Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy

Lech "Losek" Mucha, 29.03.2014
 
   Na  japońskich wyspach Yaeyama, znajdujących się w archipelagu wysp Riukiu żyje wąż o wiele mówiącej nazwie: ślimakożer (łać. Pereas iwasaki). Jak łatwo się domyślić,  nie poluje na myszy, tylko na ślimaki. Jak wygląda typowy ślimak, każdy wie. Muszla, a w środku ślimak. Niektórzy czytelnicy pewnie wiedzą, że znaczna wększość muszli ślimaczych jest prawoskrętna. Zupełnie odrębnym, bardzo ciekawym zagadnieniem jest to, czemu w świecie ślimaków powszechna jest taka prawoskrętność zwłaszacza, że na wyspach Yaeyama, lewoskrętność muszli, ratuje ślimacze życie. Gdy podstępny ślimakożer dopadnie ślimaka z typową, prawoskrętną muszlą, los biednego mięczaka jest najczęściej przesądzony. Inaczej niż to jest na przykład u ssaków, u których żuchwy są zrośnięte tworząc jedną kość, gad jest wyposażony w dwie oddzielne żuchwy, którymi potrafi niezależnie od siebie ruszać. Co więcej, jego żuchwy są asymetryczne, prawa zawiera średnio 25 zębów, podczas gdy lewa jest krótsza i najczęściej zawiera zaledwie 18 zębów. Dzięki temu gad może - uchwyciwszy krótszą, lewą żuchwą skorupę ofiary, prawą - dłuższą, wygrzebać nieszczęsnego mięczaka z muszli. Czy biedny ślimak jest w tej sytuacji bez szans? Nie każdy. Przystosowanie żuchwy węża, do rozprawiania się ze ślimakiem z prawoskrętną muszlą, ogranicza jednocześnie możliwość ataku na ślimaka z muszlą lewoskrętną i jak łatwo się domyślić, na wyspach Yaeyama częstość występowania ślimaków z lewoskrętnymi muszlami jest znacznie wyższa od częstości występowania "lewych" ślimaków w całej reszcie świata. Ta asymetria w budowie wężowej paszczy i wzrastająca częstotliwość występowania lewoskrętnych ślimaków jest przykładem działania ewolucji, czyli procesu przystosowywania się organizmów żywych, do warunków środowiska. Jak to działa? Sprawa jest prosta. Dawno, dawno temu obie żuchwy ślimakożerów były tej samej mniej więcej wielkości. Dzięki różnorodności genetycznej, wśród węży rodziły się osobniki z dokładnie takimi samymi żuchwami, (i takich było początkowo najwięcej) ale też takie, których żuchwy z powodu losowych mutacji, zaburzeń kodu genetycznego, były nierówne. Nie wiadomo dokładnie, czy te biedne, skrzywdzone przez los "krzywożuchwiaste" osobniki były wyśmiewane na podwórku przez kolegów z prostymi żuchwami, czy miały mniejsze powodzenie u płci przeciwnej, ale jedno wiadomo. Okazło się, że te, które zrządzeniem losu miały prawą żuchwę dłuższą niż lewą, lepiej radziły sobie ze zdobywaniem pokarmu, ponieważ łatwiej im było wydobyć ślimaka z muszli. Skoro lepiej się odżywiały, były silniejsze, dłużej żyły i - uwaga, teraz będzie najważniejsze - MIAŁY WIĘCEJ DZIECI! A te dzieci, odziedziczyły po nich krzywe zęby. W ten sposób,  po wielu, wielu pokoleniach, wszystki ślimakożery mają krzywe żuchwy, bo te z prostymi - wymarły bezpotomnie.

  Dzięki tym samym mechanizmom przodkom bocianów wyrosły długie nogi i dzioby, przodkom delfinów kończyny przekształciły się w płetwy, przodkom nietoperzy wyrosły długie uszy, a przodkom słoni - długie trąby. 

   Osobiście niezwykle cenię sobie pana Wojciecha Cejrowskiego. Właściwie podpisałbym się pod wszystkim co mówi, z jednym wyjątkiem! Nie mogę zrozumieć jak inteligentny człowiek może negować istnienie ewolucji. Kiedyś nawet wysłałem na jego adres maila z propozycją, by pozwolił mi się przekonać o prawdziwości Teorii Ewolucji, ale niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.
Przyjrzyjmy się najczęstszym zarzutom, które przeciwnicy darwinizmu wysuwają w swoich wypowiedziach, chcąc obalić Teorię Ewolucji.

1. Dlaczego ewolucja nie działa dzisiaj?
  A kto powiedział, że nie działa? Oczywiście działa. Mechanizmy, które przyczyniły się do wykształcenia asymetrycznych żuchw u ślimakożerów, sprawiają, że rośnie liczba lewoskrętnych ślimaków, a gdy takich ślimaków będzie więcej, te same maechanizmy sprawią, że długość żuchw u potomków dzisiejszych ślimakożerów się wyrówna, lub odwróci.

2. Dlaczego tego nie widać? Dlaczego na naszych oczach nie powstają nowe gatunki zwierząt?
  Widać, tylko problem w tym, że ewolucja jest procesem powolnym, wymagającym przemiany wielu pokoleń. Dlatego najłatwiej obserwować ewolucję na stworzeniach które żyją krótko i rozmnażają się szybko. W dzisiejszych czasach żyją takie gatunki wirusów i bakterii, które nie istniały jeszcze sto lat temu, na przykład wirus HIV. Innym powodem, dla którego na naszych oczach nie powstają masowo nowe gatunki zwierząt i roślin jest to, że znajdujemy się w samym środku wielkiego wymierania gatunków. Amerykański geolog i paleontolog Peter Ward szacuje, że w dzisiejszych czasach CODZIENNIE wymiera bezpowrotnie100 gatunków. To, dlaczego się tak dzieje, to temat na zupełnie inną rozmowę, ale takie są niestety fakty. Ze względu na kurczące się nisze ekologiczne niszczone przez ekspansję człowieka i degradację naturalnych siedlisk dzikich zwierząt, gatunki nie tworzą się, tylko giną.

3. Jeszcze nikt nie widział "dobrej mutacji" ( argument zasłyszany z ust pana Cejrowskiego)
  Mutacje genów, prowadzące do zmian w morfologii i właściwościach istot żywych, nie są ani dobre, anie złe, tylko losowe. Powodują różne zmiany, niektóre z nich są tak poważne, tak bardzo zmieniają budowę ciała zwierzęcie, że nie jest ono w stanie przeżyć. Takie mutacje nazywają się letalnymi. Inne mutacje powodują niewielkie zmiany w wyglądzie zwierzęcia lub rośliny, a najważniejsze jest to, że zmiany te są dziedziczne. Jeśli zmiana - na przykład wydłużenie jednej z żuchw - jest korzystna, potomkowie dotkniętego mutacją osobnika zyskują. W danym, konkretnym środowisku mutacja może być korzystna, a w innym - odwrotnie. 

4. Nie ma dowodu na prawdziwość teorii ewolucji.
  Jak to nie ma? Proponuję wejść na stronę dowolnej księgarni wysyłkowej i wpisać słowo ewolucja. Pokaże się kilkanaście, kilkadziesiąt różnych pozycji, naukowych i popularnonaukowych traktujących o ewolucji, podających przykłady, wyjaśniających mechanizmy darwinizmu. Na pewno wszystkiego jeszcze nie wiemy, ale dziś ewolucjonizm jest zdecydowanie najlepszym z możliwych wyjaśnień rozwoju życia na ziemi.
 
   Powracając teraz do przywołanego na początku tekstu przykładu zależności pomiędzy ślimakożernym wężem, a jego ofiarą, trzeba wyraźnie powiedzieć, że zarówno ofiara, jak i drapieżnik nie mają żadnego wyboru i chcąc przetrwać jako gatunek, MUSZĄ SIĘ ZMIENIAĆ!  Wobec zmieniającego się środowiska organizmy w nim żyjące muszą się do niego przystosowywać! Aby zasiedlać nowe nisze ekologiczne, organizmy muszą ewoluować! Mechanizm ewolucyjny działa nie tylko w przyrodzie. Podobnie jak gatunki, ewoluują narody, państwa, cywilizacje, religie, a nawet - wytwory cywilizacji: samochody, samoloty, okręty, żelazka, pralki, suszarki do włosów... Aby uzmysłowić sobie tę analogię przyjrzyjmy się na przykład samochodom. Pierwsze automobile powstały ( wyewoluowały ) z konnych powozów. Później, z tych pierwszych pojazdów rozwinęły się wszystkie obecnie spotykane: limuzyny, terenówki, porszaki, dostawczaki, TIRy, koparki, dźwigi i wszystkie inne. Każdy z rodzajów pojazdów "przystosował się" do konkretnych warunków eksploatacji, a te, które nie były dostatecznie dobre - nie były więcej produkowane ani rozwijane. Najnowszy Dodge Viper w niczym nie przypomina swojego odległego przodka, trójkołowca zbudowanego przez Benza w 1885 roku. 

   Wobec tego, że istnieje mechanizm ewolucyjny, który działa zarówno w warunkach środowiska naturalnego, jak i w przypadku wytworów cywilizacji człowieka, można w stosunku do niego śmiało użyć określenia Prawo, w miejsce mylącego nieco terminuTeoria. W ten sposób unikniemy nieporozumienia wynikająceg z błędnego nieraz zrozumienia pojęcia "teoria".  Jeżeli w miejsce Teorii Ewolucji, zaczniemy mówić o PRAWIE Ewolucji, dla każdego człowieka stanie się jasne, że EWOLUCJA jest faktem i tylko głupcy mogą się spierać z Darwinem!


Losek
 
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 72445
macho

macho

30.03.2014 16:02

Dodane przez Efendi w odpowiedzi na To o czym Pan pisze to

Przykro to pisać ale z chemii (a zapewne i z fizyki) - pała! Proszę poczytać o "szeregach promieniotwórczych" (z braku literatury możesz Waszmość sobie wygooglować) i zobaczyć jak to niecny pierwiastek uran, podstępny nuklid U238 - zamienia się poprzez szereg równie podstępnych (bo równie promieniotwórczych nuklidów) w zacny i bardzo stabilny (choć niestety i toksyczny) ołów Pb206. Co prawda to prawda, na przemianę połowy początkowej masy trzeba by czekać ok 4,5 mld lat - czyli niemalże tyle, ile wynosi wiek Ziemi. No, chyba że zakwalifikuje to Waszmość jako jeden z elementów totalnego spisku kosmologów, astrofizyków, chemików tudzież fizyków jako i biologów (w ogóle, a genetyków, ekologów populacyjnych, ewolucjonistów i innych takich tudzież medyków - w szczególe) oraz astronomów, filozofów i stochastyków. Śmią oni twierdzić, iż Wrzechświat, od momentu Stworzenia jako i życie (także człowiek, jako stworzenie i zarazem gatunek w ujęciu biologicznym) podlega PRAWOM fizyki i ewolucji - pozostając przy tym wiernymi synami i córami Kościoła. Proponuję zwiedzić zawartość Biblioteki Watykańskiej - choćby i wirtualnie, zanim Waszmość zaczniesz rozpalać stosy...
Domyślny avatar

siermięga

30.03.2014 07:41

witam,zaczyna się piękny niedzielny dzień i mam nadzieję ,że dyskusja narzucona przez "doktorka" będzie sobie dalej pomykać.Moje wy uczone radości ,tyle mi dostarczyliście radości a jeszcze więcej "doktorkowi".Śmiało ,dalej tyle jeszcze jest "teorii" do rozwikłania ,Teoria Wielkiego Wybuchu,wizyty kosmitów,wyższości świąt wielkanocnych nad innymi,jajko czy kura...
Domyślny avatar

siermięga

30.03.2014 07:41

witam,zaczyna się piękny niedzielny dzień i mam nadzieję ,że dyskusja narzucona przez "doktorka" będzie sobie dalej pomykać.Moje wy uczone radości ,tyle mi dostarczyliście radości a jeszcze więcej "doktorkowi".Śmiało ,dalej tyle jeszcze jest "teorii" do rozwikłania ,Teoria Wielkiego Wybuchu,wizyty kosmitów,wyższości świąt wielkanocnych nad innymi,jajko czy kura...
Domyślny avatar

siermięga

30.03.2014 08:34

Teoria darwina jest równie prawdziwa jak rozpowszechniania wiara ,że każda istota ludzka ma inny kod DNA tak jak wiara nr2,że wszyscy ludzie mają taką samą liczbę chromosonów
Domyślny avatar

Minimoa

30.03.2014 09:32

Samochody "wyewoluowały z końskich powozów"? Warto może zadać sobie pytanie w jaki sposób? Drogą zmniejszania się konia, czy może dlatego, że "ktoś" dołożył im silnik? Dodge Viper wprawdzie nie przypomina swego przodka, ale wciąż pozostaje tym samym gatunkiem - samochodem. Choćby nie wiem jak żuchwa pańskiego węża się wydłużała, to i tak nigdy nie stanie się trąbą słonia ani niczym innym poza żuchwą ślimakożera. Więcej pokory.
Losek

Lech "Losek" Mucha

31.03.2014 22:28

Dodane przez Minimoa w odpowiedzi na Samochody "wyewoluowały z

Są takie gatunki żółwi, które pozyskują tlen nie tylko z powietrza, za pomocą płuc, ale też ze specjalnych  silnie ukrwionych komór w tylnej części ciała. Pewien australijski żółw rzeczny pozyskuje w ten sposób większość niezbędnego do życia tlenu. Czyli można powiedzieć, że oddycha tyłkiem. :-)
Nie wiadomo w co wykształci się żuchwa węża, ani ja tego nie wiem, ani Pan, ani nikt.
Więcej wyobraźni!
Domyślny avatar

krystal

30.03.2014 16:35

Dodane przez Minimoa w odpowiedzi na Samochody "wyewoluowały z

Sądzę, że drogą zmniejszania się konia! Nawet bicie konia nie pomogło :)
Domyślny avatar

Rybak

30.03.2014 10:30

Poprzednio zarzucił mi Pan naiwność, a teraz popisał się Pan totalną głupotą! To, że organizmy żywe mają zdolność do przystosowywania się do nowych warunków ma świadczyć o tym, że świat powstał w wyniku ewolucji? Przecież żeby coś mogło ewoluować, musi najpierw powstać. Czy pierwiastki chemiczne też ewoluują? Materializm, to religia oparta na wierze, że świat materialny powstał samoistnie z niczego, a więc przypisująca cechy boskie samej materii. Taką wiarę może mieć tylko człowiek zupełnie ślepy na rzeczywistość (prawdę) go otaczającą. Darwin widocznie widział idiotyzm takiego założenia i wymyślił swoją teorię, która z gruntu jest idiotyczna i nie ma żadnych podstaw naukowych, czyli jest taką przysłonką dla wiary fundamentalnej, a więc wiary że materia sama się. Materializm to religia diabła, ponieważ jej cechą główną jest egoizm. Po cóż miałoby się być sprawiedliwym i ponosić jakieś trudy, jeżeli po śmierci nie ma nic? Religia jest to światopogląd określający cel życia człowieka (wg którego człowiek postępuje aby ten cel osiągnąć), który oparty jest na wierze (bo wiedzy nikt nie ma) w przyczynę i źródło powstania świata materialnego, ponieważ bez wzięcia pod uwagę tego, nie można logicznie określić celu życia. Krótko mówiąc, religia jest logicznym następstwem wyznawanej wiary w przyczynę i źródło powstania świata materialnego.
Losek

Lech "Losek" Mucha

30.03.2014 10:39

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Poprzednio zarzucił mi Pan

Tylko nie wiem po co mi Pan to mówi. Ja nie jestem materialistą. Darwnizm mówi tylko jak powstają gatunki. Jak istniejące przystosowują się do nowych środowisk, jak powstają nowe. Nic nie mówi o powstaniu pierwszego życia, ani wszechświata. Natomiast to, co mówi to UDOWADNIA z dużą pewnością!  Jest to jedna z najlepiej udokumentowanych teorii naukowych.
Domyślny avatar

Rybak

30.03.2014 14:06

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Tylko nie wiem po co mi Pan

Panie! Kpi Pan sobie? Przecież główna teoria Darwina dotyczy powstania świata materialnego. To czym teraz Pan się wykręca, to nie jest teoria, tylko udokumentowana wiedza, ale nie dotyczy ona powstania świata materialnego! Poza tym, jeżeli Pan twierdzi że Darwin ma rację, to jest Pan materialistą bez żadnych wątpliwości!
Losek

Lech "Losek" Mucha

30.03.2014 14:35

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Panie! Kpi Pan sobie?

Myli się Pan niezmiernie. W którym miejscu darwinizm mówi o powstaniu świata materialnego??? Co Pan plecie za bzdury. Niech Pan uważa, bo jeszcze zajrzy tu jakiś gimnazjalista i potem pałę dostanie w szkole! O powstaniu świata materialnego mówi zapewne jakaś teria kosmologiczna, ale na pewno nie Darwin! Darwinizm mówi O POWSTANIU GATUNKÓW!!! Naprawdę nie widzi Pan różnicy?!?! A ja bez najmniejszych wątpliwości nie jestem materialistą!
Domyślny avatar

Rybak

30.03.2014 17:51

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Myli się Pan niezmiernie. W

Jeżeli jest Pan taki do przodu, to niech Pan powie z jakiego punktu rozpoczyna się "POWSTAWANIE GATUNKÓW?!?!?"??!!!
Losek

Lech "Losek" Mucha

30.03.2014 21:26

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Jeżeli jest Pan taki do

Nie mam zielonego pojęcia! Podobnie jak i darwiniści. Darwinizm mówi tylko o powstaniu gatunków, a nie o powstaniu życia. Tylko co z tego?
Domyślny avatar

Rybak

30.03.2014 22:02

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Nie mam zielonego pojęcia!

Nie wie Pan? A nie ma tam Pan pod ręką jakiegoś gimnazjalisty?
Losek

Lech "Losek" Mucha

30.03.2014 22:48

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Nie wie Pan? A nie ma tam Pan

Czasami ręce opadają jak się czyta takie coś... Ale pocieszam się, że swoimi idiotycznymi komentarzami, pozbawionymi grama sensu, nijak nie odnoszącymi się do rzeczywistości, wystawiacie sobie sami laurki, a przy okazji trochę reklamujecie moje teksty. W każdym razie na następną równie bzdurną wypowiedź nie dostanie Pan odpowiedzi, Panie Rybak!
Domyślny avatar

Rybak

31.03.2014 08:55

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Czasami ręce opadają jak się

Najpierw stawia Pan niedorzeczną tezę że zdolność organizmów żywych do dostosowywania się do zmieniających się warunków świadczy o powstawaniu tych gatunków, a gdy nie potrafi jej Pan obronić, to się Pan rzuca! Jeszcze raz podkreślam: Zdolność gatunku do przystosowywania się do otaczających go warunków nie jest żadnym dowodem na to, że jest to proces tworzenia nowych gatunków!
Losek

Lech "Losek" Mucha

31.03.2014 09:14

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Najpierw stawia Pan

Panie Rybak. Czytaj Pan to co Pan sam napisał! Ja proszę o jakiś ślad argumentu, o coś do czego można się odnieść, a jak można rozsądnie odnieść się do Pana poprzedniego wpisu?
Pan mnie zapytał skąd wzięło się pierwsze życie, na co zgodnie z moją i nie tylko moją wiedzą, powiedziałem że nie wiem, bo - ileż razy mam jeszcze to powtórzyć - Teoria Ewolucji nie mówi o powstaniu życia, a tylko o powstaniu gatunków!!!!!!!!! I jeszcze raz powtarzam: w ramach TE udowodniono, że jedne gatunki powstają z innych, wszystkie powstały z jakiejś pierwszej komórki żywej, która nie wiadomo jak powstała, a w każdym razie TE o tym nie mówi. To co mi Pan tu opowiadasz o jakichś gimnazjalistach wokół mnie? Rozumiem różne figury retoryczne i żarty, ale OPRÓCZ, a nie ZAMIAST argumentu!
Domyślny avatar

Rybak

31.03.2014 13:57

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Panie Rybak. Czytaj Pan to co

Dlaczego ja mam dawać argumenty? Przecież to Pan stwierdził że z Darwinem kłócą się tylko głupcy i to na Panu ciąży obowiązek dawania argumentów. Panie Losek! Nie rozumie Pan tego, czy celowo stara się Pan stręczyć ten darwinizm? Przecież gdyby uznać że gatunki powstawały tak jak twierdzi Darwin (same z siebie), to znaczyłoby w zakamuflowany sposób podsunąć ludziom do wierzenia że materia sama z siebie. Pozostałby tylko jeden próg do przeskoczenia, choć niemożliwy do przeskoczenia, ale ludzie mniej posługujący się rozumem by się nad tym nie zastanawiali. Tym progiem pozostałoby przejście od nic, do coś. Tak więc proszę Pana darwinizm jest takim intelektualnym chwytem poniżej pasa, który pozwala na zwiększenie liczby ludzi wierzących ( nie wprost) w samoistne powstanie świata materialnego z niczego. Panie Losek! Nauka jest to narzędzie poznawania prawdy, czyli wszelkiej rzeczywistości. Owocem nauki jest wiedza, a nie wiara. Wiara jest to przekonanie, że przedmiot wiary jest prawdą, pomimo niemożności poznania tego. To co nam tu Pan zaprezentował, to jest pańska wiara w darwinizm, ale ta wiara ma bardzo liche podstawy.
Losek

Lech "Losek" Mucha

31.03.2014 16:38

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Dlaczego ja mam dawać

Jeśli chce Pan usłyszeć jakąś odpowiedź musi Pan wysunąć jakiś argument! Znalezienie komentarza w tym koszmarnym systemie, w którym link nie prowadzi wcale do odpowiedniego miejsca, jest dostatecznie denerwujące, żebym to robił po to, by przeczytać wyłącznie jakiś przytyk w stylu: "czy jest tam jakiś gimnazjalista?" Proszę zwrócić uwagę, że ja wysuwam argumenty, za każdym razem! Na przykład teraz, wysunął Pan sporo argumentów, błędnych, co zaraz wykażę, ale przynajmniej jest się do czego odnieść.
"gdyby uznać że gatunki powstawały tak jak twierdzi Darwin (same z siebie), to znaczyłoby w zakamuflowany sposób podsunąć ludziom do wierzenia że materia sama z siebie"
A skąd ten wniosek? Teoria Darwina mówi o powstawaniu gatunków. Nie mówi o powstaniu życia. I tyle. Oczywiście każdy może mieć swoje fobie i urojenia, ale one nie mogą sprawiać, że nie uznajemy dowodów na poprawność teorii. Jeżeli uważa Pan, że TE mówi cokolwiek o samoistnym powstaniu materii ożywionej, to bardzo proszę o wskazanie - w którym miejscu???
"Tak więc proszę Pana darwinizm jest takim intelektualnym chwytem poniżej pasa, który pozwala na zwiększenie liczby ludzi wierzących ( nie wprost) w samoistne powstanie świata materialnego z niczego,"
Nonsens! Darwinizm tłumaczy jak powstały gatunki, jak rozwijały się od wspólnych przodków! To wam, kreacjonistom, wydaje się że jest inaczej. Przez ciągłe powtarzanie tej bzdury, może niektórzy zaczęli w to wierzyć, ale to waszą kreacjonistów winą jest ten stan rzeczy. To właśnie Wy ponosicie winę za to zamieszanie, a nie darwiniści.
"Nauka jest to ...  ... niemożności poznania tego."
Nie wiem po co powtarza Pan tu takie truizmy...
"To co nam tu Pan zaprezentował, to jest pańska wiara w darwinizm, ale ta wiara ma bardzo liche podstawy."
I znów się Pan myli i to podwójnie. To co przedstawiłem o TE to WIEDZA i to oparta na bardzo solidnych i licznych podstawach, których - z konieczności i braku miejsca - pojedyncze przykłady przedstawiłem w tekście, komentarzach, a czasem w linkach do odpowiednich stron!
Domyślny avatar

Rybak

31.03.2014 19:46

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Jeśli chce Pan usłyszeć jakąś

Dobra! Koniec tego do niczego nie prowadzącego dialogu. Widocznie jest to dla Pana za trudne. Pozdrawiam.
Losek

Lech "Losek" Mucha

31.03.2014 19:50

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Dobra! Koniec tego do niczego

No i właśnie o bezsens podobnych tekstów mi chodzi... Rozumiem, że nie mógł Pan sobie odmówić tej "partyjskiej strzały"... Ale niech będzie. Niedługo wkleję nową notatkę. 
Pozdrowienia.
goral

goral

31.03.2014 22:09

Dodane przez Rybak w odpowiedzi na Dobra! Koniec tego do niczego

Sam mialem mu to wytknac. Darwinizm dla niego jest Aktem Wiary..Nie wiem tylko,czy to jest jego swiadomy wybor tej jego wlasnej Wiary w Darwinizm czy to tylko ignorancja.Osobiscie uwazam ,ze ignorancja i brak odpowiedniej pojemnosci intelektualnej aby zmierzyc sie z tym tematem..Wyczytal gdzies cos tam ,no i zostal neofita Darwinizmu... Jak to on ,ta swoja Wiare w Darwinizm godzi z Wiara w Akt Boskiego Objawienia to dla mnie jest naprawde zagadka.. Niemniej jego stosunek do tego tematu wyraznie wskazuje kim jest.. Panu gratuluje merytorycznosci,cierpliwosci,wiedzy i dyscypliny intelektualnej.
Losek

Lech "Losek" Mucha

31.03.2014 22:41

Dodane przez goral w odpowiedzi na Sam mialem mu to

Mówienie w ten sposób o kimś w trzeciej osobie, per "on" jest oznaką braku wychowania,ale cóż, widocznie frustracja przeważa nad wychowaniem. Podobnie niegrzeczne jest używanie w stosunku do mnie zarzutów o ignorancję i brak odpowiedniej pojemności intelektualnej, ale wiem, że argumenty ad personam stosują ci, co lepszych argumentów nie mają. Tonący brzytwy się chwyta...
Panu gratuluje merytorycznosci,cierpliwosci,wiedzy i dyscypliny intelektualnej.
To się chyba nazywa: "kółko wzajemnej adoracji"
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

30.03.2014 10:48

Stworzenie świata Jacek Kaczmarski https://www.youtube.com/… 7 dnia odpoczywam ;-)
Domyślny avatar

K2

30.03.2014 10:49

"muszą się do niego przystosowywać!" - i owszem, przystosowują się - WEWNĄTRZGATUNKOWO.* - Szanowny pan ekstrapoluje teorię ewolucji wewnątrzgatunkowej na międzygatunkową. Na jakiej podstawie? Dlatego, w wymienionym przykładzie, wąż nadal pozostaje wężem, a ślimak nadal będzie ślimakiem. Prawu zmian wewnątrzgatunkowych adwersarz teorii (dzisiaj to raczej ideologii) darwinistycznej nie przeczy. Ewoluują "samochody, samoloty, okręty, żelazka,"? - Nie. One nie ewoluują. Jedynie myśl (niedoskonałego) TWÓRCY się rozwija (ewoluuje). Samochód sam z siebie nie ma mechanizmu autorozwoju. RACJA ZMIAN LEŻY POZA NIM. "chcąc obalić Teorię Ewolucji" - teorii się nie obala, ale UDOWADNIA. To, że uznałbym teorię za prawo, to tylko oznaka mojego fanatyzmu (pseudonaukowego w najlepszym przypadku). Dowodem prawdziwości teorii ewolucji ... są pozycje w księgarni wysyłkowej. - Powalający argument :) Proszę wpisać np. NLP, tarot, czy marksizm. Efekt podobny. "Naukowość" pojęć zbliżona. "nie mają żadnego wyboru i chcąc przetrwać jako gatunek MUSZĄ SIĘ ZMIENIAĆ!". Warunkiem ROZUMNEJ zmiany jest ROZUMNY byt działający (przyczyna). W którym narządzie obu stworzeń (tu: ślimaka i węża) jest umiejscowiony organ decydujący o tym, że ON "nie ma wyboru i musi"? Jeśli by taki został odnaleziony, to skąd się tam wziął?** ___________________ * - chętnie usłyszę choćby o jednym przypadku zaobserwowanej naukowo naturalnej przemiany gatunkowej ** - Istnienie ZMIANY, wymusza istnienie PRZYCZYNY/WŁADZY zdolnej do dokonania takiej zmiany, jeśli zmiana jest rozumna, przyczyna musi być rozumna - nie można dać tego czego się nie ma

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Wszyscy 5
  • Wszyscy 6
  • Wszyscy 7
  • Wszyscy 8
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,876
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności