Glenn Arthur Jørgensen na posiedzeniu Zespołu Smoleńskiego

Dzisiejsze posiedzenie Zespołu Smoleńskiego poświęcone było prezentacji pracy Pana Glenn'a Arthur'a Jørgensen'a. Praca zatytułowana była: Selected aspects of the 2010 Polish air force one crash. Pan Glenn chciał udowodnić, że oficjalna wersja przebiegu katastrofy podana przez rząd jest poprawna, ale kiedy zaczął ją badać, doszedł do wniosku, że wersja oficjalna nie zgadza się z analizami inżynierskimi, jakie przeprowadził na podstawie danych zawartych w oficjalnych raportach.

Pan Glenn mówi, że od wielu lat jest pilotem i inżynierem specjalistą. Wykres (czerwona linia) na zdjęciu przedstawia przeciążenia według zapisów dostępnych w oficjalnych raportach. Poprzez porównanie danych z czarnych skrzynek wyliczona została trajektoria lotu. Według wyliczeń kąt nachylenia samolotu wynosił 30 stopni, a nie 160 stopni, jak podaje raport. Według wyliczeń wynika, że samolot po utracie takiego małego fragmentu skrzydła straciłby tylko 5% siły nośnej i nie wykonałby beczki, ale nawet mógłby odlecieć.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze