Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Czego nowego o III RP dowiedziałam się przez 4 dni?
Wysłane przez elig w 24-11-2014 [21:12]
Chodzi tu o cztery dni, które minęły od okupacji siedziby PKW w dniu 20.11.2014 - w proteście przeciw fałszerstwom wyborczym. Brałam w niej udział, choć to żadna moja zasługa, gdyż stało się tak przypadkiem. Wzbogaciło to jednak moją wiedzę o funkcjonowaniu III RP.
Po pierwsze, przekonałam się, że prezydent Komorowski nie jest tylko "strażnikiem żyrandola", a jego wpływy są o wiele większe, niż na ogół się sądzi. Pisałam już o tym dość szcżegółowo w jednej z moich poprzednich notek /TUTAJ/, przypomnę więc teraz tylko pokrótce, iż:
Poseł Wipler podczas wiecu przed PKW powiedział, iż zachęcał przedstawicieli partii obecnych w Sejmie do uczestnictwa w proteście, ci jednak odmówili, bojąc się utraty subwencji partyjnych z budżetu. Sprawdziłam to i okazało się, iż PKW przyjmuje sprawozdania finansowe poszczególnych partii, a odrzucenie przez nią sprawozdania może skutkować utratą subwencji na trzy lata. Co to ma wspólnego z Komorowskim?
Ano, PKW składa sie z 9 sędziów, 3 wskazanych przez Prezesa TK, trzech przez Prezesa SN i trzech - przez Prezesa NSA. Prezesów owych powołuje Prezydent RP, czyli Komorowski. To daje mu wpływ zarówno na władzę sądowniczą, jak i na ustawodawczą /poprzez PKW/.
PKW urzęduje zresztą w budynku należacym do Kancelarii Prezydenta RP. Podczas rozprawy sądowej w sprawie okupowania PKW, świadek Konrad Kornatowski zeznał:
"Świadek Konrad Komornicki zeznał m.in., że polecenia o wydawniu komunikatów nakazujących opuszczenie przez protestujących sali PKW w ubiegły czwartek wydawał szef Kancelarii Prezydenta RP- Jacek Michałowski. Nikt z PKW nie wydawał mu poleceń, gdyż to nikt z PKW nie jest jego przełożonym. Jego przełożonym jest Szef Kancelarii Prezydenta." /TUTAJ/.
Przy okazji dowiedziałam się równiez ciekawych rzeczy o pracy policji. Okazało sie, że nie działa ona na polecenie swych dowódców, lecz szefa Kancelarii Prezydenta. Ten ostatni nie mógł, jak sądzę, wydawać tego rodzaju poleceń bez wiedzy i zgody prezydenta Komorowskiego. Co wiecej, również prokuratura nie jest do niczego potrzebna. Sprawę do sądu zgłosiła sama policja. W linkowanej wyżej relacji czytamy:
"Na sali rozpraw nie ma prokuratora. Miejsce przeznaczone dla niego pozostaje puste.
Dziś rano bloger UPARTY zamieścił bardzo ciekawy komentarz do mojej notki "Klęski III RP" /TUTAJ/. Zawarł w nim świetną analizę obecnej sytuacji politycznej. Przytoczę obszerne fragmenty:
" Ich problem jest jeszcze innej natury.
UPARTY, pon., 24/11/2014 - 08:21
Otóż rzeczywiście sam fakt istnienia PiS`u jest dla nich śmiertelnym zagrożeniem. Ponieważ wszystkie sprawy w państwie są nawzajem powiązane i załatwienie jednych jest bazą do załatwienia następnych, więc jeśli z powodu obawy przed wzrostem popularności PiS`u nie można jej załatwić w 100%, bo było by to zbyt brutalne dla jakieś grupy społecznej albo zbyt nikczemne to wtedy załatwią się problem w, powiedzmy dla przykładu, 80%. W rezultacie po załatwieniu trzech kolejnych spraw w ten sposób baza do załatwienia 4-tej wynosi tylko tylko ok. 52% bazy uzyskanej gdyby wszystko wykonywano w 100%. Czyli możliwości sprawowania władzy w ten sposób spadają bardzo szybko.
To był moim zdaniem powód, że przez pierwszą kadencję Tusk nie robił nic. Oczywiście bezruch układu był uzasadniany lenistwem Tuska, ale to uzasadnienie było oczywiście nieprawdziwe, bo sam premier nie musi nic robić, by układ sam żył własnym życiem. Układ zamarł czekając na samounicestwienie PiS`u głownie pod wpływem propagandy. Gdy okazało się, że propaganda jest nieskuteczna doszło do zamachu smoleńskiego w celu likwidacji PiS, bo dłużej w bezruchu trwać się nie dawało.
Ostatnią linią obrony układu jest system wyborczy. (...) Więc zrobiono wynik jak widać. Myślę, że jest to propozycja kompromisowa. Macie dzień zwycięstwa, ale nie władzę. Tu okazuje się, że PiS wcale nie chodzi o prestiż tylko o ... politykę, o władzę. Oczywiście mają jeszcze możliwości by tej władzy bronić. Być może ich pomysłem było zastąpienie PO PSL`em. Stąd tak rewelacyjny ich wynik. Okazuje się jednak, że pomysł chyba nie chwycił. (...) Stąd ich wściekłość na Milera, że spotkał się z Kaczyńskim i przerwał jego izolację polityczną, a tym samym uniemożliwił uwzględnienie SLD jako koalicjanta PSL w nowej architekturze politycznej.".
Na zakończenie chciałabym jeszcze zwrócić uwagę na ważny tekst "Fasada runęła" Józefa Darskiego w Naszych Blogach /TUTAJ/. Ukazał się on również w GPC /sygnowany przez Jerzego Targalskiego/.
:
Komentarze
24-11-2014 [21:19] - Magdalena | Link: "prezydent Komorowski nie
"prezydent Komorowski nie jest tylko "strażnikiem żyrandola" a jakże, jest następcą Jaruzelskiego.
24-11-2014 [21:52] - elig | Link: To prawda. Ewa Stankiewicz
To prawda. Ewa Stankiewicz przestrzegała przed nim.
24-11-2014 [21:46] - Józef Darski | Link: Rzecz w tym, że SLD to stara
Rzecz w tym, że SLD to stara agentura, już Moskwie niepotrzebna bo zużyta, dlatego została rzucona na pożarcie i zastąpiona przez nowy model. Taki stan rzeczy przewidywałem już kilka lat temu bo wydawał mi się logiczny. Wtedy jednak potępiałem ewentualny sojusz w przyszłości, bo nie sądziłem, że SLD się odważy zbuntować. Teraz sytuacja jest inna.Rzuceni na śmietnik buntują się, więc pojawia się możliwość sojuszu taktycznego i wykorzystania ich buntu do osłabienia układu. Dlatego spotkanie z Millerem jest bardzo słuszne. Nie rozumieją go dogmatycy z naszej strony, którzy nie mają pojęcia o polityce i walce.
24-11-2014 [21:51] - elig | Link: Zgadzam się z tym. UPARTY
Zgadzam się z tym. UPARTY zreszta też.
24-11-2014 [22:09] - Andrzej W. | Link: Pan też czegoś nie rozumie.
Pan też czegoś nie rozumie. Mianowicie, iż jest Ktoś tam wyżej, Kto obserwuje. W polityce, jak w życiu musi być dbałość o pryncypia. I dlatego spotkanie z Millerem jest posunięciem fatalnym. Tak samo, jak nazywanie Oleksego "człowiekiem polskiej lewicy", "Gierka polskim patriotą", oraz przyjmowanie kuriera z moskiewskimi pieniędzmi zaraz po objęciu funkcji Premiera.
A najlepszym przykładem zaangażowanie kaczmarka i kornatowskiego.
Wystarczy dowodów ?
24-11-2014 [23:14] - Józef Darski | Link: Nie należy mylić kapitulacji
Nie należy mylić kapitulacji ideowej ze spotkaniem z Millerem To dwie sprawy jakościowo różne. Nazywanie Gierka i Oleksego w ten sposób to kłamstwo i błąd, spotkanie z Millerem to udane posunięcie taktyczne osłabiające przeciwnika, chyba że chce Pan być zwycięzcą moralnym na śmietniku.
24-11-2014 [23:43] - Andrzej W. | Link: Taktyka bez zachowania
Taktyka bez zachowania pryncypiów jest tylko na krótka metę. PIS właśnie dlatego nie wygrywa, bo kluczy w odmętach taktyki bez moralności.
Teraz trzeba jasno powiedzieć Polakom, iż wybory zostały sfałszowane, a b. komorowski wzywa do łamania prawa poprzez akceptację fałszywki, domagać się jego ustąpienia i "kuć żelazo póki gorące", a nie stykać się z millerem. PIS powinien zaakcentować swoją jedyną opozycyjność, bo miller dostał słaby wynik i jest niewiarygodny.
Pozwolę sobie pozostać przy własnym zdaniu.
Pozdrawiam Pana.
24-11-2014 [23:27] - emilian58 | Link: Pryncypia to posmaruj smalcem
Pryncypia to posmaruj smalcem i zjedz!W polityce to trzeba skutecznym być!A w obecnej sytuacji naszego kraju to jest TU i TERAZ najważniejsze!Skuteczność w dążeniu do celu!Czego PiS mocno bardzo życzę!I mam nadzieję że ten cel to DOBRO dla naszego kraju i że tak już pozostanie.
24-11-2014 [23:59] - Andrzej W. | Link: Nie rozumiemy się, choć
Nie rozumiemy się, choć wydaje się, iż chodzi nam o to samo. Ja tu od kilku dni piszę, iż PIS powinien podjąć działania skuteczne, a w moim przekonaniu to jest zorganizowanie Polaków do masowych protestów i domagania się usunięcia komorowskiego z urzędu, bo de facto wzywa on do złamania prawa.
Działań skutecznych nie należy mylić z działaniem oszukańczym, czyli ze spotykaniem się z przedstawicielem partii, która powinna być zdelegalizowana.
W tym sensie pryncypia, a Twoje pryncypia zjedz sobie sam ze smalcem. I najlepiej z czosnkiem.
To zdelegalizować tych komuchów, a potem zetesel czy nie ? To jest pytanie zerojedynkowe.
25-11-2014 [02:12] - emilian58 | Link: A co do zdelegalizowania to
A co do zdelegalizowania to jedno nie przeszkadza drugiemu.Polityka POprostu!Tym czosnkiem ....co to miało być?
25-11-2014 [00:27] - Andrzej W. | Link: Ja nie jadam pryncypiów, ja
Ja nie jadam pryncypiów, ja je stosuję w życiu.
A Panu wobec tego życzę smacznego.
25-11-2014 [10:48] - Jozio z Londynu | Link: K.I.Gałczyński "GDY WIEJE
K.I.Gałczyński
"GDY WIEJE WIATR HISTORII,
LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM
ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST
TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM."
24-11-2014 [22:19] - realista do szp... | Link: Popełnia Pani "lekkie"
Popełnia Pani "lekkie" nadużycie....
Mianowicie, proponuje sprawdzić, tak krok po kroku...sztuka po sztuce... od kiedy poszczególni członkowie PKW są na swoich stanowiskach.
Może okazać się dziwnym i niepopularnym, iż obecny Prezydent za bardzo w tych nominacjach palców nie maczał... A nad poprzednikami spuszczę zasłonę milczenia...
25-11-2014 [00:55] - Jozio z Londynu | Link: Prokuratura umorzyła
Prokuratura umorzyła postępowania ws. Magdaleny Żuraw, która oferowała whisky temu, kto spali "Tęczę" z Placu Zbawiciela w Warszawie. Umorzona została także sprawa dot. podejrzenia pochwalania przez o. Tadeusza Rydzyka zniszczenia tej instalacji. - Prokuratura wykazała się zdrowym rozsądkiem - komentuje Magdalena Żuraw.
Magdalena Żuraw została przesłuchana w sprawie. Śledczy uznali, że wzywanie i przesłuchiwanie redemptorysty, o. Tadeusza Rydzyka, nie jest potrzebne.Sprawa zaczęła się niepozornie, bo od krótkiego wpisu na Twitterze. - Stawiam najlepszą szkocką whisky każdemu, kto podpali komunistyczną tęczę na placu Zbawiciela! W dyskusjach Magdalena Żuraw dodawała, że "trzeba dokończyć dzieło zniszczenia". A także, że walka z tęczą to "nie jest to walka ze sztucznymi kwiatkami, tylko symbolem zboczenia i degeneracji".Śledczy wszczęli dochodzenie po wpłynięciu zawiadomień, ale zdążyli już je zakończyć. Tak w odniesieniu do Magdaleny Żuraw jak i o. Tadeusza Rydzyka. Na swoim profilu na Facebooku Magdalena Żuraw nazywa swoje wezwanie publicystyczną prowokacją.
25-11-2014 [10:37] - Jozio z Londynu | Link: Czy w Polsce kiedyś będzie
Czy w Polsce kiedyś będzie normalnie?
Tutaj można fałszować wybory,niszczyć opozycję,sterować przez media opinią publiczną,kraść,kłamać.
Takie czasy coś mi przypominają,czasy komuny niestety !
Nazywanie podpaleniem Polski próby wyjaśnienia niezgodności w wyborach ewidentnie o tym świadczy
25-11-2014 [10:58] - NASZ_HENRY | Link: "Tusk nie robił nic" - wprost
"Tusk nie robił nic" - wprost przeciwnie - Tusk robił wszystko co do ekonoma należało ;-)