Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
SKĄD PRZYJDZIE NOWA SIŁA?
Wysłane przez Paweł Chojecki w 07-11-2013 [02:13]
Całość artykułu w miesięczniku "idź POD PRĄD" dostępnym w kioskach RUCH, EMPiK i Garmond oraz w prenumeracie zwykłej i elektronicznej.
III RP to państwo gnijące w coraz szybszym tempie. Już ponad dwa miliony obywateli porzuciło wiarę w jej naprawę w przewidywalnej przyszłości, a skala emigracji ciągle narasta. Porażka wydawałoby się prostego do wygrania referendum w Warszawie pokazała po raz kolejny słabość obozu patriotycznego i jego brak szans w systemie pseudodemokratycznym PRL-bis. Kto nadal twierdzi, że można odzyskać Polskę kolejnymi wyborami czy lepszą organizacją patriotów, jest albo naiwniakiem, albo funkcjonariuszem systemu, który celowo kanalizuje wysiłki Polaków na bezowocne tory. Jeśli mamy powstrzymać upadek państwa i narodu, musimy sięgnąć po rozwiązania prawdziwe, a nie pozorne. Wpierw jednak trzeba przeprowadzić diagnozę naszego stanu. Musi to jednak być diagnoza „bez znieczulenia”, bez sztucznego podtrzymywania nadziei i ducha za pomocą fałszywych mitów czy zaklęć.
W co jeszcze można was bić, gdy nadal trwacie w odstępstwie? Cała głowa chora i całe serce słabe. Od stóp do głów nic na nim zdrowego: tylko guzy i sińce, i świeże rany; nie opatrzone ani nie przewiązane, ani nie zmiękczone oliwą. Wasz kraj pustynią, wasze miasta ogniem spalone, plony waszej ziemi obcy na waszych oczach pożerają; spustoszenie jak po zniszczeniu Sodomy. Izaj. 1:5-7
Gdzie „przyłożyć słuchawkę”, by w polskim państwie czy narodzie usłyszeć objawy zdrowia? Instytucje państwa są w odwrocie lub stają się tylko uciążliwością dla zwykłych ludzi. Przykładem z ostatniej chwili niech będzie policja, której głównym celem jest wyrobienie odpowiedniego planu mandatowego. Komu potrzebna taka policja? Kto będzie ją miał w poważaniu? O armii szkoda pisać, bo już dawno przekształciła się w kilka niewielkich jednostek ekspedycyjnych, a projekt Narodowych Sił Rezerwowych poniósł spektakularną porażkę, wykazując, że nie ma chętnych do obrony III RP.
Do niedawna dość powszechnie uważano katolicyzm za ostoję i kościec polskości. Ale i na tym polu wiele się ostatnio zmieniło – hierarchowie poszli na ostentacyjną współpracę z cerkwią Putina, licząc na zachowanie swego stanu posiadania. Biskupi widać nie czytają Biblii, bo nie wiedzieli, że nie wolno paktować ze Złem. Po wykorzystaniu kościoła katolickiego zaczęła się na niego bezpardonowa, medialna nagonka. Oto świadectwo jednego z warszawskich księży:
„Jesteśmy zaczepiani, proboszcz został wyzwany bardzo dobitnie, ja także idąc do szkoły słyszałem okrzyki pod moim adresem nawiązujące do pedofilii. (…) Podobnych sytuacji nie było nawet w ostatnich latach. Nawet idąc ulicą czuć w spojrzeniach ludzi nienawiść na widok księdza. A jeszcze parę miesięcy temu tego się nie odczuwało. (…) Pojedynczy kapłan, taki jak ja, jest bezsilny. Rozmawiam ze swoimi uczniami na ten temat, ale chyba nie za wiele mogę zrobić. Również wśród moich kolegów – księży widzę taką bezradność. Polecam ich oczywiście w modlitwie, również ludzi, którzy to nakręcają, ale nie mam dobrych pomysłów, jak się temu przeciwstawić. (…) W naszych rozmowach między księżmi dominuje pogląd, że to się raczej będzie nasilać.” ks. Tomasz Chruścik, wpolityce.pl
Podobnego zdania jest współautor tej nagonki:
„Na naszych oczach Kościół przemienia się m.in. dzięki śp. Ruchowi Palikota w pajaca bitego ku radości tłumu.” Jerzy Urban, Nie
Mam jak najgorsze zdanie o duchowej roli katolicyzmu w kształtowaniu losów naszego narodu, ale nie można mu odmówić spełniania funkcji moralnego gorsetu dla większości Polaków. Z faktu, że był to tylko gorset zewnętrzny, bez głębi ducha i serca, nie wynika, że zniszczenie go przyniesie poprawę. Sceny, które z inicjatywy lokatora Pałacu Namiestnikowskiego rozegrały się na Krakowskim Przedmieściu przed smoleńskim krzyżem, nie pozostawiają nam w tej kwestii złudzeń – czeka nas okres zalewu barbarzyństwa.
Stan psychiczny społeczeństwa opisują trzy wektory – głupota, tchórzostwo i bezideowość.
„Trudno mi wręcz zrozumieć, jak to możliwe, że po 10 kwietnia 2010 roku ludzie uważający się za polskich patriotów mogą pleść bzdury o wyższości zagrożenia niemieckiego nad rosyjskim, a okraszać to jeszcze dyrdymałami o roszczeniach Izraela. Gdzież tu proporcje i elementarna wiedza o świecie. Dla nabycia rozumu najwyraźniej nie wystarczyło tym ludziom: ani 50 lat sowieckiej okupacji ani dwudziestolecie rządów moskiewskich miernot ani nawet zamordowanie naszych rodaków w Smoleńsku. Trzeba pytać: co jeszcze Rosja miałaby uczynić, by Polacy wreszcie zmądrzeli?” Aleksander Ścios, aleksanderscios.pl
„Przykładem jest zachowanie lokatora Belwederu, który najpierw wypowiadał się przeciwko referendum, a nawet przygotował projekt noweli utrudniającej odwoływanie lokalnych kacyków, a dziś deliberuje o "obywatelskiej demokracji" i wysyła tow. Nałęcza w roli tłumacza "z polskiego na nasze". Na tym przecież polega klasyczna "mądrość etapu", wsparta na wierze w głupotę polskiego społeczeństwa.” Aleksander Ścios, j.w.
„Ludzie nie szli nie z powodu braku plakatów, tylko ze strachu. Każdy, z kim rozmawiałem, wiedział, że jest referendum i gdzie jego komisja wyborcza, ale podważał sens, czyli racjonalizował własny strach. Powszechny strach i służalczość powinny być punktem wyjścia analiz.(…) Strach jest najważniejszym instrumentem rządzenia w III RP, a nie jakieś argumenty.” Józef Darski, naszeblogi.pl
„Zdrada 1989 udowodniła ludziom, że walka o zmiany całościowe nie ma sensu, bo będą wykiwani. Nie dobro wspólne zatem gwarantuje poprawę losu, tylko podczepienie się pod perspektywicznych rozdrapywaczy. Podczepią się nieliczni, ale większość ma nadzieję, co wywołuje postawy: ja będę tym, kto potrafi się urządzić.” Józef Darski, j.w.
Mamy więc głupie, bezideowe i tchórzliwe społeczeństwo, nieudolne bądź serwilistyczne elity i spróchniały, wykiwany w grze z Putinem kościół.
Całość artykułu w miesięczniku "idź POD PRĄD" dostępnym w kioskach RUCH, EMPiK i Garmond oraz w prenumeracie zwykłej i elektronicznej.
Zapraszam do siebie na Twittera:
Andrzej Zybertowicz: Gra Schetyny, gra Tuska - to tylko części sieci pokarmowej. W której części tej sieci jesteś? Początek tutaj: http://www.gazetapolska.pl/295...
@AndZyberto Większość z nas to żywiciele... Kiedy socjologowie opracują formułę "społecznego azotoxu" na polityczne pasożyty?
Andrzej Zybertowicz: "(...)Amerykanie będą wygrywać przetargi w Polsce,bo dzięki podsłuchom będą znali warunki stawiane przez konkurentów" http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,10...
@AndZyberto Czyżby Putin nie miał u nas podsłuchów? Przecież ma nie tylko komisje przetargowe, ale i podpisujących kontrakty gazowe...
Czy ks. Isakowicz-Zaleski sugeruje, że JP2 nie panował nad kościołem katolickim? - http://wiadomosci.onet.pl/kraj...
Główna troska polskich hierarchów - http://wiadomosci.onet.pl/kraj...
"Nasze media" = żal.pl - O tym już po raz nie wiadomo który: http://niezalezna.pl/47730-woj... O tym ani słowa: http://twojruch.net/archiwum/i...
oraz na kanał video iPP:
YouTube:
Komentarze
07-11-2013 [08:17] - ruisdael | Link: Jeśli ktoś
pisze: "Mam jak najgorsze zdanie o duchowej roli katolicyzmu w kształtowaniu losów naszego narodu, ale nie można mu odmówić spełniania funkcji moralnego gorsetu dla większości Polaków. Z faktu, że był to tylko gorset zewnętrzny, bez głębi ducha i serca, nie wynika, że zniszczenie go przyniesie poprawę." to trudno dyskutować z takimi bredniami, które świadczą o historycznym zacietrzewieniu i kłamstwie autora.
07-11-2013 [09:34] - gorylisko | Link: ten czlowiek ma jakies zboczenie na katolicyzm
niejeden raz pytalem go rozne sprawy... pan pastor udaje michnika w sensie... "z chuliganami nie rozmawiam"
a swoja droga sam namascil sie na proroka ktory powiedzie Polske do wyzwolenia od sil nieczystych pod warunkiem rzecz jasna
ze jego beda sluchac...a on uwolni Polske od przebrzydlego katolicyzmu...
nie wiem co go w zyciu spotkalo ? moze jakis biskup odmowil mu swiecen kaplanskich ? ;-)))
07-11-2013 [10:00] - ruisdael | Link: Jako
szaman poważnej mniejszości religijnej pastor wyraża uczucia do swego największego wroga, jakim jest KK, a nie wroga politycznego swej ojczyzny, bynajmniej. Współżycie codzienne z mniejszościami religijnymi jest poprawne, a różnice wychodzą przy okazji rozmów na tematy religijne i z tym związanymi opiniami historycznymi oraz przy okazji wyborów. W rejonach tych wybierani zostają nawet męty, byleby nic opartego na patriotyźmie związanym z KK. Taka postawa wyssana jest z mlekiem matki.
07-11-2013 [17:51] - pst | Link: Brednie?!
Niemal wszyscy Polacy-katolicy po wyjeździe do Niemiec deklarują się jako ateiści. Chodzi o to, żeby nie płacić niewielkiego podatku kościelnego. Na tyle wyceniają swoją religię. Partie klerykalne - ZChn, LPR -nie przekraczają progu 10% głosów w wyborach. Można wyliczyć jeszcze wiele faktów na poparcie zdania autora.
07-11-2013 [18:05] - Paweł Chojecki | Link: Dla głupca fakty nie mają znaczenia
Według klasyfikacji prof. Dąbrowskiego dla ok 70% procent populacji fakty nie mają żadnego znaczenia - oni wiedza swoje i koniec. Nie są w stanie analizaować swego świata wartości, potrafią co najwyżej zwalczać "wrogów". Biblia też pochyla się nad tym problemem:
"Dla głupiego jest jakby igraszką popełnić haniebny czyn, lecz mądre postępowanie jest przyjemnością dla człowieka rozumnego." Przyp. 10:23
"Kto miłuje karność, miłuje mądrość; a kto nienawidzi karcenia, jest głupi." Przyp. 12:1
"Droga głupiego wydaje mu się właściwa, lecz kto słucha rady, jest mądry." Przyp. 12:15
"Roztropny robi wszystko rozważnie, lecz głupiec popisuje się głupotą." Przyp. 13:16
"Mądry boi się Boga i unika złego, lecz głupiec spoufala się z nim i czuje się bezpieczny." Przyp. 14:16
"Karcenie głębiej dotyka rozumnego, niż głupiego sto batów." Przyp. 17:10
"Nie mów przed głupim, gdyż wzgardzi twoimi mądrymi słowami." Przyp. 23:9
"Jak pies wraca do tego, co zwymiotował, tak głupiec powtarza swoje głupstwa." Przyp. 26:11
"Kto ufa własnemu sercu, ten jest głupi; kto mądrze postępuje, jest bezpieczny."Przyp. 28:26
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [23:19] - endix2 | Link: ruisdael - piszesz że
ruisdael - piszesz że cytowane przez ciebie zdanie to brednie, ale nie podajesz żadnego sensownego argumentu. Nie dziwota że trudno ci dyskutować z argumentami P.Chojeckiego. Nie ten poziom.
08-11-2013 [01:49] - Paweł Chojecki | Link: Problem głupiego
Problem głupiego polega na tym, że nie potrafi on dostrzec swojej głupoty - "gdyby głupi wiedział, że jest głupi, już nie byłby taki głupi"...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [08:31] - finanzamt | Link: Prąd dostępny już w Konsulacie Generalnym Niemiec
Efendi! -bądź łaskaw i podnieś portki bo tym przyrodzeniem dzwonu Zygmunta nie wzruszysz...
07-11-2013 [09:41] - mada | Link: Diagnoza.
To jest, niestety, bardzo bliskie prawdy.
I nie ma sensu oburzać się szczegółami.
07-11-2013 [17:54] - Paweł Chojecki | Link: Na wspak
Część tzw. "komentatorów" zawsze skałda tu dowody myślenia "na wspak" - mogą nawet zachwalać zalety sojuszu z Rosją i stanu Polski pod rządami PO. Nie zdają sobie sprawy, że w ten sposób tylko potwierdzają moją diagnozę stanu Polaków - szczególnie mentalnego...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [09:48] - Ma-Dey | Link: Pnie Pastor, ja odpowiedżecz...panu..
...skąd...?-oj na pewno z ...Izraela, na to pan lyczy - czyż nie...?Używa pan populistycznych zwrotów i haseł bez żadnej analizy faktów.
Pańska taktyka na "antyrosyjskoć" po pierwsze jest czytelna aż nadto, i tylko dowodzi tego że pana prawdziwie intencje skrywane są za podwójnym dnem.
Jakby ktoś wylądował nagle z Marsa i przeczytał to co pan wypisuje, , pomyślałby że Polska nie należy d UE ale do RWPG a do Polski płyną dyrektywy nie od Komisji europejskiej ,a od komisarzy ludowych z Kremla!Mało tego, do tego za stan gospodarki winny Rosja , bo tylko ponad 60% naszej ekonomii jest scisle powiązana..z ..Niemcami.Panie, pomijam już ta brednie o roli KK w histirii poskiej duchowości-to niby kto te duchowośc ukaszałtował-
Protestanci, Kalwini..a może pobożni ..Żydzi?Kiedyś w jednym z komentarzy zarzucił mi pan braki w moim myśleniu, bo nie jestem w stanie uznać i docenić takiego zjawiska jak "sojusze celowe"-w tedy chodziło oczywiście o Izrael.a czy pan oraz Ścios, zakładacie ew. sojusz taktyczny z Rosją..?Obawiam się że chyba nie, i to chodzi!
07-11-2013 [23:03] - pst | Link: Owoce widać
zakładacie ew. sojusz taktyczny z Rosją..?Obawiam się że chyba nie, i to chodzi!
Ale Polska w tym "sojuszu" jest. Kiedyś sprzedawała jej tanio węgiel, teraz kupuje drogo gaz.
08-11-2013 [01:57] - Paweł Chojecki | Link: Kontynuacja
To jedna z poszlak wskazujących, że mamy do czynienia z kontynuacją CCCP-Putin.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [09:48] - NASZ_HENRY | Link: Nowa siła
dała J. Buzkowi medal M.Lutra ;-)
07-11-2013 [10:49] - takijeden | Link: Mysli rozczochrane I
@ Armia
" bo już dawno przekształciła się w kilka niewielkich jednostek ekspedycyjnych,"
Jak sie niedawno okazalo czesc naszego kontyngentu z Afganistanu jechala na wymiane
kuszetkami przez terytorium Rosji. A do transportu sprzetu ciezkiego wynajeto
samoloty ( tu niepamietam dokladnie ) Rosyjskie albo Ukrainskie.
Ciekawe co sobie mysli taki polski komandos ( NATO ) jadacy na akcje kuszetka przez Rosje?
Czy nie zajarzy ze cos tu kurcze nie gra? O tym ze jak sie okazalo do komunikacji ze sztabem
operacyjnym w Polsce wynajeto pasmo na rosyjskim satelicie ... nawet nie wspomne.
@ Referendum
"„Ludzie nie szli nie z powodu braku plakatów, tylko ze strachu"
Az dziw bierze ze do tej psychozy strachu do konca przyczynialy sie portale takie jak wpolityce.pl
Dzien albo dwa przed referendum wielka czcionka opublikowano ( podlozonego im gotowca)
tekst anonimowej czytelniczki ... ktora jako pracownica "Ratusza" w Warszawie chciala sie podzielic wiadomoscia ze jej szefowa zapowiedziala wyciagniecie konsekwencji od osob zatrudnionych przy miescie i bioracych udzial w referendum. I prosila bardzo zeby jej list opublikowac ... co tez portal usluznie wykonal.
Poniewaz wiadomosc o jakichs potencjalnych ( i nieoficjalnych) represjach za referendum z pewnoscia nie osiagnela
wszystkich pracownikow ratusza ... to dzieki wpolityce.pl zostali postraszeni juz dokladnie wszyscy.
@ "Nasze media"
"O tym ani słowa: http.//twojruch.net/archiwum/item/366-przebita-opona-w-samochodzie-pasto... "
Ja juz nie wymagam od mediow jedynie slusznego nurtu jekiejs "etyki" zawodu bo i nie ma od kogo wymagac..
ale naprawde przecieram oczy ze zdumienia jak szybko media "niezalezne" przeszly do porzadku dziennego
nad kradzieza nazwy "Twoj Ruch"
Ilekroc czytam teksty informujace o poczynaniach czy wypowiedziach (dzialaczy palikota) informujace
ze to dzialania "TwojegoRuchu" tak bez zajakniecia ze chodzi o palikociarnie ze jest sprawa w sadzie
... ze to nazwa wlasciwie ukradziona ..
"Ludowcy mogą liczyć na sześć procent poparcia. W Sejmie zmieściłby się też Twój Ruch z 5-proc. wynikiem"
http://tinyurl.com/mmfl7zr
"MEN na wniosek posłów Twojego Ruchu zleciło"
http://tinyurl.com/k3dmfj8
Bardzo szybko przeszli nad tym do porzadku dziennego i utrwalaja to bez odpowiedniego korygowania
powielajac w codziennych wiadomosciach.
07-11-2013 [17:46] - Paweł Chojecki | Link: "Nasze"
Stąd właśnie czudzysłów w określeniu "nasze media". Nie dość, że międlą tylko okruchy ze stołu mediów głównego ścieku, to jeszcze stosują ten sam mechanizm popierania swoich. Czeka nas długa droga, a jej koniec jest wielce wątpliwy...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [13:15] - fritz | Link: Polska jest teraz pod okupacja Niemiec. Byla przed 10.4.10
i jest po 10.4.10. Znaczy jest pod okupacja Niemiec.
10.4.10: to byla starannie przygotwana operacja z pelnym udzialem administracji rzadzacej Polska.
Administracja herr Tuska moze samodzielnie podejmowac decyzje bez niemieckiego OK, np. w sprawie kolorow foteli w biurach. Do wszystkiego innego potrzebuje niemieckich dyrektyw i zgody.
Lech Kaczynski tworzac platforme wspolnych interesow gospodarczych i politycznych krajow naszego regionu w Uni byl olbrzymim zagrozeniem dla niemieckich oblednyc ambicji mocarstwowych.
Co w niczym nie zmienia problemu wplywow Rosji przez sluzby specjalne.
Polityczne wplywy Rosji bardzo wzrosly po wygraniu wyborow przez Komorowskiego.
Celem Niemiec jest rozbior Polski przez podzial na regiony europejskie co by oznaczalo automatycznie wyrzucenie Rosji z tej czesci Europy.
Dlatego jest to wbrew interesom Rosji i bedzie starala sie do tego niedopuscic.
Jak dlugo Polska zachowa jednosc terytorialna tak dlugo wygrana jest mozliwa.
Rozbior Polski jest najgorszym wariantem dla Polakow, jest egzekucja Polakow i Polski.
Jest zaglada.
Dlatego kazda aleternatywa jest mniejszym zlem.
Nie pojmuje analitykow nie dostrzegajacych niebezpieczenstwa niemieckiego.
Zaslanianie niebezpieczenstwa niemieckiej agresji (bo to jest agresja przeprowadzana innymi srodkami a celem jest unicestwienie Polski i Polakow) ktora wlasnie sie odbywa, negowanie wrecz niemieckiej agresji, tworzenia dla niej ideologicznej oslony przez wskazywanie na rosyjska, jest w najwyzszym stopniu nieodpowiedzialne.
Gorzej, jest zadaniem popelnienia samobojstwa przez Polakow.
Scios tak dobrze analizujacy sprawy rosyjskie calkowicie nie pojmuje zagrozenie ze strony Niemiec i dlatego nie zdaje egzaminu jako analityk rozumiejacy calosci problemow, calej sytuacji.
07-11-2013 [19:09] - wiechu29 | Link: okupacja przed 10.4.10
Wizja 100%.Oni tu przyjdą!O ile nie wiecie a lubicie plotki i prawdę to wiem z pewnego źrodła że na terenie III Rzeszy jest prowadzone szkolenie naszych uciekinierow i przesiedleńcow.Każdy z nich dostanie odznakę VI Kolumny i będzie na zajętych ziemiach pełnił funkcje administracyjne tzn. burmistrz,wojt ,sołtys albo szpieg sołtysa.
niektorzy pod postacią psa Pluto będą zatrudnieni jako urzędnicy finansowi.
Ja osobiście będę prezydentem Prusow Wschodnich i Zarządca Dóbr od Kamczatki po Bałtyk.
Rekomendacja i wybory są tu niepotrzebne.Klamka już zapadła.Kto jeszcze ma okazję niech wypiepsza na Saszele albo Tasmanię.Achtung-Achtung ----diabeł tasmański tez jest nieprzyjazny dla Polaków.
07-11-2013 [13:51] - fritz | Link: W tekscie jest jeszcze pare skandalicznych wypowiedzi
wrecz o antypolskiem, rasistowskim charakterze, miedzy innymi poniewaz kosciol katolicki jest fundamentem polskiej tozsamosci.
To protestanci swiecili i blogoslawili dziala hitlera.
Katolicy przeciwstawiali sie hitlerowi.
Ten podzial jest rowniez tutaj widoczny.
PS. Totalny nonsens w sprawie czekania "na sile" uwalniajaca Polske.
To jest wrecz sekciarskie myslenie.
**** Ta sila jest PiS Jaroslawa Kaczynskiego po wygranych wyborach wiekszoscia konstytucyjna.
Dlatego zadaniem agentury jest niedopuszczenie do tego zwyciestwa.
Do agenturalnego gadania, repertuary zelaznego jest zrownywanie PiS z PO.
Takim gadaniem jest rowniez gadanie o sile tajemniczej a nie znanej, na sniadanie katolikow pozerajacej.
07-11-2013 [13:43] - Sizar | Link: Diagnoza słuszna
Diagnoza niewątpliwie słuszna. Widać to na każdym kroku.
08-11-2013 [01:53] - Paweł Chojecki | Link: Recepta
Mam nadzieję, że i recepta nie jest utopią...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [16:02] - dogard | Link: mamy juz pelnomocnika szechterskiego
rytu protestanckiego na terenie kraju---macie chyba wspolna szkole czekistow za soba....jestes ostatnim czlekiem godnym wypowiadania sie o patriotyzmie POLAKOW--pisz o swoich pryncypalach kremlowskich; chyba ci nie zabronili...
07-11-2013 [16:56] - xena2012 | Link: do Autora
widzę,że z wielkim zadowoleniem,ba uciechą przyjął Pan fakt nagonki na KK i słowa Urbana o pajacowatym kościele.Oczywiście sytuacja Kościoła w Polsce jest obecnie bardzo trudna i podejrzewam,że nieustanne szczucie doprowadzi do jego całkowitej marginalizacji i eliminacji chrześcijaństwa w Polsce.Przecież Pan też reprezentuje chrześcijaństwo i nie widzi również dla siebie zagrożenia ? ,,Mam najgorsze zdanie o duchowej roli katolicyzmu w losach naszego narodu''-na czym opiera Pan to przekonanie,bo nawet ja przeciętna,średnio praktykująca katoliczka jestem w stanie wymienić wielkie nazwiska ludzi KK przez wieki związane z narodem i polskoscią.Chrześcijaństwo w obliczu zagrożeń powinno być solidarne i zwarte,bo chrześcijanie to nie tylko księża ,pastorzy,hierarchie ale przede wszystkim my- wierni.Jeśli tym właśnie wiernym od rana do nocy sączy sie z mediów,portali internetowych podszyte nienawiścią wieści o okropnym kościele,naturalnie katolickim( jakżeby inaczej)wkrótce los całego chrześcijaństwa będzie przesądzony.Tego Pan chce?
07-11-2013 [17:38] - Paweł Chojecki | Link: Uczciwość
Do owocnej dyskusji potrzebna jest elementarna uczciwość. Pani tymczasem jej nie reprezentuje nawet w cytowaniu moich słów, a cóż dopiero w przypisywaniu motywacji.
Paweł Chojecki
07-11-2013 [20:45] - gorylisko | Link: ale za to pan jest elementarnie uczciwy jak cholera
muuufff do mnie jeeeeeeszszszcze miszczu
07-11-2013 [17:22] - Złotnick | Link: "gdy nadal trwacie w odstępstwie"
Bardzo trafiony cytat z Księgi Izajasza!
Czy ktoś zaprzeczy, że żyjemy w "spustoszonym" kraju, którego plony "pożerają obcy"? I czyż sami nie dostrzegamy w Polsce na każdym kroku jakiejś "choroby"?
To o Izraelu, ale przecież chyba nie ma powodu przypuszczać, że nasz taki sam stan ma inną przyczynę.
07-11-2013 [18:07] - Paweł Chojecki | Link: Niestety
Niestety, choć to oczywiste, większa część naszych rodaków, nawet z elity, jest ślepa na te fakty.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [18:28] - kolo003 | Link: Przełomowy artykuł
Gorąco polecam lekturę całego artykułu - otworzył mi oczy na konieczność organizacji, aby zdobyć Polskę dla Chrystusa, zintensyfikowanie myśli strategicznych - jak zewangelizować elity! Naprawdę inspirujący! Mam nadzieję, że przełoży się na działania w realu!
07-11-2013 [20:04] - Paweł Chojecki | Link: Nadzieja
Na razie mamy tylko nadzeję - ale to wystarczy na początek.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [18:37] - rob2004 | Link: Obcy
Należy się tylko zastanowić czy ci obcy to ci co noszą nazwiska kończące się na "-ow" lub "-er" czy też ci, którzy z rozkazu Bermana w 1947 roku zmienili rodowe nazwiska na te z końcówką "-ski".
07-11-2013 [20:42] - Paweł Chojecki | Link: Obcy
Wielu obcych ma niezmienione, całkiem swojsko brzmiące nazwiska. Zatracili jednak duszę...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [19:23] - rob2004 | Link: Obrona niektórych hierarchów kościelnych to głupota czy ślepota?
Zwolennicy INVITRO,związków partnerskich w pierwszych ławkach w kościele na Mszy Świętej.
tomo 2013-11-04 11:48:56
Czy nie razi was brak reakcji episkopatu na fakt, że osoby Premiera i Prezydenta które promują zabijanie dzieci nienarodzonych- ustawa INVITRO , związki partnerskie. Wprowadzające zmiany przeciwko rodzinie. Dofinansowujące z budżetu Państwa skrajne lewackie stowarzyszenia, wprowadzające ideologię GENDER do przedszkoli i szkół. Że te osoby siedzą w pierwszych ławkach w kościele na Mszy Świętej? Przecież to obraza Boga! Gdzie nasz Prymas, gdzie są nasi Biskupi? Słaby ten nasz Kościół. W średniowieczu przed ofiarowaniem darów wszyscy grzesznicy musieli opuścić kościół.
http://www.gloria.tv/?media=52...
07-11-2013 [20:02] - Paweł Chojecki | Link: Skąd słaby naród?
Stawiam tezę: słaby kościół = słaby naród. Kto zaprzeczy?
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [21:15] - dogard | Link: brednie socjotechniczne
kosciol to ludzie wierzacy, a NAROD to swiadomy , patriotyczny obywatel-- wierzacy lub nie, roznej religi czy wierzenia....wiec nie POmpuj glupot.
07-11-2013 [20:35] - Ma-Dey | Link: chwileczke,
a co pan proponuje?bo tylko skrytykował pan tu wszystkich że są ślepi i głusi i nic nie rozumieją...!Narzekać na społeczeństwo to..każdy..głupiec potrafi i ma odpowiednio wyparzony język- trudniej zaś popróbować zrobić "coś" z tego co się ma!
ps wole po sto kroć z Rosją niż z Izraelem..".małym szatanem"!
07-11-2013 [20:41] - Paweł Chojecki | Link: Czytać ze zrozumieniem
ostatnia linijka tekstu:
"Całość artykułu w miesięczniku "idź POD PRĄD"
07-11-2013 [21:33] - m. | Link: No właśnie -
- trzeba przeczytać całość. Z diagnozą trudno się nie zgodzić.
Cytat z Księgi Izajasza daje do myślenia. Ale my lubimy na opak tłumaczyć sens naszych narodowych nieszczęść, to pozwala zachować o sobie dobre mniemanie.
Pozdrawiam
08-11-2013 [01:47] - Paweł Chojecki | Link: Tylko "skąd te łzy"...
Samopoczucie może i dobre, tylko "skąd te łzy"...
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
08-11-2013 [07:26] - m. | Link: Sposób
Na to też jest sposób - stary jak świat. "To nie my, to oni".
I tak znieczuleni pompujemy nasze narodowe ego zupełnie nie tym, czym powinniśmy.
08-11-2013 [12:21] - Paweł Chojecki | Link: Zagłada
Dlatego właśnie niektórzy przewidują powolny(?) zanik naszego narodu.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [21:29] - Ela K. | Link: Protestantom też się dostało
Cytuję bardzo trafny, moim zdaniem,fragment z dalszej części artykułu " płytki, ludowy katolicyzm narodu, elity patriotyczne fanatycznie przywiązane do katolicyzmu i traktujące wrogo biblijnych chrześcijan, skompromitowane kosmopolityzmem i kolaboracją z komunistami kościoły protestanckie, brak zaplecza intelektualnego, materialnego i medialnego"
Ci, którzy, tak się tu oburzają,że pastor "śmie" wytykać błędy KK mogą zauważyć ,że koścołom protestanckim też się tu dostało i to bardzo. Jako protestantka powinnam badać, czy nauka i działania mojego kościoła opiera się na podstawach biblijnych.I czy moi przywódcy duchowi głoszą i postępują zgodnie ze Słowem Bożym. Są jednak ,jak widać, dla niektórych "autorytety " i "prawdy" nie podlegające żadnej krytyce i ocenie.
Tylko dostrzegając własne błędy i próbując je naprawiać możemy zmieniać coś w tym kraju.
Podkreślone przez P. Chojeckiego w dalszej częsci artykułu 2 warunki do "uksztaltowania niezłomnego seca " to osobiste odrodzenie duchowe i realne doswiadczanie wspólnoty. Jako taka wspólnota nie jest tu promowany żaden konkretny kościół protestancki ale Kościół Nowego Testamentu.
A jak ktoś ma wątpliwości, jak ma on działać, najlepiej poczytać i porównać.
Czytając tu jednak niektóre komentarze(pisane chyba przez elitę tego kraju) trudno mieć nadzieję na zmiany na lepsze.
07-11-2013 [22:35] - Paweł Chojecki | Link: To nie elita
Ludzie, którzy komentują bez zapoznania się z tekstem i używają pomówień, kłamstw i obelg z pewnością nie należą do elity.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
07-11-2013 [21:40] - Rako | Link: Świetny artykuł
Kiedyś natknąłem się na tekst, który dobrze koresponduje z Pana artykułem. Oto cytat:
"W duszach wielu ludzi zgasło światło; nie wolno już im było czytać Biblii na własny użytek i poznawać osobiście Boga Zbawiciela. Zostało im zabrane Słowo Boże, a tym samym odebrano im podstawowy sposób poznawania Boga. Ich zbawienie nie miało pochodzić jedynie od Jezusa, ale miało się znajdować u Jezuitów i w systemie Kościoła rzymskokatolickiego z jego kapłaństwem. Nie dziwi więc, że złoty wiek się zakończył, w przeciągu stu lat ten uprzednio tolerancyjny naród został zdewastowany przez wojnę domową i inwazję, a w okresie dwóch wieków stał się tak słaby, że został wymazany z map Europy przez swoich sąsiadów. Polska nigdy nie wróciła do złotego wieku."
08-11-2013 [01:45] - Paweł Chojecki | Link: Ukryta prawda
To proste wyjaśnienie jest najmniej rozpoznawane w naszym narodzie.
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
08-11-2013 [15:43] - endix2 | Link: Nic dodać - nic ująć. W pełni
Nic dodać - nic ująć. W pełni prawdziwa diagnoza. Szkoda tylko że cała plejada naszych katolickich inteligentów nie chce dostrzec zależności miedzy jezuicką kontrreformacją i jej skutkami, a stopniowym upadkiem Rzeczypospolitej. To są fakty, którym nie można zaprzeczyć.
13-11-2013 [23:52] - Jerzy Tatol | Link: Historia Polski nie zaczyna się od PRL!
Część 1:
WEZWANIE DO TRUDU I WALKI O ODZYSKANIE POLSKI
Zespół Inicjatywno – Organizacyjny „pospolitego ruszenia” proponujący nazwę:
RUCH SPADKOBIERCÓW PRAWDZIWEJ POLSKI – II RP „NOWA SANACJA”
Wzywa wszystkich prawdziwych patriotów do oddolnego organizowania się w celu odzyskania Polski i kontynuacji dzieła naszych Ojców, Dziadków i Pradziadków twórców polskiego „cudu gospodarczego” w latach 1936-39 oraz 15-letniegu planu rozbudowy Polski.
Ten plan przewidywał:
1939-1942 – OSIĄGNIEMY NAJWYŻSZĄ DOSKONAŁOŚĆ SIŁ OBRONNYCH,
1942-1945 – ROZBUDUJEMY NA WIELKĄ SKALĘ KOMUNIKACJĘ,
1945-1948 – PODNIESIEMY NA NAJWYŻSZY POZIOM ROLNICTWO I OŚWIATĘ,
1948-1951 – ROZBUDUJEMY MIASTA I SPOTĘGUJEMY ROZWÓJ PRZEMYSŁU,
1951- 1954 – WYRÓWNAMY STAN GOSPODARCZY CAŁEJ POLSKI.
Ten wspaniały plan został zniweczony przez najazd germańskich i sowieckich hord w 1939 r. ale może być zrealizowany w nowych terminach po ODZYSKANIU POLSKI jako testament naszych przodków. Aby odzyskać Polskę trzeba wstąpić na polską drogę, na której „milowymi kamieniami” są: REPOLONIZACJA – DEBOLSZEWIZACJA – REWINDYKACJA – de”prywatyzacja”
Repolonizacja – to przywrócenie polskiej państwowości w oparciu o system prawny II-ej RP,
Debolszewizacja - to uznanie służb specjalnych PRL i ich agentów jako organizacji wrogich Polsce i winnych ogromu zbrodni przeciw Narodowi i Państwu Polskiemu,
Rewindykacja – to zwrot na rzecz Skarbu Państwa zagrabionego majątku narodowego i wystawienie rachunków sprawcom zniszczenia przemysłu i innych dóbr narodowych,
De”prywatyzacja” – to przywrócenie statusu instytucji publicznych wszystkim instytucjom i podmiotom majątku narodowego „sprywatyzowanym” przez paserów politycznych oraz nacjonalizacja ziemi sprzedanej niezgodnie z zapisami Konstytucji kwietniowej z 1935 roku.
Wezwanie to kierujemy do wszystkich patriotów spełniających kryterium:
PRAWDZIWYM PATRIOTĄ JEST TEN KTO CZUJE SIĘ SPADKOBIERCĄ II-EJ RP A CAŁY OKRES PRL I OBECNEJ „TRANSFORMACJI USTROJOWEJ” TRAKTUJE JAKO STAN BOLSZEWICKIEJ OKUPACJI
14-11-2013 [00:02] - Jerzy Tatol | Link: Historia Polski nie zaczyna się od PRL ! Cz. 2
Aby się organizować nie trzeba nikogo pytać o zgodę tylko trzeba spełnić dwa warunki:
- złożyć ślubowanie na wierność Konstytucji kwietniowej z 1935 roku mając na myśli cały system prawny obowiązujący wszystkich Polaków do wybuchu II-ej W.Ś.
- w swoim codziennym postępowaniu kroczyć polską drogą (powyżej opisaną) realizując PROGRAM ODZYSKANIA POLSKI!!!!
Idąc tą drogą trzeba jednak posługiwać się hasłem: myśl patriotycznie, działaj praktycznie.
Sytuacja w Polsce staje się dramatyczna. Napięcia społeczne narastają a działania tzw. władz i „grupy trzymającej władzę” coraz bardziej maja znamiona zaplanowanej prowokacji mającej na celu wywołanie niekontrolowanych rozruchów społecznych jako pretekstu do zwiększenia terroru. Terror ekonomiczny został już osiągnięty! Czy zbliża się czas terroru psychicznego i fizycznego podobnego do niedawnych „wydarzeń argentyńskich”? Dlatego trzeba podjąć trud oddolnego organizowania się mając na celu trzy obecnie najważniejsze zadania: - wzajemnej pomocy i opieki nad słabszymi, - reedukacji na temat prawdziwej polskiej państwowości, - wyszukanie i wypromowanie ludzi godnych zaufania i pełnienia funkcji publicznych.
Zespół Inicjatywno-Organizacyjny RSPP „NOWA SANACJA”
W uzupełnieniu:
Używanie takich epitetów: "Mamy więc głupie, bezideowe i tchórzliwe społeczeństwo" świadczy chyba o tym, ze ich używający nie jest Polakiem i lubi "dokopać leżącemu"!
14-11-2013 [11:14] - Paweł Chojecki | Link: Jak rozpoznać idiotę?
Nie wiem, jakie stosuje Pan kryterium przyznawania ludziom polskiej narodowości, ale wiem, że osoba twierdząca, że dziś "mamy mądre, ideowe i odważne społeczeństwo" jest idiotą...
Paweł Chojecki
20-11-2013 [18:49] - Jerzy Tatol | Link: Panu chyba chodzi o "pożytecznych idiotów"?
Nie wiem w czym się Pan dopatrzył mojej chęci do przyznawania polskiej narodowości? Wręcz przeciwnie! Chodzi o poczucie przynależności do polskości w szerokim pojęciu. Chodzi o rozrachunek z własnym sumieniem "zatroskanych" o polskie sprawy: czy podstawą polskości jest system prawny II-ej RP uświęcony potem, łzami i krwią ŻOŁNIERZY NIEZŁOMNYCH, czy stalinowski "manifest lipcowy" z 1944 roku?