Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
MAREK JUREK – POZIOM PJN
Wysłane przez Paweł Chojecki w 14-07-2011 [19:20]
Wielokrotnie pisałem o wykorzystaniu przez mocodawców Platformy Obywatelskiej radykalnych głosów na prawicy. Modelowym tego przykładem był (czasem przeszłym oceniam jego obecne możliwości polityczne) Janusz Korwin-Mikke, a obecnie w te buty wchodzi Marek Jurek - były członek Prawa i Sprawiedliwości i marszałek Sejmu wybrany głosami tej partii.
Wzorem Korwina ogłasza siebie prawdziwą prawicą, a swojej dawnej partii odmawia tego prawa:
Nasze porozumienie jest zaczynem do powstania większej formacji, bloku prawicowego, który byłby alternatywą dla dwóch parlamentarnych ugrupowań: Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej. Polska opinia chrześcijańska musi mieć swoją reprezentację i chcemy to Polakom dać. „Jurek w Lublinie: Prawica RP chce zdobyć milion głosów”, „Kurier Lubelski”.
Partia Jarosława Kaczyńskiego korzysta z poparcia wyborców prawicowych, którym imponuje jego energia. Jednak nie jest to partia prawicowa, ale radykalna, nastawiona najpierw na walkę o władzę, która ważniejsza jest od celów społecznych. „Marek Jurek: PiS to żadna prawica”, Super Express”.
Jurek zdaje sobie sprawę z potrzeby jednoczenia prawicy, ale odrzuca współpracę z Jarosławem Kaczyńskim, bo … ten wymaga podporządkowania!
SE: „Dlaczego politycy Polski Plus wrócili do PiS?
Marek Jurek: - Być może uznali, że nie ma szans na partnerskie relacje z PiS i jedyną możliwością współpracy z tą partią jest podporządkować się jej liderowi. j.w.
Partia ciesząca się zaufaniem ponad jednej trzeciej wyborców ma partnersko traktować obszczekującą ją kanapę ze śladowym poparciem!? Tu podobieństwo do JKM jest uderzające. Brak umiejętności uznania swojej prawdziwej pozycji w rankingu wyborczym i ciągłe oczekiwanie, że to inni mają się dostosować do moich żądań. Dlaczego? Bo ja mam rację! Polityk mądry, który rzeczywiście tę rację posiada, potrafiłby chyba na przestrzeni dwudziestu lat przekonać do siebie trochę więcej niż 1% wyborców? Widocznie elektorat patriotyczny dostrzega zarówno w Korwinie, jak i w Jurku defekty, które wzbudzają nieufność. Po tylu próbach tak nieskuteczny polityk albo odchodzi z tej gry, ustępując pola innym, albo bez wygórowanych warunków przyłącza się do kogoś, kto lepiej opanował polityczne rzemiosło. Usilne lansowanie siebie i odbieranie prawicy cennych głosów nie świadczy dobrze o celach takiego polityka.
Marek Jurek w obecnej kampanii upada jeszcze niżej. Nie chodzi mi tylko o piętnowanie u Moniki Olejnik Grzegorza Brauna, czy uczestnictwo w orszaku Bronisława Komorowskiego 10 kwietnia 2011. Jurek, śladem rozłamowców z PJN, uderza w Radio Maryja, które ma największą siłę oddziaływania spośród mediów patriotycznych:
Na początku Radio Maryja było medium prezentującym bardzo różne środowiska katolickie. Dopiero w ostatnich latach doszło do daleko idącego utożsamienia się ze stanowiskiem PiS.(…) Medium katolickie może wskazywać katolickie elementy w programie partii, jeśli jakaś partia je ma, może okazywać sympatię wobec partii prezentującej postawę katolicką, ale nie może stawać się rzecznikiem jej partyjnych interesów. Tym bardziej nie powinno ulegać fascynacji walką partii, w której ład moralny, wartości cywilizacji chrześcijańskiej są kwestią drugorzędną. „Marek Jurek: Radio Maryja to dziś PiS i nic więcej”, „Gazeta Krakowska”.
W świetle dotychczasowej działalności Jurka i jego ostatnich wypowiedzi nie dziwi mnie plan zjednoczenia wszystkich szarpaczy nogawek Jarosława Kaczyńskiego w jeden front walki o „prawdziwą prawdę, prawicę i chrześcijaństwo”:
Polska Jest Najważniejsza finalizuje rozmowy z Prawicą Rzeczypospolitej i Stronnictwem Konserwatywno-Ludowym na temat wspólnych list wyborczych. Trwają też rozmowy z Kongresem Nowej Prawicy - podał szef klubu PJN Paweł Poncyljusz. „Rozłamowcy z PJN tworzą blok wyborczy”, Niezalezna.pl
Ukryci sojusznicy układu nie odnieśliby spodziewanego skutku, idąc w rozproszeniu. Zjednoczenie jest racjonalnym krokiem. Dlatego właśnie od dawna uświadamiałem moich kolegów z Unii Polityki Realnej, w jaką zabawę się pakują. Po co było walczyć z Korwinem, gdy dalej podąża się jego polityczną drogą szkodzenia Polsce? „Wielcy Stratedzy”, jest jeszcze czas na opamiętanie!
Komentarze
14-07-2011 [19:36] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: ten gosc byl nie tylko w pis
to dla scislosci, jego dzialania od 3 lat to czysta kpina z prawicy i to niby katolickiej--jurek dla urwania paru % pis zawrze pakt z diablem, pare razy juz to zrobil---tak wyglada sprzedajna dziwka zchn--vide kaminski,niesiol itd
14-07-2011 [19:46] - Gość (niezweryfikowany) | Link: tez
te -nie zapominac mnie o ujazdowskim-ktory za fundusze unijne-czyli nasze skladki tam wplacane-bedac ministrem kultury i dziedzictwa narodowego/niepowiedzial-jakiego narodu/ odnawial synagogi w krakowie a w zamku z XVI wieku dozwolil zrobic hipermarket!
14-07-2011 [20:57] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: @bezimienny 19,46----bo w zamku straszyl duch TARGOWICY
o czym ty pitolisz, mow jasno?!
15-07-2011 [12:26] - prus3 (niezweryfikowany) | Link: ty gagatku z 19:46
Mam wrazenie, a wlasciwie jestem pewny, iz slyszales, ze dzwonia, tylko nie wiesz w ktorym kosciele. Jesli tak latwo przychodzi ci oceniac p. Ujazdowskiego, to proPOnuje przyjzec sie machlojkom obecnego ministra, tego samego resortu, o ktorym piszesz.
14-07-2011 [20:27] - Paweł Chojecki | Link: @Rysk
Osobiście uważam, że nie tylko od trzech lat. Postuluję też by nie używać słów obraźliwych, a jedynie przedstawiać argumenty świadczące o moralnym upadku tych osobników.
pozdrawiam
PCh
14-07-2011 [20:54] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: @ CHOJECKI --dobrze ze tylko postulujesz
ja zawsze wypowiadam sie jak uwazam za stosowne, to sa moje slowa i ja za nie odpowiadam--tu nie widze zadnych niestosownych okreslen dla tej szuji
15-07-2011 [10:46] - Paweł Chojecki | Link: @Rysk
Moja opinia jest tu mało istotna. Problem w tym, że takim językiem wspomaga Pan w rzeczywistości naszych wrogów...
PCh
15-07-2011 [15:46] - RYSK (niezweryfikowany) | Link: @chojecki 10,46--przeoczyles wcale duzy szczegol
nasi wrogowie w ogromnej masie nie znaja i nie przyswajaja innego jezyka, trzeba byc elastycznym,
; na chamstwo ,chawstwem-- jak mawial Kobuszewski i tyle
15-07-2011 [21:25] - Paweł Chojecki | Link: @Rysk
Do naszych wrogów nie dotrzemy słowem. Ale możemy im przysparzać stronników zrażonych naszym chamstwem czy brakiem rozwagi.
Paweł Chojecki
15-07-2011 [13:12] - piotras z kalisza (niezweryfikowany) | Link: Panie Chojecki!! Z reguly nie czytam popelnionych ....
przez Pana tekstow (co heretyk to heretyk) ale widze ze zaatakowal Pan uczciwego Polaka, katolika i obronce zycia poczetego. Wara Panu od ludzi pokroju Marka Jurka. Jest to prawdziwy typ Polaka-katolika. Te dwie wartosci sa nieodlacznie zlaczone POLAK-KATOLIK i Pan o tym wiesz ale nie dopuszczasz tego do swiadomosci bo wiazaloby sie to z koniecznoscia powrotu na lono Kosciola RzymskoKatolickiegio co dla Pana jako LUTRA jest trudne.
Pana wpisy sa na zenujaco niskim poziomie. Obrazasz Pan czlowieka o nieposzlakowanej reputacji, ktory dla idei zrzekl sie nawet funkcji marszalka Sejmu. Jest to czlowiek bezkompromisowy. Ale widocznie Panu jako HERETYKOWI nie zalezy aby Polska byla chrzescijanska i by nie mialy miejsca morderstwa dzieci nienarodzonych w naszym zdawaloby sie katolickim kraju. Wy jako heretycy zawsze niszczyliscie jednosc Kosciola Swietego, wiec jest Pan najmniej upowazniona osoba do pisania o Marku Jurku jako o rozbijaczu prawicy. Herezje nalezy wypleniac a nie z nia paktowac!!
Jesli chodzi o kwestie zawarcia porozumienia z PiS w sprawie startu w wyborach to panowie poslowie Prawa i Sprawiedliwosci wielokrotnie dawali wyraz swojej pogardy wobec formacji prawdziwie chrzescijanskiej (a nie tylko podrobki w formie PiS-u) jak jest Prawica RP. Najpierw w 2009 kiedy od Marka Jurka i Mariana Pilki wychodzily glosy o mozliwosci porozumienia i zaproszenie na rozmowy w sprawie sojuszu politycznego - zostaly one calkowicie zignorowane przez "gore" partyjna. Nie odpowiedziano z wlasciwa sobie nonszalancja nawet na pisma Prawicy RP w tej sprawie. Nastepnie byla proba porozumienia przed wyborami samorzadowymi, ktora takze w wyniku niechcie PiS upadla. Wreszcie, co najbardziej boli Marek Jurek, jako uczciwy polityk i prawy katolik zaproponowal mozliwosc przylaczenia sie do PiS ale na takich zasadach ze ludzie z Prawicy RP mieli by startowac z 5. miejsc na listach PiS w roznych okregach. Wiecie Panstwo jaka byla odpowiedx PiS ? Powiedzieli ze zgodza sie na polaczenie partii ale pod warunkiem ze to wladze PiS wskaza pojedyncze (czytaj najpopularniejsze i najkorzystniejsze dla PiS) osoby z Prawicy RP ktorym pozwola startowac z list PiS, z takiego miejsca jakie uznaja za stosowne dla danej osoby. To po prostu szczyt bezczelnosci i chamstwa. Ordynarna proba przejecia na wlasnosc partii, ktora jest wierna idealom chrzescijanskim i przez tyle lat wypracowala jakis potencjal spoleczny mimo trudnosci ze wzgledu na niesprawidliwy system dotowania partii politycznych, jaki istnieje w Polsce, a ktorego podpora i zwolennikiem jest niestety Prawo i Sprawiedliwosc.
16-07-2011 [13:00] - Paweł Chojecki | Link: @Piotras z Kalisza
Cieszę się, że zaszczycił Pan mój blog swoją uwagą i długim komentarzem. Czy zechciałby Pan wytłumaczyć sprzeczność w swoim wpisie:
"Te dwie wartosci sa nieodlacznie zlaczone POLAK-KATOLIK"
"...w naszym zdawaloby sie katolickim kraju"
Którą opinię Pan podtrzymuje?
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
22-07-2011 [15:21] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Szanowny Panie Podtrzymuje
Szanowny Panie
Podtrzymuje obydwie opinie bowiem kazdy Polak to katolik ale obecnie jest bardzo niewiele Polakow w Polsce. Reszta (czyli wiekszosc ) ktora tu mieszka to jedynie polskojezyczna ludnosc tubylcza ktora nie jest godna nazywac sie Polakami. Innymi slowy mozna ich za R Ziemkiewiczem nazwac POLACTWEM ale na pewno nie Polakami. I to jest ta kwestia ktroa Pan nazywa sprzeczna chociaz wcale taka nie jest. Natomiast jesli chodzi o katolicyzm to bez niego by polskosci i Polski po prostu nie bylo. Rozplynelibysmy sie wsrod heretyckich i schizmatyckich zaborcow.
09-08-2011 [00:43] - Paweł Chojecki | Link: @Gość
Jeśli Pana diagnoza jest słuszna, to warto zastanowić się poważniej nad kondycją duchową narodu. Nie ma skutku bez przyczyny - "co człowiek sieje , to i żąć będzie".
Pozdrawiam
Paweł Chojecki
15-07-2011 [07:24] - zet (niezweryfikowany) | Link: Ciekawe skąd mają na to kasę.
Pan Korwin Mikke zawsze ożywia się krótko przed wyborami.Kampania jego też kosztuje,ale kasy w puli nie miał.Kto go tak chętnie wspiera finansowo,żeby choć trochę odebrał głosów PIS-owi?
Marek Jurek też już został zauważony jako ten wspomagający PO.
15-07-2011 [10:45] - Paweł Chojecki | Link: @Zet
Odpowiedź na to pytanie ukazałaby mocodawców, a dzięki temu cele tych harców.
Pozdrawiam
PCh
15-07-2011 [09:32] - ksena (niezweryfikowany) | Link: piękne slowa
,,prawdziwa prawda.prawica ,chrzescijaństwo'' tylko programu jakoś brak.Znamienne ,że dzisiaj tworzy się partie bez programu jako przypadkowe polączenie kilku kanap na zasadzie ,,jakoś to będzie''.Tylko ,że to jakoś wygląda znajomo,bo polega na krytyce PiS-u i Jarosława Kaczyńskiego.Może nie tak ordynarnEJ i ostentacyjnej jak to robi PO czy SLD,ale majacej zamiar odciągnięcie kilku procentów z PiS-u. Czy aby nie na zyczenie PO ? Nie zdziwiłabym się również,gdyby się okazało,ze kilku z nich dostąpi szczególnej łaski przechodząc do PO.Ta tworzaca sie,, prawdziwa prawica'' to tzw.,,konstruktywna '' prawica podporządkowana PO.
15-07-2011 [10:43] - Paweł Chojecki | Link: "Ta tworząca się,, prawdziwa
"Ta tworząca się,, prawdziwa prawica'' to tzw.,,konstruktywna'' prawica podporządkowana PO" - właśnie o to chodzi. Co myśleć o "politykach" tych kanap, którzy tego nie widzą?
Pozdrawiam
PCh
15-07-2011 [13:04] - Zag (niezweryfikowany) | Link: Oni to dobrze widzą
Robią to po prostu świadomie i z całą premedytacją. Są pod wpływem pośrednim (zakamuflowanym) lub bezpośrednim razwiedki.
A powyższy tekst jest bardzo dobry - mam do kanapowców dokładnie taki sam stosunek już od 89 roku.
Od tego też czasu popierałem i popieram szczerych i uczciwych polityków-patriotów najpierw Lecha i Jarosława dziś (z wielkim żalem po tragicznej stracie) już tylko Jarosława.
15-07-2011 [11:04] - Gość (niezweryfikowany) | Link: Zaskoczenie: MJ 10.04.2011
Polityką nigdy się nie interesowałem. 10.04.2010r. to zmienił... Po "katastrofie smoleńskiej" zastanawiałem się jak zachowają sie politycy, swego czasu związani z PiS jak Ludwik Dorn czy Marek Jurek, na którego oddałem głos w wyborach do EuroParlamentu (bardziej dla samego zagłosowania)
Tragedia 10 kwietnia jest dla mnie odnośnikiem w patrzniu na zachowania ludzi, zarówno tych mi bliskich, jak i z pierwszych stron gazet...
To, że w najbliższych wyborach nie ma żadnej alternatywy nie mam wątpliwości... To że mam mało doświadczenia życiowego świadczy fakt, jak dałem się wpuścić przez Nowy Ekran...
Dziękuje za wpis.
Poniższe zdjęcie mówi mi wszystko o intencjach pana Jurka...
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wi...
Pozdrawiam
T_Chr
15-07-2011 [11:20] - Paweł Chojecki | Link: @T_Chr
Oni żerują na naszej dobroduszności i ufności. Zamiast oryginału proponują nam coraz to nowe podróbki.
Pozdrawiam
PCh
15-07-2011 [13:01] - Jojo (niezweryfikowany) | Link: jurek ogórek kiełbasa i sznurek
Przestańcie się zajmowac tym durniem, on nic nie znaczy. Nie podejrzewajcie go o nie wiem co. To zwykły Don Kichot w ujemnym tego słowa znaczeniu. Jarosław Kaczyński powiedział mu kiedyś, że jest głupi i to są święte słowa.
15-07-2011 [21:23] - Paweł Chojecki | Link: @Jojo
Gdyby nie udawał patrioty i prawicowca, by mącić przy wyborach, nie napisałbym o nim złamanego słowa...
Pozdrawiam
PCh
15-07-2011 [13:15] - Gość (niezweryfikowany) | Link: tak
W sondażu na Interii PO ma 36% poparcia , PiS ma 57% a reszta się nie liczy. Z jednego komputera można zagłosować tylko jeden raz (jest blokada) liczba głosujących ok. 2.900,-tys. biorących udział w ankiecie.
Gość xxl60 (nv), pt., 2011-07-15 13:08Odpowiedz na opinię
15-07-2011 [16:06] - Sizar (niezweryfikowany) | Link: Można wielokrotnie
Jak się chce to można zagłosować wielokrotnie. Blokada jest słaba.
Na interii PiS od dawna wygrywa, za to na onecie zawsze wygrywa PO. Widocznie wyborcy PiS wolą interię.
18-07-2011 [08:24] - Duch (niezweryfikowany) | Link: Ataki na M.Jurka są niegodziwością
Marek Jurek to jeden z niewielu porządnych ludzi w polityce. Odszedł z PiS, bo dla tej partyjne szachy okazały się ważniejsze niż ochrona życia ludzkiego. Dla człowieka wierzącego polityka powinna być narzędziem i tak jest w przypadku Marka Jurka. Dla Jarosława Kaczyńskiego jest celem.
18-07-2011 [19:27] - Paweł Chojecki | Link: @Duch
Zgadzam się, że polityczne szachy to nie na głowę Marka Jurka. Pytanie - czy swoim bohaterskim czynem ochronił jakieś ludzkie życie? Bo, że naraził całe państwo na cztery lata strasznych rządów PO, to pewne...
Paweł Chojecki