Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Klip Ruderman Family Foundation i fight the smears c.d.

seafarer, 23.02.2018
Dwa dni temu, w związku z nagonką na Polskę i Polaków napisałem notkę ‘Fight the smears czyli demaskować oszczerstwa’. Notka była apelem o powołanie grupy, zespołu do walki z oszczerstwami. Chodziło o oszczerstwa związane z oskarżaniem Polski i Polaków o współudział a wręcz spowodowanie Holokaustu. Słówko się rzekło i kobyłka u płotu. Taki zespół istnieje, działa i prostuje oszczerstwa. A nazywa się Reduta Dobrego Imienia. Oczywiście mój apel nie był przyczyną sprawczą jej powstania. Reduta Dobrego Imienia istnieje już od dawna. Najzwyczajniej w świecie przeoczyłem ten fakt (być może większa aktywność Reduty by się przydała). W związku z powyższym naprawiam swój błąd. I zamieszczam poniżej stanowisko Reduty w sprawie ostatnich oszczerstw. Wszyscy wiemy, jak było naprawdę. Ale wstawiam, tak dla przypomnienia, jakby ktoś miał wątpliwości.
A to, że oszczerstwa przekroczyły już ludzkie granice świadczy klip Ruderman Family Foundation również sprzed dwóch dwóch dni. Jest takie określenie - człowiek o miedzianym czole. Oznacza osobę, która bezwstydnie i publicznie kłamie. Ludzie, którzy wystąpili w tym filmiku na YouTube, to byli ludzie o miedzianym czole. Chwała organizacjom żydowskim, które zaprotestowały przeciwko głoszonym w filmie kłamstwom. YouTube też się opamiętał i film zdjął z sieci. To dobrze. Bo świadczy o tym, że mimo wszystko przyzwoitość jeszcze istnieje na tym świecie.
A poniżej stanowisko Reduty. Nie w sprawie filmu. Bo w tej sprawie jest tylko jedno zdanie - Antypolski film z USA jest prowokacją. Stanowisko Reduty dotyczy wypowiedzi premiera M.Morawieckiego w Monachium. I dodaje trochę informacji, rzetelnych i wyważonych o tym jak było z Holokaustem. Podaję linka:
anti-defamation.pl 
I sam tekst oświadczenia również.
=====================================================================
Stanowisko Reduty Dobrego Imienia w sprawie słów Premiera wygłoszonych na konferencji w Monachium
Holokaust to ludobójstwo zorganizowane i przeprowadzone przez III Rzeszę Niemiecką w czasie II wojny światowej, w wyniku którego straciło życie ok. 6 mln Żydów z całej Europy, a w tym ok. 3 mln obywateli Polski. Tego podstawowego faktu nie należy nigdy zapominać.
Reduta Dobrego Imienia – Polska Liga przeciw Zniesławieniom stoi na stanowisku, że prawda historyczna powinna stać się podstawą do budowania tożsamości i odpowiedzialnego kształtowania przyszłości. W kontekście historii Zagłady Żydów, jest rzeczą konieczną, by nie doprowadzić do pomieszania sprawców z ofiarami niemieckiej nazistowskiej zbrodni. Stąd wynika m.in. prowadzona przez nas walka z nadużywaniem fałszywego sformułowania „polskie obozy śmierci”.
Mamy świadomość, że historia w ogóle, a zwłaszcza historia II wojny światowej nie jest czarno-biała. W czasie Konferencji Bezpieczeństwa w Monachium premier Polski Mateusz Morawiecki potwierdził, że nie będzie karane stwierdzenie, iż istnieli indywidualni „polscy sprawcy”, pomagający Niemcom w popełnianiu zbrodni Holokaustu. Ważne, by pamiętać o tym, że poszczególne jednostki w warunkach okupacji niemieckiej były, bez względu na ich narodowość, pomocnym narzędziem niemieckich sprawców Zagłady. Stąd oprócz „polskich sprawców”, szef polskiego rządu wymienił zgodnie z prawdą także sprawców rosyjskich, ukraińskich i żydowskich.
Jeśli dyskusja o historii nie ma być jałowa, musimy przyznać, że niestety w czasie II wojny światowej w każdym społeczeństwie, w każdym narodzie, zdarzały się zachowania niegodne, a nawet zbrodnicze. Nie zmienia to jednak faktu, że podział ról w czasie brutalnej okupacji niemieckiej na ziemiach polskich był jasny: to Niemcy byli twórcami przedsięwzięcia jakim był Holokaust i to oni byli jego sprawcami, korzystając dzięki terrorowi z „pomocy” jednostek wielu narodów europejskich. Po stronie ofiar terroru niemieckiego byli Żydzi i Polacy.
Margines ludności polskiej czy żydowskiej w warunkach bezwzględnego terroru został wykorzystany przez III Rzeszę np. jako formacje policyjne, takie jak stworzona spośród Polaków „granatowa” policja, czy działająca w gettach, żydowska Jüdicher Ordnungsdienst. Żydowski ruch oporu w gettach i Polskie Państwo Podziemne w miarę swych możliwości na zdemoralizowanych funkcjonariuszach tych formacji, a także innych donosicielach i kolaborantach wykonywały wyroki śmierci. To świadczy najlepiej jak naród polski i żydowski podchodził do ludzi, którzy z różnych powodów przechodzili na stronę niemieckich oprawców.
Chcemy, aby w Polsce i poza jej granicami mówiono o historii naszego narodu w sposób prawdziwy i obiektywny. Zapewne takie same życzenia wyraża naród żydowski. Jeśli chcemy poznać prawdę o przeszłości, musimy pamiętać zarówno momenty godne chwały, jak i te, które zasługują na potępienie.
Podstawowe fakty nie mogą jednak ulec zatarciu. Zamieszanie związane z nowelizacją ustawy o IPN pokazuje, że nigdy dość przypominania, iż to Niemcy były państwem, które zorganizowało Holokaust na Żydach i zbrodnie na Polakach. Próba zamiany ról to niedopuszczalny rewizjonizm historyczny.
Przypominamy:
1. Polska była pierwszą i jedną z największych ofiar drugiej wojny światowej.
2. Obozy zagłady, w których wymordowano kilka milionów ludzi, nie były polskie. Były to niemieckie (nazistowskie) obozy na terytorium Polski okupowanej przez hitlerowskie Niemcy.
3. Polacy jako pierwsi alarmowali europejskich i amerykańskich przywódców o Holokauście.
4. Polska nigdy nie kolaborowała z hitlerowskimi Niemcami.
5. Polska była jednym z nielicznych krajów okupowanej Europy, w którym za pomoc Żydom groziła kara śmierci.
6. Setki tysięcy Polaków z narażeniem własnego życia pomagały Żydom przetrwać wojnę i Holokaust.
7. Polacy stanowią największą grupę w gronie „Sprawiedliwych wśród Narodów Świata”, czyli obywateli różnych państw, którzy ratowali Żydów w czasie Holokaustu.
8. Podobnie jak w innych państwach, także w Polsce zdarzały się w czasie wojny przypadki haniebnych zachowań wobec Żydów – był to jednak margines w skali całego społeczeństwa.
9. W czasie wojny dokonywane były masowe egzekucje ludności polskiej, zwłaszcza polskiej inteligencji i elit politycznych, gospodarczych, kulturalnych itp.
10. W okresie powojennym pojawiły się próby fałszowania historii Holokaustu, w tym stosunku Polaków do Żydów w czasie wojny.
11. Od wielu lat publicznie używane są określenia „polskie obozy śmierci”, co jest fałszowaniem historii, w tym pamięci o Holokauście.
12. Na początku lutego 2018 r. najważniejsi niemieccy politycy kilkakrotnie publicznie przyznali, że pełną odpowiedzialność za Holokaust ponoszą Niemcy. « Antypolski film z USA jest prowokacją Tekst stanowiska w języku angielskim
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4602
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

23.02.2018 07:59

Jak to dobrze, że mamy taką Redutę. Czy ona już zakupila zapas kredek i swieczek? Pozdrawiam ro z m.
Tadeusz Hatalski

seafarer

23.02.2018 09:04

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Jak to dobrze, że mamy taką

@ rolnik z mazur
Żarty żartami ale Reduta, bez zbędnego hałasu robi dobrą robotę. Namawiam do udziału w akcjach Reduty.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

23.02.2018 09:48

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ rolnik z mazur

A co konkretnie? Jest problem to zróbmy fundację. Przy okazji da się wypic i zakasic vide Owsiak. Pozdrawiam ro z m.
Tadeusz Hatalski

seafarer

23.02.2018 10:05

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na A co konkretnie? Jest problem

@ rolnik z mazur
Konkretnie wiele sprostowań w zachodniej prasie (dotyczących używania pojęć sugerujących współsprawstwo Polski w Holokauście) było wynikiem akcji Reduty.
Marek1taki

Anonymous

23.02.2018 09:23

Język jest plastyczny, naturalne są zapożyczenia. Problem pojawia się gdy pojęcia zaklęte w słowach rzeźbią w mentalności jak w plastelinie.
Holokaust jest takim słowem. Nie należy go używać. Jest narzędziem propagandy. Widać dobitnie jak jest używane w ostatnim czasie - czasie antypolskiej nagonki. To jest słowo klucz zamykający usta. Bez tego słowa przez lata mówiono o mordowaniu Polaków, Żydów, Cyganów i innych ludzi przez Niemców. Nie mówiono o mordowaniu w sowieckiej Rosji. Nie mówiono o mordach na Wołyniu.
Bardziej oględnie mówiono o "zagładzie Żydów". To wystarczało do komunikacji, do świadomości jaka jest prawda historyczna.
Określenie Holokaust służy monopolizowaniu cierpień i śmierci przez propagandę żydowską. To prowadzi do dzielenia ofiar na lepsze i gorsze. Oprócz etycznych widzimy też konsekwencje w zakłamywaniu historii, w konflikcie politycznym jako narzędzie podważania suwerenności oraz jako narzędzie propagandy do wysuwania roszczeń finansowych.
W tej sytuacji dziwi dostosowywanie się do potrzeb wrogiej propagandy przez polskie gęsi.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

23.02.2018 09:45

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Język jest plastyczny,

Holocaust i getto to słowa wytrychy. Mało kto wie, że getta budowali Żydzi za swoje pieniądze, by oddzielić się od polskiego motłochu i zyskać niezależne państewka w Polsce. Pozdrawiam ro z m.
Tadeusz Hatalski

seafarer

23.02.2018 10:18

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Język jest plastyczny,

@ Marek1taki - 'polskie gęsi'
Skąd taka niska samoocena?
Marek1taki

Anonymous

23.02.2018 11:07

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ Marek1taki - 'polskie gęsi'

Skąd tak talmudyczne wnioskowanie?
Wracając do tematu:
Holokaust jest elementem hagady, czyli opowieści, w której prawda nie gra roli, tylko cel propagandowy
bibula.com
Pisał o tym niedawno Rolnik z Mazur
naszeblogi.pl
Coryllus wyśmiewa holokaust, który już okazał się być polskim. To też doba metoda na wroga.
coryllus.pl
Tadeusz Hatalski

seafarer

23.02.2018 13:08

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Skąd tak talmudyczne

@ marek1taki
Odnośnie 'hagady' - ponieważ my, nasze racje przedstawiamy w dobrej wierze, toteż zakładam że druga strona też przedstawia swoje w dobrej wierze.
A w sprawie 'talmudycznego wnioskowania'. Bardzo mnie rażą obraźliwe określenia w stosunku do Polaków. Nawet używane z ironią. Stąd była moja zgryźliwa uwaga.
Imć Waszeć

Dark Regis

23.02.2018 12:54

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ marek1taki

W sprawie talmudycznego wnioskowania: bibula.com
Marek1taki

Anonymous

23.02.2018 21:05

Dodane przez Tadeusz Hatalski w odpowiedzi na @ marek1taki

Z mojej strony była intencja uszczypliwości, ale nie obrażania. Powodem było uleganie modzie na obce zwroty, co i mnie się zdarza. Słowo holokaust mnie raziło, trochę się przyzwyczaiłem, a od miesiąca jesteśmy nim chłostani całkiem metodycznie.
Dobra wiara jest niewątpliwie po obu stronach, ale obiektywizm nie. Racja strony żydowskiej jest oparta subiektywnym pojęciu prawdy. I relatywizowaniu wartości ofiar. Stąd wypłynęła sprawa Żwirowiska i doświadczenie w kwestii porozumienia.
seafarer
Nazwa bloga:
navigare necesse est ...
Zawód:
Inż. navigator
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 330
Liczba wyświetleń: 1,536,478
Liczba komentarzy: 4,536

Ostatnie wpisy blogera

  • Gospodarz dobry i zły czyli o banderze statków morskich
  • Wolny język i wolny człowiek ...
  • Polityczny poker marszałka Hołowni

Moje ostatnie komentarze

  • @ GPS Człowiek jest istotą racjonalną (gdyby nie był to selekcja naturalna, kluczowy mechanizm ewolucji, nie dopuściłaby do tego, aby przetrwał). O tym jak są urządzone państwa decydują ludzie więc…
  • @ GPS - 'W idealnym stanie tego nie ma nigdzie' Zgadzam się, nie ma tego nigdzie. Ja uważam, że nie ma nigdzie ponieważ taki system to utopia. Niemniej chętnie bym usłyszał pańską opinię dlaczego nie…
  • @ GPS Proszę wskazać, pan jest fanem tej (przedpotopowej) formy rozwoju.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Na koniec roku (1) o morzu …
  • To była suwerenna decyzja pani Premier
  • Pułapki ‘reżimowej propagandy’

Ostatnio komentowane

  • seafarer, @ GPS Człowiek jest istotą racjonalną (gdyby nie był to selekcja naturalna, kluczowy mechanizm ewolucji, nie dopuściłaby do tego, aby przetrwał). O tym jak są urządzone państwa decydują ludzie więc…
  • Grzegorz GPS Świderski, Dlatego, że każde państwo stosuje mniej lub bardziej etatyzm.
  • seafarer, @ GPS - 'W idealnym stanie tego nie ma nigdzie' Zgadzam się, nie ma tego nigdzie. Ja uważam, że nie ma nigdzie ponieważ taki system to utopia. Niemniej chętnie bym usłyszał pańską opinię dlaczego nie…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności