Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

O mediach naszych i nie naszych

Coryllus, 24.10.2011
Prawda, powiadają, jest jak oliwa. I właśnie z taką prawdą-oliwą mamy do czynienia od kilku dni. Wypłynęła sobie ona na wierzch i krąży wkoło. Coś tam niby ludzie widzą, coś piszą, ktoś komentuje, ale istota sprawy umyka i pozostaje zasłonięta przed oczami profanów. Oto pan Ziobro Zbigniew udzielił ponoć wywiadu tygodnikowi opinii „Uważam Rze”. Cóż z tego? - powie ktoś. No to, że ów wywiad zapowiada rozłam w PiS, rozłam prawdziwy. Odejście pana Zbigniewa Ziobro gdzieś w dal, lub marginalizację prezesa Kaczyńskiego. Tak piszą tu ludzie od wczoraj. Piszą i piszą. A mnie dziwne się wydaje to czarnowidztwo, bo kiedy Zbigniew Ziobro udzielił wywiadu „Gali” tekstów takich nie było wcale. A wywiad w tej całej „Gali” był po prostu tragiczny i tak żenujący, że szkoda gadać. Czytałem w kolejce do dentysty to wiem. Dlaczegóż więc tak niepokoi kolegów wywiad w „Uważam Rze”? Wszak – o czym wszyscy tu piszą – jest to tak zwana „nasza gazeta”, najlepszy tygodnik opinii w Polsce, prawicowy, dobry, kochany, na wysokim poziomie, etc,etc.

Kiedy skrytykowałem tu Ziemkiewicza i w ogóle poziom tej gazety parę osób wskoczyło na mnie z awanturą, że niszczę jedność polskiej prawicy. Pomijam świadomie rozważania nad naiwnością takiego osądu. Zastanówcie się koledzy jak ja, ze swojej pozycji wieśniaka domowego, mogę cokolwiek lub kogokolwiek zniszczyć. A kiedy już się zastanowicie, puknijcie się w czoło. Teraz mała dygresja dotycząca krytyk i opinii. Ja się do tej pory wstrzymywałem z wyrażaniem jakichś szczegółowych krytycznych opinii wobec tak zwanej prawicy, uznałem jednak, że wobec kłamstwa, w dodatku celowego, które się panoszy wśród ludzi zwących się ideowcami, wobec tego chałupnictwa medialno politycznego, tak przez wielu ukochanego i nazywanego nie wiedzieć czemu swojskością, wobec tego wszystkiego o czym wy wiecie a ja rozumiem, krytyka jest jak najbardziej na miejscu. Musi to być w dodatku krytyka bezwzględna i wyrażana tekstem otwartym, bez jakichś piłkarskich zwodów. Może to coś pomoże, może ktoś się opamięta i może w końcu coś wygramy. Prawda – jak oznajmia Pismo – nas wyzwoli.

Wracajmy do pana Zbyszka. No to jak chłopaki? Wywiad w „naszej” gazecie ma zaszkodzić „naszej” partii? Najlepszy w Polsce prawicowy tygodnik opinii ma być inicjatorem zmian w PiS, które dokonają się poprzez ten cały wywiad? Żarty sobie jakieś stroicie? Toż nasze media muszą naszych popierać? Nie? Ja tak myślę bynajmniej. Nasi – naszych, oni – onych. Nigdy na odwrót. A tu proszę – trzy co najmniej notki w salonie się pojawiły, w których wieszczą autorzy klęskę z powodu obecności naszego polityka w naszej gazecie.

No to teraz czas na sporą porcję prawdy kochani. Bo ja się także z tą opinią zgadzam, że obecność polityków PiS w mediach, ich gadulstwo, snucie planów i te wszystkie natręctwa są w obecnej sytuacji bardzo szkodliwe. Szczegółowej analizy nie ma sensu podawać, bo zrobił to już kokos. Sprawa jest prosta jak przysłowiowy włos przysłowiowego Mongoła – nie ma „naszych” mediów. Obojętnie jak bardzo redaktor Sakiewicz chciałby mnie przekonywać do idei odwrotnej, ja to powtórzę jeszcze raz – nie ma naszych mediów. Media są trochę nasze tylko wtedy kiedy wygrywamy. Kiedy przegrywamy wszystkie media działają na naszą niekorzyść. I to trzeba sobie zakarbować.

Być może w innych krajach jest inaczej, ale wątpię. Obecnie media zwane naszymi zajmują się usprawiedliwianiem zaniechań PIS wobec wyborców, tłumaczeniem własnych błędów i kokieterią wobec twardego elektoratu, ze strachu żeby się nie zanudził, nie zasnął i nie przestał głosować. Inne nasze media zajmują się analizami, które – chcąc nie chcąc, bo żeby coś ukryć przez ludźmi, trzeba tego naprawdę chcieć – obnażają wszystkie słabości i aspiracje naszych polityków. Na to z kolei czyhają tylko media zwane „nienaszymi”, które mają cel klarowny i prosty – osłabić prawicę i zamienić ją w formację koncesjonowaną. Nie mówcie mi, że pojawianie się w mediach naszych polityków nie przynosi szkody. Zajrzałem właśnie do tego wywiadu pana Zbigniewa Ziobry. Cóż tam znalazłem? Informację o tym, że PiS musi pozyskiwać nowe środowiska, musi się szerzej otworzyć. A to niby w jaki sposób ten PiS ma się otworzyć? Bo ja nie widzę innych sposób niż te, które opisałem w tekście http://coryllus.salon24… Sposobem na otwarcie się na nowe środowiska nie jest na pewno informowanie o takim zamiarze prasy, a to z tego względu, że wspomniane środowiska podbiją od razu stawkę i poczują się ważniejsze niż są w istocie. Sposobów by je pozyskać nie ma PiS wcale lub ma zbyt marne. Będzie to czynił jak przypuszczam za pomocą „naszych” mediów, w który ukażą się płytkie i głupkowate artykuły o idei narodowej, Piłsudskim, liberalizmie i takich tam sprawach. PiS nie ma władzy, nie może więc nic dawać tym całym środowiskom. Może je jedynie kokietować lub straszyć. Póki co straszenie w wykonaniu „naszych” mediów działa tak, że ludzie boją się PiS i od partii uciekają. Wobec przewagi PO, straszenie nic nie daje. Trzeba sposobu na pozyskiwanie środowisk jakoś uszczegółowić i wyznaczyć konkretnych ludzi do opracowania i wykonania programów tego całego pozyskiwania. W jaki sposób PiS chce to zrobić? O tym pan Zbyszek nie mówi, bo po co. Media wszak nie służą informowaniu już od dawna, służą demonstracji, mniej lub bardziej nieskutecznej. Najczęściej zaś nieskutecznej wcale. Ja tu naprawdę nie podejrzewam Zbigniewa Ziobro o ten rodzaj demonizmu, jakże mi bliskiego, który każe mówić jedno, a po cichu robić drugie. On po prostu taki jest jak widzimy i kiedy opowiada, że będzie otwierał PiS na nowe środowiska, to naprawdę w to wierzy. Wierzy też, że może – kiedyś tam – zbudować dwie formację – narodową i liberalną. Ciekawe o co je oprze, o jaki budżet, skąd wygrzebany i o jakie kadry. Zakładam, że o żadne, zakładam że każda kolejna formacja zwana prawicową, będzie bytem już tylko medialnym. Będzie się o tym mówić i pisać i to właściwie tyle. Kilku staruszków rozniesie ulotki kiedy przyjedzie czas.

„Naszym” mediom i „naszym” politykom wydaje się, że czas pracuje na ich korzyść, że będzie kryzys, który zmiecie Tuska i oni wtedy, ze swoimi ideami zrozumiałymi już tylko dla najstarszych emerytów i najbardziej sfrustrowanych studentów historii oraz nauk politycznych obejmą władzę. Otóż nie obejmą, kryzys nie działa bowiem na korzyść PiS, działa na korzyść Palikota. Obecnie zaś „nienasze” media zajmują się przygotowywaniem zaplecza ideologicznego dla nowej lewicy, której liderem pan Janusz wkrótce zostanie. Nie wierzycie? Kochani, on już sobie kupił mieszkanie w Alei Przyjaciół, obok Adama Michnika, bo jak wiecie a Alei Przyjaciół wszystko jest obok, to krótka aleja. Janusz Palikot jest naszą przyszłością, bo on właśnie struga sobie gdzieś pod wierzbą ideowy klucz do serc i dusz Polaków, tych młodych i tych, którzy nie chodzą na wybory. I on właśnie nie chodzi do mediów, a jeśli już to tylko po to, by opowiadać tam jakieś głupoty mające uspokoić jego wrogów i przekonać ich, że jest wariatem, niegroźnym głupkiem i człowiekiem godnym pożałowania. On to robi celowo, na co niestety „naszych” polityków nie stać. I na tym dziś zakończę.

Zapraszam na stronę www.coryllus.pl. Książki czekają” „Baśń jak niedźwiedź” „Dzieci peerelu”, „Atrapia”, „O siedmiokilogramowym liściu”, „Pustelnik północnego ogrodu”.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3540
Domyślny avatar

krzyh

24.10.2011 10:07

a gdybyś zrobił sobie z miesiąc urlopu to czy by to nie pomogło Ci się otrząsnąć? Będą fajne koncerty - przejdź się może trochę rozerwać..., albo na spacer. A to że Palikot ma być atrapą opozycji to pisaliśmy jakiś rok temu. Kiedy redaktor Sakiewicz kupi mieszkanie obok Michnika - wtedy proszę nas informować bo to będzie rzeczywiście jakaś zmiana.
Coryllus

Coryllus

24.10.2011 10:21

Dodane przez krzyh w odpowiedzi na Coryllusie

Pisaliście wy? To znaczy kto? GP? Brawo. Jeszcze wam się wydaje, że zrozumieliście tekst. Pisanie zaś myli wam sie z działaniem. Pisanie to pisanie, a działanie to działanie. Prościej nie potrafię. Z fałszywej oceny chcesz bracie konstruować tu jakąś polemikę. Palikot nie będzie żadną atrapą opozycji. Palikot będzie trybunem ludowym, który porwie tłumy, a być może nawet władcą. Pisaliśmy rok temu? A co napisaliście, żeby temu zapobiec? Bo o to co zrobiliście nawet nie śmiem pytać. Sam idź sobie na koncert, najlepiej orkiestry Staśka Wielanka. Może oprzytomniejesz.
Domyślny avatar

onyx

24.10.2011 18:58

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na krzyh

to niejaki Darski, Józef Darski napisał kiedyś tekst: http://niezalezna.pl/662… Co do palikota to też się tego boję, że to kolejna "ostatnia nadzieja czerwonych", kolejna bo już Leszku Milleru miał być tym ostatnim, a tu i Donald się załapał i już strugają kolejnego "wielkoformatowca z zasadami".
Domyślny avatar

ŁukaSz

24.10.2011 11:57

Coryllusie! Uważaj, bo kto wiatr sieje, ten zbiera burze he, he. A co do tekstu - trudno się nie zgodzić. Prawica trwa w stagnacji, PO martwi się jak tu tę prawicę jeszcze bardziej obrzydzić. A gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. I obawiam się, że ten trzeci, to jegomość z Biłgoraja. Pozdrawiam.
Coryllus

Coryllus

24.10.2011 12:47

Dodane przez ŁukaSz w odpowiedzi na Do góry nogami kot...

Napisałem w zeszłym roku taki tekst http://coryllus.salon24… Ciekawe kto był pierwszy z prognozą i czyja będzie trafniejsza - krzyha czy moja.
Domyślny avatar

ŁukaSz

24.10.2011 13:50

Dodane przez Coryllus w odpowiedzi na Napisałem w zeszłym roku taki

Do tego m.in. piję. Dzisiaj krytycyzm wobec własnego obozu skutkuje często wyklęciem. O ile szczęście Ci dopisze. Zapytaj Rosemanna. Po jednym z tekstów ( bardzo trafnym zresztą) spadły na niego gromy z jasnego nieba - że to zdrada wartości, przejście na drugą stronę barykady, destabilizacja, sabotaż, etc.. Szkoda, że tak się dzieje, ponieważ bez mówienia prawdy i rzeczowej debaty, prawica w Polsce będzie trwać, dla samego trawania, czyli tak jak trwa - niby ciąglę się liczy, a jednak wciąż na poboczu. Co do tesktu "Janusz Palikot, polityk powazny" zgadzałem się z Tobą wtedy, zgadzam się i dziś. Pozdrawiam.
nidan

Łukasz Ziaja

24.10.2011 15:09

Pierwsze i zasadnicze - Eurodeputowanemu Zbigniewowi Ziobro marzy się PiS, który zwyciężał, PiS z 2005r. Nie ma szans i to trzeba jasno powiedzieć, aby tamten PiS wrócił. Zalewski w PO, Jurek ma swoją partię, PJN się odłączył. PiS z Jarosławem Kaczyńskim nie wygra, bo ma zbyt duży negatywny elektorat, a bez Jarosława Kaczyńskiego nie będzie istniał, dlatego moim zdaniem niedługo ruch odłamowy wykona Zbigniew Ziobro wraz ze swoją frakcją, jednak nie będzie to wyjście jakie głosi TVN czy GW, a wyjście kontrolowane. Dlaczego? Zachęcam do mojej analizy -> http://niezalezna.pl/180…
Domyślny avatar

s.e.

24.10.2011 22:42

NASZĄ TELEWIZORNIĘ. Przecież można nadawać nawet z zagranicy, mógłby ktoś o tym pomyśleć. Innych szans na dotarcie do minimum 20 % społeczeństwa, które nie poszło na wybory, a które mogłoby zagłosować na PiS, jest marzeniem ściętej głowy. Do 'zaprzyjaźnionych telewizji' wysyłać zaś ludzi, którzy nie dają sie wciągnąć w pułapke, i nie chodzić na każde skinienie Waltera czy Michnika

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 820
Liczba wyświetleń: 3,931,819
Liczba komentarzy: 10,268

Ostatnie wpisy blogera

  • Syn pana prefekta dał głos
  • Szlachta i "szlachta"
  • Nasi bohaterowie

Moje ostatnie komentarze

  • wejdziesz na moją stronę. Nie mogę pozwolić na to, żeby mnie gównem obrzucali...przepraszam.
  • Moje komentarze nie były żadnymi prowokacjami, ale odpowiedziami na prowokacje. Niech się pan już tak mocno mną nie martwi, jak będzie pan chciał sobie coś poczytać, zapraszam na stronę www.coryllus.…
  • Tutaj niczego nie uprawiam, bo nie mam żadnej możliwości. Tymi blogami rządzi administracja, autorzy są tylko dodatkiem. A o takich jak ty to w ogóle szkoda mówić.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bezczelność Ziemkiewicza zwala z nóg
  • Czy Łysiak też kochał Monikę Jaruzelską?
  • Nasi bohaterowie

Ostatnio komentowane

  • , Dzień dobry Przeczytałam całość, niby się zgadzam z opinią o niedocenianiu niektórych Twórców, ale jakieś takie poczucie krzywdy we mnie rośnie. I dlatego piszę, by sprostować to, że niby Rapacki w…
  • , Nie zgodzę się z Pana oceną tej książki. Ale mam do tego prawo. Pan również ma prawo do własnej opinii na jej temat. Uderza mnie jednak to że nie prowadzi Pan rzetelnej krytyki ani polemiki z faktami…
  • , Rzeczywiście - tobie odpisywać nie warto. Więc tylko dla ewentualnych innych - Coryllus sam się stąd wynósł, jak obrażony smarkacz. Napisał o tym wyraźnie na blogu, z którego próbował zrobić…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności