Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Bajka o baranach i wilkach

Ryszard Surmacz, 26.04.2018

Okazuje się, że może istnieć państwo bez żadnego planu, bez żadnej doktryny państwowej, gospodarczej i wojskowej. Okazuje się, że mogą istnieć partie polityczne, a żaden z ich liderów może nie mieć pojęcia dokąd państwo ma zmierzać. Okazuje się, że mogą istnieć wyborcy, którzy oddają głosy, ale nie wiedzą na kogo głosują. I okazuje się, że to wszystko może funkcjonować do czasu, kiedy ktoś z zewnątrz nie uzna, że tak dalej być nie może i zacznie robić porządek.

I zrobi go, bez najmniejszego problemu i bez żadnej przeszkody, bo wprowadzając swoje prawa i swoje zasady, już tworzy jakiś porządek, na który z utęsknieniem czekają wszyscy (oczywiście, najpierw będzie bałagan, ale potem będzie obcy porządek). Nie będzie oporu, bo nie było wspólnej organizacji i centrum dowodzenia. Nie będzie przywódców, bo państwo nie miało własnej polityki; nikt nie wie jak i czego ma bronić bo nie było doktryny obronnej. Nikt nie wie czego ma uczyć, bo nie istnieje model edukacji narodowej itd.

Miliony ludzi żyje sobie, jak stado baranów zadowolone z pastwiska, które kończy wyjadać i nie bardzo zastanawia się co dalej? Ale, gdy trawy zabraknie lub pasterze prowokowani głodem lub innymi potrzebami, zaczną zabijać trzodę, stado zorientuje się w czym rzecz, zamieni się w wilki i rzuci się nie na pasterzy, lecz na siebie. I tak kończy się bajka o baranach, które zamieniły się w wilki.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5131
mjk1

mjk1

26.04.2018 22:29

„Nikt nie wie czego ma uczyć…”. Nieprawda Szanowny Panie. Jest ich wprawdzie niewielu, ale doskonale wiedzą czego mają uczyć. Niestety, „Miliony ludzi żyje sobie, jak stado baranów…” a najgorsze jest to, że te barany nie mają najmniejszego zamiaru czegokolwiek się nauczyć.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

27.04.2018 18:43

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na „Nikt nie wie czego ma uczyć…

Już niewielu chce w Polsce bronic honoru. Przyznaję Panu rację i cieszę, że Pan to pisze! Jest ich niewielu! Ale jeden z najwybitniejszych profesorów kiedyś powiedział: "proszę pana, dziś już nie ma profesorów, to wszystko są naukowcy, a tak naprawdę, to biznesmeni. Nauka ich nie interesuje, ich interesują wyłącznie pieniądze".
Pierwsza Kadrowa też liczyła niewielu Żołnierzy - trwa spór, jedni podają, że 126 inni że 150, spotykałem też większe liczby. W II RP to wystarczyło. Dziś Pierwsza Kadrowa już niewiele znaczy. Chyba, że zajdzie coś tak dramatycznego, że większość zmieni myślenie i wyleczy się ze społecznej demoralizacji. I teraz zdanie prawdziwe: "a najgorsze jest to, że te barany nie mają najmniejszego zamiaru czegokolwiek się nauczyć". Czyli "po równo".
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

27.04.2018 06:51

Barany dowodzone przez hieny ? Niestety tak to zostało ustawione i działa jak widać - woda z kranu leci, chleba w sklepie nie brak, prad w gniazdku jest, wodka w miarę tania... więc o co chodzi ?  Pozdrawiam ro z m.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

27.04.2018 18:48

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Barany dowodzone przez hieny

Proszę Pana, te hieny, o których Pan pisze, też mają baranie głowy, bo nie wiedzą jeszcze, że spotka ich ten sam barani los. Tylko pozostaje pytanie, które odbija się jak echo, od ok. 200 lat - dlaczego ludzie, którzy nie mają nic wspólnego z baranami, muszą iść w tym samym stadzie?
OLI

OLI

27.04.2018 23:20

Nie będę mozolić się usiłując przekuwać to, co myślę na zadany w powyższym tekście temat, w słowa i zdania, bo zrobił to już za mnie ktoś inny:
Polska czekająca na powrót Odysa, czyli "naród tym razem nie wybaczy"
http://niepoprawni.pl/bl…
Tragedią naszą jest, że nie mamy aktualnie nikogo oprócz PiS-u - a przydało by się mieć. Choćby po to, żeby PiS miał z kim rywalizować.
W sprawie wojska, polityki zagranicznej, roszczeń żydowskich i ogólnie relacji z USA oraz Izraelem - Polska zachowuje się jak zaprzęg z pijanym woźnicą leżącym w gnojnicach. Daleko tak nie zajedziemy.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

28.04.2018 13:29

Dodane przez OLI w odpowiedzi na Nie będę mozolić się usiłując

Bardzo lubię czytać Zybertowicza, ale za każdym razem, gdy to robię zastanawiam się co on robi w gabinecie Dudy? To po pierwsze
Po drugie - wypisane na na początku polecanego przez Pana artykułu dwa motta są ze sobą sprzeczne. Jeżeli narodu polskiego nie będzie, a nie jest to wykluczone, to nie będzie miał kto wybaczać lub nie wybaczać. Po trzecie po co sięgać aż do Odysa, wystarczy Piłsudski. O Odysie już mało kto słyszał, Piłsudski jednak jakoś jeszcze funkcjonuje w świadomości.
W długim poleconym artykule Zybertowicz ma dużo racji, ale nie bierze on pod uwagę, faktu że grzechem pierworodnym PiS-u są jego zupełnie miałkie kadry w terenie. Dziś PiS to J. Kaczyński, gdy jego braknie, też to powtarzam, to cała scena polityczna rozsypie się się, jak domek z kart, a nam pozostanie śmierdzący gnój.  Kaczyński o tym doskonale wiedział i przez lata nic nie zrobił, tak, jakby nie zdawał sobie sprawy z tego, że gdy dojdzie do władzy, to największym jego wrogiem i hamulcowym staną się właśnie ci jego, którym w głowie tylko koryto. Chyba, że nie zakładał dojścia do włazy. Ponadto z desygnowanych na premiera, udana była tylko Szydło. Reszta, to miernoty, które miały tylko słuchać. Nie tędy droga. Zybertowicz siedzi w środku i od środka obserwuje całą scenę polityczną. Na pewno ma więcej informacji strategicznych, ale nie ma perspektywy. Przy tym jest dość zadufany w sobie, a to ogranicza możliwości obserwacji. Jego analizy są dobre i logiczne, ale nasiąknięte zbytnia drobiazgowością. Dokąd nie ureguluje się spraw zasadniczych, nie można przechodzić do szczegółów, bo one są nieprzewidywalne. 
Ponadto obecna światowa scena polityczna jest niezwykle wymagająca, to właśnie dziś decyduje się przyszły podział świata. I nasza kadra polityczna (bo nie elity) nie zdaje sobie sprawy, że warunkiem polskiego powodzenia  jest spójna świadomość społeczna. Nie ma pracy w tym kierunku. Jest natomiast kierunek na brzuch, nie ma na mózg. To podtrzymywanie chaosu. To Polacy powinni wymusić i wygenerować odpowiedzialnych polityków i na nich zagłosować. Ale jednocześnie rozliczać ich w sposób sprawiedliwy i surowy. A tymczasem lepiej uciekać i mieć wszystko gdzieś, albo włazić w d... i tam siedzieć do następnego politycznego rozdania. Przyszłość Polski, to kwestia jakości elit i ich gotowości do własnej obrony. Dziś jest zaledwie kilka osób, ludzie słuchają ich chętnie, ale tak samo, jak słuchano JPII. Młodzieży w Polsce, która chce budować swoją przyszłość w kraju zabrakło jednego pokolenia. To pokolenie wydobywane jest na Łączce, jedynym ich przekazem jest milczenie. Ci, którzy mogą coś przekazać są sekowani albo przez strach lub lenistwo swoich, albo nienawiść obcych (nie koniecznie obcych etnicznie).
OLI

OLI

28.04.2018 23:35

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na Bardzo lubię czytać

Zybertowicz jako socjolog jest co najwyżej specjalistą od nadawania rzeczom głupim i podłym nazw mądrych i pełnych powagi. Według K. Karonia socjologia to specjalność wspierająca system, za którą w prawdziwie wolnym świecie nikt by nie zapłacił 5 groszy - i tyle są warte w rzeczywistości  pełne barokowych ozdób opinie Zybertowicza. W dodatku onże naukowiec od kiedy został prezydenckim mędrcem - coraz bardziej rozmija się z oczekiwaniami Polaków i odpływa wraz ze swoim chlebodawcą.
W zalinkowanym tekście uznałam za ciekawe przemyślenia blogera WAWELA , zbieżne z przedstawioną przez Pana powyżej oceną rzeczywistości, z bardziej jednak rozbudowanym omówieniem osób i rzeczy.
Generalnie - zgadzam się w pełni z Pańską oceną. Miewam podobne przemyślenia, jednak z ich wyrażaniem nie potrafię utrafić w odpowiedni moment. Albo na takie treści jest zbyt wcześnie, i cenzura nie puści, albo za późno, bo cóż to za satysfakcja pocieszać płaczki po przegranej bitwie.
Sytuacja jest niesamowicie opresyjna, ale polityk z wizją przynajmniej by podjął próbę wyrąbania się z beznadziejnego położenia. Jak choćby generałowie Anders, Haller, Maczek. Prawdę mówiąc - przestałam liczyć na to, że ktokolwiek w PiS-ie byłby zdolny o tym pomyśleć. Jeśli teraz roztrwonią posiadane atuty - własną planszę, zwycięstwo wyborcze z 2015 roku i poparcie społeczne - to czegóż jeszcze chcieliby dokonać i jakimi środkami....
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

29.04.2018 09:45

Dodane przez OLI w odpowiedzi na Zybertowicz jako socjolog

Zybertowicza  lubię czytać, bo zawsze wnosi coś nowego. A to nowe przydaje się w ogólnej mojej ocenie. Karonia bardzo szanuję, ale i on ma swoje mielizny (ja muszę je mieć również). Z socjologii można zrobić narzędzie do wszystkiego, ale też może być bardzo pomocna w odkrywaniu prawdy. W tym względzie polecam prof. Annę Pawełczyńską. To zupełnie inny świat. Tak, że droga do przodu nie jest linią prostą. Ale ogólnie chyba trochę Pani krzywdzi Zybertowicza.
Link przenosił do b. długiego artykułu. Do komentarzy i WAWELA nie dotarłem. Dziękują za wpisy.
Domyślny avatar

xena2012

29.04.2018 11:51

Dodane przez OLI w odpowiedzi na Zybertowicz jako socjolog

Zgadzam się całkowicie z Pani opinią o Zybertowiczu.Niesłychanie razi u niego ubieranie w kwieciste frazy nawet najbardziej prostej wypowiedzi.To jednak ma swój cel odkąd został doradca prezydenta,kwiecistośc wypowiedzi miała przykrywać pracę Pałacu Prezydenckiego nad wycofywaniem sie z dobrej zmiany i dystansowaniem od PiS-u.Obecnie pan profesor już nie ukrywa prawdziwych zamiarów,wszyscy wiemy o staraniach stworzenia systemu prezydenckiego i przejęcia władzy przez prezydenta.
Imć Waszeć

Dark Regis

27.04.2018 23:51

Posłuchajmy fachowca: https://www.youtube.com/…
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

28.04.2018 12:40

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Posłuchajmy fachowca: https:/

Dzięki.Targalskiego (Darskiego) bardzo chętnie czytam i słucham... od stanu wojennego. I nigdy mnie nie zawiódł. A tak ogólnie wszystko się zgadza. Pozdrawiam.
Domyślny avatar

xena2012

29.04.2018 07:54

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na Dzięki.Targalskiego

A tak śmiano sie z Targalskiego który pierwszy powiedział,że prezydent Duda dystansuje się od PiS-u i ,,gra o siebie''. Wtedy nazywano Targalskiego oszolomem,niemalże robiono z niego wariata. Tera z to wyraxnie widać. Cały Pałac Prezydencki pracuje w pocie czoła na sukces prezydenta w pokonaniu PiS-u,a najbardziej własnie Zybertowicz oraz Romaszewska.W powodzi górnolotnych słów pan profesor wyraźnie sugeruje ,,mniej PiS-u'' jako wariant a nawet cel systemu prezydenckiego do którego dążą.To już nie tylko wzmocnienie prerogatyw prezydenta ale całkowita władza.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

29.04.2018 09:51

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na A tak śmiano sie z

Kto się śmiał z Targalskiego, z tego wszyscy śmieją się dziś. Prawda jest, jak zawsze, pośrodku.
Ryszard Surmacz
Nazwa bloga:
blog Ryszarda Surmacza
Zawód:
ciekawy wszystkiego
Miasto:
Lublin/ziemie zachodnie

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 357
Liczba wyświetleń: 1,704,816
Liczba komentarzy: 4,664

Ostatnie wpisy blogera

  • Dziewiąta rocznica śmierci prof. Anny Pawełczyńskiej
  • Admin
  • ​Do Admina

Moje ostatnie komentarze

  • @jazgdyni Miałem kolegę, który podczas burzy i sztucznych ogni zamykał się z psem w szafie. Raz przydarzyło mu się przysnąć i żona wpadła w panikę. Zadzwoniła na policję, a ten zaspany wyłazi z psem…
  • @ Jan W PRL bano się wyśmiania. Dziś do wyśmiania jest tyle tematów (np. ufo, reinkarnacja, astrologia itd), że nie ma się czym przejmować, chyba, że wypowiada się bzdury. Na poprawianiu konstruktora…
  • @Autorka W jednej ze swoich książek wydanej w 2006 r. zamieściłem następująca sentencję: Polska to taki kraj, w którym Bóg rozdaje talenty, a obca przemoc odbiera za nie życie. Tym wszystkim…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Inżynier czy humanista?
  • Disco polo czy reformy
  • O Śląskiej duszy

Ostatnio komentowane

  • Teresa Bochwic, Miło mi, dziękuję za uznanie.
  • Bogdan Lipowicz Skaut, ..." Koordynację tej racji stanu prowadziły urzędy państwowe umieszczone w polskiej stolicy...". Tamta stolica zniknęła, na jej gruzach "sowieckie" zrobiły urzędy "państwowe" z ducha sowieckie,…
  • u2, Ciekawy jest artykuł o prof. Pawełczyńskiej w Wiki. Trudno mi się z cytowanym fragmentem nie zgodzić. Hasła liberalizmu zostały wykorzystane przez komuszków do utrzymania władzy. Co prawda plan…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności