Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Król Herod dobroczyńcą był dla sierot
Wysłane przez izabela w 26-11-2016 [07:25]
Pewna dziennikarka Gazety Wyborczej zapisała się podobno w szeregi Obozu Narodowo Radykalnego, a nawet przystąpiła do imitowanej, a więc świętokradczej dla katolika spowiedzi tylko po to żeby mieć materiał do tekstu pod tytułem: „ Jak wstąpiłam do ONR”. Nie wiem jak się ta dziennikarka nazywa, bo od lat nie biorę GW do ręki, a perypetie tej kobiety zupełnie mnie nie interesują. Znam tę historię niejako z drugiej ręki. Ciekawe jest jednak, że ONR wypadł podobno w jej relacji zupełnie interesująco. Robert Winnicki żartobliwie gratulował nawet kolegom dobrego PR i dopytywał ile za to ocieplenie wizerunku zapłacili.
Jak dotąd przeciętnego ćwierćinteligenta obowiązywała w kwestii ONR diagnoza Czesława Miłosza sformułowana w „Traktacie Poetyckim” i wielokrotnie zupełnie bezmyślnie powtarzana, przez osoby zapewne nawet nie znające tego utworu.
„Niech tutaj będzie wreszcie powiedziane:
Jest ONR--u spadkobiercą Partia.
A poza nimi nic nigdy nie było”
Słowa Miłosza dotyczące Gałczyńskiego łatwo było znając biografię Miłosza uogólnić i traktować jako jego swoiste credo.
Zmiana tonu przez GW jest zatem znacząca. Do ONR, a raczej do Dmowskiego usiłuje się ostatnio również rozpaczliwie przykleić Mateusz Kijowski, podobnie zresztą jak do rotmistrza Pileckiego. Takich spektakularnych odwróceń ( bo przecież nie nawróceń) będzie wkrótce więcej. Tak licznych jak „nawrócenia” komunistów na kapitalizm, liberalizm, demokrację, które obserwowaliśmy w latach osiemdziesiątych.
Przypomina mi się uroczy dowcip z czasów realnego socjalizmu. Jasio ułożył wierszyk: „ nasza biała kotka ma kociaków siedem, sześciu komunistów, bezpartyjny jeden”. Zachwycona nauczycielka postanawia zaprezentować Jasia wizytatorowi. Wywołany do tablicy Jasio recytuje: ”Nasza biała kotka ma kociaków siedem, sześciu bezpartyjnych, komunista jeden”. „Ależ Jasiu -protestuje pani- przecież było dokładnie na odwrót”. „ Bo one były ślepe, ale już przejrzały”- wyjaśnia Jasio.
Nasi komuniści przejrzeli dopiero po zmianie systemu. A raczej założyli, że równie dobry będzie każdy system w którym zachowają przywileje, traktując demokrację jako listek figowy powstającej oligarchii. Troska o skrzywdzonych i poniżonych zawsze była tylko ich programowym hasłem tyle samo wartym co wolność, braterstwo i równość w ich wydaniu.
Niektórzy z nas zasugerowani biblijną opowieścią o synu marnotrawnym cenili jednak bardziej odwróconych komunistów niż wiernych antykomunistów. Nie rozumieli, że w sprawach społecznych czy gospodarczych komuniści nigdy nie przestaną działać we właściwy sobie sposób, to znaczy rabować wszystkiego co im wpadnie w ręce. Chętnie natomiast napiszą własną wersję historii naszego kraju. Jak żywo przypomina ona osiągnięcia „nowej szkoły historycznej” Asnyka, zgodnie z którą:
„Wychodzi czysto na wierzch Targowicy patriotyzm...Gdyż Kościuszko to był wariat, co buntował proletariat!”. Historyk z tej szkoły: „Nie powstrzyma się w zapędzie, aż dowiedzie, że król Herod dobroczyńcą był dla sierot”.
Dokładnie taki sam sens ma choćby twierdzenie, że marzec 68 roku należy traktować jako pierwszy wolnościowy zryw Polaków. Marzec 68 był faktycznie(jak to sformułował na łamach Paryskiej Kultury w 1962 roku Witold Jedlicki) wewnętrzną rozgrywką komunistycznych gangów, rozprawą Chamów z Żydami, walką różnych frakcji w obrębie tej samej zbrodniczej formacji.
Przypominając bohaterstwo prawdziwych antykomunistów, naszych żołnierzy wyklętych, nie sposób zapominać kto do nich strzelał i kto ich torturował. Tymczasem dla żyjących jeszcze sprawców tych komunistycznych zbrodni i dla ich potomków żołnierze wykleci byli i pozostali bandytami, a oni sami są bohaterami, którym słusznie należą się zrabowane dobra choćby z tytułu tego, że raczyli się odwrócić ( bynajmniej nie nawrócić) i jak każdy przewerbowany agent służyć we własnym interesie innemu panu. W imieniu tych wszystkich, którym po sfingowanym procesie strzelano w tył czaszki, a ich ciała wrzucano do masowych grobów udzielono niestety komunistycznym bandytom bezwarunkowej absolucji, bez wyznania przez nich winy i bez pokuty. Teraz panosza się oni na uniwersytetach i organizują uliczne manifestacje. Wyobraźmy sobie, że w Niemczech członek SS prowadzi uniwersyteckie wykłady, a potomkowie nazistów organizują marsze protestacyjne. Niezależnie od tego ilu z tych nazistów uniknęło choćby symbolicznej kary i ilu skrycie przewerbowali Amerykanie, do końca życia musieli się oni ukrywać i nie mogli się jawnie – jak komuniści-szczycić swoimi zbrodniami. Ich dzieci też się wstydzą albo udają, że się wstydzą za rodziców.
W Polsce zabrakło po prostu antykomunistycznej Norymbergi, która przy wszystkich swoich wadach i niedoskonałościach procesowych rozstrzygnęła raz na zawszę sprawę nazizmu w warstwie aksjologicznej. Można obecnie wydawać w celach naukowych Mein Kampf Hitlera, w przestrzeni publicznej snują się jacyś pogrobowcy hitleryzmu, ale jeżeli zaczną sobie za dużo pozwalać, trafią po prostu do pudła. Choć niejeden hitlerowiec pod przybranym nazwiskiem dożył spokojnej starości w Argentynie i nie znaleziono dotąd wielu zrabowanych w Europie dzieł sztuki, coraz częściej potomkowie hitlerowców dobrowolnie oddają poszkodowanym ich dobra. Wyobraźmy sobie natomiast, że Niemcy zaczynają handlować roszczeniami do zrabowanych dzieł sztuki, że za grosze skupują te roszczenia od osób naprawdę poszkodowanych i do tego powtórnego rabunku sprowadza się cała restytucja mienia zrabowanego przez ich przestępczy reżim. A przecież dokładnie tak się dzieje w Polsce. Złodziejski proceder do którego sprowadzono reprywatyzację nieruchomości koresponduje z wystąpieniami postkomunistów w obronie demokracji rozumianej jako zbiór ich przywilejów. Tego co raz ukradliśmy nigdy nie oddamy mówią ich syte twarze.
Panoszenie się wdów i sierot po PRL nie tylko się nie kończy lecz nawet ostatnio się wzmaga. Dlatego musimy dbać o prawdę historyczną. Inaczej będziemy jak te ślepe kocięta Jasia.
Komentarze
26-11-2016 [08:16] - wielkopolskizdzichu | Link: 1." od lat nie biorę GW do
1." od lat nie biorę GW do ręki, cut.......cut Zmiana tonu przez GW jest zatem znacząca. "
To jak jest w końcu? Czyta Pani GW i na tej podstawie wyrokuje o czymś, czy nie czyta i co najwyżej spekuluje na jakiś temat nie mając o nim zielonego pojęcia?
2. Co do meritum ma Pani rację problem w tym, że Pani środowisko tz. lepszy sort zrobi komucha z każdego kto stanie Wam na przeszkodzie w przejmowaniu stanowisk, władzy, majątku.
Nawet na NB wystarczy mieć zdanie inne niż wyrażane przez tz. elity i mainstream by momentalnie zostać okrzykniętym ubekiem.
26-11-2016 [17:14] - izabela | Link: Zaufałam osobom
Zaufałam osobom relacjonującym to epokowe wydarzenie w innych mediach. Czy muszę zjeść śmierdzące jajko żeby się osobiście przekonać o jego jakości? The proof of the pudding is in the eating? Tak to było? Ale to nie moja szkoła filozoficzna.
26-11-2016 [17:26] - wielkopolskizdzichu | Link: Spora część wielbicieli
Spora część wielbicieli publicystyki Lisa i Michnika wychodzi z tego samego założenia co Pani.
26-11-2016 [08:54] - Marek1taki | Link: Czyżby nawiązywała Pani do
Czyżby nawiązywała Pani do ostatniej wizyty licznych członków rządu w Izraelu, o której to wizycie wiemy tylko, że była kraksa i nic poza tym?
26-11-2016 [17:20] - Jabe | Link: Poprzednia władza wracała z
Poprzednia władza wracała z Berlina z wytarciami na kolanach, ale nie spodziewam się, żeby tym razem było podobnie.
26-11-2016 [18:52] - izabela | Link: Też wolałabym znać ustalenia
Też wolałabym znać ustalenia tej wizyty, a nie szczegóły kraksy.
27-11-2016 [02:40] - lala | Link: oj, no przecież to władza
oj, no przecież to władza kochana , PIS wspaniały, pan myśli, że bez zgody i wiedzy politbiura i głównego genseka ta wizyta by w ogóle miała miejsce?
26-11-2016 [12:07] - mada | Link: sami piszecie żeby się potem
sami piszecie żeby się potem na to pisanie powoływać - znam was jak zły szeląg!
26-11-2016 [12:32] - mada | Link: to jest odpowiedź dla
to jest odpowiedź dla komentarza "wielkopolsizdzichu" - nie dla artykułu
26-11-2016 [12:46] - wielkopolskizdzichu | Link: A coś bliżej? Czyli niejaka
A coś bliżej? Czyli niejaka borycka posądzająca co drugiego komentatora o konszachty z szechterem, ubeckie pochodzenie etc to ukryta opcja niemiecka. Taki bolszewik udający mohera?
26-11-2016 [16:08] - Anna Borycka | Link: Dziuniek, wystarczy aby
Dziuniek, wystarczy aby POgłowie tutaj nie łgało i nie tworzyło "faktów" obrabiających tyłek przyzwoitych ludzi. To są właśnie te ubeckie i GWniane metody. Chcesz przykładu? Proszę bardzo:
Najpierw jeden z was tworzy fałszywy profil prof. Pawłowicz na Twitterze. Następnie latacie po forach i się na te bzdety powołujecie jak tutejszy drrr w swoich szkalujących notkach. Ty dziuniek należysz do adoratorów takich oszczerców. Wstydu nie macie, więc nie zapytam jak się czujesz.
A teraz jedziesz ad personam lub się żalisz jak "pompadury" wszelakie, bo argumentów w dowolnej dyskusji nie masz. Ty jak tutejszy drr, próbujesz tworzyć te "fakty i argumenty". A z czymś takim się nie dyskutuje - tylko daje się z liścia.
26-11-2016 [17:06] - wielkopolskizdzichu | Link: Czyż borycka samym swym
Czyż borycka samym swym przykładem nie potwierdza mojej diagnozy. Albo się legenduje swoją zaciekłością w doszukiwaniu się wszędzie spisków, albo jest faktycznie niespełna rozumu pojawiając się w tej dyskusji w dodatku odgrażając się, dawaniem z liścia. To niby ma być ten lepszy sort, który ma zastąpić poprzedni zły. boryckie mają decydować o prawie do dobrego imienia, boryckie będą określać swym węchem komu emeryturę zabrać.
26-11-2016 [18:29] - Anna Borycka | Link: Dziuniek, ja do obozu władzy
Dziuniek, ja do obozu władzy nie należę - zapomniało ci się? Co mnie wcale nie dziwi, bo jak ci napisałam wcześniej, ty jak tutejszy drrr, próbujesz tworzyć "fakty" żeby w odpowiedzi uzasadnić swoje kłamstwa.
A ja pojawiam się wszędzie tam, kiedy taki zakłamany leming jak ty, próbuje się ślizgać na przyzwoitych ludziach. Podałam ci wyżej przykład ubecko-GWnianych metod jakie stosujesz nie tylko ty - i co w odpowiedzi? No właśnie to potwierdziłeś w 100% sugerując kim to nie jestem. Przecież wiesz jakie reprezentuję ugrupowanie - jesteś tu dosyć długo. No chyba że jak jeden tutejszy dziadzina, masz już ostrą starczą demencję czy "Alzheimera"?
Nie każdy, kto wali z liścia zakłamane i skodzone POgłowie musi być zwolennikiem PiS - i wyłącznie leming nie potrafi tego pojąć.
26-11-2016 [19:06] - wielkopolskizdzichu | Link: "Przecież wiesz jakie
"Przecież wiesz jakie reprezentuję ugrupowanie"
NSDAP/AO?
27-11-2016 [11:48] - Anna Borycka | Link: Dziuniek znów zaczynasz? Nie
Dziuniek znów zaczynasz? Nie drażnij rekina, bo znów Admin da ci kopa za takie teksty.
Widzę Dziuniek że pamięć ci wraca. Już sobie przypomniałeś jak tu wyzywałeś od faszystów wszystkich Narodowców i Pisowców po spaleniu ruskiej budki? Jak się okazało, to budka i tęcza została spalona przez twoich kolesiów od Sienkiewicza.
No i co, miałam rację co do tych ubecko-GWnianych metod jakie stosujecie?
27-11-2016 [12:17] - wielkopolskizdzichu | Link: "Już sobie przypomniałeś jak
"Już sobie przypomniałeś jak tu wyzywałeś od faszystów wszystkich Narodowców i Pisowców po spaleniu ruskiej budki?"
Nie przypominam sobie bo nic takiego nie pisałem. Krótko mówiąc łżesz jak bura suka.
27-11-2016 [13:13] - Anna Borycka | Link: Ale ja pamiętam jak mnie
Ale ja pamiętam jak mnie wyzywałeś od faszystek, i tylko czekałam jak znów zaczniesz od NSDAP. Od pewnego czasu robię sobie zrzuty wypowiedzi łże kundli, bo po czasie zmieniają notki, udają demencję i się wypierają swojej hańby.
27-11-2016 [14:04] - wielkopolskizdzichu | Link: "Ale ja pamiętam jak mnie
"Ale ja pamiętam jak mnie wyzywałeś od faszystek" Być może, jeśli na to zasłużyłaś. Przy czym nie jesteś - wbrew twojemu pojęciu - " wszyscy Pisowcy i Narodowcy". Nie oskarżam o faszyzm, ani o lewactwo gremialnie.
26-11-2016 [15:05] - lala | Link: rozumiem, że łącząc wypowiedź
rozumiem, że łącząc wypowiedź o ONR z rozliczeniami PRL - wzywa Pani m.in. do przyjrzenia się
jak wielką karierę zrobił i się z komunistami dogadał np. Bolesław Piasecki?? czy inni tzw. ONR-owcy przedwojenni)...
tyz piknie
co do Dmowskiego - też myślę, że pan od KOD postapił idiotycznie chcąc czcić pamięć
kogoś, kogo dzieje są co najmniej dwuznacznym dziedzictwem (prorosyjskość, nacjonalizm, antysemityzm itd.)
26-11-2016 [18:49] - izabela | Link: Piasecki z komunistami,
Piasecki z komunistami, komuniści z KODem, KOD z ONR. To się chyba nazywa porozumienie ponad podziałami. Przy pełnej misce.
27-11-2016 [02:37] - lala | Link: no, chyba nie zrozumiałam aż
no, chyba nie zrozumiałam aż tak wyrafinowanego komentarza,
a wszak zadałam pytanie proste...
26-11-2016 [17:21] - Jabe | Link: Nic tak kociakom oczu nie
Nic tak kociakom oczu nie otwiera, jak perspektywa pieniędzy i władzy.
27-11-2016 [13:27] - wielkopolskizdzichu | Link: "Dokładnie taki sam sens ma
"Dokładnie taki sam sens ma choćby twierdzenie, że marzec 68 roku należy traktować jako pierwszy wolnościowy zryw Polaków."
Możliwe, że lokalny patriotyzm wychodzi ze mnie, ale w Wielkopolsce nauczano, że pierwszym zrywem był Poznański Czerwiec 56.
27-11-2016 [21:15] - izabela | Link: Zgadzam się z Panem.
Zgadzam się z Panem.