Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

”Wczoraj staliśmy nad brzegiem przepaści! Dzisiaj zrobiliśmy duży krok naprzód!”, czyli jolka a mentalność żydowska.

sigma, 06.02.2012
”Wczoraj staliśmy nad brzegiem przepaści! Dzisiaj zrobiliśmy duży krok naprzód!” czyli jolka a mentalność żydowska. 




Skoro wraca peerel, lada chwila pewnie wróci ulubiona rozrywka  zażywana podówczas na zebraniach partyjnych, jaką było  publiczne składanie samokrytyki .
Skoro tak, jako świadomy rzeczy obywatel,  będę w awangardzie; wyjdę  przed szereg i też wyznam cosik. 
Otóż, miałam i ja ohydny nałóg.

Tak, niestety.
Co tydzień, w poniedziałek, po prostu musiałam rozwiązać jolkę.
 I to żadną inną, tylko tę zamieszczoną w, za przeproszeniem,  GW! 
Stroskana rodzina próbowała mnie wyciągnąć ze szponów tego obrzydliwego nałogu, a ja nic! Co poniedziałek reszta gazety szła do pudła na makulaturę, a ja byłam stracona dla świata na parę godzin.
Tylko dzięki temu, że  organowi Michnika przestało się wieść i jako pierwszą - w ramach oszczędności - skasował jolkę, zdołałam otrząsnąć się z nałogu.

Ale też ta sama rodzina, choć zgnębiona moim uporczywym coponiedziałkowym nabywaniem owej polskojęzycznej gadzinówki, sama dopytywała się, co tym razem tam ciekawego znalazłam?
Bo zabawa wcale nie polegała na odgadnięciu haseł i ustawieniu ich we właściwej konfiguracji. To daje każda jolka.  Zabawa polegała na wyłapaniu, co tym razem nachachmęcił stary, sowiecki Żyd, który tę jolkę układał!

Dlaczego sądzę, że musiał to być stary, sowiecki Żyd, zaraz wyłuszczę.

Razu pewnego dał on na przykład hasło: miecz Podbipięty. No cóż, nic prostszego!  Zerwikaptur; każdy Polak to wie.
Szukam ja miejsca dla tego Zerwikaptura w jolce i nie ma go!
Za to w końcu wyszło Kropidło!
Czyli jak w tych odpowiedziach radia Erewań.  Niby wszystko się zgadza, ale nie całkiem.
Nie miecz, tylko maczuga, nie Trylogia, tylko Pan Tadeusz, nie Longin Podbipięta, tylko Maciej Dobrzyński!
Ochrzczony Kropicielem od wielkiej maczugi,
Którą zwał Kropidełkiem...

Ale poza tym wszystko się zgadza...

Innym razem wrzucił hasło przedwojenny prezydent Polski.
Dużego wyboru nie ma.. Narutowicz, Rataj, Wojciechowski, Mościcki, no może wymyślił, że ńaczelnik Piłsudski. Ale żadne z tych nazwisk nie daje się wpasować do jolki! 
W końcu wychodzi mi  Naruszewicz!
Staremu Żydowi musiało coś dzwonić, ale w którym kościele, pojęcia nie miał.
Co zresztą i nic dziwnego, skoro starozakonny.

Ponieważ nad wyraz często wrzucal hasło dawniej Kalinin, domniemywam, że pochodził z Tweru.
W kazamatach NKWD w Twerze wymordowano Polaków pochowanych nieopodal w Miednoje. Ale  hasła Miednoje jakoś nigdy nie użył.

Wrzucil tez razu pewnego  hasło przewodniczący gminy. 
Dla Polaka jest to wójt, sołtys.
W jolce wyszedł rabin – bo facet miał wyłącznie skojarzenie na gminę żydowską.

Dlatego też, kiedy dał hasło najlepszy wywiad świata - bez namysłu wytypowałam Mossad i nie pomyliłam się;)

Izraelskie ciągoty były widoczne i w haśle spółdzielnia rolnicza. 
Moje pierwsze skojarzenie pegieer, kołchoz nigdzie nie pasowało. Bo to miał być kibuc.

Bardzo szczególne miał autor tych jolek podejście do świata zwierząt. Mianowicie głęboko go lekceważył.

Dla mnie, koniary, fakt, że wielokrotnie mylił koński kłąb z łękiem, było nie do pojęcia! Ale dla niego żaden problem. 
Wiadomo, że nic bardziej żałosnego na tym świecie nie istniało, niż zydowska, zaniedbana, zagłodzona szkapa.
Więc tu by się to też zgadzało.

Podobnie z dużym luzem podchodzil do ptactwa. Hasło  ptaszek mniejszy od bociana wprawił mnie w osłupienie, wymienienie bowiem prawie całego atlasu ptaków jest męczące. Chodziło mu o wróbelka! No, rzeczywiście, jest mniejszy, co racja, to racja.

Był tez ci on typowym okazem walczącego ateisty w typie prymitywnym, podstawowym. Jeżeli dawał hasło  szowinistyczna, nietolerancyjna religijność, można było z zamkniętymi oczami wpisac dewocja.
Jeżeli za to dawał hasło ideologia, w której wolność jest nadrzędną wartością – wiadomo było, że ma na myśli liberalizm.

Ale  jeszcze się nie wytłumaczyłam, dlaczego sądzę, że był to stary, a nie – dajmy na to, młody Żyd.
Bo ilośc haseł w rodzaju imię trzeciego syna Aarona, czy szwagier Izzaka, czyli typowych dla kogoś, kto ukończyl cheder, czyli podstawową szkółkę zydowską, była niewiarygodna.


Pamiętam postać starego Szlangbauma z „Lalki”, który w pocie czoła wymyślał szarady, po czym wysyłał je do warszawskiej gazety, skąd je regularnie odsyłano z adnotacją, że nie są pisane prawidłową polszczyzną.

I jak tu nie wierzyć w ewolucję, postęp i świetlaną przyszłość?

W końcu  doszliśmy już do stanu, że mamy polskojęzyczną zydowską gazetą i mowy nie ma, żeby umieścić tam polską krzyżówkę.
Oczywiście nie mówiąc o polskim artykule.

Jak w tym przemówieniu Gomułki:”Wczoraj staliśmy nad brzegiem przepaści! Dzisiaj zrobiliśmy duży krok naprzód!”

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 15570
sigma

sigma

06.02.2012 23:07

Dodane przez Gość Taki sobi… w odpowiedzi na Dziekuje i pozdrawiam

Nie ma przypadków, są tylko znaki.
A czasy czterech jeźdźców Apokalipsy idą na pewno.
I tak i cóz zrobisz... modlić sie trzeba.
Z Panem Bogiem
Domyślny avatar

Gość Ingfeld

06.02.2012 19:28

Dodane przez sigma w odpowiedzi na Gość Ingfeld (nv), pon., 06/02/2012 - 17:21

I znający texty Tory z syjonizmem mam tyle wspólnego co żaba z trampoliną,dziekuję za odp i serdecznie pozdrawiam...mam taką cichą nadzieję ze Judaizm to nie tylko Protkoły,ale też zwykli ludzie tacy jak moii dziadkowie i Babcia przeżyli koszmar Shoah,ale jak mówią perzetrącono kregosłup dumnemu Narodowi aby złamać jego ducha,moii przodkowie poniesli wielkie straty ...jest taka mała miejsowośc Pionki koło radomia tam spoczywa 18tu moich bliskich.Dlaczego to Piszę? dlatego ze nienawidzę niesprawiedliwości i wyzysku,ale Swiat zmierza do roku 1933.Jestem 3cim Pokoleniem ale u nas pamięć nie umiera
Domyślny avatar

leszek hapunik

06.02.2012 18:26

Dodane przez Gość Ingfeld w odpowiedzi na Hmmmm???

"Żydzi są autorami najbardziej socjalnych i społecznych przemian w Historii...". Tak ma Pan rację. Ich fanatycznego oddania budowie komunizmu w Polsce trudno przecenić.
Domyślny avatar

Gość Ingfeld

06.02.2012 19:11

Dodane przez leszek hapunik w odpowiedzi na ad vocem

Prosze o dane ludności zamieszkującej obszar II RP ilośc Budownictwa Wielokondygnacyjnego,Elektryfikacji,Poziomu Wukształcenia,stan ludnosci tzw Analfabetów szkoły tzw 4ro klasowe,Gimnazja i Uniwersytety,liczbę Mieszkanćów Stan Infrastruktury Drogowej,ad Vocem Polska 1939r 38 Mln mieszkańców,prosze podac miasta o liczebnośc powyzej 30 tyś Mieszkańców stan wyposażenia w Media Tj Bieząca Woda,CO, srednia budynków 4-ro kondygnacyjnych z tzw standartem Itp.Ilość Km Dróg w powiatach stan zamozności oraz srednią pensję,...dla przypomnienia podam Robotnik Rolny 14H pracy zarobek słownie 1 ZŁP dziennie,proszę o ripostę,Bulka kosztowala 6 gr ,Proszę o dane dotyczące srodków transportu Komunikacji miejskiej oraz stan posiadania i srednią samochodów na 1go mieszkańca II RP oraz srednią w Kilometrach dróg na obsarze II RP.Proszę o dyskusję Dodam do tego Słuzbę zdrowia i szkolnictwo,jaki argument przeciwko 63% Analfabetyzmowi mieszkańców II RP,proszę o Fakty
Domyślny avatar

Gość Ingfeld

06.02.2012 19:40

Dodane przez leszek hapunik w odpowiedzi na ad vocem

Jeshua Ben Joshif Bei Dawid.w mini Jezus Syn Józefa z Domu pokolenia Dawida..czy nie mozna nazwać Jezusa z Nazaretu Komunistą?wszak rozdawał Pokarm i Odzienie Ubogim i kazał sprzedawać majątki aby nakarmić głodnych,nagich i ubogich...czy nie jest to Komunizm?..ja nie mam nic przeciwko wszak nawet na Golgocie przebaczył złoczyńcom,jakie argumenty wszak temu? to tylko Kroniki i Ewangelie
Domyślny avatar

WJD

07.02.2012 15:13

Dodane przez Gość Ingfeld w odpowiedzi na Jeszcze jedno Zdanie i ameno diskusji

Ewangelia wcale nie jest komunistyczną księgą ideologii socjalistycznej a Jezus nie jest jej socjalistycznym piewcą. To jest obłędne złudzenie. Ewangelia w ogóle właściwie nie traktuje o tożsamości cielesnej, materialnej. Ona traktuje o sprawach nie z tego świata. Komunizm jest poglądem/ nawet przez wielu komunistów nazwanych "naukowym", co jest chichotem historii/ materialistycznym, ściśle i wyłącznie związanym ze światem fizycznym. materię postrzega jako coś istniejącego wyłącznie, coś masywnego, coś twardego. Wybaczy Pan Szanowny, ale muszę prostować Jego osobliwe rozumienie Ewangelii i nauki Jezusa. Ewangelia i Jezus przedstawili człowiekowi wiarę w Boga będącego Miłością. ta Miłość jest samoistnym Duchem, bytem, poza którym w ogóle nic nie istnieje. Aby zrozumieć o czym w ogóle mowa, polecam "Hymn do miłości" św. Pawła z Tarsu Apostoła zawarty w dziejach Apostolskich. Żeby mnie kto o jakie perwersyjne myslenie nie oskarżył. Jeden jedyny byt, świadomy byt, to jest właśnie Miłość. Ale to jest sprawa głębsza a Pan porusza rzeczy mniej delikatne, a niejawne. Otóż w Ewangelii chodzi o to, aby człowiek przypomniał sobie swoją prawdziwą tożsamość. Na czym polega owa prawdziwa tożsamość? Ano prawdziwa tożsamość polega na zrozumieniu, że człowiek w ogóle nie jest ciałem. Używa ciała, ale nim nie jest. Tak samo nie jest ubraniem ani autem. Materia jest złudzeniem, jest snem, jest filmem w doskonałym kinie z wyśmienitymi efektami specjalnymi które uruchamiają wszystkie zmysły i to tak doskonale, że człowiek potrafi zupełnie zapomnieć kim /czym/ naprawdę jest. Na tym filmie bowiem człowiek jest i aktorem i widzem. Doskonały film !! W dodatku w ogromnej i stale narastającej ilości wersji. A tymczasem człowiek w ogóle nie jest ciałem. To złudzenie. No i o rozwianie tego złudzenia chodzi w Ewangelii. Aby się człowiek nie zatracił na tym filmie całkowicie i śmiertelnie. Jezus powiada o sobie, iż jest bramą. Innymi słowy, aby zostać zbawionym należy wbudować sobie Jego Świadomość. Warunki są znane doskonale, Prawa Naturalne i Dekalog. Należy spożywać Jego ciało i krew, czyli kochać Ducha i wierzyć w Ducha. Bóg jest Duchem utkanym z miłości. Spożywanie ciała Jezusa oznacza wspólnotę Miłości człowieka i Boga, zjednoczenie w Niej. Krwioobiegiem jest Wiara. Nie są to jakiś wymysły i symbole - jak uważa wielu protestantów, lecz rzeczywistość realna - Duchowa ! Spożywanie jest realne i wzrost duchowy rzeczywisty. Piszę o sprawach doskonale znanych każdemu prawdziwemu chrześcijaninowi, najwyżej nie każdy wprawnie włada piórem, ale każdy to wie. Pogląd, jakoby Jezus byłby krzewicielem materializmu, fałszywego poglądu iż jedynym światem rzeczywistym jest świat materii, jest całkowicie błędny. Jezus uważa dokładnie na odwrót. Życie w świecie fizycznym jest wędrówką pielgrzyma, jest filmem. Współczesna nauka potwierdza Ewangelię w całej pełni. Na marginesie, filozofie dalekiego wschodu zawsze znały tę prawdę. Okazuje się i nie od dzisiaj, że materia jest "przenikliwa", wcale nie jest "masywna i twarda", w powiększeniu traci swój znany nam obraz, w powiększeniu oglądamy zmieniające się oblicza materii, najpierw na poziomie chemicznym, potem wibruje na poziomie kwantowym w którym cała materia-energia jest jednością, aż wszystko znika zupełnie. Na pewnym poziomie oglądu znikają najdrobniejsze drobiny i nie ma już nic. Tak uważa współczesna nauka i jest to rzecz banalnie powtarzalna doświadczalnie. A co zostaje gdy materia obserwowana pod coraz większym powiększeniem zniknie? Świadomość. Jedyna Świadomość. Każdy, kto na samego siebie spróbuje spojrzeć "z boku", pozacieleśnie, dostrzeże tę osobliwość Jedynej Świadomości. No i bramą do nieba jest Jezus - Jego Świadomość. To Ewangelia. I tyle. Jaki tam komunizm, socjalizm, itp. Natomiast czynienie Dobra bliźnim, jest zarówno wyrazem owej Miłości, jak po prostu zwyczajnym czynieniem Dobra sobie samemu. Obecnie na świecie trwa wojna, która mnie przypomina czasy ostateczne opisane w Apokalipsie św. Jana. Trwa potężna akcja agitacyjna mająca na celu wmurowywanie w człowieka przeświadczenia, iż jest ciałem ! Zatem stronnicy tej akcji używają jako broni wszelkich narządzi pobudzających zmysły człowieka a nawet usiłują zniewolić go wewnętrznie, wbudować mu nałogi a nawet więcej - nawyki, które by go zniewalały od wewnątrz. Używają wszelkich coraz bardziej wyrafinowanych metod, aby zniszczyć Prawa Naturalne człowieka, ofiarowane mu przez Stwórcę. Chcą uczynić człowieka niewolnikiem w niewolniczym świecie niewolników, chcą pozbawić go Miłości nazywając Jej imieniem inne często perwersyjne pojęcia, chcą pozbawić go własności pod byle pretekstami o chcą wreszcie - jak inaczej się już nie da go zniewolić - pozbawić go życia. Zatem jest to walka pomiędzy światem materii - która jest złudzeniem - a światem Ducha, który jest jedyną Rzeczywistością. Walka ta jest dla materialistów beznadziejna, bo już ja dawno przegrali. Ale skoro i dopóki walczą, to człowiek płaci cenę za prawdziwe wartości. Wszystkiego Dobrego Wszystkim i ciepła bo zimno
Domyślny avatar

Gość Taki sobie z Ingfeldów

07.02.2012 16:43

Dodane przez WJD w odpowiedzi na Z całym szacunkiem, lecz nie rozumie Pan Szanowny Ewangelii.

Wszak kazdy z nas został wychowany w tzw Tradishion.. tyle tylko ze w zyciu szukamy,analizujemy i dochodzimy do pewnych wniosków..wnioski czasami bywaja o 270 stopnii rózniące się od tych jakich nas uczono,ale nie zmienia to faktu ze wszyscy szukamy DROGI.Prawdy i Sprawiedliwości,bo patrząc na to w jakich realiach przyszło nam życ zastanawiamy się nad jednym..ile razy słyszałem ty Podły Żydzie..parchu..złodzieju itp w 1989r miałem okazję wyjechać do Haify ale tego nie zrobiłem..dlaczego ? kocham ta Ziemię na której przyszło mi zyć,mam tu swoich przyjaciół,nie wazne ze są tzw Gojami,bo mam to gdzieś,to sa Ludzie mający takie same problemy jak ja,kochający swoje Kobiety,zmagający się z koszmarem Polskiej rzeczywistości..Wiara jet dana mi z Obrzezania..zaś przyjaznie nie kieruja się zadnym Napletkiem czy Kropidłem..wszyscy jesteśmy dziecmi jednego Boga..niezaleznie od tego jak pojmujemy droge do Jego wszechpotęznego Majestatu..wszak z Prochu Powstaliśmy i do prochu Wrócimy..dlatego..Cieszę się ze mam mozność dyskusji na tematy zwiazane z naszym To..BE..Or not TO BE..Materia istnieje tylko po to aby dała nam Ciepło Schronienie i dach nad głową,do tego aby dać też innym to co nam zbywa..Prosze zobaczyc Fundację Laudera..ale tez i Brata Alberta..Pomagajmy sobie nawzajem bo okaże się ze niebawem znikniemy w Morzu Islamu a tam nie ma zmiłuj się.dla nich nie istniejemy jako Zydzi i Chrześcijanie..wszyscy jesteśmy Niewierni..wszak też mają wyjątki..wystarczy przyjąc Islam..ale czy do tego Obaj zmierzamy?
sigma

sigma

07.02.2012 23:09

Dodane przez Gość Taki sobi… w odpowiedzi na Zgodzę się z panem panie WJD

Przechodniami jesteśmy na tej ziemi. I nic z tego, co mamy, ze sobą do nieba nie zabierzemy, poza swoimi myślami i uczynkami. Dobrymi myślami i uczynkami.
I obyśmy się tam kiedyś spotkali:)
Dobranoc
Domyślny avatar

Gość 001

07.02.2012 10:07

Dodane przez Gość Ingfeld w odpowiedzi na Hmmmm???

""Żydzi są autorami najbardziej socjalnych i społecznych przemian w Historii...". " Tak, i mordu na palestynczykach po drugiej wojnie swiatowej. Wymordowywali cale wsie noca, zreszta robia to do dzis. w ramach "najbardziej socjalnych przemian w historii"
Domyślny avatar

Gość Taki sobie z Ingfeldów

07.02.2012 14:46

Dodane przez Gość 001 w odpowiedzi na Ingfeld

Judaizm a Syjonizm to 2ie bajki,jedna do drugiej za nic w świecie nie pasuje,Jesli Nie ma się w sercu słów Mesjasza tzn Jezusa to jest opowieść o Głupich Pannicach,Naród Israela niewiele się rózni od Narodu Polskiego,2je ludzi 10ć zdań,ale proszę przyjąc jedno To Jeschua jest Kamieniem węgielnym Chrześcijaństwa,a nie na odwrót...dzieki temu istnieje coś takiego jak Sprawiedliwośc..jak twierdzi wielu moich komentatorów wypaczona i sprowadzona do roli Sprawiedliwości rodem z CCCP..2100 lat temu ZSRR nie Istniał...tyle i az tyle,Shalom
Domyślny avatar

WJD

07.02.2012 13:06

Dodane przez Gość Ingfeld w odpowiedzi na Hmmmm???

Ale jeśli Wielce Poważana Rodzina Szanownego Pana optowała za "sprawiedliwością społęczną", to tym samym powiedzmy tę brutalna prawdę: optowała za niesprawiedliwością. Jesta taka alternatywa: sprawiedliwość zwyczajna, prawdziwa, zwana krótko sprawiedliwością oraz - sprawiedliwość "inna", np. "sprawiedliwość społeczna". Różnica jest zasadnicza: jak między krzesłem normalnym, takim zwyczajnym, a krzesłem elektrycznym. Jeśli Szanowny Pan manipuluje spawiedliwością, to ją Pan niszczy całkowicie. Przerabianie sprawiedliwości sprawiedliwej na "sprawiedliwość społeczną" jest czynieniem gigantycznej niesprawiedliwości. Podejrzewam, że po prostu chodzi o jakiś pretekst tłumaczący naruszanie dwóch przykazań Dekalogu: "nie kradnij" oraz "nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego". Popierali złodziejstwo, może im się to "pragmatycznie" opłacało ? A z Dekalogiem to jest tak, że jak kto naruszy jedno z przykazań, to tym samym narusza wszystkie naraz. Z tego rozumowania wyłania się podejrzenie a właściwie przeświadczenie, iż Wielce Czcigodna Rodzina Szanownego Pana popierała zasadę niesprawiedliwości. To jest powód do wstydu, bo zwalczanie Praw Naturalnych /Prawa do Życia, Prawa do Własności i Prawa do Wolności/ robi takim wojownikom wielki wstyd. I faktycznie, ktoś, kto walczy z socjalizmem, ten doskonale wie, że strzela z armaty do antysocjalistów a padają pokotem prawie sami Ż/ż/ydzi. Dziwne, straszne czy śmieszne, ale niestety prawdziwe. Takie owoce przynosi inteligencja w służbie zła. Także z całym szacunkiem, jeśli Oni byli za zasadą niesprawiedliwości, to choć nadal godni szacunku jako ludzie - czego nigdy nie odmawiam nawet moim najgorszym wrogom - to wybaczy Szanowny Pan, ale ich poglądy godne szacunku nie są w ogóle. Ale mogą się teraz opamiętać i teraz równie wytrwale - dla odmiany - mogą zwalczać tę łajdacką zasadę "sprawiedliwości społecznej", a Szanowny Pan na Ich czele razem z Nimi !! Najwyższy czas, Drogi Panie, najwyższy czas !! Bardzo serdecznie pozdrawiam Szanownego Pana i Dużo Ciepła Życzę
sigma

sigma

07.02.2012 13:30

Dodane przez WJD w odpowiedzi na Szanowny Panie, bardzo Pana Szanuję.

Podpisuję się.
Domyślny avatar

Gość Taki sobie z Ingfeldów

07.02.2012 15:01

Dodane przez WJD w odpowiedzi na Szanowny Panie, bardzo Pana Szanuję.

Nigdy nie popieram złodziejstwa lub oszustwa,ale w Torze jest napisane Szanuj Blizniego swego,skoro masz 2ie szaty oddaj jedna ubogiemu,skoro widzisz ze brat twój jest głodny nakarm go,jak to nazwać złodziejstwem? oszustwem czy po prostu Milosiedrdziem i sprawiedliwością,skoro mi zbywa to Wiekuisty nadał mi prawo i obowiązek ratowania 2giej osoby która z róznych przyczyn nie daje sobie rady..mam pozwolić aby mój Brat umarł..lub zamarzł?rozumiem ze dziś swiatem rządzą IIie zasady pieniądz i Pupa,ale nie zapominajmy ze jestesmy ludzmi niezaleznie od wyznania..wszak wszyscy kiedyś odejdziemy...nawet będąc na Sederze widzę jak rózne sa zdania w sprawie NieŻydów..ale ja mam swoje i się go trzymam..Wracam do sedna czy jestem sam w stanie zjeśc całego Cielaka? czy też lepiej się najeśc zrobic zapas a resztę dać tym co są głodnii...Czy nie nazywa się to Socjalizmem?Kapitalizm nakaze mi sprzedać to co mi zostało,Socjalizm ,Dac to co mi zbyło Głodnemu..wszak do Łona Abrachama nie wezmę ani grama szekla.Pozdrawiam i dziękuję za polemike
Domyślny avatar

WJD

07.02.2012 15:37

Dodane przez Gość Taki sobi… w odpowiedzi na Szanowny Panie WDJ

Bóg na to po prostu nie pozwoli i co Pan Szanowny Mu zrobi, a? Proszę Pana, zapomina Pan, iż Bóg naprawdę ma "znacznie" więcej aniżeli rozdał. Pół wieku temu moja ukochana babcia mi to powtarzała, bo mi było ciężko. Dla Boga naprawdę nie jest problemem obdarzyć człowieka kilkoma górami złota, diamentów i innych kosztowności. A oto - nawiasem mówiąc - obserwuje Pan ludzi z awansu społecznego, którzy pochodząc z chłopów pańszczyźnianych - w zderzeniu z górą złota popadają w kompletny obłęd. I zamiast zapakować ich do domu wariatów, pozwala im się żyć na wolności, co jest niebezpieczne dla otoczenia. I nazywają takich wariatów "celebrytami". Nawet do bogactwa materialnego - jak z tego widać - wielu się nadaje. Człowiek ma na ziemi się uczyć i szlifować charakter ducha. Człowiek nie jest ciałem. Kto odbiera możliwość człowiekowi stawać się współczującym i wyręcza go w dobroczynności, ten go okrada z możliwości szlifowania charakteru i zrastania duchowego. Materialiści tego nie rozumieją, ale świat fizyczny nie istnieje, jedynym rzeczywistym jest świat Ducha. W świecie Ducha króluje Miłość a materia jest niemowlęcą grzechotką. Świat Ducha nie jest Związkiem Socjalistycznym, lecz jest Monarchią. Szkoda czasu na zbytnie zajmowanie się materią, do tego stopnia, że pierwsi chrześcijanie celowo zupełnie ignorowali świat materii. Tymczasem to też błąd prowadzący do tego, że jest się ciężarem dla bliźnich, należy starać się z całej siły żyć rzetelnie, grać swoją rolę uczciwie, rzetelnie. Szanować Prawa Naturalne, które zabraniają siłowego "wyrównywania szans" a dopuszczają jedynie spontaniczne, ale też dobrze przemyślane. Trzeba też rozumieć, że "celowo" świat jest nierówny. Tak został stworzonym, że nie ma równości i nigdy nie będzie. Nawet w niebie nie będzie. Tu warto zapoznać się z przypowieścią Jezusa o talentach. Każdy żyd to rozumie, jeśli zna np. dzieje Hioba. Którą księgę też polecam.
Domyślny avatar

Gość Taki sobie z Ingfeldów

07.02.2012 16:19

Dodane przez WJD w odpowiedzi na Na cudzej krzywdzie nie zbuduje Pan Szanowny szczęścia nigdy.

Dochodzimy do sedna sprawy Znam dobrze Księgę Hijoba oraz przypowieści o Talentach z Ewangelii.po prostu sprawiedliwości raczej nigdy za dużo nie było,Sprawiedliwość tkwii w nas.w naszych czynach i uczynkach..darmo wziełęs ..darmo oddaj,Co do Niebios tam tez istnieje...jako na Ziemi tak i w Niebiosach..bardzo trudna dyskusja bo dotyczy spraw Ducha,,a skoro Ducha to i Materii,, bo jedno z drugim stanowi jednośc takie Ing i Jang.. co do Chłopów szanuję ich trud bo zaprawde cięzka to dola.celebryci..no comment.Krzywda pojęcie szerokie ...nigdy nie buduje się bogactwa na cudzej krzywdzie..zapłata jest taka jaka jest..ale w zyciu doczesnym o tym nikt nie rozważa..mieć i być..Talmudycznie Swiat został celowo stworzony tak aby zrozumieć czym jest miłosierdzie ,kto nie zna miłośierdzia ten nie jest godzien oglądać Ogrodów Eden..ale ..no własnie Materia...materia...Miejcie uwage na Ubogich bo tych uczynił Wiekuisty aby poznać czym sa wasze serca..tyle i aż tyle.Pozdrawiam
Domyślny avatar

s.e.

06.02.2012 23:10

wg (starego nieżyjącego już Żyda) Rabina Yitzhaka Kaduriego Mesjaszem, który przyjdzie jest Yehoshua, zwany także Yeshua, nam wszystkim znany jako Jezus ... PS dobrze że Pani skończyła z nałogiem :) Pozdrawiam
sigma

sigma

08.02.2012 10:34

Dodane przez s.e. w odpowiedzi na hasło - Mesjasz

Nie bardzo skończyłam - to raczej nałóg skończył ze mną, bo  po prostu jolki w GW przestały się pojawiać;)
Domyślny avatar

Gość 001

07.02.2012 10:03

"Jak w tym przemówieniu Gomułki:”Wczoraj staliśmy nad brzegiem przepaści! Dzisiaj zrobiliśmy duży krok naprzód!”" Wspaniale oddaje czasy zbrodniarzy post PRL-owskich!
sigma

sigma

08.02.2012 10:35

Dodane przez Gość 001 w odpowiedzi na artykulu

Sprawdziłam; okazuje się, że tow.Wiesław powiedział :"Wprawdzie staliśmy nad brzegiem przepaści, ale dzisiaj zrobiliśmy duży krok do przodu!" ;))

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 130
Liczba wyświetleń: 938,353
Liczba komentarzy: 1,013

Ostatnie wpisy blogera

  • Cenzura w mediach rzekomo niezaleznych
  • Ks. Stanisław Małkowski GLORIA VICTIS!
  • PRAWIE MILIARD ZAMORDOWANYCH - ABORCJE DO SIERPNIA 2012

Moje ostatnie komentarze

  • Szlag by to trafił,  znowu będziemy mieli siedzibę Gestapo na Alei Szucha;(
  • Jak tam jest z kontaktami innymi nie mam informacji, ale z Pańskiego CV wynika, ze  jakiś czas był Pan członkiem PZPR. Widocznie to był ten formujący okres zycia;)
  • Pod każdą notką muszą znajdować się hasła, które się do niej odnoszą. Jeżeli potem ktoś szuka informacji np. na temat  okaleczeń poszczepiennych, wrzuca na google'a hasło "szczepionki", "…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Oświadczenie woli o odmowie szczepienia – dla SANEPIDU
  • Dr Jerzy Jaśkowski, Fluor - cichy zabójca
  • SZCZEPIONKI - MIT, W KTÓRY POWOLI PRZESTAJEMY WIERZYĆ

Ostatnio komentowane

  • Trivium, Odnośnie kasy to proszę zajrzeć na to: https://i.imgur.com/zmYlSIy.jpg Jak można przeczytać, granty wypłacone przez Legał Aid Board miały trafiać bezpośrednio do Szkoły Medycznej Royal Free…
  • Trivium, Ciekawe skąd wziąłeś to pomówienia? Bo na pewno nie z tej słynnej publikacji. Jakbyś zadał sobie choć trochę trudu nie powtarzałbyś medialnego czarnego PR na ten temat.  Lancet wycofał badanie…
  • Trivium, Fluorek z perspektywy profesjonalistów: pełne medyczne oskarżenie – Fluoride Action Network https://www.youtube.com/… Fluorek i tarczyca Obawy związane z fluorem i jego oddziaływaniem na tarczycę są…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności