Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

O czym były wybory do PE?

seafarer, 02.06.2019
Mam swoją prywatną ‘teorię’ na temat, kto i dlaczego wygrywa wybory. Wspominałem już o tej ‘teorii’ w swoich notkach kilka razy, ale przypomnę, o co chodzi. Otóż elektorat, u nas w Polsce (i wszędzie indziej na świecie również, z tym, że zamiast PO i PiS trzeba wstawić nazwy, działających w danym państwie, partii politycznych) można podzielić na trzy grupy. Tych, co popierają Platformę, tych, co popierają PiS i tych, którzy nie interesują się polityką. Każda z tych grup wynosi ok. 30% (pozostałe plus minus 10% elektoratu popiera pozostałe partie). Zwolennicy Platformy Obywatelskiej oraz zwolennicy Prawa i Sprawiedliwości mają wyrobione poglądy polityczne i stanowią tak zwany żelazny elektorat swoich partii. Zmienić poglądy tych wyborców i nakłonić ich do głosowania na partię przeciwną jest działaniem, z góry skazanym na porażkę. Co ewidentnie pokazała kampania wyborcza KE (a właściwie PO), a o czym będzie za chwilę.
Trzecia grupa natomiast, to wyborcy, którzy tworzą tzw. ‘elektorat ekonomiczny’. Oni w zasadzie nie mają sprecyzowanych poglądów politycznych. Co w niczym im nie ujmuje, bo nigdzie nie jest powiedziane, że człowiek musi interesować się polityką. I nigdzie nie jest powiedziane, że ten, co interesuje się polityką jest w jakikolwiek sposób lepszy od tego, co polityką się nie interesuje. W życiu człowieka jest wiele innych spraw równie ważnych jak polityka, o ile nie ważniejszych. I ci wyborcy z ‘elektoratu ekonomicznego’ swoje decyzje wyborcze podejmują na podstawie kryterium ekonomicznego. A kryterium ekonomiczne z kolei, w niczym nie jest gorsze od jakiegokolwiek innego. Mówiąc najprościej, wyborcy ci głosują według tego, jak odczuwają rządy danej opcji politycznej, na własnej kieszeni. Jeżeli powodzi im się lepiej to głosują na partię rządzącą, a jak powodzi im się gorzej to głosują na opozycję (w nadziei, że po zmianie władzy ich sytuacja materialna się poprawi).
Jutro będzie już tydzień jak PiS wygrał wybory do Parlamentu Europejskiego a Platforma przegrała z kretesem. Tak, przegrała z kretesem mimo pozorów nieznacznej porażki, której doznała Koalicja Europejska (22 mandaty). Jest tak, ponieważ PO uzyskała dla siebie, tylko 14 mandatów, czyli połowę z tego, co zdobyło PiS. Klęska ta jest tym bardziej drastyczna, że pięć lat temu PO miała mandatów dokładnie tyle samo, co PiS (19), a procentowo wybory wygrała. Natomiast w tych wyborach Platforma z PiS-em nie tylko przegrała, ale jeszcze przegrała podwójnie.
I teraz dochodzimy do kwestii najważniejszej. Co się stało, że Polakom tak się odmieniło? I czy faktycznie coś się odmieniło w ich poglądach, że gremialnie zagłosowali na PiS? Dwa dni temu w programie ‘Gość wiadomości’ uczestniczył, poseł K. Mieszkowski. Co prawda nie jest on posłem PO, ale .Nowoczesnej. Niemniej jego wypowiedź w tym programie, daje pewne wyjaśnienie, dlaczego KE/PO przegrała. Przytoczę jego słowa, którymi z widzami tego programu się podzielił: ‘Wyborcy podjęli decyzję zgodnie ze swoim sumieniem i światopoglądem i widać to było gołym okiem …”
Zgadza się. Że tak się stało, faktycznie widać gołym okiem.
Ale gołym okiem, widać jeszcze coś innego. Otóż kampania KE/PO chciała to ‘sumienie i światopogląd’ wyborców zmienić. W wielkim skrócie przypomnę jak było. Otóż naprzód był ‘support’ L. Jażdżewskiego o ‘świniach’, którymi jakoby są politycy i zwolennicy PiS. Potem ‘happening’ z plakatami z Matką Boską z ‘tęczą w tle’ (copyright D.Tusk) rozlepiane na publicznych toaletach i miejskich śmietnikach. Co w nowomowie K. Mieszkowskiego jest ‘przekraczaniem barier’ wpisanym w kulturę chrześcijańską. A w zwykłej, normalnej mowie i nie tylko mowie, jest profanacją. A na koniec film Tomasza Sekielskiego. Film (nota bene pokazujący prawdziwe problemy pedofilii wśród księży), który to film T. Sekielski, w trosce o czystość w Kościele, upublicznił zupełnie przypadkowo na tydzień przed wyborami do PE.
I co? Jaki był skutek tej kampanii KE/PO, mającej na celu zmienić ‘sumienie i światopogląd’ wyborców, zarówno tych popierających PiS jak i tych niezdecydowanych (w mojej ‘teorii’ ‘ekonomicznych’)? Ano taki, że jak już o tym wspomniałem i co pokazały wcześniej ogłoszone wyniki – Platforma przegrała z kretesem. Takie były efekty kampanii nastawionej na zmianę sumień i światopoglądu ludzi. Takie opłakane skutki (dla PO oczywiście) były, ponieważ sumienie jak światopogląd człowieka, nie jest łatwo zmienić. A w większości przypadków, nie jest to nawet możliwe.
A jak prowadziło swoją kampanię Prawo i Sprawiedliwość? Co w tej kampanii było eksponowane? Oczywiście w kampanii PiS, były tradycyjne wartości, patriotyzm, rodzina, chrześcijańska Europa, Ale to było tło kampanii. Takie, swojego rodzaju, ideowe warunki brzegowe, które PiS i jego wyborcy uznają za konieczne i bezdyskusyjne. Natomiast eksponowane było co innego. Eksponowana była europejskość, która w rozumieniu kampanii PiS, oznaczała dążenie do zrównania poziomu życia Polaków z poziomem życia mieszkańców najbardziej rozwiniętych państw Unii. Co więcej, w tej sprawie, PiS miał (i ma nadal) mocne argumenty. Poziom życia wielu Polaków, przez ostatnie cztery lata zdecydowanie się poprawił. Zadecydowały o tym, tzw. transfery społeczne, w tym sztandarowy program 500+ . Tuż przed wyborami, uzupełniony o zapowiedź, że od lipca będzie obejmował, również pierwsze dziecko.
No i efekt przyszedł. Z Koalicją Europejską, czyli praktycznie z całą opozycją – PiS wygrał wybory zdecydowanie. A z Platformą, wygrał – z dwukrotną przewagą. Wyborcy z elektoratu ‘ekonomicznego’ zagłosowali na PiS. Ich poziom życia się poprawił. PiS dotrzymuje złożonych obietnic. Toteż nie zmieniając swojego sumienia i światopoglądu zaufali PiS-owi oddając swoje głosy na tę opcję polityczną. No i po wyborach podniósł się krzyk oburzenia. Co tam krzyk, niemalże skowyt – z powodu przekupstwa wyborczego, którego jakoby dopuścił się PiS. I ‘prymitywizmu’ wyborców PiS-u, którzy jakoby dali się przekupić. Symbolem tego skowytu była grafika ‘Daj głos’, którą znana (i uznana) aktorka zamieściła na swoim profilu fb.
Ale w takim przypadku, tym, co podnoszą ten krzyk (nie aktorce, bo na jej przekonywanie to chyba nie warto sobie strzępić języka), trzeba zadać pytanie. Czy rząd, który doprowadził do poprawy poziomu i jakości życia, nie może się tą kwestią pochwalić przed wyborami? Czy sprawowanie rządów w taki sposób, że poprawia się poziom życia obywateli jest przekupstwem wyborczym? Czy obywatele, którzy nie interesują się polityką, a swoje decyzje wyborcze uzależniają od skutków i efektów (pozytywnych czy też negatywnych) rządów danej opcji politycznej są prymitywni?
No, cóż, jeżeli mówimy o prymitywności, to można powiedzieć, że prymitywni to są raczej ci, którzy rzucają takie oskarżenia.
Gdyby znana i uznana aktorka była dziewczęciem jeszcze, to można by powiedzieć, że zapomniał wół jak cielęciem był. Ale znana i uznana aktorka ma już swoje lata.  Więc niewątpliwie pamięta wybory parlamentarne z 2011 roku. Nie pamięta? No to przypomnę co mówił Radosław Sikorski, ówczesny minister spraw zagranicznych z ramienia Platformy (podobno najlepszy polski minister SZ wszechczasów): ‘O tym są te wybory. O pieniądzach dla Polski i o tym, kto zdobędzie ich więcej.’ A ówczesny komisarz UE, J. Lewandowski dodawał: ‘Chodzi o miliardy, nawet o 300 mld zł.’
Formalnie obydwaj panowie mówili o budżecie unijnym dla Polski. Ale spoty wyborcze mają to do siebie, że są odbierane w pierwszej warstwie znaczeniowej. A w tym spocie, pierwsza warstwa znaczeniowa to pieniądze. A więc przekaz spotu był następujący: jeżeli na nas zagłosujecie to załatwimy wam pieniądze. Więcej, załatwimy dużo pieniędzy, nawet 300 miliardów. Jak widać spot Platformy, bez żadnego skrępowania obiecywał kasę. No i trzeba przyznać, że przyniósł efekt. Tamte wybory Platforma wygrała.
A co z przekupstwem wyborczym? Dlaczego znana i uznana aktorka nie zamieszczała wtedy grafiki zatytułowanej ‘Daj głos’? Dlaczego obecny poseł .Nowoczesnej a wtedy dyrektor teatru we Wrocławiu nie mówił o przekupstwie wyborczym?
No dobra, spuśćmy zasłonę milczenia nad tym dwojgiem artystów. Aktorka niewątpliwie jest dobra. I zasłużona dla polskiego kina i teatru. Więc zasługuje na taryfę ulgową. Nad obecnym posłem a dawnym dyrektorem, zasłużonym zdecydowanie mniej, też nie warto się rozwodzić.
Wśród zwykłych, sensownych ludzi jest dużo zwolenników Platformy. I oni, zwolennicy PO, w w notkach i dyskusjach na portalach internetowych też mówią i krzyczą o przekupstwie i o prymitywizmie zwolenników PiS. Co im przesłania jasność widzenia? Dlaczego, jak Platforma obiecywała poprawę bytu, poprawę poziomu życia to było dobrze? A dlaczego jak PiS obiecuje to samo, a co więcej skutecznie realizuje swoje obietnice, to jest źle?
Oto jest pytanie!
Jedyna odpowiedź, jaka mi się nasuwa jest następująca. Jesteśmy wolnymi ludźmi. I mamy prawo do swoich różnych poglądów.  I to, że ludzie mają różne poglądy jest rzeczą normalną, naturalną  i dobrą. A z oskarżaniami o przekupstwo wyborcze, prymitywizm, złe intencje, dajmy sobie spokój.


 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9982
Domyślny avatar

Trotelreiner

02.06.2019 08:54

1.Gdyby Szwedzi nie poszli na Jasną Góre [Potop] to do dziś bylibyśmy poddanymi Jego Królewskiej Mości....teraz sie nawet Soros przekonal...że wrzucił za malo $ i €
2.Ten akapit o użytkownikach Sralonu 24...mógł Pan wywalic z notki.
3.Te "wybory" do PE...to był pierwszy set...do jesieni jeszcze pogramy...i dopiero tie break wyłoni zwycięzce .
Platforma moze zawsze liczyć na totalną głupotę elektoratu...dowód na tę głupote? A kto wybrał CAREXA...krasnoludki?
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 09:13

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na 1.Gdyby Szwedzi nie poszli na

Dzięki za tę uwagę o Salonie24 - zmodyfikowałem ten akapit. W pierwszej kolejności notkę opublikowałem tam i stamtąd ja przekopiowałem, dlatego to niedopatrzenie.
Ps.: a to [r] w słowie Salon24 to rozumiem, że chochlik drukarski ... :)
Domyślny avatar

Trotelreiner

02.06.2019 09:37

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na Dzięki za tę uwagę o

Zwykła literówka....na tamten portal...mam inne określenia...ale sie powstrzymuję...trzeba siebie szanować i współużytkowników NB.
Literówka...hmmmm....everybody lies....:-))
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

02.06.2019 14:38

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na Dzięki za tę uwagę o

Może pan nie zauważył ilu blogerów i komentatorów odeszło z salonu nadajac nową nazwę czyli sralon temu miejscu...!?
Może pan i nie zauważył odejść jak i przyczyn a to polecam wizytę u okulisty a jak pan nie czuje smrodu w sralonie to wizyta u specjalisty od utraty węchu nieodzowna -to wszystko z czystej empatii polecam.
Do czasu mozna siedziec na płocie ze sztachet gibając sie na strony bo zawsze na koniec kończy sie ze sztachetą w tyłku a patrzałki i paszcza pozostana szeroko otwarte.
Warmia

Warmia

02.06.2019 09:53

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na 1.Gdyby Szwedzi nie poszli na

Carexa wybral resort, jego dzieci i wnuki. Stracili cierpliwość do "Polactwa" które ich reprezentowało.
Domyślny avatar

adarus2

02.06.2019 10:31

Nie zgadzam się z Panem. Co do tego, że Janda jest dobrą aktorką. Mam taką własną teorię dobrego aktora. To taki którego nie widzimy w sztuce lub filmie. Np. jak oglądamy "Tańczący z wilkami" to nie widzimy Kevina Costnera tylko porucznika Dunbara. Podobnie w "Bodyguard"  widzimy bohatera filmu. Trzeba naprawdę zadać sobie pytanie kto jest odtwórcą danej roli by przypomnieć sobie nazwisko aktora. Oglądając zaś film z Jandą zawsze widzimy Krystynę Jandę czyli znerwicowaną, rozhisteryzowaną aktorkę. Ona zwyczajnie gra samą siebie. Gdzie tu wielkość?
admin

Admin Naszeblogi.pl

02.06.2019 10:41

Dodane przez adarus2 w odpowiedzi na Nie zgadzam się z Panem. Co

Podobnie Szyc - ZAWSZE taki sam, sprawiający wrażenie, jakby z łaski grał
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 10:56

Dodane przez adarus2 w odpowiedzi na Nie zgadzam się z Panem. Co

@ adarus - 'Mam taką własną teorię dobrego aktora. To taki którego nie widzimy w sztuce lub filmie'
Z czego wniosek, że jest nas dwóch :) Też uważam, że dobry aktor to aktor, którego nie widzimy, a widzimy natomiast bohatera, którego gra.
Zdanie 'Aktorka niewątpliwie jest dobra' powinno brzmieć następująco: 'Aktorka niewątpliwie jest dobra (według obiegowych opinii)'. Ale już nie będę zmieniał, niech zostanie tak jak napisałem :)
Imć Waszeć

Dark Regis

02.06.2019 12:04

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ adarus - 'Mam taką własną

A czy Louis de Funès jest dobrym aktorem? Bo jego widać w każdym filmie jako jego ;)
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 13:22

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na A czy Louis de Funès jest

Może i jest. Ale mnie nigdy się nie podobał. Jego humor mnie nie śmieszył a raził raczej.
Jabe

Jabe

02.06.2019 11:02

Zauważyłem, że zwolennicy zarówno Platformy, jak i PiS raczej poglądów nie mają. To tak, jakby kibicowanie jakiejś drużynie nazwać poglądem. Gdy się próbuje rozmawiać o tym, jak ma być urządzone państwo, chowają się za aktualnymi wytycznymi wypluwanymi ze szczekaczek medialnych, ewentualnie wykręcają się mówieniem, że ci drudzy są gorsi (tu zwłaszcza na panią Xenę zerkam).
Kiełbasa wyborcza jest argumentem ekonomicznym. Elektorat ekonomiczny wolał mieć pisowskiego wróbla w garści, niż platformianego gołębia na dachu. Tak czy owak, ani elektoratu ekonomicznego, ani pisowskiego, ani platformiarskiego nie interesuje państwo jako dobro wspólne, a już na pewno nie jakaś abstrakcyjna suwerenność. To owoc lat tresury prowadzonej przez nihilistyczne partie ich służalcze media.
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 13:36

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Zauważyłem, że zwolennicy

@ jabe - 'elektoratu ekonomicznego, ani pisowskiego, ani platformiarskiego nie interesuje państwo jako dobro wspólne'
Hurraah, tylko bloger Jabe troszczy się o państwo i dobro wspólne ...
Sorry, za tę drobną złośliwość, ale czasami, czytając pana komentarze mam pewien dylemat. Czy pan tak na serio też jaja sobie robi. Choćby z tą protekcjonalnością w zdaniu, które zacytowałem.
Jabe

Jabe

02.06.2019 14:34

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ jabe - 'elektoratu

Był czas, gdy pan prezydent zaproponował zmianę konstytucji (― Na jaką? ― Na lepszą!). Blogerzy, którzy próbowali temat zagaić na Naszych Blogach, spotkali się z milczeniem. Skąd ci tutejsi świadomi i zaangażowani patrioci mają wiedzieć, za czym są, skoro im tego nie objawiono? Tymczasem ważne jest, co robi Schetyna i s-ka, jacy oni są źli, a nasi są dobrzy, bo nie lubią złych. Naturalnie przekonanie o wyższości moralnej jest obecne z obu końców popisowskiego kija, a gdy przychodzi do rozmowy, jest oburzenie, ocenianie rozmówcy, a zwykle po prostu milczenie.
Powtarzam, liczy się, czy nasi będą górą. Tyle. Kibice.
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 15:03

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Był czas, gdy pan prezydent

@ Jabe
Czas na zmianę Konstytucji jeszcze przyjdzie. I w tedy będzie dyskusja na NB również.
Jabe

Jabe

02.06.2019 15:10

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Jabe

Na co jest czas teraz?
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 17:10

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Na co jest czas teraz?

@ Jabe - 'Na co jest czas teraz'
Na wygranie wyborów parlamentarnych.
Jabe

Jabe

02.06.2019 17:34

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Jabe

Kolejny mecz.
Marek1taki

Anonymous

02.06.2019 19:03

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Kolejny mecz.

To nie jest mecz tylko ustawka. PiS jest skazany na sukces. Pytanie ile kosztuje wynik. Sędziują bukmacherzy z kłopotem globalnym.
Jabe

Jabe

02.06.2019 20:00

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na To nie jest mecz tylko

Jak amerykański wrestling.
Marek1taki

Anonymous

02.06.2019 21:25

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Jak amerykański wrestling.

Nie chcę wiedzieć ile rund jest przed nami.
Domyślny avatar

megalampus

02.06.2019 13:57

..."Trzecia grupa natomiast, to wyborcy, którzy tworzą tzw. ‘elektorat ekonomiczny’. Oni w zasadzie nie mają sprecyzowanych poglądów politycznych. Co w niczym im nie ujmuje"..
Wszystko fajnie,cacy,cymes i wogole..Czyzby ?
Kolega zyje w idealizowanej rzeczywistosci..Jak wiekszosc elektoratu..
O modelu politycznego elektoratu ktory kolega proponuje i rzekomo widzi wokol siebie mozna mowic TYLKO w sytuacjach Autentycznej Suwerennosci i Niezaleznosci danego panstwa w tym przypadku Polski..Teoretycznie i koncepcjonalnie moze to tutaj tak wyglada i mozna miec takie wrazenie....Jak sie temu przyjrzymy blizej i nam sie PRZYPOMNI !
co widzimy ??
Slaby,rozbity,podzielony Kraj w ktortym chulaja wszystkie mozliwe Agentury..Sowieckie,Germanskie,Zydowsko-Amerykanskie,Transnational Corporations i Bog tylko wie jeszcze jakie..Jako panstwo NIE jestesmy suwerenni i niezalezni Ekonomicznie,Politycznie,Kulturowo..
Zadaj sobie czytelniku pytanie "Jakiego rodzaju jest jakosc ,poziom i obszar Suwerennosci Panstwa Polskiego" ?.kiedy widzisz,doswiadczasz  , reczne sterowanie Panstwa Polskiego przez inne Panstwa za pomoca agentur of the day...
Kiedy dowiadujesz sie, ze telefon z Berlina,Tel Avivu,Washingtonu,Moskwy,Bruxeli zmienia Ustawy Parlamentarne,Polski porzadek prawny,porzadek spoleczny,ekonomiczny i obronnosc Polskiego panstwa ??
Kiedy obserwujesz codziennie i empirycznie dzialania Obcych Panstw na terenie Polski w postaci ich politycznych i bezposrednich instrumentow jak Sady,Mass Media  Policja, " Fundacje "i "Instytuty" miedzynarodowe Konsulaty ( 9 germanskich i 8 Sowieckich) Lozy Masonskich jak np.zydowska B'nai B'rith https://pl.wikipedia.org…
KAZDA rzadzaca agentura reprezentuje interey i Rozkazy swoich mocodawcow i Overlords...bez wyjatku..Jesli tego nie robi lub robi w niesatysfakcjonujacy sposob zostaje odwolana..
Jak ta EMPIRYCZNA RZECZYWISTOSC  sie ma do rzekomej mapy elektoratow i preferencji wyborcow ? Jaki jest empiryczny odnosnik funkcjonowania rzekomo "suwerennego" Panstwa Polskiego do otaczajacego go politycznej i ekonomicznej rzeczywistosci ?
Juz teraz wiesz czytelniku ,czym sa twoje preferencje polityczne ,glosowania i uczestnictwa w wyborach .....bez zludzen
Juz reraz wiesz czym ja tzw, "demokracja" i "mechanizmy demokratyczne"..
O twojej przyszlosci,o przyszlosci "panstwa" w ktorym zyjesz decyduje Berlin,Washington,Tel Aviv,Moskwa,Paryz  i La Valetta...
Uczestniczysz 'wyborco" w teatrze,spektaklu Teatralnym..jako widz,lub jako uczestnik..tylko nie ty piszesz Scenariusz i nie ty jestes wlascicielem tego Teatru
.Po kolejnej jego  odslonie lub Akcie  wracasz do domu,kladziesz sie spac i pieknie snisz o Prawdziwej Polsce twoich marzen..Dobranoc !....a moze Dzien Dobry ?
Tadeusz Hatalski

seafarer

02.06.2019 15:05

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na ..."Trzecia grupa natomiast,

@ maxilampus - 'O modelu politycznego elektoratu ktory kolega proponuje i rzekomo widzi wokol siebie mozna mowic TYLKO w sytuacjach Autentycznej Suwerennosci i Niezaleznosci danego panstwa w tym przypadku Polski'
Powtórzę to co napisałem na S24. Od czasu upadku komuny, Polska jest autentycznie suwerenna i niezależna - tak uważam. Niezależnie od wszystkich uwarunkowań, o których pan pisze.
Domyślny avatar

megalampus

02.06.2019 15:22

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ maxilampus - 'O modelu

Panie kolego..
Mozliwosci sprawcze i funkcja zelazka zalezy od Elektrowni ktora dostarcza prad..Zelazko o tym nie wie i nie musi wiedziec bo tak go skonstruowano..
Dystrybutor wylaczy dostawe pradu i zelazko przestaje spelniac funkcje dla ktorej ja skonstruowano aby spelniala okreslone zadanie..
Tak dziala Panstwo..Polskie Panstwo ma Elektrownie poza wlasnymi granicami i nie jest jej wlas icielem..czy mam kontynuowac czy juz kolega i inni rozumieja  co sie stanie jak ktos wyjmie wtyczke i dostawy produ ustana..
Dla przypomnienia..Pamieta kolega jak naraz z dnia na dzien  w 1981 braklo miesa i wyrobow mieso-podobnych ? Jak braklo wszystkiego ?
Wiec grzecznie z kartakami stalismy w wielogodzinnych kolejkach aby przezyc..Jedynym produktem na polkach w nadmiarze i bez kartek byl Ocet..Trzeba przypominac byla rzeczywistosc aby rozumiec obecna ?
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

02.06.2019 15:33

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ maxilampus - 'O modelu

Pisanie o swoich omamach w sam raz pasuje do sralonu !
Domyślny avatar

megalampus

02.06.2019 15:48

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ maxilampus - 'O modelu

Juz byla tutaj przed laty i to bardzo obfita ( mozna znalezc w archiwach NB) jak rzadzily Kanalie z PO..padaly madre propozycje...Obiecywano ,ze nasze marzenia sie spelnia...I co ?..ano jak zwykle......

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
seafarer
Nazwa bloga:
navigare necesse est ...
Zawód:
Inż. navigator
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 328
Liczba wyświetleń: 1,532,971
Liczba komentarzy: 4,453

Ostatnie wpisy blogera

  • Polityczny poker marszałka Hołowni
  • Brak morskiej floty czyli o wyrzucaniu pieniędzy do kosza ..
  • Czerwone maki na Monte Cassino…dzisiaj 81-sza rocznica bitwy

Moje ostatnie komentarze

  • @ Zofia Ale marszałkowi Hołowni trzeba oddać sprawiedliwość, jeżeli chodzi o zaprzysiężenie Prezydenta, zachował się tak jak trzeba.
  • @ spike Tak czy inaczej Hołownia nie  ma innego wyjścia, żeby przetrwać musi się odróżnić, wybić na niezależność i smodzielność. I to robi, nie wychodzi z koalicji ale się odróżnia i to przynosi…
  • @ RinoCeronte Dobre pytanie, ale chyba nie do mnie ... 😉  

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Na koniec roku (1) o morzu …
  • To była suwerenna decyzja pani Premier
  • Pułapki ‘reżimowej propagandy’

Ostatnio komentowane

  • Ijontichy, Wpolityce nie ma przypadków,ani pomyślnych zbiegów okoliczności...A jeżeli już są...to dobrze wyreżyserowane. To chyba cytat z Talleyranda?
  • spike, @EzE Kiedyś będąc na wakacjach na morzem, mieszkałem na kwaterze wynajmowanej przez pewną kaszubską rodzinę. Głowa rodziny pracował w porcie, często przynosił świeżo wędzone jeszcze ciepłe śledzie,…
  • spike, @tadeusz - sprawiedliwość to się odda Hołowni, jak stanie przed sądem. Właśnie wziął udział na bezprawnym, wbrew orzeczeniu TK, przeprowadził głosowanie w sejmie i postawił Świrskiego przed TK. Ten…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności