Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Drugiej turze wyborów – Nie!

Robert Kościelny, 25.11.2014
Codziennie wbija się nam do głów, że PiS wyniki wyborów samorządowych uznaje za „całkowicie niewiarygodne”. Codziennie też przekonuje nas, abyśmy poszli na II turę głosować na kandydatów wyłonionych podczas tych „całkowicie niewiarygodnych” wyborów. Oczywiście z faktu, że ktoś przeszedł przez sito niewiarygodnej selekcji, nie wynika, że sam jest niewiarygodny.  Bo z rzeczy niewiarygodnych wynikać może dosłownie wszystko: zarówno prawda, jak fałsz. Zarówno niecodzienny cud (np. nad urną) jak i poczciwa, codzienna rzeczywistość. Kandydat, który przeszedł do drugiej tury to może być chłop na schwał lub babeczka cudowna, jak też menelik albo zołza.
Udział w II turze wyborów będzie zatem aktem wiary, nie obywatelskiego obowiązku. Uważam, że nie jest dobrze, gdy polityka zamiast do umysłu przemawia do serca. Nie myślę tu o sytuacji, w której przemawia się do uczuć, po to, aby wzmocnić treść racjonalnego przekazu. Nie myślę też o sytuacjach tragicznych, czyli takich w których na widok nacierającego ze wszystkich stron wroga krzyczy się: sursum corda! Bo oczywiście w takich sytuacjach to już nie człowiek walczy, walczy jego serce. I do niego się też należy odwołać.
Mówi się, że fałszerstwa wyborcze jakie notujemy w kraju od kilku lat to testowanie społeczeństwa przez władze – na ile nam ludzie pozwolą, ile wytrzymają, jak bardzo trzeba się z nim liczyć, jeśli w ogóle. Zrozumiałe przeto dlaczego Bul, aktor Kowalewski i cały obóz rządowy wraz ze stronnictwami sojuszniczymi nawołują do brania udziału w dalszej części farsy.
Nie wiem jakie intencje przyświecają PiS-owi. Być może takie same (obstawiałbym właśnie to: jak ślepo nam posłuszny  jest nasz elektorat), być może inne.
Wiem natomiast jedno: jest nas 38 milionów. Trzydzieści osiem milionów głów i serc. To nasz największy skarb narodowy. Nie Kaczyński ze swą kamarylą i doradcami, którym nogi wyrastają z III RP i będą o nią walczyć w taki czy inny sposób. Nie Korwin-Mikke czy Ruch Narodowy. Za dużo w nich Ruska, a na jakie „elity” rządzące pozwala Putin widzimy od lat: jak nie kapuś, to pijaczek, jak nie pijaczek do żałosna, do bulu, pierdoła. O innych nie wspominam, bo niby – po co?
Niepójście na wybory to będzie nasza niezgoda i upór, to będzie nasze pierwsze, solidarne – „walcie się” powiedziane całej tej zadowolonej z siebie „elicie” dwudziestopięciolecia. Tym twarzom, które widzimy od pokolenia. Twarzom, a właściwie maskom. Zobaczycie Państwo jak zaczną spadać, a właściwie już widzicie. A i ja pisałem o niektórych na naszeblogi.pl.
To będzie pierwszy krok na drodze (trudnej i niebezpiecznej) ku wyłonieniu zupełnie nowych ludzi, prawdziwych elit: z fabryk, z biur, kółek różańcowych, klubów kibica, klubów bezrobotnych. Nawet z klubów Anonimowego Alkoholika. Bo każdy, kto chce przekroczyć siebie, nie dla forsy, nie dla braw, tylko dla osiągnięcia  celu, jakim jest godność, honor i przyzwoitość już jest zaczynem nowej Polski.
Oczywiście nie policzymy się ilu nas jest, bo jak słusznie pisał red. Józef Darski, jeśli będzie niska frekwencja wyborcza to zostanie podkręcona przez mężów zaufania systemu. Ale nie musimy tego robić. Już się zliczyliśmy: w czasie I „Solidarności”, podczas papieskich pielgrzymek ( na krakowskich Błoniach było milion ludzi!). A ostatnio podczas narodowych egzekwii za dusze Pary Prezydenckiej. To naprawdę wystarczy!
 
Kto głosuje ten chce żywić sitwy – hop, hop, hop!
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9256
Sir Winston

Sir Winston

25.11.2014 11:43

Nie zgadzam się. Skoro nie pojawiliśmy się na Placu Trzech Krzyży w liczbie miliona od razu, to bojkot teraz ma ograniczony sens. Jestem - akurat w Warszawie - za masowym oddaniem głosów na Sasina przy maksymalnej frekwencji.

"Walcie się" to możemy powiedzieć nieco później i dużo konkretniej. Takie sofciarskie protesty można sobie darować. Protesty wyborcze natomiast należy składać również masowo, każdy wyborca ma do tego prawo. Nie chodzi przy tym o uzyskanie orzeczenia o nieważności wyborów, bo to się będzie zdarzało sporadycznie. W końcu sądy stoją na straży TEGO państwa, a więc - opresyjnego aparatu okupacyjnego. Liczba protestów powinna być przytłaczająca, bo nawet odrzucone, w dużej liczbie będą miały swoją wymowę.

Gdyby 2. tura była równie bezczelnym oszustwem jak pierwsza, a prawdopodobieństwo tego oceniam jako spore, wówczas możemy rozmawiać o kolejnych "wyborach", tych prezydencko-rezydenckich, ich bojkocie czy spotkaniu na ulicy. Jeśli się chciało protestować przeciw przewałowi w obecnych, trzeba było już to zrobić. W Nowy Rok będzie za późno, 13 grudnia będzie za późno, nawet dziś jest za późno. Chyba że JUŻ mielibyśmy zaplanowaną demonstrację ogólnopolską i setki tysięcy ludzi na niej.

Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 13:20

Dodane przez Sir Winston w odpowiedzi na Nie zgadzam się. Skoro nie

Chylę czoło przed Pańską wiarą sir Winston. Pozwoli Pan jednak, milordzie, że nadal pozostanę niewierzącym.
Pański wierny sługa
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.11.2014 11:43

Tak mówiła pierwsza Gronkiewicz Waltz ;-)
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 13:18

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Tak mówiła pierwsza

Nie jestem z Warszawy, więc nie wiem o co chodzi z tą "pierwszą Gronkiewicz-Waltz". Domyślam sie tylko, że były kolejne.
Z wyrazami szacunku
Domyślny avatar

Studentka

25.11.2014 12:19

Jak Panu nie wstyd wypisywać podobne bzdury.Nie iść na wybory, oddać walkowerem i potwierdzić tym prawdziwość pierwszej tury.Gdzie tu logika! Absolutnie iść głosować i stanąć na głowie, żeby namówić do głosowania jak największą liczbę znajomych. Prezentuje Pan pobudki Jasia,który nie będzie jadł na złość mamie.
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 13:17

Dodane przez Studentka w odpowiedzi na Jak Panu nie wstyd wypisywać

Szanowna Pani,
Proszę raz jeszcze przeczytać tekst.
O walkowerze nie ma mowy w sytuacji, gdy nie było gry fair.
Pozdr.
wandaherbert

wandaherbert

25.11.2014 14:22

Dodane przez Studentka w odpowiedzi na Jak Panu nie wstyd wypisywać

popieram Pani apel ,a ci ,co namawiają by nie iścć, to już się calkowicie zdemaskowali .Przeciez to jasne ,wszystkie ręce do dzieła-taki był rozkaz .Sk...iele
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 14:46

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na popieram Pani apel ,a ci ,co

Panie Wando,
Czy to ładnie wchodzić do czyjegoś domu [wszak jest Pan w moim blok(g)u] i ubliżać gospodarzowi od ostatnich. I co na to Wanda Herbert by powiedziała?
Pozdr.
wandaherbert

wandaherbert

25.11.2014 17:02

Dodane przez Robert Kościelny w odpowiedzi na Panie Wando, Czy to ładnie

Chyba pański blog jest ogolnie dostepny ,ja używalem w tym "ublizaniu" liczby mnogiej.Osobiscie do Pana ,tego zarzutu nie kieruję,ale do tych co wykonują rozkazy"wierchuszki",a zdania nie zmienię.Dużo tu uaktywnilo sie "doradcow PiSci" przed wyborami do EP ,już ich ,tu nie ma -wykonali swoja robotę i paszli won.
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 18:24

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na Chyba pański blog jest

Ogólnie dostepny nie znaczy publiczny :), więc liczmy się ze słowami.
Nie oznacza to, w żadnej mierze, że chcę Pana wyprosić. Broń Panie Boże!
Pozdrawiam serdecznie
Domyślny avatar

Boguslaw

26.11.2014 09:08

Dodane przez Robert Kościelny w odpowiedzi na Panie Wando, Czy to ładnie

No to pan płacze tak samo jak ten "ortodoksyjny becwal". Jak się pan wystawia na widok publiczny to proszę nie narzekać na klientów. PS- myślę że temu z Krakowa pojawiła się konkurencja. Wróżę panu wielką tu przyszłość , tu jest "cieplutko" dla takich . Pan tego z Krakowa rozłoży na łopatki , przewiduje ...
Domyślny avatar

Jean Bart

25.11.2014 19:16

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na popieram Pani apel ,a ci ,co

wiesz nie sadze ze Koscielny robi to na rozkaz! srednio inteligentny czytelnik,jego tekstow zauwazy ze Koscielny ma jakis kompleks, ma jakis uraz. ktos go skrzywdzil i tu postanowil sie mscic! nudzi sie i "realizuje" swoja "zemste" ! po prostu biedny, godny wspolczucia czlowiek! zaczyna wierzyc sam w te bzdury ktore wypisuje ! a to juz jest powazna choroba! jeszcze krok a bedzie uwazal ze jest Napoleonem!
Andrzej W.

Andrzej Wolak

25.11.2014 12:39

Jeżeli nie iść to organizować majdan. Tylko wtedy miałoby to sens. Inaczej oddaje się wszystko sqrwysynom. Widzę jednak różnicę jakościową między bandytami z układu, a impotentnymi politykami PIS. Wolę tych drugich, bo oni jednak jeszcze rokują.. Spektakularne nawrócenia bandytów zdarzają się niezmiernie rzadko.
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 13:15

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na Jeżeli nie iść to organizować

Szanowny Panie,
To nie są impotenci, to cwaniuchy, które doskonale wiedzą z której strony chleb posmarowany.
Kłaniam się
Domyślny avatar

StachMaWielkieOczy

25.11.2014 12:48

Jak widzę te czerwone lica (zawsze na posterunku) to nie potrafie się zdecydowac czy zalinkowac w dedykacji http://naszeblogi.pl/510… czy może raczej http://naszeblogi.pl/510… Oba teksty w końcu dobre "Niepójście na wybory to będzie nasza niezgoda i upór" A może Pan tak zaprotestuje i przestanie wklejać te bzdury? No chyba że - Nie chcem ale muszem
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 13:13

Dodane przez StachMaWielkieOczy w odpowiedzi na Jak widzę te czerwone lica

Oj Stachu, Stachu, bo sie pogniewamy, i rzeczywiście przestanę "wklejać".  Gdzie będziesz wylewać żółć? I co z terapią zalecaną przez specjalistę?
O'k żartowałem. Bez opawy, nadal będę "wkleiać". Więc i terapię można będzie kontynuować.
A z tym "czeronym licem" to fakt. Zdjęcie robił kolega szwagra. Do niego te pretensje proszę kierować.
Pozdrawiam, czekam na dalsze uwagi.
Pod linki nie zaglądałem, bo ostatni czytam tylko to co sam napisałem:)
Lektor

Lektor

25.11.2014 14:34

Robert nie gniewaj się, ale nie zgadzam się z twoim zdaniem. Piszesz: „jest nas 38 milionów. Trzydzieści osiem milionów głów i serc. To nasz największy skarb narodowy“ Otóż nie zaliczam Komoruska, Tuska, Kopacz, Millera, Palikota, Żakowskiego czy wielu innych tym podobnych do największego skarbu narodowego. Według mnie to wielkie obciążenie dla narodu polskiego. Piszesz: Nie Kaczyński ze swą kamarylą i doradcami,...”, „Nie Korwin-Mikke czy Ruch Narodowy...”, „O innych nie wspominam, bo niby – po co?” No to kto według ciebie ??? Bądzmy realistami, a nie marzycielami. Piszesz, że „Niepójście na wybory to będzie nasza niezgoda i upór,...” Robert, oni tylko na to czekają !!! No lepszego prezentu nie daliby+my im nigdy. My musimy wszystko zrobić aby iść na drugą turę wyborów, i my musimy wszystko zrobić by w przyszłym roku zebrać przynajmniej 50% zwolenników PiS na wybory prezydenckie, i przynajmniej 40% na wybory parlamentarne. Dopiero wtedy możemy odsunąć tą szajkę od władzy.
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 15:57

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Robert nie gniewaj się, ale

Więcej wiary w Polaków. Gdy wybuch Sierpień '80 też nie było przywódców. Zaleźli się w ciągu kilku dni i zupełnie nieźle sobie radzili. Jeśli na takim Pomorzu Zachodnim, obszarze ludzi wykorzenionych, spędzonych tu z różnych części karju, bez elit, zwłaszcza humanistycznych (zresztą tak jest do dziś, ale to już inna sprawa), znaleźli się magazynierzy, spawacze, ślusarze, paru techników i inżynierów, którzy, nie mając żadnych doświadczeń, potrafili zorganizaować straj, utrzymać żelazną dyscyplinę, a nade wszystko zaraz po podpisaniu porozumień, z marszu, organizować struktury - to chyba o czymś świadczy.
Po za tym, przestałem wierzyć w to, że Pan premier Kaczyński otoczony dworakami będzie w stanie zbudować Wolną Polskę, z Leszkiem Millerem pod rękę w dodatku. To do czego namawiam, jest namową do gestu człowieka wolnego, który ma dość tego, pardąsik, rzeźbienia w gie. I czekania co wymyśli jeden czy drugi doradca Kaczyńskiego i co Pan Brudziński, albo ten z grzywką co robi za szefa KP PiS nam oznajmi.
I jest jeszcze jedna sprawa. Sprawa smaku, Tak smaku który każe wyjść skrzywić się wycedzić szyderstwo, za tych "Miśków", Kornatowskich, Kaczmarków. A teraz Hofmanów, Kamińskich, "Aniołków Prezesa" itp.
A o reszcie pisałem.
Pozdrawiam serdecznie
contessa

contessa

25.11.2014 16:20

Tylko sąd stanowić może o powtórce wyborów, a sąd cóż... wniesione wnioski o fałszowaniu wyborów rozpoznawać będzie w grudniu, w styczniu itd. do ad mortem defecatum  i choćby z tego powodu głosowanie w II turze jest jak najbardziej uzasadnione i wręcz obowiązkowe! I obowiązkowo na PiS! 
Oczywiście protesty, pikiety, demonstracje i inne formy nieposłuszeństwa obywatelskiego są również obowiązkowe.
Dobrze by było żeby 13 grudnia podobny protest odbył się również w innych miastach Polski - nie wszyscy mogą być w Warszawie i właściwie nie ma potrzeby bo Warszawa ma wystarczające zasoby własne by protest był bardzo liczny. I niekoniecznie trzeba oglądać się na PiS żeby go zorganizował w innych miejscach, od tego jesteśmy również my obywatele. Polonia w Nowym Yorku* protestowała przeciw fałszerstwom wyborczym, a spytałby kto - co Polonii do wyborów samorządowych, przecież w nich nie głosuje. A jednak protestowała bo o POLSKE idzie sprawa.
Pozdrawiam.
PS. Od tego żeby w PiS-ie był porządek... też jesteśmy my obywatele. To tak na marginesie. Tyle, że nie chce nam się robić coś do skutku.
* http://wpolityce.pl/poli…
Domyślny avatar

Jean Bart

25.11.2014 18:33

zrobimy tak jak piszesz drogi panie ....nie pojdziemy glosowac !powiemy im :-walcie sie! i wybierzemy nowych! czyli co?....zamienil stryjek patyczek na kijek? wiec po co bic piane? glupi tekst bo brak tu logiki!
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 18:59

Dodane przez Jean Bart w odpowiedzi na zrobimy tak jak piszesz drogi

Szanowny Panie,
Stryjek niczego nie będzie zamieniał.
Żeby jeszcze w tym pokoleniu mozna było osiągnąć cel o jaki walczyli Żołnierze Wyklęci, czyli Wolną Polskę, trzeba odnaleźć w sobie poczucie własnej wartości. Nie zrobimy tego zataczając się od ściany do ściany w rytm "bębnów i piszczałek" orkiestry coraz bardziej, według mnie, podejrzanych grajków.
Pozdr.
Domyślny avatar

Boguslaw

25.11.2014 19:31

www.youtube.com/watch?v=… A poza tym ... człowieku to co piszesz to jest to co oni chcą byśmy zrobili. Bez urazy ale to jakiś kociokwik. Odsłuchaj ten link może coś zrozumiesz. PS- a tak na marginesie zastanawiam się komu NB służą.
Robert Kościelny

Robert Kościelny

25.11.2014 19:47

Dodane przez Boguslaw w odpowiedzi na www.youtube.com/watch?v=lL8wa

Wprost przeciwnie - Gajowy jest pierwszym stręczycielem II tury wyborów! A Pan prezes tuż za nim.
Jak to komu służą NB - ruskim serwerom.
Proponuję pewien eksperyment. Niech Pan Bogusław zamknie oczka i przez chwilę wyobrazi sobie, że w III RP, której zresztą już nie ma, może pojawić się taki fenomen, jak medium, które nie służy, tylko umożliwia wolnym obywatelom wymianę opinii.  Więc jeśli komuś służy to obywatelom.
Trudne co? Ale niech Pan Bogusłąw spróbuje. No raz, dwa, trzy.... i zamykamy oczka i myslimy!
Domyślny avatar

Boguslaw

25.11.2014 21:29

Dodane przez Robert Kościelny w odpowiedzi na Wprost przeciwnie - Gajowy

No właśnie P.Robercie przekonał mnie Pan . Z myśleniem coś nie tak u Pana. Skoro Pan myśli ze my nie myślimy. Coraz trudniej będzie ... zapewniam Pana.
Marek1taki

Anonymous

25.11.2014 22:22

@autor Zgadzam się, że albo przyjmujemy wyniki I tury za legalne albo nie. Jeżeli uznajemy za legalne to udział i walka o wygraną jest zrozumiała. Jeżeli zostały sfałszowane to próba odegrania się nie jest prawdopodobna, za to dostarcza argumentu, że władza pochodzi z wyboru. Tymczasem wybierają ci, którzy liczą głosy aż do skutku. W uczciwie przeprowadzonych wyborach nie ma potrzeby liczenia głosów przez tydzień. Nad czym tu dywagować. Argumenty, że książeczka z kartami nie jest kartą do głosowania są słuszne i dowodzą, że miała miejsce również deformacja wyników drogą ustawy, która pozostaje w ten sposób w sprzeczności z aktem wyższej rangi, czyli konstytucją i zawartą w niej intencją, co jednak nie zmienia faktu manipulowania liczeniem głosów. W IIgiej turze będzie inaczej? Czy tak samo tylko jeszcze bardziej? Celem nie mogą być lokalne interesy działaczy partyjnych, a nawet interes miast i gmin, w sytuacji gdy rozpada się już nie państwo polskie tylko jego atrapa. Celem nie są nawet przyszłoroczne wybory, zwłaszcza w sytuacji gdy ich uczciwość nie jest prawdopodobna. Celem musi być całkowita zmiana państwa.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Robert Kościelny
Nazwa bloga:
Moje boje
Zawód:
Zawiedziony
Miasto:
Szczecin

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 65
Liczba wyświetleń: 376,864
Liczba komentarzy: 543

Ostatnie wpisy blogera

  • Długie pożegnanie.
  • I to by było na tyle…
  • Nie zmieniać Kaczyńskiego, niech się sam zmieni!

Moje ostatnie komentarze

  • Szanowny Panie, Ma Pan, niestety, rację. Zresztą, nie pisze Pan rzeczy nowych. O degrengoladzie na uczelniach, o patologiach systemu akademickiego mówi się od lat - vide, chociażby Pan dr Wieczorek…
  • "czy mam dawać przykłady woj. po woj. nazwisko po nazwisku". Tak, właśnie tego się od Pana oraz działaczy Ruchu Kontroli Władzy oczekuje. Przede wszystkim informacji: "po nazwisku" o cwaniuchach z…
  • Nazwiska, Szanowny Panie, nazwiska, tych którzy blokują i cwaniakują w PiSie, bo takimi ogólnikami to nic Pan nie zmieni. Chyba, że o to Panu chodzi - robić dym, żeby ludzie nie dostrzegli że para…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Dlaczego PiS przegra wybory?
  • Szczecin znów niemiecki!
  • Obłuda posła Ryszarda Terleckiego

Ostatnio komentowane

  • blada_kaska, Najlepszego.
  • Józef Darski, Blogi nie są likwidowane czy zamykane tylko przechodzą do archiwum, gdzie są dostępne. Powrócić i pisać, o ile autor nie został zablokowany, a to zdarza się w wyjątkowych sytuacjach, można w każdej…
  • , Bede Pana czytal tez w nowym miejscu. To dobrze miec wglad w troche inne spojrzenie . W zasadzie zgadzalem sie z Panem , no tak w 90 procentach , ale pisal pan ... OK. Wszystkiego najlepszego , na…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności