Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

"Nie po co" Rafał Ziemkiewicz napisał swoją książkę?

Lech "Losek" Mucha, 04.10.2014
   Jeden z profesorów na egzaminach z chirurgii ogólnej, potrafił zadać studentowi tak zwane "wyciągające" pytanie w takiej formie:
 
- "Nie jakie" są objawy ostrego zapalenia wyrostka robaczkowego?
 
Prawidłowa odpowiedź była krótka: niecharakterystyczne!
Pytanie o to samo, zadane nie w formie "wyciągającej", tylko podchwytliwej brzmiało inaczej. Profesor pytał: jakie są charakterystyczne objawy zapalenia wyrostka robaczkowego? Jeśli student zaczął: charakterystycznymi objawami zapalenia wyrostka robaczkowego są..., to w zasadzie już nie zdał, ponieważ nie ma charakterystycznych objawów zapalenia wyrostka robaczkowego.
 
Jakie piękne samobójstwo to nie jest książka, napisana po to, by zmuszać czytelnika do dywagacji na temat alternatywnych historii. Rafał Ziemkiewicz pod koniec swojej książki mówi wprost, że nie ma ona służyć temu, by w nieskończoność rozważać niuanse i możliwości. By zastanawiać się co powinien zrobić Beck, a czego nie powinien Mościcki.
"Nie pasjonuje mnie taka dyskusja" pisze RAZ. "Zbyt wiele jest zmiennych, które mogły decydować o takim czy innym alternatywnym przebiegu historii. Tak, jak było, też mogło być zupełnie inaczej..."
"Gdyby mnie >>gdyby<< interesowało, napisałbym powieść - zaczynałem od tego, znam całą klasykę gatunku (...) wiedziałbym, jak sie do tego zabrać"
Może te zdania powinny znaleźć się na początku, a nie na końcu książki?
Jeśli nie pisanie alternatywnych historii, to jaki jest cel takiego pisania? 
Myślę, że po przeczytaniu należy wyciągnąć następujące wnioski:
 
(W zasadzie staram się nie używać wyrazów, uznawanych za nieparlamentarne - choć samo znaczenie słowa parlamentarne, znacznie się zdewaluowało - ale tym razem się inaczej nie da, ze względu na tak zwaną kulturotwórczą moc brzydkiego wyrazu, który wzmacnia przekaz)
 
Inni mają nas w dupie! Mieli nas tam, mają nas tam i będą nas tam mieli! W ciągu ostatnich stu lat, państwa europejskie zachowywały sie wobec nas - jak narkoman na głodzie, wobec swojego otoczenia. Za nic mieli wartości: honor, uczciwość, prawość, miłość bliźniego! Realizowali wyłącznie własne cele, w tyle mając zasady, takie jak niesione na własnych sztandarach: wolność, równość i braterstwo! Dążyli - z gębami pełnymi pustych frazesów - do osiągnięcia własnych korzyści po trupach innych, jakże często po trupach naszych przodków, dokładnie tak, jak narkoman na głodzie po trupach dąży do zdobycia kolejnej działki! (Nawiasem mówiąc, jest to jeszcze jeden dowód na to, że ta cywilizacja musi upaść skoro toczy ją taka choroba!)
 
   Wobec tego, my wszyscy powinniśmy pamiętać, że w polityce międzynarodowej nie wolno kierować się żadnymi sentymentami, poza jednym: miłością do ojczyzny. Rządzący nami, ale i my sami, powinniśmy mieć  trwale wpisany w nasze charaktery  nacjonalizm!*  Świadomie napisałem, że powinniśmy być nacjonalistami, a nie narodowcami, żeby uniknąć związku z określeniem ruch narodowy, które jest pojęciem bardziej politycznym, a nie chodzi tu o wąsko rozumianą politykę, ani o konkretne partie polityczne, tylko o coś znacznie szerszego i ważniejszego, o cechę, która powinna charakteryzować wszystkich Polaków, zwłaszcza tych, którzy  pchają się do władzy.
 
Z tej postawy muszą wynikać konkretne wnioski i konkretne działania!
 
   Polacy, pamiętając o gorzkiej lekcji historii, w swych działaniach na arenie międzynarodowej, ale nie tylko, muszą zawsze mieć ją w pamięci. Nie wolno nam po raz kolejny dać się nabrać na gładkie słówka różnych Obamów, Cameronów, Merkeli, ( ani Putinów  trzeba jeszcze dodać, bo choć to wydaje się oczywiste i pewnie najmniej prawdopodobne byśmy jemu akurat nabierać się pozwolili, to po katastrofie smoleńskiej, gdy Putin** jako jedyny chyba przybył na pogrzeb śp. Lecha Kaczyńskiego, byli tacy, co się na ten pusty gest dali nabrać i pomyśleli, że to jednak "ludzki pan"...) Musimy im patrzeć na ręce, obracać na wszystkie strony każdego złamanego centa, którego nam "dają" wiedząc, że dają wtedy, jak czegoś od nas chcą, a jak czegoś od nas chcą, to dla własnego, a nie dla naszego dobra, bo nasze dobro, tak jak w 39-tym, 40-tym, 41-szym, 43-cim, i przez całe dziesięciolecia później - mają... tam gdzie już napisałem, że mają! Nie mówię, żeby nie brać. Brać ile wlezie! Ale robić swoje.
   Trzeba równie uważnie patrzeć na ręce tym z nas, którzy są u władzy i należy nerwowo, wręcz alergicznie reagować na każde bredzenie o wielokulturowości, o ponadnarodowych interesach, globalnych rozwiązaniach, wspólnym - a już broń Boże - europejskim dobru!
 
NASZE dobro jest ważne, NASZE interesy są istotne, przyszłość NASZYCH, a nie niemieckich, amerykańskich, czy angielskich albo francuskich dzieci jest najważniejsze!
 
   Jeśli temu naszemu dobru służy wypominanie im ich podłych zdrad - wypominać! Tam, gdzie prawda jest dla nas korzystna - walczyć o prawdę! Oczywiście, żeby wypominanie było skuteczne, trzeba znaleźć odpowiednie tuby. I tu dochodzimy do najtrudniejszego. By być słuchanym, trzeba być silnym. Silnym realnie: gospodarczo, militarnie, społecznie, religijnie! Nie liczyć na innych, a tylko na siebie. Na Polaków! Na rodaków! Wypleniać wśród nas wzajemną zawiść, zazdrość i niechęć! Trzeba wpoić Polakom przekonanie, że jeśli ktoś nam pomoże, to będą to tylko inny Polacy!
   Może ktoś teraz pomyśli, że jestem naiwny myśląc, że to się uda. Być może nie za pierwszym razem, nie od razu, ale nauczyłem się, żeby nigdy nie mówić nigdy! Jestem przekonany, że za każdym razem, gdy Amerykanie czegoś od nas chcą, trzeba postępować w określony, cyniczny sposób, którego jedynym celem jest dobro naszego narodu! Na przykład, gdyby to zależało ode mnie, to w chwili, w której Jankesi zwrócili się do nas z prośbą o uczestnictwo militarne i polityczne w koalicji antyterrorystycznej, to zamiast bredzić o zniesieniu wiz, o obowiązkach wynikających z przynależności do cywilizowanego świata i do NATO, trzeba było zażądać konkretnych wymiernych korzyści i to z góry. Jak chcieli na naszej ziemi przetrzymywać i torturować terrorystów, trzeba było zażądać prawa do publikacji na amerykańskim rynku prawdy o postępowaniu Brytyjczyków w czasie wojny i ich  łajdactwach, albo dostępu do archiwów historycznych, albo mnóstwa innych rzeczy. A potem, trzeba było dopuścić do nieoczekiwanego przecieku jeszcze przed przyjęciem samolotów CIA, który - co za pech! - uniemożliwiłby nam realizację zobowiązania, w trosce o naszą opinię publiczną i obowiązujące w Unii prawo, najlepiej głośno narzekając, że to ich wina, ten przeciek... Ten scenariusz, to tylko przykład, może naiwny, nie jestem w końcu politykiem, ani agentem wywiadu, znającym kulisy tajnych rozmów z CIA. To tylko jest propozycja filozofii postępowania wobec pseudosojuszników! To jest tylko propozycja, by NIKOGO i NIGDY nie traktować jak przyjaciela, bo w polityce międzynarodowej przyjaźni nie było, nie ma i nie będzie!
Dokładnie tego nauczyłem się czytając Ziemkiewicza.
 
z pozdrowieniami
Lech "Losek" Mucha
 
* Nacjonalizm (z łac. natio, „naród”) – postawa społeczno-polityczna uznająca naród za najwyższe dobro w sferze polityki. Przejawia się głoszeniem pamięci o bohaterach danego narodu, głosi solidarność wszystkich grup i klas społecznych danego narodu. Nie mylić z szowinizmem, który w odróżnieniu od nacjonalizmu zakłada wyższość własnej nacji nad innymi, poprzez myślenie o własnym narodzie, jako o lepszym od innych. Dla Polaka nacjonalisty, naród polski powinien być najważniejszy nie dlatego, że jest lepszy, ale dlatego, że jest własny.

** Errare humanum est. Łeb bym położył, że to był Putin, ale to oczywiście był ten drugi. A Putin się tylko ściskał z Tuskiem w Smoleńsku..
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 18030
marco.kon

Marian Konarski

05.10.2014 00:10

Problem w tym że tylko nacjonalizm żydowski, hamerykański jest akceptowalny w mediach.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 00:30

Dodane przez marco.kon w odpowiedzi na Problem w tym że tylko

Czas to zmienić.
Ptr

Ptr

05.10.2014 00:53

I bez czytania Ziemkiewicza wiadomo to wszystko. Tylko ,że jak już staniemy na swoim ,to być może okaże się ,że chcemy jakiemuś narodowi się ukłonić, a oni nam. Chyba to jednak jest możliwe. Chyba są takie wyjatki w historii. Na razie jednak jesteśmy krajem politycznie i moralnie rozpiżdżonym, krajem bezprawia, bezmózgowych elit i wszechogarniajacej fałszyfikacji. I jeżeli być konsekwentnym , to trzeba by też wyrwać to, co nam wyrwali nasi właśni.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:22

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na I bez czytania Ziemkiewicza

I bez czytania Ziemkiewicza wiadomo to wszystko.
Skąd? Skąd to wiadomo? Proszę wskazać jakieś inne źródła wiedzy dostępne powszechnie, które o tym mówią. Gdzie o tych sprawach można poczytać?
Ptr

Ptr

05.10.2014 19:21

Dodane przez Losek w odpowiedzi na I bez czytania Ziemkiewicza

Historia nauczycielką życia. - Watpię , abym chciał naśladować inne narody zachowujące się pod wpływem swoich ideologii jak narkoman na głodzie. Polacy wiele wycierpieli, ale w totalnych nacjonalistów nie dali się zamienić. Nie jesteśmy barbarzyńcami, i pozostajemy ludźmi być może w większym stopniu niż wielkie i silne narody i imperia. Oczywiście zwycięzcy biorą wszystko, także moga niszczyć u pokonanych to człowieczeństwo, honor, godność i prawdę. Właśnie u nas niszczą. Ale ich zwycięstwo jest pozorne i krótkotrwałe. Jedynie patriotyzm daje nadzieję na zachowanie tego człowieczeństwa, które ostatecznie dla każdego człowieka będzie ważne również na sądzie ostatecznym. Ale jeżeli ktoś woli bardziej płaską i prostszą interpretację życia, to powinien wskrzesić imperium mongolskie lub rzymskie i cieszyć się z niszczenia bliźnich. Chyba nie musze mówić ,że to nie jest właściwa strona historii. My jesteśmy i zawsze byliśmy po własciwej stronie.
Marek1taki

Anonymous

05.10.2014 08:00

@autor Cała sprawa w tym żeby Polak i przed szkodą i po szkodzie był głupi. Jest z tego i wniosek optymistyczny, że ta głupota jest komuś niezbędna do realizacji planów. Zatem koło historii nie ma zdeterminowanej drogi bo zbędna byłaby propaganda dla Polaków.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:47

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @autor Cała sprawa w tym żeby

Ja w ogóle nie wierzę w żadne przeznaczenie, tylko w Wolną Wolę ludzi.
Moją nadzieję czerpię stąd, że twardych ludzi kształtują twarde warunki życia. Jak u Herberta w Diunie. Najlepszych, najtwardszych wojowników w uniwersum Diuny, stwarzały skrajnie ciężkie warunki życia na Arrakis. ( Jak ktoś nie czytał, to gorąco polecam ) Nikt nie mógł im dotrzymać pola, nawet Imperialni Sardaukarzy, uznawani za najlepszych żołnierzy. Myślę, że obecnie Zachód jest na skraju upadku. My oczywiście musimy zrobić to co trzeba, żeby przetrwać. Ale nie jesteśmy na całkiem straconej pozycji.
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

05.10.2014 08:56

moim, i całkowicie  niesłusznym zdaniem "niepokorny komercyjnie" Ziemkiewicz pisze tylko i wyłącznie dla kasy.

Co nie zmienia faktu, że w tej akurat kwestii - że Zachód to ostatnie swołocze, dokładnie takie same, jak ruskie, każdy niestadnie myślący człowiek (a zatem - znikoma mniejszość, "żadnych złudzeń Panowie") powinien się z wszelkimi Ziemkiewiczami zgodzić.

Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:20

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na moim, i całkowicie

moim, i całkowicie  niesłusznym zdaniem "niepokorny komercyjnie" Ziemkiewicz pisze tylko i wyłącznie dla kasy.
Ja leczę ludzi w zasadzie dla kasy. Podejrzewam, że jakbym nie musiał zarabiać, to pewnie z wrodzonego lenistwa leżałbym sobie do góry brzuchem, pisał książki, grał w piłkę, nurkował...
Ale nie znaczy to wcale, że skoro leczę ludzi za pieniądze, robię to źle.
Pozdrowienia.
Józef Darski

Józef Darski

05.10.2014 18:50

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na moim, i całkowicie

Rozumiem, że Pan pracuje dla idei, a kasą się brzydzi. Co Pan z nią robi? Z obrzydzenia wydaje czy wyrzuca?
goral

goral

05.10.2014 20:04

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na Rozumiem, że Pan pracuje dla

Tutaj pan "przegial".. Wiekszosc pracuje aby zaplacic rachunki i przezyc.I to z wielkimi klopotami..
Zofia

Zofia

05.10.2014 09:47

Przeczytałam pański wpis z wysoko podniesioną głową ( z dumy, że mamy tak mądrych ludzi,bo na co dzień ogląda się w mediach same miernoty)i z ogromną uwagą. Wynotowałam sobie mądre zdania, które będę przekazywać w różnych dyskusjach, bo są tego warte. Dziękuję.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:17

Dodane przez Zofia w odpowiedzi na Przeczytałam pański wpis z

Proszę mnie nie zawstydzać...
Dziękuję za niezwykle miłe słowa i pozdrawiam serdecznie.
Domyślny avatar

Robs

05.10.2014 11:07

Powiedział Pan (tak jak i Ziemkiewicz) kilka ważnych rzeczy które niby są oczywistością ale działamy i mówimy jakbyśmy o nich nie wiedzieli: że każdy pilnuje swojego interesu? Przecież to oczywistość, a my się dziwimy kiedy inne kraje tak robią! Ale chyba najważniejsze jest to "żeby być słuchanym trzeba być silnym" - a siła musi opierać się na sile gospodarczej. Co z tego że niektórzy mówią "musimy mieć silną armię" jeśli ta armia będzie silna przez 5 lat, a później nie będzie nas już stać żeby ją utrzymać ? Co jest wręcz ironiczne, Niemcy i Japonia po II-ej wojnie światowej nie miały wcale armii, skoro przegrały i państwa okupacyjne gwarantowały że nikt ich nie najedzie. Brak wydatków na armie w dużym stopniu pomógł tym państwom zbudować silne gospodarki, co TERAZ znaczy że mogą budować silne armie oparte o silne gospodarki. A co do polityki, to mam wrażenie że Polacy traktują inne kraje tak jakby to byli starsi bracia którzy powinni działać w naszej obronie, dla naszego dobra, w naszym interesie, czy nawet "bronić nas". Czy zamiast liczyć na "starszego brata" nie powinniśmy sami tak działać żeby uzyskać pozycję "starszego brata"? Dlaczego zawsze pretensje do tych innych krajów? To jedynie wynika z naszej własnej słabości. Co znami zrobili czy nie zrobili? A czemu my sobie sami nie pomogliśmy i nie daliśmy możliwości innym robić co chcą? Oczywiście, są powody historyczne - niestety z potęgi europejskiej jaką była Polska w XVI i XVII wieku "udało nam się zamienić kraj" na nie istniejący, a potem taki słaby że ciągle tylko "dlaczgo ktoś tam nas nie broni". Dlaczego nie stawiamy się w sytuacji kiedy to inne kraje nie mówią "dlaczego Polska nas nie broni"? Obawiam się że od upadku komunizmu minęło tyle czasu że wkrótce nie będziemy mogli winić komunizmu, wojen, zaborów. Brak silnego kraju będzie po prostu naszą winą, a nie sił zewnętrznych które są ciągłą wymówką. Mała poprawka: to Medwedew przyjechał do Polski, a nie Putin po katastrofie smoleńskiej.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:16

Dodane przez Robs w odpowiedzi na Powiedział Pan (tak jak i

Tak, już dodałem erratę.
Dziękuję za komentarz, w zasadzie, trudno się z nim nie zgodzić.
Pozdrowienia.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

05.10.2014 11:14

Dla kasy to Ziemkiewicz zaczął prowadzić blog na Onecie ;-)
A330

Ksawery Meta-Kowalski

05.10.2014 12:25

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Dla kasy to Ziemkiewicz

Po co Ziemkiewicz pisze "takie" książki? Właściwe pytanie brzmi DLACZEGO. A oto odpowiedź:
- gdyż jest wnukiem NDeka i chorobliwie nienawidzi wszystkiego, co związane z Piłsudskim. A że IIRP to w przeważającej mierze Polska sanacyjna, to RAZ musi ją kopać i opluwać.
Jako że jest skażony NDecją Ziemkiewicz ma też skazę zwaną "realizmem" i chorobliwie nie cierpi "bitności" oraz "romantyzmu". Musi więc gnoić zrywy powstańcze, a nawet pisarzy i poetów!(Rymkiewicz, Wencel). I za nim ktoś mi zarzuci "przesadę" poczytajcie dobrze Ziemkiewicza. Czy znajdujecie tam jakieś REALNE propozycje? Scenariusze alternatywne? NIE - ponieważ nie o to chodzi. Ziemkiewicz jedynie pluje na to, z czym się nie zgadza.
Odwróćmy sytuację. Czy ktoś widział Izraelskich "patriotów" którzy plują na tych, którzy "głupio" dali się zarżnąć Niemcom? Czy Izrael jest państwem "romantycznym" i "głupim" pamiętając o największej klęsce narodu Żydowskiego, zagładzie Shoa? Nie! A czy ktoś słyszał Putina, aby pluł na Związek Radziecki użalając się nad tym, jak to "niedbały" i "ogólnie zły" system "chorych" ludzi pozwolił się ograć USA? Takich przykładów można mnożyć - Polska to jedyny wyjątek który się "samobiczuje". Tu Ziemkiewicz ramię w ramie współgra z lewicą i salonem.
Ziemkiewicz jest skrajnym METERIALISTĄ i nie rozumie czym jest "tożsamość" narodu. Nie rozumie więc burzy historię, która tożsamość narodu buduje. Z tożsamością jest jak z fundamentami domu - zburzysz fundamenty, zburzysz dom. Tego nie rozumie Ziemkiewicz - a rozumieli to i Prusacy i Rosjanie i komuniści, robiąc wszystko aby naszą historię zniszczyć(niszcząc naszą tożsamość). Dziś nieświadomie(mam nadzieję) misję tę przejął Rafał Ziemkiewicz. Zniszczyć tożsamość POLSKĄ.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:51

Dodane przez A330 w odpowiedzi na Po co Ziemkiewicz pisze

Radzę poczytać Ziemkiewicza.
Józef Darski

Józef Darski

05.10.2014 18:42

Dodane przez A330 w odpowiedzi na Po co Ziemkiewicz pisze

O tym, że jest endekiem Ziemkiewicz dowiedział się kilka lat temu. A może ktoś mu pokazał perspektywę i wybrał przyszłość?
Dawno Pan nie pisał a tyle tematów. Polecam analizie brednie Brauna.
Oni niszczą tożsamość świadomie, bo chcą stworzyć nową. Zrobić z Polaków już ostatecznie hordę.
Domyślny avatar

Adam

05.10.2014 12:47

Rafal ziemkiewicz napoisala swoja ksiazke dla szmalu albo po to zeby nie ujawniono jego zdjec jak figluje z jakas "izabel . Pytanie po co ktos wynajal "konika" ziemkiewicza do pisania tych bzdur ? Proste zebysmy wymmeirali pracujac na swoich opracow I nie wywolywali zadnych byntow , samo "zalatwienie " referendum samorzadowego w warszawie to pare miliardow zlotych do kieszeni roznych mafii Oczywiscie oficjalnie ziemkiewicz jest "przewciw zlodziejstwu" ale jednoczesnie jego glowne zajecie to niszczenie jedynje pratii opozycyjnej ktora moze odsunac zlodziei od wladzy Czyli znane esbeckie "wszyscy sa umaczni niech rzadza najbaedziej umaczni tak jak zalatwiono cle lata 90 I teraz jest powtorka . To co ty gosciu opowiadasz I co Ziemkiewcicz gledzi to "prawdy" znane juzprzedszkolakom ze kazdy dba a swoj interes co za nowosc !!!! Moglibysmy nie dogadywac zei z zachodem wtedy zchod dogadal by zie z ruskimi od razu I musielibysmy przyjac cale uderzenie armii czerwonehj gdy Hitler poszedl by na zachod ( byly rozmowy miedzy francja a rosja ) o czym donosi zresta tense ziemkiewicz . Jedyne co jasnie w tych wypocinach to ie glosuj na PIS ! czyli niech rzadzi PO I o to ten cymes
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 12:57

Dodane przez Adam w odpowiedzi na Rafal ziemkiewicz napoisala

Adamie, poczytaj najpierw Ziemkiewicza. Może wtedy będziesz mógł obiektywnie i rzeczowo dyskutować z jego tezami.
Pozdrowienia.
Domyślny avatar

Adam

05.10.2014 14:06

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Adamie, poczytaj najpierw

Cyztalem I kupowalem ksiazki tej lajzy nie raz, takze koelkcjonowalem wszystkie "najwyzsze czasy" przez dziesiec lat o powtaniu warszskim przeczytalem wiele ksiazek , Skonczylem WAT przez 10 lat sluzylem jako officer w armii , I recze Ci ze to co prezentuje Ziemkiewcicz to podatwy wojnych psochologicznej , chdozi o zniechecenie Polakow do jakiegoklowiek dzilania a glownie do glosowania w nadchodzacych wyborach I tyle . Wiem ze gosciu ma "pisane" ( dlatego pewnie ktos go wybral)ale jak "zcisniesz " ten jego belkot to woda sie leje . Spojz na podstawowa teze "moglismy nie sprzymierzac sie z hitlerem" ??? A co na to aglia I francja sprzymierzyly by sie z rosjanami!!! ( byly o tym rozmowy w 38) I wtedy gdy hitler uderzylby na zachod msuielbysmy samotnie przyjac uderzenie Armi Czerwonej ktora miala wtdy 6 razy tyle czolgow co niemcy I od razu Ci powiem lepszej klasy ( poczytaj Suworowa jakbys chcial sie cos o tym dowiedziec) Z racjii mojego backgorundu nie raz myslalem jaksby tu wygrac kampanie wrzesniowa I powiem nie byloby latwo!!! Nawet bron atomowa przeciwko sprzymierzonym niemcom I Rosji nie zdalaby sie na wiele !! Kraje te ponisly gigantyczne straty a zaden z nich nie skapitulowal podczas 2 WS!!! My natomiast w poblizu swoich granic nie mogloibysmy rzucac ladunkow o dowolnej mocy (Promieniowanie!!!) Sory za styl ale Pracuje teraz w KSA a tutaj niedziela to dzien pracy wiec jestm w pracy
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 15:23

Dodane przez Adam w odpowiedzi na Cyztalem I kupowalem ksiazki

Ten tekst nie jest po to, by rozważać możliwości, ani książka nie jest po to. Dlatego nie będę tu komentował możliwości historii alternatywnych. Natomiast zupełnie nie zgadzam się z tezą, jakoby red. Ziemkiewicz pisał na jakieś zamówienie itp. Nie zgadzam się że chce nas osłabić. Moim zdaniem z jego słów wynika przede wszystkim to, zrobiliśmy najgorzej, jak się dało. On sam pisze, że ilość możliwości alternatywnych jest tak wielka i tak zmienna, że gdybanie nie ma sensu. Książka jest po to, by uświadomić ze nie ma czegoś takiego jak trwałe sojusze i nikt nie obroni cię wbrew swoim interesom. Musisz obronić się sam.
Pozdrowienia.
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.10.2014 15:45

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Ten tekst nie jest po to, by

P.S.
Nikt rozsądny z RAZem na czele, nie twierdzi że kampanię wrześniową dało się wygrać. Można było tylko zminimalizować straty...
Domyślny avatar

Adam

05.10.2014 18:02

Dodane przez Losek w odpowiedzi na P.S. Nikt rozsądny z RAZem na

Jezeli RAZ nie pisze na zamowienie to frajer ! Za to co robi dla obecnego wyniszczajcehgo nasz kraj ukladu ( nasz kraj wymiera) ci ktorzy czerpia z tego kase powinni go ozlocic jego ataki na pis sa zsynchronizowane z kolejnymi kampaniami wyborczymi , przed wyborami do parlamentu europejskiego byl to teatrzyk objazdowy " Maciarewicz jest szalony nie bylo trotylu" ta taktyka opluwania przeszlosci jest bardziej efektywna bo na kazda okazje . Kazdy wie ze ludzie ktorzy pluja na powstancow nie pujda do glosowania w sparwie dowolania HGW . I o to chodzi w syatuacji gdy lemongi sa zniechecone grozila PO potworna przegrana!!!! Traz jak oboz patriotyczny zostal zdemoralizowany I podzileony moga CI goscie dalej wykonczac kraj !!! Podziekuj RAZowi Taka sama zreszta taktyke stoslowano w latach 90 tych dzielenie parti prawicowych roznego mrodzaju "realisci neondecy I inna cholota" Jak juz mowilem gosciu ma "piasane" ale jak sie zastanowisz co pisze to ece opadaja zame klamsatwa albo twierdzenia bez pokrycia wrodzaju:' Z roznego radzaju rzczywistosci wybralismy najgorsza . Ja sobie mohe wyobrazic bez trudu jescze gorsza: Jakis dzidek zeimkiewicza ( endek oczywiscie ) zawiera sojusz z hitlerem ( hitler chcial zawsze uderzyc na zachod jak nie wierzysz to sprawdz dane techniczne jego czolgow ) zachod ma spojusz z rosja . Po dwoch tygodnaich od uderzenia hitlera na francje n nas spade cala potega armi czrwonej przy ktorej owczesny wemach to byl pikus . DOstajemy potworne ciegi nikt nas nie broni ( bo jestsmy sojusnikami hitlera a on jest uwieziony we francji ) przez dwa tcygodnie nie podbije francji gdy rosjanie przejda wisle hitler musi przerzucic armie na wschod I przerwac ofensywe we francji potem co mu zosatanie dogadac sie z aliantami. A czyim kosztem ??? Polski nie bedzie jedna jej czesc bedzie wlaczona do Rzeszy ( ta poznansko pomorska ) a reszta do roji . Obydwie czesci beda intesywnie rusyfikowane I geramnizowany ( pamioetaj rosjanie nie poniosa tak gigantycznych strat w WWII a w niemczech nadal bedzie rzadzil Hitler Polska zniknie fizycznie nie bedzie polakow !!!! Za to ze tak sie nie stalo powinienes podziekowac opluwanycm pislsudczykom a sczegolnioe misnistrowi spraw zagraniczych Beckowi opluwanemu gdzie sie tylko da . Ale nic straconego tym razem RAZ ciezko pracuje nad tym zeby dokonczyc to co pilsudczycy odsuneli w czasie!!!

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,875
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności