Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
ZBEZCZESZCZONA PAMIĘĆ
Wysłane przez Krzysztof Pasie... w 19-04-2011 [00:44]
Właśnie wróciłem z krakowskich obchodów pierwszej rocznicy wawelskiego pochówku Lecha i Marii Kaczyńskich.
Nie będę wyliczał ile osób było, z której strony, bo nie o to chodzi.
Maszerując z dumnie podniesioną głową Traktem Królewskim z Bazyliki Mariackiej na Wawel wzruszyłem się skandowanym prze tłum, dobrze mi znanym hasłem „chodźcie z nami dziś nie biją”. Przypomniało mi się, jak się biłem z ZOMO pod Arką w Nowej Hucie ponad dwadzieścia lat temu. Bardzo się wzruszyłem.
Aż doszliśmy pod Krzyż Katyński u podnóża Wawelskiego Wzgórza. Tu spotkały się dwie manifestacje. Rzecz w demokracji normalna.
Lecz, kiedy przyzwoici ludzie, w hołdzie dla tragicznie zmarłej w służbie Państwu Pary Prezydenckiej zaintonowali solidarnościowy hymn „Boże coś Polskę”, spoza kordonu policji rozległo się zdziczałe wycie, gwizdy i buczenie. Poczułem palikoci fetor zmieszany z mdłym zapaszkiem seniszyniego pudru.
Po powrocie do domu wystawiłem garnitur na balkon.
A ostateczną ocenę pozostawiam Państwu.
Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)
Komentarze
19-04-2011 [01:08] - lego (niezweryfikowany) | Link: Te wyjce których Pan usłyszał
Te wyjce których Pan usłyszał to są ci którym wmówiono ,że są młodymi wykształceni z dużych miast. A najsmutniejsze jest to ,że oni są przeciwko sobie , tylko jeszcze tego nie widzą bo ich nie poinformowała TVN i GW
Spokojnej nocy Panie Krzysztofie
19-04-2011 [12:14] - Jojo (niezweryfikowany) | Link: Rocznica śmierci
palikot i senyszyn to znani psychopaci. Ale do nich dołączają następni. siwiec oświadcza, że Lech Kaczyński rządzi zza grobu, sikorski oświadcza, że "pospieszyliśmy" się z decyzją pochówkiu na Wawelu, czyli on decydował - to już jest makabra. Zastanawiam się ile jeszcze głupot ten zakichany dyplomata powie zanim Tusk go pogoni. Odnośnie siwca to bezczelnośc tego prymitywa jest niesamowita. Dlaczego normalni ludzie z nim rozmawiają, przecież on obraził Jana Pawła II.
19-04-2011 [14:57] - Krzysztof Pasie... | Link: Rocznica śmierci...
Wielce Szanowne Jojo,
Do śmierci nie zapomnę jak ten pomiot z Ordynackiej rodem, wyśmiewał naszego kochanego Papieża, całując prześmiewczo polską ziemię, a Olek et consortes świetnie się bawili. I ma Pan rację, że trudno zrozumieć, że media takiego kundla ludziom pokazują.
Dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [15:02] - Krzysztof Pasie... | Link: Te wyjce, których Pan usłyszał...
Wielce Szanowny Lego,
Jeszcze raz przypomnę:
"Otóż wydaje mi się, że jedną z najważniejszych, o ile nie najważniejszą przyczyną wspomnianego stanu rzeczy jest zabieg socjotechniczny, który na swój prywatny użytek zwykłem nazywać „awansem społecznym bis”.
Jak starsi pamiętają, a młodsi niestety już nie, gdyż nie mieli się skąd o tym dowiedzieć, w latach powojennych (lata 40/50) komuniści dokonali bardzo sprytnej socjologicznej sztuczki. Z zacofanej i zabiedzonej prowincji przerzucono wtedy do miast rzesze prostych i nie wykształconych ludzi. Brano głównie tych „nijakich”, gdyż prawdziwy chłop ziemi nie chciał opuścić.
W miastach, zazwyczaj w pobliżu zakładów przemysłowych, pobudowano dla nich nowe dzielnice, a w nich bloki z wielkiej płyty, które im się zdały pałacami. Potem im umożliwiono zrobienie zaocznej matury, co oni uznali za awans społeczny. Ci właśnie ludzie, z grubsza okrzesani w hotelach robotniczych i temu podobnych ośrodkach krzewienia kultury masowej, przepoczwarzyli się z czasem w coś w rodzaju „przyzakładowych wierchuszek”. Słowem ni pies, ni wydra, albo, jak kto woli zdegenerowany twór bez rodowodu. Jednocześnie komunistyczna propaganda przypominała im bezustannie, że swój awans zawdzięczają dbającej o ich interesy władzy ludowej, co się w ich świadomości zakodowało na trwałe w formie ślepej wdzięczności dla komuny. To ci właśnie ludzie stanowili służący wiernie stalinowskiemu reżimowi pierwszy rzut zasilający szeregi PZPR, milicji i urzędu bezpieczeństwa.
W następnym pokoleniu (lata 60/70), ich dzieci pokończyły już częściowo studia tworząc grupę „nowej inteligencji”, drastycznie odmiennej kulturowo od ideałów inteligencji „starej” wywodzącej się z czasów przedwojennych. Tu skłaniałbym się ku zastąpieniu terminu „nowa inteligencja” określeniem „klasa ludzi wykształconych w pierwszym pokoleniu”. Ta grupa społeczna od inteligencji „starej” różniła się głównie tym, iż nie wyniosła z domu praktycznie żadnych głębszych wartości. I choć nieźle wykształcona zawodowo, nie miała, świadomości, bądź jej nie dopuszczała, iż jest genetycznie skażona piętnem służalczej wdzięczności wobec komunistów, którzy umożliwili ich ojcom społeczny awans. Myślę, że to ci właśnie ludzie poparli, a jeszcze żyjący nadal popierają wprowadzenie stanu wojennego traktując generała Wojciecha Jaruzelskiego jako męża stanu. I w pewnym sensie nie można ich za to winić, gdyż tak ich po prostu wychowano.
Po upadku komuny wydawało się przez moment, że nastąpi odrodzenie prawdziwych polskich elit. Otóż nic bardziej złudnego, gdyż proces ten skutecznie storpedowali zbałamuceni przez pewnego redaktora wnukowie tych, których w latach 40/50 przesiedlono do miast.
W tym przypadku, ten genetycznie służalczy, tym razem wobec post-komuny, materiał ludzki został wykorzystany, trzeba przyznać genialnie, przez owego redaktora poczytnej Gazety. Mechanizm był identyczny jak w okresie powojennym, czyli utwierdzenie ludzi w poczuciu społecznego awansu.
Mechanizm psychologiczny tej chytrej sztuczki jest następujący.
Otóż, jeśli garbatemu powiedzieć, że się prosto trzyma, to, choć wie, że tak nie jest, chętnie w to uwierzy. Jeśli szarej myszce ktoś powie, że wygląda jak hollywoodzka gwiazda też się nie oprze pokusie uwierzenia w tę oczywistą nieprawdę. Podobnych przykładów można mnożyć wiele.
O ile sztuczka z „awansem społecznym prim” (tata 40/50) polegała na utwierdzeniu prostych i nie wykształconych ludzi w przekonaniu, że przynależą do lepszej od reszty społeczeństwa awangardy władzy ludowej, to trik z „awansem społecznym bis” (po upadku komuny) polegał na utwierdzeniu ich już z grubsza okrzesanych i lepiej wykształconych wnuków w poczuciu, iż przynależą do grupy światlejszych i bardziej od reszty społeczeństwa postępowych ELIT. W pierwszym przypadku wykorzystano ciemnotę i niedouczenie, w drugim próżność, pychę i kompleksy ludzi, których na swój prywatny użytek nazywam „intelektualnie nowobogackimi”.
Bezsprzecznie genialny redaktor wspomnianej Gazety doskonale znał odbierającą rozum magiczną moc utwierdzenia „nowobogackiego inteligenta” w przekonaniu o przynależności do krajowej elity. Pan redaktor wiedział, że jak takiemu powie, że przynależy do crême de la crême III Rzeczypospolitej, to on nie dość, że w to głęboko uwierzy, to jeszcze będzie owego społecznego awansu (bis) bezkrytycznie bronił do ostatniej kropli krwi. Więcej, w obawie przed utratą nowego statusu wyróżniającego go ponad resztę „ciemnego” społeczeństwa, taki delikwent zrobi dosłownie wszystko, byle się świat nie dowiedział, co sobą reprezentuje naprawdę. I tu moim zdaniem leży tajemnica irracjonalnie wysokich notowań obecnie rządzącej partii, popieranej w znakomitej większości przez takich właśnie ludzi. Popierających bezkrytycznie, w obawie, że ewentualny upadek tej partii grozi weryfikacją elit, co dla nich oznaczałoby możliwość utraty ich awansu społecznego (bis).
Tu jednak pragnę dobitnie zaznaczyć, że tych ludzi nie należy, broń Boże, społecznie dyskryminować. Jest to grupa niekwestionowanej inteligencji. Trzeba im tylko uświadomić, jak im zawrócono w głowach. Że dali się nabrać wspomnianemu redaktorowi, iż przynależą do grupy społecznej, która jest bardziej światła, więc de facto lepsza niż reszta „obciachowej ciemnoty”.
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [17:57] - gosc (niezweryfikowany) | Link: I wszystko jasne!
I wszystko jasne!
19-04-2011 [02:30] - Gość (niezweryfikowany) | Link: "mieszankę palikociej szczyny z seniszynim pudrem",
Przepraszam za słowo, ale właśnie zwymiotowałem.
19-04-2011 [15:03] - Krzysztof Pasie... | Link: "mieszankę palikociej...
Drogi Gościu,
Wcale się nie dziwię.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [05:47] - ontaryjka (niezweryfikowany) | Link: ...szkoda gadac...
...najbardziej boli to,ze palikocia zgraja nie potrafila uszanowac jakze wznioslej chwili...wydaje mi sie ,ze dawniej takiego ostatecznego schamienia nie bylo( nawet za komuny (lata 80-t,nastolatka bylam ale pamietam...)...no a tej holocie,'GORA'pokazuje ,ze mozna bezczescic wszystkich,i wszystko:pamiec po ofiarach tragedii smolenskiej,krzyz,patriotyzm...szkoda gadac... ale i tak pieknie bylo...nawet na zdjeciach!!! pozdrawiam serdecznie jak zawsze.
ps.mily panie P.! jest takie przyslowie"przyjaciele nie patrza sobie w oczy...przyjaciele patrza w jednym kierunku..." moze zbyt to spoufale zabrzmi,ale ja zawsze stane w obronie moich przyjaciol,osob mi bliskich,broniacych slusznej sprawy,i odwaznych... jak ja!!!:)...i dlatego ten moj wpis( pod pana wczesniejszym tekstem),gdzie,notabene,pod wplywem mojej znanej,acz nieujarzmionej spontanicznosci,i niebywalego oburzenia ,nie zdawalam sobie sprawy ,ze troche wychodze na idiotke :)...przepraszam,i oczywiscie pozdrawiam.
19-04-2011 [15:11] - Krzysztof Pasie... | Link: ...szkoda gadać...
Wielce Szanowna Ontaryjko,
Swoimi komentarzami do moich poprzednich tekstów dowiodła Pani wielokrotnie, że patrzymy w jednym kierunku. Powiem Pani więcej. Już wiem, że nas łączy nieujarzmiona spontaniczność i pełne współmyślenie. Mnie się też często zdarza chlapnąć zanim pomyślę. Musieliśmy mieć ułanów w rodzinach.
Pozdrawiam Panią serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [06:47] - autellia (niezweryfikowany) | Link: nikt normalny w takim dniu by nie krzyczal...
Palikota psy szczekaja a karawana idzie dalej
19-04-2011 [15:13] - Krzysztof Pasie... | Link: nikt normalny w takim dniu by nie krzyczał...
Wielce Szanowna Autellio,
Święte słowa!
Pozdrawiam Panią serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [07:19] - toni (niezweryfikowany) | Link: Dwa pochody .
Ludzie demonstrujący przeciw prochom człowieka, który był patriotą i zginął służąc Polsce to dla mnie współcześni barbarzyńcy. Taki pochód to raczej potwierdzenie opinii ,że demokracja w Polsce jest chora. Dlaczego chora i co zrobić by powstrzymać postępujacą chorobę.
"
- Marksizm upadł, ale nauczyciele pozostali, samych doktorów habilitowanych jest
ponad 150. Czy Ojciec widzi w tym jakieś zagrożenie dla kształcenia młodzieży ?
- Trzeba mieć zaufanie do ludzi, którzy są zdolni do odsłonięcia prawdy. Niemcy po
zjednoczeniu posłali cztery tysiące takich profesorów na przymusową emeryturę, aby
uchronić młodzież od deformacji intelektualnej."
za http://ptta.pl/lsf/publikacje/...
...a u nas???
Niestety nie mogłem być obecny ciałem w pochodzie w którym był Pan...ale jestem w tej Polsce która śpiewała "Boże coś Polskę"
19-04-2011 [15:19] - Krzysztof Pasie... | Link: Dwa pochody...
Drogi Toni,
W odpowiedzi na Pański komentarz, jeszcze raz przytoczę słowa Pana Profesora Andrzeja Nowaka z Uniwersytetu Jagiellońskiego, który we wstępie do niedawno wydanej książki pt. „Od Polski do Post-Polityki” napisał, cytuję:
„Próbuję zrozumieć, co się dzieje z demokracją, z Rzeczypospolitą, z edukacją, z Europą Wschodnią, z Europą. Co się dzieje z rzeczywistością w magmie płynącego z posłusznych (komu?) mediów przekazu „pi-ar”... Teraz, gdy upłynęło kolejne pięć lat, mam wrażenie, że znaleźliśmy się w zupełnie innym miejscu. Pięć ostatnich lat w historii Polski nie tak wiele. A jednak silna jest pokusa, by uznać, że tych pięć lat ma znaczenie przełomowe, zwłaszcza w wielkim przyśpieszeniu ostatnich miesięcy.
Co się przełamuje? Nie tylko tragedia smoleńska, nie tylko coraz bardziej widoczny kryzys przyszłości, ale nade wszystko poczucie rozpadu wspólnoty, którą tworzyły poprzednie pokolenia Polaków – to pierwsze motywy owej pokusy, by w ogóle rozważyć możliwość końca naszej historii”, koniec cytatu.
I jeszcze dodam coś pokrzepiającego. Nie mam cienia wątpliwości, że znakomita większość studentów doskonale rozumie, o czym Pan Profesor mówi. Dali tego imponujące dowody w Auli im. Ks. Tischnera Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego na niedawno odbytej KONFERENCJI STUDENCKIEJ DEDYKOWANEJ PROFESOROWI JANUSZOWI KURTYCE. Aż serce rosło jak się ich słuchało. To tam są prawdziwe elity. .."
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [08:26] - Zagłoba (niezweryfikowany) | Link: Owo wycie trwało cały czas -nawet w trakcie modlitwy za zmarłych
o czym wspominam w swojej relacji http://zagloba.salon24.pl/2995...
19-04-2011 [15:22] - Krzysztof Pasie... | Link: Owo wycie trwało...
Szanowny Panie (Zagłoba),
Byłem na Pańskim blogu. I wszystkim doradzam, by zrobili to samo.
http://zagloba.salon24.pl/2995......
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [08:44] - UPS (niezweryfikowany) | Link: Obchody i odchody .
W naturze już tak jest, że każdy zdrowy organizm wydala z siebie to co jest już niepotrzebne.
Bywają jednak sytuacje, że w stanach chorobowych to coś zostaje na dłużej zatrzymane przez organizm.
W przypadku stanu chorobowego wywołanego organizmami obcymi, te bronią się przed wydalaniem wszelkimi możliwymi sposobami. Oczyszczanie bywa czasami długie i bolesne,a powstałe w jego wyniku odchody jakie są każdy wie. Można więc śmiało powiedzieć, że w Krakowie spotkały się Obchody z odchodami, a te należy omijać aby w nie nie wdepnąć.Tylko ten ciągnący się fetorek,;kapusty, czosnku i szpeku.
19-04-2011 [15:24] - Krzysztof Pasie... | Link: Obchody i odchody...
Drogi Panie,
Ostro Pan pojechał po bandzie. Lecz rozumiem, że w takim kontekście trudno się powstrzymać.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [08:49] - stokolesny (niezweryfikowany) | Link: obchody rocznicowe
dziękuję bardzo za tę krótka i wspaniałą relację z obchodów rocznicowych w Krakowie przepełnioną nadzieją, w których nie mogłem uczesniczyć choć bardzo chciałem jednak sercem byłem tam ze wszystkimi uczestnikami I Rocznicy Pogrzebu Pary Prezydenckiej Państwa Kaczyńskich, a moje wspomnienia z roku '70 w Gdyni jako dorastającego chłopca, a następnie jako młodego człowieka są identyczne jak Pańskie
wdzięczny za relację z tzw. "Pierwszj Ręki"
stokolesny
19-04-2011 [15:31] - Krzysztof Pasie... | Link: obchody rocznicowe...
Wielce Szanowny Panie (Stokolesny),
W pochodzie szedłem z kilkoma profesorami krakowskich uczelni. Pochód często przystawał, więc sobie rozmawialiśmy o tym i owym. Bardzo długo rozmawialiśmy o moim blogu. Moi przyjaciele bardzo chwalili komentarze Państwa. Zdziwiłem się, bo znają Wasze pseudonimy. Więc przy tej okazji, na Pańskie ręce, składam gorące podziękowania dla wszystkich gości tego bloga.
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [10:10] - moherowa babcia (niezweryfikowany) | Link: 'ELITA WAJDOWSKA
Jak widziałam w internecie to ci buczący manifestanci byli w takim wieku,że przynależeli zapewne do FJN i radośnie nosili transparenty na przymusowych pochodach 1-szo majowych.Czy była w śród nich młodzież?
19-04-2011 [15:35] - Krzysztof Pasie... | Link: "ELITA" WAJDOWSKA...
Wielce Szanowna Babciu Moherowa,
Pyta Babcia czy była wśród nich młodzież?
Nie wiem. Bo nawet w stronę tej hołoty nie spojrzałem.
Pozdrawiam Babcię serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [11:10] - ksena (niezweryfikowany) | Link: można zrozumieć
okrzyki i gwizdy na wiecach ,podczas strajku,marszach protestacyjnych.Ale nie można pojąć i nigdy tak nie było,aby zakłócać w tak ordynarny sposób żałobę,czy próby uczczenia pamięci.Piszę świadomie ,,próby'',bo jak się okazuje każda możliwość obchodów rocznicy katastrofy jest wyszydzona i utrudniona.Zastanawiam się czy ta wyjąca tłuszcza żądająca usunięcia pary prezydenckiej z Wawelu ,a opłacona kilkoma piwami jest nawet warta wysiłków i Lecha Kaczyńskiego i wielu patriotów aby dla nich walczyć o Polskę.Ale rozpasana tłuszcza nie wyje sama z siebie,ktoś nimi kieruje i dowodzi.I nie trzeba daleko szukać,wystarczy kliknąć Onet,gdzie chłoptaś z Chobielina postuluje arogancko usunięcie pary prezydenckiej z Wawelu ,europejski mędrzec tradycyjnym bełkotem daje upust nienawiści do nieżyjącego prezydenta,a spragniony pojednania za wszelką cenę Nałęcz ( podobno profesor)grozi sądem wiekowej Jadwidze Kaczyńskiej.To właśnie z nich i jeszcze wielu innych ta wyjąca horda czerpie inspiracje,a oni tylko stoją za jej plecami jak w teatrzyku lalkowym pociągając za sznurki.
19-04-2011 [15:45] - Krzysztof Pasie... | Link: można zrozumieć...
Wielce Szanowna Kseno,
Napisała Pani:
"Zastanawiam się czy ta wyjąca tłuszcza żądająca usunięcia pary prezydenckiej z Wawelu ,a opłacona kilkoma piwami jest nawet warta wysiłków i Lecha Kaczyńskiego i wielu patriotów aby dla nich walczyć o Polskę..."
Odpowiadam:
Świetnie rozumiem Pani rozżalenie, ale zapewniam Panią, że warto walczyć o Polskę. A ta tłuszcza to tylko margines od "mokrej roboty". Wierzę, że jesienią Polacy pokażą przy urnach jakiej by chcieli Polski.
Pozdrawiam Panią serdecznie i głowa do góry!
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [14:19] - dirtyman1960 (niezweryfikowany) | Link: perły i wieprze
Szanowny Panie Profesorze, najkrócej całą atmosferę wczorajszego wieczoru określił Leszek Długosz który przed wygłoszeniem wiersza "Modlitwa za Nich", rzekł był coś w sensie: "występ w takim tle to dla mnie zaszczyt". Jedna strona odpowiedziała aplauzem, druga kwiczeniem. Strona kwicząca sterowana przez eurodeputowaną ( małe litery celowo) różą thun (której nazwisko mój komputer usiłuje przerobić na "hun" co budzi radość)niczym nie zaskoczyła poza hasłem nawołującym do usunięcia polityków z Wawelu, cóż król albo inny Piłsudski to nie polityk według "inteligencji licencjackiej na dogodne raty". A może po prostu centrala zrobiła błąd w smsie sterującym "różą". Część kwicząca znana z tego, że jedyną kulturą z jaką ma kontakt, jest kultura bakterii w jogurcie ośmiesza się co i raz, np 10 marca urżądziła "happening" w stolicy na Krakowskim Przedmieściu celem uczczenia urodzin aktora Chucka Norrisa. Aktor ów, znany konserwatysta, przeciwnik aborcji i homofob, ma tyle wspólnego z ich poglądami co KGB z Caritasem, choć ktoś znalazł wytłumaczenie: nawet Chuck Norris nie wyczyści butów gafującego p.rezydenta ze słomy. Rozpisałem się nad wyraz niepotrzebnie więc skrótem myślowym zakończę, trzeba koniecznie zlikwidować centralę wysyłającą smsy: po dobroci (wybory) lub siłą (po wyborach). Dość chamstwa
19-04-2011 [16:49] - Krzysztof Pasie... | Link: perły i wieprze...
Drogi Dirtyman,
Chyba Pana uściskam za ten cięty komentarz.
Co do Leszka Długosza to można o nim powiedzieć "wspaniały człowiek ze skały". Nigdy nie zapomnę w jak haniebny sposób przyjaciele pani Róży ze środowiska Piwnicy Pod Baranami usiłowali zniszczyć Leszka jedynie za to, że się ośmielił myśleć samodzielnie nie dając się wziąć pod but terrorowi poprawności politycznej. Pluli na niego, lżyli, dokuczali. Lecz on się tylko otrzepał od tego robactwa i parł w swoją stronę. Aż doszedł wczoraj pod Katyński Krzyż u stóp Wawelskiego wzgórza by powiedzieć ludziom prawdę, którą Pan raczył zacytować, za co serdecznie dziękuję
Pozwoli Pan, że jeszcze raz przytoczę Pańskie słowa:
"trzeba koniecznie zlikwidować centralę wysyłającą smsy: po dobroci (wybory) lub siłą (po wyborach). Dość chamstwa..."
Proszę też pozwolić jeszcze raz przytoczyć fragment z mojej przedostatniej notki, gdzie w kontekście nie zaproszenia Prezydenta Komorowskiego na ślub Księcia Williama, towarzystwo pani Róży Thun scharakteryzowałem następującymi słowy:
"Bo dwór angielski to nie salony rodem z Czerskiej i Ordynackiej, gdzie całe to „towarzystwo” wzajemnego zachwytu nad samymi sobą rozprawia bez końca o tym ile gwiazdek miał hotel na wyspach, skąd właśnie wrócili, czy ile garów mają silniki ich nowych audic i beemek. A panie swój status wartościują ilością kafelków Versace w łazience. Mam na myśli te chmary dętych arogantek i butnych kretynów z cygarami w zębach, poprzebieranych w garnitury od Armaniego, którzy aromatu Cohiby nie odróżniają od swądu skisłego ogórka, a w durnej pogoni za Nową Europą wystarcza im jedna książka rocznie – katalog turystyczny z Biura Neckermann’a..."
Badzo mi było miło Pana gościć.
Pozdrawiam seddecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
P.S.
A frazy z Pańskiej notki: "inteligencji licencjackiej na dogodne raty", "jedyną kulturą z jaką ma kontakt, jest kultura bakterii w jogurcie", czy "ma tyle wspólnego z ich poglądami co KGB z Caritasem" to istne perełki! Mniam, mniam! Małmazyja!
Dlatego z wielką przyjemnością wpadam na Pańskiego bloga
20-04-2011 [12:51] - dirtyman1960 (niezweryfikowany) | Link: Szanowny Panie Profesorze
tak po kolei:
- o p Długoszu zdanie mamy identyczne, o "Piwnicy.." też
- o elitach i "elitach" j.w.
- jako że przymierzam się do blogowania dopiero a teraz pilnie śledzę mistrzów (ukłony) i może wreszcie kiedyś się odważę, na razie tylko dziękuję za miłe słowo. Przydatne słowo. A przy okazji zauważę, że naśladowanie jednej osoby grozi plagiatem, epigoństwem itp, zaś sięganie do wielu źródeł powoduje pomówienie o erudycję. Jak napisał kiedyś jeden muzyk poeta "rozmach daje szansę, a wiedza strach" więc zbliża się moment, że wezmę rozmach, niemniej asekuracyjnie podpieram się wiedzą swoją i innych. Dziękuję raz jeszcze za bodziec.
Pozdrawiam serdecznie
19-04-2011 [14:22] - Matieu.. (niezweryfikowany) | Link: Panie Krzysztofie wczoraj w Krakowie Wolna Polska znowu
po Warszawie odniosła zwycięstwo.Ogromna ilość prawych Polaków pokazała zdziczałej władzy , że istniejemy . Tych tzw. intelektualnych meneli , była tylko garstka i to ubrana w kamizelki odblaskowe, widocznie po to , zeby służby miejskie Krakowa nie potraktowały ich jako zbędne wypalone znicze z Krakowskiego Przedmieścia. Protestować ta cholota bedzie nadal, ale to już nie bedzie protest tylko zwykłe skomlenie i wycie do nicości. Tam gdzie nie ma wiary, ideałów jest tylko pustka i nicość i niebyt.
Pozdrawiam i z małą nutką zazdroszę udziału w tej niebywale wzniosłej krakowskiej uroczystości.
19-04-2011 [14:42] - cogito (niezweryfikowany) | Link: Psy szczekają, karawana idzie dalej.
A niech sobie buczą . Taka widać jest europejskość , młodych wykształconych z dużych miast. Widać mają jakiś problem.jak mawiał Zagłoba: Cham pozostanie chamen.
Pozdrawiam C.
19-04-2011 [14:52] - emma. (niezweryfikowany) | Link: wie Pan co ja mysle
nie bedzie zadnego pojednania.wiadomym jest ze narod jest podzielony.nadejdzie taki czas i to tylko kwestia
czasu gdy polapia sie za lby.jak to wszystko obserwuje to dochodze do takich wnioskow,ze komus na tym
zalezy.jak widac to wszystko ku temu zmierza.ja juz wiele widzialam i przezylam i to co sie teraz robi jest
dokladnie tym co juz przerabialismy.a ja juz od dluzszego czasu spiewam"Ojczyzne wolna racz nam zwrocic Panie"
z duzym naciskiem Wolna.nie tak dawno kilka osob spojrzalo sie na mnie jak na wariatke,chyba.a co,robie tak
jak mi pasuje.skoro zyjemy w "wolnej"Polsce to i wolno mi mowic,spiewac jak chce.pozdrawiam serdecznie.
19-04-2011 [16:11] - Roman (niezweryfikowany) | Link: Droga Emmo,
być może masz rację. Chociaż, oby nie. To, co obserwujemy jest czymś tak absurdalnie horrendalnym,że wprost trudne do uwierzenia> Niby jeden naród a dwie grupy etniczne. Okazuje się,ze mając środki przekazu jako środki przymusu posredniego, można osiągnąc cel, tylko trzeba wytrwale pracować. To co zrobił duet szechter i urban jest czymś niebywałym, tutaj w Polsce.Te dwa wrogie ośrodki uformowane z inicjatywy i za pieniądze komuszej agentury w czasie tzw. przemian, jak rak toczą nasz polski organizm. Dlaczego? Ano dlatego,że jako Żydzi nienawidzą wszystkiego co polskie i takimiż ludźmi się otaczają i promieniują na społeczeństwo, które kocha być manipulowane. Lecz szechter przecież dodatkowo pielgrzymuje po "europce" i urabia nam Polakom opinię za granicą. Węgry, Rosja...Na Węgrzech dominuje zdrowa prawica, trzeba wiec posłać Belzebuba, aby deprawował.W Rosji znieważa polskie społeczeństwo w tej masie prawej, mowiąc o nas jak o zoologicznych idiotach. Ponadto, ma czelność powiedzieć,że "zna wszystkie szczegóły katastrofy smoleńskiej."
Chyba jest jedynym takim, który zna wszystko i pewnie dlatego ci, którzy Rosji nie ufają to swołocz.Tak nas nazywa.
Wczoraj Węgrzy uchwalili swoją nową Konstytucję z wszelkimi atrybutami wartości chrześcijańskich i humanistycznych.Oni nie mają na swym gruncie tej GANGRENY, która zżera zdrową tkankę. Czy syndrom wegierski to efekt kilkuletniej modlitwy ponad 1,2 mln. obywateli za Ojczyznę. W społeczeństwie przecież zlaicyzowanym.
Czy my nie powinniśmy tak się zorganizować?
P.S. Dziś przeczytałem,że "szaleniec" w Barcelonie podpalił katedrę "Sagrada Familia". Od lat Hiszpanie sami kręcą sobie postronek na swoją szyję.Myślę,że jest to wspólny efekt działania tego siedliska zła, jakim jest tzw. "komuna europejska".Uważam,że jest to o wiele gorsze zło, niż tamto pierwotne, jedynie moskiewskie. Wykonuje swe funkcje w ścisłej współpracy z Moskwą, a dodatkowo modernizuje komunistyczne metody walki z narodowymi tożsamościami.
19-04-2011 [15:56] - Anigabi99 (niezweryfikowany) | Link: Szanowni Państwo, Drodzy Polacy
czytajac wpisy pod artykułem, chciałabym Państwu serdecznie podziękować za przywrócenie wiary w normalność. Te wpisy dają nadzieję, że nasz kraj to na szczęście nie "sami wykształceni z dużych miast". Są jeszcze ludzie, którzy nie zgubili duszy i zachowali wartości. To, co robiła i robi partia rządząca do spółki z gw i tvn, jest porażające. jestem rodzicem dorastających nastolatków i mamy z mężem poważne obawy, w jakim kraju przyjdzie żyć naszym dzieciom, czy w zaszczutej Polsce da sie jeszcze żyć... Nie ukrywam, że moje dzieci uczą sie pilnie języków obcych, żeby mieć szanse na normalne życie na Zachodzie bądź możliwość rozwinięcia skrzydeł w naszym -bądź co bądź -podzielonym i chorym kraju. Czytając te wszystkie wpisy odzyskuje wiarę, że są w Polsce jeszcze ludzie normalni! Panie Boże- dziekuję Ci za to!
19-04-2011 [16:22] - Andrzej (niezweryfikowany) | Link: Droga Pani,
Ja jestem ojcem trzech dorosłych synów, w różnym wieku i mam podobne zmartwienie. Mnie i żonie trudno jest dotrzeć do tych młodych umysłów z tłumaczeniem, dlaczego jest tak, a nie inaczej.Gdy mówi się im, skąd pochodzi to zło, jakie są źródła, oni nie chcą słuchać, bo to już jest polityka, a oni jej nie cierpią!Po prostu nie chcą w tym uczestniczyć. Zostajemy sami ze sobą, w swoim świecie wartości i przemyśleń. Przykre to i bardzo bolesne.
Pociechą dla mnie jest obecność tylu ludzi dobrej woli tutaj, lecz jak sprawić, by nasz krąg sie poszerzał?
Pozdrawiam
19-04-2011 [18:27] - waldemar3 (niezweryfikowany) | Link: Zwycięzymy
Jest nas bardzo dużo i niech Państwo wierzą głęboko że zwycięstwo będzie nasze .My jesteśmy Wolną i Niepodległą Polską i nigdy nie pozwolimy żeby sowieccy Agenci nami rządzili .Naszym jedynym przewodnikiem pozostanie J.Kaczyński.Wielki Polak i Patriota .Pozdrawiam Waldemar.
19-04-2011 [21:46] - Krzysztof Pasie... | Link: Zwyciężymy...
Szanowny Panie Waldemarze,
Napisał Pan:
"Niech Państwo wierzą głęboko, że zwycięstwo będzie nasze"
Odpowiadam:
I tak właśnie trzeba mówić, pisać, a jak trzeba krzyczeć.
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [21:50] - Krzysztof Pasie... | Link: Szanowni Państwo, Drodzy Polacy...
Szanowny Panie,
W imieniu wszystkich gości tego bloga dziękuję Panu serdecznie za wzruszający komentarz.
Najważniejsza jest wiara wyrażona naszym współmyśleniem.
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [16:04] - waldemar3 (niezweryfikowany) | Link: Panie Krzysztofie
Pozdrawiam serdecznie .Nadchodzi już powoli dzień prawdy ,i za kilka miesięcy te przeklęte dzikusy przekonają się że oto nadeszła prawdziwa Polska.Pozdrawiam Waldemar z Warszawy.
19-04-2011 [21:53] - Krzysztof Pasie... | Link: Panie Krzysztofie...
Szanowny Panie Waldemarze,
Oby się spełniła Pańska przepowiedznia!
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [16:53] - SC-ptyczna (niezweryfikowany) | Link: Jak wygląda inteligent (mniemany) à la PO?
- sika na krzyż (vide Krakowskie Przedmieście)
- kpi z ułomnych (kpina z M. Buczek)
- nie rozumie i pogardza inaczej myślącymi (mohery)
- nie uznaje równości wobec prawa (odmowa uchylenia immunitetu np. Dzikowskiemu - głosowanie za uchyleniem innym)
- używa obelżywego języka (nie tylko "inteligentny marszałek")
- nie szanuje ludzi starszych (hołota np. pod krzyżem przed pałacem)
- kłamie (obietnice, obietnice - np. podatki)
- celem działania jest efekt (PR)
- pogardza ojczyzną (zdrada stanu w kwestii delegacji 10.04)
- służy silniejszemu (strach przed wyimaginowaną wojną, nie pozwolił na przyzwoite śledztwo)
- mniema, że jest mądry - :)
- mniema, że jest inteligentny - :) :D
- mniema, że jest kulturalny - :) :D lol
19-04-2011 [22:08] - Krzysztof Pasie... | Link: Jak wygląda inteligent (mniemany) a la PO...
Wielce Szanowna Pani,
Trzeba przyznać okazała lista. Tylko za co nas tak Pan Bóg skarał?
Ale mam nadzieję, że już wkrótce po nich posprzątamy.
Pozdrawiam Panią serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [17:25] - moherowa babcia (niezweryfikowany) | Link: "INTELIGENT MNIEMANY"
doskonała charakterystyka a trzy ostatnie "mniemania" super. Humor i duch w nas nie gaśnie.Serdecznie pozdrawiam.
19-04-2011 [17:43] - gosc (niezweryfikowany) | Link: bija
Panie Nauczycielu Akademicki!
Naprawde zaluje, ze nie mogl Pan sobie w praktyce przypomniec czasow bijatyk z ZOMO. Bo przeciez dzisiejsza policja to nic innego jak ZOMO prawda? Ale by sie dzialo!
Jestem dumny z Pana Nauczyciela Akademickiego ze pierze ubrania!
Prawdziwy Polak
19-04-2011 [22:11] - Krzysztof Pasie... | Link: biją...
Szanowny Panie,
Sic...
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [17:45] - Emigrant (niezweryfikowany) | Link: Wieści
Jak wieść gminna niesie sojusz lewych debili ma zgłosić, lub też już zgłosił wniosek o delegalizację PiS. Podobno, między innymi, za dyskryminację werbalną lesbijek i pedałów. Inaczej mówiąc za nazywanie rzeczy po imieniu. Na wszelki wypadek noszę ze sobą przybory do golenia oraz pastę i szczoteczkę do zębów.
P.S.
Panie Krzysztofie czy mogę w razie czego liczyć na korespondencyjną rogrywkę w szachy lub choćby w warcaby? Proszę jedynie o wyrozumiałość bo szchista ze mnie marny.
Jak zwykle serdecznie pozdrawiam/póki co jeszcze z wolności/:-)))))))))))))))
19-04-2011 [22:16] - Krzysztof Pasie... | Link: Wieści...
Drogi Emigrancie,
Ze mnie też marny szachista. Ale zawsze Pan może liczyć na partyjkę Chińczyka. A wcale nie wykluczone, że nas wsadzą razem.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
20-04-2011 [19:42] - Emigrant (niezweryfikowany) | Link: @Szanowny Pan Krzysztof Pasierbiewicz
Siedzieć w pudle za przekonania w takim towarzystwie toż to zaszczyt. Kłaniam się nisko.
19-04-2011 [19:08] - waldemar3 (niezweryfikowany) | Link: Panie Krzysztofie
Pokazują właśnie reżimowców z PO straszą że będzie reakcja jak oni to nazywają ataki PIS straszą nas chcą tu 300 tysięcy to będą mieli Pozdrawiam
19-04-2011 [22:20] - Krzysztof Pasie... | Link: Panie Krzysztofie...
Szanowny Panie Waldemarze,
Strachy na lachy. Nie z nami takie numery.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-04-2011 [19:18] - emma. (niezweryfikowany) | Link: do:Roman
ale wszystko na to wskazuje.mimo wszystko nie chciala bym aby te okropne czasy sie powtorzyly.tez czesto
nad tym sie zastanawiam ,dlaczego jest taki stosunek Zydow do Polakow.i nie znajduje wlasciwego wytlumaczenia.
jedynie na Czerskiej widze cale zlo.a Hiszpanie niestety na to sobie "zapracowali"pozdrawiam.
19-04-2011 [21:26] - Roman (niezweryfikowany) | Link: Do: emma
Niedawno oglądałem na YouTube film o szkoleniu młodzieży przedpoborowej w Izraelu, przed wyjazdem do Polski, celem zapoznania się z martyrologią żydowską. Ci młodzi mają obowiązek celebrować Holokaust. Wbija się im do głów non stop,że wszyscy na świecie ich nienawidzą,że będąc w Polsce muszą bardzo uważać, aby być cały czas w grupie z "przewodnikiem", czyli agentem Mossadu, ponieważ Polacy są bardzo złym narodem i mogą im zrobić krzywdę. Mało tego, z ich wypowiedzi wynika,że są dumni z tego, iż wywołują u innych tę "nienawiść". Kiedy się to ogląda i słucha, skóra cierpnie...Być może oglądałaś już to, lecz podaję link -
http://www.youtube.com/watch?v...
Nie potrafię tego zrozumieć, lecz konweniuje to z działaniami ludzi z Czerskiej. Myślę,że ten naród tak już ma i mieć będzie. Żywienie się "wrogością" ze strony innych oraz stosowanie jej wobec innych.
Kompletna paranoja.
Pozdrawiam i życzę spokojnej nocy oraz jutra.
19-04-2011 [21:27] - JANKAL (niezweryfikowany) | Link: Piękna relacja z serca Polski
Witam Pana,
niestety osobiście nie byłam z Wami, duchem jednak całkowicie. Wiedziałam, że Polacy dadzą piękne świadectwo i oddają hołd Parze Prezydenckiej.
Jak pięknie, że tysiące ludzi brało udział w uroczystości.
Z pewnością służalcze media, których nie jestem w stanie oglądać ani słuchać, nie skomentowały tak ważnego wydarzenia, jak obchody rocznicy podstępnej śmierci Pary Prezydenckiej.
Do palikociego fetoru i seniszyniego pudru dodam jeszcze bezczelność Kutza i arogancję Wajdy, rok temu tak aktywnych w "ważnej państwowej sprawie".
Dziękuję za zaproszenie mnie do Salonu24!
Pozdrawiam Pana bardzo serdecznie.
20-04-2011 [09:55] - Krzysztof Pasie... | Link: Piękna relacja z serca Polski...
Szanowna Pani,
Dziękuję za uzupełnienie. Może inni Internauci jeszcze coś dorzucą.
Pozdawiam rónie serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
20-04-2011 [11:44] - lego (niezweryfikowany) | Link: Toniemy
PO, po cichu mówi ToNieMy razem z kłamstwem o tragedii Smoleńskiej( najnowsze sondaże ) a jednocześnie PO wrzeszczy To Nie My. Pytanie A KTO?
Miłego dnia Panie Krzysztofie !
20-04-2011 [14:44] - monia (niezweryfikowany) | Link: rzecz normalna w demokracji jak Pan wspomnial, ze jedni spiewaja
a inni w tym czasie bucza lub gwizdza, kazdy ma do tego prawo...