Wywiad red. Węglarczyka z gen. von Paulusem( onet exclusive)

Red. Węglarczyk : Herr General, im Namen der Leser von Onet.pl...
Gen. von Paulus : Proszę mówić po polsku, znam wasz język. Moja żona pochodzi z Rumunii. Przed Zjednoczeniem 1939 roku wasz kraj graniczył z tym krajem. 
Red. Węglarczyk : Panie generale...Nie, może zacznę inaczej. Od tyłu. 
Gen. von Paulus : ( śmiech ) Och, panie redaktorze ja przyzwyczajony jestem do ataków tyłowych. 
Red. Węglarczyk ( śmiech ) Panie generale pozwoli pan, że w imieniu własnym oraz czytelników i użytkowników portalu onet.pl złożę panu serdeczne życzenia z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Niech mi będzie wolno życzyć panu sukcesu w realizacji - tu na wschodzie - wielkiej paneuropejskiej idei.
Gen. von Paulus : Poruczniku Wagner ! Proszę nikogo nie łączyć i nikogo tu nie wpuszczać. 
Porucznik Wagner : A Kętrzyn ? 
Gen. von Paulus : Kętrzyn !  - Tak ! Jak pan widzi panie redaktorze mamy tu niezły kocioł. Koniec roku, weryfikacja kosztorysów, kompletacja dostaw, przygotowanie nowych kosztorysów na przyszły rok. Do tego bilans roczny. Urwanie głowy. 
Red. Węglarczyk : Panie generale, co udało się z wielkich założeń i planów zrealizować do tej pory. 
I jak pan generale w pojedynkę daje wszystkiemu radę. 
Gen. von Paulus : Panie redaktorze, po pierwsze nigdy nie podjąłbym się tego tytanicznego zadania gdybym nie czuł wsparcia ze strony zwykłych obywateli naszej zjednoczonej Europy, oraz wsparcia ze strony czynników rządowych. 
Red. Węglarczyk : Zatem co do tej pory udało się z ambitnych planów zrealizować ? 
Gen. von Paulus : Przede wszystkim wykonaliśmy ogromną pracę związaną z przekuciem 2500 km dróg żelaznych ze standardu 1520 mm na europejski standard 1435 mm. Nie muszę panu tłumaczyć jak ważne, przy tego typu ogromnych inwestycjach, jest zorganizowanie regularnego łańcucha dostaw. Bez tego realizacja planów budowy wspólnej Europy nie miałaby absolutnie szans powodzenia, szczególnie tu na wschodzie. 
Red. Węglarczyk : A co z zapowiadanymi realizacjami drogowymi ? 
Gen. von Paulus : Na dziś, z uwagi na bardzo niskie temperatury kazałem wstrzymać większość robót ziemnych i betoniarskich. Jednak wraz z ustąpieniem mrozów, na poczatku marca kończymy budowę drogi rokadowej wokół Stalingradu. Tam w zasadzie trwa tylko montaż biernych zabezpieczeń oraz oznakowań na węźle " Rostów " Stan zaawansowania robót oceniam na 97 %. Dodatkowo na węźle " Woroneż " trwa montaż ekranów dźwiękochłonnych. Mamy uwagi ze strony ekologów i okolicznych mieszkańców dotyczące przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu, podczas testów ogniowych. Wie pan jakim priorytetem dla nas Niemców są kwestie ekologiczne. W maju  przyszłego roku zamierzamy ruszyć z drugą częścia obwodnicy, po wschodniej stronie Wołgi, tak by do zimy  przyszłego roku mieszkańcy Stalingradu mogli już korzystać z obwodnicy. 
Red. Węglarczyk : Rzeczywiście dokonania imponujące. Miałem możliwość oglądać w multikinie w " Złotych Tarasach " Die Deutsche Wochenschau. Była tam relacja z otwarcia dwóch lotnisk w pobliżu Stalingradu. 
Gen. von Paulus : Tak to nasza druga kluczowa inwestycja na tych terenach. Flughafen Pitomnik pracuje w tej chwili na pełnych obrotach, realizujac loty czarterowe, a na dniach rusza drugie lotnisko Gumrak. Mamy w tej chwili oferty ze strony tanich linii uruchomienia rozkładowych rejsów już od marca przyszłego roku. 
Red. Węglarczyk : Rozmach realizacyjny naprawdę robi wrażenie. A teraz może bardziej prywatnie. Jak pan i pańscy ludzie zamierzacie spędzić nadchodzący świąteczny czas ? Urlopy w gronie rodzinnym ? 
Gen. von Paulus : Niestety panie redaktorze, do nowego roku nie uda nam się stąd wyrwać. Wie pan jaka jest sytuacja transportowa w zjednoczonej Europie. Wiem pan przecież jakie obostrzenia obecnie obowiązują, mnóstwo połączeń zawieszonych.  Räder müssen rollen für den Sieg. Zna pan wszak to hasło. Zostajemy na budowie. 
Zamierzamy spędzić święta z naszymi counterpart zza rzeki. Wysłaliśmy już zaproszenia, czekamy na odpowiedź. Zaprosiliśmy również, zgodnie z budowlaną trdycją, orkiestrę walijskich dudziarzy. Może przed Nowym Rokiem dotrą. Byłoby miło. Mam nadzieję, że nasi Freunde zza rzeki odpowiedzą na nasz apel i wspólnie w tym roku zaśpiewamy Stille Nacht, heilige Nacht. To byłoby urocze, takie wspólne kolędy  Dziadka Mroza, Santa Clausa i naszego Weihnachtsmanna. Wielka szkoda, że tak późno pan do nas wpadł. Wiem, że ma pan dobre relacje ze stacją TVN. Możnaby wspólnie zrealizować 
transmisję " Stalingrad Stolicą Sylwestra " Widziałem to w ubiegłym roku w kijowskiej kablówce. 
Red. Węglarczyk : Niestety zlecenie na wywiad przyszło dosłownie " za pięć dwunasta " Pozostaje mi życzyć panu i podległym panu zespołom ludzkim, sukcesów w realizacji tych wielkich idei, również szczęścia osobistego, a przede wszystkim zdrowia. I jeszcze jedno. Proszę się nie obrazić za nadmierną z mojej strony ciekawość. Chodzą słuchy o pańskim bliskim awansie na Feldmarszałka. 
Gen. von Paulus : ( śmiech ) o nie panie redaktorze, tu niczego pan ode mnie nie wyciągnie. To raczej pytanie do mojego Szefa. 
Red. Węglarczyk : A wie pan że to jest myśl. Wywiad z pańskim szefem na onet.pl 9 Maja z okazji Święta Oblężenia Berlina ? Tak, to jest mocne. To byłoby mocne. Mógłby pan dać mi namiar na swojego Szefa ? o ile to w ogóle możliwe ? 
Gen. von Paulus : Poruczniku Wagner ! Dajcie panu redaktorowi namiary na Szefa 
Por. Wagner : Ma pan coś do pisania redaktorze ? 
Red. Węglarczyk : Tak 
Por. Wagner : Powiat Kętrzyn, 11 - 400 Karolewo, Gierłoż 17. 
Tylko proszę najpierw zapytać o zgodę w Leśnictwie Pracz... i stukać trzy razy, bo dzwonek od wojny zepsuty. 
Red.Węglarczyk : Panie Feldmarszałku, niech wolno mi będzie tak się do pana zwracać - to już pewne. Serdecznie dziękuję w imieniu czytelników i użytkowników onet.pl za tak obszerny wywiad. 
Gen. von Paulus : I ja serdecznie dziękuję.



Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika mjk1

25-12-2020 [10:31] - mjk1 | Link:

Można oczywiście kpić i naśmiewać się z unijnych (szwabskich) porządków, ale faktom nie da się zaprzeczyć niestety. W całym XX wieku wybudowaliśmy tylko jedną autostradę z Katowic do Krakowa a niedokończonej przez Szwabów autostrady Berlin – Bytom nie zmodernizowaliśmy na ani jednym odcinku. Jak już zaczęliśmy budować dzięki unijnym (szwabskim) pieniądzom autostrady, to nawet cement musieliśmy kupować, bo wcześniej rozwaliliśmy wszystkie własne cementownie. Wszystkie bez wyjątku.  
 

Obrazek użytkownika Tomaszek

25-12-2020 [11:08] - Tomaszek | Link:

Wesołych Swiąt Bożego Narodzenia życzę .
Nie wiem co masz na myśli pisząc unijne (szwabskie) , ale ja to , że pochodziły ze wszystkich krajów unii (nasze też i np Rumunów ) a wylądowały u Niemców . Bardzo sprytny szacher macher . Najpierw autostrady POdrożały (nie koszty , tylko cena sprzedaży ) o 200 procent a potem unia sfinansowała połowę kosztów . Krótko mówiąc sami z nawiązką sfinansowaliśmy sobie te autostrady i jeszcze na targowicę wystarczyło . POdobnie było z hitlerplacami i resztą . Taki samofinansowany prezent od wuja ch...ja . Jednak mi ten Santa Claus Goebelsem śmierdzi , nawet Rudolfa esesmana do pomocy ma .
Jeszcze raz Wszystkiego najlepszego 
Tobie i Autorowi notki .

Obrazek użytkownika Czesław2

25-12-2020 [13:10] - Czesław2 | Link:

Należałoby dodać, że tuż przed programem budowy autostrad sprzedano większość betoniarni, fabryki kruszyw zbankrutowały, a potem zbankrutowała olbrzymia ilość małych firm budowlanych. Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej.

Obrazek użytkownika Imć Waszeć

25-12-2020 [16:31] - Imć Waszeć | Link:

Trzeba jeszcze dodać, że pokaźne wille i pałace urzędników i decydentów z tamtych czasów nadal cieszą oko właścicieli i udowadniają, że niektórym Polakom rzeczywiście żyje się dostatniej. Zwłaszcza tym, którzy wiedzą z której strony kromki leży śledź. Czy ktoś im coś zarzucił mimo wielkiej i głośnej nagonki na początku pierwszej kadencji? Nie.

Obrazek użytkownika mjk1

25-12-2020 [22:45] - mjk1 | Link:

Szanowny Czesławie z numerem 2. Jeżeli byłbyś tak uprzejmy i wytłumaczył, kto kazał nam, przed programem budowy autostrad, sprzedać większość betoniarni, byłbym wdzięczny. Jeżeli dodatkowo wyjaśniłbyś, kto wybrał w jak najbardziej demokratycznych wyborach, tych, którzy doprowadzili do bankructwa fabryki kruszyw i firmy budowlane, nie tylko ja byłbym wdzięczny.
 

Obrazek użytkownika Czesław2

26-12-2020 [09:54] - Czesław2 | Link:

A to dobre, ja właśnie tego chciałem dowiedzieć się u źródła u Pana.

Obrazek użytkownika mjk1

25-12-2020 [22:44] - mjk1 | Link:

Drogi Tomaszku. Rumunów radziłbym do tego nie mieszać, bo to marne pocieszenie, że ktoś jest tak samo, albo jeszcze głupszy, jak my. Nie ulega jednak najmniejszej wątpliwości, że przez sto lat nie potrafiliśmy sfinansować budowy ani jednej autostrady, za wyjątkiem sześćdziesięciosześciokilometrowego odcinka, Katowice – Kraków. Mając to na względzie grupa warchołów, przez kajakarza z Gdyni nazywana wątrobiarzami, postanowiła powierzyć zbudowanie autostrad komuś, kto się na tym zna i potrafi to zrobić. Wybrali Unię, kierowaną i zdominowaną przez Szwabów. Te wstrętne Szwaby, za nasze pieniądze, których my w żaden sposób nie potrafiliśmy przez sto lat zagospodarować, wybudowały, nie tylko autostrady, ale jeszcze na opłacenie targowicy wystarczyło. Z hitlerplacami było dokładnie tak samo.    
 

Obrazek użytkownika Tomaszek

26-12-2020 [16:12] - Tomaszek | Link:

Nihil novi . W zasadzie tylko powtarzasz co ja napisałem .W efekcie końcowym podbili nas i nawet ich to śrubki od Leoparda nie kosztowało. Naszą własną targowicą . Millerami Tuskami Lewandowskimi Cimoszkami itp szują . Strzelili z dupy za rentę unijną . A autostrady i hitlerplace są tu tylko listkiem figowym na tych dupach .
Wesołych Świąt , póki jescze coś zostało .

Obrazek użytkownika Trotelreiner

25-12-2020 [11:33] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link:

Jakie "śmy"?!
Śmy rozwaliliŚMY,Śmysprzedalismy...wszystko ,smy???
A gdzie wtedy był lokaj Merkelowej Herr Donald Tusk,ze swoją bandą sprzedawczyków?
Śmy...JesteŚMY baranami i idiotami,że ta cała targowica nie poszła do więzienia na wieczność i śmy...nie wyrzuciliŚMY klucza od tego więzienia...

Obrazek użytkownika Tomaszek

25-12-2020 [11:51] - Tomaszek | Link:

100/100 . Może tylko nie wiesz do kogo piszesz , bo może on jest z onych ? Śmych znaczy .
Zdrówka życzę 

 

Obrazek użytkownika sake3

25-12-2020 [14:37] - sake3 | Link:

@ Trotelreiner.....Jak to gdzie był Tusk ze swoją bandą sprzedawczyków? Na boisku oczywiście usłużnie podających mu piłki Kosecki czy szablozębny Schetyna.Opłaciło się podwónie-ruch to zdrowie no i ciepłe posadki czy polityczne stanowiska.

Obrazek użytkownika Imć Waszeć

25-12-2020 [16:34] - Imć Waszeć | Link:

No jak "dobra zmiana" mogła to zrobić? No jak? Skoro już pierwszego dnia zaczęli znany chocholi taniec w stylu "dzielny NZS obalył komune". Od razu było wiadomo, że nikogo z POlszewii na poważnie nie ruszą. Przecież to koledzy ze styropianu są ;).

Obrazek użytkownika mjk1

25-12-2020 [22:48] - mjk1 | Link:

Nie gniewaj się drogi Trotelreinerze, ale nie kto inny, tylko „śmy” wyblalim-śmy, nie tylko Tuska ze swoją bandą sprzedawczyków, ale i tych, którzy tego lokaja Merkelowej mieli zapuszkować. Masz więc całkowitą rację twierdząc, że nie, kto inny, tylko my jesteśmy baranami i idiotami.