Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Prawa, wolności i dobra.

Lech "Losek" Mucha, 05.09.2014
   Poniższa notatka to efekt szperania po internecie i przemyśleń, dotyczących współczesnego systemu rządzenia społeczeństwami. Proszę nie odczytywać jej jako krytyki wyłącznie obecnego polskiego rządu. Mój krytyczny stosunek do obecnej władzy jest - jak sądzę - czytelnikom moich notatek znany, ale ten tekst odnosi się do znacznie szerszych i bardziej globalnych problemów.
 
   Współcześnie rządzący światem ludzie, mają pełne gęby frazesów o prawach człowieka. Ale przyjrzyjmy się dokładnie, jak to jest w naszej rzeczywistości. Teoretycznie jestem człowiekiem wolnym, żyjącym w wolnym kraju. Nie mam jednak prawa do wycięcia drzewa, które rośnie na mojej ziemi, nie mam prawa do wybudowania domu na ziemi, która jest moją własnością, nie mam prawa do tego, co znajduje się głębiej niż pół metra pod powierzchnią mojej ziemi, nie mam prawa do legalnego zakupu broni i zapewnienia bezpieczeństwa sobie i swojej rodzinie, za chwilę okaże się, że nie mam prawa do nagrywania przy pomocy kamerki tego, co dzieje się wokół mojego samochodu, nawet, gdyby miało to posłużyć rozstrzygnięciu, kto ponosi winę za kolizję. Za chwilę powiedzą mi,  że nie mam prawa zabrać do samochodu drugiego człowieka, z którym porozumiałem się dzięki sprytnej aplikacji w telefonie (Uber), bo podobno, nie jestem przygotowany do wożenia innych ludzi!?!
Współcześni oligarchowie, którzy rządzą światem z tylnych siedzeń, pod pozorem dbania o nasze (sic!) dobro, odbierają nam nasze naturalne prawa: prawa do ziemi, drzew, domów, kopalin, osobistego bezpieczeństwa, decydowania o sobie, prawa do wolności sumień i do wsiadania do samochodów, rejestrowania otoczenia i swobodnego wyrażania poglądów,  dając nam w zamian fałszywie brzmiące obietnice, fikcyjne prawa, takie jak na przykład prawo do internetu, czy prawo do opieki zdrowotnej, które wcale nie są prawami, tylko dobrami, takimi jak jedzenie czy dach nad głową i które trzeba normalnie kupić i za które i tak my sami, w taki czy inny sposób musimy zapłacić! Dają nam złudzenie wolności zapewniając dostęp do sieci internetowej, którą próbują z coraz lepszym skutkiem kontrolować, a perfidia tego działania polega na tym, że robią to - inaczej niż komunistyczna cenzura - w sposób niewidoczny.
   Dają nam nieprawdziwe poczucie bezpieczeństwa, bo dzięki ich głupim lewackim metodom zarządzania, ochrona zdrowia jest coraz mniej skuteczna, a za to coraz droższa! Są znacznie sprytniejsi, znacznie bardziej niebezpieczni, niż orwellowski Wielki Brat. Są jak Szatan, który robi co może, by ludzi spętać tak, by się nie zorientowali, że są nabierani, oszukiwani, pędzeni wprost ku przepaści!
   Nie bądźmy naiwni!  Nie robią tego dla naszego dobra. Robią to wszystko, by powiększyć swoją kontrolę nad nami, by zwiększyć swoją władzę. Gdyby chcieli komuś ofiarować opiekę zdrowotną, jako dobroczynny gest, musieli by za nią najpierw zapłacić. Ale nie płacą. Najpierw zabierają nam ponad połowę naszych ciężko zarobionych pieniędzy w postaci różnych, mniej lub bardziej widocznych podatków, ceł i akcyz, a potem rozdają resztę, która została im, po potrąceniu sobie przyzwoitej sumki, według swojego uznania!! To nie jest dobroczynność, bo za dobroczynność płaci się samemu, a nie z pieniędzy kradzionych uczciwym, ciężko pracującym ludziom! To jest socjal! I to socjal przymusowy, dla wszystkich, czy ktoś go chce, czy nie chce!
 
Ale ja nie zgadzam się, by wolność, moja wolność, nasza wolność, ograniczona została do kilku opcji narzuconych nam przez rządy, korporacje bankierów i lobbystów!
 
Dlaczego rząd uważa, że wie lepiej ode mnie, co jest dla mnie dobre?
Celem istnienia rządu powinno być społeczeństwo, a tymczasem jest ono dla rządzących wyłącznie zbiorem zasobów służących umacnianiu i poszerzaniu władzy!
 
Kto jest właścicielem ziemi na której rośnie drzewo, czy chcę postawić dom? Ja czy rząd? Kto jest właścicielem mojego ciała? Ja, czy rząd? Kto lepiej wie, czego potrzeba moim dzieciom? Czemu ktoś za mnie będzie oceniał, na ile czuję się zagrożony?
 
Dlaczego rząd może posuwać się do złodziejskich zagrań, nazywając je systemem podatkowym, uzasadniając je pomocą społeczną, solidarnością społeczną, sprawiedliwością społeczną, prawem każdego człowieka do opieki zdrowotnej, prawem wszystkich, do wszystkiego, w tym samym czasie po kolei odbierając mi moje naturalne prawa?!
 
Chcę mieć prawo do wsiadania do każdego samochodu, do którego ktoś mnie zaprosi, do wycięcia drzewa, które zagraża bezpieczeństwu mojego domu. Jestem uczciwym, zdrowym na umyśle, niekaranym człowiekiem. Chcę mieć pod poduszką rewolwer! Niech rząd znajdzie realny powód, by mi tego odmówić, a niech nie zakłada z góry, że jestem głupi, że od razu zrobię komuś krzywdę! Chcę mieć prawo swobodnego decydowania o sobie, o moich dzieciach, o moim majątku i o moich poglądach, które chcę swobodnie wyrażać, bez bzdurnych, nieracjonalnych i przede wszystkim, nierównych dla wszystkich zasad poprawności politycznej! Chcę wolności do decydowania w zgodzie z moim sumieniem, co wprost wynika z prawa do wyznawania mojej wiary i to wszędzie: w domu, w szkole, w pracy!
 
A "prawo" do "bezpłatnej" opieki zdrowotnej, do "powszechnego" internetu, "darmowej" edukacji, socjalu  i wszystkie inne tego typu "prawa", nie sobie rząd wsadzi do ...
 
 
...do butów, będzie wyższy!
 
 
Losek
 
Inspiracją przy pisaniu tego tekstu, były wypowiedzi sędziego Andrew Napolitano.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5383
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

05.09.2014 22:55

"Prawa, wolności i dobra."
Jak widzę, tytuł wpisu zniechęcił czytelników
Gdyby w tytule wystąpił Kaczyński lub gościnnie jakiś Donald, odsłon byłoby znacznie więcej...
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.09.2014 23:04

Dodane przez CzarnaLimuzyna w odpowiedzi na "Prawa, wolności i

Trudno. Nie zawsze wygrywa torreador...
:-)
Pozdrowienia.
Domyślny avatar

andzia

06.09.2014 09:52

Najgorsze dla mnie jest to,iż rządy produkują prawo,które wdziera się do naszego osobistego "sakrum",czyli do serca,duszy,sumienia,myśli,zasad ... Trzeba mieć niezwykle "twardy kręgosłup",żeby nie dopuścić do siebie ichniej deprawacji,kłamstwa,tej "całej prawdy całą dobę",nowomowy zastępującej zło tolerancją ... Obawiam się,że tak została zatracona ludzka wrażliwość,że nie chcą mieć już swojego,własnego,wynikającego z osobistych myśli,przekonań,wiedzy pokoleniowej,historycznej ... zdania. Nie chcą,bo wymagałoby podejmowania decyzji,dokonywania wyborów i to takich,których konsekwencje nie byłoby miłe w dzisiejszym świecie ... Mówią,że myślenie boli (osobiście tego nie zauważyłam :),ale pewnie tak jest,skoro bez sprzeciwu zdecydowana większość zamiast wewnętrznego "sakrum",ma nawóz wyprodukowany przez panujących ... Pozwoliłam sobie na nie kończenie zdań,bo temat jest i trudny,i nie do ogarnięcia w kilku zdaniach.Każdy na pewno dołoży we własnych (?) myślach coś od siebie. Pozdrawiam.
Losek

Lech "Losek" Mucha

06.09.2014 11:06

Dodane przez andzia w odpowiedzi na Najgorsze dla mnie jest to,iż

>Obawiam się,że tak została zatracona ludzka wrażliwość,że nie chcą mieć już swojego,własnego,wynikającego z osobistych myśli,przekonań,wiedzy pokoleniowej,historycznej ... zdania. Nie chcą,bo wymagałoby podejmowania decyzji,dokonywania wyborów i to takich,których konsekwencje nie byłoby miłe w dzisiejszym świecie ...
Tak właśnie jest, tylko skończy się to upadkiem cywilizacji.Takie narody, jak barany pójdą na rzeź, spętane przez Wielkiego Brata. Jak Napisał Nasz_Henry powyżej: oddadzą wolność za bezpieczeństwo, a i tak będą mieli wojnę. A ta wojna, będzie dla nich ( dla nas ) z góry przegrana, nie wytrzymamy nawet trzech dni.
Proszę jeszcze zwrócić uwagę na jedno: jak w tytule notatki są takie słowa, jak: wolność, prawa, dobra, to czyta ją o trzy czwarte ludzi mniej niż zwykle. Jak zauważył z kolei poniżej CzarnaLimuzyna, gdyby tam było coś o Kaczyńskim, albo Tusku, to otwarło by ją więcej ludzi. I tak jest nawet tu, gdzie w końcu  spotykają się ludzie statystycznie bardziej zainteresowani otaczającym nas światem... Albo wydaje im się że wiedzą na ten temat już wszystko, albo też mają to w...   butach.
Domyślny avatar

andzia

06.09.2014 14:29

Dodane przez Losek w odpowiedzi na >Obawiam się,że tak została

Proszę Pana,ludzie dzisiaj nastawieni są na tanią sensację (oczywiście nie chcę generalizować,ani odbierać prawa do czytania tego,czego chcą). Stąd powodzenie tabloidów,debilnych i wulgarnych "szołów",programów i telenoweli. Słowa w tytule,w swojej prawdziwej wymowie niosą ze sobą przesłanie bycia szczerym,odpowiedzialnym i odważnym,a to już przerasta niejednego.Lepiej kiełbaska i piwko wieczorową porą. Napisałam "prawdziwej wymowie",bo i te słowa dzisiaj się zdewaluowały. Wolność dla młodych to "róbta co chceta",dla dorosłych brak wierności,troski o starych rodziców,zachwalanie największych podłości... Bycie dobrym wiąże się z prostotą,przyjazną i dobrowolną gotowością służenia,a jest : jak ty mnie,to ja tobie. Prawo tworzą ludzie posiadający władzę,więc tworzą je tak,aby im służyło. Śmiem się domyślać,że ci,którym to całe zło,przestępstwa,skandale i kłamstwa nie przeszkadzają,swoje poczucie bezpieczeństwa pozamykali w sejfach.
Losek

Lech "Losek" Mucha

06.09.2014 14:57

Dodane przez andzia w odpowiedzi na Proszę Pana,ludzie dzisiaj

>Stąd powodzenie tabloidów,debilnych i wulgarnych "szołów",programów i telenoweli.
I to jest władzy na rękę, to, że damy się ogłupiać i prowadzić na sznurku!
>Prawo tworzą ludzie posiadający władzę,więc tworzą je tak,aby im służyło.
Oczywiście! I pod pozorem równości odbierają bogatym i mówią, że dają biednym. A ponieważ równość to jest absolutna utopia, coś co osiągnięte zostanie najwcześniej na Sądzie Ostatecznym, rządy mogą  nas tak naciągać w nieskończoność! Ad kalendas geraecas! To się nigdy nie uda, ale do końca świata mogą nas tak robić w balona!
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

06.09.2014 10:07

Oddadzą wolność za bezpieczeństwo a i tak będą mieli wojnę ;-)
Losek

Lech "Losek" Mucha

06.09.2014 10:57

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Oddadzą wolność za

I będzie to wojna z góry przegrana. Wpadnie tu islam, albo Putin, albo i jedni i drudzy i nie utrzymamy się nawet trzech dni...
Domyślny avatar

Rybak

06.09.2014 20:54

Ale Pan jest naiwny. Przecież każdy człowiek postępuje zgodnie ze swoim przekonaniem, czyli wg wyznawanej przez siebie religii. Większość państw, a szczególnie te większe, rządzone są przez materialistów( tacy,co to wierzą, że świat materialny powstał samoistnie z niczego), a u materialistów takie rzeczy jak Pan pisze, to normalka i nie jest to ostatnie słowo. Pańska deklaracja na temat siebie, też jest strasznie pogmatwana. Chciałby Pan uchodzić za człowieka bez zarzutu, ale nawet na podstawie samej pańskiej deklaracji można Panu wiele zarzucić, niekoniecznie dobrego.
Losek

Lech "Losek" Mucha

06.09.2014 23:45

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Ale Pan jest naiwny. Przecież

Amerykański senator Ron Paul powiedział coś takiego:
"Nie mówmy, że nikogo nie obchodzi, że nikt się nie sprzeciwia, kiedy zdaje sobie sprawę, że nasze wolności i dobra, są zagrożone"
(org.: "Let it not be said, that no one cared, that no one objected once its realized that our liberties and wealth are in jeopardy")
i ja bym się pod tym podpisał, więc proszę mi tu nie opowiadać głodnych kawałków, tylko jeśli ma Pan jakieś konkretne zarzuty do tego co napisałem, to proszę je łaskawie jasno sformułować.
Co Pan może wiedzieć, o tym, za jakiego człowieka ja bym chciał uchodzić? Moja deklaracja jest jasna jak słońce, jak Pan czegoś nie rozumie, to może niech Pan łaskawie przeczyta jeszcze raz. Jeśli może Pan zarzucić "wiele i to niekoniecznie dobrego", "na podstawie mojej deklaracji", to proszę to zrobić, czekam, (!)  albo nie zabierać mi czasu miałkimi komentarzami.
Domyślny avatar

Rybak

07.09.2014 10:33

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Amerykański senator Ron Paul

Proszę wybaczyć, ale nie siedzę bez przerwy na kompie. Szanowny panie Losek. Nieładnie jest wymagać od innych tego, czego samemu się nie przestrzega. Cytat, który Pan zacytował, jest owocem postawy egoistycznej, którą właśnie Pan krytykuje, bo dlaczego tylko NASZE dobra i wolność? Zarzutów nie będę Panu stawiał, ponieważ nie znam Pana dostatecznie dobrze. Zapytam tylko: Po cóż Panu pistolet pod poduszką? Albo dlaczego chce Pan sobie przywłaszczać ziemię, jeżeli Pan Bóg dał ją wszystkim ludziom do wspólnego równoprawnego użytku?
Losek

Lech "Losek" Mucha

07.09.2014 10:49

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Proszę wybaczyć, ale nie

>Cytat, który Pan zacytował, jest owocem postawy egoistycznej, którą właśnie Pan krytykuje
Gdzie w mojej notatce jest coś o egoizmie? Pan przeczyta sobie notatkę jeszcze raz! Ja nie zgadzam się na odbieranie mi moich, ale także nam naszych naturalnych praw, takich jak prawo własności i decydowania o niej. Ja sobie moje kawałki ziemi kupiłem, za ciężko i uczciwie zarobione pieniądze, niczego sobie nie przywłaszczyłem, Proszę Pana (!) i niech Pan nie używa na daremno imienia boskiego, bo to On, proszę Pana, dał mi Wolną Wolę i Wolność decydowania o sobie!
>Zarzutów nie będę Panu stawiał, ponieważ nie znam Pana dostatecznie dobrze.
Ależ już mi Pan je postawił! Napisał Pan, że jestem naiwny, że chciałbym uchodzić za człowieka bez zarzutu, ale nawet na podstawie samej mojej deklaracji ( o której Pan napisał, że jest pogmatwana!) można mi wiele zarzucić, niekoniecznie dobrego. No to czekam, na te zarzuty!
Po co mi pistolet pod poduszką?
Ponieważ chcę się czuć bezpiecznie! Moje święte prawo!

Domyślny avatar

Rybak

07.09.2014 13:51

Dodane przez Losek w odpowiedzi na >Cytat, który Pan zacytował,

"Ja sobie moje kawałki ziemi kupiłem, za ciężko i uczciwie zarobione pieniądze, niczego sobie nie przywłaszczyłem" Kupił Pan tą ziemię od Pana Boga? Jeżeli nie, to kupił ją Pan sobie od pasera. Powtarzam jeszcze raz. Pan Bóg dał ziemię wszystkim ludziom do równoprawnego UŻYWANIA, a nie na własność! Do Pana należy tylko, co sobie Pan sprawiedliwie wypracował i to, co otrzymał Pan od prawowitego właściciela, czyli takiego, który to nabył sprawiedliwie. Jeżeli coś wynika z postawy egoistycznej, to nie musi to być wprost napisane w tekście, ale w tym przypadku wynika to z treści.
Losek

Lech "Losek" Mucha

07.09.2014 14:12

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na "Ja sobie moje kawałki ziemi

Kupił Pan tą ziemię od Pana Boga?
Proszę Pana, niech Pan nie opowiada takich rzeczy. Czyli co? Wolno nam mieć cokolwiek? Jakąkolwiek własność? Wolno mi mieć dom, na tej nie mojej ziemi, drzewo, ogród? Wolno nam, ludziom kopać węgiel, na tej nie naszej ziemi? Wolno mi decydować w jakikolwiek sposób o sobie, o moich dzieciach? A dzieci? Czy one w ogóle są moje, czy też Pan coś wymyśli?
Pan Bóg dał ziemię wszystkim ludziom do równoprawnego UŻYWANIA, a nie na własność!
Gdzie Pan takie coś wyczytał? Kto Panu takie coś opowiedział?
Domyślny avatar

Rybak

07.09.2014 16:53

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Kupił Pan tą ziemię od Pana

Napisałem przecież Panu co należy do niego. Jeżeli wybuduje sobie Pan dom za swoje, tojest Pana, ale ziemia na której stoi nie. Pan ją tylko używa. Gdzie wyczytałem? W Piśmie Świetym. Nie cztał Pan?
Losek

Lech "Losek" Mucha

07.09.2014 18:00

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Napisałem przecież Panu co

Czyli dom jest mój, no, kamień spadł mi z serca... Ale zaraz, zaraz, cegły są przecież z gliny, a glina to też ziemia!  Czy mogę używać ziemi do produkcji cegieł, żeby postawić sobie dom na nie swojej ziemi? A ta ziemia, która jest pod domem? Co z nią? Błagam, niech mnie Pan nie pozostawia w niepewności? A jak ktoś będzie chciał sobie wspólnie ze mną poużytkować? Co robić?
Domyślny avatar

Rybak

07.09.2014 20:01

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Czyli dom jest mój, no,

Wyciągnąć pistolet spod poduszki i ... nie trzeba będzie myśleć.
Losek

Lech "Losek" Mucha

07.09.2014 20:46

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Wyciągnąć pistolet spod

Namawianie do samobójstwa? Pan? Taki znawca Pisma? Nieładnie, nieładnie.
No dobrze, pożartowaliśmy, ( Pan zaczął, ale może to i dobrze, temat poważny, trochę śmiechu się przydało), a teraz czekam na te zastrzeżenia poważne, co do mojej osoby, wynikające z mojej niejasnej i pogmatwanej deklaracji! Aż drżę z niecierpliwości...
Losek

Lech "Losek" Mucha

07.09.2014 09:30

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Ale Pan jest naiwny. Przecież

No i gdzie Pan się podział, Panie Rybaku. Słowo się rzekło, kobyłka u płota, ja dalej czekam na te liczne zarzuty wobec mnie! Czyżby brakło konceptu?
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,881
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności