Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Pytanie Pospieszalskiego

Seaman, 19.09.2011
Czy na zakończonym dopiero co Europejskim Kongresie Kultury we Wrocławiu miałby szansę być pokazany polski film „Generał Nil”? Przypomnę, że film opowiada historię generała Augusta Emila Fieldorfa, zastępcy komendanta głównego AK, dowódcę Kedywu i organizacji niepodległościowej NIE. Fieldorf poniósł śmierć w rezultacie mordu sądowego inspirowanego i dokonanego przez zjednoczone siły ubecji, stalinowskiej prokuratury i równie stalinowskiego sądu w 1953 roku w Warszawie.

Natomiast w ubiegłym tygodniu w Gdyni byłem świadkiem dyskusji panelowej na festiwalu filmowym „Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci”, podczas której ze strony Jana Pospieszalskiego padło właśnie takie pytanie – czy był w ogóle możliwy pokaz obrazu o generale Nilu na tamtym kongresie we Wrocławiu? Żeby odpowiedzieć, trzeba koniecznie zapoznać się z postacią Zygmunta Baumana, który na owym Kongresie Kultury wygłaszał wykład otwierający i w ogóle był tam przedstawiany jako coś w rodzaju demiurga, męża opatrznościowego i główny wkład Polski do europejskiej kultury.

Otóż Zygmunt Bauman, dzisiaj socjolog, profesor, rektor, laureat medalu za zasługi dla kultury przyznanego mu przez ministra Zdrojewskiego, nie zawsze działał w kulturze. Jako młode chłopię rozpoczął bowiem służbę w wojskach KBW i gromił właśnie żołnierzy wyklętych, a potem został agentem Informacji Wojskowej. Co to była za organizacja, pewnie każdy wie, ale dla pewności podam tekst uchwały polskiego parlamentu dotyczącej właśnie tej instytucji.

Uchwała z dnia 16 listopada 1994 roku: „Sejm Rzeczpospolitej Polskiej stwierdza, że struktury Urzędu Bezpieczeństwa, Informacji Wojskowej, prokuratury wojskowej i sądownictwa wojskowego, które w latach 1944-1956 były przeznaczone do zwalczania organizacji i osób działających na rzecz suwerenności i niepodległości Polski, są odpowiedzialne za cierpienia i śmierć wielu tysięcy obywateli Polski. Sejm potępia zbrodniczą działalność tych instytucji”.

Zatem mamy do czynienia z członkiem zbrodniczej, antypolskiej organizacji zależnej od sowieckiego okupanta, którego obecny polski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego(tak!) honoruje medalem za zasługi dla kultury. A chodzi o Zygmunta Baumana, agenta Informacji Wojskowej, która obok UB wyróżniła się najbardziej w mordowaniu ludzi podziemia niepodległościowego w Polsce lat 1944 -1957. Właśnie w czasie służby Zygmunta Baumana w wojskowej bezpiece został aresztowany i stracony generał Fieldorf. Szczególne rozumienie dziedzictwa narodowego przez obecny rząd Donalda Tuska zasługuje na osobne upamiętnienie, ale to inna opowieść i na inną okazję.

Oczywiście, ktoś może powiedzieć, iż funkcjonariusz zbrodniczej organizacji niekoniecznie winien jest zbrodni; że rozpiętość możliwych postaw sięga od tchórzliwego stalinowskiego pachołka do zdeklarowanego zbrodniarza. Te wątpliwości co do intencji rozwiał jednak w 2007 roku sam Bauman, który w wywiadzie dla brytyjskiego Guardiana przyrównał walkę z niepodległościowym podziemiem w ówczesnej Polsce do współczesnej walki z terroryzmem.

“When I hadn`t even started my life(...) become a member of the internal army - the force charged with suppressing terrorism inside the country – the equivalent of that fashionable phrase now, the war against terrorism”.

W tym kontekście odpowiedź na pytanie Pospieszalskiego jest dość oczywista – film o terroryście Fieldorfie-Nilu nie mógł być wyświetlony w czasie imprezy, na której pierwsze skrzypce gra antyterrorysta Bauman.

Z niemal dokładną analogią mamy do czynienia w przypadku Wojciecha Jaruzelskiego, który został zwerbowany na antyterrorystę do stalinowskiej Informacji Wojskowej w 1946 roku i występował tam pod pseudonimem „Wolski”. I on podobnie jak Bauman jest dzisiaj fetowany przez te same (dokładnie te same!) środowiska; uhonorowany stanowiskiem prezydenta w wolnej Polsce; mianowany polskim patriotą. Prezydent Bronisław Komorowski także nie mógł się obejść bez jego doświadczenia oraz wiedzy i zaprosił go do Rady Bezpieczeństwa Narodowego.

Często słyszy się zarzuty wobec Platformy Obywatelskiej, że zarzuciła politykę historyczną, której tak patriotyczny wymiar nadał śp. prezydent Lech Kaczyński. Pomijając już oczywisty fakt, że brak polityki historycznej też jest rodzajem polityki, to nieprawda, że partia obywatelska takowej nie prowadzi.

Były sowiecki namiestnik doradza prezydentowi Komorowskiemu w Radzie Bezpieczeństwa Narodowego. Były funkcjonariusz zbrodniczej wojskowej bezpieki czołową osobistością na kongresie pod auspicjami rządu premiera Tuska. To jest polityka historyczna Platformy Obywatelskiej.

http://www.guardian.co.u…

http://www.rp.pl/artykul…

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6996
Domyślny avatar

Andrzej W.

19.09.2011 20:49

Tak. To jest polityka historyczna Rosji sowieckiej. Niejaki bauman powinien zostać powieszony. Za morderstwa i zdradę.Dla poczucia moralności przyszłych pokoleń. Dla pamięci Augusta Fieldorfa "Nila". Żeby właściwe znaczenie pojęć zostało przywrócone. Ale mamy władze, które moralności przyszłych pokoleń nie chcą. Ta moralność im zawadza. Nie da się rządzić moralnymi samemu będąc agentem lub zwykłym oszustem, czy złodziejem. I to, że ktoś taki, jak niejaki bauman w ogóle jest słuchany, świadczy o tym, jak "państwo komorowskiego zdało egzamin". I jakie jest to państwo. Pozdrawiam.
Seaman

Seaman

19.09.2011 21:03

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na Seaman

Zgadza się - państwo Tuska prowadzi sowiecką politykę historyczną. Dzięki za dobre słowo.
Pozdrawiam
Domyślny avatar

kajtek

20.09.2011 11:35

Dodane przez Seaman w odpowiedzi na Andrzej W.

świadomie i z premedytacją ,oni chcą takiej Polski.Wczoraj na yutube słuchałam jak rozmontować państwo.Ogarnęło mnie przerażenie po wysłuchaniu.Oni to zrobili z moja Ojczyzną, wyprali ludziom mózgi.Powinniśmy wdrożyć"Projekt Madaskar""Kto nie wie co to jest niech wybije (iskry Projekt Madaskar}Reszta pod sąd w Norymberdze.
Domyślny avatar

Andrzej W.

19.09.2011 20:53

I jeszcze zapomniałem podziękowania dodać za tekst poprzedni. Tak, to trzeba wszystko przypominać. Serdecznie dziękuję.
Domyślny avatar

Szamanka

19.09.2011 21:39

A oni, podobno tez Polacy, nie chca dac nam odpowiedzi. Po faszystowskiej zbrodni II Wojny Swiatowej na Polsce i Jej narodzie, pozwolilismy sobie narzucic komunistyczny rezim.Z jego zbrodniami nie mniejszego wymiaru, niz te, ktore popelnili nacjonalsocjalisci. Ale komnistyczny rezim dokonal jeszcze innej pacyfikacji: wielu uczonych, artystow, filozofow, pisarzy zeszlo z drog wyznaczonych przez Platona, Kanta, oni zachwycili sie pseudonaukami Marksa, Lenina i zdradzili siebie, swa dusze i dume.Nie ominela ta zdrada i licznych duchownych.Oduczali narod polskosci. Po 1989 ponownie wzmogl sie proces odzwyczajania Polakow od patriotyzmu i suwerennosci - wskazano nam droge "powrotu" do Europy! A PO nazwala suwerennosc "nacjonalnym egoizmem"! Tusk i Sikorski wezwali narody UE do porzucenia tych egoizmow! I to unia ma o nas i za nas myslec i decydowac! Czy nie wpisuja sie w tak podla, antypolska polityke historyczna wrodzy Polsce funkcjonariusze "nowego ladu": Bauman, Tusk, Komorowski,Jaruzelski, Kwasniewski, wiecznie wczorajszymi metodami demontujacy Polske dzis?
Seaman

Seaman

20.09.2011 08:54

Dodane przez Szamanka w odpowiedzi na My, Polacy, stawiamy pytania,

Bauman, Tusk, Komorowski,Jaruzelski - to jest dobre zestawienie i adekwatne. Właściwie mówi samo za siebie, nie trzeba komentować. Pozdrawiam
Domyślny avatar

Siwy

19.09.2011 22:40

Ilu polskich patriotów zostało zamordowanych z powodu jego morderczej działalności i ilu ludzi przez jego zbrodniczą działalność cierpiało ?
Seaman

Seaman

20.09.2011 08:55

Dodane przez Siwy w odpowiedzi na Pytam Z.Baumana

On sobie takich pytań nie zadaje, skoro twierdzi, że walczył z terroryzmem. Pozdrawiam
Domyślny avatar

s.e.

19.09.2011 23:46

żołnierze AK ponoć mówili, że woleli się dostać w ręce gestapo niż 'rodaków' z IW, szkolonych przez legendarną Smiersz ...
Seaman

Seaman

20.09.2011 08:57

Dodane przez s.e. w odpowiedzi na Informacja Wojskowa ...

Zapewne, wpaść wtedy w łapy fanatyków w rodzaju ówczesnego komunistycznego neofity Jaruzelaskiego było gorzej niż w ręce starych towarzyszy, bo on się musiał dopiero zasłużyć nowym panom...
Domyślny avatar

Syrena

19.09.2011 23:57

Swietny tekst. I jakze symptomatyczny. Skandal,hanba? to juz po prostu brak slow. To ze ow osobnik Bauman zrobil jakas tam kariere na Zachodzie, zawdziecza swojej wiadomej proweniencji i micie meczennika, na ktory dali sie nabrac mniej lub bardziej pozyteczni idioci. Ale to ze zamiast ministera sprawiedliwosci zadajacego ekstradycji zbrodniarza, mamy ministra niby-kultury zapraszajacego go do kraju i dekorujacego medalem, to juz jakas paranoja. Swoja droga, gdzie nasze sluzby dyplomatyczne, gdzie sprostowania z ambasady, noty oburzenia, ktore powinny byly sie posypac po owym wywiadzie? Dla kontrastu wyobrazmy sobie wywiad z dzielnym bojownikiem z antyterrorystycznych oddzialow SS walczacym z podstepnym terrorem Warszawskiego getta... I to jakze typowe, choc tutaj dyskretne usprawiedliwianie sie "zanim jeszcze zaczalem moje /dorosle/ zycie" czyli szczeniecy epizod, niemalze dziecinada. Skad my to znamy? Ach, to przeciez braciszek Michnika byl zaledwie 24-letnim petakiem, gdy skazywal na smierc "terrorystow". Opoznieni w rozwoju czy co?
Seaman

Seaman

20.09.2011 09:02

Dodane przez Syrena w odpowiedzi na Tow.Bauman wiecznie zywy...

W żadnym wypadku, wcale nie opóźnieni. Oni po prostu nie potrafią żyć bez pana. Taka sama jest PLatforma, te wszystkie Zdrojewskie tylko patrzą, kto rozdaje konfitury i skąd wiatr wieje. Z tej samej gliny - jak napisała Szamanka: w jednym szeregu Bauman, Tusk, Komorowski, Jaruzelski.
Domyślny avatar

leszek hapunik

20.09.2011 09:21

w ocenie historii na zasadzie aby wilk był syty i owca cała. Nie mogą być bohaterami jednocześnie Żołnierze Wyklęci i ubecy, płk Kukliński i jaruzelski. Trzeba wybrać. Ja już dawno wybrałem. Moimi bohaterami jest i Łupaszka i Kukliński. Ci z drugiej strony to zdrajcy nie tylko z powodu samych "zasług" , ale nawet za samą przynależnośc do struktur zniewalania Narodu.
Domyślny avatar

stanko

20.09.2011 11:26

Dodane przez leszek hapunik w odpowiedzi na nie da się postępować

Dla mnie "największakami" z Polaków są: O.Maksymilian Colbe , Jan Paweł II, płk. Kukliński
Domyślny avatar

Gość Andrzej

20.09.2011 09:41

Zgodnie z filozofią guru Baumana my wszyscy tutaj jesteśmy terrorystami. A ściślej cyber-terrorystami, czyli jak ulał pasujemy do "ducha" nowej ustawy o stanie wyjątkowym. Czy zdajecie sobie sprawę z tego? Nie-rząd tak właśnie to rozumie i dlatego przeforsował nową ustawę i dlatego w roli "autorytetu" postawił p. Baumana. Czy ja dobrze rozumiem, czy mylę się zasadniczo?
Seaman

Seaman

20.09.2011 12:54

Dodane przez Gość Andrzej w odpowiedzi na Jak się macie terroryści?

Zasadniczo dobrze rozumiesz - wszyscy jesteśmy terrorystami oprócz Baumana et consortes z Platformy Obywatelskiej:)
Domyślny avatar

cogito

20.09.2011 15:33

Dodane przez Gość Andrzej w odpowiedzi na Jak się macie terroryści?

Ja się mam świetnie w roli terrorysty. Mam drzwi marki D. ( nie podam dalej nazwy bo posadzą o kryptoreklamę), której nie lubią antyterroryści, bo je muszą wysadzać. Zresztą jest nas tylu drani i nienawistników jątrzących oraz wrogów jedynie słusznego systemu miłości, że ich braknie gdzieś nad ranem z tymi łomami. Poza tym pociesza mnie myśl, że jak do nas o 6 nad ranem będą chcieli zawitać, to muszą wstać wcześniej niż my. Pozdrawiam C.
Domyślny avatar

hera

20.09.2011 15:10

A chodzi o to, ze cos moze wyniknac tylko z dyskursu, ale nic nie wyniknie, bo w Polsce od 250 lat z okladem dyskursu byc nie moze! Dyskurs publiczny jest mozliwy tylko tam, gdzie nie ma walki o zycie! Moze byc tam, gdzie mozna sie dobrotliwie spierac o barwe serwetek na stole Jego Dostojnosci albo o dlugosc krowich cycek, zeby pasowaly do dojarki automatycznej made in Poland. Ale my nie mozemy dyskutowac, bo caly czas nie wiemy, czy przezyjemy! Wiec jaka dyskusja?! Czy mamy byc suwerenni, czy tylko bliska zagranica?! Czy mamy afirmowac cos takiego wstydliwego jak Wspolnota Polska(nasze Panstwo), czy wstydzic sie i dawac dupy na kazdym europejskim skrzyzowaniu?! Przeciez to nie sa tematy do dyskusji, tylko do wojny swiatowej, o bellum civili nie wspominajac, a co podobno jeszcze straszniejsze! Jaka dyskusja???!!! Scyzoryki ostrzyc Panie i Panowie!!!!
Seaman

Seaman

21.09.2011 13:59

Dodane przez hera w odpowiedzi na Przesrane

Piszesz, że to nie dyskusja, lecz wojna. Jednak od dawna przecież wiadomo - ze słynnego skądinąd  Radia Erewań - można tak zaciekle walczyć o pokój, że kamień na kamieniu nie zostanie. Pozdrawiam serdecznie:)
Domyślny avatar

cogito

20.09.2011 15:40

Najwyraźniej system się domyka. I są albo tak pewni swego, że już nie muszą nawet udawać, albo chcą jeszcze ostatnim rzutem na taśmę się nachapać. Ja ciągle nie mogę jakoś uwierzyć, że rządzący 40 milionowym narodem mogą być powiedzmy "intelektualnie sprawni inaczej". Pozostaje zatem wersja pełnej premedytacji w działaniu. A naród po robocie na jakieś durne czastuszki. No to kto ma pytać o sprawy zasadnicze? Wychodzi na to , ze terroryści z Tobą Seamanie i Pospieszalskim na czele. Pozdrawiam C.
Seaman

Seaman

21.09.2011 14:03

Dodane przez cogito w odpowiedzi na Wróg ludu.

To by się nawet zgadzało - wszystkim terrorystom zawsze chodzi o sprawy zasadnicze, a nawet fundamentalne. Ale od razu narzuca się pytanie - o co w takim razie chodzi antyterrorystom?! Pozdrawiam w niepewności:)
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,219
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności