Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
WYBORY – ZASKAKUJĄCE WYLICZENIE
Wysłane przez Paweł Chojecki w 07-11-2011 [18:18]
Gdyby cała prawica poszła razem, to nawet przy obecnym rozkładzie sympatii wyborców PO i PSL nie uzyskałyby większości parlamentarnej. Tusk musiałby wtedy sięgnąć otwarcie po swoje zbrojne ramię nowej Samoobrony i manewr z dobrym (PO) i złym (RPP) policjantem, by się nie udał. No, ale od czego jest WSI???
Oto szczegółowe wyliczenie pochodzące z najnowszego numeru „idź POD PRĄD”:
Okręg lubelski jest jednym z dwóch - obok miasta Warszawy - w których partia Janusza Palikota zdobyła dwa mandaty poselskie. Jaka jest przyczyna tego, że w jednym z najbardziej konserwatywnych okręgów w kraju tak dobry wynik uzyskuje najbardziej lewacka, antychrześcijańska i antycywilizacyjna formacja?
Poważnym powodem jest z pewnością słabość lokalnych działaczy PiS, ale chciałbym zwrócić uwagę również na inne ciekawe zjawisko.
Analizując wyniki wyborów w okręgu, sprawdziłem między innymi, jaki efekt dałoby przeniesienie głosów oddanych na prawicową „drobnicę” (PJN, Nową Prawicę oraz połączone siły UPR i Prawicy RP) na Prawo i Sprawiedliwość. Nie jest to żadna moja fantazja - zarówno w lubelskim UPR jak i w komitecie Nowej Prawicy pojawiały się silne głosy wzywające do wycofania się z tych wyborów i poparcia PiS. Niestety, nawet po porażce w zbieraniu podpisów przez dwa prawicowe komitety – kiedy nawet dla największych optymistów powinno być oczywiste, że nie tylko przekroczenie progu pięciu albo chociaż trzech procent jest absolutnie nierealne, działacze tych partii trwali w uporze. Jaki dało to efekt?
Otóż po przeanalizowaniu danych ze strony PKW okazało się, że gdyby w Lublinie głosy oddane na te trzy komitety zostały oddane na PiS, Ruch Palikota miałby o jednego posła mniej.
W skali całej Polski głosy oddane na tę trójkę mogły dać Prawu i Sprawiedliwości 13 dodatkowych mandatów - kosztem 3 mandatów Palikota, 3 mandatów SLD i 7 mandatów Platformy. Koalicji PO-PSL brakowałoby dwóch głosów do większości w Sejmie.
Najłatwiej było w Siedlcach. Same tylko głosy oddane na komitet „Prawica” – chociaż partie go tworzące osiągnęły najgorszy wynik w swojej historii - mogły pozbawić partię Palikota kolejnego posła. Pomimo swojej słabości, działacze tych partii mogli jeszcze przynieść jakąś korzyść Polsce. Nie skorzystali z tej szansy.
Najwięcej szkód uczynił najsilniejszy z tej trójki - PJN. Paweł Kowal jeszcze tuż przed wyborami twierdził, że PJN jest „czarnym koniem” tych wyborów. Taka postawa przyczyniła się do zwiększenia sukcesu prawdziwego czarnego (a raczej różowego) konia tych wyborów.
Mam nadzieję, że wszyscy „prawdziwi prawicowcy” i „realni politycy” zobaczą w końcu, komu służy ich postawa, porzucą fantazje o zostaniu „czarnym koniem” i zamiast pracować dla własnej chwały, zaczną pracować na chwałę Ojczyzny.
„Komu służy „prawdziwa prawica”?”, Cezary Kłosowicz – artykuł ukazał się w najnowszym numerze miesięcznika „idź POD PRĄD”
PS
Prof. Zybertowicz w Lublinie
Miesięcznik "idź POD PRĄD" oraz Lubelski Klub "Gazety Polskiej"
zapraszają na spotkanie z prof. Andrzejem Zybertowiczem pt. "Naród na rozstajach - diagnoza i plan".
Czas: środa, 9 listopada 2011, godz. 18.30
Miejsce: Hotel "Lwów" ul. Bronowicka 2
O godz. 13.15 prof. Zybertowicz wygłosi wykład pt. "Tajne służby w przestrzeni grup interesów" - Aula Wydziału Politologii UMCS
pl.Litewski 3
Podczas spotkań będzie można kupić książkę "Pociąg do Polski. Polska do pociągu", a także zdobyć pamiątkowy wpis autora.
Wstęp wolny
Komentarze
07-11-2011 [20:13] - linoskoczek (niezweryfikowany) | Link: who is who
widać jacy ludzie tworzą tego typu miniaturki.
pyszałki, zatwardziali w swoim przekonaniu o doskonałości; głupki nieznające realiów polityki i oczywiście agentura, ci zawsze mile widziani.
sama śmietanka.
skąd oni w ogóle mają jakieś poparcie..
07-11-2011 [21:18] - Paweł Chojecki | Link: @Linoskoczek
"skąd oni w ogóle mają jakieś poparcie" - tu wina w dużej mierze leży po stronie PiS, że nie przedstawia odpowiednio atrakcyjnej oferty dla tych środowisk.
Pozdrawim
Paweł Chojecki
08-11-2011 [17:33] - kajtek (niezweryfikowany) | Link: chce wiedzieć
co Ziobrze i Kurskiemu obiecano i kto, za rozwalanie PISu.
07-11-2011 [20:19] - zdegustowany (niezweryfikowany) | Link: zdegustowany
cytat: "Mam nadzieję, że wszyscy „prawdziwi prawicowcy” i „realni politycy” zobaczą w końcu, komu służy ich postawa, porzucą fantazje o zostaniu „czarnym koniem” i zamiast pracować dla własnej chwały, zaczną pracować na chwałę Ojczyzny."
Naiwność to czy niepoprawny optymizm?
Poniekąd rozumiem czerwonych: jak się jest hołotą i nie czuje związków z Ojczyzną to można kupczyć jej dobrem do czasu jak są klienci.
Natomiast "prawdziwi prawicowcy" (czyli prawie wszyscy, którzy z tytułu bycia "politykiem" uzyskują dochody) różnią się tylko i wyłącznie retoryką. Tak naprawdę trudno dostrzec zatroskanie o nasz kraj. Znakomita większości PIS-u zachowuje się dokładnie tak samo.
tym niemniej pozdrawiam i życzę sukcesów w pracy organicznej.
07-11-2011 [21:15] - Cezary Kłosowicz (niezweryfikowany) | Link: @zdegustowany
"Naiwność to czy niepoprawny optymizm?"
Marzenie.
Słowa te kierowałem, raczej do szeregowych działaczy, sympatyków, wyborców. Co do przywódców (JKM, Jurek, Kowal...), nie mam żadnych nadziei
07-11-2011 [20:49] - TBochwic (niezweryfikowany) | Link: @Autor
I tego tzw. "nasi" nie mogą ani w ząb nauczyć się od 22 lat. Każdy musi być królem na swojej kanapie i przegrać na własny rachunek, odbierając wygraną narodowi.
07-11-2011 [21:21] - Paweł Chojecki | Link: @TBochwic
Słusznie użyła Pani " ". Dodatkowo problemem jest brak właściwej oferty ze strony PiS. Partia Republikańska to niestety nadal niedościgniony wzór.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
07-11-2011 [20:59] - Lucja (niezweryfikowany) | Link: My chcemy jedności,a oni się dzielą-
czy są wyrazicielami naszych poglądów?
czy leży im na sercu dobro Ojczyzny?
a może ważne jest tylko pełne koryto?
Nie są godni wyborców-patriotów!!!!!!!!
07-11-2011 [21:22] - Paweł Chojecki | Link: @Lucja
To nie jest według mnie tak jednoznaczne. Często problem winy jest bardziej złożony.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
07-11-2011 [21:41] - Niemiec (niezweryfikowany) | Link: Drogi Panie Pawle!
To jest "jednoznaczne"! jednoznaczna jest zdrada wyborcow PiS-u 1Zdrada wspolnej sprawy,o ktora walczymy! Zdrada Polski!tyle razy pisal Pan o "spüiskach" i "zakulisowych dzialaniach" obarczajac wina tamtych,a okazalo sie ze zdrada,nieodpowiedzialnosc zweyczajne lajdactwo jak to czesto bywa czaja sie tuz za rogiem!I prosze nie szukac usprawiedliwienia dla tej choloty!ze Hofman (zna Pan moje zdanie na jego temat),za aparat partyjny i.t.p.!To przestaje miec w tym momencie jakiekolwiek znaczenie!Ci ludzie szkodza (ziobro i spolka) Polsce i bezpieczenstwu naszego kraju!Wyborcy PiS-u nie glosowali na ludzi!wyborcy PiS-u glosowali na partie i jej program!I niech Bog ma POlske w swojej opiece jak to bydlo wraz z PO wprowadzi okregi jednomandatowe do Sejmu!! To bedzie koniec niepodleglej Polski!Ja w kazdym badz razie od tej chwili kazdego kto bedzie wspieral to towarzystwo,kto bedzie probowal ich tlumaczyc bede uwazal za swojego osobistego wroga! Okazuje sie,ze jest jeszcze wielu ktorzy nie zrozumieli lekcji jaka nam dala historia!
07-11-2011 [22:37] - Paweł Chojecki | Link: @Niemiec
Uproszczenia w tej sprawie szkodzą. Niedawno pisałem, jak rozgrywano emocjonalnie i ambicjonalnie ten konflikt. Nie zgadzam się, by z automatu nazywać wszystkich "Ziobrystów" zdrajcami czy egoistami. Myślę też, że wielu zdrajców czy kretów, którzy walnie przyczynili się do klęski wyborczej i podziału pozostało w PiS...
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
07-11-2011 [23:09] - Niemiec (niezweryfikowany) | Link: Panie Pawle
Widzi Pan,tzw.ziobrysci sami postawili sie w roli zdrajcow i egoistow.
I ta ocena nie ma nic wspolnego z "emocjami".Ilu ich jest? 17 pls panowie
Z.,K. i C.Nie chce Pan chyba powiedziec,ze z taka sila nie mozna budowac silnego partyjnego zaplecza?Co takiego zrobili ci poslowie,zeby w PiS-ie sie cos zmienilo?Udzielilu pare szkodliwych wywiadow,zlamalo pare waznych zasad ktore dla polityka zachodnioeropejskiego oznaczalyby koniec kariery (Kurski),nie potrafili zorganizowac silnych organizacji terenowych (Kurski i Cymanski i kleski wyborcze na Pomorzu) czy jak juz wiele razy pisalem zajeli miejsca polskich patriotow ,ktorych zabito w Smolensku (pani Kempa i jej "kariera" w swietokrzyskim,ktora zawdziecza panu Kaczynskiemu,czyli nic sobie tylko ciezkiej pracy pana Przemyslawa Gosiewskiego,ktory pewnie dzisiaj sie w grobie przewraca widzac co ta pani wyprawia).A reszta z tych 17-stu.Nieznani szerzej karierowicze,dla ktorych solidarnosc z panem Z.jest wazniejsza od jednosci.Wie Pan za dlugo zyje poza POlska,za duzo mialem wspolnego z tutejsza polityka,zeby nie komentowac tego tak jak to robie.Takich numerow tutaj sie nie wybacza!Z gowniqarzami nikt nie chce wiazac swojej przyszlosci i mam nadzieje,ze taki los spotka to towarzystwo.Zycze Panu dobrej nocy.
07-11-2011 [22:02] - Quec. (niezweryfikowany) | Link: Ma Pan rację.
Panie Profesorze ja się z Panem zgadzam w jednym miejscu. Natomiast absolutnie się nie zgadzam,że jacyś ci lub tamci z tej lub innej małej partyjki że: "mam nadzieję, że "wszyscy prawicowi" i "realni politycy" zobaczą w końcu komu służy ich postawa. itd."
Ja Panu powiem , oni swoją postawę bardzo dobrze znają i oni nigdy nie pójdą za Polską. To nie są Polacy. To są ludzie urodzeni w Polsce jednak ich pochodzenie a nawet i narodowość jest wroga Polsce i Polakom. Należy na to patrzeć realnie i bez pobłażania, usprawiedliwiania.
Z poważaniem: Ted.
08-11-2011 [00:20] - Cezary Kłosowicz (niezweryfikowany) | Link: @Quec
Prof. Zybertowicz nie jest autorem artykułu. To co pod okładką, to jest oddzielne od artykułu ogłoszenie o wizycie prof. Zybertowicza w Lublinie.
A co do nadziei, to jak już niżej pisałem: "Słowa te kierowałem, raczej do szeregowych działaczy, sympatyków, wyborców. Co do przywódców (JKM, Jurek, Kowal...), nie mam żadnych nadziei"
Pozdrawiam
Cezary Kłosowicz
08-11-2011 [00:34] - Quec. (niezweryfikowany) | Link: Dzięki
Dziękuję za sprostowanie. Zauważyłem to dużo póżniej.
Ted
08-11-2011 [00:31] - Quec. (niezweryfikowany) | Link: partie i partyjki.
Kilka miesięcy temu pisałem, że ludzie wyżywają się na pisaniu postów ale chyba nikt nie pisze do Sejmu choć do tych najbardziej wulgarnych wyrażnie antypolskich P-Osłów. Pisałem Sikorskiemu (nikomu pozytywnych życzeń), Senyszyn i wielu innym. Odpowiedż dostałem tylko od Senyszyn. Pisałem jej by sobie do Izraela wyjechała produkować się.Odpisała a mnie jest tu dobrze! Napewno nie tylko jej tu dobrze. Znaki widoczne to: bezwzględny atak (jak idioci)który też zabija. To atak ludzi dążących do stworzenia prawdziwej Polski. W samolocie do Smoleńska byli prawie albo tylko Polacy i oni byli grożni dla szajki ze stajni Shechtera-Michnika. Musieli zginąć.Wszystkim wiadomo kto to zrobił. Na takie coś głosują jak opisane wyżej w art. Nie oddając głosu na Polskę. Tak jak ta z PJN tak samo ten podłykot, czy to jakiś Dworak... Gdy dochodzą do jakiejś tam możliwości, to pierwsze atakują Radio Maryja i o. Rydzyka. Takich ludzi wprost się nie pozna, ni po rękach, ni pogadce (nie odrazu). Ale znaków rozpoznawczych szukać gdzie sie spotykają. Bo tam gdzie się spotykają, a są oni z lewa, prawa, środka i mają ten sam cel, Rozp....ć Polskę. Mają jeszcze inny znak znak ukryty przed polaczkami. Wiadomo jaki ten znak mają! Ted
08-11-2011 [12:53] - Paweł Chojecki | Link: @Quec.
Jeśli to prawda : "Wszystkim wiadomo kto to zrobił." - to co powiedzieć o 85% Polakach, którzy biernie lub czynnie poparli zdrajców?
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
08-11-2011 [10:15] - Gość 22 (niezweryfikowany) | Link: Wybory
Nie tyle opinia lecz pytanie. Czy były jakieś zakazy otwarcia na nowe grupy, aktywizacji, inne działania, które w swoim okręgu - z własnej inicjatywy mógł podjąć Pan Źiobro i zmienić wynik wyborów w małopolsce ? Takich zakazów oczywiście nie było zarówno w stosunku do niego jak i wszystkich pozostałych kandydatów. Czy to nie jest tak, że w wyborach bierze udział nie tyle PiS co jego kandydaci ?. Dlaczego europarlamentarzyści nie wsparli tych kandydatów. Lubelskie - czy Lech-Sprawka otrzymał wsparcie od np. Pana Piotrowskiego ?, Jak to się przełożyło na wynik ?. To właśnie w taki sposób działa solidarność. "Jeden i drugi" - jak powiedział Jan Paweł II. Nic nie wiem o zaangażowaniu europarlamentarzystów - może ich krzywdzę ?. W moim okręgu byli niewidoczni.
08-11-2011 [12:54] - Paweł Chojecki | Link: @Gość 22
Często powtarzam, że w PiS nie ma właściwej weryfikacji kandydatów.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
09-11-2011 [13:07] - Panie Pawle (niezweryfikowany) | Link: Stawia Pan sprawe jednostronnie.
Pana zdaniem wine ponoszą te male partie.
A ja sie pytam, gdzie byl Kaczynski. Dlaczego szef szefow calej polskiej prawicy nie rozmawial z poszczegolnymi partiami.
Nie moze byc tak, ze Kaczynski jest tak wielki, ze nie bedzie sie pochylal w dialogu z malymi. Taka nie jest prawica, tak nie postepują patrioci, ktorym zalezy na Polsce.
10-11-2011 [10:22] - Paweł Chojecki | Link: @Panie Pawle
Gdyby poczytał Pan inne moje teksty, zobaczyłby Pan, że podzielam Pana pogląd. Jednak uważam obecną sytuację za wyjątkową i niezależnie od wszelkich win PiS, polską racją stanu było go poprzeć.
Pozdrawiam
Paweł Chojecki