Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
PIEPRZONY LOS ZIEMKIEWICZA Z TYM KACZYŃSKIM
Wysłane przez Piotr Pietrasz w 12-06-2013 [09:00]
Rafał Ziemkiewicz po raz kolejny skrytykował Jarosława Kaczyńskiego w stylu z czasów durnej i chmurnej młodości gdy był rzecznikiem prasowym Unii Polityki Realnej (jeszcze z Januszem Korwin-Mikke, obecnie już poza UPR). Kompleksy kogoś komu polityka nie wyszła dają znać o sobie. O wielkości Kaczyńskiego świadczy to, że Ziemkiewicz jest dzisiaj zapakowany do worka z napisem „publicyści IV RP i PiS” i w tej formule funkcjonuje w świadomości większości Polaków znających jego nazwisko. I Kaczyński taszczy go ze sobą niczym ulubionego kota, niezależnie od tego co on tam sobie pomiaukuje.
Zero zdziwień można by stwierdzić, bo niechęć byłego rzecznika prasowego UPR do lidera PiS jest znana. Jednak pakowanie Jarosława Kaczyńskiego do jednego salonu z estabilishmentem III RP jest dla premiera po prostu obraźliwe, zwłaszcza po katastrofie smoleńskiej. Rozumiem, że Rafał Ziemkiewicz postanowił spróbować zostania politykiem, zawsze jakieś dodatkowe przychody czy możliwości oddziaływania się przydadzą. Oraz liczy na krótką pamięć wyborców i swoją popularność.
Jeżeli wrzucimy w gogle hasło „Ziemkiewicz o Kaczyńskim” znajdziemy niemal wyłącznie krytykę. Główny zarzut Ziemkiewicza brzmi „Kaczyński ukradł nam prawicę” i został sformułowany w felietonie na łamach „Rzeczypospolitej”. To powtórka retoryki z felietonów z „Najwyższego czasu”. Wtedy Ziemkiewicz tłumaczył, że prawdziwa prawica to liberałowie gospodarczy skupieni wokół Korwina-Mikke a formacje postsolidarnościowe to podejrzani socjaliści. Wtedy nie było jeszcze w „N.Cz” tematu żołnierzy wyklętych, dlatego w 1990 r. w pierwszych numerach była rubryka „Tydzień Prezydenta” a liderzy UPR odwiedzili gen.Wojciecha Jaruzelskiego w Belwederze. W tamtym czasie Kaczyński realizował swój „Walc stulecia” przy użyciu autorytetu Lecha Wałęsy odbierając „Solidarność” Michnikowi i dzięki kampanii prezydenckiej 1990 r. tworząc masową formację patriotyczną i postsolidarnościową jaką było wtedy Porozumienie Centrum. Tępę „polactwo” nie chciało słuchać Ziemkiewicza i głosowało na partie postsolidarnościowe umożliwiając powstanie rządu premiera Jana Olszewskiego. Później Kaczyński był głównym rozgrywającym w Sejmie RP 1991-1993 i główną siłą opozycji do czasu powstania AWS. Z AWS został wypchnięty przy wykorzystaniu sojuszu Adama Słomki i Janusza Tomaszewskiego bo Marian Krzaklewski obawiał się takiego konkurenta.
W tym czasie Ziemkiewicz po kolejnych nieudanych inicjatywach integracyjnych na prawicy często rozbijanych przez UPR w 1995 r. próbował przeforsować na zjeździe UPR zmiany statutu demokratyzujące partię. W ówczesnym statucie UPR były różne ciała wybierane niejasny i skomplikowany sposób (Konwentykl, Konwent, Straż itp.) powodujące iluzoryczność wyborów. Ziemkiewicz przegrał na kongresie i wycofał się z aktywności partyjnej. Jednak odwiedził np. Kongres Nowej Prawicy w 2012 r. i wystąpił z poparciem.
Retoryka głębszego spisku i dopisywania Kaczyńskiego do Magdalenki już występowała w wydaniu Romana Giertycha z czasów świetności Ligi Polskich Rodzin. Prawdziwymi patriotami był Maciej Giertych zasiadający w Radzie Konsultacyjnej przy gen.Jaruzelskim czy Jędrzej Giertych gloryfikujący PRL i piszący paszkwile na opozycję antykomunistyczną. „Młodzi ludzie nie chcą się kręcić na tej karuzeli bez przerwy. Nie chcą wymieniać w kółko kaczora na Donalda i Donalda na kaczora widząc, że tak czy owak jest to tak samo niesprawna administracja, tak samo niesprawne państwo i cała walka jest skierowana na sprawy kto, komu, kiedy tam jaką krzywdę uczynił.” – napisał Ziemkiewicz dla Radia Wnet. To żywcem powtórka Kukiza czyli polskiego Beppo Grillo wysłanego do skanalizowania protestu w słusznym kierunku. Trzeba być ślepym aby nie widzieć ogromnego wysiłku PiS na rzecz wypracowania rozwiązań dla Polski (np. Kongres Polska Wielki Projekt) a wyżej przedkładać parę pokrzykiwań na kongresie czy wiecach narodowców.
Sam pomysł książki „Myśli nowoczesnego endeka” nie jest oryginalny. To jako powtórka pomysłu na książkę pt.„Myśli staroświeckiego Polaka” Piotra Wierzbickiego (późniejszego redaktora naczelnego „Gazety Polskiej”) wydanej w 1985 r. przez „Głos” Antoniego Macierewicza i stanowiącą próbę rehabilitacji tradycji narodowych demokratów. Piotr Wierzbicki opublikował także na łamach "Zapisu" tekst „Traktat o gnidach”, krytykujący postawy intelektualistów lojalnych wobec władz PRL. Tekst spotkał się m.in. z polemiką Adama Michnika w "Zapisie" oraz poparciem Jarosława Kaczyńskiego w "Głosie". Ta dyskusja o przyszłych lemingach podobnie jak debata Kaczyński-Michnik w czasie kampanii prezydenckiej 1990 r. stanowiły ważniejsze fundamenty dla konstytucji polskiej prawicy niż publicystyka Ziemkiewicza.
PiS z rozbudowanymi strukturami partyjnymi, współpracujący z ruchami społecznymi, posiadający silne sympatyzujące media i poparciem na poziomie 30% to szansa na zmianę Polski. Nie potwierdzają się teorie Ziemkiewicza o „korwinizacji PiS” czy niemożności pozyskania nowych wyborców. A teoria o fikcyjności konfliktu Kaczyńskiego z salonem III RP to nie jest pańskie najlepsze sciencie fiction, panie redaktorze Ziemkiewicz. Może Pan zrozumie, że dla Polaków o sympatiach konserwatywnych i patriotów osobnik redukujący program do obniżki podatków i prywatyzacji to „ciało obce”. Populizm liberalny nie zastąpi odpowiedniego zaangażowania państwa. Tego typu publikacje to Wielkie Intelektualne Popierdzielenie Wszystkiego ze Wszystkim.
Rafał Ziemkiewicz uczestniczył we wrześniu 2012 r. w marszu w obronie wolnych mediów w Warszawie w koszulce ze swoim nazwiskiem. Może nie chciał być mylony z Jarosławem Kaczyńskim ? Jeżeli chodzi o politykę nie da się – nie ta skala.
PS. W tekście wykorzystano liczne tytuły artykułów lub książek Rafała Ziemkiewicza – bardzo interesującego publicysty ale nieznanego polityka.
Komentarze
12-06-2013 [09:18] - NASZ_HENRY | Link: PIEPRZONY LOS TUSKA Z TYM ZIEMKIEWICZEM
Jeżeli wrzucimy w Google hasło „Ziemkiewicz o Tusku” znajdziemy wyłącznie krytykę ;-)
12-06-2013 [10:17] - Piotr Pietrasz | Link: @NASZ HENRY
Możliwe. Chociaż Ziemkiewicz na PO w 2005 r głosował (mówił o tym w wywiadzie rzece) a miał okres wychwalania Balcerowicza jako ikony polskiego kapitalizmu.
12-06-2013 [10:13] - Matti (niezweryfikowany) | Link: Problem w tym, że Kaczyński
Problem w tym, że Kaczyński był w Magdalence, współpracował z Wałęsą i był na Okrągłym Stole
12-06-2013 [10:40] - Piotr Pietrasz | Link: @MATTI
Problemem jest snucie rozważań przez ludzi całkowicie oderwanych od ówczesnych realiów. W Polsce był klimat na odebranie władzy komunistom drogą pokojową czyli poprzez negocjacje. Kompromis okragłego stołu zyskał akceptację społeczną - 65% uczestniczyło w wyborach parlamentu 4.06.1989 r. A jedyni politycy opozycji weszli do parlamentu z listy Komitetu Obywatelskiego Solidarność.
Na Węgrzech w referendum podobne porozumienie jak Magdalenkę odrzucono ale tamtejsza opozycja miała społeczne poparcie.
Okrągłego Stołu większość społeczeństwa nie traktowała jako zdradę ale jako licytację naszej sprawy w górę, kompromis na drodze do pełnej wolności. Tak to traktowali Kaczyńscy dlatego w sytuacji upadku komunizmu w całym obozie podjęli działania na rzecz zerwania kontraktu okrągłego stołu. Do zerwania wykorzystali pychę Wałęsy, jedynego liczacego się w świadomości społecznej polityka.
Polecam lekturę opracowań historycznych czy "Lewego czerwcowego" Jacka Kurskiego i Piotra Semki.
12-06-2013 [10:27] - ruisdael | Link: Zgadzam się
z Pana opiniami. Bardzo lubię dosadny komentarz p. Ziemkiewicza, jego ciekawe książki, a szczególnie "Uważałem, że". Jednakże przejadła mi się wiara w liberalny biznes w stylu " weźcie swój los we własne ręce"- nikt jednakże nie wspomniał o skradzionym pierwszym milionie, o słusznym SB-ckim pochodzeniu i innych handicapach startowych. Wielu wzięło kredyty po zachęcie Wałęsy i...zostało bankrutami (tym bardziej, że nawet na przodującym zachodzie najzdolniejsi chcą znaleźć pracę w dobrym koncernie, a nie ryzykować własną firmą). Pamiętam ten liberalny styl na ostatniej stronie Wprostu (chyba) starszego wiekiem prof. Wilczyńskiego (o ile się nie mylę)- ten to robił wodę z mózgu.
12-06-2013 [10:51] - tsole | Link: Dziwi mnie ta jazda
po wszystkich, którzy ośmielą się mieć odmienne zdanie, nie daj Bóg krytyczne. PiS-owi mającemu koszmarny elektorat negatywny i mizerną zdolność koalicyjną powinno zależeć na poszerzeniu spektrum wyborczego, a tu nic tylko "kto nie z nami ten przeciw nam". Swoim żelaznym elektoratem PiS może nabić maxa 30%. Polityka to przede wszystkim sztuka roztropności a nie zacietrzewienia.
12-06-2013 [12:48] - potok | Link: mnie też dziwią
takie wpisy - jakby żywcem wyjęte z tvn czy gw, jeśli wierzysz w "koszmarny elektorat negatywny i mizerną zdolność koalicyjną" to po co użalasz się nad PiSem ? Ktoś Ci za to płaci ;)
P.S.
Kapitalne to porównanie do ulubionego, pomiaukującego kota - tak trzymaj Piotrze.
12-06-2013 [13:09] - tsole | Link: No własnie
Nie jest to kwestia wiary tylko obiektywnych analiz i statystyk. Wiarę to ja mam w Pana Boga i hołduję zasadzie módl sie jakby wszystko zależało od Boga, pracuj jakby wszystko zależało od Ciebie. Po to nam Pan Bóg dał rozum, byśmy go używali. A Pan z tych, co to uważają, że każdy głos krytyczny wobec PiSu jest żywcem wyjęty z GW i TVN? Żałosne.
12-06-2013 [14:40] - potok | Link: żałosne to jest odwoływanie
żałosne to jest odwoływanie się w tym POpapranym kraju do: "obiektywnych analiz i statystyk". Proponuję gorliwsze modły o to by: "Pan Bóg dał rozum, byśmy go używali", wtedy może Pan osobiście go użyje w większym stopniu niż tylko do cytowania "obiektywnych analiz i statystyk".
12-06-2013 [16:35] - tsole | Link: Taaa,
za PO to nawet prawo grawitacji w Polsce nie funkcjonuje jak należy :)
12-06-2013 [16:44] - NASZ_HENRY | Link: Zwłaszcza w Warszawie
musi być anomalia grawitacyjna bo woda tam POdmywa bez opamiętania. Tunel zaleje stadion narodowy, metro ;-)
12-06-2013 [16:54] - tsole | Link: :)
nic tylko Jarkacz czarną dziurę zainstalował :)
23-01-2014 [11:16] - HAEDI | Link: A TU
czytam niczym na wp:),mizerna zdolność.......czy zawarcie koalicji z LPR I SAMOOBRONA to według Pana mizeria:?.Niech Pan pisze o filozofii-pięknie się czyta,ale na polityce nihuhu.Koszmarny elektorat negatywny ,dobry Boże ...ech. Pozdrawiam
12-06-2013 [10:48] - Kamila | Link: Do Matti i Henry
Matii. Był przy okrągłym stole i... co ma z tego wynikać? Szaweł zabijał chrześcijan a poźniej zmienił sie i zopstał św. Pawłem.To nie jest argument. Kaczyński całym swoim życiem , postępowaniem po okrągłym stole udowodnił ,ze chciał odsuniecia komunistów od władzy, zgłoszał projekty lustracji , dekomunizacji, rozwiazal WSI etc. Nie ma żadnych osobistych profitów z tego,ze był przy okrągłym stole. Jest stale codziennie śledzony, ośmieszany,prześladowany wraz z cała rodziną, kazda jego wypowiedź zmanipulowana. To z nim walczy z całą mocą cały aparat dawny ubecki, wsiowy, obecna władza, środki masowego przekazu. Liczą sie fakty.Takiego nacisku żaden Ziemkiewicz, Winnicki , Korwin nie byłby w stanie wytrzymać.Oni na kazda najmniejsza krytyke pod swoim adresem reagują agresją. Liczy sie też co zrobił PiS w zaledwie 2 lata. A zrobił całkiem sporo. Oni nic pozytecznego do tej pory nie zrobili dla ogółu Polaków.
Henrry. Nieprawda, Ziemkiewicz bardzo długo nie krytykował Tuska. Zaczął to robić jak stało sie oczywiste co on wyprawia. Gdzie był Ziemkiewicz przed wyborami w 2007 r , przypomiał ludziom" dokonania", a właściwuie szkody jakie Tusk wcześniej wyrządził, nocną zmianę, a może pokazał jego powiazania ze wsiowymi, a może pokazał nam czytelnikom szemrane interesy w jakich Tusk i ludzie z jego otoczenia jak Bielecki, Lewandowski uczestniczyli? Pokazał do czego doprowadził program powszechnej prywatyzacji w wykonaniu Lewandowskiego? Przeciez to było zaprzeczenie liberalizmu gospodarczego. On dziennikarz był zobowiązany przed wyborami przybliżyć dokonania Tuska i jego otoczenia.Nie poinformował czytelników . Może wynik wyborów byłby inny?To jest jego obowiazek, a on bawi się w polityka.
12-06-2013 [11:03] - NASZ_HENRY | Link: @Kamila
przypomnij; kto chciał POPiS zakładać! Oczywiste dla jednych jest wcześniej dla innych później ;-)
12-06-2013 [12:58] - Matti (niezweryfikowany) | Link: Kamila - narodowcy są na
Kamila - narodowcy są na każdym kroku prześladowani, wsadzani do więzień, wyrzucani z roboty za swoje poglądy. Nie wiem ile razy Jarosław Kaczyński za te poglądy siedział, ale raczej niewiele? Licytować się można kto bardziej jest prześladowany w III RP.
Przypominam, że to na tym portalu rzuca się obelgi wobec ludzi z RN. Powód zawsze się znajdzie. A to Poręba, jako jeden z setki, przemówi na Kongresie. A to niektórzy widzą jak to Putin finansuje RN. Jakby finansował to by RN nie zbierał pieniędzy na organizację Kongresu
12-06-2013 [18:51] - potok | Link: Abstrahując od Ziemkiewicza,
którego w pewnych dziedzinach słowa i działaniach bardzo popieram, chciałbym zwrócić uwagę na wpisy, które w tym wątku "tryumfalnie" kończą niby-intelektualną dyskusję:
Taaa,
-napisał niejaki tsole - 12.06.2013 16:35
za PO to nawet prawo grawitacji w Polsce nie funkcjonuje jak należy :)
Zwłaszcza w Warszawie
-odpowiedział NASZ_HENRY - 12.06.2013 16:44
musi być anomalia grawitacyjna bo woda tam POdmywa bez opamiętania. Tunel zaleje stadion narodowy, metro ;-)
odpowiedział
:)
tsole - 12.06.2013 16:54
nic tylko Jarkacz czarną dziurę zainstalował :)
12-06-2013 [21:01] - nusatez | Link: @Matti,Na portalu
@Matti,Na portalu narodowcy.net "rzuca się obelgi wobec ludzi z PiS. Powód zawsze się znajdzie." Na portalu niezależna.pl pojawiały się jednak teksty blogerów i komentarze pozytywne wobec narodowców.Prezentowani byli także w dyskusji z Wildsteinem i Pereirą, Bosak i Winnicki.Opinie są różne,bo po prostu toczy się dyskusja,a historia Polski uczy ostrożności-zbyt często byliśmy oszukiwani.Jeśli narodowcy mają prawo do krytyki PiS, to niezależnej też wolno skrytykować narodowców,zwłaszcza,że powody do krytyki RN nie są wyssane z palca.Winnicki miał pretensje,że niezależna przemilczała kongres RN.A czy na portalu narodowców kiedykolwiek zaprezentowano przebieg kongresu PiS,czy zjazdu klubów GP? Pisze pan o straszliwych prześladowaniach jakich doświadczają narodowcy.Ale np.Bosak był lansowany w tańcu z gwiazdami -czy to nie dziwne?Reklamować w ten sposób największego wroga systemu?
12-06-2013 [22:06] - Es | Link: Potok odpowiedz zatem,które
Potok odpowiedz zatem,które to już z kolei wybory zostały ostatnio przerżnięte? I z jakim poziomem poparcia,że tak się oburzasz?Elektoratu negatywnego oczywiście według Ciebie nie ma, a poważne i wystarczająco mocne partie na prawicy tylko czekają na znak od Kaczyńskiego.Co nie ma takich?Ach Ty wiesz,że tym razem to będzie 55% poparcia,albo i więcej.A co.Człowieku,jeśli czyjaś trzeżwa ocena jest dla ciebie podstawą do rzucania oszczerstw,to znaczy,że nie ogarniasz rzeczywistości,a w swoim zacietrzewieniu plujesz na każdego,kto nie popiera co do joty Twojej wiary.To tacy jak Ty są prawdziwą zmorą szeroko pojętego obozu prawicowego,nakręcając wzajemną wrogość i wojnę wszystkich ze wszystkimi.Więc powtórzę tylko Twoje pytanie :"ktoś Ci za to płaci?"
Wielu z nas zrobi wszystko co można,żeby PIS wygrał.Ale nie oszukujmy się.Nawet za dwa lata nie będzie to ponad 50procent.Więc przestańcie wieszać psy na potencjalnych sprzymierzeńcach.
13-06-2013 [07:31] - tsole | Link: Daremny trud
Na myślących dogmatycznie nie ma argumentów :)
13-06-2013 [11:20] - potok | Link: "Potencjalni sprzymierzeńcy"
piszą, że Jarkacz czarne dziury podkłada ? Stuknij się człowieku w głowę. Osobiście bardzo się cieszę, że młodzi ludzie w końcu i wbrew gw czy tvn organizują się w patriotycznej formacji, ale zbyt wiele w przeszłości równie uczciwych formacji zostało zawłaszczone cichcem przez specjalistów z WSI, piszących niby dla żartu o Jarkaczu czy kaczyźmie. Dlatego zamiast napawać się ilością przegranych przez PiS wyborów zastanów się lepiej jak je wygrać. A temu, moim zdaniem, nie posłuży rozdrabnianie prawicy.
13-06-2013 [12:14] - tsole | Link: piszą, że Jarkacz czarne dziury podkłada
Nie dość że dogmatyczny fundamentalista to jeszcze mu uszczelka między kanałami "na serio" i "dla jaj" przecieka. Stuknij się człowieku w głowę. Albo skorzystaj z porady hydraulika-psychiatry.
13-06-2013 [23:59] - Es | Link: No zastanów się nad tym co
No zastanów się nad tym co właśnie napisałeś.Dlaczego ktoś,kto niby napawa się przegranymi,miałby zastanawiać się jak coś wygrać?Ogarnij się bo meandry logiczne,które stosujesz nie pozwalają Ci właściwie interpretować rzeczywistość i czyjeś wypowiedzi(tak jak z tą czarną dziurą).
A co z tym rozdrabnianiem prawicy?Zdaje się,że jesteś trochę,jak to klasyk powiedział:"za,a nawet przeciw".No,ale niech Ci będzie.Ja ujmę to tak:odejście Wiplera,to minus jeden głos na PIS,ale za to dzięki jego pomocy, parę ładnych tysięcy głosów młodych ludzi,przyszłego,naturalnego koalicjanta.Wipler w PIS to jeden głos.Słownie :jeden.
I już widzę Suskiego,lub innego Czarneckiego uwodzących młodzież.Toż to sukces murowany
P.S.W tym co napisałem jest również część recepty jak zacząć wygrywać.Która? Pokombinuj.Tylko proszę trzymaj się Ziemi.
14-06-2013 [16:01] - potok | Link: Kto trzyma się ziemi
przekonamy się już niedługo. Z tym Wiplerem jest trochę jak z Ziemkiewiczem, kolejny kot, który jednak uciekł Jarkowi z wora i nie miał na tyle przyzwoitości by złożyć mandat. Oby tylko nie zpsiał jak różniste Poncyle czy Kluziki. Piszesz o uwodzeniu młodzieży natrząsając się z Suskiego, też nie widzę go jako idola młodzieży ale czy inteligentną młodzież trzeba za wszelką cenę uwodzić ? Od uwodzenia jest przecież Partia Obłudy, która wyhodowała sobie tysiące odmóżdżonych lemingów (młodych, wykształconych itd.) mających co prawda kłopoty z ortografią i tabliczką mnożenia ale za to posłusznie wyśmiewających kaczafiego i bezmyślnie popierających rządzących aferałów. Nie myśl, że jestem wrogiem młodzieży lecz pozwól mi zachowywać do niej pewną rezerwę wynikającą z mojego wieku. Sam zresztą możesz się poniżej przekonać, że pospolite chamstwo przydarza się w każdym wieku.
P.S. Zazdroszczę, że tak łatwo przychodzi Ci formułowanie recept, ja na to jestem zbyt przyziemny ;)
13-06-2013 [08:00] - Dalej | Link: wysiłku PiS na rzecz wypracowania rozwiązań dla Polski (np. Kong
wysiłku PiS na rzecz wypracowania rozwiązań dla Polski (np. Kongres Polska Wielki Projekt)
To nie PiS organizuje KPWP.
13-06-2013 [23:31] - walD | Link: 1-! wypiepszyć agenturę i zydów z szeregów PiS!
to nie do Pana - ale to pierwszy postulat wg. mojej oceny. Sam przez nieuwagę oddałem raz głos na dorna i raz na kamińskiego - potem widzieliśmy kluzik-roztowską i innych...!
"same mohery działają w pisie
kolektywialnie należy im zabrać głos,
wystarczy, że wy towarzysze powiecie co oni mówią,
wtedy to zabrzmi jak brzytwy ciąg...."
Warszawscy gupcy przetarli oczy
gdy wir w kieszeni zataczał krąg,
hanka wyborna ma dary dla was,
łykajcie nadal koszerny swąd.....
Na skraju wyspy, nad rzeką Wisłą,
rządził don tuscacz wraz ze swoją sitwą
jako, że nikt mu nie patrzył na ręce
psocił, figlował, wywabiał kleszcze,
wody płynęły od morza do Tatr,
kryzysy szalały – cieszył się czart.
Kompaniję swą trzymali mocno w kupie.
gdy jeden przeskrobał, zaraz musiał drugi.
Dobrobyt rozkwitał, lodziarnie stawiali…
co spadło ze stołu, pod dywan zmiatali.
Dla dobra wspólnego! Lemingu!
By żyło się lepiej!
Towarzyszu! Euro_Kolego!
deszcze szalały , lata nie widać ,
niech lecą na Madagaskar wiosnę powitać:
Czarterem (a jakże), przez góry doliny,
przez wzburzone morza rodzinnej krainy.
W pierwszym szeregu Rostowski z Nowakiem,
rozmawiają o wizjach wszelakich,
dla bezpieczeństwa potrzebnych
by manny nie zabrakło nad morzem śródziemnym.
Wyborna gazeta, Grzmi łamy prasy,
wszem ogłasza prawdę po wieczne czasy,
że słonce Peru teraz zachodzi,
zbliża się nowe, Plus _euro wchodzi.
Jest i Tomasz, oczywiście na żywo,
coraz trudniej (mówi) wazeliną zarobić na piwo
dobrze, że Hania zgrabna i powabna
wzięcie ma na dworze u samego Abla.
Obok Stefan, wielki gwózdz programu
minę ma już kwaśną od tego szczawu,
Obrzydliwość! mówi. - Wyjątkowo nikczemne!
że te mohery chcą prawdy o sprawach przyziemnych.
Na szarym końcu, tuż za murem Januszek spacerował,
pomyślał o Biedronce co konia całował,
wydobył komórę i dzwoni do niego
- gdzie jesteś?
- na Grodzkiej,
- myślałem, że pod Kaliszem mój euro_ kolego