Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Ziobro liderem - kiedy?

Łukasz Ziaja, 23.10.2011
W mediach trwa nagonka na Eurodeputowanego Tadeusza Cymańskiego. Można dyskutować czy dobrze się stało, że swoją opinię Pan poseł przedstawił w rozmowie z dziennikarzem, jednak dyskusja o samej treści tejże opinii jest bezzasadna, wszak wiadomo, że Prezes Kaczyński twardą ręką zarządza stworzonym przez siebie ugrupowaniem. Jednoznacznie ukazała to sytuacja na spotkania Komitetu Politycznego, podczas którego Jacek Kurski chciał przedyskutować kwestię kandydatury Marka Kuchcińskiego na wicemarszałka sejmu, zgłoszoną przez Premiera Kaczyńskiego. Pan Prezes zareagował natychmiast „Zgłosić pan może, dyskutować też możemy, ale ja decyzję już podjąłem.” Czy to źle, że Prezes Kaczyński jednoosobowo kieruje partią? Są różne opinie. Moim zdaniem nie. Prezes jest osobą nieufną, ma swój własny pomysł na partię, na uprawianie polityki i co pokazują badania, m/w 80% z głosujących na partię wyborców zgadza się z nim. Nie uważam jak Poseł Cymański, że partia potrzebuje modernizacji. Zmodernizowany PiS to nie będzie już ten sam PiS. Wyborcy nie chcą innego PiSu. Aktualny jest dla nich optymalny. Nie sądzę, aby zmodernizowane Prawo i Sprawiedliwość dalej kierowane przez Jarosława Kaczyńskiego znacząco powiększyło swój elektorat. W Polsce jest ogromna grupa osób, która nie akceptuje Jarosława Kaczyńskiego i choćby nie wiem co, nie zagłosuje na partię przez niego kierowaną, mając do wyboru kilka innych. Sytuacja z okresu kampanii wyborczej, ale także wypowiedz Tadeusza Cymańskiego pokazuje, że w PiS są dwie znacznie różniące się od siebie frakcje. Do pierwsze frakcji należą wieloletni zaufani współpracownicy Jarosława Kaczyńskiego, m.in. Marek Suski, Joachim, Mariusz Błaszczak, Marek Kuchciński, Karol Karski. Druga frakcja to bliscy współpracownicy Zbigniewa Ziobro, m.in. Jacek Kurski, wspomniany Tadeusz Cymański, Andrzej Dera, Arkadiusz Mularczyk, Beata Kempa czy ludzie związani ze służbami specjalnymi jak Bogdan Święczkowski. Te dwie grupy zdecydowanie różnią się od siebie. Pierwsza frakcja to wiernopoddańczy żołnierze Prezesa, sprawdzeni w ciężkich czasach opozycyjnych, jednak często płytcy merytorycznie. Grupa Ziobry to intelektualiści z ogromną wiedzą na wiele tematów, którzy potrafią się wypowiedzieć i co ważniejsze, ich wypowiedzi są bogate merytorycznie. I jedni i drudzy są potrzebni, jednak Prezes Kaczyński popełnia wielki błąd faworyzując pierwszą frakcję. To właśnie przez ich wypowiedzi w mediach do PiSu przyklejono łatkę partii bez programu, monotematycznej. Ci ludzie nie potrafią dobrze zaprezentować ani siebie, ani partii. Osoby ich pokroju nie powinny występować w mediach, a ciężko pracować nad strukturami, które jak wiadomo – nie są idealne. Zgadzam się z Profesor Staniszkis, która twierdzi, że PiS bez Jarosława Kaczyńskiego nie będzie istniał. Za życia nikt nie pozbawi go funkcji Prezesa partii, jednak jego czas, jak każdego z nas kiedyś się skończy, a wtedy partia przestanie istnieć rozpadając się na kilka mniejszych.
Jarosław Kaczyński świetnie scala dwie znacznie różniące się od siebie frakcje. Nie ma i nie sądzę, aby kiedykolwiek pojawiła się osoba potrafiąca podobnie jak on, scalić te grupy.  Zbigniew Ziobro, tak jak ja i wielu z Państwa świetnie zdaje sobie z tego sprawę. To charyzmatyczna postać. To nie jest typ „wiecznego pretendenta”, a typ lidera, dlatego przypuszczam, że prędzej czy później wyjdzie z PiSu wraz z frakcją go popierającą, jednak nie będzie to wyjście w forach kłótni jak wieszczy TVN czy Gazeta Wyborcza, a wyjście, które celem będzie pozyskanie umiarkowanych wyborców Platformy, którzy popierają program PiSu, jednak nigdy nie zagłosują za partią Jarosława Kaczyńskiego, oraz niezagospodarowanych do tej pory wyborców o centrowo-prawicowych poglądach i stworzenie w przyszłości na tej podstawie koalicji z Prawem i Sprawiedliwością. Jarosław Kaczyński nie jest w stanie wygrać wyborów tak, aby samodzielnie rządzić. Do tego potrzebuje koalicji. Zwycięski PiS potrzebuje koalicji, a państwo polskie gruntownych zmian, naprawy. Premier Kaczyński ma program naprawy państwa. Ja ten program popieram, aktualne partie parlamentarne nie, dlatego żadna z nich nie wejdzie w koalicję z Jarosławem Kaczyńskim. Jedyna nadzieja na naprawę państwa to Zbigniew Ziobro i koalicja jego partii z Prawem i Sprawiedliwością. On o tym wie i jestem przekonany, że sam Jarosław Kaczyński również. Partia Ziobry jeszcze nie powstała, ale prędzej czy później powstanie. Kiedy? Cóż, im szybciej tym lepiej.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7317
Domyślny avatar

BazyliMD

23.10.2011 22:49

Bawiąc się publicystę wstrzymaj się z pouczaniem "na łamach" człowieka, który jest szefem partii przez Ciebie popieranej. Jeżeli jesteś przekonany o swojej racji, to list do prezesa jest lepszym rozwiązaniem. Podobny do Twojego błąd popełniła i Sz. P prof Staniszkis i to wielokrotnie. Po drugie: przepowiednie dotyczące planów Zbigniewa Ziobry są obciążone dość małym ryzykiem pomyłki: albo - albo, 50 na 50. Tanie. Jeżeli PiS się rozleci, to skończy jak PJN. Wiedzą o tym PiSowcy i bez Twoich przepowiedni. I jeszcze jedno: Tytuł "PiSowska dyktatura" świadczy o tym, że nie masz Waść pojęcia o psychologii. Że to niby taka ironia, taki dowcipny ten autor. Autor jest po prostu głupi, bo zestawienie słów: PiS i dyktatura utrwala się w świadomości czytelnika; nie wiedomo, kto i jak wyrobiony politycznie czyta te Waści teksty. Pozdrowienia.
Domyślny avatar

stanczykbłazen

24.10.2011 10:14

Dodane przez BazyliMD w odpowiedzi na Bądź Pan konsekwentny i nię mądruj, skoro "popierasz" .

Zgadzam się zPanem.W innych partiach jest gorsza dyktatura , bo obejmuje dyktatem i sądy i prokuraturę i dziennikarstwo, ale wszystko w tajemnicy i sza.
Domyślny avatar

jetek

23.10.2011 22:52

Jako człowiek bez wykształcenia, czyli ćwierćinteligent, nie mam prawa dyskutować z mądrzejszymi od siebie. Dlatego w sposób prymitywny powiem, co wiem. Mój dziadek opowiadał, w jaki sposób sięgali po władzę rewolucjoniści, łącznie z Piłsudskim - niezależnie od naszego do nich stosunku - twierdził, że istnieją pewne reguły postępowania w tym biznesie, gwarantujące osiągnięcie wytyczonych celów. Należy: Mieć swoją prasę i docierać z nią wszędzie. Przygotować i nieustannie propagować czytelny, wyraźny program naprawy Kraju, korzystny dla większości mieszkańców. Wysunąć chwytliwe hasła dla różnych grup społecznych. Zdobyć pieniądze na swoją działalność. Propagować swoje poczynania na arenie międzynarodowej. Być niezwykle zorganizowanym, zdyscyplinowanym i aktywnym w masach. PIS mógłby wykorzystać te doświadczenia w dobrej sprawie ratowania Polski.
Domyślny avatar

Gość Andrzej

24.10.2011 08:16

Dodane przez jetek w odpowiedzi na PIS

takiej "ćwierćinteligencji" jak to określasz. Dowiedziałem się właśnie, że "ćwierćinteligenci" odznaczają się skromnością i trzeźwym spojrzeniem na rzeczywistość. Mam prośbę do Ciebie. Nigdy nie staraj się zostać "wykształconym z wielkiego miasta".
Domyślny avatar

stanczykbłazen

24.10.2011 10:08

Dodane przez jetek w odpowiedzi na PIS

Tak sobie myślę, że trzeba wydrukować dużo Gazety Polskiej i ten jeden cały nakład rozdać za darmo na polskiej wsi. Skąd pieniądze? -Z naszych wpłat dobrowolnych.Powinien to być numer specjalny , żeby pełnił rolę reklamy i informacji o najważniejszych sprawach w Polsce; łupki,wolność słowa ,działalność sądów itp.Zróbmy taką akcję i otwórzmy konto na ten cel.Gdyby 1000 osób wpłaciło po 100 złotych ,to byłoby już 100 000 , to niezły początek.Inni płaciliby może po 2 złotych, może po 5 złotych , myślę że coś by się uzbierało.Gazetę można rozdać przy kościołach po mszy. W gazecie poinformować o możliwości prenumeraty.
Domyślny avatar

Gość

24.10.2011 20:57

Dodane przez jetek w odpowiedzi na PIS

Chyba przesadziłeś z tą ćwierćinteligencją i brakiem wykształcenia. pozdrawiam.
Domyślny avatar

Mycha

23.10.2011 23:15

ZAWSZE będą popierać tylko i wyłącznie Pana Premiera Jarosława Kaczyńskiego dopóki on liderem partii będzie. Jego ludzie, którzy nie umieją przegrywać i wątpią w sens i celowość Sprawy, są niepewni, niestali, niezdecydowani, nie są takim jak ja potrzebni. Nam są potrzebni ludzie sprawdzeni, wierni zasadom i wartościom dotąd głoszonym. "Intelektualistów" mamy na pęczki. Zwłaszcza tych znormalizowanych. Brylujących w telewizorach. Szkoda, że powtarza Pan za przekaziorami słowo 'prezes'. To miało i ma umniejszyć pozycję jaką Pan Premier miał. Mnie, może jestem w mniejszości, nie są potrzebne opinie jakichkolwiek autorytetów. Prawdziwych lub wykreowanych. Nigdy się na nich nie opieram. Mam swoją. Niezmienną. Tę samą. Może to błąd. Może za mało patrzę w przyszłość. A nad zmianą prezesa partii i jego poparciem, będę zastanawiać się wtedy, gdy Pana Premiera nie będzie. Wtedy dokonam wyboru. Nie wcześniej.
Domyślny avatar

krzyh

23.10.2011 23:28

Dodane przez Mycha w odpowiedzi na Mycha: Takie osoby jak ja

Widziałem twój portret na muzyce - ładny. Pozdrawiam.
Domyślny avatar

Gość Andrzej

24.10.2011 08:10

Dodane przez Mycha w odpowiedzi na Mycha: Takie osoby jak ja

Widzę to dokładnie tak samo! A jeszcze bardziej przekonuje mnie o słuszności Twojej opinii sposób, w jaki ją przedstawiłaś: mądry, taktowny i ... pokorny. Przytoczę tutaj moje porzekadło: "Pokora jest córką wiedzy i wnuczką dobrej klasy". Serdecznie pozdrawiam. Andrzej.
Domyślny avatar

krzyh

23.10.2011 23:26

Gdy będą następne wybory prezesa PIS niech Ziobro w końcu zgłosi swoją kandydaturę, zamiast robić podziały niech próbuje jednoczyć wokół siebie. Jak ma zostać szefem partii skoro nie chce kandydować? Myśle że nie są problemem ani Ziobro ani Kaczyński, nie było problemem w jaki sposób Hofman z Porębą prowadzili kampanię - brakowało tylko szybkiego reagowania na przykład na spot PO, - problemem jest to co ci panowie wygadują po wyborach czyli odwracanie się od tych którzy im najbardziej pomagali.
Domyślny avatar

Guest

23.10.2011 23:28

W Polsce katolików patriotów, osób niezależnych, nie związanych z rządzącą mafią nie brakuje. Więc mi to zwisa czy PiS będzie istniał z Prezesem czy nie. Jeśli Jarosław Kaczyński nie ma zamiaru naprawiać czegokolwiek niech nam dupy nie zawraca. Niech zajmie się ktoś, komu rzeczywiscie zależy na Polsce a nie na rzecz jakiejś tam partii.
Domyślny avatar

ksena

23.10.2011 23:49

rzecz w tym by pomimo tego partia była monolitem przynajmniej na zewnątrz.Ja rozumiem,ze Ziobro nie chce być wiecznym pretendentem,ale czy ocenia juz dziś ryzyko rozłamu ? W PiS-ie wbrew czarnej propagandzie jest przecież wielu wykształconych ludzi i to nie tylko w grupie Ziobry.Dlaczego ci inteligentni ,wykształceni członkowie nie wezmą przykładu z PO gdzie trwa zajadła walka o wszystko,ale nikt z PO nie pędzi do mediów i nie wypłakuje się u Olejnik.Oczywiście Cymański zrobił to celowo i swiadomie, chyba wzorujac się na PJN,ale chyba wie jaką,, popularnością'' cieszy się to ugrupowanie .Obawiam się ,że teraz i Ziobro i Kurski bedą miłymi i oczekiwanymi goścmi w studio telewizyjnym,może nawet zakolegują sie z posłem Libickim tak zachęcajacym do wstąpienia w szeregi PO.Oczywiście nikt z ziobrzystów na to nie pójdzie,ale popsioczyć na Kaczyńskiego przed kamerami czemu nie.Niestety cień kanapy złowrogo unosi się nad takim podzielonym PIS-em w obliczu koalicji PO,Palikota,PSL i SLD.Trudno o gorszy moment do takich wewnetrznych rozgrywek.PIS przegrał,ale tylko dzięki charyzmie Kaczyńskiego utrzymał niemały elektorat,SLD z kłócącymi się politykami poniosło klęskę.Może ten przykład da niezadowolonym panom coś do myślenia.
Domyślny avatar

kasia

24.10.2011 00:09

PIS...i obydwaj Kaczynscy wygrali wybory. Jakie zbrodnie popelnil Kaczynski ze jest tak znienawidzony????Niektorzy panowie z PISu chcieliby uprawiac polityke gabinetowa , tak jak PSL( zawsze mozna sie dogadac), przeszkoda jest Jaroslaw Kaczynski. W ostatnich wyborach do urn nie poszlo 52 procent wyborcow , robcie dalej takie hece panowie z PISu, to w nastepnych wyborach nie bedzie mial was kto wybierac!!!! Do tej pory szanowalam Ziobro i innych , ale jak zaloza swoja partie to na pewno NA NICH NIE ZAGLOSUJE!!!!!!!
Domyślny avatar

wędrowiec

24.10.2011 00:38

Hola,hola,proszę Państwa nie zmienia się koni w czasie przeprawy przez rzekę,te próby podziałów nie wyglądają zbyt dobrze.Obecny czas wykorzystajmy na solidną pracę u podstaw.Przekonajmy wątpiących w zwycięstwo a leniwych pobudżmy do pracy.
Domyślny avatar

Jawa

24.10.2011 00:56

A mnie bardzo ciekawi komu na rękę to całe biczowanie PiS-u w sytuacji kiedy gospodarka Polski stacza się po równi pochyłej a partia miłości która wygrała wybory urlopuje razem ze swoim geniusiem ryżym bo nic nie robi i jakoś to nikogo nie obchodzi.
Domyślny avatar

Guest

24.10.2011 01:46

Dodane przez Jawa w odpowiedzi na A mnie bardzo ciekawi komu na rękę

..
Domyślny avatar

common cit

24.10.2011 02:11

Dodane przez Guest w odpowiedzi na Zwykłym polakom.

j/w
Domyślny avatar

tvidz

24.10.2011 01:44

Każdemu wolno pisać, ale warto posłuchać innych (wierzę, ze stać na to Pana). Nie przynudzając polecam poddać chłodnej analizie trzy komentarze 1. Mycha (nv), ndz., 23/10/2011 - 23:15 2. BazyliMD (nv), ndz., 23/10/2011 - 22:49 3. krzyh (nv), ndz., 23/10/2011 - 23:26 Pozdrawiam Wyżej Wymienionych Tacy jak Pan (bez obrazy) mieszają ludziom w głowach, a wiadomo, że WIELU "wychodzi ze skóry" by namieszać nam jak najwięcej. Spójrzmy chłodno na realia i od razu myślenie wróci do normy!
Domyślny avatar

tvidz

24.10.2011 09:25

Dodane przez tvidz w odpowiedzi na Panie Publicysto Łukaszu Ziaja,

może przeczyta Pan także artykuł Coryllusa http://niezalezna.pl/180…
Domyślny avatar

Gość

24.10.2011 05:50

Mlody czlowieku publicysto zapewne niedlugo w tym fachu ,trzeba umiec sluchac patrzec PIS bez J.Kaczynskiego nie moze istniec On jest lokomotywa i dobrze by bylo,zeby mu ktos od czasu do czasu zrobil podmiane ale jak narazie takich smialkow brak tylko media przeciwne nam wyborcom PIS a szczegolnie JK,ktory mowi polslowkami,ktore oni dobrze rozumieja tak zazrcie atakuja i zlowieszcza ale im sie nie uda.Niemniej jednak Jaroslaw potrzebuje oddechu, inni tez niech nadstawiaja klate skoro deklaruje,ze sa patriotami i walcza o Polske o jej dobrobyt i wolnosc,demokracje.
Domyślny avatar

Gość Andrzej

24.10.2011 08:28

Ale tylko pozornie. Analizy są bardzo cenne, ale we właściwym czasie. Obawiam się, że teraz można by użyć innego określenia: "rozbijactwo za cenę zaistnienia".
Domyślny avatar

edek45

24.10.2011 08:44

Niestety. Nasz Jarek popełnia stare błedy. Po co do dyskusji w TVN-ach Polsa-tach i TVP, wysyła swoich - często kiepskich - dyskutantów, których reszta uczestników przygniata kolanami do ziemi. W obecnej sytuacji należy taktycznie - odczekać, a nie dać się sprowadzać do roli dyskutanta z palikotyzmem.
Domyślny avatar

stanczykbłazen

24.10.2011 09:49

Nie sądzę . PO i SLD znów knują,{jak to wiele razy bywało},żeby PiS rozwalić od środka. Gdyby PiS się podzielił byłby łatwiejszy do odesłania w niebyt.
Domyślny avatar

RobertL

24.10.2011 11:54

Niech Ziobro dołączy do PJN
Domyślny avatar

terny

24.10.2011 12:35

Pisałem kiedyś "nie rozbijajmy tego co już istnieje, ale starajmy się jeszcze coś dobudować". Jestem za dopuszczeniem ludzi "świeżych" z nowymi pomysłami, "starzy" jak Ziobro, Kurski, Cymański i wielu innych mieli szansę i jakoś się nie przebili. Teraz chcieliby rządzić sami, ale PiS bez p. J.Kaczyńskiego to nie będzie już ten sam PiS i nie ten sam elektorat. Teraz po tych wyborach trzeba trochę spokoju, dać się "wyszumieć" i "porządzić" PO, a ludzie sami zaczną wołać Jarku wróć. I przede wszystkim praca na "dołach" drabiny PiS-u. Pamiętajmy, że Palikot czeka i każde niesnaski i głupie wywiady są mu na rękę.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Łukasz Ziaja
Nazwa bloga:
Z Zagłębia na świat
Zawód:
Publicysta
Miasto:
Zawiercie

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 16
Liczba wyświetleń: 50,180
Liczba komentarzy: 91

Ostatnie wpisy blogera

  • Sztandar SLD wyprowadzić
  • Polska partia obrony przed emerytami
  • Kto na czele SLD?

Moje ostatnie komentarze

  • "Polska lewica to także młodzi, ideowi ludzie, którzy zagubili się gdzieś w gąszczu popaprańców. Widzę jedną osobę, która mogłaby ich odnaleźć i przygarnąć pod swoje, ideologicznie lewicowe, skrzydła…
  • Boże… widzisz i nie grzmisz… To nie lewica jest odpowiedzialna za zbrodnie, a (w wielkim skrócie) komuniści, naziści i faszyści. Miałem przyjemność kilkakrotnie rozmawiać z Panem Ryszardem Bugajem,…
  • Niech Pan pracuje na kopalni, tylko niech ja nie musze Pana utrzymywać jak w wieku 40-paru lat przejdzie Pan na emeryturę i znowu zjedzie do kopalni pracując w prywatnej firmie, otrzymując i…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Ziobro liderem - kiedy?
  • Szansa Ziobro
  • Wywiad z B. Święczkowskim

Ostatnio komentowane

  • Łukasz Ziaja, "Polska lewica to także młodzi, ideowi ludzie, którzy zagubili się gdzieś w gąszczu popaprańców. Widzę jedną osobę, która mogłaby ich odnaleźć i przygarnąć pod swoje, ideologicznie lewicowe, skrzydła…
  • , Nidan czy pan Bugaj to lewica czy prawica ,zdecyduj się ,chyba za długo jesteś na ,, dyżurze ''chciałoby się żec .
  • , Synku poczytaj o historii lewicy o panu Bugaju też ,masz jeszcze czas na zawrócenie z tej drogi ,ale nie zrób tego za 30 lat ,bo być może nie będziesz mógł się golić patrząc na swoją twarz .Zawsze…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności