Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Rozbiory Ukrainy nabierają tempa
Wysłane przez Piotr Węcław w 02-10-2022 [09:13]
Polska niestety, wraz z innymi sojusznikami tzw. Zachodu, przykłada rękę do tragicznego procederu odbierania ziemi na Ukrainie jej mieszkańcom. Aby zrozumieć tę tragiczną sytuację u naszego wschodniego sąsiada, konieczne jest poznanie faktów przysłoniętych rosyjską inwazją.
W cieniu działań militarnych na Ukrainie, w kraju tym zachodzą zmiany, które będą miały równie daleko idące konsekwencje dla przyszłości Ukrainy i jej mieszkańców jak obecna inwazja Rosji.
Od lipca 2021 roku, wielkie korporacje międzynarodowe na masową skalę wykupują ukraińską ziemię. W ciągu zaledwie pierwszych kilku dni od zniesienia zakazu na sprzedaż gruntów rolnych sfinalizowanych zostało 322 transakcji. Ziemię mającą niespotykaną na świecie wartość, kupują za, bądź co bądź, grosze. Żyzność ukraińskich czarnoziemów jest legendarna i legenda ta znana jest w świecie. Według niektórych źródeł, potencjał rolny Ukrainy nie ma sobie równych. Niestety pod wpływem nacisków ze strony Międzynarodowego Funduszu Walutowego, w 2021 roku rząd ukraiński ogłosił promocje na grunty rolne. Te same grunty jakie po zajęciu Ukrainy przez ZSRS zostały ukradzione przez komunistów lokalnym właścicielom i następnie skolektywizowane w kołchozach.
Kolektywizacja ziem na Ukrainie dokonana przez bolszewików miała tragiczne skutki dla milionów. Niezliczone ilości ziemian (w tym polskich) została uwięziona, wymordowana lub wywieziona na Syberię. Skala obecnego zjawiska wykupywania tych właśnie gruntów rolnych jest równie niebywała. Według niektórych źródeł już ponad 70 procent gruntów rolniczych zostało wykupionych przez obce korporacje.
W operacji bierze udział wielu międzynarodowych graczy. Jednym z nich jest na przykład arabski inwestor Saudi Agricultural and Livestock Investment Company (SALIC), jaki za 242 milionów dolarów wykupił ukraińską spółkę rolniczą. Jak z dumą donoszą ukraińskie media, podczas wizyty Zełeńskiego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich podpisano “umowy biznesowe” o wartości 3 miliardów dolarów.
Do inwestycji arabskich dołączyły również Chiny, wielkie korporacje amerykańskie, oraz firmy z innych krajów. Krótko mówiąc, cały świat rzucił się kupować Ukrainę. A wszystko w wyniku promocji ogłoszonej w 2021 roku. Cóż się dziwić, jak jest promocja, to pojawiają się klienci. W efekcie ponad 70 procent towaru poszło w oka mgnieniu.
I w ten oto sposób, już prawie wszystkie grunty rolnicze na Ukrainie zostały sprzedane. Rzec można Ukraińcy mieli większego pecha od nas – w chwili upadku ZSRS, zdecydowana większość gruntów rolniczych w Polsce była własnością polskich rolników. Naszej ojczyźnie szczęśliwie udało się uniknąć kolektywizacji i ziemia została własnością Polaków.
Ukraińcy nie mieli tego szczęścia. Ta sama ziemia, którą przed 100 laty bolszewicy ukradli lokalnym ziemianom (jak już wspomniałem, wielu z nich było Polakami) i przemienili na kołchozy, została teraz przez państwo Ukraińskie sprzedana bogaczom z całego świata.
Zatem po wyparciu rosyjskich najeźdźców, Ukraińcy będą mogli zatrudnić się u baronów międzynarodowej finansjery, aby pracować uprawiając ziemie w przeszłości należącą do powstałego w 1991 roku państwa ukraińskiego.
Ta sytuacja przypomina dziką prywatyzację w Polsce z lat 1990, gdy niezliczone zakłady produkcyjne wielu sektorów przemysłowych, poczynając od polskiej elektroniki, poprzez sektor maszynowy oraz przetwórstwo, kończąc na słynnych cukrowniach i nawet przemyśle monopolowym, zostały za bezcen sprzedane inwestorom zachodnim. Jeżeli jednak kogoś oburza dzika prywatyzacja w kraju z lat 1990, to musi zrozumieć, że jej skala była mikroskopijna w porównaniu do obecnej wyprzedaży ziemi na Ukrainie.
Czy państwo jakie sprzedało większość swoich gruntów rolnych może istnieć?
Podczas gdy proceder sprzedawania ziemi trawa w najlepsze (a raczej dobiega już końca), Ukraina walczy z rosyjską inwazją. Pokonanie intruza jest oczywistą potrzebą i wzniosłym celem. Zachodzi jednak ważne pytanie: w czyim interesie walczą wojska ukraińskie wspierane przez wiele krajów NATO, skoro większość gruntów rolnych na Ukrainie nie jest własnością Ukraińców?
```````````````
Tekst oryginalnie ukazał się w Panoramie Polskiej
““““““““““““““`
Teksty źródłowe:
Ukraine’s fertile farmland goes up for sale after two-decade moratorium
Who Really Benefits from the Creation of a Land Market in Ukraine?
Ukraine launches free farmland trade despite criticism
Ukraine adopts land reform: new law opens the farmland market
The truth about corporations taking over Ukrainian agricultural lands
Why agroholdings go bankrupt. The case of Mriya | Large Scale Agriculture
Komentarze
02-10-2022 [09:17] - Tezeusz | Link: autorze rus.."{Polska
autorze rus..
"{Polska niestety, wraz z innymi sojusznikami tzw. Zachodu, przykłada rękę do tragicznego procederu odbierania ziemi na Ukrainie jej mieszkańcom"
Pijesz nie pisz...bo wali sowieckim smrodem bandyty putlerka....
02-10-2022 [09:24] - Piotr Węcław | Link: Ciekawe jak to funkcjonują
Ciekawe jak to funkcjonują naszeblogi.pl. Już dwie minuty po tym jak zamieściłem wpis, pojawiły się komentarze broniące narracji globalistycznych korporacji. Smutne widzieć coś takiego na naszeblogi.pl. O tempra, o mores. Quo Vadis Polonia?
02-10-2022 [09:32] - Tezeusz | Link: @Piotr rus..
@Piotr rus..
priusquam scribis, cogita de illo
02-10-2022 [09:53] - Czesław2 | Link: Takie zachowania są regułą na
@Piotr Węcław Takie zachowania są regułą na większości portali. Tu jest po prostu teatr popisowski. Jest Pana wpis odpowiedzią na pytanie, dlaczego globalista Biden zaangażował się na Ukrainie.
02-10-2022 [09:55] - Tezeusz | Link: @ Czesiu nam z norki komuszj
@ Czesiu nam z norki komuszej wylazł..oj jak miło...
Artur Schopenhauer w swoim dziele Die eristische Dialektik (Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów) wymienia argumentum ad personam jako ostatni sposób nieuczciwej argumentacji, stosowany, gdy wszystkie inne sposoby zawodzą i nie ma szans na wygranie sporu argumentacją merytoryczną. I wówczas wkracza @Czesio....
02-10-2022 [09:53] - Pers | Link: Autor
Autor
//Smutne widzieć coś takiego na naszeblogi.pl.//
Tu są o wiele gorsze wrzutki a @ścierwouszek jest liderem.
02-10-2022 [10:24] - u2 | Link: komentarze broniące narracji
komentarze broniące narracji globalistycznych korporacji
Akurat ilmanifesto.it na który powołuje się autor jest portalem ... komunistycznym. Więc globalistycznym. Więc to autor nadaje na "globalistów" jako komunista, czyli prawdziwy globalista, szerzący biedę i nędzę globalnie, a nie dający pracę i bogactwo jak wielkie korpo :-)
02-10-2022 [12:27] - Pani Anna | Link: Nihil novi sub sole. Jeżeli
Nihil novi sub sole. Jeżeli fakty nie zgadzają się z rzeczywistością, tym gorzej dla faktów.
02-10-2022 [09:20] - u2 | Link: 100 laty bolszewicy ukradli
100 laty bolszewicy ukradli lokalnym ziemianom (jak już wspomniałem, wielu z nich było Polakami)
Ano, a Ukraińcy byli parobkami, więc kołchozy to była zamiana jednego poddaństwa polskiego w drugie rosyjskie. Oczywiście rosyjskie poddaństwo skończyło się Hołodomorem, więc polskie było dużo lepsze.
PS. Jak wynika z przytoczonego artykułu ilmanifesto.it zagranica wykupiła z 32 mln ha 3,4 mln ha. Dużo, ale to trochę ponad 10% więc nie ma paniki, a jest szansa na modernizację rolnictwa.
02-10-2022 [09:52] - Jabe | Link: Państwo amerykańskie nie ma
Państwo amerykańskie nie ma (chyba) gruntów rolnych, a istnieje. Państwowa własność środków produkcji przyczynia się do powstania systemu politycznego, w którym gangi polityczne, nie bacząc na państwo, walczą o łupy. Dobrze znamy to z Polski.
02-10-2022 [21:16] - Piotr Węcław | Link: Pomimo wielu wysiłków
Pomimo wielu wysiłków komunistów USA ciągle nie są państwem komunistycznym. I dlatego większość ziemii jest własnością Amerykanów, a nie państwa.
02-10-2022 [23:17] - Jabe | Link: Zaś pobliska Kanada osuwa się
Zaś pobliska Kanada osuwa się w totalitaryzm, choć nie słyszałem, żeby tam ziemię „rekanadyzowano”. O co innego toczy się gra. A u nas państwowa własność po staremu służy za paśnik dla rządzących aktywów. To taka zinstytucjonalizowana korupcja. Dlatego Polska jest wobec obcych knowań bezsilna.
02-10-2022 [10:49] - Pers | Link: Prezydent USA Joe Biden musi
Prezydent USA Joe Biden musi wrócić do dyplomacji, aby zapobiec klęsce Ukrainy i uniknąć starcia z Rosją. Opinię tę wyraził emerytowany oficer David Pine w swoim felietonie dla amerykańskiego wydania The National Interest .
Były oficer US Army przypomniał, że Rosja zadeklarowała gotowość do prowadzenia rozmów pokojowych z Kijowem, ale reżim Władimira Zełenskiego odmawia spotkania.
Pine uważa, że prawdopodobieństwo podboju nowych terytoriów przez Ukrainę jest minimalne i nawet zwiększenie dostaw broni z Zachodu nie wystarczy, aby zmienić sytuację.
„Zachód ma tylko jeden sposób, aby zapobiec porażce Ukrainy na polu bitwy w ciągu najbliższych kilku miesięcy i uniknąć konfliktu nuklearnego z Rosją – wrócić do dyplomacji ” – pisze autor.
Pine jest przekonany, że Biden powinien ułatwić zawarcie porozumienia o zawieszeniu broni między Moskwą a Kijowem.
Ponadto ekspert wojskowy jest przekonany, że należy zrezygnować z nowych antyrosyjskich sankcji, ponieważ pomoże to milionom Amerykanów cierpiących na recesję.
Pine proponuje również, aby nie wysyłać dodatkowych wojsk amerykańskich do Europy Wschodniej i przestać pompować Kijów bronią.
Wcześniej starszy badacz w dziedzinie obronności i polityki zagranicznej w Catton Institute, publicysta Ted Carpenter, w swoim artykule zwrócił uwagę na błędy władz USA, które są druzgocące dla świata.
Również prasa amerykańska coraz częściej wyraża zaniepokojenie militarnym wsparciem Kijowa przez państwa NATO. Felietonista amerykańskiego wydania The Hill William Moloney uważa , że Sojusz Północnoatlantycki ryzykuje wywołanie konfliktu między Federacją Rosyjską a Stanami Zjednoczonymi, co może skutkować użyciem broni jądrowej przez jedną ze stron.
02-10-2022 [13:20] - tricolour | Link: @Pers
@Pers
Nagle chcecie rozmów pokojowych, bo wpierdol dostajecie. Nawet w waszej telewizji wyraźnie już mówią, że nie wierzą w tę mobilizację kretynów z zardzewiałymi karabinami bez żadnego wyposażenia. Spokojnie, przyjdzie czas i na rozmowy - najpierw demilitaryzcja rosji.
Pamiętaj lub zapisz sobie: cel jest jasno powiedziany - demilitaryzacja ruskich, co postępuje zgodnie z planem.
02-10-2022 [13:44] - Pers | Link: @3kolorek
@3kolorek
Ty umiesz czytać?
To Amerykanie namawiają do rozmów swoje władze.
02-10-2022 [16:03] - tricolour | Link: @Pers
@Pers
Nie amerykanie tylko jeden palant, pewnie przekupiony. To nie ma znaczenia, żadnego. Znaczenie ma jasno postawiony i wyartykułowany cel - demilitaryzacja ruskich. Jak sam widzisz, idzie zgodnie z planem - już nawet butów dla zmobilizowanych nie ma.
02-10-2022 [16:11] - u2 | Link: reżim Władimira Zełenskiego
reżim Władimira Zełenskiego odmawia spotkania.
Reżim to masz tam u siebie w kacapii ścierwousz :-)
02-10-2022 [13:18] - Czesław2 | Link: W moim mieście wisi duży
W moim mieście wisi duży baner z napisem" Każdą nieruchomość kupie natychmiast za gotówkę". Wykupywanie nieruchomości w Polsce jest na ukończeniu, deweloperzy sprzedają cale osiedla pojedynczym inwestorom. Ziemia to też nieruchomość. Kto może pozwolić sobie na takie ogłoszenie? Tylko banksterscy globaliści. Rząd udaje, że nie widzi nic.
03-10-2022 [08:32] - Darek65 | Link: "Kto może pozwolić sobie na
"Kto może pozwolić sobie na takie ogłoszenie? Tylko banksterscy globaliści" - nie tylko. Duże ilości pojedyńczych mieszkań wykupują obcokrajowcy. Jest to dla nich lokata kapitału. Na Pomorzu np. dominują Skandynawowie.
02-10-2022 [15:02] - sake3 | Link: Ukraińcy walczą o swoją
Ukraińcy walczą o swoją ziemię już 221 dzień, giną dzieci,starzy młodz,Rosjanie pozbawiają Ukrainę godności szukając podstępnie jakowyś nazistówi. A autor twierdzi,że chcą jej rozbiorów? To niby o co walczą? W Polsce ziemia wyprzedawana-dlaczego? Bo zabrakło patriotyzmu, miłości do Polski,bo dla wielu Polska to białoczerwony szalik na meczu i tyle.Ile flag jest wywieszonych z okazji narodowych uroczystości? Dlaczego nie ma zgody na żaden patriotyczny marsz i dopiero trzeba starań żeby się odbył?
02-10-2022 [15:10] - Pers | Link: @sake
@sake
//Dlaczego nie ma zgody na żaden patriotyczny marsz i dopiero trzeba starań żeby się odbył? //
Zapytaj POPiSu.
02-10-2022 [15:50] - sake3 | Link: @Pers.....Ja się nie muszę o
@Pers.....Ja się nie muszę o nic pytać,bo wiem jak jest. Wiem,że pan Trzaskowski robi co może by sie nie odbył,wiemy,że TVN i GW liczą faszystów donoszą do Brukseli do szczerbatego obrzydliwego Belga. W ubiegłym roku we Wrocławiu Marsz Niepodległości został zdelegalizowany. Pamietam jak przed kilku laty reporterka TVN donosiła do studia o faszystowskim haśle ,,Bóg,Honor,Ojczyzna'' skandowanym na marszu w Warszawie.Jakoś nie widzę,żeby któreś z nich było w PiS-ie.
02-10-2022 [16:04] - Jabe | Link: Nawiasem, Marsz
Nawiasem, Marsz Niepodległości nie odpowiada wszystkim okrągłostołowcom. Na razie udało się im go przejąć (pod patronat), teraz pewnikiem wygaszą. Ciekawe, jak to się odbędzie.
03-10-2022 [08:52] - Darek65 | Link: Sake
Sake
To może z innej beczki. Od 01/10 https://dorzeczy.pl/ekonomia/3... Dlaczego patrioci z PIS-u nie zrobią tego samego? Bo oni skutecznie niszczyli polską energetykę tak, aby nie było, co uruchamiać. Przypomnij sobie zniszczenie nowo wybudowanego, za 4 mld., bloku energetycznego w Ostrołęce. W styczniu poszło info, że rząd przeznaczył w tym roku 6 mld. na zamykanie kopalń. W sierpniu, za kwotę 1 mld zatopiono kopalnię Krupiński, która posiadała złoża wysoko energetycznego węgla na lata. Do końca roku ten sam los ma spotkać kopalnię Makoszowy, która ma złoża na lata. W moim regionie, pisałem już o tym, zamknięto kopalnię w Turku, która posiadała złoża na wiele lat. W trakcie zamykania zasypano w ziemi setki wagonów, całą infrastrukturę. Teraz kończą niszczenie budynków i infrastruktury elektrowni w Turku. W 2024 roku ma być zamknięta elektrownia w okolicach Konina, bo kopalnia nie dostała pozwolenia na uruchomienie kolejnych odkrywek, choć węgla nie brakuje. Tego nie da się zrzucić na Tuska.
03-10-2022 [09:15] - sake3 | Link: @Darek65.....Zgadzam się z
@Darek65.....Zgadzam się z panem choć dodam,że to nie kaprys rządu a raczej rządów,bo zamykanie kopalń zaczęło się wczesniej tylko podporządkowanie dyrektywom i żądaniom UE.Widzę,że np.Niemcy powracają do swojego węgla przywracając likwidowane kopalnie.Czy Polska nie może tego zrobić choć wiadomo,że koszty będą olbrzymie.? Dlaczego inicjator tego projektu zamykania wszystkiego Timmermans nie stanie przed trybunałem?
03-10-2022 [10:20] - Darek65 | Link: Sake
Sake
OK, niszczenie szeroko rozumianej polskiej energetyki zaczęło się wcześniej, ale ten rząd mógł to przerwać. Zamiast tego zrobił, co zrobił. W tym roku wyda na ten cel 6 mld złotych. To ogromna kwota, za którą można by chociażby unowocześnić linie przesyłowe, zwiększyć bezpieczeństwo w kopalniach lub przeprowadzić i unowocześnić kolejne bloki węglowe. Zamiast tego bezpowrotnie niszczy się infrastrukturę. Nie obchodzi mnie, co się stanie z Timmermasnem, ale obchodzi mnie, że rząd mojego kraju dalej postępuje, jak bandyta.
02-10-2022 [16:29] - Paweł_Urbański | Link: Jedynym sposobem odzyskania
Jedynym sposobem odzyskania tej ziemi może być odmowa, przez Ukraińców, pracy na roli dla obcych koncernów oraz państwowy zakaz zatrudniania na roli dla imigrantów i pracowników zagranicznych.
To brzmi jak fantazja, ale Ukraińcy pokazali już swoją determinację w obronie militarnej Ukrainy, to także mogą wykazać taką determinację w obronie gospodarczej.
02-10-2022 [21:19] - Piotr Węcław | Link: Pomysł jest dobry, ale
Pomysł jest dobry, ale obawiam się że trudny do zrealizowania. Większość ludzi musi pracować, żeby żyć.
02-10-2022 [18:21] - terenia | Link: Proceder wykupu wartościowych
Proceder wykupu wartościowych ziem na Ukrainie rozpoczął się dużo wcześniej .Już w 2020 r OSW podał informację o wykupie 5 mln hektarów (nazywając to skrytą prywatyzacją) https://www.osw.waw.pl/pl/publ...
03-10-2022 [08:59] - Darek65 | Link: Tak, informacja o "wykupie"
Tak, informacja o "wykupie" ziemi na Ukrainie pojawiła się już dużo wcześniej. Wcale mnie to nie dziwi. Nie spodziewałem się, że pomoc dla Ukrainy będzie za darmo. Biznes jest biznes. Przypomnijcie sobie czas II wojny światowej. Mimo, że Polacy walczyli w obronie Anglii, to i tak musieliśmy zapłacić naszym złotem zdeponowanym w tejże Anglii za wyposażenie, broń, itp. Nie ma zmiłuj, wojna, to ogromny biznes bez skrupułów.