Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Bełkot z krzyżem w tle

Seaman, 13.10.2011
Większość Polaków nie chce Kościoła u władzy; zdjęcie krzyża to walka o świeckie państwo; przed Kościołem wszyscy klękają od prawa do lewa; w Sejmie załatwia się ustawy, to nie jest żadne miejsce kultu. Tych kilka pojęć pomieszanych w głowie niczym groch z kapustą ma być argumentami za usunięciem krzyża z sali sejmowej. Można na ten bełkot z łatwością i od niechcenia odpowiedzieć w równie groteskowej logice.

Przysłowiowy mały Kazio ocenia obecność krzyża w Sejmie, sądząc według siebie: - Gdybym był chrześcijaninem, nie jestem do końca pewien, czy chciałbym krzyża w sali sejmowej. A ja jestem chrześcijaninem i wiem na pewno i aż do końca, że chcę. Kto więc lepiej orientuje się, czego chcę ja, chrześcijanin? Mały Kazio, który gdyby był, to nie jest pewien czy by chciał? Czy ja, który jestem, chcę i żyję wśród chrześcijan?

Ale przechodzę od małego Kazia do spraw poważnych. Zdecydowana  większość Polaków deklaruje katolicyzm i śpiewa w niedzielę na Mszy Świętej: My chcemy Boga w książce, w szkole, w godzinach wytchnień, w pracy dniach. To jest pierwsza odpowiedź na obecność krzyża w sali sejmowej – taka jest wola większości. Nawet świecki do szpiku kości Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasbourgu przyznał, że krzyż w szkole publicznej nie narusza niczyjej wolności. Tym bardziej nie może naruszyć wolności dorosłych ludzi w parlamencie. Chyba że ktoś ma ich za bezwolnych pajaców.

Żyję dość długo w Polsce i nigdy nie spotkałem żadnego Polaka, który chciałby Kościoła u władzy. Spotkałem natomiast bardzo wielu moich rodaków wierzących i praktykujących, którzy się od takiej możliwości stanowczo odżegnują. Ba! Spotkałem również takich księży. Teza o krzyżu jako symbolu władzy Kościoła w państwie jest przeraźliwie fałszywa i służy wyłącznie do walki z narodem. Bo nasz naród wbrew stręczycielom świetlanej przyszłości spod znaku nihilisty z Biłgoraja nie zamierza rozstać się z religią i krzyżem.

Neutralność światopoglądową państwa gwarantuje i definiuje w Polsce konstytucja, a nie obecność krzyża w sali sejmowej. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym - mówi ustawa zasadnicza. W konstytucji nie ma nawet wzmianki o świeckości. Świeckość państwa spraktykowali Rosjanie w Związku Sowieckim i Niemcy w III Rzeszy. Nie daj Boże, żebyśmy powtarzali to ćwiczenie! Także my pod ich butem poznaliśmy morderczą siłę świeckości państwa. Ale jak ktoś koniecznie chce się przekonać na własnej skórze, niech jedzie do Korei Północnej, skansenu świeckiego państwa.

Czy można poważnie potraktować słowa, że skoro w Sejmie „załatwia się ustawy”, to nie ma miejsca na krzyż? Przecież należałoby zlikwidować wszystkie kapliczki przydrożne, bo drogi są do jeżdżenia. A krzyże wysoko w powietrzu na kościelnych wieżach - przecież powietrze jest do oddychania?! Krzyż w przestrzeni publicznej już dawno przestał być symbolem wyłącznie religijnym, tylko zła wola może tego nie dostrzec. Krzyż jest symbolem wartości ogólnoludzkich, odrzucenia przemocy, miłości bliźniego.

A w Polsce krzyż to jest także Polska. Czy to się komuś podoba, czy nie, pozycja Kościoła nie jest rezultatem wyłącznie dużej liczby wyznawców chrześcijaństwa. Jest mianowicie efektem szczególnych zasług w przeszłości, kiedy to Kościół w chwilach próby stawał po stronie narodu. A to nie jest i nie było zjawisko powszechne na świecie.

Stąd wynika szczególna ufność Polaków, która paradoksalnie nie przekłada się na ślepe posłuszeństwo wobec hierarchii kościelnej. Stwierdzenie, iż w naszym państwie „przed Kościołem wszyscy klękają od prawa do lewa”, jest po prostu prymitywne poza granice śmieszności. To lud polski ułożył piosenkę „Teraźniejsze świata żądze”, którą zanotował Kolberg, a w której tenże lud gorzko wypomina księdzu, iż modli się za pieniądze. Nie znam przykładu podobnie ostrego rozróżnienia pomiędzy sacrum a profanum, jakie ma miejsce właśnie w Polsce. Pomiędzy praktykowaniem wiary a nieufnością wobec hierarchii. Chyba żadna nacja nie rozdziela tak wyraźnie Kościoła jako Dzieła Bożego od kościoła jako zgromadzenia ludzi.

Krzyż nie narusza żadnej wolności. W Polsce zaś jest wręcz przeciwnie – usuwanie krzyży z miejsca publicznego narusza fundamenty demokracji. Katolicy stanowią bowiem większość w naszym wspaniałym, demokratycznym państwie prawa. I chcą mieć adekwatny wpływ. To norma w demokracji – przyjęcie woli większości w sprawach, które mniejszości nie szkodzą. A krzyż nie szkodzi nikomu. Demokracja, głupcze!

http://alexdisease.salon…
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6179
Domyślny avatar

ksena

13.10.2011 20:30

bo cokolwiek Kaczyński zrobi będzie źle i krzyk w mediach.Nie powinien mówić,ale i nie powinien milczeć.Niemile widziana będzie jakakolwiek jego aktywność w sprawie krzyża,ale równie ,,gorszące '' siedzenie cicho.Już teraz Palikot prowokuje na Onecie wytrzeszczając świńskie oczka i potrząsając mopem na glowie,że Kaczyński wywołał kolejna wojnę o krzyż.Jak tu dogodzić ?
Domyślny avatar

Lysy

13.10.2011 20:36

Dodane przez ksena w odpowiedzi na sytuacja dla PiS -u jest patowa

Poprostu nie przejmowac sie i marginalizowac swinskiego ryja, w zadnym wypadku z synem szmalcownika i bimbrownikiem nie podejmowac zadnych dyskusji, bo to nie jest partner do niczego... Chcialbym powiedziec ze to jest skandalista, ale obrazilbym prawdziwych skandalistow jak zelenski-Boy, Pola Negri czy Sztaudynger.
Seaman

Seaman

14.10.2011 11:55

Dodane przez Lysy w odpowiedzi na Poprostu nie przejmowac sie i

Taki z niego skandalista jak z Goebelsa stanu wojennego.
Domyślny avatar

Gość Jancio

13.10.2011 21:54

Dodane przez ksena w odpowiedzi na sytuacja dla PiS -u jest patowa

Wyniki wyborów pokazały jak długa jest droga do zmian w Polsce.Kiedy one nastapią zależy zarówno od PIS (JK,struktury) jak i od tych wszystkich którzy głosowali na tę partię. Czy wyborcza przegrana PIS zmienia poglądy jego zwolennika, czy dzisiaj myśli on inaczej o wartościach,które zdecydowały o jego wyborze 09.10.2011 ? Jeżeli tak żegnam. Jeżeli nie witam w grupie aktywnych PIS-owców po nie wygranych wyborach. Pora odrzucić narzekania na :tych ,którzy inaczej oddali swój głos,media,los itd. Czas zabrać się do rzetelnej roboty od zaraz. Minionego czasu nie zmienimy . Przyszłość Twoja i Kraju jest w twoich rękach.
Seaman

Seaman

14.10.2011 11:56

Dodane przez Gość Jancio w odpowiedzi na Wyniki wyborów pokazały jak

"Jeżeli nie witam w grupie aktywnych PIS-owców po nie wygranych wyborach. Pora odrzucić narzekania na :tych ,którzy inaczej oddali swój głos,media,los itd."
Witam w klubie.
Pozdrawiam:)
Seaman

Seaman

14.10.2011 11:59

Dodane przez ksena w odpowiedzi na sytuacja dla PiS -u jest patowa

Nie ma się co przejmować reakcjami lewactwa na wypowiedzi Kaczyńskiego. Cokolwiek powie albo nie powie, będzie krzyk wniebogłosy. Przecież to ćwiczymy od lat. Pozdrawiam
Domyślny avatar

Lysy

13.10.2011 20:33

'..Bo nasz naród wbrew stręczycielom świetlanej przyszłości spod znaku nihilisty z Biłgoraja nie zamierza rozstać się z religią i krzyżem...' Ja uwazam ze ostatnie wybory powinny byc kublem lodowatej wody na rozgrzany leb... Nie jestem juz tego taki pewien, widzac tluszcze chamow i zwyrodnialcow atakujacych zalobnikow pod Palacem Prezydenckim a ostatnio 'wybor' Palikmiota do Sejmu. Obym sie mylil. Najgorsze ze pustki po Chrzescijanstwie nie wypelni ateistyczno-humanistyczno-tolerastyczna utopia a dziki i barbarzynski iSSlam, wystarczy spojrzec na Zachod Europy a nawet do Rosji. Wyrzucanie Boga skonczy sie sprowadzeniem allaha
Domyślny avatar

Szamanka

13.10.2011 20:34

I tylko tyle: wiekszosc w tym kraju to katolicy. Ta wiekszosc placi podatki. Kraj zyje z podatkow wiekszosci! I ona ma prawo decydowac, nie sejm lub jakas skandalizujaca partia! Takiego mandatu nie dostali od wyborcow! Prymitywne spoleczenstwo , ktore samo naklada sobie smycz!
Seaman

Seaman

14.10.2011 12:02

Dodane przez Szamanka w odpowiedzi na Belkot dekadencji!

Nie wiem, czy bardziej prymitywne, czy bojaźliwe. Jest jakie jest, innego nie mamy. Być może jak dostaną w tyłek, zaczną mysleć. Pozdrawiam
Domyślny avatar

s.e.

13.10.2011 20:40

w/s jego ściągania, muszą odwrócić uwagę od spraw kluczowych dla państwa - już ponoć przekroczyliśmy 55% próg zadłużenia. Tak samo robiono w lipcu ub. roku z krzyżem na Krakowskim Przedmieściu
Domyślny avatar

Bardzostaryagent

13.10.2011 23:42

Dodane przez s.e. w odpowiedzi na oni krzyża nie ściągną, zależy im tylko na samym zamieszaniu

Masz rację, właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o PO-mieszanie i medialny bełkot, w rodzaju dzisiejszej HGW w szklanym okienku MO WSI24. Ale i ciekawostka: w TV DOMO PO-kazywano lubelski dom Palikmiota, krzyża tam nie widziałem, ale stała Menora...
Domyślny avatar

Bardzostaryagent

14.10.2011 02:43

Dodane przez Bardzostaryagent w odpowiedzi na Ciekawostka

Pro-Tusko-Palikmiotowe media cały dzien i noc zachłystują się sprawą krzyża. O kanclerzowej Merkel już jakoś słabiutko, temat się PO-woli PO-wyczerpywał, stąd prosty wniosek: czemu to służy? Kilku sprawom naraz: przykryciu oszustwa wyborczego, walącej się gos-PO-draki i permanentnemu odwracaniu uwagi od wciąż żywej i istotnej kwestii od-PO-wiedzialności za zamach smoleński! Może jeszcze czemuś...
Seaman

Seaman

14.10.2011 12:04

Dodane przez s.e. w odpowiedzi na oni krzyża nie ściągną, zależy im tylko na samym zamieszaniu

Oczywiście, że to ma przykryć klapę tuskowej postpolityki.
Domyślny avatar

badmoon58

13.10.2011 20:56

Kubeł to mało, przydałaby się cysterna. Chyba nie jestem odosobniony w twierdzeniu, że to afera, która ma na celu wyprowadzić z równowagi PIS i ośmieszyć! Zamiast siedzieć cicho, PIS leci w awanturę niczym ćma w ogień. I po co? A niechże Palikot domaga się usunięcia krzyża i robi to najgłośniej jak umie! Próba usunięcia krzyża będzie znakomitym testem na deklarowany katolicyzm Platformy Obywatelskiej.
Domyślny avatar

Gość Ela

14.10.2011 00:55

Dodane przez badmoon58 w odpowiedzi na Kubeł zimnej wody dla PIS-u!

Zimne kompresy (wode lepiej oszczedzac)na glowy pisowcow i cierpliwe przyczajenie sie. Czteroletnie rzady PO kosztowaly kazdego z nas (lacznie z niemowlakami) 150PLN/dziennie. Moze gdy ten "bilet wstepu" do tuskoraju zdrozeje wielokrotnie Rodactwo wlaczy myslenie? Ela.
Domyślny avatar

badmoon58

14.10.2011 01:02

Dodane przez Gość Ela w odpowiedzi na Zamiast cystern - komresy

Może nasi rodacy zaczną myśleć, może... Pozdrawiam, dobrej nocy.
Seaman

Seaman

14.10.2011 12:08

Dodane przez Gość Ela w odpowiedzi na Zamiast cystern - komresy

Włączą myślenie jak dostaną porządnie w tyłek.
Domyślny avatar

Gość Ela

14.10.2011 22:10

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Ela

!Exactamente! Szkoda tylko, ze takze Rodacy zaplaca za te "edukacje". I choc cena moze wydawac sie mniej wygorowana niz ta ktora zaplacili nasi dziadowie i ojcowie, to obawiam sie,ze efekt moze byc analogiczny do tego co juz przerabialismy w historii Ela. ps. Uwazam, ze lewacka "wojna z krzyzem (krzyzami)" jest jednym z etapow budowy Euroregionu Nadwislanskiego.
Seaman

Seaman

14.10.2011 12:07

Dodane przez badmoon58 w odpowiedzi na Kubeł zimnej wody dla PIS-u!

"Zamiast siedzieć cicho, PIS leci w awanturę niczym ćma w ogień"
No to dlaczego nie siedzisz cicho? Po co komentujesz?
Domyślny avatar

ivo Puławy

13.10.2011 21:18

Na Onecie już są artykuły "Kaczyński wywołał awanturę o krzyż" A ja mogę dodać jeszcze to: Zlikwidujmy wszystkie krzyże państwowe: 1-Krzyż Virtuti Militari 2-Order Orła Białego 3-Krzyż Grunwaldu 4-Order Odrodzenia Polski Wszystkie te i wiele innych, odznaczenia mają w swojej formie Krzyże. Jak likwidować to likwidować. W końcu mamy świeckie państwo. Paranoja! Tysiąc lat tradycji, a ten będzie likwidował.
Domyślny avatar

Dana

13.10.2011 22:02

poprawię tego marnego ciecia: w sejmie UCHWALA SIĘ (nie załatwia) ustawy-prawo-zasady, czyli ustawy obowiązujące wszystkich Polaków i regulujące zasady działania. Krzyż jest znakiem przypominającycm istnienie Boga i jego, Boga prawo=10 przykazań. I to o to chodzi! Ten bełkot wyrzucony w przestrzeń medialną ma skłócić społeczność w Polsce i nie dopuścić do pomyślenia, że stanowienie prawa w sejmie musi być oparte na 10 przykazanach, bo inaczej nie będzie prawem dla wolnych ludzi lecz narzuconym totalitaryzmem, nie będzie wprowadzało ładu społecznego lecz chaos, nie będzie sprawiedliwe lecz fałszywe. I to o to chodzi; o "nie kradnij" i wszystkie pozostałe zasady uczciwości. Pozdrawiam
Seaman

Seaman

14.10.2011 12:10

Dodane przez Dana w odpowiedzi na Ale tu o ważniejszą sprawę chodzi;

Jemu nie chodzi o sam krzyż, chodzi o Kościół i wiarę, czyli naród. Ta hołota dobrze wie, że narodu polskiego nie da się zmóc, jeśli nie zlikwiduje się Kościoła i religii.
Domyślny avatar

Dana

14.10.2011 13:15

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Dana

wyrzucając krzyż z Sejmu (nie o salę chodzi) uderzają w Kościół, aby pomniejszyć Jego znaczenie (zdezawuować również), a równocześnie wtłoczyć miernotom, że Kościół i 10 przykazań "rządzącym" nie są potrzebne-przeszkadzają przy "załatwianiu"(!!!) ustaw. Pozdrawiam
Domyślny avatar

Lila

13.10.2011 22:12

A czym może "zabłysnąc" Palikot, wniesie swinski ryj, pomacha plastikowym penisem, a teraz bohatersko zdejmie krzyż. Dlaczego nie zdejmował krzyża jak był posłem PO? Bo teraz będzie odważny Palikot, zły Kaczyński i dobra PO.
Seaman

Seaman

14.10.2011 12:11

Dodane przez Lila w odpowiedzi na A czym może "zabłysnąc"

Palikot będzie uprawiał to co zawsze -obsceniczny skandal.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,221
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności