Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Bóg i DNA
Wysłane przez jazgdyni w 27-01-2021 [10:15]
Naprawdę piękną dyskusję mieliśmy na blogu Ryszarda Surmacza. [1] Aż się prosi, by kontynuować, albo mądrze podsumować.
To dyskusja o tym, czy postęp nauki prowadzi do zaprzeczenia istnienia Boga. Nie bogów tylko Boga Ojca – Kreatora i Twórcy Wielkiego Projektu – nas samych i Wszechświata.
Stephen Hawking, postać tragiczna – genialna i rozpaczliwa, w swojej pysze i próżności, jakby za mało mu było szacunku i podziwu, jakim darzy go cały naukowy świat, a opinia publiczna określiła go największym naukowcem przełomu wieków, poważył się raz na zawsze wykreślić Boga z ludzkich myśli, posługując się nauką, jako katowskim toporem.
Niestety, w tym końcowym etapie życia, zabrakło mu już tej błyskotliwości i fantazji, jaką prezentował, gdy pokazał światu teorię Wielkiego Wybuchu, lub Czarne dziury.
I błąd już na wstępie – stwierdził, że filozofia jest martwa. A potem, jak gdyby nigdy nic, przez całą książkę snuje filozoficzne rozważania. Chyba już mu się miesza, co jest filozofią, a co nauką. Ta pierwsza głównie się pyta – dlaczego? A nauka głównie – jak?
I to filozofia w pewnym sensie wymyśliła logikę i uczyniła jej prawa warunkiem absolutnie koniecznym w poważnym rozumowaniu.
Nie wgłębiając się w szczegóły, rekapitulując – Hawking stwierdził, że Bóg jest niepotrzebny, bo coś może powstać z niczego.
Fajne, prawda?
Odrzucając na bok rozfanatyzowanych ateistów, co wg. mnie jest poważnym zaburzeniem umysłowym, wobec poważnych i uczciwych naukowców, głównie matematyków, fizyków i biologów, Stephen Hawking nie dość, że się skompromitował i ośmieszył, to na dodatek uczynił poważne szkody nauce. Zwykli ludzie są dosyć podejrzliwi wobec nauki, choć rozwój techniki powinien wskazywać na inną postawę.
Nie dość, że wielu naukowców wymyśla różne bzdury, albo ci "kupieni", na zamówienie polityków, czy korporacji potwierdzają kłamstwa i bzdurne teorie, to mimo tego, prestiż i autorytet tej "poważnej" nauki też musi na tym ucierpieć.
Po co właściwie podejmować walkę z wiarą miliardów ludzi i z Bogiem? To objaw jakiejś obsesji. Emocjonalnych i psychicznych zawirowań. Ci wojujący ateiści nie są w stanie znieść myśli, że istnieje Istota Wyższa, potężna i wszechmocna, którym cała ludzkość i cały wszechświat, zawdzięczają wszystko. Także wolną wolę i swobodę myślenia.
Przytoczę tylko niewielki fragment rozmyślań i argumentacji matematyka i filozofa Johna C. Lennoxa. [2]
Już sam fakt, że zdolni jesteśmy do racjonalnego myślenia, stanowi bez wątpienia jakąś wskazówkę [ że musi istnieć Bóg – Kreator. przyp. jk]. Nie kieruje ona naszego wzroku w dół, ku przypadkowi i konieczności, lecz w górę, w stronę inteligentnego źródła tej zdolności. Żyjemy w epoce informacji i wiemy doskonale, że informacja o charakterze językowym wiąże się ściśle z inteligencją. Wystarczy na przykład, że zobaczymy na piasku napisane nasze imię, by domyślić się, że musiał to zrobić ktoś obdarzony inteligencją. O ileż bardziej prawdopodobne jest istnienie inteligentnego Stwórcy, kryjącego się za ludzkim DNA będącym ogromną biologiczną bazą danych, składającą się z nie mniej niż trzech i pół miliarda "liter", a zarazem najdłuższym, jak dotąd odkrytym "słowem"?
Czyż to nie poruszające? Stwierdzamy, że ktoś musiał być inteligentny, by na piasku patykiem napisać, albo wystukać na komputerze hasło – słowo – kod "Janusz", albo, niech będzie, "Grażyna"... zaledwie sześć, czy siedem liter.
Jeżeli tak, to z jaką inteligencją mamy do czynienia, gdy mamy kod – słowo, zawierające około 3 500 000 000 liter, a na dodatek takie, w którym ukryta jest tajemnica życia.
Co ja piszę – zawierające mnóstwo tajemnic, całej, tak zwanej Natury.
Znamy jakieś mądrzejsze słowo?
**********
@Imć Waszeć
Będę wdzięczny, gdy Waszmości swym matematycznym okiem i logicznym rozumem, popatrzy na poniższe rozumowanie i oceni – prawda to, czy fałsz.
Naukowi ateiści, jak Francis Crick (co ciekawe, akurat noblista od DNA) i Stephen Hawking, by mieć oręż do tego swojego ateizmu, opierają wszystko na hipotezie, że Wszechświat to zamknięty układ przyczynowo skutkowy. Jak najbardziej mają do tego prawo. Tak jak ja i wszyscy chrześcijanie, po rozważeniu i namyśle, mamy prawo twierdzić, że to bzdura.
Co więcej, my, wszyscy chrześcijanie wierzący w swego Stwórcę, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, jesteśmy święcie przekonani, że Wszechświat i my, wszystkie istoty, istniejemy jako układ otwarty. To oznacza, że jest możliwa ingerencja sił i mocy, istniejących poza układem.
Filozoficznie oznacza to transcendencję, czyli istnienie bytu absolutnego poza naszą rzeczywistością.
Wywodzi to się z kultury hellenistycznej, a intensywnie zajmował się tym Emmanuel Kant.
Co to może oznaczać matematycznie? Nie wiem. Choć czuję, że mieści się w zasobach współczesnych matematycznych teorii.
Rozważając całą naszą rzeczywistość, ateiści mają podejście skrajnie naturalistyczne, gdzie aksjomatem jest twierdzenie, że przyroda jest wszystkim co istnieje i że nie ma nikogo i niczego poza przyrodą zdolnego czasami interweniować w jej bieg. Tylko, że ten aksjomat nie jest wynikiem dociekań naukowych, tylko ateistycznego światopoglądu.
Istotne tutaj jest ich twierdzenie, iż przyroda ma charakter jednorodny i że prawa przyrody nie znają żadnych wyjątków.
Tylko mamy problem. To znaczy, ateiści mają go. Jednorodność działania przyrody, zwana zasadą indukcji, na której opiera się większość argumentacji w nauce, jest niemożliwa do udowodnienia.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie aksjomatu, iż natura Wszechświata ma charakter jednorodny i jej prawa nie znają żadnych wyjątków.
Dlaczego więc Hawkins milczy w tym temacie o Czarnych Dziurach, od których jest przecież najlepszym specjalistą. Woli je przemilczeć, gdy nie pasuje mu do obrazu, w którym nie ma miejsca dla Boga?
No i jeszcze mamy w kosmosie, tę paskudną Czarną Materię, o której praktycznie nic nie wiemy. Więc jak mieć przekonanie, lub nawet pewność ateisty, że tam obowiązują wszystkie prawa przyrody? A to nie jest jakaś tam aberracja do pominięcia, bo obliczenia pokazują, że Czarnej Materii w Wszechświecie jest aż 27%. Jeszcze gorzej z Czarną Energią – tej jest aż 68%. [3]
Szanowny Imć Waszeci – matematyka nie jest wyłącznie na usługach nauki i techniki, chociaż stanowi ich fundament, ale także jest niezbędna w filozofii, historii i w naszym codziennym życiu. Pozwolę sobie więc na pytanie – co Pan, jako ekspert godny szacunku. sądzi o tych systemach, tych aksjomatach ateistów i teistów i indukcji tu stosowanej.
**********
Świat cały znajduje się właśnie w krytycznym momencie. Gdy sięgam do historii ludzkości, nie potrafię przywołać takich zdarzeń, w czasie których cała nasza populacja stałaby na tak kruchej krawędzi.
Upadały całe cywilizacje, ginęły miliony ludzi, lecz miało to charakter lokalny, albo też efekty były odwracalne.
Tym razem jest znacznie gorzej, gdyż również, oprócz działań społecznościowych, politycznych i technologicznych, zaatakowano mentalność ludzi, z jej tradycyjnymi wartościami, cnotami i wierzeniami, praktycznie dążąc do radykalnej zmiany światopoglądu.
Czynią to fanatyczni bolszewicy – neomaksiści, dla niepoznaki ukrywający się pod nic ludziom nie mówiącą nazwą "lewica neoliberalna".
Dla nich to właśnie, dla ich makabrycznej ideologii, która prowadzi do, jak już coraz częściej określa się w publicystyce, "cywilizacji śmierci", ateizm i zwalczanie ze wszystkich sił Boga Ojca i ludzką wiarę w Niego, jest zadaniem najważniejszym i pilnym.
Właśnie mieliśmy przykład bestialstwa, jakie nam prezentuje ta ateistyczna bolszewia. W Wielkiej Brytanii zamordowano chorego Polaka w majestacie tamtejszego prawa i medycyny. Dlaczego tak zrobiono? Bo kto tam wierzy w Boga i w cudowny dar życia, które należy ratować za wszelką cenę?
Niestety, poglądy tego zidiociałego lewactwa przesączają się do Polski. Szef największej opozycyjnej partii PO, Borys Budka, publicznie oznajmił, że on też by człowieka, rodaka (!!!) nie ratował. Jasne – był już nic nie warty.
Jednakże tego nieudacznika przebił okrutnym cynizmem poseł, lewak i co niesłychane, profesor, Maciej Gdula. Nie mniej, nie więcej, podszedł on naukowo do dramatu i powiedział, że obok łóżka tego sparaliżowanego człowieka, powinno się postawić miskę pożywienia, a jak on nie chce umierać, to niech się sam posili.
Ciekaw jestem, jak na taką poradę zareagowałby rzeczony Stephen Hawking, jak wiemy, od dziesięcioleci nie będący w stanie samemu przyjmować pokarm.
Z pięknych przyrodniczych obserwacji wiemy, że nawet słonie starają się do końca ratować towarzysza, póki ten pewien końca nie odejdzie by samotnie skonać.
"Nauka i historia to nie jedyne źródła dowodów na istnienie Boga. Ponieważ Bóg jest Osobą, nie teorią, należy się spodziewać, że jednym z głównych dowodów na jego istnienie jest nasze osobiste doświadczenie."[2]
Nasza wiara dając nam spokój i nadzieję, powoduje, że wiemy, iż w rzeczywistości przeżyjemy gwiazdy.
A powszechne przekonanie, iż ateizm to naturalny punkt widzenia kogoś, kto posługuje się rozumem, jest nie do utrzymania.
.
[1] https://naszeblogi.pl/57824-jaka-wartosc-ma-nauka(link is external)
[2] John C. Lennox "BÓG I STEPHEN HAWKING Czyj to w końcu projekt?, wydawnictwo "w drodze" 2017
[3] https://science.nasa.gov/astrophysics/focus-areas/what-is-dark-energy(link is external)
Komentarze
27-01-2021 [10:51] - tricolour | Link: Przyglądałem się tej dyskusji
Przyglądałem się tej dyskusji. A szczególnie fechtunkowi Imci z Bogiem na szpady matematyczne i oczekiwaniu, że boskie dźgnięcie w końcu nastąpi i będzie ostatecznym dowodem na istnienie Boga, co zwolni Imci z nieustannego wysiłku. Nic z tego - Boga nie rozpoznaje się walką.
Wasza dyskusja była dla mnie kolejną ilustracją, na czym polega sięgnięcie po owoc drzewa wiadomości i dlaczego bywa to zwodnicze: pan Surmacz mówiąc niewiele milcząc wręcz, więcej powiedział od matematyka z tasiemcowymi przemowami.
27-01-2021 [11:01] - ruisdael | Link: Gduli wystarczy, aby na stoku
Gduli wystarczy, aby na stoku złamał sobie obie ręce...
27-01-2021 [17:56] - jazgdyni | Link: Chyba ta cała lewica jest
Chyba ta cała lewica jest wyprana z empatii i współczucia. Słyszałem również panią Żukowską, która by też nie pomogła. Nie, bo nie.
28-01-2021 [16:13] - Kaciszek (niezweryfikowany) | Link: "wyprana z empatii i uczucia"
"wyprana z empatii i uczucia" - te nieszczęsne lewackie biedactwa swoim brakiem empatii udowadniają, że są tylko "małpą Pana Boga".
27-01-2021 [11:18] - Ryszard Surmacz | Link: Tak, to materiał do długiego
Tak, to materiał do długiego procesu myślowego. Może nawet na pół życia.
Ale myślę, że, nie wnikajac w szczegóły, mógłbyś zrobić konkurencję Hemingway'ejowi i napisać przynajmniej dłuższa impresję na temat Boga i morza. Co Ty na to?
To mogłaby być rewelacja.
Czekam, co Waszmość napisze.
Pozdrawiam
27-01-2021 [11:58] - wielkopolskizdzichu | Link: "napisać przynajmniej dłuższa
"napisać przynajmniej dłuższa impresję na temat Boga i morza."
Problem w tym że jazgotzgdyni nigdy nie był pierwszym po Bogu.
27-01-2021 [18:02] - jazgdyni | Link: No nie byłem. Wolałem być
No nie byłem. Wolałem być wożony.
Ale auto zawsze sam prowadzę.
27-01-2021 [18:01] - jazgdyni | Link: Cześć Ryszardzie
Cześć Ryszardzie
Długie lata spędziłem z Filipińczykami. Życzę każdemu polskiemu katolikowi takiej pobożności i żarliwości wiary.
A morze ponadto, żywioł nie do ogarnięcia wzrokiem, nastraja człowieka do fundamentalnych rozmyślań.
Ale dziękuję za podpowiedź. To byłby ciekawy konstrukt.
pozdrawiam
27-01-2021 [11:28] - Lech Makowiecki | Link: I. NIE BĘDZIESZ MIAŁ BOGÓW
I. NIE BĘDZIESZ MIAŁ BOGÓW CUDZYCH PRZEDE MNĄ
„MATRIKS”
Zawsze gdy spać się kładę i gdy rano wstaję,
Rozmawiam chwilę z Bogiem, relację mu zdając.
Zawsze gdy w sen zapadam i kiedy się budzę,
Przekraczam tę granicę, tajemną dla ludzi.
Gdzieś między snem a jawą – dialog Ducha z ciałem
Sączy mi podpowiedzi, przygany, pochwały...
***
Zawsze gdy spać się kładziesz i gdy wstajesz rano,
Wpatrujesz się w monitor, jak zaczarowany.
Z nim zmęczony zasypiasz i przy nim się budzisz
Zanurzony w „matriksie”, daleko od ludzi.
Między snem i ułudą, w urojonym niebie
Zahipnotyzowany – żyjesz obok siebie...
W labiryncie swych marzeń, szukając spełnienia,
Błądzisz ciągle na oślep. I nic nie chcesz zmieniać...
***
Nie znajdziesz prawd życiowych w bezsensie chaosu,
Nie wyrwiesz się z tej sieci, z hibernacji losu...
Znam jedną tylko radę na twe niepokoje:
„Ojcze nasz... Któryś w niebie... Święć się imię Twoje...”
Z tomiku "Ja tu zostaję" (2015) - fragment rozdziału pt. DEKALOG)
27-01-2021 [18:04] - jazgdyni | Link: Witaj Lechu!
Witaj Lechu!
Widzę, że cokolwiek napiszę, ty to już masz od dawna przemyślane. I na dodatek ubrane w piękne słowa i strofy.
Aż zazdroszczę.
Serdeczności
27-01-2021 [11:36] - Lech Makowiecki | Link: I Przykazanie :
I Przykazanie :
Nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną."
https://youtu.be/Tqys9Y1ulQY?t=150
(Fragment koncertu internetowego pt. DEKALOG)
27-01-2021 [11:39] - wielkopolskizdzichu | Link: "Z pięknych przyrodniczych
"Z pięknych przyrodniczych obserwacji wiemy, że nawet słonie starają się do końca ratować towarzysza, póki ten pewien końca nie odejdzie by samotnie skonać."
Sięganie do przykładów z życia innych gatunków zwierząt, nieroztropnym jest. Bo jaki przekaz dla ludzi ma wynikać z tego, że samce lwów zabijają młode by przerwać laktację u samicy i tym samym wywołać u niej ruję. Nawet ponoć najbliższe nam inteligencją szympansy trudnią się wewnątrz stadnym mordowaniem dzieci.
27-01-2021 [18:07] - jazgdyni | Link: Słonie mi pasują, a lwy nie.
Słonie mi pasują, a lwy nie.
Więc po co wyliczać, bo w końcu dojdziemy do hieny i mrówkojada.
30-01-2021 [14:44] - wielkopolskizdzichu | Link: To po kiego dzwona sięgać po
To po kiego dzwona sięgać po słonie?
28-01-2021 [22:15] - Tomaszek | Link: @Zdzichu
@Zdzichu
"Nawet ponoć najbliższe nam inteligencją szympansy trudnią się wewnątrz stadnym mordowaniem dzieci ". Czyżbyś w lustro w końcu spojrzał ? A może jesteś pozostałością po eksperymentach Ilii Iwanowa , https://pl.wikipedia.org/wiki/.... To by wiele tłumaczyło .
27-01-2021 [11:40] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: "[Sire,] je n’ai pas eu
"[Sire,] je n’ai pas eu besoin de cette hypothèse"----Pierre Simon de Laplace do Napoleona...
Bóg umarł---Nietzsche....na grobie Nietzschego ktoś napisał: Nietzsche umarł....Bóg
Najwięksi uczeni....co najciekawsze fizycy...na łożu śmierci przyzywali Jezusa,Boga...a nawet prosili o księdza.
Jeden tylko do księdza się zwrócił: Po co ksiądz sie tu fatygował? Za chwilę będę rozmawiał z księdza szefem...
Na s24 była ciekawa dyskusja,w której brał udział nasz [ ale już sobie poszedł] @kemir....lewacki i komuszy portal...ale czego sie nie robi dla mamony :-))
Jakiś publicysta piszę,że za 30 lat....kościoły w Polsce będą puste....w UE już się stają zabytkami,dyskotekami i miejscem schadzek młodych....najczęściej homosiów.
Janusz!
Merkel rozpoczęła mahometanizację (?) Europy...zlewaczałe istoty dwunożne pójdą pod miecz....nawet sami się zgłoszą...na eutanazję....cywilizacja zdechła i już cuchnie...
Może prawosławna Rosja będzie się najdłużej bronić? Może...ale oni mają na wschodnich granicach....już wyznawców Allaha...i Chiny.
Wiesz...ja nigdy nie brałem i nie biorę udziału w dyskusjach o religii...to jest sprawa osobista ....wierzy,nie wierzy...w Boga,Jachwe,Allaha...jego sprawa...kiedyś się spotka...:-)
Żegnam Cię...Admin mnie już trzyma 27 dni zbanowanego....pewnie sie juz nie zobaczymy w sieci....
Ciao
27-01-2021 [18:13] - jazgdyni | Link: Witaj
Witaj
Oczywiście, że wyznawana, bądź nie to sprawa osobista, a nawet intymna. Lecz przestaje tak być, gdy się rozpoczyna wojnę, nie osobistą, tylko z całym chrześcijaństwem.
Wtedy, jak się twardo nie stanie w obronie, to mamy przerąbane. Ja się nie poddaję.
A ty idź na wódkę z adminem i się dogadajcie.
Czołem
27-01-2021 [19:57] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: @jazgdyni 18.13
@jazgdyni 18.13
Hmmmm....ale nie znam adresu,numeru kom......i poza tym...u nas zakaz podróżowania...
Buonanotte...
29-01-2021 [06:45] - jazgdyni | Link: Jakoś sobie poradzisz.
Jakoś sobie poradzisz. Pocałuj w pierścień Vittorio z sąsiedniej ulicy, to ci Cosa N. pomoże.
27-01-2021 [15:12] - Andy51 | Link: Janusz, bolszewia i ateiści
Janusz, bolszewia i ateiści powinni się zastanowić nad sensem słów z książki "Komu bije dzwon" nie pytaj komu bije dzwon, bo być może bije on tobie. Jeżeli islam zapanuje nad światem, to pierwsi "pod nóż" pójdą ateiści i homoseksualiści. Islamiści szanują ludzi wierzących np. katolików, wszak w krajach które onegdaj opanowali muzułmanie, można było praktykować religie chrześcijańskie i o zgrozo religie judaistyczne, muzułmanie szanują ludzi , którzy w coś wierzą (chodzi o religie), bezideowców traktują jak bezpańskie psy. Z religią muzułmańską dają sobie radę tylko Chiny, ale o zgrozo to państwo autorytarne. W zderzeniu z islamem obecna Europa nie ma szans.
27-01-2021 [15:26] - Lech Makowiecki | Link: W 2013r, w tomiku "Pro
Andy51... W 2013r, w tomiku "Pro publico bono" - napisałem:
ODA DO MŁODOŚCI
(Wykształconej, z Dużych Miast)
Młodości! Bez serc... Ducha... Nie górna, lecz durna.
Szczuta przez kreatury na mą Starość chmurną.
O, wy z licencjatami zdobytymi łatwo,
Kupionymi za bezcen na studiach prywatnych!
Wy, co z historii Polski nic prawie nie wiecie,
Lżycie jej bohaterów... Mędrcami gardzicie...
I za nic wam dziś stoi Honor i Ojczyzna,
(A w świecie do polskości żaden się nie przyzna).
Wy, co egoizm własny macie na sztandarach!
Wy, co depczecie dzisiaj ojców swoich wiarę!
Wpatrzeni w tele-wizje, fajerwerki, psoty,
Wy, co wygrać pragniecie w wyścigu głupoty!
Na nic wam moje rady, myślenie wam wadzi.
Jako baranów stado będą was prowadzić...
Wiedzcież: to nic nowego... Wszystko to już było
Niegdyś, za króla Sasa... Źle to się skończyło!
Bo świat ten się nie zmienił. Świat ma swoich graczy.
I w świecie tym za wszystko trzeba kiedyś płacić...
Wygra Wiara i Wola, Mądrość, Siła, Męstwo;
Biada tym, co nie chcieli zadbać o zwycięstwo...
Myślisz, że się wywiniesz? Wymkniesz lotem ptaka?
Nie mają w Eurolandzie aż tylu zmywaków...
Możesz nazwać mnie czubkiem, moherem, planktonem,
Ciemnogrodem, zaściankiem, tępym oszołomem,
Co wciąż kracze i kracze, psując ci zabawę
(Przeze mnie wódka gorzka, nie smakuje strawa),
Lecz pomnij, iż Kasandrę mieli za wariatkę,
Gdy rzeź Troi dojrzała w żaglach greckich statków...
Ale ty mnie nie słuchasz, szydzisz sobie, głupcze!
Jak Stefek-Burczymucha – wszystkim nosa utrzesz...
Więc wywieszczę ci przyszłość, oczy twe otworzę:
Polskę widzę ogromną – od morza do morza,
A w niej lud bogobojny... Prawią coś dziwnego:
„Bóg jest wielki! Mahomet jest prorokiem Jego”...
27-01-2021 [18:17] - jazgdyni | Link: Cześć Andrzeju!
Cześć Andrzeju!
em i ostrzegam
Wiesz, jak się osobiście obawiam islamu. Ostrzegałem i ostrzegam. Mam przykre doświadczenia. Powinniśmy przeciw nim, jak Trump na granicy z Meksykiem mur postawić i na całej długości powiesić świńskie łby.
Na razie
27-01-2021 [20:01] - sake3 | Link: @Andy....Mordowani są
@Andy....Mordowani są chrześcijanie na całym świecie ale w KK obchodzimy z powagą i chrześcijańkim przesłaniem Dni Islamu i to w tym samym czasie co rzezie.
28-01-2021 [07:34] - jazgdyni | Link: Też tego nie jestem w stanie
Też tego nie jestem w stanie zrozumieć. Brak narodowej asertywności bardzo mnie smuci. Takich, jak Macierewicz, Waszcykowski, czy Tarczyński usuwa się na bok. Dlaczego?
27-01-2021 [20:02] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: Absolutnie się mylisz!!!
Absolutnie się mylisz!!!
Muzułmanie uważają,że JEST JEDEN BÓG,JEDEN PROROK I JEDEN KORAN...reszta to śmieci..."nieludzie" i wszyscy zostaną wytępieni jak robactwo.
Kup sobie Koran....jest po polsku,arabsku,angielsku....rosyjsku i chińsku...i nie pisz bzdur,że mahometanie "traktują i szanują inne wyznania".
PS.I ucz sie szahady...przyda się...:-))
29-01-2021 [06:47] - jazgdyni | Link: Andrzej!
Andrzej!
Ty wiesz, czego się domagasz?!
"...powinni się zastanowić..." Czy sądzisz, że oni są zdolni do jakiegokolwiek głębszego namysłu?
27-01-2021 [18:04] - NASZ_HENRY | Link: Stephen Hawking to taka mniej
Stephen Hawking to taka mniej upośledzona Greta Tintin Eleonora Ernman Thunberg ☻
27-01-2021 [18:55] - Valdi | Link: Jest taka książka: Tom
Jest taka książka: Tom Kirkwood - "Czas naszego życia".Ma już 20 lat, więc pewno jast jakaś jej kontynuacja .
Kirkwood to kulturalny gość - nikomu nie próbuje "wepchnąć do brzucha dziecka z kąpielą" jak mówi nasza sławna pani poseł.
Zajmuje się modelowaniem/badaniem schematów reprodukcji różnych gatunków, mechanizmami expresji genów i wpływem ich na losy populacji.
Zna też dobrze całą chemię i mechanikę wewnątrzkomórkową oraz przeznaczenie i działanie organów naszego ciała. Jest osobą rozpoznawalną w UK i US.
Powyższa książka daje pewne rozeznanie na jakim etapie projektu "zrozumienie życia" jesteśmy i co się stanie kiedy pojęciowo i technicznie
sprostamy wyzwaniu.
28-01-2021 [07:38] - jazgdyni | Link: Chyba się z tym opracowaniem
Chyba się z tym opracowaniem zetknąłem.
Tylko... czy "zrozumienie życia" należy szukać na polu nauki, czy w domenie filozofii. Tu są nieco inne aparaty pojęciowe i stopnie swobody intelektualnej.
29-01-2021 [14:20] - Valdi | Link: W każdym razie nie zaszkodzi
W każdym razie nie zaszkodzi ...
27-01-2021 [19:12] - sake3 | Link: W kontekście stwierdzeń na
W kontekście stwierdzeń na które dziś żaden z naukowców nie dostarczył dowodów,że Bóg nie istnieje,w kontekście spekulacji że filozoficzn0-matematyczne podejście problem Boga rozwiąże raz na zawsze zamiast toczyć dyskusję czysto akademicką lepiej chyba zejść nieco na ziemię.Tu właśnie teraz tworzą się problemy,które czekają na rozwiązanie,bo to nas zaczyna namacalnie dotykać.Może czas na rzeczową rozmowę o transplantologii co wiąże się się też z przekonanie,że Boga nie ma ,ale Bogiem jest człowiek a przynajmniej chce nim być.Nie tylko w Anlii ale w wielu szpitalach w świecie operuje się wygodnym pojęciem ,,śmierci mózgowej'' jako podkładki do zabawiania się w Boga przez lekarzy,i sądy.Nie ma nawet okrślenia precyzyjnego stopnia uszkodzenia,ani granicy zakwalifikowania mózgu do eliminacji przez zagłodzenie.Śmierć mózgu rzekomo bowiem nie istnieje,ale bardzo realnie istnieje miedzynarodowy handel organami nie pobieranymi przecież od zmarłych.Dlaczego brak aktywności synaptycznej uważa się za śmierć mózgu i obumarcie neuronów a nie jako wyciszenie zwane śpiączką?Nasuwa się podejrzenie,że teraz przekroczono barierę przyzwolenia i sprawy potoczą się wartko w kierunku eliminacji ludzi dla dochodowego interesu.Osobnym tematem jest podejście do sprawy Polaka w Anglii naszej opozycji,choć szczególnie mnie to nie dziwi.Autor nie poruszył odnośnie wypowiedzi Gduli,Budki,Tuska czy Sikorskiego problemu dlaczego takich słów użyli ,dlaczego tak gwałtownie protestowali?Odpowiedź jest prosta choć wstrząsająca-byle przeciw PiS wytoczyć działa.Wierzyć się nie chce w taki brak człowieczeństwa,żeby życie Polaka stało się przedmiotem jedynie ich politycznych działań.
28-01-2021 [07:44] - jazgdyni | Link: Dobra sake3!
Dobra sake3!
Są problemy przypisane do danego momentu czasu, lecz są problemy odwieczne. Ponieważ dzisiaj mamy kłopoty, jakie mamy, to mamy porzucić podstawowy i naważniejszy dyskurs człowieka? I to w momencie, gdy rozwalają nam życie, jakie chcemy zatrzymać i rozwijać.
A o transplantologie proszę się nie martwić. Od paru lat są już próby rekonstrukcji narządów z uzyciem drukarek 3D i komórek macierzystych. Obawiam się tylko, że transplantacja mózgu nigdy nie będzie możliwa.
28-01-2021 [13:32] - Ryszard Surmacz | Link: @ sake3
@ sake3
Problem ma naturę kierunkowa - jeżeli stwierdzimy, że Boga nie ma, to bogiem staje się człowiek i nie wiadomo co mu przyjdzie jeszcze do głowy. W każdym badź razie nic dobrego. Jezeli natomiast uznamy, że Bog istnieje, wszystko wraca na własciwe tory. Trzeciej drogi nie ma. Albo-albo!
Dotychczasowa inercja ludzka ośmieliła tych wszzystkich, którzy tu na ziemi chca zastapić Boga. Ośmieliła to tego stopnia, że dziś mamy już wojnę. Po jednej stronie sa społęczności świata, a po drugiej - oni. Problem w tym, że do dziś nie wiadomo po czyjej stronie jest Watykan.
W historii nie jest to jednak nic nowego. Już renesans przełamał nadmierne zdogmatyzowanie Kościoła: Kopernik swoim dziełem "O obrotach ciał..." , a Luter, Kalwin i Zwingli, jak pisze Bruckner, uratowali katolicyzm. Innowierstwo wywołał reakcję w postaci kontrreformacji i w wyniku jej działalności podniósł się ogolny stan ducha ludzkiego, poziom moralności i religijności. Dziś przeżywamy podobny okres, ale czy Kościół znajdzie odpowiednia siłe w sobie, czy będa musieli znależć ja ludzie? Już na pogrzebie JPII było widać wyraźny podział świata na dwa obozy: za i przeciw.
Chcemy, czy też nie, mamy dwa aktywne fronty: 1. walkę o zachowanie chrześciajańskich wartości i 2. walkę, nie tyle z ateizmem, co z mało sprecyzowanymi źródłami tej agresji. Sprawa p. Sławka jest elementem tej walki. Toczy sie ona na dole i na co dzień. Góra, jak na razie zachowowuje się dwuznacznie.
28-01-2021 [16:01] - sake3 | Link: @Ryszard Surmacz......Góra
@Ryszard Surmacz......Góra zachowuje się dwuznacznie?Góra tzn.kto?A jak my się zachowujemy?Śmierć Polaka sprowadzono tu na NB do akademickiej dyskusji,o Bogu,pisania wierszy,filozoficznych rozważań,namawiania do egzorcyzmów.Polska ,to co się dzisiaj dzieje ,rzeczywistość jest spychana do kąta i rozmywana,o niej się nie mówi albo blogerzy na NB kwitują lekceważaco,że nie zajmują się bieżączką .
28-01-2021 [19:46] - Ryszard Surmacz | Link: @ Sake3
@ Sake3
Proszę wybaczyć, ale reaguje Pani histerycznie. Proszę powiedzieć, co w takim razie co chce Pani zrobić? Jak według Pani powinna wygladać właściwa reakcję? Proszę odpowiedziec na to pytanie...
Już w Biblii zapisano, że najpierw było słowo. A przed każdym słowem jest myśl. Tak funkcjonuje człowiek w swoim świecie. Czyn zawsze jest wynikiem działań rozumu lub instynktu. Tak było też z angielskim sadem, który zdecydował o skazaniu Polaka na śmierć.
"Góra", to decydenci naszego świata cywilizacyjnego.
28-01-2021 [20:36] - sake3 | Link: @Ryszard Surmacz....,,Góra''
@Ryszard Surmacz....,,Góra'' ma bardzo ułatwiona zadanie skoro tak uchylamy się od bieżących problemów na rzecz filozoficznych dyskursów.Ja osobiście nic nie mogę zrobić,ale blogerzy już tak.Przecież ich zadaniem jest wpływanie na społeczeństwo a opozycja potrafi to świtnie wykorzystywać.W całym internecie ma blogerów i swoich komentatorów przedstawiających jej racje i konkretne sprawy po to by atakować bezpardonowo rząd.Tak jest i na NB gdzie trwa nieustanne uderzanie w rząd z każdego powodu,teraz głównie z powodu pandemii.Jaka jest odpowiedź mających inne poglądy?Żadna.Po prostu wybrano inną drogę tak jakby obecnie dziejące się sprawy w Polsce były nieistotne albo nie warte dyskusji.Ja rozumiem,że może Panu cisnąć się na usta zdanie,że przecież nie muszę czytać tych blogów ,nie muszę komentować i w ogóle przenieśc się gdzie indziej.Owszem ,mogę.Tyle że w tej całej nagonce lewactwa na Polskę i na wartości nie potrafimy się bronić ani walczyć udając,że jest pięknie i toczyć akademickie dyskusje.
28-01-2021 [23:24] - Ryszard Surmacz | Link: @ sake3
@ sake3
To fakt, że nie potrafimy się bronić. Faktem jest też, że większość Polaków nie czuje się za Polske odpowiedzialna. To gangrena, ktorej nie ulecza blogerzy. Tak było w czasach saskich i dopiero zabory wyleczyły tę chorobę. Obawiam się, że czeka nas powtórka, bo z lewactwem jest tak, jak a Armia sowiecka w 1945 r. Uwikłanie sie w bieżaczkę niczego nie załatwi, ci ONI tylko czekaja na rozruby i motłoch. Blogerzy reaguja właściwie, proszę czytać inne portale i komentarze. Cała Polska jest oburzona, ale poziom dyskusji jest bardzo niski. I tego tu na dole już nikt nie zmieni. Musimy bronić się przed tym, aby ten sposób interpretacji życia i śmierci nie zadomowił się u nas. A jest bardzo blisko. I to jest kwestia polskiego rzadu i polskiego Kościoła. Tak, proszę Pani - polskiego rzadu i świadomości polskiego społeczeństwa, a jeszcze bardziej polskich lekarzy. Nic więcej nie mogę Pani napisać.
29-01-2021 [06:54] - jazgdyni | Link: @Ryszard Surmacz
@Ryszard Surmacz
Widzisz jak jest Ryszardzie. Naszym dobrym ludziom, bo sake3, to przyzwoita konserwatystka, trzeba tłumaczyć hierarchię priorytetów. Bo pochopne i nieprzemyślane działanie wywoła więcej chaosu i szkody. W crisis menagement przestrzegają, by nie zabierać się za katastrofę, bez precyzyjnie opracowanego planu. Mieliśmy nawet sprytne formularze i tabele, by matematycznie ocenić ryzyko, priorytety i kolejność działania.
Na żywioł to można tylko zorganizować marsz macic.
29-01-2021 [16:26] - sake3 | Link: @Jazgdyni......Jestem nieco
@Jazgdyni......Jestem nieco rozbawiona tym potraktowaniem mnie jako nieszkodliwą,głupiutką konserwatystkę której trzeba tłumaczyć hierarchię priorytetów.Zapewne tylko dzięki uprzejmości wobec kobiet nie dowiedziaam się,że nie mam szkół i pochodzę z Psiej Wólki..Nie mogę mieć pretensji w końcu przecież jeszcze mamy wolność i prawo do swoich poglądów i nawet tak prosta kobiecina jak ja to rozumiem.Ale może coś dowiem się na temat tego precyzyjnie opracowanego planu z kolejnością działań.Kto ma to robić?Nie wiem czy o tym samym myślimy,ale sądzę,że chodzi o plan ZP rozwoju inwestycji po częściowym opanowaniu pandemii.
29-01-2021 [18:25] - jazgdyni | Link: Przepraszam, jeżeli Pani
Przepraszam, jeżeli Pani wyczuła jakikolwiek paternalizm. Nie miałem takich zamiarów.
Sytuacja jest bardzo skomplikowana, więc i spojrzenia na to mogą być różne.
Wydawało mi się, że jest Pani podenerwowana tym, że zamiast zajmować się rozwiązywaniem doczesnych problemów, zajmujemy się niemalże filozofią. Przyznam, że nieco mnie to zdenerwowało. Bo wyglądało to na to, że oskarża mnie Pani za nieodpowiedzialny wybór tematu mojego felietonu. Nic nie mogę za to, że myśli moje błądzą po różnych obszarach.
Pozdrawiam
27-01-2021 [19:44] - angela | Link: MARIA KONOPNICKA
Najpiekniejszy wiersz, i jaki prawdziwy.
MARIA KONOPNICKA
Między ziemią a niebem rzuciłeś błękity,
Boże, w słonecznych blaskach chwały Twej ukryty!
Lecz niegdyś tak przejrzystą była ta zasłona,
Że ziemia wyciągała do Ciebie ramiona
W uniesieniu miłości, jakby Cię widziała...
Ludy mówiły wówczas: »Oto Jego biała
Szata, gwiazdami tkana... oto łuk tęczowy...
Oto głos pełen gromów... oto blaski głowy...
Wszyscy Cię czuli, Boże! wszyscy Cię widzieli...
Tyś był w płonącym krzaku, Ty w jaskrawej bieli
Roztopionego w glorję wierzchołka Taboru...
Ty w gwieździe porankowej... Ty w szeptach wieczoru
Rodziłeś się — cierpiałeś — i leżałeś w grobie;
Ludzie, jakby po bracie, płakali po Tobie...
Szły wieki — na błękitach zebrały się chmury...
Lekkie owo velarium przejrzystej purpury,
Od oparów łez gorzkich, od krwi rdzawych dymów,
Od cienia wielkich mogił, upadłych olbrzymów
Ściemniało tak, jak gruby, czarny kir sierocy.
Ludzkość idzie niepewna, stąpając wśród nocy...
Wiekom i ludom trudno dojrzeć Cię w zaćmieniu —
I są, co zapomnieli zwać Cię po imieniu.
Czasem tylko przeleci błyskawica ducha,
Niecąc płomienną łunę w oba niebios końce,
A za nią chwilę świeci pełna blasków droga...
Czasem iskra, padając na serce, wybucha...
Ludy wtedy wołają: »Oto świeci słońce!...«
A myśliciel w zadumie mówi: »Widzę Boga!« —
Lecz wnet przygasa wszystko... gwiazd bladych tysiące
Stoją na czatach, jakby porażone, drżące —
I złotych swych promieni przeźroczystą przędzę
Zarzucają na ból nasz — i na naszą nędzę...
Coraz rzadziej, w rozpaczy i zwątpienia męce
Człowiek wznosi do nieba załamane ręce;
Ciemno mu w duszy — nie wie, oślepły żałobą,
Że ma jeszcze błękity — i Boga nad sobą...
Ach! odsłoń się — i ukaż ludom Twoje lice!
Zepchnij w ostatnią przepaść zmrok i tajemnice...
Rozedrzyj gromem swoim, jak niegdyś w świątyni,
Zasłonę, co nam Ciebie niewidzialnym czyni...
Zdmuchnij potężnem tchnieniem mgłę, która oddziela
Od ołtarza Twej prawdy smutnego czciciela...
Powiedz ludom, co Twego oczekują słowa,
Żeś Ty nie Adonai, żeś Ty nie Jehowa,
Ale że imię Twoje, przeczyste i święte,
Imię, co nie ma końca — nie było poczęte,
Imię, przy którem gasną promienie słoneczne,
Jest światło wieczne!
28-01-2021 [07:46] - jazgdyni | Link: @angela
@angela
Piękny wiersz.
Dziękuję za umieszczenie go tutaj.
28-01-2021 [03:30] - SyrenkaW | Link: Bardzo ciekawy post.
Ateizm w swojej istocie oparty jest na wierze i pysze, a nie na odkryciach naukowych, których jak się okazuje nigdy nie jest dość. Zabawne że większość ateistów to bardzo często najgorliwsi, religijni fanatycy, gotów są krzyczeć w niebogłosy, że tak naprawdę to nic nie ma, byle ktokolwiek chciał im wtórować, lub chociaż słuchać.
28-01-2021 [05:58] - wielkopolskizdzichu | Link: "Zabawne że większość
"Zabawne że większość ateistów to bardzo często najgorliwsi, religijni fanatycy, gotów są krzyczeć w niebogłosy," Znam bardzo wielu ateistów i żaden z nich nie mieści się w określonych przez Panią ramach. Po prosu ulega Pani mechanizmowi, który powoduje że paru najbardziej głośnych i fanatycznych stwarza, pozory że dotyczy to większości.
Podobny pogląd na mają ci, którzy myślą iż każdy Katolik to Rydzyk, albo Jędraszewski. A przecież olbrzymia większość Katolików to uczciwi, pełni dobroci ludzie , absolutnie nie podobni do tych wymienionych wcześniej.
28-01-2021 [10:48] - Boruta | Link: od Jędraszewskiego to się
od Jędraszewskiego to się panie Zdzichu odp...dol
28-01-2021 [11:16] - wielkopolskizdzichu | Link: "odp...dol"
"odp...dol"
Zajechało wulgarnością rodem z Strajku Kobiet.
Jędraszewski był biskupem pomocniczym Petza, krył i nadal kryje jego szmaciarstwo. Facio nie ma zdolności moralnej do bycia kapłanem katolickim.
29-01-2021 [22:57] - Boruta | Link: Drogi Panie ... w odróżnieniu
Drogi Panie ... w odróżnieniu od SK nie używam wulgaryzmów (to co wstawiasz w kropki to Twoja interpretacja)...a fakt, że Jędraszewski był czyimś asystentem nie jest okolicznością obciążającą ... to po pierwsze, a po drugie to Pan nie masz żadnych uprawnień i kwalifikacji żeby decydować o tym kto ma, a kto nie ma kwalifikacji na sprawowanie funkcji kapłana katolickiego.
A poza tym ... mniej pychy, a więcej pokory Panu by się przydało.
Pozdrawiam
30-01-2021 [06:38] - jazgdyni | Link: @Boruta
@Boruta
Stoję po Pańskiej stronie, bo uważam abp Jędraszewskiego, za walecznego kapłana, właśnie takiego, jakiego potrzebujemy na dzisiejsze czasy. To wojownik.
Pozdrawiam
30-01-2021 [11:50] - wielkopolskizdzichu | Link: "to Pan nie masz żadnych
"to Pan nie masz żadnych uprawnień i kwalifikacji żeby decydować o tym kto ma, a kto nie ma kwalifikacji na sprawowanie funkcji kapłana katolickiego. "
Jędraszewski jest wysoko postawioną personą w organizacji, która ma wpływ na wiele decyzji rządowych i ludzkich. Jędraszewski jest członkiem organizacji, która korzysta z udogodnień zagwarantowanych konstytucją.
W związku z wyżej wymienianymi faktami - nie będzie chyba Pan zaprzeczać istnieniu ich - każdy obywatel Polski ma prawo powiedzieć o Jędraszewskim co mu się żywnie podoba, wszak Jędraszewski z swoich praw korzysta bez żadnych ograniczeń.
30-01-2021 [16:16] - Tomaszek | Link: @Zdzichu
@Zdzichu
Już ci pisałem dzirycie , że abp Jędraszewski . I nie co mu się żywnie podoba , bo jakieś reguły obowiązują . To nie rozróba cip do szczania , znaczy strajk "kobiet"( kobiety to nie o was ) . Poza tym to nie jakaś organizacja ma wpływ , tylko religia Kościoła Katolickiego i jej nauka o moralności , tylko to . Ponad dwa tysiące lat historii i tradycji . Gdyby tak rozumować jak ty , to proboszcz twojej parafii powinien zaczynać kazanie od "Zdzichu ty ku...asie". A co pchasz się na afisz ,to masz .
30-01-2021 [17:50] - wielkopolskizdzichu | Link: Tomaszku. Kompres, zimna
Tomaszku. Kompres, zimna woda i na główkę ..... zalecam.
30-01-2021 [21:54] - Tomaszek | Link: Pytanie brzmi czy dotarło do
Pytanie brzmi czy dotarło do kałmuckiego łba ? Zerojedynkowo , tak , nie , zero , jeden , nie ma że trzy to więcej .
28-01-2021 [12:54] - tricolour | Link: Masz rację: Jedraszewski
Masz rację: Jedraszewski należy do Boruty. Za całokształt.
28-01-2021 [13:36] - Ryszard Surmacz | Link: @ Boruta Popieram.
@ Boruta
Popieram.
28-01-2021 [11:21] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: @wielkopolskizdzichu 5
@wielkopolskizdzichu 5.58
https://static.ftpn.pl/imgcache/750x430/w//uploads/galeria/377076/25a0319.jpg
Smacznego :-)))
28-01-2021 [15:04] - wielkopolskizdzichu | Link: Co ma do tego Lempart?
Co ma do tego Lempart?
28-01-2021 [22:03] - Tomaszek | Link: Jakoś tak spoważniała .
Jakoś tak spoważniała . Pewnie boi się ciąży .
28-01-2021 [13:44] - angela | Link: Zdzichu, a co komu ojciec
Zdzichu, a co komu ojciec Rydzyk zrobił.
Moze to, ze potrafi zrobic cos z niczego, praktycznie z drobnych datkow, dawanych z serca, a tych ludzi nikt do niczego nie zmusza.
Tylko radio Maryja i tv Trwam od zawsze są polskimi mediami, niezależnie kto rzadzi.
To wlasnie te media sa solą w oku tych, co chcą przekazywac falszywe informacje, i ta tv obnarza wszystko, i niczego nie moga ukryć przed spoleczenstwem, dlatego tak tych mediow i ojca dyrektora nienawidzą.
Od samego powstania sa osmieszane media, a ich zalozyciel odsądzany od czci i wiary.
Ale niech wszyscy wiedzą, ze jezeli chca mieć choc troche rownowagi w ocenie sytuacji w kraju, zawsze niech obejrzą tv Trwam.
28-01-2021 [13:59] - wielkopolskizdzichu | Link: "Moze to, ze potrafi zrobic
"Moze to, ze potrafi zrobic cos z niczego, praktycznie z drobnych datkow, dawanych z serca, a tych ludzi nikt do niczego nie zmusza."
Zbiórka na ratowanie stoczni, zwolnienia od VAT za ściągane z zagranicy samochody, dotacje z budżetu RP nie są drobnymi datkami.
Rydzyk jak cały KK funkcjonuje w przestrzeni publicznej, wypowiada się publicznie i korzysta z publicznych pieniędzy w związku z tym podlega publicznej krytyce. Gdyby Rydzyk utrzymywał się wyłącznie z pieniędzy dawanych przez ufających mu, gdyby Rydzyk nie był uczestnikiem rozmów ustalających obsady spółek skarbu państwa etc. można byłoby przejść nad nim do porządku dziennego. , ale skoro Rydzyk chce zgrywać politycznego i finansowego machera, to podlega publicznej ocenie.
28-01-2021 [14:14] - wielkopolskizdzichu | Link: Jeszcze jedna sprawa. Nie
Jeszcze jedna sprawa. Nie jestem purystą ortograficznym, robię raz po raz błędy.
To co ty odstawiasz, jest kpiną z języka ojczystego, o ile faktycznie masz, choć odrobinę polskiej natury.
28-01-2021 [20:48] - angela | Link: Zdzichu, po atakach na Niego
Zdzichu, po atakach na Niego widac, jak o.Rydzyk jest dla was grozny.
Tv Trwam dementuje wszystkie opozycyjne klamstwa i manipulacje.
Co sie dzieje na ulicach Warszawy, pokazuje TVP i Tv Trwam w wiadomosciach.
Nie tak dawno, kandydat Trzaskowski zapowiadał likwidację TVP, i najpewniej Trwam nie miałaby lekko.
Taka to demokracja. Ile Warszawa płaci na Wyborczą , czy ktoś sie oburza?
To tylko Kościół ma wiecznie bic sie w piersi mea culpa.
Pedofilow we wszystkich zawodach mrowie, ale tylko Kościół ma się kajać mea culpa, bo musi byc moralny, a artysta nie musi byc moralny.
To rozkradanie Polski, za nierzadu Tuska, wyprowadzanie pieniedzy, na miliardy, banki w "majestacie" rzadzacych okradały ludzi, a teraz zwalcza sie dobry rzad, torujac drogę do powrotu zlodziei.
Widac, dla kogo pracujecie, a rozliczać chcecie uczciwych ludzi.
29-01-2021 [07:45] - wielkopolskizdzichu | Link: 1. Rydzyk niech sobie będzie
1. Rydzyk niech sobie będzie groźny, ale twoje pieniądze, a nie za, między innymi moje.
2. Pedofilia nie jest ograniczona do KK, ale w żadnej innym środowisku pedofile nie są objęci taką ochroną, ze strony własnych władz i państwa.
3. Ściganie pedofili w każdym innym środowisku niż kościelne jest czymś normalnym, dochodzenie sprawiedliwości wobec KK, jest niebezpieczne, świętokradcze, wszak sam Prezes wygłosił oficjalne groźby wobec nad zbyt zuchwałych.
28-01-2021 [16:28] - Kaciszek (niezweryfikowany) | Link: A co złego jest w o.Rydzyku i
A co złego jest w o.Rydzyku i w abp.Jędraszewskim?
28-01-2021 [22:11] - tricolour | Link: @Kaciszek
@Kaciszek
A jest w ogóle coś złego w klamstwie i seksie homoseksualnym?
29-01-2021 [06:56] - jazgdyni | Link: Pozwolę sobie doprecyzować -
Pozwolę sobie doprecyzować - na wierze opartej na idei, że żadnego Boga nie ma. To tak zwany naturalizm. Tu Darwin jest takim pół-bogiem.
28-01-2021 [13:52] - Ptr | Link: Oto kilka moich myśli i tez :
!
28-01-2021 [13:45] - Ptr | Link: Oto kilka moich myśli i tez :
Oto kilka moich myśli i tez :
1. Stary Testament , ale przede wszystkim Ewangelie są zapisem ciągu zdarzeń ponadnaturalnych. Prawie wszystkie wydarzenia opisane mają
charakter ponadnaturalny. W dodatku słowa wypowiadane jakby spontanicznie i przypadkiem mają znaczenie epokowe. ( Jezeli ktoś sądzi , że
Jezus był podobny do po prostu gwiazd polityki czy rozrywki to się myli ).
2. Nauki ścisłe opisują pewne ścisłe relacje w przyrodzie w sposób poprawny, ale nie kompleksowy, lecz nie są w stanie opisać bardziej
skomplikowanych zjawisk właśnie zauważanych na polu kultury, religii, filozofii. Nauka jest w stanie w niektórych przypadkach dać odpowiedź
na niektóre problemy filozoficzne , religijne dopiero po setkach lat - np. oświecenie, ale nie jest to wyjaśnienie całkowite , np mechanizm
powstawania chorób, natura ciał niebieskich. Niby wiemy, ale nie wiemy czym jest życie, ani czym jest kosmos i dlaczego jest tak wielki.
3. Świat poznawalny naukowo ma stronę realistyczną , sprawdzalna doświadczalnie, ale posiada też głąbię z której ten realizm się wyłania.
Głębia jest właśnie obiektem spekulacji filozoficznych, gdyż nie jest bezpośrednio poznawalna. Nauka przewiduje przyszłe zdarzenia na
podstawie aproksymacji zdarzeń już zaistniałych , ale nie widzi co wyłoni się z głębi.
4. Rozumienie Boga ( lub wartości najwyższej ) jest względne i odnoszę wrażenie ,że potocznie w sporach religijno-ideologicznych chodzi tylko
o utrzymanie własnych zasobów , wydzielenie i zamknięcie się w określonym obszarze zasobów tożsamości ideologicznej i dążenie do tego ,
aby te ideologie dominowały, na zasadzie mocy propagandy, mocy fizycznej stojących za nimi sił i mocy emocjonalnej stojących za nimi
społeczeństw.
5. Świat religii, nauki, DNA, cuda - wszystko dzieje się w jednym i tym samym naszym świecie, który jest przestrzenią skonstruowaną w sposób
daleko bardziej złożony niż kod DNA. Ta inteligencja przewyższa człowieka w sposób niewspółmiernie większy. To człowiek jest ograniczony
intelektualnie i poznawczo.
6. Wszelkie narody i ludy były i nadal są w pułapce stałych mechanizmów ( socjologicznych, psychologicznych, religijnych, ekonomicznych)
jakie wynikają z natury człowieka, Zwykle jest to syndrom podboju jako drogi silniejszego do zdobycia wartości wyższej. ( Ewangelicznie
opisane jako gwałtownicy zdobywają Niebo ). Może to być syndrom rewolucyjny, zemsty - niszczenia wartości innych , aby ustanowić własne,
ponieważ były traktowane jako gorsze.
To wszystko jest walką o własne zasoby emocjonalne. Po prostu bronią własnych emocji etykietowanych jakimiś hasłami tożsamościowymi.
7. Nie ma to wiele wspólnego ze zrozumieniem kompleksowo całości.
28-01-2021 [14:07] - wielkopolskizdzichu | Link: "1. Stary Testament , ale
"1. Stary Testament , ale przede wszystkim Ewangelie są zapisem ciągu zdarzeń ponadnaturalnych."
Podstawowe pytanie.
Czy te zdarzenia faktycznie zaistniały.
Albowiem jeśli wierzyć w faktyczne nakarmienie tysięcy ludzi, pięcioma koszami chleba na pustyni, to bezkrytycznie należy przyjąć iż swojego czasu Król Małp zbudował groblę pomiędzy Indiami a Cejlonem, w celu pokonania sił zła przez Ramę.
28-01-2021 [14:47] - Ptr | Link: Proszę przeczytać całość to
Proszę przeczytać całość to znajdzie Pan kilkadziesiąt ( może więcej , nie liczyłem) cudów, a każdy jest nieprawdopodobny. I wie Pan co ? Nie mam podstaw , aby Panu wierzyć bardziej niż Ewangelii. I po drugie , słowa zmieniły świat i skutki trwają. Lub słowa objawiły ,że zmiana świata nastąpi. I zadziwiające jak to okazuje się być prawdziwe.
28-01-2021 [16:42] - wielkopolskizdzichu | Link: Biblia to jedna z moich
Biblia to jedna z moich ulubionych lektur, podobnie jak Katechizm KK pod światłym okiem JPII sporządzony. Parę tomów Wed też przeczytałem, a nawet podręczników Kriszny. Koran też mam na półce.
Strony