadne oddolne ruchy nie uratują Polski. A guzik. Może nie oddolny ruch, lecz mechanizm jak najbardziej oddolny: Otóż Polacy muszą dostać w dupę. Oddolnie. Większość. W wielu dziedzinach. Dopiero po takiej lekcji wybiorą ( może?) właściwych ludzi na właściwe stołki. Pozwól na słowa krytyki: Twoje asocjacje, często odległe i wymagające trochę wiedzy, a jeszcze lepiej - znajomości Twoich tekstów, może i nie są trudne do zrozumienia, ale nie zawsze Twoje intencje są przejrzyste. Większość sporów wynika właśnie z tego. Jak wytłumaczyć, że pod Twoim tekstem gość deklaruje, że nie będzie głosował na PiS?
Coryllus

Coryllus

08.03.2012 08:09

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na Coryllusie!

Polacy nie są durniami Bazyli, to się tak wydaje tym, którzy przychodzą na ten blog posmrodzić.  Te teksty zaś są bardzo przejrzyste. Jeśli ktoś może czytać jedynie napisy na rolkach papieru toaletowego, to nie jest moja wina. Ruchy oddolne zaś nie istnieją, to co JK próbuje nam przedstawić jako ruch oddolny nie jest nim w istocie. Jest pomysłem - idiotycznym - socjotechników pisowskich na zagospodarowanie społeczeństwa, z którym nie potrafią się oni porozumieć. To będzie kolejna klęska. Wbrew zaklęciom tych wariatów i oszczerców, którzy się ty wpisują.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,930,938
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności