Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
ZŁOWIESZCZE SKOJARZENIE
Wysłane przez Krzysztof Pasie... w 14-04-2011 [17:15]
Bezrozumnie spolegliwe media „mainstreamowe” rozindyczyły się do granic histerii.
Zbrodnia to niesłychana!!! Istny koniec Świata!!! Ten wstrętny Belzebub Jarosław Kaczyński ośmielił się zacytować Herberta!!!
Od morza po Tatry niosą się nad Polską słowa potępienia:
Jak on mógł!!! Jak on mógł!!! Jak on mógł!!...
Płaczą, rozpaczają, jojczą, szydzą, plują, obrażają, grożą, zastraszają... Warto też zwrócić uwagę, kto się wypowiada w sprawie. Nie warto nawet wymieniać tych ideologów.
A ja, w tym całym harmidrze chciałbym tylko przypomnieć, że spuścizna literacka Zbigniewa Herberta jest dobrem wszystkich Polaków. Przekładając to na język ulicy, Herbert jest tyle samo wasz, co nasz. I skąd wiecie "durnie", co by na to wszystko powiedział autor zacytowanych słów??? No skąd to wiecie??? Pytam!!!
A polityczne konteksty będą zawsze. Więc, o czym tu mowa?
Natomiast obawiam się, że nie to jest w tym całym zamęcie najgorsze. Bo jak słyszę, że jednym wolno cytować naszego poetę, a innym nie, przychodzą mi się na myśl czasy okupacji, kiedy polskich poetów można było deklamować jedynie na tajnych kupletach. Powiem więcej, męczy mniepytanie, jak w czasie Drugiej Wojny Światowej światli i wykształceni Niemcy mogli dokonać tego, czego dokonali. Odpowiedź już znamy.
A wracając na nasze podwórko nie mogę się opędzić przed złowieszczym skojarzeniem, co się stało z tymi, którzy wiedzą lepiej. Aż strach pomyśleć, ale skonstatowałem ze zgrozą, że podobnie jak niegdyś nad Renem, władza odbiera im rozum i jeszcze do tego ktoś zdołał im wmówić, a oni w to uwierzyli, że przynależą do tych, którzy są lepsi i mądrzejsi od „obywateli drugiej kategorii”.
I choć się opędzam jak mogę od natrętnych myśli, powraca uparcie wspomnienie brzemiennego w skutki: „uber alles”. Chcę wierzyć, że przesadzam, ale warto przestrzec. Tam też się zaczynało niewinnie, a później tym „gorszym” zabroniono cytowaćSchillera.
A to już nie jest do śmiechu bynajmniej.
Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)
Post Scriptum
Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem. Ale musiałem to głośno powiedzieć chociażby, dlatego, że młodsi nie pamiętają, jak to kiedyś było.
Komentarze
14-04-2011 [17:37] - Laszlo (niezweryfikowany) | Link: Panie Krzysztofie, ma pan
Panie Krzysztofie, ma pan rację, że to idzie faszyzm. Potrzebny jest OPÓR. On już trwa. Na Krakowskim Przedmiesciu.
14-04-2011 [17:49] - Krzysztof Pasie... | Link: Panie Krzysztofie, ma pan...
Drogi Laszlo,
Niech Pan wypluje to słowo. Chyba nie jest aż tak źle. Ale OPÓR jest jak najbardziej potrzebny. Im wcześniej tym lepiej. Nim będzie za późno.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
15-04-2011 [01:50] - Bożena (niezweryfikowany) | Link: Zakazana poezja Herberta
zakazany krzyż,zakazane kwiaty i znicze,nie wpuszczenie księży na Krakowskie Przedmieście.
Totalne opluwanie PiS oraz Pana Premiera Jarosława Kaczyńskiego we wszystkich mediach,
to ewidentny objaw przerażenia PO zbliżającego się końca.Wczoraj swoich przeciwników
Tusk nazwał "sektą polityczną".Ten oszołom obraził nas wszystkich inaczej myślących jak on.
14-04-2011 [18:15] - toni (niezweryfikowany) | Link: "kato kyrie kato "
Cóż mogę tylko westchnąć "Panie dziękuję Ci że stworzyłeś świat piękny i bardzo różny" w tym i Zbigniewa Herberta i trawestując nieudolnie "Modlitwę Pana Myślę" Proszę abyś miał w opiece tam u siebie Wielkiego Poetę Zbigniewa Herberta bo naprawdę na to zasługuje chociażby tylko z tego jednego powodu,że był wierny w swoich utworach idei jedności piękna i prawdy... O "Pani Herbert" na wzgląd na szacunek jakim go darzę nie powiem ani słowa. Przypomniałem sobie natomiast czytany kiedyś wywiad z "Panią Herbert"(tak sama o sobie mówi w wywiadzie). Byłem bardzo zawiedziony i zniesmaczony.Postąpił podle Żakowski i chyba to on chciał więcej "upolitycznić" poetę niż gdyby Premier Jarosław Kaczyński w każdym swoim przemówieniu deklamował utwory wybrane poety.
Panie Krzysztofie to prowokacja mająca na celu wyciskanie jadu z "pisiorów" atakujących "biedną wdowę".Wygląda na to że dla Salonu razwiedki, służb czy jak ich tam nazwać jad jest powietrzem ,którym oddychają paliwem który ich napedza i parawanem.
Są coraz bardziej zdenerwowani. Miałem ostatnio do czynienia na stopie prywatnej z klinicznym objawem mózgu podłączonego do TVN. Pierwszy raz go takim widziałem a znamy się kilkadziesiąt lat.
14-04-2011 [21:44] - Krzysztof Pasie... | Link: "kato kyrie kato"...
Wielce Szanowny Panie Toni,
Napisał pan:
"Wygląda na to że dla Salonu razwiedki, służb czy jak ich tam nazwać jad jest powietrzem, którym oddychają paliwem które ich napędza i parawanem".
Odpowiadam:
Należy tedy mieć nadzieję, że przyjdzie czas, gdy się tym własnym jadem skutecznie zatrują.
A co do Pani Herbert. No cóż, mam już swoje lata i doświadczenie pozwala mi sądzić, że niestety nie każdemu mężczyźnie się udała żona.
Dziękuję za wspaniały komentarz i serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [18:21] - lego (niezweryfikowany) | Link: Quo Vadis Polsko?
Przyszedł ten czas, kiedy Polski głos już się nie liczy a przykłady ostatnich dni to potwierdzają. Gdybyśmy mieli Polski Rząd z Polskim punktem widzenia no, ale niestety nie mamy. A co mamy socjalizm w najgorszym wydaniu, czyli wszystko, co najgorsze było w narodowym socjalizmie niemieckim i kolektywnym socjalizmie sowieckim ot i cała unia europejska w całej krasie pod jurysdykcją Parlamentu Europejskiego
14-04-2011 [21:51] - Krzysztof Pasie... | Link: Quo Vadis Polsko?...
Wielce Szanowny Lego,
Przed chwilą w TVN24 redaktor Rymanowski spytał córkę śp. Posła Wassermana, czy oczekuje jeszcze czegoś od polskiego rządu. Ta piękna, szlachetna i udręczona kobieta odparła: "niczego Panie redaktorze".
I miała rację. Po nich już niczego nie należy oczekiwać. Trzeba im podziękować. I to jak najprędzej!
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [18:37] - Leszcz bałtycki (niezweryfikowany) | Link: do ZŁOWIESZCZE SKOJARZENIE
A tak gwoli przypomnienia. Poeta Niezłomny naczelnego GieWu wykreślił z listy znajomych i przyjaciół, więc POlitycznie POprawni zostali przez poetę odrzuceni. A twórczość Herberta nie jest już własnością jego małżonki, ponieważ sprzedała ją na wolnym rynku, za co wzięła grosiwo.
Na "uber alles" nam to sami Niemcy nie pozwolą, ale za to zrobią z nami "unter alles".
Pozdrawiam Pana Krzysztofa
14-04-2011 [19:35] - maga (niezweryfikowany) | Link: do Leszcza Bałtyckiego
Uzupełnię Pana przypomnienie: taż sama "wdowa" nie tylko wziąła "grosiwo" za handel twórczością Męża, ale po Jego śmierci - wespół z michnikową GazWyb - zrobiła z niego chorego umysłowo. Tfu!!!
14-04-2011 [21:53] - Krzysztof Pasie... | Link: do Leszcza Bałtyckiego...
Droga / Drogi Maga,
Aż się boję odpowiadać na ten przepojony goryczą komentarz.
Pozdrawian serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [22:01] - Krzysztof Pasie... | Link: do ZŁOWIESZCZE SKOJARZENIE...
Wielce Szanowny Leszczu Bałtycki,
No i co ja mam z Panem począć. Powinienem Pana zganić za czarnowidztwo, lecz niestety nie mam choćby najmniejszego argumentu.
Ale 10 kwietnia Polacy pokazali na Krakowskim Przedmieściu, że się zaczynają budzić z długiego letargu. Więc nie ma co narzekać, ale wręcz odwrotnie, trzeba wierzyć, że już wkrótce się urwiemy ze smyczy PR Trzeciej Rzeczypospolitej
Jak zawsze serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [18:53] - Roman (niezweryfikowany) | Link: Sznowny panie Krzysztofie
I wszyscy niezależni. Właśnie w Radio Maryja gośćmi są Ewa Stankiewicz i Jan Pospieszalski. Jest program "Rozmowy niedokończone". Bardzo dobre !!!
14-04-2011 [19:11] - Roman (niezweryfikowany) | Link: Ponadto
W tv Trwam jest to samo, co w RM, a w trakcie audycji są łączenia z Solidarni2010 na Krakowskim Przedmiesciu. Pozdrawiam Was wszystkich.
14-04-2011 [22:13] - Krzysztof Pasie... | Link: Ponadto...
Szanowny Panie Romanie,
To dobrze, że są takie łączenia. Ale przecież my wszyscy jesteśmy z nimi połączeni on line w naszych sercach.
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [22:10] - Krzysztof Pasie... | Link: Szanowny Panie Krzysztofie...
Szanowny Panie Romanie,
Dzięki za info. Biegnę po pilota.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [19:20] - Matieu.. (niezweryfikowany) | Link: Zabronić Herberta, Norwida, Mickiewicza, Słowackiego
Nakazać Niesiołowskiego, Nowaka, Migalskiego, Leppera Giertycha, Komorowskiego, Grasia.Bartoszewskiegoniczemu juz się nie zdziwię.
Dzisiejsza Polska zasługuje na poświecenie , symbole i pracę od podstaw , a oni fundują nam folwark bydlęcy.
14-04-2011 [22:16] - Krzysztof Pasie... | Link: Zabronić Herberta, Norwida, Mickiewicza, Słowackiego...
Wielce Szanowny Matieu,
Spoko! Młodzi nam pomogą i już wkrótce zrobimy na tym folwarku wielką dezynsekcję.
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [19:31] - zet (niezweryfikowany) | Link: Herbert przewraca się w grobie?
Czy to nie burzy spokoju ducha Herberta na tamtym świecie takie bzdurne oświadczenie?Jestem pewna ,że ta pani dostanie jakieś ostrzeżenie,że daje się wykorzystywać tym,których jej mąż tak bardzo negował.
Siostra Herberta chyba bardziej rozumie poezję swojego brata.
14-04-2011 [22:19] - Krzysztof Pasie... | Link: Herbert przewraca się w grobie?...
Wielce Szanowna Pani,
Jak miał taką żonę to trudno się dziwić, że tak wcześnie umarł.
Pozdrawiam Panią serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [19:36] - JANKAL (niezweryfikowany) | Link: Dziękuję Panu!
Ponownie Panu dziękuję za trafność wypowiedzi. Płynący z serca Jarosława Kaczyńskiego cytat Herberta jest wyrażeniem prawdy o tym co stało się o poranku 10 kwietnia 2010. Pan Jarosław Kaczyński ujął tę prawdę właśnie w ten sposób najtrafniej. Jak Pan pisze, jesteśmy wszyscy właścicielami naszej rodzimej poezji, tak jak jesteśmy właścicielami poezji takich wieszczów jak Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki, Cyprian Kamil Norwid i innych. Ich poezja jest naszym wspólnym dobrem narodowym i jako dobro służy każdemu z nas.
Mam to samo odczucie smutku i bezsilności wobec rozmiaru głupoty i arogancji tzw. inteligencji postępowej (w rozumieniu: służalczej). Nie sięgają oni inteligencją panu Jarosławowi Kaczyńskiemu do pięt. Jest to tzw. inteligencja szpagatowa, umiejąca tylko krzyczeć i pomawiać, bo na nic więcej jej nie stać.
Mickiewicz porównuje takich ludzi do kamieni pobielanych.
Bardzo pasuje do nich też cytat: Bez serc, bez ducha, to szkieletów ludy...
Pozdrawiam Pana i dodam, że jestem kobietą.
Jankal
14-04-2011 [22:28] - Krzysztof Pasie... | Link: Dziękuję Panu!...
Wielce Szanowna Pani,
Cechą wielkich ludzi jest trafianie w sedno kilkoma słowami. Tę niezwykłą cechę posiada Jarosław Kaczyński. Dlatego tak się go boją. Są generalnie tępi, ale nie na tyle by sobie nie zdawać sprawy, że to już początek ich końca. Dlatego tak szaleją. Bo dla nich to wóz albo przewóz.
Piękne to przytoczone przez panią porównanie do mickiewiczowskich "kamieni pobielanych".
Serdecznie dziękuję za piękny komentarz i gorąco pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [20:18] - Bosa (niezweryfikowany) | Link: Paradoks
Fajna sprawa, żalić się na korzystanie z "wyrwanego z kontekstu fragmentu" (wiersza Z. Herberta) jednocześnie powołując się na bardzo wąski fragment wypowiedzi samego Jarosława Kaczyńskiego. :) Takie rzeczy tylko w 'wolnych' mediach. :)
Pozdrawiam
14-04-2011 [22:33] - Krzysztof Pasie... | Link: Paradoks...
Droga / Drogi Bosa,
To jest właśnie niechlubna socjotechnika Sławomira Nowaka i jemu podobnych. Ale to na szczęście już do szczętu zgrana płyta.
Musimy się tylko policzyć, jak mawiała Anna Walentynowicz.
Serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
15-04-2011 [00:08] - Bosa (niezweryfikowany) | Link: Żeby wyjaśnić kwestię płci,
Żeby wyjaśnić kwestię płci, końcówka zawsze -a.
Niestety, co do zgrania płyty mam wciąż jeszcze pewne wątpliwości - i pozwolę je sobie zachować, tak długo jak będzie w cenie plucie na Polskę, plucie na ofiary katastrofy Smoleńskiej, plucie na walczących o prawdę, uczciwość i wolność. Również tak długo, jak będziemy dawali się bez najmniejszego sensu dzielić - my, ludzie kochający ojczyznę - podburzani przeciw sobie przez ludzi stojących po drugiej stronie 'barykady'.
Jednocześnie jednak wierzę, że będzie nas już tylko więcej. Choćby dlatego, że mimo wszystkich PRowskich wynalazków, antypolskie działania PO stają się każdym dniem coraz bardziej oczywiste a sama postawa ich przedstawicieli coraz bardziej arogancka.
14-04-2011 [20:29] - ksena (niezweryfikowany) | Link: gdyby tyle samo determinacji
wykazywałby rząd i reżimowe media w sprawach gospodarki i finansów Polski bylibyśmy kwitnącym krajem,a tak cała para w niszczenie Kaczyńskiego.Coraz bardziej przypominamy Indie z odwiecznym systemem kastowym skazując wybraną grupę na wykluczenie tak u nas dziś traktuje się opozycję.Dziś nie wolno jej obchodzić żałoby i cytować poety,jutro może nie będzie wolno oddychać.
14-04-2011 [22:27] - lego (niezweryfikowany) | Link: Ale to już było i socjalizmem wróciło
Pod rządami Partii socjalistycznej PO i ludzi typu Bronek, Donek itd. ja nie widzę jutra dla POLSKI bo jutro tworzy się dzisiaj a wczoraj już nie wróci bo już było
14-04-2011 [22:42] - Krzysztof Pasie... | Link: gdyby tyle samo determinacji...
Droga Kseno,
Jak chodzi o gospodarkę i finanse to się już wykazali Miro, Zbycho et consortes. Teraz nas dorzyna minister Rostowski.
Ludzie są cierpliwi. Ale jak przeleje się miarka postawią kosy na sztorc. Nie takie dołki Polska przeskoczyła. Więc głowa do góry!
Pozdrawiam jak zawsze serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [20:47] - Roman (niezweryfikowany) | Link: Zaprzańcy atakują
No i doczekaliśmy się czasu, gdy poezja jest reglamentowana. Wdowa po bardzo patriotycznym NASZYM poecie zabrania cytowania komukolwiek (głownie z PiS) poezji Zbigniewa Herberta. To, o czym niedawno pisał p. Pasierbiewicz - signum temporis.Przyznam, że nawet nie przyszło by mi, i nie wiem czy jeszcze komuś innemu oprócz bezczelnej wdowy,aby zabraniać korzystania z czyjejś poezji. To jest jakaś choroba...Wystarczy zacytować kilka zdań wypowiedzianych przez tę kobietę i mamy wyjaśnienie : "Ja sobie nie życzę, żeby jego twórczość wciągać w rozgrywki polityczne. Ja nie popieram pana Kaczyńskiego. Ja protestuję. To, co oni myślą, mnie nie obchodzi. Ten wiersz nie był pisany dla Kaczyńskiego czy dla kogokolwiek zresztą". Okazuje się,że wdowa ZAWŁASZCZA sobie poezję męża, który akurat tego wiersza nie napisał "dla kogokolwiek zresztą". ZDUMIEWAJĄCE!!!
Dla kogóż to wiec poeci tworzą, dla swoich muz małżeńskich? Zbigniew Herbert na pewno nie. Ktoś, kto tak nie cierpiał komuny pisał dla nas - Polaków i jego twórczość jest naszym wspólnym dobrem. A pani Herbertowej wara od wywłaszczania nas z tego dziedzictwa.
14-04-2011 [22:47] - Krzysztof Pasie... | Link: Zaprzańcy atakują...
Szanowny Panie Romanie,
Przepraszam wszystkie Panie zo to, co teraz powiem. Nie dziwię się naszemu wielkiemu poecie, że tak wcześnie odszedł, jak miał taką "babę".
Pozdrawiam Pana serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
15-04-2011 [00:22] - Bosa (niezweryfikowany) | Link: Ja, jako kobieta pozwolę
Ja, jako kobieta pozwolę sobie odpowiedzieć: również wcale się nie dziwię.
Zresztą nie bardzo wiem jak w ogóle odnosić się do wypowiedzi kobiety, która rzuca się "na ratunek" utworów męża, żeby wykorzystane niewłaściwie przypadkiem nie zepsuły nikomu opinii - niby - o nim, a jednocześnie sama sugeruje (a właściwie - sugerowała), że wyraźnie artykułowana niechęć samego Z. Herberta do Adama Michnika i jemu pokrewnych wynika... z choroby psychicznej.
14-04-2011 [21:04] - moherowa babcia (niezweryfikowany) | Link: PAN COGITO
Przesłanie Herberta skierowane było do wszystkich Polaków a nie tylko do żony poety.Jego myśli są ponadczasowe i nie mają właściciela.Właścicielem może być ten, co te prawdy wyznaje.Pamiętam wściekłe ataki na poetę bo się naraził salonowi.Przychodzi mi też na myśl,żona Pawła Jasienicy/takie tam skojarzenie/.SERDECZNIE POZDRAWIAM
14-04-2011 [22:51] - Krzysztof Pasie... | Link: PAN COGITO...
Wielce Szanowna Babciu Moherowa,
Wszystko mówi za siebie skojarzenie Babci z żoną Pawła Jasienicy.
Serdecznie dziękuję za komentarz i gorąco pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
P.S.
Proszę także o komentarz na Salonie 24.
15-04-2011 [21:47] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: @ moherowa babcia 21,04--ubecja do wszystkiego zdolna
a brysdygierowe w szczegolnosci, w razie narodzin dzieci, oglosila by ,ze sa zydami i kochaja komune,tak wypalano nazwiska niewygodne, a znane--talmudyczne POczynania
14-04-2011 [21:32] - Emigrant (niezweryfikowany) | Link: ????
Czyżby chłoptasiom zaczęło brakować argumentów? Mogę tylko domniemywać, że "geniusz Kaszub" przygotował opcję: jak braknie silnych argumentów to użyjemy argumentu siły? Obym jednak się mylił.
14-04-2011 [22:55] - Krzysztof Pasie... | Link: ???...
Wielce Szanowny Emigrancie,
Napisał Pan, że:
"jak im braknie silnych argumentów to użyją argumentu siły?
Odpowiadam:
Too late honey! Naród jest zbyt silny. Naród się obudził 10-go kwietnia.
Pozdrawiam jak zawsze serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
15-04-2011 [01:08] - Bosa (niezweryfikowany) | Link: "Myśliwy jeszcze ma broń i
"Myśliwy jeszcze ma broń i trzyma smycze
Lecz las jest nasz i łąki też są nasze!"
Teraz tylko nie zejść z barykady... Czego nam wszystkim życzę.
14-04-2011 [21:57] - alkar (niezweryfikowany) | Link: Mickiewicz też może być zakazany?
"Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie." Co ja recytuję ? Ja polak - jeszcze nasi sąsiedzi się obrażą!!!
14-04-2011 [23:05] - Krzysztof Pasie... | Link: Mickiewicz też może być zakazany?...
Drogi Alkar,
Skoro Mickiewicz też może być zakazany, póki co przypomnę, co napisał kiedyś o naszym Premierze:
Patrz na dół - kędy wieczna mgła zaciemia
Obszar gnuśności zalany odmętem;
To ziemia!
Patrz. Jak nad jej wody trupie
Wzbił się jakiś płaz w skorupie.
Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem;
Goniąc za żywiołkami drobniejszego płazu,
To się wzbija, to w głąb wali;
Nie lgnie do niego fala, ani on do fali;
A wtem jak bańka prysnął o szmat głazu.
Nikt nie znał jego życia, nie zna jego zguby:
To samoluby!
http://niezalezna.pl/6742-gdzie-jest-premier
Serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
14-04-2011 [23:17] - stokolesny (niezweryfikowany) | Link: dedykacja matkom/żonom i córkom ofiar katyńsko-smoleńskich
po raz kolejny wdzięczny jestem Panu za to co Pan mówi publicznie
z wyrazami szacunku
stokolesny
14-04-2011 [23:52] - Krzysztof Pasie... | Link: dedykacja matkom, żonom i córkom ofiar katyńsko-smoleńskich...
Wielce Szanowny Panie,
Dziękuję serdecznie za słowa uznania. Nic tak nie cieszy piszącego jak świadomość, że trafia do czytelnika.
A choć ledwie co pamiętam Ojca, zdążył mnie jeszcze nauczyć cywilnej odwagi.
Dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
15-04-2011 [04:01] - ontaryjka (niezweryfikowany) | Link: uber alles...
...dziekuje za ten tekst,ktory poruszyl,i moje serce,i moje szare komorki...mam jednak jakies takie niesmiale odczucie ,ze to nie dotyczy,jak to pan ujal ladnie,tematu"obywateli drugiej kategorii"... ale,trywialnie mowiac((piszac),KASY...jestem ciekawa ile kasy dostala p.herbertowa,coby takie zamieszanie wprowadzic...i tak sobie dumam...to teraz jak bede chciala zacytowac"jej meza"( ja chyba moge ...bom 'niezrzeszona',ale bardzo w prawo...),to co...mam sie wpierwej z nia skontaktowac???...pozwolenie mi wyda???... niezdrowa paranoja ogarnia moja ojczyzne...pozdrawiam serdecznie.
15-04-2011 [11:16] - Krzysztof Pasie... | Link: uber alles...
Wielce Szanowna Ontaryjko,
Wczoraj na Salonie24 pewna Internautka (ps. Zrozumienie) w swoim pięknym komentarzu przytoczyła fragment z PANA COGITO:
„idź wyprostowany wśród tych, co na kolanach
wśród odwróconych plecami...”
W poniedziałek, 18-go kwietnia, o godzinie 18.30, na krakowskim Rynku, wokół pomnika Adama Mickiewicza, zbiorą się Krakowianie i ich liczni goście by godnie uczcić 1-szą rocznicę pogrzebu śp. Lecha Kaczyńskiego i jego Małżonki Marii.
I tak, jak mnie w swoim wierszu prosi Zbigniew Herbert, będę szedł wyprostowany Drogą Królewską na Wawel, aż do sarkofagu w krypcie pod Wieżą Srebrnych Dzwonów, żeby się pokłonić mojemu Prezydentowi, który poległ na służbie Państwu.
Będę szedł z wysoko podniesioną głową nie bacząc na obelgi plujących na polskich patriotów doktrynerów z gatunku Janiny Paradowskiej, Tomasza Lisa, Tomasza Wołka, Jacka Żakowskiego, Kazimierza Kutza, pożal się boże „profesora” Niesiołowskiego, et consortes.
Nie dam się rzucić na kolana, wzorem pierwszych chrześcijan pośród pogan.
Pozdrawiam Panią serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
P.S.
I zapewniam Panią, że przed wyjściem z domu, nie będę pytał o zgodę Pani Herbertowej
15-04-2011 [17:41] - ontaryjka (niezweryfikowany) | Link: drogi ,mily panie P.!
...pieknie pan to ujal...chyle nisko czolo...i zaluje nie bede uczestniczyc w tym waznym,dla nas POLAKOW,wydarzeniu...milego dnia .pozdrawiam.