Samolot uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych środków transportu. Pomimo tego, wiele osób odczuwa paniczny lęk przed lotem, nie mówiąc już o wejściu na pokład.
Czarna skrzynka w samolocie, to narzędzie rejestrujące, które ma na celu ułatwienie badania wypadków i incydentów lotniczych. Urządzenie to, gromadzi wszystkie istotne informacje dotyczące lotu samolotu. Oprócz rejestracji rozmów prowadzonych przez pilotów, zbiera dane związane z technicznymi parametrami lotu.
Ostatnie słowa pilotów tuż przed katastrofą samolotu. Oto krótkie cytaty, które na zawsze przeszły do historii wypadków lotniczych. Ci ludzie wiedzieli, że za chwilę pożegnają się z życiem. Jak brzmiały ostatnie wypowiedziane przez nich słowa?
1.Katastrofa lotu LOT 5055
Data: 9 maja 1987 r.
Miejsce katastrofy: Las Kabacki, Warszawa
Liczba ofiar: 183
"Dobranoc, do widzenia. Cześć, giniemy"
2.Katastrofa lotu Pacific Southwest Airlines 182
Data: 25.09.1978 r.
Miejsce katastrofy: W okolicach San Diego
Liczba ofiar: 144
"Mamo, kocham Cię!"
3.Katastrofa lotu Ariana Afghan Airlines Flight 701
Data: 05.01.1969 r.
Miejsce katastrofy: Podczas lądowania we mgle, samolot uderzył w dom
Liczba ofiar: 50
"Koniec z nami!"
4.Katastrofa lotu Air France 447
Data: 1 czerwca 2009
Miejsce katastrofy: Ocean Atlantycki - wybrzeże Brazylii
Liczba ofiar: 228 osób
"Cholera, rozbijemy się! To się nie może dziać naprawdę..."
5.Katastrofa lotu Ariana Afghan Airlines 701
Data: 5 stycznia 1969 r.
Miejsce katastrofy: lotnisko w Gatwick, Anglia
Liczba ofiar: 50 osób
"Już po nas!"
6.Katastrofa lotu Surinam Airways 764
Data: 7 czerwca 1989 r.
Miejsce katastrofy: Paramaribo, Surinam
Liczba ofiar: 176 osób
"To by było na tyle. Jestem martwy"
7. Katastrofa lotu China Airlines 676
Data: 16 lutego 1998 r.
Miejsce katastrofy: Taoyuan, Tajwan
Liczba ofiar: 203 osoby
"O mój Boże, o mój Boże..."
8. Katastrofa lotu Air Canada 621
Data: 5 lipca 1970 r.
Miejsce katastrofy: Brampton, Kanada
Liczba ofiar: 109 osób
"Pete, przepraszam! Pete, przepraszam!"
9. Katastrofa lotu American Airlines 965
Data: 20 grudnia 1995 r.
Miejsce katastrofy: Buga, Kolumbia
Liczba ofiar: 158 osób
"Oj, gdzie jesteśmy?"
10. Katastrofa lotu Air France 296Q podczas pokazowego lotu
Data: 26 czerwca 1988 r.
Miejsce katastrofy: Habsheim, Francja
Liczba ofiar: 3 osoby
"Widzisz je? Tak, tak, nie martw się"
11. Zderzenie Boeinga 747 linii KLM i Boeinga 747 linii PanAm
Data: 27 marca 1977 r.
Miejsce katastrofy: lotnisko Los Rodeos na Teneryfie
Liczba ofiar: 583
"Cholera, ten sk****** się zbliża! Spadaj!"
12. Katastrofa lotu Pacific Air Lines 773
Data: 7 maja 1964 r.
Miejsce katastrofy: Danville, Kalifornia
Liczba ofiar: 44
"Skipper został postrzelony! Zostaliśmy postrzeleni. Próbowałem pomóc"
13. Katastrofa lotu Egypt Air 990
Data: 31.10.1999 r.
Miejsce katastrofy: Atlantyk
Liczba ofiar: 217
"Polegam na Bogu"
14. Katastrofa lotu Comair 5191
Data: 27.08.2006 r.
Miejsce katastrofy: Lexington w stanie Kentucky
Liczba ofiar: 49
"Dziwnie jest bez świateł"
15. Katastrofa lotu Air Florida 90
Data: 13.01.1982 r.
Miejsce katastrofy: Maszyna rozbiła się o lodową pokrywę rzeki Potomak
Liczba ofiar: 78
"Larry, spadamy, Larry... wiem o tym!"
16. Katastrofa lotu Atlantic Southeast Airlines 529
Data: 21.08.1995 r.
Miejsce katastrofy: Carrollton
Liczba ofiar: 9
"Kocham Cię, Amy"
Żródło :
https://wypadki.auto.pl/…
https://dziennikzachodni…
- Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
- Odsłony: 4100
These are reportedly the desperate last words of the Germanwings captain as he tried to get back into the locked cockpit of the passenger plane crashed by his co-pilot in the French Alps on Tuesday, killing all 150 people on board.Dec 9, 2019
https://www.euronews.com…
Piloci są przeszkoleni co do pilotowania samolotu, ale mało wiedzą o samolocie, którego pilotują.
Początki lotnictwa, pilot wiele rzeczy musiał sam robić, lub mieć wiedzę co i gdzie robić, dzięki temu mniej błędów popełniali.
Weźmy np. nie tak dawny przypadek polskiego pilota, uznanego za bohatera, udało mu się wylądować bez podwozia, okazało się, że awarii uległ bezpiecznik, odpowiadający za zasilanie siłowników, był on umiejscowiony przed kabiną pilotów, wystarczyło go włączyć i po kłopocie, co zademonstrował serwisant, a to powinna być wiedza podstawowa, nie wiem jak w tym przypadku, samoloty mają też awaryjne ręczne opuszczanie podwozia, co też było powodem wielu wypadków. Podobnie jest ze wskazaniami przyrządów, są one dublowane, często się zdarza, że piloci na to nie reagują itd.
Nie bez winy są sami konstruktorzy samolotów, wiele rzeczy jest robiona jakby nie mogło się stać niemożliwe, a się staje.
Nie wiem z czego to wynika, kosztów szkolenia, głupoty etc.?
Katastrofy twego rozumu a raczej jego braku także tego dotyczy..
Teraz to został nam tylko bunt pasażerów przed startem .
A ty mógłbyś tak pomilczeć , byłoby mądrzej i nie szukać winnych . U ciebie jak u ruskich , wina pilota ?
https://naszeblogi.pl/67…
A ja myślałem że to poważna notka na NB a ten dalej swoje . Już pięć tysięcy osłon masz jak cię połowa blogerów i komentatorów do pionu próbowała ustawić . Skutek widać . Do kowala łbie zakuty .
https://naszeblogi.pl/67…
poczytaj komentarze .
Stultus est qui legit et non intellegit.
Ty bez czytania znasz się na wszystkim . Nawet pilotom pośmiertne egzaminy robisz . Trochę pokory pajacu .
https://naszeblogi.pl/67…
Myślę iż to wada szkolenia pilotów gdzie skupia się raczej do obsługi komputera pokładowego a nie awioniki i działań w przypadkach awarii technicznych.
o tym pisałem, piloci są szkoleni głównie do latania, podobnie jak obecnie na kursach prawa jazdy, byle usterka załamują ręce, a często to drobnostki, od rozładowanego akumulatora zaczynając, wzywają pomoc drogową, zamiast poprosić innego kierowcę o zaciągnięcie, albo podłączenie do akumulatora, często nawet żarówki nie potrafią wymienić.
Swoją opinie opieram na serialu "Katastrofy lotnicze", ogólnie dość rzetelnie dokumentowane, poza jednym, katastrofie smoleńskiej, który nakręcono po sowieckiej sugestii, z którą NatGeo miał pewną umowę i bali się, że Rosja może się wycofać. Mówiła to pewna Polka mieszkająca w Kanadzie, po ich proteście, tego gniota nie wyświetlano w Kanadzie i USA.
Moja przygoda z lotnictwem :
https://naszeblogi.pl/58…
To że jesteś idiotą i chamem bez wiedzy jakiejkolwiek, ale miej pretensje do swoich rodziców, przecież opisałem w materiale jakim jesteś prymitywem - link podałem chcesz cz.2 nie ma sprawy...i dlaczego tak śmierdzisz ? W Londynie zamiast wody masz sowieckie gówno?
Jesteś tym jakim ciebie wychowano i wpojono chamstwo i czerwoną zarazę...
https://naszeblogi.pl/67…
PZL.44 Wicher jest na to najlepszym dowodem!
https://pl.wikipedia.org…