Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Polska na skraju wojny domowej?
Wysłane przez Marcin Tomala w 18-11-2014 [19:46]
Gigantyczny skandal związany z liczeniem głosów w wyborach samorządowych perfekcyjnie symbolizuje to, co rządzące elity zrobiły z polskim państwem w ostatnich latach. Trudno nazwać to nieudolnością czy brakiem odpowiedzialności - to regularny szwindel, który ma na celu po raz kolejny sprawdzić, jak daleko zaszły otępienie i bierność polskiego społeczeństwa.
Dlaczego piszę, że po raz kolejny? Granice zachowania zostały ustalone w 2010 roku, przy okazji tragedii smoleńskiej. Nie tylko moralne - o czym wybitnie świadczy pełna pychy postawa obecnej pani premier Kopacz czy bezczelne deptanie pamięci i godności ofiar tamtych wydarzeń. Przede wszystkim, choć zabrzmi to cynicznie - władza dostała wyraźną odpowiedź na pytanie jak daleko można posunąć się w jawnym lekceważeniu interesów państwa na rzecz własnej kieszeni (partii) i korzyści obcych krajów. Zaufanie osobie pokroju wrogiemu dziś całemu zachodniemu światu Putinowi - trudno o lepsze zobrazowanie, czym jest zdrada stanu.
Dochodzi do tego prosty aspekt techniczny - do zaocznego wyjaśniania tragedii smoleńskiej wyznaczono osoby (komisja Laska), których kwalifikacje prezentuje dziś Polska Komisja Wyborcza. Niesprawiedliwa ocena? Nie sądzę, jak bowiem można od kogoś, kto wyznaczyć ludzi do prostego dodawania nie potrafi - wymagać stworzenia grupy ludzi zdolnej do szeroko zakrojonej analizy multidyscyplinarnej?
Zakładanie scenariusza nieudolności jest zresztą w przypadku wyborów samorządowych naszą ostatnią nadzieją - w którą osobiście wierzyć przestaję. Za dużo tego wszystkiego w ostatnich latach, a skala idiotyzmu (ten kod to chyba żart?) wręcz porażająca.
Państwo polskie przestaje na naszych oczach istnieć chociażby teoretycznie. To już nie tylko afery finansowe, korupcja, nepotyzm, hipokryzja władzy. Media dbające wyłącznie o interesy mocodawców - Żakowski, który potępia madrycką aferę PiS-u dwa dni później zmienia front (bo się okazało, w kogo to całe sprawdzanie delegacji może naprawdę uderzyć) i mówi z uśmiechem o tym, że podróże kształcą. Znamienne.
Na czele tego wszystkiego dobry prezydent Komorowski, dewaluujący wartość polskości (ordery dawane cwaniakom, lizusom, kłamcom, łapówkarzom), osobiście powiązany z nieprawidłowościami systemu wyborczego czy matactwami rządzącej sitwy.
Gdy do równania dodamy służbę medyczną, system emerytalny i nieubłaganą demografię - tak wyraźne cuda na urną, jakie fundują nam rządzący (w połączeniu z nowymi sondażami, wg których konkurencję miażdży PO, a PSL wygrywające podobno wybory ma 8% głosów), w "normalnym" (szanującym się) kraju, byłyby iskrą do poważnych zamieszek i konfliktu na skalę zbrojną.
To już nie tylko mistyfikacja i kryzys państwa - z przerażeniem zaczynam odkrywać, że faktycznie poważna awantura (delikatnie rzecz nazywając), wydaje się być jedyną szansą na odnowę naszej zepsutej, pogrążonej w upadku ojczyzny. W każdym innym (demokratycznym) scenariuszu - rządzący po prostu robią sobie ze zmęczonych, biernych obywateli - regularne jaja. Pobudka?
Zapraszam do śledzenia: https://twitter.com/MarcinTomala
Komentarze
18-11-2014 [20:06] - emilian58 | Link: No cóż, więcej ludzi wyszło
No cóż, więcej ludzi wyszło na ulicę w obronie internetu niż w obronie Ojczyzny!Okazuje się że z Polakami można teraz wszystko zrobić.Każde chamstwo,każdy szwindel przechodzi tak gładko i bez szemrania że aż nierealnie!Czy w literaturze jest większy absurd czy był ktoś w stanie wymyślić takie "cudo"?Czy Franz Kafka już przestał rechotać (okazaliśmy się lepsi!) z NAS?
18-11-2014 [20:56] - Lektor | Link: No właśnie - obronili
No właśnie - obronili internet a teraz siedzą na du..ach przed ekranami komputerów i mają wszystko w nosie.
18-11-2014 [20:56] - mada | Link: Motłoch, z nienawiści do
Motłoch, z nienawiści do Kaczorów przełknie wszystko.
18-11-2014 [21:13] - Zolmar | Link: Mnie to nie
Mnie to nie dziwi.
Inwigilacja inwigilacją, ale wtedy się zaangażowali w protest bo bił bezpośrednio w ich interesy osobiste (nie czarujmy się, np. piractwo, filmy i muzyka za darmo). Teraz im to wisi chociaż sytuacja z wyborami dotyczy ich jeszcze bardziej osobiście.
18-11-2014 [21:16] - Marcin Tomala | Link: Kafka to przy naszej
Kafka to przy naszej rzeczywistości bajki niewinne tworzył.
Pozdrawiam serdecznie!
18-11-2014 [20:36] - cryo | Link: A może ten gość ma
A może ten gość ma rację...?
http://www.youtube.com/watch?v...
18-11-2014 [21:01] - Lektor | Link: Ma rację ! Ale ten też:
Ma rację !
Ale ten też: https://www.youtube.com/watch?...
18-11-2014 [20:38] - Wiewiórskiinzynier | Link: Skoro nie ma demokracji,to
Skoro nie ma demokracji,to widocznie władze trzeba przejąc metodami niedemokratycznymi....skoro głosowac sie nie da,bo liczacy głosy i tak postawia na swoim,to trzeba im uciac rece przy samej.....
18-11-2014 [20:57] - Lektor | Link: ...... dupie !
...... dupie !
18-11-2014 [21:06] - Wiewiórskiinzynier | Link: Bardzo ładnie dokończone.:)
Bardzo ładnie dokończone.:)
18-11-2014 [21:26] - Lektor | Link: ale żartem, bo inaczej
ale żartem, bo inaczej cofnęlibyśmy się do średniowiecza.
18-11-2014 [21:57] - Wiewiórskiinzynier | Link: W sredniowieczu wszystko bylo
W sredniowieczu wszystko bylo proste i dzialalo skutecznie :) ;) taka Środe,czy Szczukę spalonoby na stosie razem z Hartmanem,a lud nie musiałby słuchać debilizmów :) ;)
19-11-2014 [14:25] - emilian58 | Link: A teraz to gdzie niby
A teraz to gdzie niby jesteśmy?
18-11-2014 [21:15] - Marcin Tomala | Link: Mocno, ale celnie niestety.
Mocno, ale celnie niestety.
18-11-2014 [21:03] - Józef Darski | Link: Ciekawe, że 13 min 10
Ciekawe, że 13 min 10 podyktowałem do Codziennej komentarz idący w tym samym kierunku. Leśne dziadki są tylko kozłem ofo'iarnym, idiotami do pokazywania społeczeństwu. Istota problemu to wygrana nie tych, którzy wygrać powinni, więc teraz ogłoszono, że wygrało PSL. W razie czego będzie na chłopów cwaniaków.
W normalnym społeczeństwem takie poniżenie i chamskie walenie po mordzie na odlew spowodowałoby bunt - Majdan. U nas spowoduje, jedynie, że większość weźmie ogon pod siebie i uzna, że trzeba się władzy podporządkować, bo zawsze zrobi co zechce i broń Boże nie buntować się.
Ciekawe kto rzuci hasło o powtórzenie wyborów i demonstracje - zakładam, że nikt i władza zrozumie, że może WSZYSTKO bez JAKIEGOKOLWIEK RYZYKA. Czyli próba wypadnie dla władzy pozytywnie.
Wybory dotychczas też był fałszowane ale na mniejszą skalę, PiS musiał zwyciężyć znacznie większą przewagą i stąd problemy. Fałszowanie na poziomie 2-3 procent dawało się ukryć.
18-11-2014 [21:13] - Marcin Tomala | Link: Zgadzam się. Dla mnie
Zgadzam się. Dla mnie wyznacznikiem jest moje rodzinne miasto - od zawsze matecznik komuszków i platformersów. Okazuje się, że wygrywa komitet solidarnościowy i PiS. W skali kraju mamy cyrk.
Wybory do powtórzenia - bezkarność władzy urąga już nie tylko społecznej sprawiedliwości czy przyzwoitości, ale zdrowemu rozsądkowi.
Pozdrawiam!
18-11-2014 [21:39] - PDP | Link: Panie Targalski, jest Pan
Panie Targalski, jest Pan pesymistą. Jak zawsze, co przeważnie odczytuję zresztą jako próbę sprowokowania dyskusji.
Ale oni nie dadzą rady. Im dłużej trwało będzie to milczenie obywateli tym do potworniejszej dojdzie eksplozji.
A wtedy ręka, noga, mózg na ścianie, z PSL-PO nic nie zostanie ;)
18-11-2014 [22:52] - Janko Walski | Link: Nawet 500% dla PSL to
Nawet 500% dla PSL to pryszcz. Zbrodnię smoleńską i jej prowokacyjnie przez Kreml odsłanianą oczywistość (by dodatkowo sponiewierać jeszcze) nie da się przebić. Jednak ci co stali będą nadal stać murem przy PO. Jakże mogliby się mylić tak potwornie?! To jest silny mechanizm, wyjaśniający także utrzymującą się nienawiść do PiSu i wszystkich, których widok uzmysławia im błąd.
To była odp. na kom. wyżej. Co do pyt o hasło to nie będzie go bo ci co mogliby dać wiedzą,że nie jest tak różowo jak pan tu budzi nadzieje. U mnie na wsi na przykład PO powiększyło swój stan posiadania. Wśród zwolenników PO widzę tę samą co do tej pory, a być może wyższą nawet determinację. Nic nie drgnęło. Sprawdźcie sami w swoim otoczeniu!
18-11-2014 [23:52] - epitwo | Link: Niespodzianka, bo PO była
Niespodzianka, bo PO była pierwsza:
"Biorąc pod uwagę to, co się dzieje, opowiadałbym się za powtórzeniem wyborów – stwierdził senator PO Aleksander Świeykowski."
http://telewizjarepublika.pl/s...
PiS na to: ależ nie, ależ nie... powołajmy komisję śledczą.
No, cud nad Wisłą potrzebny od zaraz.
18-11-2014 [21:09] - Zolmar | Link: I chyba ktoś przedobrzył
I chyba ktoś przedobrzył :)))))
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu :)))
18-11-2014 [21:14] - Marcin Tomala | Link: Ciekawe, czy się w sumie ktoś
Ciekawe, czy się w sumie ktoś w PSL-u przestraszy, że na nich chcą zgonić ;)
18-11-2014 [21:39] - Józef Darski | Link: Teraz targi PO do PSL -
Teraz targi
PO do PSL - musicie wziąć 50 proc. już ogłosiliśmy
PSL do PO - nie ma mowy wystarczy nam 30, weźcie sami 50. Nie wrobicie na
PO - bierzcie 50, bo ogłosimy, że macie 80 proc. głosów.
18-11-2014 [21:22] - Lektor | Link: Marcin – tutaj potrzebna jest
Marcin – tutaj potrzebna jest może nie wojna domowa ale rewolucja !
Bylibyśmy wspaniałym narodem gdyby nie 30% lemingów popierających sitwę rządzących złodziei, 10% lewackich gnid popierających postkomuchów z SLD, 15% pachołków popierających zieloną szajkę z PSL i 20% śmierdzących leni którzy nigdy nie pójdą do głosowania. Taka jest prawda obecnie o wspaniałym polskim narodzie ! Narodzie, który pozwolił sobie zabić Prezydenta, a współmorderców wybrał do władzy nawet na 2 kadencje.
Dlatego patrząc na to społeczeństwo apeluje do pana Kaczyńskiego o szybkie opracowanie drugiego programu wyborczego PiS:
Program I – już opracowany dla żelaznego elektoratu prawicy, dla ludzi inteligentnych którym bije polskie serce . Mamy w tym programie całą naszą Polskę z marzeń i snów. Ambitne cele , ambitne plany i konkretne rozwiązania sięgające na dziesiątki lat naprzód, i
Program II – dla tych, którzy łykają papkę kłamstw i blag. Od siedmiu lat są dymani w tyłek i okradani w majestacie prawa a mimo to dalej na nich głosują. Dla nich wystarczy że przyjdzie jeden dureń z drugim POzerny na kasę i naobiecuje im, że nawet w zimnej wodzie im stanie i te durnie pójdą i zagłosują.
Dla tej grupy należy porzucić narracje normalnego człowieka troszczącego się o wspólne dobro jakim jest Polska i mówić do nich jak do idiotów.
Niech im pan obieca nie 3 miliony mieszkań ale 10 milionów , niech pan im obieca autostrady z wsi do wsi , loty na marsa i darmowe ciupcianie . Trzeba pokazać palcem złodziei i informować, że my nie będziemy kraść, ale zbudujemy 100 000 nowych żłobków, przedszkoli i przytułków , że zwiększymy socjal dla wszystkich , że absolutnie musimy dofinansować bezrobotnych, a lekarstwa będziemy rozdawać za darmo.
Musimy im tak nakłamać, że z tej słodyczy marzenia będą im z nadmiaru wyłaziły dupą.
Wtedy pójdą zagłosują na PIS i będziemy mieli szanse na budowę NASZEJ POLSKI.
Zróbmy to bo inaczej po raz kolejny będziemy mieli program a i tak przerżniemy wybory, bo te ludziska wola wierzyć w kłamstwa i mrzonki !
A Korwin Mikke mówi: żadna demokracja gdzie większość głupców wybiera głupców by nami rządzili, ale królestwo !!! Problemem jest tylko jak wybrać króla.
18-11-2014 [21:45] - Marcin Tomala | Link: Problemem na ten moment
Problemem na ten moment kluczowym jest to, że absolutnie nikt nie jest na ten moment w stanie zagwarantować uczciwości procesu demokratycznych wyborów.
Dziękuję za szeroki i emocjonalny komentarz!
18-11-2014 [21:25] - Captain Nemo | Link: Od dawna twierdzę, że kartą
Od dawna twierdzę, że kartą do głosowania można sobie co najwyżej dupę podetrzeć. Bez naparzanki - takiej na serio, nie na żarty to się nie obejdzie. Przy każdej okazji obrywa mi się, że nawołuję do bratobójczej(?) walki i rozlewu krwi. Wolności jednak nie kupuje się za grosik i kropelkę krwi (to chyba J.Piłsudski?)
Na koniec tylko zapytam: Kiedy godzina W i kto sprawuje komendę.
18-11-2014 [21:38] - Marcin Tomala | Link: To dla mnie, osoby zazwyczaj
To dla mnie, osoby zazwyczaj sceptycznej i stosunkowo spokojnej smutne i rozczarowujące - ale w świetle wydarzeń ostatnich dni (lat) ta naparzanka wydaje się być sposobem bardziej demokratycznym, niż demokratyczne wybory.
Do tego doprowadzili.
18-11-2014 [21:37] - plastuś | Link: Oczekuję, że niektóre partie,
Oczekuję, że niektóre partie, organizacje, środowiska i media ogłoszą bojkot tej pseudo-demokracji. Niech ktoś z autorytetem powie dzisiaj jasno do ludzi. Koniec tego, k....a cyrku! Dopóki nie zagwarantujecie społecznej kontroli i uczciwości (wracamy do liczenia ręcznego, wyłącznie w obecności przedstawicieli wszystkich liczących się sił politycznych) nikt od nas nie pójdzie na wybory. Niech liczenie trwa dwa tygodnie ale niech nie budzi wątpliwości. Oczekuję do partii politycznych, organizacji społecznych, religijnych, mediów konserwatywnych oraz do Kościoła Katolickiego, po prostu do naszych elit, ogłoszenia bojkotu wyborów!! Niech pokierują naszą walką cywilną. Są naszą elitą, więc niech wymyślą coś wreszcie i zastosują w praktyce. Niech ten cywilny opór będzie realny, długotrwały i aż do skutku. Niech oni-władza mają pełną świadomość, że traktujemy ich jak pasożytów i zdrajców, tak jak kiedyś traktowano PZPR i że tym razem nie będzie okrągłego stołu.
18-11-2014 [21:47] - Marcin Tomala | Link: To może okazać się jedyna
To może okazać się jedyna skuteczna droga. Już na ten moment dostaję setki głosów, że wyborcy mają dość i jak ta hucpa przejdzie to oni na wybory żadne więcej nie idą. Zgadnijcie, komu to będzie najbardziej na rękę?
Ma Pan rację, kluczowa byłaby być może rola kościoła katolickiego.
Ta błazenada przestała być śmieszna dawno, dziś to realne zagrożenie.
Pozdrawiam!
18-11-2014 [22:05] - Wiewiórskiinzynier | Link: Od kilku lat pisze,ze wojna
Od kilku lat pisze,ze wojna domowa jest niestety nieunikniona,spotykało sie to czescia z kpina i wyzwiskami,ale obserwujac co sie dzieje dookoloa coraz łatwiej przewidziec mi przyszlosc i coraz rzadziej sie myle.Oswiadczam wiec wszem i wobec,ze mordobicie bedzie,to nieuniknione.Scierajace sie dwie filozofie ,eskalując wewnetrzne napiecie nieustannie podnoszą cisnienie,wadza i siły "postepu" wprowadzaja w coraz bardziej otwarty sposob faszyzm i system totalitarny,co napotyka coraz wiekszy opor sił "normalnosci".Mordobicie jest kwestią czasu ,jest nieuniknione i mimo przelanej bratniej krwi oczysci kraj,rozpoczynajac drogę ku nieslychanie szybkiemu rozwojowi i wzroscie siły Polski.
18-11-2014 [22:14] - Krzysztof Pasie... | Link: Mniej więcej to samo
Mniej więcej to samo napisałem w notce pt. "Bohaterowie są zmęczeni" 2-go listopada roku 2012 - vide:
http://salonowcy.salon24.pl/46...
Pozdrawiam,
Krzysztof Passierbiewicz
18-11-2014 [22:58] - tomo1958 | Link: Sprawa cudu z PSL jest
Sprawa cudu z PSL jest arcyboleśnie prosta POpaprańcy doszli do wniosku że nie da się wciskać kitu o wyższości peło nad PIS więc wydumali że trzeba podnieść PSL przy okazji dać nauczkę sld za dużo ostatnio szczekali a ostatnie wypowiedzi piechocińskiego o niezmiennym sojuszu z peło dobitnie świadczy o sfałszowaniu wyborów, nawet się z tym nie kryją.
18-11-2014 [23:31] - Marcin Tomala | Link: Otóż to, nawet się z tym
Otóż to, nawet się z tym specjalnie nie kryją.
Pozdrawiam!
18-11-2014 [23:17] - kalkry | Link: Slusznie postawil Pan znak
Slusznie postawil Pan znak zapytania po slowie "pobudka". Nie wiem czy nawet Traby Jerychonskie zdolaly by Polaków poderwac do czynu. Na razie bardziej mi to przypomina sytuacje z bajki braci Grimm "Zaczarowany flet". Tylko kto jest tym zaklinaczem, który oczadzialych Polaków prowadzi do zguby? To jest straszne i niepojete zarazem. Czytam prawie wzystko co mozna na ten temat w Strefie Wolnego Slowa (tylko elektronicznie ale zawsze), IPad od rana do wieczora nastawiony jest na Tv Republika, mam zaliczone na YouTube-ie wszystkie Kluby Ronina. I co ? i nic! Trace juz nadzieje, ze ktos mi ten fenomen spiacych rodaków wytlumaczy. Dlatego rzucilam sie lapczywie na Pana artykul, ze moze nareszcie....Tak, wszystko sie zgadza, ocena sytuacji prawidlowa. Tylko ja nadal nie rozumiem dlaczego nawet Czesi potrafia rzucac jajami w swojego prezydenta bo maja go dosyc a dumni Polacy ciagle spia.
18-11-2014 [23:30] - Marcin Tomala | Link: To jest faktycznie fenomen,
To jest faktycznie fenomen, który trudno rozstrzygnąć w krótkiej, internetowej dyskusji. Choć warto zwrócić pobieżnie uwagę na pewien specyficzny dualizm - z jednej strony marazm, mierność i bierność, z drugiej kapitalna, jedyna w swoim rodzaju umiejętność radzenia sobie w każdym środowisku, sytuacji.
Kto inny jest w stanie przeżyć za 800 zł miesięcznie?
Zatraciliśmy w walce o indywidualny byt poczucie solidarności, ba - w pewnym stopniu przez Solidarność oszukani boimy się, przecież "może być gorzej". Nie zauważając, że właśnie bierność do tego "gorzej" doprowadza...
Dziękuję ślicznie za ciekawy komentarz (porównanie do braci Grimm przednie), pozdrawiam serdecznie!
18-11-2014 [23:58] - goral | Link: Tutaj: https://archive.rebecc
Tutaj:
https://archive.rebeccablackte...
i taki sposob:
https://archive.rebeccablackte...
Zabralo im niecala 1 minute aby dostac sie na serwery PKW...
Caly ten System zostal po to stworzony i w taki sposob..Wiedze o tym jak to wykorzystac posiadali od momentu jego opracowywania...
19-11-2014 [00:00] - 3rdOf9 | Link: Władza dobrze wie, co robi,
Władza dobrze wie, co robi, ograniczając dostęp do broni palnej :)
Ale trochę to nie wyszło, bo dzięki odpowiedniemu lobbingowi odpowiednich środowisk, każdy normalny człowiek kałacha w domu może mieć, tyle że z przerywaczem (pozwolenia sportowe są obligatoryjne).
Poważne zamieszki mogą jednak wybuchnąć tak czy siak, gdy po prostu skala niezadowolenia ludzi przekroczy pewną dopuszczalną granicę. Sądzę, że na razie Polacy - dosyć racjonalnie - starają się po prostu zmienić władzę w sposób demokratyczny, głosując na PiS (dla którego poparcie jest - jak sądzę - większe, niżby to wynikało z wyników wyborów). Pytanie, czy obecna władza na tyle przynajmniej wykaże samozachowawczego instynktu, że sygnał ten zrozumie.
Sądzę, że nie.
19-11-2014 [10:12] - NASZ_HENRY | Link: Świń bez kija od koryta nie
Świń bez kija od koryta nie odpędzisz. Instrukcja odpędzania na PW ;-)
19-11-2014 [13:38] - 3rdOf9 | Link: W 2005ym roku się udało, bo
W 2005ym roku się udało, bo się świnie nie spodziewały...
Myślę, że jest teraz sporo takich ludzi, którym się PO znudziło, ale "nie będą przecież głosować na PiS", więc raczej po prostu obrażają się na politykę i do wyborów nie chodzą. Jednakowoż gdy sytuacja jeszcze trochę się pogorszy, to ich determinacja wzrośnie.